رواية جبروت أنثى وسطوة رجل من الفصل56 الي الفصل الأخير بقلم الاء الرحمن
رواية جبروت أنثى وسطوة رجل من الفصل56 الي الفصل الأخير بقلم الاء الرحمن
56
مساء الخير
جهزوا السفرة بمرح ولسه هيبتدوا ياكلوا ضرب الجرس
دخل مازن
سيرين بصت للباب :كح كح
نور بغيظ ادتها المية :اشربي
مازن :مساء الخير
الكل رد عليه باستثناء سيرين
ادهم :ايه الي جابك يله مش في تلفون تضربلي
مازن رفع حاجبه بغيظ :اصل في ورق كان لازم تمضيه وحضرتك ما بتردش عالفون
سيرين كملت اكل ببرود
ادهم :طب اقعد كل معانا وبعدين نشوف الورق الي بتقول عليه
ad
نور بصت لادهم بشك
وادهم طنش نظراتها
مازن قعد بالكرسي المقابل لسيرين
مازن ببرود :ازيك يا سيري
سيرين اتنهدت وبصت لنور : انا هعمل قهوة على نا تخلصوا
هنا ضرب الجرس ودخل ادم
نور بغضب مكتوم قربت من ادهم :ليه كده يا ادهم
ادهم طنشها :ادخل يا ادم
ادم كان جايب معاه بوكيه ورد كبير وعلبة شوكلاته كبيرة مكتوب عليها بحبك يا ندى
ادهم ابتسم
ومازن اتغاظ وبص لسيرين الي باصة لادم بحزن على حالها
مازن بغيظ وغضب :غبي يا ادم غبي جاتك القرف
ادم قعد قدام ندى :انا اسف يا ندى اسف واستاهل ضرب الجزم سامحيني
ندى اتصدمت والدموع لمعت في عينيها
ادم برجاء :سامحيني يا ندى صدقيني الي حصل مش هيتكرر مرة تانية اوعدك هعرف افصل كويس بينك وبين اي حاجة تانية
ad
ادهم بهزار :خلاص بقى يا ندى اهو الراجل عرف غلطه ونستر عليه بقى على قولت جدي هههههههه
نور ضحكت بسخرية ووقفت لادم ولسه هتتكلم وكأنه ادهم عرف هي هتعمل ايه
مسك ايدها
نور بصتله
ادهم بهمس:سيبيهم يحلوا مشاكلهم الموضوع تافه ما بينهم
نور بغضب مكتوم :الموضوع التافه ده هو الشك لو ده موضوع تافه عندك انا لا
ادهم مسك ايدها بغضب مكتوم :انا قولت ما تتدخليش محدش خرب علاقتنا غير تدخل الناس الي بره فينا وانك بتسمعي كلامهم
راجل ومراته سيبيهم لبعض
هنا ندى قامت ومسحت دموعها وابت كرامتها انها تتنازله بكلمتين
ندى :وانا اسفة يا ادم انا مش عايزاك مش عايزاك
ادم قرب منها بابتسامة :لكن انا عايزك ومش هعرف اعيش من غيرك يا ندى
ندى بصت في عينيه الي كلها رجاء وبصت لنور
نور صدرت اللا مبالاة
مازن قرب من ادهم :ايه القرف ده مش تقولي انه الزفت ده هيعمل كده ما كنتش جيت
ادهم بصله بغضب مكتوم :والله انا دعيته زي ما دعيتك لكن هو طلع راجل وعرف ازاي يصلح علاقته مع مراته وبصت لسيرين الي بتبص لندى بدموع متحجرة
وانت جيت ايد ورى وايد قدام ده انت حتى ما دخلتش عليا بحتت كنافة عيل بخيل
مازن طنشه وبص لسيرين واتكلم بغيظ ووجه كلامه لادم : خلاص يله اقعد خلينا نطفح الاكل برد
ad
ادم 🤨
مازن بغيظ :ايه ما ترفعليش حاجبك كده عرضت الصلح وما قبلتش خلاص اقعد بقى
ندى بصت لمازن بغيظ وتحدي :ومين قال اني ما قبلتش وبصت لسيرين بسخرية اهم حاجة انه عرف غلطه وبيصلحه مش بيكمل فيه
مازن بغضب :تقصدي ايه
ادم :ما تخرس يله وبص على ندى بابتسامه يعني صافي يا لبن
ندى بصتله بابتسامه :حليب يا قشطة مع بعض الشروط الي همليها عليك لما نكون لوحدنا
سيرين جت عينها على مازن الي كان بياكلها بعينيه وبيتنفس بغضب
سيرين بعدت عينيها عنه ومسحن دمعة نزلت منها ووجهت كلامها لنور :نور هستأذن انا
نور بقلق عليها :احنا اتفقنا تنامي هنا ما تهزريش
سيرين :معلش يا نور سيبيني على راحتي
وخدت شنطتها وادهم وادم بيبصوا لمازن الي بيبصلها ببرود
مازن بغضب :استني عندك
ادهم :اتصرف بعقل
مازن طنشه وسيرين مدياه ظهرها
مازن قرب منها ووقف قدامها وهو بيشد على ايده بغضب : مش هوا انا قاعد قدامك جوزك انا لو نسيتي افكرك
ad
سيرين كانت بتحاول تتحكم باعصابها لابعد الحدود
مازن بصلها من فوق لتحت بغضب :وايه اللبس الي انتي لابساه ده كنتي قلعتي بالمرة
ادهم غمض عينيه بغضب :غببببي
نور هنا ما قدرتش تتحكم في روحها : وانت مالك فيها اصلا هي مش في بيتك دلوقت انت ملكش اي حكم عليها دي واحدة طالبة الطلاق
ادهم اتنهد :نور بس
نور بصتله بغضب :لا ما بسش انت التاني
مازن طنش كلامها ومسك دراع سيرين واتجنن من فكرة تطنيشها ليه : بكلمك انا على فكرة
سيرين بصتله بقرف : مش سامع حد بيتكلم على شان ارد عليه زي ما قلت انت عن نفسك من شوية هوى
يعني انا مش شايفاك اصلا
مازن رفع ايده هيضربها بالألم لكن هي كانت الاسرع ومسكتها بغضب ومازن بيبصلها بنظرات نارية : المرة الجاية هبعتلك حد يكسرها باذن الله
مازن كان بيتنفس بغضب وخاصة انه الي حصل حصل قدامهم كلهم
سيرين زقت ايده بغضب
ادهم قرب من مازن :خلاص اهدى وامشي دلوقت
مازن بغضب وهو بيبصلها :ايه رائيك اني مش همشي غير وهي معايا وهترجع بيتها النهاردة وغصب عنها فاكرة اني لما سبتك خلاص خدتي حريتك لا فوقي انتي على ذمتي انا يعني المسخرة والمياصة والمرقعة الي كنتي بتعمليها قبل ما تتجوزيني تنسيه هااه انتي فاهمه قصدي كويس قووي
ad
سيرين ضحكت بسخرية : صدق صعبت عليا يا مازن
وقربت منه
انت مش راجل يا مازن مش راجل ولو كان عالمرقعة والمياصة الي كنت بعملها فللأسف كنت اخترتلها الشخص الغلط لكن دلوقت انا هختار الانسان الصح
مازن شدها من شعرها بغضب :تقصدي ايه هاه انتي تعرفي حد يا بت ولا ايه انتي بتخونيني
نور بغضب زقته عنها :ايه الجنان ده
ادهم وادم خرجوه من الفيلا بالغصب
في الجنينة
ادهم زقه بغضب :انت يله ايه جبله ما بتحسش طينت الدنيا بدل ما تصلحها
مازن بص لادم بقرف :اسأل الزفت ده اساس المشكلة جيب ورد وزفت
ادهم بغضب :انت اساس المشكلة ما تلومش على حد يا مازن انت غبي شاطر تتمايع وتضحك على البنات الي تعرفهم اعرف اضحك الاول على مراتك بكلمتين ورجعها لحضنك
مازن بصلهم بغضب وسابهم ومشي
عند سيرين
نزلت منها دمعة مسحتها نور
نور :اهدي يا حبيبتي والله ما يستاهل دمعة واحدة منك الي يبيعك بيعه
ندى :هو الي جننه الي عمله ادم وهو مش محضر نفسه الي بيرسمه ده غلاف خارجي غير الي جواه صدقيني هو بيحبك
نور بصت لهبل ندى :انتي عبيطة يا بت اقسم بالله عبيطة ولا ما ارجعتيش لادم من اول الم
ad
ندى 😏
سيرين :انا همشي
نور بزعل :هزعل والله
سيرين :معلش يا نور مش هقدر ابقى هنا
نور :لكن انتي عربيتك في. القصر
سيرين :هطلب اوبر
ندى :طب استني حد منهم يوصلك
سيرين بدموع متحجرة :عايزة اتمشى وابقى لوحدي ارجوكم ما تضغطوش عليا
سيرين خرجت تحت نظراتهم قابلها ادم وادهم ما عرفوش يقولوا ايه
ادهم اتنهد :طب استني هوصلك
نور :سيبوها
سيرين مشيت من قدامهم وكأنها بتجري مش عايزة تشوف حد صعبان عليها نفسها قلبها مجروح جدا ادته للشخص الغلط ما بيحبش غير نفسه
كانت ماشية وشاردة مش عارفة هي رايحة فين
فجاءة ضرب زاموور عربية جااااامد ورااها
سيربن خااافت جدا والعربية وقفت في نص الشارع
والنور بتاعها مسلط على سيرين
ad
نزل منها اخر واحد عايزة تشوفه
مازن وقف قدامها ببرود وحك دقنه :بقى عايزة تتمرقعي وتتمايصي على غيري سيري
سيرين كانت بترجع لورى وهو بيمشي ببطىء ليها
سيرين بصت حواليها كان المكان فاضي مفيهوش حد ولا حتى عربية ماشية
مازن بسخرية :انا صح قولتلك هترجعي بيتك النهاردة
وفي لحظة كان وشها مضغوط عليه بايد وحده بغضب وايده التانية بتقربها ليه من وسطها
مازن : اقسم بالله لاعيد تربيتك يا وسخة وشدها من شعرها وهي بتصرخ وحطها جوا العربية وهي بتصرخ وبتخبط على الباب جااامد وطلع فيها على مكان مجهول
كان فونها بيرن
ردت بسرعة :الحقووني نور
هنا مازن وقف العربية بغضب ومسك فونها الي كان ناسيه ورمااه من شباك العربية
مازن بغضب :تخرسي لا اقسم بالله هتصرف معاكي تصرف اتسجن فيه طول عمري
سيرين حشرت نفسها بخوف جنب باب العربية
ومازن ضحك بسخرية:ما تخافيش قوي كده انا لسه بسمي يا قطة لكن اوعي تبطلي خربشة وغمزها اصلك عجبتيني قوي وانتي لابسة شخصية نور اختك اهو نجربها برضه
سيرين بصتله بخووف ودموع
ومازن شغل العربية ومشي وسيرين مش عارفة تعمل ايه
ad
........................................................
