القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية جبروت أنثى وسطوة رجل من الفصل51 الي الفصل 55 بقلم الاء الرحمن



رواية جبروت أنثى وسطوة رجل من الفصل51 الي الفصل 55 بقلم الاء الرحمن 



رواية جبروت أنثى وسطوة رجل من الفصل51 الي الفصل 55 بقلم الاء الرحمن 

51

 


داني بغيظ :مش عايز اتجوز يا جماعة في ايه لا ومين مايا ده انا وهي اما بنشوف بعض بنقطع بعض عايزني اتجوزها 


نور :هههههه طيب عايز اشوفك الاقيك فين وحشتني 


داني :قشطة يا عم هلاقيكي في كافيه ........


نور :خلاص تمام نص ساعة وهكون هناك 


سيرين دخلت عليها:انا اتفحت النهاردة عايزة اروح 


نور :بقولك ما تكلمي مايا تيجي معانا نروح اي كافيه نسهر 


سيرين :ايووه بقى ويالله بقى قشطة يا عم 


فعلا كلموا مايا 


واتفقوا يتلاقوا بالمطعم 


كانوا البنات قاعدين وبيضحكوا جه داني واتصدم ولعن نور بنفسه 


ولسه هيخرج 


نور عرفتله :داني ازيك وجريت حضنته 


ad


لكن وهي حاضناه جت عينيها بعنين ادهم الي كان قاعد بنفس الكافية مع وحدة 


ادهم كان عايز يشيل عينيه عنها لكن ما قدرش كانت واحشاه بطريقة فضيعة شد على ايده بغضب من حضنها لداني 


نور اتجننت من فكرة انه بدلها عادي بغيرها بالسرعة دي لأ وماشي بالمثاليات وانه بيحبها 


نور طنشته 


وبعدت عن داني 


داني بهمس جنب ودانها : هفرمك يا نور بتستغفليني ايه الي جاب الزفته دي هما 


نور شدته من ايده بهزار: مايا شفتي مين هنا 


سيرين كتمت ضحكتها 


مايا اتصدمت لكن بتقصد  :احم اهلا يا ابيه عامل ايه 


داني 😳بص حواليه :بتكلميني انا 


نور كتمت ضحكتها :مين ده الي ابيه يا مايا عيب كده


سيرين قربت منها :انتي كده جبتي اخره 


مايا بصتله ببراءة مصطنعة :انا اسفة لو دايقتك لكن انت اكبر من مازن اخويا لازم احترمك ولا ايه 


داني بسخرية :لا يا راجل انتي مش شايفة تقل دمك وبصلهم شايفينه زيي ولا انا لوحدي 


داني دار وشه الناحية التانية شاف ادهم الي النار بتطلع من عينيه وبيحاول يتحكم بنفسه


ad


ادهم هنا جاب اخره وراحلهم 


ادهم بغضب :المطعم كله بيتفرج عليكم وعلى صوتكم العالي مش توطوا صوتكوا شوية 


داني باستفزاز حط ايده على كتفه :ازيك يا ادهم يا حبيبي ما بنشوفكش يعني 


ادهم بغضب مكتوم قرب من ودانه :انا بحاول على قد ما اقدر ما اقربش منك وابعد عن طريقك ما تخلينيش احطك في دماغي هدمرك يا داني


نور لسيرين ومايا : انا همشي دلوقت


ادهم مسك دراعها بغضب : مش هوا انا واقف قدامك 


نور بصتله باستفزاز هي متأكده هيغيضه :وانا مش شايفاك اصلا 


هنا جت البنت الي كانت معاه :مستر ادهم مش هنكمل شغلنا ولا ايه 


نور بصتلها ببرود :عن اذنكم 


نور مشيت وادهم مفيش شوية سابهم ومشي راح المكتب متجنن


مازن :يا راجل اهدى اووف بقالي ساعة بحاول اعرف فيك ايه مالك


ادهم بغصب مكتوم خبط على الطاولة :شفتها النهاردة


مازن اتفهم الحالة الي هو فيها :نور مش كده


ادهم بغضب مكتوم :قاعدة وبتضحك وبتهزر وكأنها رمتني من حياتها وبسخرية وانا الي فاكر لو بعدت عنها وسبتها على راحتها هتعرف قمتي لا دي عايشة بجد 


ad

مازن :طيب وانت ما تعمل زيها وتعيش حياتك اخرج واسهر واتفسح وافضل مطنشها 


ادهم بغضب :ما اقدرش ما اقدرش فكرة انها كانت حاضنة النهاردة الراجل الي في يوم كانت عينه منها كانت هتجنني كنت هقوم اجرم فيهم لاتنين 


حتى لو عايز اقرب من غيرها صدقني مش هقدر 


مازن بملل منه :تصدق انك ممل هو في زيك يا ادهم الست طول ما انت بتجري وراها هتفضل كده لكن لما تسيبها هتجري وراك 


ادهم بسخرية :واهو بقالي سايبها اكتر من شهرين ما جريتش ورايا ليه كلامك كله عبط وهبل 


مازن بغيظ :طيب هتعمل ايه 


ادهم مسح على شعره بغضب :اقسم بالله ما اعرف كان نفسي النهاردة لما شفتها اطنشها ولا كانها موجودة لكن ما اعرفش ازاي بلحظة كنت قدامها 


مازن استغرب من ادهم ازاي هو كده واستغرب من نفسه ازاي سيرين بقالها اسبوعين بره البيت ومحاولش حتى يتصل فيها ولا يصلح الي عمله مع انه غلطان وغلطان قوي كمان 


هنا خبطالباب 


دخلت السكرتيرة 


مستر ادهم وصلني دلوقت انه شركة ريحان الرفاعي وشركة نور المنال في عمل مشترك لتصاميم الصيف 


ادهم بغضب :بتقولي ايه اكيد شائعة مستحيل نور تعمل كده 


السكرتيرة :المعلومة دي من وحده بتشتغل عندهم جوى الشركة ومستحيل تديني معلومة كذب 


مازن بغضب :الا الشغل يا ادهم الا الشغل علاقتك معاها حاجة وشغلنا حاجة تانية نور عارفة احنا بنشتغل ازاي وعارفة اننا داخلين في الصفقة ومشاركين وتصاميمنا واسلوب شغلنا كله عندها وريحان مش قليل عارف ده على شان كده شاركها تشوفلك صرفة معاها يا ادهم الا الشغل


ad


ادهم ما كانش عارف يعمل ايه  


.....................................................


عند نادر 


دخل من الجامعة وريحة الاكل تحفة 


نادر :جعان يا مااما الاكل بسرعة 


خرجت سناء بابتسامة :حالا يا حبيبي حالا لو تعرف انا عاملالك ايه 


نادر عينيه لمعت :ورق عنب مش كده 


سناء :ههههههه كده يا حبيبي 


نادر مسك الفون وضرب على نور 


سناء :بتعمل ايه 


نادر :بضرب على نور هي بتحب الورق قوي هخليها تجيب سيرين وندى وتيجي هنا 


سناء بابتسامة :ربنا يكملك بعقلك يا حبيبي ويديم حنيتك على اخواتك 


نادر كلم نور وقاللها اعترضت بالاول لانشغالها لكن مع اصراره قالتله هتجيلهم وتيجي 


بعد مدة جت نور ومعاها ندى وسيرين 


سناء :اهلا يا بنات عاملين ايه 


نور بابتسامة :اهلا يا طنط ازيك 


ندى بفجع :الاكل يا طنط بلييييز ده انا اول ما سنعت انك عاملة ورق جيت على طَ٠ول ده انا حتى ما قولتش لادم 


ad


سناء :ههههههههه على طول 


سناء دخلت 


ونادر قعد في وسطهم بين نور وسيرين وبدل صوته بغلضه :عاملين ايه في حياة السناجل الي عايشنها يا بنات 


نور :ههههه احلى حياة يا بابا دي الرجالة بتخنق بشكل 


سيرين بتأييد :ااه والله بجد 


نادر خبطهم بخفة على رقبتهم : افتكروا اني من الرجالة 


هنا ضرب فون ندى 


ندى 🥴


نور :مين 


ندى:ده ادم 


نادر خد منها الفون 


نادر :الوو


ادم باستغراب :الوو مين معايا 


نادر :انا حبيب مراتك وهي خلاص جنبي وفي حضني 


ادم بغضب :انت مين يا ابن الكلب 


نادر بضحك :ههههههه اهو جت مسبة لعمكم بسببكم 


ادم زفر بغضب :نادر يا زفت ما تبطل حركاتك الزفت دي 


ad


نادر :هههه اخواتي معايا النهاردة انجز عايز ايه


ادم بعدم فهم :هي ندى فين 


ندى خدت منه الفون :ايوه يا حبيبي 


ادم بغضب مكتوم :انتي فين 


ندى :انا ونور وسيرين عند نادر في البيت عازمنا على الغدا 


ادم :وما كلمتنيش ليه 


ندى : صراحة جت بسرعة كده 


ادم :عايزة قد ايه وتخلصي 


ندى :مش عارفة 


ادم :لما تخلصي كلمني هاجي اخدك 


ندى :امت زعلت 


ادم :لما اشوفك نتكلم سلام 


ندى قفلت معاه ونور بصتلها بسخرية 


نور :ايه زعل حضرته لانك ما كلمتيهوش


سيرين : حقه تقوله انها هتخرج 


نور بغيظ :وهي رايحة فين مهي في بيت اخوها بتهزري 


ad

نادر :باااااس يالله قبل ما تتخانقوا الاكل جاهز 


كلوا بجو مليء بالاخوة واتبسطوا وجه ادم خد ندى ونور وسيرين روحوا 


ندى :انت زعلان مني والله ما كنت اقصد 


ادم بغضب مكتوم :ليكي راجل يا ندى وما اضنش لو قلتيلي انك عايزة تروحي كنت همنعك لكن ما تخرجيش من البيت كده ولا كانه في حد ليه كلمه عليكي 


ندى قربت منه وحضنت دراعه وراسها على كتفه :ما تزعلش حقك عليا مش هتتكرر ولو اعرف انك هتتدايق ما كناش هخرج قبل ما اقولك 


ادم وقف العربية وبصلها بابتسامة :بحببك 


ندى :وانا بمووت فيك 


ادم :تحبي تروحي فين تتعشي في اي حتة 


ندى :هو انا اتعشيت عن طنط سناء لكن لو نتحلى مفيش مانع 


ادم بغيظ :اوعي تتخني يا بت ما بحبش التخان انتي مش فاضل غير تاكليني 


ندى خبطته من كتفه بغيظ :طب والله انك رزل 


وعضته من كتفه 


ادم :اااه يا بنت العضاضة ارحميني 


ندى :ههه اعمل ايهيا ادم وحامي كله عليك ساعة احبك ساعة اكرهك ساعة احبك ساعة اكرهك 


ادم :اسكتي يا ندى اسكتي قفلتيني 


ad

...........................................................


