القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية اغتصاب حالمة الفصل الخامس وعشرون 25بقلم الكاتبه سلمى سمير حصريه في مدونة قصر الروايات

 

رواية اغتصاب حالمة الفصل الخامس وعشرون 25بقلم الكاتبه سلمى سمير حصريه في مدونة قصر الروايات






رواية اغتصاب حالمة الفصل الخامس وعشرون 25بقلم الكاتبه سلمى سمير حصريه في مدونة قصر الروايات





#غباء_أنثي


#البارت_الخامس_والعشرون


**___***____***___***___&&&


تستيقظ عبير علي صوت رنين هاتفها المتواصل ، تمسكه لتري اسم المتصل "شوقي" ترد عليه بلهفه"


شوقي طمني وصلت ولا لسه؟


يبتسم شوقي بحزن ردآ عليها بإيجاز"


ايوة وصلت وقابلت ميشيل ،بالتوكيل اللي معايا منك هخلص كل الاجراءات،  وباذن الله علي بليل هكون في مصر تحبي اجيلك العزبة ولا المستشفي ،وطمنيني الياس اخباره ايه؟؟



تتنهد بحزن وهي تنظر الي الساعه التي تجاوزت الثامنه بقليل لتجيب بالم يعتصر قلبها"


حالته سيئه انا هموت لو جراله حاجه ادعيله يا شوقي وياريت تقدر تسامحني علي رفضي ليك



يزفر بحزن يدمي قلبه العاشق لها ليجيبها"


مفيش امل ليا معاكي يا عبير، واللي بيحب لازم يضحي وانا ضحيت بحبي لسعادتك ، وجودك جمبه وحبك له هيكون سبب لشفاءه باذن الله المهم تحبي اجيلك فين؟



تبتلع إرياقها بصعوبة لشعورها بالارتباك والخجل مما جعلت شوقي يعانيه بسببها وبسبب حبه القوى لها لتجيب باحراج"


مش عارفه اشكرك ازاي لوقفتك جمبي يا شوقي، بس مهما اشكرك عمري ما هقدر اوفيك حقك، وبالنسبه لحضورك تعالي بيت العزبة انا بعد ما ارجع من المستشفي هستناك


يرد عليها شوقي بتهكم"


مفيش داعي للشكر  دي حقيقه مقدرش اهرب منها، حاولت كتير اكسب حبك ومقدرتش، يبقي الواجب ان اكون راجل واسيب ليكي حرية الاختيار ويكفيني اكون في مقام الاخ ليكي واساعدك تستعيدى حبك وسعادتك المفقودة في بعد عنها،المهم زي ما وعدتك هخلص كل الاجراءات وهرجع لمصر


وهجيلك علشان تكتمل سعادتك مع جوزك


تتنهد براحه وتزيد من شكره، يقبل شوقي شكرها بخجل وحزن لخسارتها لغيره لكنها يستسلم لقدره ونصيبه


تعود وتاكد عليه بعدم التاخير في الحضور اليها مجرد ما يصل مصر قائلة له،انها ستنتظره علي احر من الجمر 


يجيبها شوقي بالموافقه ويغلق معها الاتصال بعدها ،


لتنهض مسرعهمن الفراش لكي تستعد بالذهاب الي المستشفي لتطمئن علي وضع  إلياس


تخرج من البيت وتغلقه خلفها باحكام ولا تشعر بالذي يحدق اليه بحيرة لتنصدم من صوت ابيها الغاضب الذي يعنفها قائلآ"


عبير انت هنا بتعملي ايه وفين الياس مختفي من يومين 


اوعي تقوليلي انك كنت معاه لوحدكم ولا نسيتي انه طليقك!


ترتبك عبير بشدة من حديث  ابيها  تنظر اليه بخوف"


بابا انا كنت بايته لوحدى ، الياس في المستشفي تعبان وانا كنت بجيب له هدوم لو مش مصدقني اتفضل خد مفاتيح البيت وادخل شوف بنفسك



يقترب منها ويحتضنها بقوة وهو ياخذ نفس عميق"


لا يا عبير مصدقك ، انا شكيت انه مريض وجيت ازوره لانه مختفي  من كام يوم واخر مره شوفته كانت حالته غريبة،


المهم ابقي سلميلي عليه وربنا يهديكي وترجعي ليه


تريح راسها علي صدر ابيها لعلها تجد بعد الراحه في حضنه الحنون وتحبس دموعها حتي لا يعلم ابيها سبب وجودها هنا  وتضطر ان تخبر بما حدث لإلياس والذي كان  بسببها ويحملها الذنب لم حدث له لتساله بحيرة"