عند ادهم في القصر
نور بغضب :انت السبب لو ما كنتش جبت الكلب ده هنا ما كانش هيحصل الي حصل
ادهم جز على سنانه بغضب :وطي صوتك يا نور وانتي بتكلميني
ادم :اهدوا يا جماعة وبعدين يا نور هو هيعرف منين انه غبي للدرجادي انا اول مرة اشوف وشه ده
ندى :ده مجنون منطقه بالحياة كله غلط بغلط
ادم زقها بكتفه بهوار:لكن ايه رائيك فيا وانا جايب ورد وشوكلت جنتل مش كده حركة تجنن مني
ندى بغيظ :ادم المداح بيسلم عليك الي عملته حاجة اقل من العادية على فكرة انا بس الي صعبت عليا وما حبتش اكسفك قدامهم
نور 😒:جتكم القرف مليتوا البلد
وطلعت فونها تضرب على سيرين
جالها صوت سيرين الي بصرخ
نور بقلق :الحق يا ادهم سيرين بتصرخ
ادهم مسك الفون لكن الفون اتقفل بسرعة
نور :هو في ايه
ادهم اتنهد وزفر بغضب :احب اقولكم من خبرتي بمازن واخلاقه انه ترصدلها على الباب وخطفها
نور بغضب :ايه الي انت بتقوله ده هي سايبه ولا ايه
ad
هنا ضرب فون ادهم كان مازن
ادهم بغضب :سيرين معاك مش كده
مازن ببرود :عرفتها لوحدك ولا حد قالك بقولك ايه سيرين معايا واحنا مسافرين دلوقت ومعايا اجازة مفتوحة وزي ما شيلتكم كتير شيلوني مرة
وقفل قبل ما يرد عليه ادهم
ندى بخوف :هو ممكن يعملها حاجة
ادهم :دي مراته على فكرة مستحيل يأذبها
نور بغضب :مراته ايه ده مجنون وهيأذيها
ادم :محدش بياذي حد بيحبه
ندى بسخرية :تحب اقولك كم مرة أذيتني فيها
ادم 🤨 : هرد عليكي بعدين مش وقته
ادم :طيب تحنا هنروح يا ادهم اشوفك في الشركة
ندى برجاء :خلينا ننام هنا ارجوك مش عايزة ارجع القصر
ادم بتردد :بس
ادهم :ما بسش اطلع فوق الاوض كتير
ومسك فونه وضرب على سناء قالها الي حصل
سناء :ادهم ارجوك انا مش عايزة مازن في حياتها من تاني هو دخل حياتها خربها ارجوك يا بني ساعدها تخلص منه
ادهم بود :صدقيني يا طتط هي فرصة وحدة ولو ما استغلهاش كويس ان هطلقها منه بنفسي
ad
وضرب على نبيل وخبره وطلع اوضته
اول ما دخل بص حواليه ما كانتش نور توقع انها في الحمام
نور خرجت ومفيش غير المنشفة الحمراء محاوطة جسمها الجميل
ادهم اتحركت تفاحة ادم عنده وعينيه متعلقة فيها
نور طنشته بعد ما شافت تأثيرها الجامد عليه
ادهم قرب منها بغير ارادة منه وحضنها بقى ظهرها لصدره :تجنني
نور بعدت ايديه عنها وخدت قميص نوم
ادهم حضنها من تاني وهو غرقان في ريحة شعرها :افهم انك زعلانة مني
نور لفتله ببرود : وازعل ليه كنت صرخت عليا قدام الكل ولا اتعصبت عليا
ادهم شدها من وسطها وبص في عينيها :نور عيني انا جربت وشوفت بيحصل ايه لما بيتدخل حد تالت بعلاقة ست وجوزها بيخربها يا نور
سيبيهم لوحدهم يا نور هي في الاول والاخر هترجعله فليه نكون احنا السبب في بعادهم
نور :لكن هي تستاهل حد احسن منه
ادهم :قدرهم يكونوا لبعض يا نور
وقرب عليها يوزع قبلاته على وشها بعشق
اهم حاجة انتي يا نور انا بعشقك ومش حمل بعاد تاني
نور ديقت عينيها ورفعت حاجبها :انت مغير ريحة البيرفن ليه
ادهم باستغراب :هو نفسه ما غيرتوش
ad
نور بغيظ :لا مش هو ريحتك تقرف
ادهم 😳:نععععم يا روح امك
نور بتهرب :مش قصدي انا اقصد يوووه ريحة البيرفن ده مش حلو غيره
ادهم بغيظ :هي فترة الوحام بتقعد قد ايه
نور هزت كتافها بلا مبالاة :انا سمعت بتفضل لحد ما اولد
ادهم تمتم بكلام مش مفهوم وخد منشفته وبجامته ودخل ياخد شاور
خرج بعد فترة
وسرح شعره ورش نفس البيرفن وراحلها
كانت بتتصنع النوم
نور نور نمتي
نور :امممم
ادهم باسها على شعرها :انا مش جايلي نوم ما تقومي نشرب قهوة في الجنينة
نور قعدت :امممممم فكرة برضه
وبلحظة كان ادهم معتليها وبيبص في عنيها
ادهم بمكر :من شوية كنتي نايمة دلوقت قمتي
نور بغيظ :يعني بتضحك عليا
ادهم بص في عنيها :وحشتيني
نور بتهرب :ادهم ارجوك انا تعبانة
ad
ادهم 🤨:ليه فيكي ايه
نور قامت بسرعة ورجعت
ادهم بقلق :نور انتي كويسة
نور بتعب مصطنع :كويسة يا ادهم لكن عايزة ارتاح شوية
ادهم ديق عنيه بعدم تصديق :اها طيب ارتاحي يا نور اعملك حاجة قبل ما تنامي
نور :هاه لا سلامتك بس عايزة ارتاح
ادهم :انا هطلع ادخن بره على شان ما ادايقكيش
نور اومأتله بدماغها
وادهم خرج يدخن وهو بيفكر فيها وبنفرانه المفاجىء منه
..............................................................
عند ندى
خدت شاور وخرجت
كان ادم بانتظارها واول ما خرجت شدها من وسطها
ادم :انا غبي عارف ومتهور عارف وما استاهلكيش عارف وبص في عنيها لكن والله اني بحبك يا ندى ده الشيء الوحيد الي اعرفه
ندى يصت في عينيه :ادم والله انا تعبت بجد تعبت من الخناق واني اتفهم دايما اغلط ارجوك ما تكسرنيش من تاني
ادم خد شفايفها بلهفة وغشق وغاب معاها لعالم مفيهوش غيرهم هما ومشاعرهم
......................................................