نور وسرين روحوا وكل وحدة طلعت اوضتها 


سيرين بصت للفون كان نفسها تلاقي لو مكالمة من مازن 


تعرف لو لثانية انه في يوم حبها لكن لا من يوم ما شافته في البيت اياه محاولش حتى يبررلها


عند نور 


بدلت هدومها وحضرت ادوات الرسم وابتدت تشتغل على التصاميم 


ضربلها رقم خاص


نور فصلت بلا مبالاة 


رن مرة واتنين وتلاتة 


نور :الوو


ريحان :ازيك يا قمر عاملة ايه 


نور باستغراب :مين 


ريحان رفع حاجبه وبنفسه التقل حلو :انا ريحان الرفاعي 


نور 😏:اهلا استاذ ريحان اتفضل 


ريحان :ليه المجاملات دي قوليلي ريحلن على طول 


نور ببرود :ان شاء الله عايز حاجة دلوقت 


ريحان بغيظ :كنت عايز اتطمن على التصاميم واعرف ابتديتي فيهم ولا لسى 


نور بجدية :هبتدي النهاردة 


ريحان :احم هو بكرة بعد تجمع الشركات ممكن نطلع نتغدا برة احتفالا بالشراكة الحلووة دي 


ad

نور :لا مش فاضية عندي مشوار عن اذنك دلوقت وقفلت في وشه حتى قبل ما يرد عليها 


سنان بضحك :هههههههههه صراحة من غير زعل اقسم بالله قصفت جبهتك هههههه


ريحان بغيظ ما تخرس يله اخرس 


هنا دخل رحيم :بقولكم ايه اخر الاسبوع هروح اخطب 


ريحان :ما بلاش ايه الي يجبرك عالخنقة دي 


رحيم بغيظ :ده بدل ما تشجعني سلام يله انا رايح المعرض 


سنان :هتعمل ايه 


ريحان بغيظ :هتيجي هتيجي يا اما نور العمري يا اما  البنت الي شفتها مع راما تصدق مش بتروح من دماغي 


سنان :فكك من النسوان الغم هنسهر فين 


ريحان :هههه عايز حاجة بيئة شوية 


سنان :قشطة يا معلم قشطة


.....................................................


عند ادهم روح القصر 


كلن داني ومالك قاعدين مع مروى وسامي 


ادهم :مساء الخير 


الجميع رد عليه 


ad

ادهم قعد معاهم وده الي استغربوه لانه المكان الي موجود فيه داني ما بيقعدش فيه 


طلب من الشغالة تعمل قهوة 


ادهم بص لداني قدام جده واتكلم بجدية : جدي نور نازلة بتصاميم الصيف مع شركة الرفاعي


سامي بغضب :انت بتقول ايه ازاي تعمل حاجة زي دي وهي عارفة انه الشركة دي بالذات من اكتر الشركات الي بتنافس عيلتنا 


ادهم : انا فاهم ليها هي عايزة تأذيني انا فراحت لجات لاكتر وسخ بالعالم 


داني بسخرية حط رجل على رجل :نور تفهمك ليه هي ولا شايفاك اصلا 


مروى بغضب مكتوم :داني 


مالك زقه من خصره :ما تخرس يله انت هتفضل تستفزه كده لامتى


ادهم بصله ببرود وشبك ايديه : طيب ما تفهمني انت بما انك بتشتغل معاها في نفس الشركة 


داني :شركة الرفاعي عرضت عرض حلو اوي وارباحه كويسة جدا للشركة وهي وافقت بس كده وكل واحد الايام دي بتركض ورى مصلحتها 


سامي بغضب :تركض ورى مصلحتها مع شركة الرفاعي ده الي ماسكها دلوقت مش رائد الي ماسكها ابنه ريحان اكتر واحد مصاحجي بالعالم وبيعرف يستغل الي قدامه كويس قوي 


ادهم :انا حبيت احطك في الصورة لانه بكرة اجتماع الشركات وتوقيع العقود 


سامي زقه بغضب :دي مراتك يا غبي انت واقف تتفرج كده ليه 


داني : مش مراته دلوقت وهي هتتطلق دلوقت او بعدين 


مالك بهمس :ما قولنا اخرس 


داني رفع حاجبه :خرسني لو تقدر 


هنا نزلت الممرضة بتجري بسرعة 


الحقوا فريدة هانم قاطعة النفس


يتبع



52


ادهم بص لداني قدام جده واتكلم بجدية : جدي نور نازلة بتصاميم الصيف مع شركة الرفاعي


سامي بغضب :انت بتقول ايه ازاي تعمل حاجة زي دي وهي عارفة انه الشركة دي بالذات من اكتر الشركات الي بتنافس عيلتنا 


ادهم : انا فاهم ليها هي عايزة تأذيني انا فراحت لجات لاكتر حد وسخ بالعالم 


داني بسخرية حط رجل على رجل :نور تفهمك ليه هي ولا شايفاك اصلا 


مروى بغضب مكتوم :داني 


مالك زقه من خصره :ما تخرس يله انت هتفضل تستفزه كده لامتى


ادهم بصله ببرود وشبك ايديه : طيب ما تفهمني انت بما انك بتشتغل معاها في نفس الشركة 


داني :شركة الرفاعي عرضت عرض حلو اوي وارباحه كويسة جدا للشركة وهي وافقت بس كده وكل واحد الايام دي بيركض ورى مصلحته 


سامي بغضب :تركض ورى مصلحتها مع شركة الرفاعي ده الي ماسكها دلوقت مش رائد الي ماسكها ابنه ريحان اكتر واحد بتاع مصلحته  بالعالم وبيعرف يستغل الي قدامه كويس قوي 


ad


ادهم :انا حبيت احطك في الصورة لانه بكرة اجتماع الشركات وتوقيع العقود 


سامي زقه بغضب :دي مراتك يا غبي انت واقف تتفرج كده ليه 


داني : مش مراته دلوقت وهي هتتطلق دلوقت او بعدين 


مالك بهمس :ما قولنا اخرس 


داني رفع حاجبه :خرسني لو تقدر 


هنا نزلت الممرضة بتجري بسرعة 


الحقوا فريدة هانم قاطعة النفس


ادهم خلال ثواني كان فوق عندها 


قرب عليها بلهفة :امي امي انتي كويسة امي 


ادهم بصراخ :مالك اطلب الاسعاف بسرررعة 


مالك طلب الاسعاف وجم ونقلوها المشفى 


ادم جه بسرعة مع ندى 


ادم بلهفة :ماما كويسة ايه الي حصل 


ادهم بقلق ظاهر :قول يا رب تقوم منها 


هنا خرج الدكتور وادهم مصنم مش عارف يعمل ايه وكأنه عارف انه والدته خلاص فارقت الحياة 


ادم بقلق :طمنا يا دكتور 


الدكتور بأسف :البقاء لله


ad


ادهم سند على الحيطة ودمعته نزلت 


وادم مش مصدق 


ندى دموعها نزلت عليه وقربت منه : ادم اهدا يا حبيبي 


ادم بعدها عنه وهو بيبص لادهم بدموع 


ماما ماتت وهي زعلانة مننا يا ادهم ماما ماتت واحنا بعيدين عنها ماما ماتت من زعلها وهي لوحدها 


وزقه بغضب قولتلك من يومين لسه من يومين قولتلك خلاص كفاية بعد عنها هتتعب قولتلي لازم تعرف انها غلطت معانا وخربت بيوتنا


وبدموع مش عايز ندى مش عايز حد عايز امي ترجع بس 


كامل قرب منه بصلابة لاول مرة :ما تمسك نفسك شوية واوقف على حيلك 


ادم بصله بكره :انت السبب انت الي عملت فينا كلنا كده 


ادهم كان مصدوم جدا معقول خلاص والدته ماتت ماتت وهي غضبانه عليه ماتت وهي بتترجاه يسامحها ويقرب منها من تاني 


عدا يومين ادفنت فيهم فريدة والقصر كئيب جدا 


كلهم بيحاولوا يخرجوا ادم وادهم من حالة الصدمة الي هما فيها ويفهموهم انه ده اجلها وخلص عمرها لحد كده 


..............................................


عند نور 


منال :انا هروح اعزي مش هتروحي بيت الاجر النهاردة اخر يوم ليه 


نور بتردد :مش عارفة يا ماما انا ما كنتش بحبها أذتني جدا 


ad

منال حطت ايدها على كتفها :الميت ما يجزلوش غير الرحمة 


نور بسخرية :لا والله يا أمي لا 


ده موروث عربي خاطئ يا ماما في ناس اوقات كتير لما بتموت بتبقى رحمة للبشرية وفريدة كده موتها رحمة للبشرية 


منال اتنهدت :يا بنتي ربنا يهديكي ما تبقيش قاسية كده 


هي دلوقت في دار الحق واحنا في دار الباطل قومي البسي وتعالي معايا ابوكي هيعدي ياخدنا دلوقت لو مش عشان جوزك على شان عمك اقل ما فيها عيب كده 


نور رفعت حاجبها :انتوا اتصالحتوا 


منال :لا لكن هو اصر اني اروح اعزي 


نور :اهاااا قولي كده من الاول 


منال بغيظ :ما تتهدي يا بت بقى انتي ايه جبلة ما بتحسيش


نور 😏:هحصلكم بعربيتي 


وفعلا نور لبست فستان اسود طويل رامي على جسمها وفردت شعرها ولبست نظارتها وراحت القصر 


كانت منال سبقتها 


سلمت عالموجودين وعزت عمها وادم الي كان بيبصلها بكره 


وقعدت لكن كانت بتدور في عينيها عليه 


سامي :ازيك يا نور 


ad

نور  :بخير يا جدي البقاء لله 


سامي :عايز اطلب منك حاجة يا نور 


نور بانتباه :في ايه لو قدرت مش هتأخر يا جدي 


مروى اتنهدت عارفه هيقول ايه 


داني كان بيبصلهم بصمت لانه عارف الي عايزة والده وانه نور هترفض


سامي بألم :ادهم يا نور ادهم من يومين ما حطش لقمة في بوقه وحابس نفسه في اوضته ما بيخرجش خالص ومحدش قادر يقنعه يخرج او ياكل اطلعيله يا بنتي ارجوكي يمكن يلين معاكي شوية 


