القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية أنها ملكى الجزء الثاني الفصل الرابع عشر 14 بقلم رحمه سامى (حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات)


رواية أنها ملكى الجزء الثاني الفصل الرابع عشر 14 بقلم رحمه سامى (حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات)





رواية أنها ملكى الجزء الثاني الفصل الرابع عشر 14 بقلم رحمه سامى (حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات)


 

*روايه انها ملكي* 

 *بقلم تاليف  Rahma Sami* 

 *الحلقه الرابع عشر* 

 *الجزء الثاني*


في صغري  كانت احلامي جميله كنت وحيده ومع هذه كنت اكثر سعاده من الان كنت ارتكب الاخطاء كثير ولكن لم اشعر انني سوف يكون عقابي هكذا حين اكبر وتكبر همومي اللذي اوضحت لي انني لم اكون ارتكب كل هذه السيئات لاجل ان امر بهذه كله. 

سن المراهقه اخذ مني وقت حتا فهمت انه ليس السن اللذي سوف اقول في المستقبل يا ليتني ارجع اليه 

انه ليس سن اللذي حلمت بيه ان اكون مضيفه طائره و احلق في السماء العاليه مع الطيور الجميله 

انه ليس سن حلمت فيه ان البس الابيض وقصد بالابيض الكفن 

نحن جيل عشقنا الموت في سن المراهقه 

عشقنا اللون الاسود حتا صارت حياتنا مثله 

عشقنا الوحده عشقنا البكاء 

جرحنا الاصدقاء 

و خننا الحب 

و ظلمنا الزمن 

ولم يستمع  لنا الاهل 

ولم يعطف علينا القبور حينا اخذ اغلى الغالي 

و في النهايه تكون النهايه عباره عن احلام تحطمت 

و حب غاب

و صديق خان 

واب وام لم يرو دموع طفلتهما حين كانت تمسك الوسائد غارقه في دموعها وتقول يا ليتني لم اكبر


 ```_بعد مرور خمس ايام علي دخول حور العنايه وبسبب الارهاق كانت بحاجه الي الراحه كان الوضع في حاله توتر شديد من جهه معرفه الكل ان عشق تريد الطلاق و رد فعل محمد الغير مهتم جعل الجميع يشعر ان هناك شخص اخر في حياته و من جهه اخر توتر حمزه علي حور و عشق وكيف صار حالهم حياتهم هكذا واخيرا مالك و قلقه اللذي جعل الجميع يتاكد انهو يحب حور و بشده ايضا_```


 _امام المستشفى كانت عشق تجلس في_ _صمت هادئة ولكن داخلها عاصفه راه حمزه_ _وذهب اليها وجلس بجانبها وظلوا الاثنين في حاله صمت حتا تكلمت عشق_ _وهي لا تزال تنظر الي الام اللذي تمسك بي ابنها و بنتها و تقوم بي اطعمه_ 


عشق : تفتكر اننا لو كنا عرفنا ان كل ده هيحصل كنا رجعنا مصر!؟ 


ينظر لها حمزه بقلق علي حال اخته 

= قصدك اي؟! 


عشق لا تزال تنظر الي المرأة 

= _قصدي اننا كنا عايشين كويسين قبل ما نعرف الماضي بتاعنا..... تصدق اني باتمان اني كنت موت قبل ما اعرف الحقيقه دي_


شعر حمزه بقليل من الغضب ونظر لها نظره لوم و عتاب 

= _انتي مكنتيش عايزة تبقي جمب حور_ ؟!  


تنظر و تضحك ضحكه سخريه وتنظر الي و تبتسم 

= _حور ههههه تعرف اني صدقت مقوله ان التوأم لازم حد فيهم يكون محظوظ وحد_ _لا حور تربت مع عمها وانا تربيت مع ناس غريبه هي كملت تعلمها وانا ههه نص نص هي عاشت باسمي و خدت مكاني كان_ _المفروض اكون مكانها في كل حاجه لو كانت الست اللي بيقولوا عليها امنا دي كانت خلتني انا مع عمي ياسر كان زماني_ _محمد بيحبني اناا وكان زمان سليم خدني انا و كنت مكانها و الكل مهتم بيا كدا ده حتا مالك حبها من اول نظره_ _انما انا مليش لزمه كل يوم كل يوم الكل يسالني حور نامت كويس حور كلت حور عمله اي دلوقتي يا تره كلت كويسه خلاص_ _مش قدره حور حور حور زهقت_


 _ظلت تبكي بحرقه و شعر حمزه ان قبلها   يتحطم كيف لم يشعر ان اختها تعاني بهذه الشكل ولكن شعر بغضب كبير بسبب انها_ _علي وشك ان تكره اختها_      


 __حاول التحكم في اعصابه و التكلم بهدوء و ذكاء_ 

= بسيطه تحبي تشوفي موتها 


 _نظرت الي حمزه بصدمه وكانه طعنها بسكينه_  

= انت بتقول اي انت مجنون 


 _شعر بقليل من الراحه لانه تخاف علي اختها ثم نظر لها بجده_ 

= _انا مقدرش اشوف اختي اللي تربيت معها حزينه و بصراحه كدا انتي عندي_ _احسن من حور ولما تموت الكل يفتكر انو سليم و ساعاتها نقول اننا مش ها نقدر_ _نعيش من غير حور و الجو ده وبس نرجع تاني بيتنا و نعيش في سلام ولا وجع_ _القلب ده_ 