في الصباح وتحديدا في القصر
ad
سامي بغضب :يعني ايه والدتك كلمت الجماعة وادتهم موعد
مالك :داني احسبها صح انصحك
داني بغضب :انا مش عايز اتجوز انا حر
مروى بدموع :والله يا داني هغضب عليك وازعل منك
داني اتنهد :يا امي ارجوكي
مروى بدموع :عايزة افرح فيك ارجوك يا حبيبي عايزة اشوف ولادك واتطمن عليك قبل ما اموت شوف اخوك اهو متجوز وعنده بنت وانا ايه الي ناقصك
ليا بهزار :انا عايزة يكون ليه سلفة ارجوك يا داني
مالك :عايزة ايه يا اختي
ليا بضحك :سلفة عايز سلفة هما بيقولوا مركب الضراير سار ومركب السلفات احتار انا عايز اشوف واثبت انه النظرية دي غلط
داني بغيظ :خلاص مهو انا هتجوز على شان ماما تشوف عيالي ومراتك تثبت نظرية ووالدي يتطمن على ابنه وانت يا مالك يا حبيبي عايزني اتجوز ليه
مالك بغيظ :على شان اخلص منك وماما ترجع ليا لوحدي
ليا :😂😂😂😂😂😂😂😂😂
داني اتنهد وخرج
وكلم نور
عند نور
كانت نايمة وادهم فايق بدري
ad
كان فون نور بيضرب
ادهم شاف مين وكنسل
ضرب من تاني وتالت
ادهم زفر بغضب :الووو
داني :صباح الخير
ادهم :اهلا يا داني في ايه
فاقت نور
داني :نور فين عايز اكلمها
ادهم :نور نايمة تكلمك لما تفوق بقى وقفل في وشه
نور :يا صباح يا عليم في ايه مين عالفون
ادهم ببرود :ده داني
نور :طيب وبتكلمه كده ليه ما تكلمه عدل
نور قامت هتدخل الحمام
ادهم مسك دراعها بغضب :في ايه من امبارح للنهاردة مش على بعض ولا طايقاني وده ما كانش حالك
نور اتنهدت وقربت منه ولعبت بدقنه :صدقني مفيش حاجة ولو على امبارح فانا فعلا كنت تعبانة ومش قادرة
ادهم شدها عليه وقبلها بشوق
لكن نور فعلا ما كانتش طايقة نفسها في الوقت ده وزقته وجريت رجعت في الحمام
ادهم اتعصب جامد وافتكر انها مش طايقة لمسته ليها وسابها ونزل تحت كان ادم وندى قاعدين في اوضة السفرة
ادهم ببرود :صباح الخير
ادم :صباح النور
هنا ضرب الجرس ودخلت سيرين تجري وتستخبى ورى ادهم
ادهم ابوس ايدك
يتبع
57
مساء الخير
تفاعل يا جماعة تفاااعل لو سمحتم ما ترموش تعبي في الارض
هنا ضرب الجرس ودخلت سيرين تجري وتستخبى ورى ادهم
ادهم ابوس ايدك
ادهم باستغراب وعدم فهم :في ايه ومازن فين
سيرين ض ضر بت عليه بالنار وهربت وبعياط وانهيار وما اعرفش ما اعرفش جراله ايه الي اعرفه اني لقيته فجاءة ورتيا بالعربية وبخوف
كان هيموتني هيموتني كان هيدوس عليا
فجاءة الجرس ضرب كتيير قوي
ودخل مازن الي كتفه كله بينزف دم
سيرين مسكت بندى جامد ودموعها بتنزل وندى بتحاول تهديها
مازن بغضب وصراخ : والله لاربيكي يا بنت ال....... بتضربي عليا انا نار ان ما سجنتك يا وسخة
ad
دخلت الشرطة والكل مصدوم
ادهم زقه بغضب :انت مجنون ايه الي بتعمله ده
نزلت نور :في ايه
شافت سيرين الي حالتها متبهدلة ومازن المتصاوب والشرطة
نور :حد يجاوبني في ايه
البوليس : سيرين العمري جانا بلاغ انها ضربت نار على جوزها
سيرين بدموع وخوف :لا والله لا هو الي خلاني اعمل كده كان هيموتني والله
ادم قرب من مازن بغضب :اتجننت اكيد انت اتجننت هتسجن مراتك يا غبي
مازن بصلها بغضب :ايوه هسجنها والي ما عرفتوش انتوا تربوه السجن يربيه
قرب العسكري ياخدها وهي متمسكه بنور وندى جامد
نور بغضب ومكر جالها فجاءة :مازن انت مجنون ما تعقل كده مراتك حامل
مازن وايده على كتفه :مين دي الي حامل انتي هتهزري
سيرين بصت لنور بصدمة
ادهم قرب من الملازم :سوء فهم وهيتحل ارجوك تقفلها من عندك
الملازم :بس
ad
ادهم :ما بسش صدقني في حاجة اسمها روح القانون مراته حامل وهو دلوقت مش شايف قدامه تقدر تقول بلاغ كاذب وتقفل المحظر من عندك
الملازم بتفهم : تمام تمام لو حصل حاجة يا ريت تبلغونا
ادهم اومأله بدماغه ومشي
مازن كان بيبص لسيرين بغضب جامد
ادهم مسكه من دراعه السليم :تعال هنروح المشفى
مازن بغضب :مش عايز زفت عايز اربي الوسخة دي وبس
ادم شده هو وادهم وخدوه المشفى
اول ما خرج سيرين انهارت
هيسجني هيقتلني كان هيموتني يا نور
نور اتنهدت :ايه الي حصل ايه الي وصلكم لهنا
ندى :ازاي ضربتي عليه نار انتي اتجننتي
نور حطت ايدها على كتفها :ايه الي حصل با سيرين ما تقلقينيش احكيلي على شان اعرف اتصرف
سيرين بدموع
بعد ما خرجت منها فضلت ماشية ومش عارفة رجليا مودياني لفين
فجاءة عربية وقفت وسط الشارع وكان هيخبطني
لقيته مازن نازل وبيتوعدلي وبيقولي بتخونيني
شدني من شعري ودخلني العربية بغضب ورمى فوني لما انتي ضربتيلي
ad
ندى :اه وحصل ايه
سيرين بدموع :كنت خايفة منه قوي وهو ماشي لمكان مقطوع مفيهوش حد لقيته فجاءة وقف وبيقولي انزلي
خفت والله خفت ونزلت من العربية وجريت لقاني واحد وانا بجري
نور :ايوووه
سيرين بدموع :قلتله انه الراجل ده بيتعدى عليا وانه مش جوزي
فضلوا يضربوا في بعض وانا جريت على العربية استخبيت
ما توقعتش بعد الضرب ده كله يقوم
مازن وقع الراجل عن الجبل الي كنا واقفين عليه وبصلي كان جي ناحيتي
فتحت البوكس الي بالعربية الاقي اي حاجة ادافع فيها عن روحي لقيت مسدس
وبدموع ضربت عليه ضربت عليه يا نور انا تعبانة تعبانة
ندى بصدمة:وجيتي ازاي هنا
سيرين بانهيار :بعد ما ضربت عليه ووقع خفت وشغلت العربية ومشيت
وشفت عربية وقفت عنده وحصلتني لحد ما وصلت هنا
.................................................
عند ادهم
خدوه المشفى كامت الرصاصة سطحية عملوله اللازم
ادم :حمدلله على سلامتك
ادهم :ايه الي حصل يا مازن ليه توصل لكده كنت تقدر بكلمتين تراضيها كانت هتفوق وترضى زيها زي اي ست محتاجة لكلمة حلوة
ad
مازن بصله بغضب : اقسم بالله ما هسيبها غير وهي في القبر
ادم بغضب :خد بالك انه الي بتتكلم عنها دي تكون بنت عمنا يعني دمنا ولحمنا وشرفنا فاهم
مازن وقف وبصله بغضب :كنت خد بالك منها وافتكر انها شرفك قبل ما تتجوز بدل ما هي كانت دايرة على حل شعرها وانا لميتها وعملتلها قيمة
ادم بغضب :ايه الي بتقوله ده
ادهم بغضب مكتوم :اخرسوا انتوا لاتنين وبص لمازن وانت هتروح بيتك تستريح وانا هجيلك بالليل وهنتكلم
ادم سابهم وخرج وهو متعصب
وادهم وصل مازن بيته وروح كانوا البنات على حالتهم
ادهم وقف قدامها وايديه في جيبه :ايه الي حصل يا سيرين مازن مستحيل يفقد اعصابه لدرجة انك تضربي عليه نار الا لو حصل حاجة كبيرة قوي قوي قوليلي ايه الي حصل
نور قربت منه :انا هفهمك يا ادهم هي لازم ترتاح دلوقت
ادهم بصلها بجمود :هي حامل بجد ولا دي لعبة عشان البوليس ومازن يهدا
نور اتنهدت :هتكون حامل ازاي وهي من اكتر من شهرين قاعدة لوحدها
ادهم :اهاا
ندى خدنها ترتاح وادهم كان هيطلع
ad
نور :انت رايح فين
ادهم :هروح الشركة عندي حاجات مهمة لازم اعملها
نور بقلق:وافرض مازن جه هعمل ايه ارجوك افضل هنا النهاردة
ادهم :ما اقدرش يا نور لازم اروح ولو حصل حاجة كلميني عشر دقايق وتلاقيني عندك
نور اومأتله بدماغها
وادهم خرج
......................................................