نور بصت للجميع كانوا بيبصولها وكأنهم بيترجوها تتطلعله 


كامل :ارجوكي يا حبيبتي اطلعيله 


نور بتردد :مش هيرضى يا عمي انا عارفاه 


ندى بغيظ :اطلعيله يا نور 


نور بصت للسلم بتردد وطلبت من الشغالة تعمل الاكل 


وقالت للشغال تحصلها  بالصينية وطلعتله 


اول ما وقفت قدام الاوضة وكأنه ميت ذكرة داهمة عقلها 


اتنهدت وخبطت على الباب مفيش رد خبطت تاني مفيش رد 


الشغالة :الباب مش مقفول يا نور هانم افتحيه وادخلي 


نور بتردد فتحته ودخلت بصت حواليها ما كانش موجود 


نور طلبت منها تحط الصينية وتخرج 


ad

نور بصت للتراس كان واقف وظهره ليها 


نور قلبها كان بيدق جامد وكأنه هيخرج من صدرها 


قربت منه وحطت ايدها على كتفه 


ادهم ما ابداش اي رد فعل 


نور :ادهم 


ادهم لفلها واتصدم انها موجودة 


نور توترت من نظراته مدتله ايدها  :البقاء لله 


ادهم زق ايدها عنه بغضب  : ايه الي جابك هنا جايه تشمتي فيا 


نور جزت على سنانها وشدت على ايدها بغضب وتحاملت على نفسها وبررت ده لصدمته بوفاة امه


نور بعقلانية :انا مش جاي افتح بخلافات قديمة يا ادهم اعتبرني صديقة بنت عم وخايفة عليك 


ادهم بسخرية ممزوجة بألم  :ايه جايه تعطفي عليا وترميلي شوية حنية بوفاة امي 


نور بنفسها :يا مصبر الوحش على الجحش 


نور :لا يا ادهم وهعطف عليك ليه هو واجب ولازم اعمله


ادهم قرب منها ومسكها من دراعاتها الاتنين وهزها بغضب ودمعته نازلة :امي ماتت وهي غضبانة عليا امي الي عمري ما زعلتها 


زعلتها بسببك امي ماتت من الوحدة والزعل ببعدنا عنها انتي السبب انتي السبب يا نور انتي من اليوم الي دخلتي فيه حياتي وانتي دمرتيها خليتيني انسان تاني انا ما اعرفوش حيوان وماشي مش عارف يتصرف ولا يعمل حاجة وكاني عيل تايه بيدور على امه


نور غمضت عينيها بتعب منه هو هو مش بيتغير 


ad


نور بصت في عينيه ودموع بتلمع في عينيها جرحت قلب ادهم بزيادة :انا اسفة اني طلعتلك يا ادهم 


وزقته ولسه هتخرج شدها من ايدها وحضنها وعيط بقهر


نور اتنهدت ومسحت دمعتها ومسحت على شعره وكانه فعلا طفلها مش جوزها 


اهدا يا ادهم اهدا عمرها انتهى على كده ما تحطش اللوم عليك ده قضاء ربنا هيحصل غصب عننا كلنا


ادهم بألم :انا تعبان يا نور تعبان وعايزها عايز ابوس رجلها عايزها تسامحني مهما عملت دي امي مش لازم كنت ابعد عنها 


نور :ادعيلها يا ادهم ادعيلها وتصدق عنها واعمللها حاجات عن روحها دي الحاجات الي بتفيدها دلوقت مش العياط والزعل هي هتفرح لما تلاقيك نجحت واسمك بيلمع 


نور بعدته عنها :طيب على شان خاطر والدتك لازم تاكل جدي قلي انك ما كلتش حاجة من يومين 


ادهم بتعب :مليش نفس 


نور بهزار حطت ايدها على بطنها :بص بقى انا جعانة وابنك جعان ولو ما كلتش والله ما انا واكلة وهسيب ولي العهد بجوعة كده 


ادهم بصلها بنظرات غامضة ومش مفهومة 


نور بصتله بعدم فهم :بتبصلي كده ليه


ادهم فضل ساكت وشال عينيه عنها وعن طفولتها الي جننته واتنهد :تعالي ناكل 


نور :قشششطة 


ادهم كان بياكل لقيمات صغيرة جدا 


ad

ونور بتاكل بنهم وادهم مصدوم من اكلها بعد مدة طويلة نور نسفت فيها الاكل كله وكانها طفلة بتاكل مش سيدة اعمال


نور بصت لادهم وهي بتمسح بوقها : انت ما اكلتش كويس 


ادهم ابتسم ابتسامة حزينة :كنت مستني الي هيفيض منك على شان اكله لكن للاسف مفاضش حاجة 


نور بغيظ :انت هتذلني ما كانوش لقمتين تلاته الي كلتهم بعدين انا باكل عن اتنين 


ادهم بص في عينيها :شكرا يا نور


نور بابتسامة: اهم حاجة انت تبقى كويس نام دلوقت وارتاح وارجع شغلك وافضل ادعيلها وبس


نور وقفت هتمشي :لو احتجت حاجة افتكر اني موجودة دايما 


ادهم بتردد:نوور 


نور لفتله 


ادهم بتردد قرب منها ومسك وشها بايديه لاتنين 


نور جت تبعد قربها علبه من وسطها


نور بغضب :في ايه 


ادهم برجاء :خليكي معايا يا نور انا محتاجك في حياتي قووي خلينا ننسى اي حاجة ونبتدي من جديد وبص في عينيها انا بحبك يا نور مهما قولت وعملت بحبك


كلمة وحرف وهمسة ونفس منك بيخلوني انسى نفسي وانسى اي حاجة مديقاني


ad

نور بعدت عنه واتنهدت : ادهم انسى اننا نرجع من تاني لو عايزني اتصرف معاك براحتي انسى انك في يوم كنت متجوزني


ادهم مسك دراعها بغضب :انسى ايه انتي اتجننتي هنسى ازاي وابني في بطنك انتي مراتي وعمرك ما هتبقي لغيري 


نور بغيظ :يا اخي انا كل ما بعمل معاك حاجة كويسة بتخليني اندم والعن اليوم الي وقفت فيه معاك اووف بس اوووف


وسابته ومشيت


ادهم خبط المراية في ايدة بغضب نزلت دم 


ادم كان ماشي من جنب اوضته واول ما شاف نور خارجة جري على اخوه وشاف الحالة الي هو فيها 


ادم بكره لنور :هو انت كل ما تشوفها هتعمل بوحك كده يلعن ابو كده حب يا اخي دي امي ماتت بسببها 


ادهم وهو بينهج بغضب :اخرج بره يا ادم مش عايز اتجنن عليك برره 


ادم خرج وهو متجنن منه 


ندى :في ايه يا ادم حصل ايه 


ادم بصلها بصمت وخرج بره القصر 


ندى اتنهدت :يا رب هستحمل لحد امتى يرمي اللوم في كل حاجة عليا كده 


........................................................


عند سيرين 


كانت خارجة من بيتها هتروح الشركة 


لكن فجاءة في ايد اتحطت على بوقها وحشرتها في المصعد 


سيرين لسه هتتكلم فتحت عينيها بغضب 


ad


مازن :اششششش هشيل ايدي من غير صراخ فاهمه ولا هعمل حاجة مش هتعجبك 


سيرين هزت دماغها باااه 


مازن سابها وايده لسه محاصرة وسطها 


سيرين بغضب :عايز ايه تاني 


مازن وهو بياكل شفايفها بعينيه :وحشتيني 


سيرين زقته بغضب :وحشك قبر يلمك يا بعيد انت ايه جبله ما بتحسش بتخوني في بيتي وبتقولي وحشتيني 


مازن : انا عمري ما اخونك يا سيري ده ادهم الواطي كلن عايز ينسى نور فجاب نسوان للبيت وانا ما قدرتش اقوله لا صدقيني وانتي شوفتي بعينك 


هنا اتفتح المصعد وسيرين جريت منه بسرعة وهو حصلها ومسك دراعها وشد عليه 


مازن بغضب :سبت فترة ترتاحي هاجي النهاردة اخدك من بيت اخوكي فاهمة واياكي يا سيري ترفضي 


وسابها ومشي 


سيرين بجنان ؛ايه المجنون ده اقسم بالله مجنون 


سيرين ضربت على نور 


نور اتنهد :الووو


سيرين :انتي فين


نور :على وصول قريبة قوي من الشركة 


سيرين :طيب انا جاية حالا 


ad


نور باستغراب :انتي كويسة 


سيرين :لما اوصل هقولك 


نور :اها طيب سلام 


نور ركنت عربيتها وايدها على قلبها الي بيدق جامد 


نور بنفسها :انتي بتحبيه ولا ما بتحبيهوش ولا ايه ايه حكايتك يا نور ليه قربه منك بيعمل فيكي كل ده ليه زعله بيقلقك 


اتنهدت ونزلت وهي شاردة ومش حاسة بحاجة حواليها 


اول ما وصلت خبرتها السكرتيرة انه ريحان الرفاعي مش هيقدر يأجل مؤتمر الصفقات اكتر من كده 


نور بعثت ايميل بالقبول بعد اسبوع


واتبعث لمازن برضه وخبر ادهم 


سيرين دخلت متعصبة 


نور 😏:عمل ايه سي ما زن بتاعك 


سيرين قصت عليها الي حصل 


نور بغضب :وانتي خايفة كده ليه حتى لو جه بالليل قولي مش هرجع وعايزة الطلاق وخلاص ما تجمدي يا بت 


سيرين : هو قلي انه ادهم الي جاب الستات 


نور :😂😂😂😂😂😂


سيرين بغيظ :ما قولتش نكته على فكرة 


ad


نور بصتلها : سيرين انتي بتبرريله ايه خيانته ولا ايه ومصدقة انه ادهم الي يجيب نسوان ده بيضحك عليكي


سيرين :وليه لا اهو انتي مش مصدقة عن ادهم 


نور :ومين قالك اني مصدقة او لا لكن انا ما يهمنيش ادهم اصلا على شان اهتم خاني او لا 


وكملت شغلها على اللاب 


...................... . ...................... ...