بابا من الواضح ان هروبي من إلياس قربكم من بعض اوووي 


وبقي بينكم احترام متبادل مكنش موجود ايام جوازنا



يبتسم ابيها ويرفع وجهها اليه قائلآ بمرح"


لان الياس طلع راجل معاكي وداري علي هروبك ومفضحكيش 


عارفه يا عبير ان الياس سافر يوم هروبك وقال ليا لو حد سال عنك ابلغه انكم سافرتوا سوا تقضوا شهر العسل، وهتفضلي معاه لحد مايكمل دراسته، ومرجعش المزرعة من يومها لحد ما هربتي منه تاني مره ،ولولا اصرار ابوه علي رجوعه ، انا واثق مكنش هيرجع علشان محدش يخوض في سمعتك وشرفك ،


ليتطلع اليه بحير  واستغراب ةيسألها بحدة"


اللي نفسي اعرفه يا عبير راح فين حبك له لما جرحتيه في كرامته وكبريائة ورجولته بدل المرة  مرتين واحد غيره كان قتلك لكنه صبر عليكي واتحمل طيشك،وحاول يرجعك وكمان يمنحك شرف الامومه لاولاده تنفيذ لوصية الحج عرفان 


تحدق اليه عبير باندهاش وحيرة تربكها ليجيبها ابيها  قبل ان تسال بعد ان شعر بخجلها من افتضاح امر افعالها الصبيانيه  التي كانت تطارد بها الياس "


ايوه با عبير إلياس حكالي عن كل حاجه وازاي كنتي بتطرديه وقالي ان افعال امك معاكي هي سبب طيشك وعدم معرفتك بالاصول واحترام انك بنت،واقسم ليا انه عمره ما لمسك حتي يوم  الاسطبل  انا فهمت غلط، وان سبب قربه من وعطفه عليكي انه كان بيحاول ينقذك من تهورك  وافعالك الطايشه ، بانه ينصحك ويكون ليكي الاخ اللي يفهمك الصح من الغلط



تبكي عبير وتلقي نفسها بحضن ابيها لتنهار كليآ"


فعلا يا بابا الياس عمره ما لمسني ولا حتي حاول انا اللي كنت بطارده واتسببت له في مشاكل كتير وكنت السبب في ارغامك له علي الزواج مني ،لكن اخر شئ اتوقعه منه بعد اللي عملته معاه انه يحافظ علي سمعتي وسمعتك بعد هروبي منه بغباء بصراحه يا بابا اللي عمله  عمري ما اتخيلته ولا خطر في بالي


لتبكي  وياليت الدموع تكفي لتزيل حزنها الذي سكن قلبها لغبائها مع وهروبها الغير مبرر منه لتصرخ بالم "


بابا انا غبية ياريتك قولتلي او حاولت توصلي وتعرفني كنت رجعت واعتذرت منه  لكن خلاص اللي حصل حصل وفعلا 


انا خسرت الياس بغبائي وتهوري لاني مستحقهوش ،بصراحه هو يستحق واحدة احسن مني تفهمه وتقدره،لكنه خسارة فيا


ادعيلي يا بابا اني اقدر اخليه يسامحني ويرجعني له تاني


يحتضنها ابيها بقوة ويكفكف دموعها ويربت علي ظهرها بحنان ليقول لها مشاجعآ"


حاولي يا عبير إلياس اصله طيب وقلبه ابيض، ما دام قدر يسامحك مره وقبل يرجعلك زوجه ليه بعد هروبك وكان نفسه تكوني ام اولاده،اكيد هيسامحك مادام اعترفتي بغلطك، اطلبي منه السماح وانا واثق انه هيسامحك 


روحي ليه واتمني تبشريني انك رجعتي له صدقيني يا بنتي مش هتلاقي حد يخاف عليكي زيه روحي ربنا يوفقك 



تترك عبير حضن ابيها وهي تلوم نفسها وتعنفها بشدة لانها بكل غباء خسرت حبها الوحيد وجعلت رجوعها اليه مستحيل"


__________


تصل المشفي وقلبها مشتاق الي رؤيته لطلب السماح منه والاعتراف انها اخطات في حقه وانها علي استعداد ان  تفعل المستحيل لتنال رضاءه واثبات له مقدار حبها له"


تدخل مسرعه الي غرفة الرعاية التي زراته فيها بالأمس، وكلها   امل بان يكون قد تحسن وفاق من الغيبوبة لتستطيع ان تبرهن له عن مكنون قلبها،


تلقي نظره سريعه من خارجه الغرفه قبل ان تطلب الأذن بالزيارة لتنصدم برؤية سرير الغرفة فارغ وبعض من العمال يقومون بتنظيفها لتسألهم بخوف وجسدها كله ينتفض هلعآ"


المريض اللي كان هنا راح فين؟ ممكن اعرف انتقل لغرفة تانية ولا فاق وخرج من الرعاية أؤجوكم طمنوني ؟! 