عند مروى
سامي :طيب هنعمل ايه انا متأكد انه مش هيجي ويروح معانا المساء
مروى :هطق هفرقع ما البنت جميلة وتجنن
مالك بص لليا :ايه رائيكم اخد التانية
ليا 🤨: عايز تتضرب يا كينج
داني دخل من وراهم :يستاهل والله تصدقي غيل رزل
مروى :هو انت بتغطس وبتقب فجاءة ازاي
داني قعد ببرود ورجع ظهرة لورى باسترخاء :عااادي كده
مروى :الجماعة بيستنونا الساعة تمانية
ad
داني :انا مش عايز اتجوز انتوا مصرين على الموضوع كده ليه
هنا جاله فون وبعد عنهم يتكلم براحته
الووو حصل ايه
داني :حصل كل خير
يومين وكل حاجة هتكون عندك
حلو خد بالك منهم لو هتضرب ادهم العمري هتضربه بالصفقة الاخيرة
مالك باستغراب :بتكلم مين
داني قفل :احم مفيش واحد معرفة وغمزة ايه النظام قفلوا الموضوع ولا لسه
مالك :صدقني مفيييش مهرب خالص هتتجوز هتتجوز
داني غمزه بهزار :بقولك ايه هو الجواز حلو
مالك 😒: مش دايما صراحة على حسب
داني بص وراه :ليا مالك ما يقصدش
مالك بص وراه بسرعة مكنش حد
مالك بغيظ :يا ابن ال
داني 🤨: اه ايه هتغلط على ابوك الي رباك
مالك :اجري يله من وشي جتك القرف عيل رزل بجد
داني دخل جوه
ad
مروى :هنروحلهم الساعة تمانية
داني قعد ببرود :اوك اجرب
كامل :تجرب ايه يله
داني :اجرب الجواز عامل ازاي
نبيل بغيظ :ولو ما عجبكيش
داني :عادي جدا نفركش وبص لوالدته هي العروسة اسمها ايه قولتيلي
مروى بغييظ :دااااني
داني رفعه كتفه بلا مبالاة :انا هروح الشركة وبص لوالدته وهكون هنا قبل الموعد
مروى بعدم تصديق :داني
داني :ههههه هاجي والله
مروى :لو عملت حاجة لا انا امك ولا اعرفك اوعى يا داني تفشلني ارجوك
داني باس دماغها ومشي
................................................
عند مايا
كانت بتضرب على سيرين ما بتردش
ندى :هنقولها ايه دي كمان لازم نكون معاها
نور :هنروح ازاي بحالة سيرين دي
ad
سيرين مسحت دموعها : مش عايزة اكسر فرحتها انا هاخد شاور وابدل هدومي وهبقى كويسة
نور :بس مازن هيكون هناك اكيد
سيرين :انا عارفاه مش هيجي النهاردة هو ما بيطيقش داني ومش موافق على جوازهم وقال لوالده لو جوزتوها لداني مش هيحضر الفرح
نور :وانتي عرفتي ازاي
سيرين :مايا كلمتني وقالتلي
نور بصت لندى :انا عندي حاجات في الشركة لازم اروح خدي بالك منها وما تتحركوش من هنا
ندى :تمام ما تقلقيش
نور بتحذير :مين ما خبط على الباب اوعوا تفتحوا سامعين
ندى :تمام ما تقلقيش
....................................................
نور راحت الشركة
كان داني شغال على التصاميم
نور حطت ايديها على عينيه :انا مين
داني اتنهد :نور في الشركة غريبة قوي
نور بسخرية وعي بتقعد على مكتبها :وايه الغريبة في الموضوع
داني :هه اصلك رجعتي لادهم توقعت ما تجيش النهاردة
ad
نور :مش للدرجادي انا مش عارف انت ما بتحبوش ليه
داني بقرف :ما بينزلش من زوري اي حد بيذل الست ما بحترموش
نور بعدم رضا : لو سمحت يا داني لو في حد بيحب الست يا داني هو ادهم
ادهم الوحيد الي فهم نور عايزة ايه وعرف ازاي يخليني اديه قلبي
ادهم الي ما خافش ولا خجل من انه يبين حبه ليا للعالم كله
داني 🤨:ما تكتبي فيه شعر كمان
نور بلا مبالاة :يستاهل صراحة
هنا ضرب فونها كان ادهم
ادهم :ازيك يا نور
نور :اهلا يا ادهم
داني :خليكي وراه لحد ما ينهيكي
نور بصتله بغضب
ادهم ديق عينيه :هو انتي فين
نور :من شوية رحت الشركة التصاميم لازم تتسلم النهاردة
ادهم وهو بيجز على سنانه :قولي لعمي المصون محدش هينهينا كلنا غيره وهو فاهم كويس قوي هو بيعمل ايه وبيأذي مين
نور اتنهدت من الحرب الباردة الي بتدور بينهم :ماشي يا حبيبي انا كمان شوية هعدي عليك عالمكتب ونروح مع بعض
ad
ادهم بغضب :ابعديه عن حياتنا يا نور ابعديه مش عايز نرجع للصفر من الاول
نور بصت لداني بقلق :شوية وهجيلك يا ادهم
ادهم :بالسلامة خدي بالك من روحك
نور قفلت معاه وبصت لداني
داني طنش نظراتها :ريحان كلمني وعايز يقابلك على شان عقد الانفكاك
نور :تمام لكن ارجوك التصاميم الجديدة اوعى تطلعله لو نزلها السوق بطريقته هينهي الشركة بتاعتنا
داني :تمام
نور :كلمه وخليه يجيلنا بكرة الشركة
نور راجعت بعض الاوراق وراحت لادهم الشركة
ادهم كان بيشتغل على تصميم جامد جدا وكان مركز فيه
دخلت عليه السكرتيرة وقربت منه توريه بعض الملفات
السكرتيرة لفت نظرها التصميم بتاعه واتكلمت بدلع :ده هيبقى تحفة يا استاذ ادهم
ادهم من غير ما يبصلها : ابعتيلي ملف ازياء المعتز دلوقت
السكرتيرة بغيظ :حضرتك كل الملفات عندك عالجهاز نقلتها النهاردة
ادهم بغضب :ما قولت هاتي الملف تجيبيه من غير حوار
ad
دخلت نور
والسكرتيرة خرجت بسرعة من غضبه
نور حطت شنطتها :في ايه
ادهم ببرود :مفيش حاجة في الشغل
نور قعدت على طرف الكرسي :زعلان ليه
ادهم ترك الي بايديه ورجع بظهره لورى وزفر بغضب :انتي الي بعيدة ليه يا نور ليه كل ما نقرب من بعض بتبعدي ليه بتضيعي تعبي في لحظة
نور بنفاذ صبر :وانا عملت ايه بس دلوقت ما انا بحاول ارضيك اهو
ادهم بغضب :انتي من امبارح مش طايقاني ولا طايقة لمستي
نور فهمت الحالة الي هو فيها
نور :ادهم حبيبي انا حامل ووحامي صعب جدا بعدي عنك مش لذاتك لكن الهرمونات عندي بتتغير وتتبدل
لو انت ما استحملتش نور مين هيستحملها
ادهم شدها لحضنه وقبلها بشوق وعشق
دخلت عليهم السكرتيرة
ادهم بصلها بغضب :تلمي حاجتك وما اشوفش وش ام الي جابوكي في الشركة مش في باب تخبطي عليه
السكرتيرة دمعت ومشيت
نور :حرام يا ادهم مش كده الموضوع ما يستاهلش
ad
ادهم :تعالي نروح احسن حاجة انا النهاردة مش عارف مالي مش طايقي نفسي
......................................................