 _نظرت لي عشق بنظر اخاف منها كثير لانها نظره اقتناع ولكن تنفس حين انهارت في_ _البكاء و ظلت تضرب فيه_ 

= _انت مجنون دي اختنا انت ازاي بقيت كدا لو حصل و حد لمس شعره واحده بس_ _من حور و رحمه امي لي اخليه يتمناه الموت الف مره انت فاهم امشي_ _مش عايزه اشوف وشك تاني_   


ابتسم ليها حمزه وامسك يده ثم شده الي صدره بحب وظل يردد 

= ```هششش اسف اسف انا كان قصدي خليكي تشوفي قد اي حور مهمه في حياتك بس يا عشق يا حبيبتي محدش بياخد رزق حد ربنا خلقك في الدنيا و هو عارف نصيبك فين ممكن يطلع محمد مش نصيبك ومش معناه اننا اول ما لقينا حد نحبه يبقا ده اللي ربنا كتبوا لينا مش كل حاجه سهله ومش كل حاجه صح لازم الانسان يمر عليه الصح و الغلط و احيانا بيكون الغلط اكتر من الصح بس ده عشان احنا في اختبار الدنيا عباره عن اختبار وانتي اللي تختاري الدرجه بتاعتك من كام.  


عشق وهي لا تزال في حضن حمزه تبكي بسبب انها غبيه كيف تتكلم هكذا علي اختها اللذي تعشقها حتا الموت 

= انا اسفه يا حمزه مش عارفه اتكلمت كدا ازاي بس لما سمعت محمد بيقول........ 


= بيقول اي 


ظلت تبكي عشق بحزن شديد 

= محمد وهو نايم بيقول اسم حور


شده حمزه الي حضنه من جديد وهو يشعر بغضب شديد ولكن ايضا يشعر بحزن اخته ويعرف جيدا انها تمر بي اصعب لحظات حياتها ان تعرف ان من تحبه و تترك حياتك لي لا يهتم بي امرك بل الاسوء يحب اختك اسوء شعور  


كانت مرفت تراقب من بعيد ولكن ليس بعيد جدا لانه كانت تسمع حوار حمزه و عشق وتبكي بشده لانه كانت تفرق بين الاثنين دون ان تعرف وظلت تتذكر ياسر 

= مش عارفه اتصرف يا ياسر الحمل بقا تقيل عليا اوي يا ريت كنت معيا دلوقتى 


نروح لي حور اللي لسه في حلمها الجميل اللي دخلت في من يوم ما اغمي عليها و اللي هو عباره عن بيت صغير في علي البحر كله ورد و حديقه جميله جدا بيلعب فيها اسيف و سليم وهي واقفه بتضحك عليهم و سليم عمال يجري وراه اسيف بمنظر جميل جدا تبتسم كل ما رات ضحكه اسيف و سليم 

وفجأة يتحول الحلم الجميل الي كابوس مخيف اسيف نائم وسط بحر من الدما*ء و سليم يجلس في هدوء وينظر الي جثه اسيف بهدوء 

ثم يوجه السلاح الي رأسه وينظر الي حور بنظره عتاب و خوف و حزن ثم يقول” بحبك “ ويطلق علي نفسه 


وفي الواقع ينطلق جهاز توقف القلب وخارج الغرفه كان مالك و سيف و محمد و جميله و امه ينتظرون صحيان حور ولكن يسيطر الخوف و القلق حين انطلق عدد كبير من الاطباء تجاه غرفه حور تحرك الجميع الي الزجاج الذي يطل علي غرفه حور 


  سيف با هستيريا و يوجه كلامه الي الاطباء وهم يدخلون و يخرجوا بخوف 

= في اي في اي حد يرد 


ومالك لا يقل خوف عن الجميع ثم راه صديقه يجري في الممر بسرعه 

=  احمد في اي 


احمد بتوتر يلاحظ الجميع 

= حور قلبها وقف 


نزل الخبر مثل الصاعقه ولكن اشد صرخ سيف بقوه بي اسم حور علي دخول عشق و حمزه و مرفت بخوف 


عشق بقلق : اييي في ايي 


لم يرد احد ولكن ظل الجميع يبكي و جميله و امه يدعون شعرت مرفت ان قلبه علي وشك التوقف 


مرفت بخوف : حور مالها 

حمزه بغضب : ما تتكلمواااااااا اي 


محمد وهو في حاله صدمه : حور قلبها وقف 


عشق با هستيريا : لا لا لااااا اكيد لاااا انتو كدابين لاا 


حمزه بنفس الهستيريا : مستحيل لا 


مرفت تقع علي الارض وتصرخ بشده اهتزت المستشفى بيها : بنتيييييييييييييي


احمد من الداخل 

= جهزوا جهاز الانتعاش 


احمد : اعملي ٢٠٠ 


الممرضه : مفيش نبض 


احمد بقلق : ٣٠٠ 


الممرضه : دكتور 


احمد بخوف مستحيل............. 


يا تره اي اللي هيحصل بقا حور هتموت 

وعشق تاخد مكانها 👍

او تعيش ♥️

تكملة الرواية من هناااااااا 

لمتابعة باقى الرواية زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله الجزء الاول من هناااااااااا

الرواية كامله الجزء الثاني من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا





تعليقات

التنقل السريع