بعد اسبوع 


رجع فيه ادهم وادم  لشركتهم 


رفضت سيرين ترجع مع مازن 


وادم بيطنش ندى ولا كانها موجودة وهي لسه بتبرر زعله على والدته 


جه موعد المؤتمر بتاع الشركات 


تواجد جميع مدراء الشركات مع تأخير نور المتعمد وادهم الي عامل لا مبالي عينه على الباب 


دخلت نور ووراها داني 


لابسة طقم اسود بنطلون وبليزر اسود وقميص ابيض وفاردة شعرها مع مكياج خفيف 


ادم ضحك بسخرية 


ادهم اتنهد وحاول ما يبصلهاش بعد ما القت السلام على الجميع 


واتخذت مكانها الي كان بجانب ريحان الرفاعي 


لكن قبل ما تقعد وقف ريحان 


ريحان : اهلا وسهلا بالحضور الكرام النهاردة هيكون عندي احتفالين الاحتفال الاول بأنه الانسة نور العمري قبلت تشاركنا خبراتها في مجال التصميم وتبقى شركاتنا عبارة عن تصميم اشتغالناه بكل حب 


وتشاركية والاحتفال التاني اننا هناخد الصفقة دي النهاردة وانا واثق من ده 


مازن قرب من ادهم الي بيبصلهم وبيشد على ايده بغضب 


مازن :اهدى يا ادهم هو بيغيضك 


ادهم وقف بغضب ورمى في وشهم المغلف الي قدامه :ما تحتفلش يا روح امك 


الصفقة الي فرحان فيها راحة لشركة العمري جروب


وقرب من نور بغضب 


           يتبع



53


جه موعد المؤتمر بتاع الشركات 


تواجد جميع مدراء الشركات مع تأخير نور المتعمد وادهم الي عامل لا مبالي عينه على الباب 


دخلت نور ووراها داني 


لابسة طقم اسود بنطلون وبليزر اسود وقميص ابيض وفاردة شعرها مع مكياج خفيف 


ادم ضحك بسخرية 


ادهم اتنهد وحاول ما يبصلهاش بعد ما القت السلام على الجميع 


واتخذت مكانها الي كان بجانب ريحان الرفاعي 


لكن قبل ما تقعد وقف ريحان 


ريحان : اهلا وسهلا بالحضور الكرام النهاردة هيكون عندي احتفالين الاحتفال الاول بأنه الانسة نور العمري قبلت تشاركنا خبراتها في مجال التصميم وتبقى شركاتنا عبارة عن تصميم اشتغالناه بكل حب 


وتشاركية والاحتفال التاني اننا هناخد الصفقة دي النهاردة وانا واثق من ده 


ad

مازن قرب من ادهم الي بيبصلهم وبيشد على ايده بغضب 


مازن :اهدى يا ادهم هو بيغيضك 


ادهم وقف بغضب ورمى في وشهم المغلف الي قدامه :ما تحتفلش يا روح امك 


الصفقة الي فرحان فيها راحة لشركة العمري جروب


وقرب من نور بغضب 


قدامي على العربية 


مازن وادم :اهدا يا ادهم مش كده 


ريحان وقف في وش ادهم ونور وراه : فهمني ازاي بقى الصفقة بقت بتاعتك يا روح امك 


ادهم حك دقنه وبص لنور الي مصدومه :كده يا روح امك 


وضربه بالبوكس وكل الموجودين بيحاولوا يبعدوهم عن بعض 


نور خافت جدا 


مازن بغضب بص لسيرين :خديها من هنا هو دلوقت مش شايف حد قدامه 


سيرين مسكت نور من ايدها وشدتها معاها ونور مش فاهمة ايه الي حصل لكل ده 


ادم وسنان بعدوهم عن بعض بالعافية 


ادهم بغضب وهو بينهج بسرعة :الا نور يله الا نور اقسم بالله افرمك يا ريحان ابعد عن مراتي 


ريحان بغضب اكبر :ايه رائيك انك كبرتها في دماغي يله انا الاول كنت معتبرها شغل وبس لكن انت دلوقت كبرتها في دماغي وهتبقى شغل وحاجات تانية 


ادهم كان هينقض عليه من تاني لكن ادم ومازن مسكوه جامد وخرجوه بالغصب 


ad


سنان :انت مجنون ايه لعب العيال ده 


ريحان بصله بغضب :هو انا جيت جنبه ما انت شفت الي حصل هو هزء ومش واثق في نفسه اصلا 


نكد عليا الله ينكد عليه 


لكن تصدق هاخدها منه واقهره 


سنان :غبي يا ريحان احنا دلوقت بالصفقة الي راحت ليهم 


ريحان :انا عارف مين الي اداهم الصفقة 


سنان بعدم فهم :مين 


ريحان :والدي العزيز مفيش غيره اصله صاحب سامي اللئيم واكيد عرف ياخدها بدماغه 


ده دماغه سم 


هنا دخل رحيم واستغرب من وضع المكتب 


رحيم :ايه الي عمل في المكتب كده 


ريحان مسح على شعره بغضب :مفيش خناقة عبيطة


رحيم :اهااا طيب متنساش معادنا بالليل هروح اخطب علق النهاردة 


ريحان :قشطة يا برنس 


سنان :وانا مش معزوم 


رحيم بهزار : انت بالذات لا سلام بقى 


سنان :اخوك واقع واقع 


ad


..............................................................


عند ادهم 


دخل المكتب وهو متعصب جامد 


ادم بغضب :ايه الي هببته ده 


مازن :حصل ايه لكل الي عملته ده وازاي الصفقة بقت لينا كده وروحنا ليه من اساسه بما انها لينا 


ادهم بغضب وبيتنفس جامد :كنت عايز اكسرها وثبتلها انها قوية لكن وهي معايا وبتكسب بس وهي معايا 


ادم بغضب :طيب وايه الي حصل بينت للكل انك ضعيف 


ادهم بصراخ :ما قدرتش استحمل اشوفه قريب منها كده اتجننت ما شوفتش قدامي 


مازن بغضب :انساها يا اخي انساها انت ما بتعملش حاجة غير انك بتدمر نفسك وشغلك يلعن ابو ده حب يا اخي الي يذل كده اوووف 


هي من لما ظهرت وانت انسان تاني خالص مفيش في دماغك غير نور وبس 


ادهم بغضب مسكه من قميصه :ما تجيبش سيرتها على لسانك 


ادم بغضب :ايه هتضربنا احنا كمان على شان نور هانم 


ادهم بصله بغضب وزق مازن وسابهم ومشي 


مازن :ده جنان ده مش حب 


...................................................


عند نور


دخلت المكتب وسيرين وراها


ad

نور كانت مصدومة من الي حصل مفيش سبب لكل ده


سيرين بشرود :تعرفي يا نور انا النهاردة حسدتك على حب ادهم ليكي 


نور بصتلها بصمت 


سيرين كملت :الي تلاقي حد يحبها الحب ده كله وتسيبه تبقى غبية يا نور ادهم بيعشقك يا ريت مازن يحبني ربع الحب الي بيحبهولك ادهم 


نور الدموع اتحجرت في عينيها وقلبها بيدق جامد 


هنا دخل ادهم 


اتخضوا من هيئتة 


ادهم بغضب :سيرين اطلعي بره 


سيرين اتصنمت 


ادهم بغضب وصراخ :سيرين اطلعي بره بقولك 


سيرين خرجت تجري 


ونور بتبصله بصمت غريب 


ادهم خبط الطاولة برجله اتكسرت واتكلم بصراخ : ابعدي ريحان عن سكتك يا نور لو شفتك قريبة منه تاني اقسم بالله لا تكوني بقبرك


نور قامت ووقفت قدامه 


ادهم مسك دراعها :انا ممكن اعديلك كل حاجة واي حاجة الا انك تدوسي عليا كراجل وتقربي حد منك تفسخي عقدك مع ريحان الرفاعي فاهمة 


ad

نور بصت لعينيه الخايفة بدموع متحجرة 


ادهم قلق عليها وساب دراعها :انتي كويسة 


مسك وشها بلهفة :نور فيكي حاجة 


نور بصت لعينيه الخايفة والملهوفة عليها وهي مستغربة كمية الحب والخوف واللهفة الي فيه 


ادهم بقلق :نور اتكلمي انتي كويسة 


نور دارتله ظهرها ومسحت دمعتها :كويسة يا ادهم ما تقلقش لو سمحت سيبني استريح شوية 


ادهم شد على ايده بغضب : نور سمعتي انا قولت ايه 


نور لفتله وبصت في عينيه :انت ليه بتعمل بنفسك كده ما تعيش حياتك وتسيبني في حالي 


ادهم بألم داخلي اتكلم بسخرية : هعيش حياتي ازاي وانتي كل حياتي 


وسابها ومشي 


نور لما طلع رمت كل حاجة عالمكتب وانهارت من العياط وكأنه كلمته دي جابت اخرها 


سيرين جريت عليها :نور نور في ايه مالك حصل ايه ادهم عملك حاجة 


نور بدموع :هو ليه كده يا سيرين ليه كل اما باجي انساه بيعمل حاجة تخليه محفور جوايا كده انا بقوله حاجات عكس الي جوايا وبرضه بيستحمل ولسه بيحبني 


سيرين :اديه فرصة يا نور والله ادهم يستاهل انك تحبيه وتديه كل مشاعرك ادهم حد يستاهل يتحب ادهم مخلص ليكي بطريقة غريبة 


عمري ما شفت راجل بيحب حد من قبل ما يشوفه اصلا 


ad

ادهم طول عمره بيحبك على شان كده مهما عملتي بيستحمل منك اي حاجة 


اهدي انتي دلوقت وتعالي نروح ارتاحي شوية وفكري بالراحة 


نور مسحت دموعها ووقفت :عايزة اروح للدكتورة اطمن على ابني 


سيرين :هروح معاكي 


فعلا سيرين حصلتها بعربيتها واطمنت على الي ببطنها 


سيرين :هو مش باين ولد ولا بنت 


الدكتورة : ولد ان شاء الله 


سيرين :ههههههه ايوه بقى ويالله بقى هيجيلنا ادهم تاني 


نور حطت ايدها على بطنها وابتسمت 


الدكتورة :انا كتبتلك شوية فيتامين لازم تاخدية وابعدي عن اي توتر وعصبية 


نور :ان شاء الله 


نور روحت البيت 


منال بلهفة :بضربلك ما بترديش ليه قلقتيني 


نور :مفيش يا ماما انا كويسة لكن روحت للدكتورة اطمنت على الي في بطني 


منال بلهفة :هااه بين جنسه ايه 


نور :هههه ولد زيك يا ماما 


منال :يا الف بركة ده ادهم هيتبسط جدا لو عرف 


ad


نور :هطلع ارتاح شوية يا ماما 


منال :اطبعي يا حبيبتي ولما يجهز الغدا هصحيكي 


نور اومأتلها في دماغها وطلعت خدت شاور وصلت فرضها 


ومددت على السرير لكن صورة ادهم مش بتروح من دماغها وريحته محاوطاها 


نور قعدت :اووف بقى اووف 


وحطت ايدها على بطنها وابتسمت : باين انك هتطلع نسخة تانية من ادهم العمري كنت واقفة قدامه النهاردة وريحته بتخرم انفي شوية وهقع قدامه 