في المساء
اجتمع الكل في انتظار داني
بيضربوله ما بيردش
نور بغيظ :ما بيردش يا خالتوا
ادهم :عملها فيكم خلاص وفلسع
هنا دخل داني وغمزه :ما تقلقش انت بس انا موجود مش هسيبلك مجال تشمت فيا
ادهم رفع حاجبه ونور شدت على ايده
ندى قربت من ادهم :هو ادم مش هيجي
ادهم :معلش يا ندى لكن كان لازم واحد فينا يفضل عند مازن
ندى :وما بيردش ليه
ادهم :تلفونه بالمكتب
فعلا الكل جهز وراحوا لبيت مايا
استقبلوهم بحفاوة جامدة وداني قاعد ومستغرب الوضع الي بيمشي بسرعة كده
سامي :والله انا يشرفني انه مايا تكون مرات ابني
هنا دخلت مايا لابسه فستان بنفسجي قصير وفاردة شعرها
داني بصلها بنظره باردة جدا وبص لنور
نور غمزته
والد مازن :وانا يشرفني نسبكم من جديد
داني :لو سمحتوا عايز اتكلم مع العروسة لوحدنا
مروى قلقت
والدها :اكيييد ده لازم مايا خدي عريسك التراس
مايا بخجل :اتفضلي
سيرين قربت على ندى :نظرات داني ما تطمنش صح
ندى :انا حاسة كده برضه
داني دخل معاها ومايا قعدت بخجل
داني فضل باصص ليها فترة
شبك ايديه
مايا خجلت من نظراته المبحلقه فيه
داني :جوازنا هيكون عالورق
يتبع
58
داني :لو سمحتوا عايز اتكلم مع العروسة لوحدنا
مروى قلقت
والدها :اكيييد ده لازم مايا خدي عريسك التراس
مايا بخجل :اتفضلي
سيرين قربت على ندى :نظرات داني ما تطمنش صح
ندى :انا حاسة كده برضه
داني دخل معاها ومايا قعدت بخجل
داني فضل باصص ليها فترة
شبك ايديه
مايا خجلت من نظراته المبحلقه فيها
داني :جوازنا هيكون عالورق
ad
مايا تصدمت وما عرفتش تنطق اصلا
داني : بصي يا مايا انا معنديش اي مشاعر ناحيتك لا كره ولا حب انا انسان صريح جدا عايزة تعتبري دي جرأة سميها زي ما تحبي لكن انا عايز اكون واضح جدا معاكي من البداية
انا لو هتجوز هتجوز على شان امي وبس
مايا : وليه انا اقبل بالوضع ده ايه الي يجبرني اعيش مع راجل مش طايقني وبيتجوز على شان يرضي اهله وبس
داني بص في عينيها وده وترها نوعا ما : لانك بتحبيني يا مايا
مايا بغضب :احترم نفسك يا داني عيب كده
داني رفع حاجبه :هو انا سبيتك ولا شتمتك ايوه انا بقول واقع حاصل دلوقت
واتنهد مايا افهميني لو عايزة جوازنا كامل انا ما عنديش مانع لكن انا مش عايز اظلمك معايا هنجرب نعيش مع بعض نعرف اطباع بعض يمكن نتفاهم
اقولك اعتبريها فترة خطوبة لكن واحنا في نفس البيت كده هتعرفيني اكتر ولو ما اتفاهمناش اهو انتي تكوني ما خسرتيش حاجة وانتي زي ما انتي انا ما قربتش منك
مايا ما عرفتش تقول ايه بيخيرها بين خيارين اصعب من بعض يا ترفض يا تقبل تكون نص زوجة
داني :القرار عندك مايا
مايا مسحت دمعة نزلت منها :انا مش موافقة وبصتله من فوق لتحت انا اه حبيتك وحبيتك قوي وللحظة شفتك فارس احلامي لكن لا يا داني مش انا الي تعمل عليها حقل تجارب يا تصيب يا تخيب وبسخرية وبعدين انا هشتريك ليه وانت بايعني من اولها كده
علاقتنا اهي من قبل ما تبتدي ملامحها واضحة هكون انا الست المضحية الي بتحاول ترضي حبيبها زي ما بنشوف في الروايات وانت الراجل الي عايش مع وحدة بيحبهاش وساكت
ad
انا متأسفة يا داني وبصت في عينيه من كل قلبي بتمنى انك تلاقي الست الي تسعدك وتحبها وتديها كل مشاعرك وانا بحترم قوي صراحتك دي
وسابته وخرجت وخو اتنهد وحصلها يسمع ويشوف رد فعل والدته
خرجت سيرين وقعدت معاهم وداني زيها
وادهم بيبص لنور :هو في ايه
نور بصتلهم : انا عارفاه تلاقيه رمالها كم كلمة من كلامه الرزل وخوفها منه
سامي :نقول مبروك يا ولاد
داني التزم الصمت
والدها :قولتي ايه يا حبيبتي موافقة على داني
مايا بصتله والدموع في عينيها وبعدين وجهت الكلام للجميع : انا اسفة يا جماعة لكن انا رافضة فكرة الجواز دلوقت
مروى بصت لداني بغضب :ليه يا حبيبتي
مايا : انا
والدتها بغضب مكتوم وهمست في ودانها :في ايه ما انتي كنتي هتطيري من الفرح لما عرفتي
مايا :سيبوني براحتي ارجوكم
وسابتهم وجريت على اوضتها
نور وندى حصلوها
والدها بأحراج :اعذروني يا جماعة لكن ده ما كانش رائيها انا مكسوف منكم
ad
مالك بص لداني بغضب :كله قسمه ونصيب يا عمي
مروى قربت منه بغضب :عملت للبنت ايه يا حيوان
داني بصلها وهو بيجز على سنانه :هو انتي هتصدقي الحوار ده ولا ايه ما تهدي كده يا ماما جواز مش هتجوز خالص انا
لو جيت هنا جيت على شانك وبس
ادهم سمع الي قاله وشرد في علاقتهم وفي غموضه واتأكد انه داني مخبي حاجة وحااجة كبيرة قوي
مروى جحرته في عينيها واتغاضت منه وسكتت
عند نور وندى
دخلوا لمايا
نور :في ايه يا مايا قالك ايه داني
مايا بدموع :قالي انه ما بيحبينيش وانه لو هيتجوزني هيتجوزني على شان والدته وجوازنا هيكون على الورق وانه في حد تاني في حياته وما يقدرش يخونه
ندى :مستحيل ازاي ده
نور بغيظ :غبي غبي يا داني
ندى :ما يستاهلكيش اصلا انتي تستاهلي الي يقدرك
مايا مسحت دموعها :لو سمحتوا سيبوني لوحدي
نور وندى خرجوا من عندها والكل استأذن وخرجوا
ad
...................................................
في القصر
سامي بغضب :انت غبي غبي مش عايز تتجوز ما تحرجناش من الاول
كامل بغضب :احنا قلبنا قد كده قدامهم ليه تعمل كده
داني ببرود :لاني قلتلكم من البداية اني مش هتجوز وانتوا ما بتردوش سلام بقى عندي موعد
مروى بغضب :داني داني
داني طنشها ومشي
مالك قرب من والدته :اهدي يا حبيبتي هو هيعرف غلطه ويصلحه
............................................
عند ادهم
خد شاور وخرج وهو بينشف شعره
نور نظرلت داني ما طمنتنيش النهاردة مش عارف حاسس انه بيخبي حاجة كبيرة قوي
نور بشرود :لاول مرة احس اني مش عارفاه ولا عمري عاشرته كان غامض بجد النهاردة
ادهم بتفكير :نور عايز اسألك هو داني كان طول عمره مع خالتك
نور :كان بيسافر ويرجع يعني كنا نادر ما بنشوفه
ادهم بمكر :امال اتربى فين وهو صغير على حسب ما عرفت هي خدته من المشفى وسافرت فيه على طول
نور :ما اعرفش لانه خالتي اصلا ما كانتش عايشة معانا من الاول هي جت وقعدة معانا وانا في الجانعة تقريبا واتعرفت وقتها على داني
ad
ادهم بتفكير :اهااا
نور باستغراب :بتفكر في ايه
ادهم قرب منها وشدها عليه وطنش سؤالها وغمزها :ايه النظام كارهاني النهاردة ولا البيرڤن وحشك
نور علقت ايديها في رقبته بدلع :وحشني
ادهم بصوت عالي نسبيا :يا مسهل يا رب
نور بخجل :ادهم سيرين هنا عيب كده
ادهم بغيظ :ما تسمع ولا تتفلق حلالي
نور :ههههه
........................................................
عند ادم ومازن
مازن بسخرية :قولتلك مش هيزبطوا مع بعض ما سمعتش كلامي
ادم :وانا قولتلك داني من الاول رافض الفكرة وهما بيدبسوه اكييد عمل حاجة خلاها ترفضه
مازن :يا شيخ اتلهي انا والله ما انا ما مصدق انه الرزل ده من عيلتكوا عيل بارد
ادم :هتعمل ايه مع سيرين
مازن بغضب :ما تجبليش سيرتها دلوقت انا مازن تضرب عليا نار ان ما وريتها
ad
ادم :بتقول داني رزل امال انت ايه
مازن بغيظ :ما تخرس يا عم وبتفكير بنت عمك دي هتيجي هتيجي انا عارفها ما تقدرش تستغنى عني اكتر من كده
ادم : ربنا يديني ربع الثقة الي عندك
مازن بفخر :قدرات يا بني
ادم بسخرية : سلملي على قدراتك الست الي تضرب جوزها بالنار من غير ما يرفلها جفن وتسيله في وسط الصحراء وتمشي وما تبصش وراها انا بقولك سيرين كرهتك فما تنفخش بنفسك كده يا عم الحلو
مازن شرد في كلام ادم
.......................................................
عند داني
راح لشركة الرفاعي وسلم ريحان التصاميم بتاعة ادهم
ريحان :انت بتحبه قوي على كده
داني :قووي اكتر مما تتخيل وبغضب مكتوم ده انا ما كرهتش حد قده من لما ظهر وحياتي كلها خربت
ريحان :لكن الي اعرفه انك عمه بتكرهه ليه
داني :ما يخصكش الي يخصك بقى عندك شوف شغلك بقى عايز شركته يبقى اسمها بالارض
ريحان بص لسنان
داني :استأذن انا
خرج داني
ad
سنان :انا مش مرتاح للي اسمه داني
ريحان :مش عارف ايه مصلحته لكن الي متأكد منه انه بيحب مرات ادهم لكن ازاي وهو عمها دي الي انا مش فاهمها ولا لاقي ليها تبرير
داني راح شركة نور وثبت عليها تصاميم قديمة لكن بتواريخ جديدة
داني بشرود :كده هيبقى ادهم الي زور وادهم الي جاب الشركة الارض
..................................................