ينظر اليها الثلاث عمال بشفقه ويقترب منها احهم قائلآ بصوت حزين يشوبه التعاطف لحاله"


اسف يابنتي المريض اللي كان هنا مات امبارح بليل ونقلوه المشرحه  ، الباقية في حياتك ربنا يؤحمه


تحدق اليه عبير بذهول وتصرخ ملتاعه بحسؤة والم"


لاء لاء الياس مماتش انت بتكذب عليا مستحيل يسيبني بعد ما عرفت غلطي وندمت علي كل اللي عملته معاه، مش ممكن بعد ما رجعت ليه وعلي استعداد اوهبة حياتي، يسيب هو الحياة اعيش اعاني فيها وحدى بعد خسارتي لية،


لاء لاء، قول انك بتكذب الياس مماتش الياس مماتش ، مستحيل  يموت ويحرمني منه لاء لاء 


ارجوكم قولولي انه بيكذب ، لو بيختبر حبي عرفوه انا خلاص قلبي مبقاش عنده قدرة علي الحرمان منه تاني ازاي عليزتي استحمل فراقه للابد عن حياتي لاءءءءءءء


لتنهار ارضا ويغشي عليها وينظر العمال الي بعضهم بحزن وأسي ليسالهم احدهم زميله"


معقول تكون دي مراته اللي ماتت بسببها ، زي ما كانت بتقول مراته التانية وخرجت حزينه  لانه كل اللي حصله كان بسببه وهو لسه باقي عليها رغم حبها ليه ، بس دي صغيرة عنها 


ينحني العامل الذي قال لها عن وفاته ليحملها ويمددها علي السرير الذي بغرفة الرعاية ويضغط  علي احد الازرار طالبآ لها مساعدة طبية ويقول لزملائة  العاملين بحيرة"


والله خسارة فيه ، وله حق مراته اللي كانت هنا ترفض تدفنه انا معرفش الرجل اللي بيحب مراته ويضحي بكل غالي علشان والواضح انها بتحبه ، ليه يظلمها بصراحه مش فاهم اللي  يلاقي زوجه تحبه كده يتجوز عليها ليه؟


تجيبه عامله كانت تنظف احدى الاجهزة قائلة بغيظ"


تقول ايه رجاله طفسه مايملاش عينهم غير التراب اهو مات ومحدش هيترحم عليه يلا ربنا ينتقم منه وجعهم الاتتين


تحضر احد الممرضات لتسالهم عن سبب الاستدعاء ليشير العامل الي عبير ويخبرها بالذي حدث"


تقرب منها الممرضه وتحدق اليهم قائله وهي تقيس نبضها "


دي نبضها ضعيف جدا ،انتو ليه صدمتوها بخبر وفاته ، وانت تعرفو منين انها مراته فعلا، ولا تكونو قولتيلها علي انه متجوز عليها اكيد ده سبب انهيارها،،،،،!!


لتحضر ممرضه اخرة بنلء علي استدعاء الممرضة لتسالة"


في ايه هي الغرفة دي مش بيبطل فيها جرس الانذار حتي بعدوفاة الحالة لتري غبير الممدة علي السرير تصيح"


اية دي  مين دي كمان هي حصلت جوزها ولا إية .؟؟؟؟


لتجيبها الممرضة بحزن"


الواضح انها عرفت بان جوزها ليه زوجه تانية وحامل ، بس الغريب ان الزوجة الجدييدة اكبر من القديمة "


باين عليه اتجوز التاتية علشان الانجاب ولا لية رايك يا ناهد


تقترب المنرضة ناهد منها وتنظر لها لتصيح"


يادى المصيية انتو عارفين دى مين دي واحدة مشهورة اووي


لتدخل عليهم الدكتورة المختصه بالرعاية، لتقوم بعملها المعتاد بعد استدعائها ، وتقيس نبضها وتطلب باسعافها بسرعه ووضع المحاليل لها لانعلش قلبها، وتنظر لممرضة ناهد قائلة"


فعلا يا ناهد دي واحدة مشهورة جدا ،  اسمها ريري رحيم بس الغريب ان محدش يعرف انها مرات المهندس الياس عرفان غير امبارح لما جت تزوره.......؟؟؟؟


والواضح انها كانت السبب المباشر في انتحاره؟؟؟


    ☆☆☆☆●●●☆☆☆☆☆


يتبع....

تكملة الرواية من هناااااااا 

لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا







تعليقات

التنقل السريع