على شان يحضني 


هنا ضربت ندى على نور 


نور :الوو ازيك يا ندى عاملة ايه 


ندى :وحشتيني اوي اوي اوي 


نور :طيب ما تيجي تتغدي معانا 


ندى :ادم لسه متأثر بموت مامته مش هقدر اسيبه 


نور :اها خدي بالك منه اوعي تنسي تحميه


ندى :ههههههههه وجاتك ايه يا نور 


نور :بقولك يا ندى هو انتي توحمتي على ايه في بداية حملك 


ندى :على الفريز على الحامض على ريحة البنزين هههههه


ad

نور 🤨


ندى :اه والله 


نور :وادم وضعه ايه في وحامك 


ندى :كرهته ما كنتش طايقاه اول حملي 


ندى بلؤم :هو وحامك جي على ادهم ولا ايه 


نور بغيظ :هموت واشم عطره دلوقت حاسس وكاني مدمنة مخدرات ريحة عطره بتريحني 


ندى :هههههههههه يبقى هتجيبي نسخة من ادهم العمري 


عموما هفتنلك الرجالة النهاردة هتروحله الفيلا 


نور بعدم فهم :ڤيلا ايه 


ندى بمكر :هو من فترة نادر ما ينام هنا اشترى ڤيلا قريبة من هنا وزبطها وقاعد فيها غالب وقته والله واعلم مين معاه 


نور 🤨:وما قولتيش ليه من زمان 


ندى :افتكرت انه ما يهمكيش تعرفي هو بيعمل ايه 


نور بغيظ :طب اقفلي اقفلي سلام 


ندى :هبعتلك مكان الڤيلا لو عايزة تروحي تشوفيها من بعيد 


نور قفلت واتغاضت جدا عمره ما جابلها سيرة عن البيت ده 


.............................................


عند سيرين 


ad

روحت البيت واتغدت مع والدتها ونادر مفيش شوية كان الباب بيخبط 


نادر فتح كانت مايا 


سيرين استغربت لكن توقعت انها جاية تصلح بينها وبين مازن  :ازيك يا مايا عاملة ايه اتفضلي 


مايا بهزار :وحشتيني اووي هو الي بيزعل من مازن بيحلو كده 


سيرين بضحك :هههه اه والله تصدقي 


قعدوا مع بعض وهزروا 


مايا :هي نور عاملة ايه دلوقت 


سيرين :كويسة جدا 


مايا :وعيلتك عاملين ايه 


سيرين 🙄: داني كويس يا مايا 


مايا بتعلثم :وايه الي جاب سيرة داني 


سيرين بهزار :يا بنتي ما هو واضح من الطماطم الي بقت على وشك دي 


مايا حطت ايدها على وشها بخجل 


سيرين بضحك :بتحبيه ههههههههه هو عمي يتحب بصراحة موز وجنتل كده بنفسه 


مايا بأحراج :ما تبطلي بقى 


سيرين :وانا الي فاكراكي خايفة عليا وجاية تقنعيني ارجع لاخوكي 


ad

مايا 😏:اخو مين ده كلب ولا يسوى اوعي ترجعيله ربيه كويس اوي وذليه وبعدين ارجعيله


سيرين :ههههههههههههه اه يا بطني مش قادرة ارحميني 


مايا بغيظ :بصي بقى معاكي اسبوع الاقي داني جاي لباب يطلبني منه فاهمة يا اما هروح اقوله اني بحبه وهفضحكم وعاري عليكم بقى مش انتي مرات الكلب اخويا تبقي مننا وعاري يطولك وقد اعذر من انذر اجراءتك


سلام 


وقامت ومشيت وسيرين فاتحة بوقها :ايه البت الضايعة دي 


سناء :اقفلي بوقك فاتحاه كده ليه 


سيرين :مفيش 


وسابتها ودخلت 


.......................................................


عند ندى 


دخلت اوضتها وحضرت شموع وورد ولبست قميص نوم اسود بيظهر تفاصيلها بجرأة 


دخل ادم وقفت ندى قدامه وعينيه متشعلقة فيها 


ادم قرب منها بغير ارادة منه :ايه الجمال ده 


ندى بصت في عينيه بعشق :وحشتني 


ادم شدها من وسطها وبص في عينيها :انا اسف انتي استحملتي مني كتير قوي 


ندى لفت ايديها على رقبته : بحبك 


ادم باس دماغها : وانا بعشقك وبعشق طيبتك وحنيتك وبهزار باين انه الليلة للصبح هاخد شاور وارجعلك يا عسل 


ad


دخل ادم للحمام 


ندى مسكت الفون وضربت على ادهم 


ادهم بص للفون باستغراب :ندى غريبة عايزة ايه ملهاش بالعادة تضربلي 


ادهم :الوو ازيك يا ندى عاملة ايه 


ندى :انا تمام بقولك ايه 


ادهم باستغراب :ايه 


ندى :الي يفتنلك عن نور حاجة لمصلحتك تعمله ايه 


ادهم حك دقنه :على حسب الحاجة 


ندى :انت معاك فلوس كتير يله تبدلي الفون لاحدث اصدار من الايفون برو


ادهم :قولتلك على حسب 


ندى :بص بقى نور على اخرها عايزة زقة وتوقع 


ادهم بعدم فهم :مش فاهم ازاي يعني 


ندى :نور وحامها كله عليك 


ادهم بنرفزة :ما تقولي على طول عايزة توصلي لايه انا ما بفهمش برغي الستات ده 


ندى بغيظ: غبي 


ادهم 😳:نعععم 


ندى :احم اقصد انه نور من الاخر كده وحامها كله على ريحة البيرڤن بتاعك هتموت وتحضنك وتشم ريحتك النهاردة وانت عندها في المكتب تكة وهتوقع في حضنك 


ad


ادهم حك دقنه وابتسم وعرف الحالة الي كانت فيها وصمتها وبصاتها :بقى كده 


ندى :هتجيبلي الايفون مش كده 


ادهم :هجيبه في حالة واحدة لو عملتيها ساعة ويكون عندك احدث اصدار 


ندى :ايه 


ادهم :كلمي نور وقوليلها انه انا جايب ستات عندي في البيت على شان انساها والي قالك الكلام ده ادم 


ندى :نور ما يهمهاش مش هتيجي 


ادهم :طيب اعملي الي عليكي والفون خلال ساعة هيكون عندك 


ندى :ادهم اوعى نور تعرف اني انا الي قلتلك عن البيرڤن اقسم بالله اقتلك 


ادهم :ما تخافيش اعملي الي بقولك عليه وابعتيلها لوكيشن الڤيلا 


ندى :قشطة سلام 


...................................................


عند نور 


كانت بتحاول تنام 


كلمتها ندى 


ندى :نور عايز اقولك حاجة لكن كأنك ما سمعتيش مني 


نور باستغراب :في ايه


ندى :ادم جه دلوقت من عند ادهم وكان متجنن منه ومتخانق معاه 


نور عدلت نفسها باهتمام  :ليه في ايه 


ندى :الكلب الحقير الوسخ الزبالة جايب وحدة معاه في الڤيلا ولقاهم ادم في وضع مش ولا بد ولما اتعصب ادم ادهم طرده وقاله ملهوش دعوه فيه 


وبدموع مزيفة :ازاي ادهم يقدر يعمل كده ده انا بشوفه قدوة يا نور ازاي يخونك ازاي 


نور اتجننت :متأكدة من الكلام ده 


ندى :ايووه يا نور ما ترجعيلوش ما يستاهلش ده خاين وواطي 


نور قفلت معاها ولبست فستان ازرق بلون السماء وربطة شعرها بسرعة وراحتله الڤيلا 


ومنال بتنده عليها وهي ولا كأنها سامعة 


عند ادهم 


خد شاور ورش بيرفن كتيير اووي ولبس شورت بس 


ونزل تحت عمل قهوة وعينه عالباب 


فجاءة ضرب الجرس كتير قوي اتعمد يتأخر 


ضرب على حد وطلب منه يبعت احدث اصدار من ايفون على القصر بأسم ندى 


وراح فتح باب الڤيلا 


نور زقته ودخلت


يتبع


54


 

عند نور 


كانت بتحاول تنام 


كلمتها ندى 


ندى :نور عايز اقولك حاجة لكن كأنك ما سمعتيش مني 


نور باستغراب :في ايه


ندى :ادم جه دلوقت من عند ادهم وكان متجنن منه ومتخانق معاه 


نور عدلت نفسها باهتمام :ليه في ايه 


ندى :الكلب الحقير الوسخ الزبالة جايب وحدة معاه في الڤيلا ولقاهم ادم في وضع مش ولا بد ولما اتعصب ادم ادهم طرده وقاله ملهوش دعوه فيه 


وبدموع مزيفة :ازاي ادهم يقدر يعمل كده ده انا بشوفه قدوة يا نور ازاي يخونك ازاي 


نور اتجننت :متأكدة من الكلام ده 


ندى :ايووه يا نور ما ترجعيلوش ما يستاهلش ده خاين وواطي 


ad

نور قفلت معاها ولبست فستان ازرق بلون السماء وربطة شعرها بسرعة وراحتله الڤيلا 


ومنال بتنده عليها وهي ولا كأنها سامعة 


عند ادهم 


خد شاور ورش بيرفن كتيير اووي ولبس شورت بس 


ونزل تحت عمل قهوة وعينه عالباب 


فجاءة ضرب الجرس كتير قوي اتعمد يتأخر 


ضرب على حد وطلب منه يبعت احدث اصدار من ايفون على القصر بأسم ندى 


وراح فتح باب الڤيلا 


نور زقته ودخلت 


ادهم ضهرت شبح ابتسامة على زاوية فمه وقفل الباب 


نور بغضب : هي فين 


ادهم حك دقنه وهو بيبصلها من فوق لتحت :هي مين 


نور قربت منه بغضب وزقته من صدره  :الي بتخوني معاها ومفهم العالم كله انك الحبيب العاشق الي بيضحي وما بيخنش هي فين 


ادهم مشي من قدامها وقعد على الكنبة ومسك القهوة في ايده ببرود :الڤيلا قدامك فتشيها براحتك لو لقيتي حد معايا تعالي اتكلمي 


نور بصتله بغضب وطلعت تشوف الاوض وادهم مبسوط بغيرتها الي بتضهرله لاول مرة ومستمتع فيها


بعد مدة ادهم كان بيشرب بالقهوة وبيتفرج عالفون 


ad

نور مسكت فازة ورمتها جنبه 


ادهم 🤨:يا بنت المجانين 


ايه الجنان ده بقى ما تعقلي هو في ايه 


نور بغضب وصراخ :كان في ست هنا ولا لا 


ادهم حط القهوة وقرب منها وشدها عليها 


نور بصت في عينيه وريحته اخترقت قلبها بقت بتتنفس وكانها بتجري وخبطته على صدره :ابعد عني 