في الصباح
فاق ادهم ولبس
فاقت نور ؛هي الساعة كام
ادهم ابتسم وقرب منها وقبلها :الساعة تسعة
نور بنعس :وما فوقتنيش ليه
ادهم وهو بيمسح على شعرها :شفتك غرقانه في النوم صعبتي عليا
نور :هقوم اخد شاور والبس
ادهم :على ما تخلصي هنزل اخليهم يحضروا القهوة تمام
شربوا القهوة مع بعض وعدا على القصر قبل ما يروح الشركة
اادهم :صباح الخير
كامل :اهلا يا ادهم عامل ايه
ad
سامي :مش هترجع تعيش هنا
ادهم : انا مرتاح كده يا جدي انا هطلع اخد حاجة من الاوضة وانزل
ادهم دخل على اوضته خد صمنها اوراق وهو نازل بص لاوضة داني وعدا عليها
خبط ما كانش داني موجود
ادهم قفل الباب وراه ودخل يدور على اي حاجة داني مخبيها فتش في الدلاب والجوارير والسرير والمرتبة ملقيش حاجة بص للتسريحة ودور فيها وبعدين ابتسم وليه هيخرج
لقي داني في وشه
داني وايديه في جيبه : بتعمل ايه في اوضتي اكيد ما كنتش جاي تطمن عليا
ادهم حك دقنه بخبث :اصلي اتلخبطت في الاوض معلش بقى يا يا عمي وغمزه ومشي
داني قبل ما يمشي حط ايده على كتفه :ما تزعلش بقى لما اتخلبط في اوضتك بعد كده
ادهم ضحك بسخرية وقرب على ودنه وهمس :ما بقاش فيها بعد كده يا داني
ادهم نزل
وداني دخل الاوضة شافها متلخبطة
خبط الكرسي برجله :ااااه هشرب من دمك يا كلب والله لاشرب من دمك
دخلت مروى اوضته :في ايه وايه الي عمل في اوضتك كده
داني بغضب :بررره بررره مش عايز اشوف حد برره
مروى بغضب :فيك ايه ايه الي مسقلب حالك كده وبعدين
ad
داني بصلها بغضب :قولت اطلعي بره يا مروى
مروى بصتله بغيظ وخرجت
.....................................................
ادهم :انا عايز اتأكد وبس ابعتلي كل حاجة عالواتس
تمام حضرتك اول ما اعرف هبلغك على طول
ادهم مشي وهو بيفكر بكل الاحداث الي حصلت من زمان قوي
نور ضربتله
ادهم :اهلا يا حبيبتي
نور بابتسامة :انت فين
ادهم :كان عندي مشوار ودلوقت هروح الشركة
نور :طيب ايه رائيك اعزمك عالغدا
ادهم :هههه اكيييد طبعا واحنا نطول يا باشا اتغدى مع اجمل وارق واروع ست في العالم كله
نور :هههه هتغر كده
ادهم :والغرور يليق بمين غيرك
نور :تمام حضرتك الساعة وحدة هكون عندك في الشركة ونروح مع بعض
ادهم :تمام يا حبيبتي ربنا معاكي
نور قفلت وطلعت تلبس
ad
سيرين بغيظ :انتي هتسيبيني لوحدي
نور :ما تقلقيش شوية وهتجيلك ندى لكن انا عندي شغل جامد في الشركة
خرجت نور ولسه هتركب عربيتها في حد حط على بوقها منديل عليه مخدر وغابت عن الوعي
ركبها بعربيتها وساقها ومشي
................................................
عند سيرين
ضرب الجرس توقعت انها ندى جريت تفتح لكن خالفت توقعاتها وكان مازن
سيرين بخوف :ما ما زن
كانت هتقفل الباب بسرعة لكن زقها بعيد عنه
وقفله بغضب
انا عايزه تقتليني يا سيري انا
سيرين بغضب :ايوه ايوه يا مازن ولو رجع فيا الزمن اقسم بالله لاكرر الي عملته فيك من اول وجديد
مازن بص في عينيها :معقول كرهتيني يا سيري
سيرين بكره حقيقي :قوي يا مازن قوي انت ما تستاهلنيش من الاول اصلا وانا الي كنت غبية بس اعمل ايه بقلبي الجزمة الي كان بيحبك
مازن بسخرية :والجزمة دلوقت بطل يحبني
سيرين بكره :ولا بيطيق يسمع صوتك ولا سيرتك اقسم بالله
ad
مازن بغموض :عايزة تتطلقي يا سيري
سيرين :ايوه يا مازن ولو عندك كرامة مش هتخليني على ذمتك
مازن حك دقنه :وابني الي ببطنك
سيرين :انا مش حامل يا مازن دي كدبة اخترعتها نور عشان البوليس في وقتها
مازن بص في عنيها لفترة :انتي
سيرين بصت في عينيه بنظرات مش مفهومة :قولها يا مازن انطقها
مازن شد على ايده بغضب وعرف ساعتها انه سيرين بايعة
مازن سابها ومشي وسيرين بتنده عليه
طلقني طلقني بقولك ما تسبنيش كده اهئ اهئ
مازن طنشها وكمل طريقه
............................................
عند ادهم
عدت الساعة ثلاث العصر ونور ما جاتش وفونها مغلق
ضرب على سيرين عرف انها خرجت من بدري
ضرب على الشركة ما جاتش
ضرب على القصر ما بيردوش
قلق جدا
شغل عربيته وراح القصر سأل عنها ما كانتش موجودة
سامي:هو في
ضرب فونه
ادهم :الووو
المخبر :ادهم داني دمه مستحيل ينتمي لعيلة العمري ابدا تحليل DNA اكدلنا ده
يتبع
59
عدت الساعة ثلاث العصر ونور ما جاتش وفونها مغلق
ضرب على سيرين عرف انها خرجت من بدري
ضرب على الشركة ما جاتش
ضرب على القصر ما بيردوش
قلق جدا
شغل عربيته وراح القصر سأل عنها ما كانتش موجودة
سامي:هو في
ضرب فونه
ادهم :الووو
المخبر :ادهم داني دمه مستحيل ينتمي لعيلة العمري ابدا تحليل DNA اكدلنا ده
ادهم بغضب وصرااااخ :داااااااااني
سامي بعدم فهم :هو في ايه ما تفهمنا يا ادهم
ادهم بص لمروى بغضب وراح ناحيتها
ad
مروى :في ايه انت بتبصلي كده ليه
ادهم مسك دراعها بغضب :داني ابن مين
مروى نزعت ايدها منه :انت ازاي تجيلك الجرأة تمسكني كده
ادهم بغضب :داني انا النهاردة عملتله تحليل DNA والتحليل بين انه غريب عننا وقرب منها خطوة وصباعه في وشها اتكشفتي يا مروى اتكشفتي لكن الي مش قادر افهمه ليه تعملي كده ومين الي عايزة تأذيه فينا
الكل كان في حالة صدمة
سامي :ايه الي بتهببه ده مستحيل مستحيل مروى تعمل كده وبصراخ لمروى ما تنطقي
ادهم حاول يتمالك اعصابه وبص لمروى برجاء :مروى انا مشكلتي مش معاكي مشكلتي مع داني انا مراتي حامل وللحظة دي ما اعرفش عنها حاجة ولو في حد عملها حاجة يبقى داني مفيش غيره اتكلمي انا مراتي وابني في خطر
مروى انهارت من العياط
مالك قرب منها :في ايه يا ماما اتكلمي داني يبقى اخويا او لا
مروى بدموع : من زماااان قوي من اليوم الي خدوك في مني وانا عندي احساس بنقص الامومة كنت عايزاك عايزاك في حضني بأي طريقة ما كنتش مصدقة انك ضعت من ايديا
ملقتش حاجة الا الهروب هربت هربت من البلد ما كنتش عايزة اشوف حد ولا اتكلم مع حد رحت لدار ايتام واول ما دخلت شفت بيبي صغير ما يجيش عمره يومين وبصت لمالك بدموع تخيلتك تخيلتك فيه يا مالك وحبيته حبيته جدا كأنه انت وربيته وما قصرتش في تربيته للحظة ولاني بكره سامي وما بطيقش سيرته كتبته بأسم رامي الله يرحمه
كبر داني وبصت لادهم وكبر حبه لنور ونور طول عمرها مش شايفاه غير وهو ابن خالتها وبس
لما رجعنا البلد وظهرت انت في حياتها وحبتك واتجوزتوا داني اتجنن وما بقاش هو ابني الي ربيته نفسه ما بقاش بيظهر الا نادرا وحياته بقت كلها نور وازاي يبعدها عن ادهم لحد ما فريدة ساعدته انكم تبعدوا عن بعض في حادثة الساحل وبعدتوا فعلا
ad
ادهم بغضب :بس بس اخرسي
مروى كملت بدموع مقهورة : وتجدد عنده الامل لكن انصدم بالحقيقة المرة انك ما سبتش نور
وانهارت من العياط ما لقيتش طريقة ما لقيتش طريقة ابعده عن نور واحميها منه غير اني افهمه انه عمها والله الي عملته كله ما كانش بقصدي انا كنت عايز احمي نور واحميه هو من حبه الاعمى لنور
سامي بغضب :يعني بعد ده كله عايزة تفهميني انه داني مش ابني
مروى عيطت جامد ورانيا حضنتها
مالك بص لوالده :بتلومها ليه الي استحملته مفيش ام تستحمله لو في ظالم في الحكاية دي هو انت مش هي
ليا :اهدى يا حبيبي مش كده
مروى بدموع :داني كويس والله داني كويس وبصت لادهم انت الوحيد الي تقدر نحس فيه لانك حبيت نور زي ما انت حبيت نور وانت ما عشتش معاها
داني حبها يا ادهم لكن عاش طول الوقت معاها واتثدم بالحقيقة المرة انه نور بتعتبره اخوها وبس
ادهم بغضب :ايووه ازاي عرف انه مش عمها ازاي
مروى بدموع :ما اعرفش ما اعرفش هو من فتره متغير ودايما سرحان انا والله حاولت ابعده واجوزه كنت عايزه يشوف غيرها ويحب غيرها لكن ما اعرفش ازاي اتلخبطت فجأة كل حاجة
ادهم سابهم وخرج وحصله ادم
...............................................................
عند سيرين
كانت في القصر ودموعها على خدها هي مش عارفة فعلا الكلام الي قالته لمازن كان من قلبها ولا من برى قلبها لكن الي تعرفه انها مش عايزاه في حياتها من تاني
ad
هنا ضرب جرس الڤيلا فتحت كانت ندى حضنتها بدموع
ندى :في ايه انتي كمان
سيرين بدموع :مازن كان هنا كان هنا يا ندى قولتله كل الي في قلبي قلتله اني كرهته واني مش عايزاه تاني في حياتي قلتله يطلقني لكن سابني ومشي سابني ومشي يا ندى
ندى بصتلها بدموع :احنا ايه الي بيحصلنا ده وكأنه مكتوب على بنات العمري يفضلوا مقهورين طول عمرهم
سيرين مسحت دموعها :في ايه تاني
ندى قصت عليها الي حصل في القصر
سيرين بصدمة :يعني داني ما يقربلناش ولا يبقى عمنا
ندى :ولا حتى ابن خالتي
سيرين :طيب ونور
ندى بدموع مقهورة :محدش يعرف عنها حاجة فونها مغلق وتلفونه برضه انا خايف يعمللها حاجة
سيرين بخوف :هو ممكن بجد يعملها حاجة
ندى حضنتها بخوف
.......................................................
عند نور
فاقت وصداع بيفرتك دماغها فاقت في مكان غريب عليها حاولت تقوم لكن جسمها كله بيوجعها بصت للمكان الي هي فيه كان مكان غريب ما تعرفوش
ad
تحاملت على نفسها وقامت خبطت على الباب جامد
نور بتعب :مين هنا انا فين
نور خبطت كتير لكن مفيش رد
بصت ناحية الشباك كان مكان فاضي وكأنه صحراء
نور وايديها على بطنها بخوف :ادهم انا محتجاك قووي يا رب يا رب
هنا اتفتح الباب
ودخل داني وده الي صدم نور
نور باستغراب :داني
داني قفل الباب وراه وقعد بكل برود
نور بغضب :داني انا بعمل ايه هنا انت انجننت انت ازاي تعمل كده انت تفتح الباب ده دلوقت حالا وترجعني بيتي زي ما خدتني انت اتجننت انت عمي عمي يا داني عارف يعني ايه عمي
داني بصراخ :لا مش عمك مش عمك وما تكرريش الكلمة دي مرة تانية لا اقسم بالله وقتها هكون مش مسؤول عن تصرفي معاكي هيكون ازاي وهثبتلك اني وقتها مش عمك بالفعل مش بالقول
نور بغضب :انت بتقول ايه ايه الجنان ده داني فوق فوق انت عارف انت بتعمل ايه انت خاطفني
داني قرب منها بغضب :توطي صوتك وانتي بتكلميني داني الي تعرفيه الي بيضحي خلاص بح مات الي قدامك دلوقت واحد هيقطع اي حد هيقرب منك يا نور انتي ليا انا ليا انا ومن زمان قوي وما كنتش لازم اسمح لاي حد يقربلك غيري
وبوجع اتجوزتي غيري وحبيتي غيري وهتخلفي من غيري نور حسي فيا حرام عليكي
نور :داني انت بتقول ايه حرام كده
ad
داني بغضب :قولتلك انا مش عمك مش عمك ما تفهمي بقى ولا حتى ابن خالتك
نور بعدم فهم :مش فاهمه ازاي يعني
داني قعد وايديه على ركبه ووشه في الارض :هه بعد ما خلاص رضيت بالامر الواقع وانك متحرمة عليا للابد بعد خلاص ما اتبسطت انه بقى ليا عيلة واب واخوات يخافوا عليا بعد ما طرت في السماء والدنيا ضحكتلي وقعتني بلحظو على جدور رقبتي وكأنها بتقولي ما تفرحش الفرح ما يلقيش فيك الفرح له ناس
بص لنور بدموع انا عمري عمري ما تمنيت حاجة وخدتها
انا تمنيت اكون مهندس مش جرفيك والدنيا عاندتني
اتمنيت اعيش بين اب وام والدنيا عاندتني وطلعت امي الغالية جايباني من دار للايتام وبصلها بوجع تخيلي حتى امي الي كنت مستعد اضحي بالعالم كله على شانها ما طلعتش امي
اتمنيتك يا نور وبرضه رحتي لغيري
انا مفيش حاجة طلبتها ونولتها الدنيا دايما كانت بتستكتر الفرح عليا
نور :ازاي يعني خالتي مش امك
داني مسح دمعته :لما سافرت من يومين كنت عايز اهرب من كل حاجة عايز اهرب من حبي ليكي الي المفروص طان حرام افكر فيكي في وقتها لاني هه عمك لكن حاجة جوايا كانت عايزاكي ما كنتس ببطل تفكير فيكي كنت بغير بتقهر لما بشوفك مع ادهم لما بتخيله حضنك وبيقرب منك كنت عايز اهرب من كل حاجة وخاصة موضوع مايا لاني متأكد اني هضلمها معايا
المهم سافرت وبعدت عن كل حاجة ورحت بيتنا القديم لقيت صور قديمة ليا انا وانتي واحنا صغيرين وحاجات كتير بتفكرني بالماضي
لكن بنفس الوقت لقيت بوكس فيه حاجات غريبة وتصديق تبني من دار ايتام وفيه صورتي وانا صغير
شكيت بالموضوع
اول ما رجعت مصر خدت شعره من امي ورحت عملت تحليل DNA واتصدمت بالحقيقة المره انه مروى مش امي
ad
وبابتسامة لكن تصدقي فرحت فرحت انك ممكن في يوم تبقي ليا انا
نور بدموع قربت منه :داني انا اعرف انك مقهور قوي وانه الدنيا جت عليك قوب وانك تستاهل كل الحلو الي في الدنيا دي لكن سيبها على ربنا
تعرف انا حتى بعد ما عرفت انك مش عمي مش خايفة منك لاني متأكده يا داني انك بتخاف عليا اكتر من روحي ولانك بتحبني مش هتأذيني ومسكت ايده وحطتها على بطنه وهو مصدوم وبصتله برجاء
اعتبرني اختك يا داني اعتبرني اختك وانسى انسى كل حاجة حصلت وافتح صفحة جديدة مع نفسك يا داني
بعدين انا مليش اخوان هتبقى انت خال عيالي
داني انت كويس وكويس قوي ما تعملش حاجة ضد مبادئك خلينا نرجع يا داني وانا والله ما هقول حاجة من الي حصلت هنا لحد وهيفضل ده سر ما بينا اقسملك بالله
.................................................
عند ادهم
راح شركة نور يدور فيها على اي حاجة تدله على مكان داني ونور
مازن :الوقت بيسرقنا تعالا نبلغ الشرطة يا ادهم
ادم بخوف :مازن معاه حق
وفجاءة كان في صوت وخبط بره الشركة
ودخل واحد من الشرطة
ادهم :في ايه
الشرطي : ادهم العمري واخيرا
مازن :في ايه
الشرطي : ادهم العمري متقدم فيه محظر في القسم
ادم بغضب : ايه الي بتقوله ده ليه
الشرطي :مع انه مش من صلاحياتي لكن ادهم العمري متهم بتسريب وسرقة ملفات من شركة نور المنال وتوزيعها بالسوق بأسمه
يتبع
60
الشرطي : ادهم العمري متقدم فيه محظر في القسم
ادم بغضب : ايه الي بتقوله ده ليه
الشرطي :مع انه مش من صلاحياتي لكن ادهم العمري متهم بتسريب وسرقة ملفات من شركة نور المنال وتوزيعها بالسوق بأسمه
ادهم بغضب : ايه الجنان ده
الشرطي :لو سمحت من غير شوشرة وزعزعة تتفضل معانا ولو في حاجة عايز تقولها تقولها في القسم
مازن بغضب :قسم ايه الي بتقول عليه ده اكيييد في حاجة غلط
ادهم قرب من الشرطي بغضب :كلامك ده ما يهمنيش في حاجة انا مراتي مخطوفة ومش باين هي فين دلوقت مش هروح في حتة قبل ما اطمن عليها
هنا ادم كلم ضابط :اه ياسين ازيك
ad
ياسين :اهلا ادم ازيك
ادم :بقولك في حد هنا وبيقول انه ادهم متهم بتسريب اوراق وتصاميم من الشركة بقولك دلوقت مش وقته زبطتها بمعرفتك مرات ادهم مفقودة دلوقت ومش لاقينها وهي حامل كمان اوعدك اول ما تتحل الامور هاحي انا وهو لحد عندك
ياسين بتفهم :تمام تمام اديني العسكري الي قدامك
ادم للشرطي :اتفضل كلم
الشرطي بعدم رضا سمع الي قاله ياسين وقفل معاه وسابهم ومشي
ادهم خبط الطاولة برجله ووقع اي حاجة قدامه
مازن :ادهم اهدى احنا كده مش هنقدر نفكر
ادهم بغضب ونفاذ صبر :انا مراتي مخطوفة وانا واقف في مكاني مش عارف اتصرف هيكون حالها ايه دلوقت اكيد خايفة اكيد والمجنون داني ااااه داماغي
ادم بخوف عليه :اهدى اهدى يا ادهم يمكن ما يكونش حاجة حصلت من دي
ادهم بصراخ :تفسر بأيه غيابهم واتهامي بسرقة نور
..................................................