ادهم قرب منها وهو بيشم ريحة الياسمين من شعرها 


وبهمس مغري :انا الي قولت لندى تقولك الكلام الي قالته 


نور 😳 بعدت عنه : مستحيل ندى ما تعملش كده انا بتكدب


ادهم شدها عليه من تاني وصباعه على شفايفها مستني الوقت الي ينقض عليهم فيه :وحشتيني يا نور ريحة شعرك عينيكي قربك كل حاجة فيكي وحشتني 


نور حاولت تتمالك نفسها وحاولت تبعده لكن ادهم كان ماسكها جامد 


نور بصت في عينيه وايديها على صدره :ادهم لو سمحت ابعد 


ادهم بثمل حبيب عاشق :والله ما انا قادر ابعد عنك حتى لو عايز 


ادهم قربها منه وحضنها جامد ونور مش عايزاه يبعد عنها وكانت بتعاند نفسها وبتحاول تبعده 


ادهم ابتسم وقبل شعرها وعنقها 


نور حسته هيتمداى : ادهم لو سمحت 


ad

ادهم بص في عينيها وصباعها على بوقها : لو ما بعنيش ليكي حاجة جيتي تتأكدي من خيانتي ليه 


نور بعدت عينيها عنه وزقته عنها : عشان ابين كدبك لكل الي بيلومني وخدت شنطتها ولسه هتخرج 


ادهم مسك دراعها وهمس جنب ودانها :ما تكابريش يا نور 


ادهم لفها عليه وصباعه بيلمس وشها برقة وعينيه في عينيها  : نور انتي النور الي منور حياتي صدقيني حياتي من غيرك ضلمة نور انا بعشقك لو هتلفي العالم ده كله مش هتلاقي حد يحبك قدي سيبينا نجرب من تاني واوعدك هحاول اخفف غيرتي عليكي مع انها حاجة خارجة عن ارادتي 


نور بعدت عينيها عنه :ادهم ارجوك سيبني امشي 


ادهم رفع وشها خلاها تبصله : نور انا بحبك بحبك بعشقك بعشق تفاصيلك حتى عصبيتك كل حاجة فيكي بتجذبني ليكي عمري ما قدرت اشوف ست غيرك انتي رغم كل حاجة عملتيها فيا لكن اقسم بالله عمري ما قدرت اكرهك تعرفي لما سجنتيني وخرجت كنت هدوقك من نفس الكاس لما جيتلك وشوفت الخوف في عينيكي ما قدرتش لما العسكري لمسك كنت هفرتك ام الي جابوه نور انا بخاف عليكي قوي وصدقيني اي حاجة دايقتك مني كانت غصب عني 


نور بدموع متحجرة :ادهم كفاية ارجوك 


ادهم مسك وشها بأيديه :انتي الي كفاية يا نور كفاية كبر وعناد عالفاضي وشدها عليه وقبلها بشووق 


نور حاولت تبعده ما قدرتش بادلته قبلته 


ادهم بعد عنها وسند جبينه على جبينها :بعشقك 


نور هربت من عينيه :انا انا لازم امشي 


ادهم حط صباعه على بوقها :اششششش سيبيلي نفسك وما تمنعينيش 


ad

نور تاهت في عينيه 


وادهم حملها وطلع في الاوضة وهو بيبثلها فنون عشقه فيها 


...............................................


عند مازن 


روح الفيلا 


والده :هتفضل كده لامتى مش عارف ترجع مراتك يله


مازن بملل :بابا انا مليش في حوارات الستات دي هترجع هترجع دلوقت او بعدين خليها براحتها 


مايا بغيظ :لكن ليك في خيانة الستات مش كده 


مازن 🤨: امرتي ايه حضرتك 


مايا : تعرف انا لو مكانها اقسم بالله ما ارجعلك خالص واحد بارد 


مازن بغضب : تخرسي ولا اقوم اديكي العلقة التمام 


مايا اتحامت في والدها : ما تقدرش يا مازن انا هقول كلمة الحق والي عايز تعمله اعمله انت والله ما تستاهل واحدة بقلب سيرين 


سيرين استحملت منك كتير قوي ولانها طيبة رحت خاينها ولانك ضامن حبها انت قاعد كده ولا على بالك 


مازن بغضب اكبر :مايا اخرسي وما تتدخليش بلي ملكيش فيه فاهمة


والده بغضب :ايه ما تضربها قدامي كمان اختك معاها حق بكل كلمة قالتها انت ما تستاهلش وحده زي سيرين تكون مراتك عايز واحدة تخونك وهي في بيتك مش تحافظ عليه 


يعني بهدلتها وسقطتها وسامحتك وخنتها وقاعد قدامي ببرود العالم تقولي هترجع هترجع لو مش دلوقت بعدين انت جبلة يله 


ad

مازن بنفسه:محترمة قووي دي كانت بتنام في حضني زمان اكتر ما بتنام في بيتهم


مازن قام بغضب :الحق عليا الي جيت اطمن عليكم سلام 


وسابهم وخرج 


والدته :عجبكم كده طفشتوه 


والده :اهو محدش نزع تربيته غيرك انتي


والدته اتغاضت وطلعت اوضتها 


.......................................................


في القصر 


كان داني ومالك ومروى قاعدين 


ضرب الجرس وفتحت الشغالة 


كان واحد من الحرس 


داني :في ايه 


الفون ده من ادهم بيه للست ندى 


داني 🤨:من مين 


ادهم بيه 


داني خده منه وبصله 🤔:ليت بقى ده 


مروى :وانت مالك 


داني :لا ما هي غريبة يعني احدث اصدار من ايفون وهدية من ادهم لندى 


ad

مالك :يمكن موصياه عليه كبر دماغك 


داني :اها جايز هطلعلها


داني خبط عالباب مفيش صوت 


ادم في دنيا تانية معاها 


ندى حاولت تبعده :ادم الباب بيخبط شوف مين 


ادم :اششششش انسي دلوقت 


داني خبط جامد 


ادم بعد عنها بغيظ ولبس شورت وراح يفتح :مين الرزل ده 


ندى ضحكت على منظره ولبست روب وحصلته 


فتح ادم كان داني 


ادم بغيظ :واللهي ليه الخبط ده كله بقى فلسطين تحررت ولا ايه


داني كتم ضحكته :هو انا جيت في وقت صح ولا ايه 


ادم بغيظ :ما تخلص وتقول عايز ايه مش وقتك 


داني بص لندى وراه :الايفون ده باعته ادهم لندى وصل دلوقت 


ندى جريت بفرحه واخدته منه : جدع يا ادهم هههههه ايوه بقى 


ادم 🤨 بص لندى والتزم الصمت 


ad

داني :سلام بقى كمل شغلك يا عم 


مشي داني وادم قفل الباب وهو بيبص لندى 


ادم :ايه ده 


ندى بكذب : ولا حاجة انا كنت طالبة منه واحد وفي واحد صاحبه 


ادم مسك دراعها بغضب :ما بتعرفيش تكدبي قولي على طول ادهم ليه يجيبلك ايفون 


ندى :هاااه صدقني 


ادم مسكها بايد وحده من وشها بغضب :هتتكلمي ولا اطلع جنان امي عليكي وبصراخ وشك ادهم ليه يجيبلك ايفون مقابل ايه 


ندى اتصدمت منه :هو انت بتشك فيا 


ادم بعد عنها بغضب :هتتكلمي ولا 


ندى بدموع متحجرة :ولا ايه 


ادم خبط ايده بالحيطة : ندددددى  اتكلمي 


ندى بألم :مفيش حاجة صالحته مع نور وهزرت معاه بأنه يجيبلي ايفون وهو مكدبش خبر وجابه 


ادم :بس 


ندى مسحت دمعتها وحطت الفون على الطاولة :ايوه بس تقدر تكلمه وتطمن 


وسابته ونامت ودموعها على خدها 


ادم بصلها بغضب وكلم ادهم 


ad


........................................................


عند ادهم 


كان واخد نور في حضنه ومش مصدق نفسه 


ادهم باس دماغها :بعشقك 


نور بصتله بصمت 


ادهم مسح على شعرها بحنية : مش مصدق انك معايا حاسس اني بحلم يا نور 


نور بابتسامه :ريحت البيرڤن بتاعك يجنن يا ادهم 


ادهم :هههههههههههههههه انتي ايه يا بنتي مفيش احساس خالص 


نور بغيظ قعدت ولفت الملاية عليها :وانا قولت ايه يضحك والله ريحت البيرفن بتاعك تحفة طب والله كان السبب في اني اجيلك لهنا انا كنت هموت واشم ريحتك 


ادهم 🤨:ولو غيرته هتسيبيني يعني 


نور وهي بترقصله حواجبها :ما تقدرش تغيره وقربت منه بدلع لانك عايزني جنبك 


ادهم :بعششششقك يا نور بعششقك 


هنا ضرب فونه كان ادم 


ادهم :ثواني وهرجعلك 


لبس شورت وخرج للتراس يكلمه 


ادهم :اهلا يا ادم ازيك 


ادم :انت فين 


ad


ادهم :في الڤيلا ليه 


ادم :انت ونور اتصالحتوا بجد 


ادهم :ايووه وسلملي على ندى وتشكرها عني هي السبب بعد ربنا في اننا نرجع لبعض وقولها يا ريت الفون يكون عجبها 


ادم بندم :اهااا ربنا يهنيكم يا ادهم سلم على نور 


ادهم باستغراب :هو في حاجة مال صوتك 


ادم :مفيش يا ادهم سلام 


ادم بص لندى بندم وقرب منها 


ندى 


ادم :ندى انا عارف انك لسه فايقة انا اسف 


ندى مسحت دمعتها : اقفل النور يا ادم تصبح على خير 


ادم بعد عنها وحس بندم فضيع جواه ازاي يشك فيها للحظة 


....................................................


عند نور 


قامت خدت شاور 


وادهم حصلها 


نور بغيظ :اطلع بره يا قليل الادب 


ادهم بغيظ :قليل الادب ليه احنا متجوزين على فكره والي في بطنك يثبت ده 


ad

نور مسك الصابون ورمته عليه :قولتلك اطلع بره 


ادهم قرب منها :قد الي عملتيه ده 


نور 🤨:قده جدا 


ادهم :طب تعالي هنا 


ووو


..................................................


في الصباح 


فاقت ندى وعيونها متورمة من العياط 


وبصت حواليها كان ادم قاعد ومستنيها تصحى 


ندى هربت بعنيها عنه 


ادم قعد قدامها ومسك ايدها الي حاولت تبعدها عنه 


ادم باس ايديها بندم :انا اسف والله ما انا عارف ازاي فكرت كده 


ندى بدموع :من بداية جوازنا يا ادم وانا الي بضحي وانا الي بعدي وانا المستحملاك وانا الي شايلاك برغم انك ولا يوم شلتني ولا يوم تعبت فيه كنت واقف جنبي عمرك ما دافعت عني بل بالعكس كنت بتاخد صف الاخرين ضدي 


ادم بندم :عارف والله عارف سامحيني يا حبيبتي عارف اني جيت عليكي كتير 


ندى بدموع :وبالاخر تشك فيا انا انا يا ادم ومع مين مع اخوك وزقته وجريت للحمام قفلت على نفسها 


ادم بغضب من نفسه :غبي يا ادم غبي كل مرة بثبت لنفسي اني بجد غبي 


...............................................


عند سيرين 


ad

راحت القصر من الصبح 


مالك :ايه هو الي يسيب القصر ينسى الي فيه 


سيرين بغيظ :اسأل بنت اخوك نور فحتاني في الشغل مش مخلياني اعرف اتنفس 


داني بهزار :نور مدباساكي في الشغل على شان ما تفكريش لانك لو فكرتي هترجعي لمازن وهي مش عايزاكي ترجعيله 


سامي بعدم رضا :جوزك اتأسف كتير خلاص قفلي عالموضوع كل الرجالة بتخون 


مروى بصت لسامي بغضب :نععععم يعني انت خاين 


سامي بخوف مصطنع :انا بهزر وهو حد يقدر يخون القمر ده


مروى 🤨: بحسب اصل القطر عدا عليك يا سامي انت فاكر نفسك عيل 


سامي بغيظ :انتي عايزة تكبريني ليه ده انا لو هنزل الشارع هيفكروني اصغر من العيال النجسة دي 


سيرين :ههههه بقولك ايه يا طنط انتي مش نفسك تجوزي داني وتطمني عليه 


مروى بغيظ :ااااه ياني ده فارسني 


داني بص لسيرين بغيظ :ما تخرسي ايه الي جاب السيرة الوحشة دي دلوقت 


سيرين :جدو انا لقيتله عروس قمر 


داني بغيظ :مايا مش هتجوزها ريحي نفسك انتي 


ad

مروى :ومالها مايا مهي جميلة وقمر وبنت ناس


داني :مش عاجباني انا الي هتجوزها ولا انتوا 


مالك بغيظ :هو انت عاجبك حد ده انت بتطلع القطط الفطسانة بلي ماما بتختارها ليك 


داني :ليا زوقي الخاص 


هنا دخل ادهم ومعاه نور 


ادهم بص لداني بمكر :مش يمكن عايز واحدة نقاة نور 


داني بصلهم وبص لايديهم المتشابكة 


نور جريت على خالتها وحضنتها وسلمت عالجميع 


داني بعدم فهم :هو انتوا رجعتوا 


ادهم غمزه :ايوه ايه رائيك مفاجاءة مش كده 


داني بص لنور بغضب مكتوم :ازاي 


هنا نزلت ندى وادم وراها بيحاول يكلمها 


ووقفت قدام والدها 


نبيل :فيكي ايه يا حبيبتي 


ندى بصت لادهم :اددم بيشك انه في علاقة بيني وبين ادهم وده لا يمكن ارضاه على كرامتي انت طول عمرك بعيييد عننا عمرك ما وقفت مع وحده فينا المرة دي انت الي هتحل مشكلاي مع ادم انا تعبت منه تعبت اتنازل طول الوقت انا عايزة اطلق 


ووانا كمان يا بابا عايزة اطلق 


                 يتبع



55


هنا دخل ادهم ومعاه نور 


ادهم بص لداني بمكر :مش يمكن عايز واحدة نقاة نور 


داني بصلهم وبص لايديهم المتشابكة 


نور جريت على خالتها وحضنتها وسلمت عالجميع 


داني بعدم فهم :هو انتوا رجعتوا 


ادهم غمزه :ايوه ايه رائيك مفاجاءة مش كده 


داني بص لنور بغضب مكتوم :ازاي 


هنا نزلت ندى وادم وراها بيحاول يكلمها 


ووقفت قدام والدها 


نبيل :فيكي ايه يا حبيبتي 


ندى بصت لادهم :اددم بيشك انه في علاقة بيني وبين ادهم وده لا يمكن ارضاه على كرامتي انت طول عمرك بعيييد عننا عمرك ما وقفت مع وحده فينا المرة دي انت الي هتحل مشكلاي مع ادم انا تعبت منه تعبت اتنازل طول الوقت انا عايزة اطلق 


ad


ووانا كمان يا بابا عايزة اطلق 


سامي بص لسيرين بغضب :طلاق ايه انتي وهي مفيش طلاق في بيت العمري 


ادهم قرب من ادم وحك دقنه : بتشك فيا انا 


ادم اتنهد :مش كده يا ادهم هي فهمت غلط 


ندى بدموع :غلط ايه هاه غلط ايه وبصت لادهم بقهر  ده بيقولي ادهم ليه يجيبلك ايفون في ايه بينك وبينه 


ادهم ضرب ادم بوكس : بتشك فيا انا يا كلب 


ادم زقه بغضب :لو كنت مكاني كنت هتعمل اكتر من كده 


مالك :ايييييه انت وهو سوء تفاهم وهينقضي لكن انتوا اخوان وبص لادم بغضب 


ندى بصت لوالدها بدموع :ارجوك يا بابا طلقني منه 


ادم بغضب :ما بطلقش يا ندى انا ما بطلقش مش حتة موقف تافه هيخلينا نسيب بعض 


ندى بقهر :اهو الموقف ده خلاااااص يا ادم  جاب اخري معاك يا ادم من زمااان قووي وانت ابن امك وانا مستحملة وصابرة وما بتكلمش ولا بقول لحد الي بيحصل بينا بتتغير فجاءة وبترجع 


حملتني لوم موت والدتك وانا مليش دعوة ده قدرها وصبرت واستحملت وقلت دي محنة ولازم اوقف معاك فيها لكن توصل لانك تشك فيا لا كده كتيير وكتير قوي 


سامي قرب منها : اهدي يا حبيبتي بيحصل كتير بين المتجوزين لكن مش لدرجة الطلاق لازم انتوا لاتنين تعدوا لبعض 


ad

ندى بصراخ :انا الي بعدي لوحدي يا جدي مش حد تاني وبصت لنور 


كان عندك حق يا نور لما قولتيلي ما تديش حد اكبر من حجمه لانه بالاخر هيفرقع بوشك وهو ده الي حصل معايا 


وبصت لادم انت ولا حاجة يا ادم انت الكل بيمشيك على مزاجه 


ادم اتعصب جامد منها وضربها بالألم :اخرسي 


نور جريت عليها وحضنتها وبصت لادم بغضب : انت مش راجل يا ادم الي يمد ايده على وحده ست مش راجل انت عايز تثبتك رجولتك وذاتك فتيجي تثبتهم على ندى المسكينة لانك عارف انها الوحيدة الي هتقدر تستحملك 


ادم اتنفس بغضب ادهم شده :اطلع دلوقت ما تفضلش هنا 


ادم بص لنور : مين الراجل بنظر حضرتك ادهم الي ذل نفسه عشان حب اختارله الست الغلط داس على كرامته ونسي نفسه عشانك وانتي ما تستاهليش 


اوعي تفتكري انك حاجة كبيرة يا نور انتي سبب المصايب الي حصلتلنا من زمان وانتي السبب بوفاة امي 


ادهم بغضب :اخرس يا ادم واوعى اوعى تكلم مراتي بالطريقة دي مرة تانية اقسم بالله انسى انك اخويا انا هعمل خاطر لجدي الواقف بس وهو شايف احفاده بيتخانقوا على شان حاجة عبيطة 


نور بعدت عن ندى وقربت منه بسخرية : ايوه يا ادم ادهم الراجل 


ادهم الي عرف انه الست ضعيفة ومحتاجة للمسايسة ادهم الي عرف ان الست مهما اتكلمت هتفضل محتجاله 


ادهم الي عرف ازاي يحتويني وما مملش في يوم انه يراضيني هو ده الراجل الي عايزاه اي ست 


ادهم بصلها وعينيه كلها عشق 


داني : ما تخلصوا ام المسرحية دي 


ad

ادهم بصله بغيظ :يا اخي حتى لو عمي هفضل اكرهك 


داني 🤨


ندى بصت لادم بدموع :طلقني يا ادم 


ادم شد على ايده بغضب وخرج ونور حضنت ندى 


سيرين بغيظ :يا جمااعة والله انا طلبت الطلاق كمان محدش طبطب عليا ليه 


كامل :وجعتوا دماغي اقسم بالله ما تتبطي انتي وهي قال طلاق قال طب دنا ولادي مفيش منهم دول بلسم مرهم يتحط على الجرح يطيب 


نور بصت لادهم :ههههه عمي اخيرا نطق لكن لما نطق اخد دور طنط فريدة يا ريتك ما نطقت يا عمي 


وبصت لرانيا وغمزتها ايه النظام 


رانيا بصتله بابتسامه :هو انا سمعت عنك وكان نفسي اتعرف عليكي 


نور بهزار :هههه هنتعرف استني بس اطبطب عالهبلة دي وبعدين هنقعد نتعرف للصبح 


ادهم ضحك غصب عنه 


مروى :من زمان وانتي بتدي المكان الي بتروحيه طاقة ايجابية 


سامي بصلها بغيظ :زيك بالزبط اصلها واخدة منك 


سيرين :نرجع لموضوعنا يا جماعة 


نور قعدت وندى جنبها :موضوع ايه 


ad

سيرين :داني معجب بمايا وعايز يتجوزها 


داني 🙄:ما تخرسي بقى 


ادهم :اه صح هو قالي كده قبل كده 


نور :وانا والله حاسس بمشاعره من زمان 


مروى قربت على سيرين بهمس :اطلبيلي حماتك بسرعة 


مروى بتدبيس :ده يوم السعد يا حبيبي هو انا في اليوم الي اشوف فيه عيالك 


سيرين اطلبيلي والدتها احدد معاها معاد 


داني بغضب :اييييييه هو اي تدبيس وخلاص 


سيرين حطت الموبايل على ودان مروى :ردت ردت 


مروى :الووو ازيك يا ام مازن عامله ايه 


والدته:اهلا سيرين 


مروى :انا مروى 


والدته باستغراب :اهلا يا حبيبتي عامله ايه هي سيري كويسة فيها حاجة 


مروى :ما تقلقيش كله تمام لكن انا كنت حابة اجي اشرب عندك فنجان قهوة واطلب مايا لابني داني 


والدتها بفرحه :اهلا تنوري يا حبيبتي 


مروى ابتسمت وبصت لداني الي ايديه في جيبه وبيبصلها ببرود :طيب هجيلك بكره المساء ان شاء الله 


ad

قفلت معاها وبصت لداني :الف مبروك يا حبيبي هي اتبسطت قوي باين انك عاجبهم 


داني ببرود:خلصتوا المسرحية دي بصوا بقى جواز مش هتجوز وخصوصا مايا مش طايقها 


نور بغيظ قربت منه :ليه ما البنت تجنن 


داني 🤨:انتي معاهم بقى 


نور زقته بغيظ من دماغه :هتفضل قفل لامتى كده 


ادهم شد على ايده بغضب مكتوم وحاول يتكمالك اعصابه 


داني بص لوالدته : ما تحرجيش نفسك يا ماما مش هتجوزها 


مروى بغضب :هتتجوزها يا داني ولو ما اتجوزتهاش لا انا امك ولا اعرفك وهمشي ومحدش هيعرفلي طريق وسابتهم وطلعت 


سامي بصله بغضب :امك تعبانة يا زفت انت ما تتجوز وتتستر 


داني :ات ايه اتستر ليه شايفني بنت 


سامي بغيظ :يا ريتكوا كنتوا بنات احنا الحال عندنا مقلوب في بيت العمري البنات مستورين والولاد مفضوحين قوي وسابهم وطلع 


ادهم اتجنن من كلامه 


ادهم بصوت عالي نسبيا:هنطلع لمين لجدنا اكييد 


سامي بصله والتزم الصمت وكمل طريقه 


داني خرج ومالك حصله 


وسيرين خدت ندى وطلعتها فوق 


ad

نور قربت من ادهم :مش هتروح الشركة 


ادهم بص في عينيها :شركة مين بس احنا هنروح نتغدا بره وبعدين هنروح في اي حتة نتفسح وبعدين نروح المرسم نشوف التصاميم 


وبعدين هاخدك في حضني وننام 


نور بصت في عينيه : اتغيرت قوي يا ادهم 


ادهم لعب بشعرها نعكشه :طول عمري كده لكن انتي مش مدياني فرصة اعرضلك خدماتي. 


نور :ههههههه اما نشوف خدماتك يا بيه 


نور قربت منه بدلع :بقولك ايه ريحة البيرفن وحشتني 


ادهم بص حواليه :هههههههه نحن في الخدمة حضرتك 


نغير النظام احنا نطلع الاوضة فوق وبعدين نشوف هنعمل ايه 


نور :ههههههههههههههههههههههههه


.................................................................


عند مازن 


كان في الشركة 


كان بيضرب لادهم ما بيردش مع دخول ادم 


مازن :اخوك الهزء فين ما بيردش ليه مش عارف انه ريحان الزفت ي لهنا 


ادم :فكك منه النهاردة اتصالح هو وزفته وهيفضل يحب فيها وكأنها اخر انجازاته 


مازن 😳: بجد اتصالح هو ونور ازاي 


ad

ادم قص عليه الي حصل 


مازن :اهااا قولتلي ومراتك يا غبي ذنبها ايه مش كنت تفهم الاول 


ادم بغضب من نفسه :الغيرة دي حاجة تخنق والانسان ما بيتحكمش بنفسه لما بتصيبه انا مش عارف انا عملت كده ازاي 


مازن 🤨 حك دقنه :قولتلي سيرين كمان طلبت انها تطلق قدام الجميع 


ادم 😏:اه يا اخويا والاتنين مصرين على رائيهم 


مازن بسخرية :اهااا اما نشوف لكن انت ما يتخافش عليك تعرف تراضي كويس 


ادم بغيظ :اراضي مين ده انا نيلتها النهاردة وضربتها بالألم 


مازن بسخرية :طيب وايه يعني الي تغلط لازم تتربى 


ادم بصدمة من تفكيره :تتربى ايه يا مازن لو مش متربية كنت اتجوزتها ليه من الاول هي مشاكل عادية بتحصل بين اي اتنين وهتتحل 


مازن : انتوا ما تعرفوش لدماغ الستات الست دي ما بتحبش الراجل الي بيجري وراها لا تحب الراجل الي يقفش عليها وما يعبرهاش تمشي وراه زي ال.....


اهو عندك ادهم مثلا عمل العمايل على شان نور ترجعله واهي بتطاول عليه وعامله فيه الي ما يتعمل ليه بقى لانه مبينلها حبه ليها 


لكن لو طنشها وما عبرهاش شوف بقى هتعمل ايه هترجعله وهي الي هتتحايل عليه كمان 


ادم بسخرية :لو كان كده يا فالح سيرين بعيدة عنك لحد دلوقت ليه 


مازن :لانه انا مش عايزها لو عايزها هعرف اجيبها 


ad

هنا ضربت والدته 


مازن :اهلا يا امي عاملة ايه 


والدته :عارف مين كلمني دلوقت 


مازن :مين ماما انا مش فاضي 


والدته :مروى حماتك 


مازن باستغراب : ومروى عايزة ايه 


والدته :عايزة تطلب مايا لداني ابنها 


مازن بغضب :مين لمين استحالة ده ملزق ورزل وهتلاقيه دايما في صف البيض على طول انا ما بطيقهوش 


والدته :الراجل مهندس ومحترم جدا 


مازن بغضب :على نفسه محترم على نفسه مش لينا ده لا يمكن يكون جوز اختي


والدته :ابوك موافق ابقى اتكلم معاه بقى انا مليش دعوة سلام 


مازن قفل وهو متعصب 


ادم :هيجوزوهم الكل عايزهم لبعض وعلى فكرة داني مش موافق يعنني ما تتنترش اوي كده 


مازن بغيظ :كماان هو يطول 


ادم هز كتفه بلا مبالاة 


.......................................................


عند ادهم 


كان واخد نور في حضنه 


ضرب فونها كان ريحان 


ad

ادهم :مين 


نور :ده ريحان 


ادهم بغضب مكتوم :ما تردي 


نور بصت في عينيه وعي بتلعب في دقنه : لما اروح الشركة هكلمه وافسخ عقدي معاه 


ادهم قبلها بعشق مجنون وخدها لعالمه من تاني 


...............................................................


في المساء 


مازن ضرب على ادهم 


ادهم :اهلا يله عايز ايه ليه الرن ده كله 


مازن بغيظ :انت فين يا رزل سايب الشركة عليا ولا كمان ما بيردش 


ادهم :كنت في القصر وبعدين رحنا المرسم ودلوقت في الڤيلا 


مازن :طيب مبروك اولا لرجوعك انت ونور 


ادهم :الله يبارك فيك 


مازن :ثانيا انا عايزك توقع اوراق ضرورية لازم النهاردة ابعثها على الايميل 


ادهم بص لنور كانت جايبة معاها سيرين وندى يقضوا اليوم عندها 


ادهم بمكر :بقولك ايه انا هخدمك يله 


مازن :في ايه 


ad

ادهم :مراتك هنا وهتنام عندنا تعالا وحاول معاها يمكن تلين 


مازن حك دقنه :بجد 


ادهم :ايوه بجد وانا مش هقول لحد انك هتيجي 


مازن :اهااا تمام مع اني مليش نفس اداري حد بس يالله اهو نشوفك 


ادهم :لا يا راجل اجري يله من خلقتي عيل غتت 


وقفل في وشه 


ادهم راح ناحية البنات : هتتعشوا ايه عايز اطلب دلوقت 


ندى بهزار :انا عايز اكل من ايد نور مش احنا ضيوفك يا نور 


ادهم حضن نور من كتفها :نور حامل وتدلع زي ما هي عايزة دلوقت فكك منها وخليكي بنفسك 


ندى شدت على ايديها بغيظ وبصت على سيرين :هيفرسووني ااااه ياني يا اما 


نور :ههههههههه يا بنتي ده احنا من لما اتجوزنا وانتوا ما بتشوفوناش غير بناكل بعض شوفونا يومين بنحب في بعض 


ادهم :ههههههه اول مرة تقولي حاجة صح 


نور بغيظ قرصته من خسره :انا اضحك على نفسي اه انت تضحك لا 


ادهم :ههههه اوامرك يا برنس بقولكم ايه انا هطلب سمك على شان نور ببتوحم عليه 


سيرين بغيظ :تتطلب سمك ليه وانت عندها 


ad

نور بغيظ 🤨:بقى كده طيب خدي وزقتها في البيسين 


سيرين :ااه اه يا بنت المجنونة 


ادهم خرج موبايله بسرعة وصورها  :ههههههههه يا شماتة مازن فيكي 


سيرين بغيظ :لا يا ادهم لا ارجوك 


ادهم ضحك ومشي يطلب اكل وندى خرجت سيرين ولبست حاجة من عند نور 


جهزوا السفرة بمرح ولسه هيبتدوا ياكلوا ضرب الجرس 


دخل مازن 


سيرين بصت للباب :كح كح 


نور بغيظ ادتها المية :اشربي 


مازن :مساء الخير 


الكل رد عليه باستثناء سيرين 


ادهم :ايه الي جابك يله مش في تلفون تضربلي 


مازن رفع حاجبه بغيظ :اصل في ورق كان لازم تمضيه وحضرتك ما بتردش عالفون 


سيرين كملت اكل ببرود 


ادهم :طب اقعد كل معانا وبعدين نشوف الورق الي بتقول عليه 


نور بصت لادهم بشك 


وادهم طنش نظراتها 


مازن قعد بالكرسي المقابل لسيرين 


مازن ببرود :ازيك يا سيري


سيرين اتنهدت وبصت لنور : انا هعمل قهوة على نا تخلصوا 


هنا ضرب الجرس ودخل ادم 


نور بغضب مكتوم قربت من ادهم :ليه كده يا ادهم 


ادهم طنشها :ادخل يا ادم 


ادم كان جايب معاه بوكيه ورد كبير وعلبة شوكلاته كبيرة مكتوب عليها بحبك يا ندى 


ادهم ابتسم 


ومازن اتغاظ وبص لسيرين الي باصة لادم بحزن على حالها 


مازن بغيظ وغضب :غبي يا ادم غبي جاتك القرف 


ادم قعد قدام ندى :انا اسف يا ندى اسف واستاهل ضرب الجزم سامحيني


                يتبع

تكملة الروايه اضغط هناااااااا 

اكتب ف بحث جوجل مدونة قصر الروايات 

اللي عاوز البارت الجديد يعمل انضمام من هناااااا علشان 

الرواية كامله من البدايه من هنااااااا 





تعليقات

التنقل السريع