نور بدموع قربت منه :داني انا عارفة انك مقهور قوي وانه الدنيا جت عليك قوي وانك تستاهل كل الحلو الي في الدنيا دي لكن سيبها على ربنا
تعرف انا حتى بعد ما عرفت انك مش عمي مش خايفة منك لاني متأكده يا داني انك بتخاف عليا اكتر من روحي ولانك بتحبني مش هتأذيني ومسكت ايده وحطتها على بطنه وهو مصدوم وبصتله برجاء
ad
اعتبرني اختك يا داني اعتبرني اختك وانسى انسى كل حاجة حصلت وافتح صفحة جديدة مع نفسك يا داني
بعدين انا مليش اخوان هتبقى انت خال عيالي
داني انت كويس وكويس قوي ما تعملش حاجة ضد مبادئك خلينا نرجع يا داني وانا والله ما هقول حاجة من الي حصلت هنا لحد وهيفضل ده سر ما بينا اقسملك بالله
داني نزع ايدها منه ودمعته نزلت : مش هقدر مش هقدر اشوفك اختي ما تحسي فيا بقى انتي ليه انانية كده ادهم ما يستاهلكيش والله ما يستاهلك انا الي بحبك انا يا نور
نور :انت تستاهل الي احسن مني انت تستاهل حد يحبك يا داني وانا هضحك عليك لو قلتلك اني هقدر احب حد غير ادهم انا بحب ادهم مهما عمل بحبه انت اخويا يا داني اخويا ارجوك ارجوك ما تخليناش نخسر بعض وبصتله بدموع اتجوز مايا وابتدي معاها مشاعر جدبدة صدقني هتحبها مايا حد كويس قووي
داني بسخرية :وتفتكري مايا دلوقت هتقبل فيا لما تعرف اني لقيط وجي من دار ايتام هه مايا كانت عايزاني لانها شافت فيا الفارس الي من عيلة العمري دلوقت انا هبقى ولا حاجة انا ولا حاجة يا نور
نور مسكت ايده ودموعها بتنزل :غلطان يا داني الانسان مش بالاصل الي جه منه لا الانسان بسيرته وعمله وانت سيرتك واسمك في السوق يخلو اي بنت تتمناك انت كويس قوي يا داني
داني دمعته نزلت واتنهد واستغفر ربنا
نور : هعتبر انه كل الي حصل دلوقت كأنه ما كان وانا هخليك تبتدي حياة جديدة من الاول لكن تعاهدني دلوقت انك تشوفني اختك اختك وبس
داني مسح دمعته :حتى يا نور لو عايز اذيكي مش هقدر صدقيني مش انا مش انا الي يقدر ياخد حاجة من ست هي مش عايزاها
نور بصتله بابتسامة :على شان كده عمري ما خفت منك يا داني عمري دايما بشوفك اخويا وضهري وسندي دايما كنت داعم ليا
ad
داني :سامحيني يا نور سامحيني
نور حضنته :انت الي سامحني يا داني انا كنت بعيده عنك قوي لدرجة انه يحصل معاك كل الحاجات دي وانا ما اعرفش عنها حاجة سامحني يل داني
داني بعدها عنه ومسح دموعه وباسها على دماغها وبص في عينيها :اوعدك انك من النهاردة هتكوني اختي اختي وبس وبهزار لكن برضه مش بحب ادهم ولا بطيقه
نور :هههههه ده تلاقيه دلوقت بيلف مصر كاملة وبصت في عينيه يالله نرجع
داني مسك ايدها :قبل ما نرجع انا
نور بخوف :اوعى تكون عملت لادهم حاجة يا داني
داني بندم :شايفاني سفاح لكن انا عملت حاجة تأذية
نور :عملت ايه تاني
داني قص عليها الي عمله بالتصاميم
نور بغضب :انت اتجننت تأذيني بالشكل ده وتأذي ادهم
داني بصراخ :انا ما كنتش بعقلي يا نور كنت بتصرف بغباء
نور بتفكير :احنا لازم نرجع دلوقت ولو سأل ادهم كنا فين تقول كنا عند ريحان الرفاعي تمام وموبايلاتنا بالعربية
داني :تمام لكن عايزك تساعديني
نور :بأيه
ad
داني :انا جرحت مايا اوي بكلامي يا نور انتي معاكي حق انا هفتح صفحة جديدة وانتي الي هتكتبي بدايتها انتي الي هتصلحي الي هببته انا معاها
نور بقلق على ادهم :تماام لكن نلحق ادهم قبل ما يعمل حاجة او البوليس ياخده
داني فتح الباب وركبوا عربيتها ومشيوا
نور :الموبايل فين
داني :احم رميته
نور :اوووف اووف بس اوووف خدني على شركتي ادهم اكيد هيكون فيها دلوقت
وفعلا داني داس بنزين جامد وراح الشركة
...........................................
ادهم بغضب :يعني ايه معرفتش تحدد موقع الموبايل
مازن قرب من ادم :ادهم لو فضل كده هيتجنن
ادم :انت شايفها سهلة يعني مراته الي بيعشقها ما يعرفش حاجة عنها لا وحامل كمان
ادهم خبط الفون بالارض :اااه
ادم :اهدى يا ادهم اهدى
ادهم بغصب :انا مش هفصل كده هنزل ادور عليها في كل حتة ممكن تكون فيها
ولسه هيخرج
دخلت نور وداني وراها
ad
نور بدموع وابتسامه :ادهم
ادهم جري عليها وحضنها :نور نور انتي كويسة وبصراخ موبايلك مغلق ليه
نور بعدت عنه وايديها على وشه :اهدى اهدى هفهمك انا كويسة ما تخافش
ادهم بعد عنها وقرب من داني وشده من قميصه :عملتلها ايه يا وسخ عملتها ايه خدتها فين
نور مسك دراع ادهم :ارجوك يا ادهم داني ملوش دعوة
ادهم زقه عنه وبصلها بغضب وصراخ :اماااال كنتي فين وموبايلك مغلق ليه وهو كمان انتي هتجننيني
نور حاولت تهدا :انا هفهمك انا كنت هجيلك لكن عملت حادث بسيط وانا في سكتي لشركتك كان داني ورايا وجه ساعدني وفوني ما اعرفش هو فين اصلا ورحت المشفى مع داني على شان اطمن على الي ببطني وما حبيتش اقلقك لانها حاجة بسيطة
ادهم بغضب :عيل انا اصدق الي بتقوليه ده
نور بغضب مكتوم :ده الي حصل يا ادهم مش هكدب يعني وبعدين عرفت انه ريحان مشتري التصاميم من حد عندي بالشركة وهينزلها كنت هروحله وقلت لازم اطمنك جيت هنا لقيتك
ادهم بصراااخ :نوووووور بتكدبي بتكدبي يا نور
مازن حط ايده على كتفه :خلاص يا ادهم مراتك بخير وموضوع التصاميم هيتحل
مازن خرج ومعاه ادم وجروا داني وراهم
مازن بعدم تصديق :انتوا كنتوا فين
داني ببرود :الي سمعته
ad
ادم 🤨: مش قادر اصدقك يا اخي
داني :مشكلتك بقى
مازن بسخرية :بيقولوا انك مش ابن العمري
داني بسخرية مشابهة:عرفتها لوحدك ولا حد قالك
ادم :يعني انت عارف
داني اتنهد :عرفت من يومين لما سافرت
ادم ما حبش يفتح معاه حوارات
.....................................................
عند نور
نور قربت من ادهم الي مسك دراعها وهزها بغضب
ادهم وهو بيجز على سنانه :كنتي فين وعملك ايه الزفت ده
نور بصتله بدموع :بتوجعني اهدا يا ادهم
ادهم ساب دراعها وزفر بغضب :نور ما تجننينيش
نور مسكت وشه بايديها لاتنين :لو قلتلك هتهدا وتوعدني انك مش هتعمل حاجة
ادهم بصراخ :ما تختبريش صبري
نور هزت دماغها بلأ :تحلف على القران الاول
ادهم بصراخ :نووور
ad
نور مسكت ايده وحطتها على القران الي على الطاولة :احلف مش هتكلم غير لما تحلف
ادهم حاول يهدا ويحاول ينظم نفسه : اقسملك مش هعمل حاجة لداني
نور زفرت بارتياح وقصت عليه كل حاجة حصلت بالتفصيل
ادهم شد على ايده بغضب
نور :ادهم انت وعدتني كأنك ما سمعتش مني حاجة والي حصل ما يخرجش من بره الاوضة دي ولا حتى هو يعرف انك عرفت
ادهم شدها عليه وحضنها جامد
نور بادلته الحضن وبصت في عنيه :انا اكتشفت اني مش بس بحبك تؤ انا بعشقك يا ادهم
نور بتعشقك
ادهم بابتسامة :يااااه يا نور ياااه لو تعرفي كنت اتمنى اللحظات دي قد ايه مهما قولتي عن عشقك مش هيكون نقطة ببحر هيامي فيكي
وقرب عليها وقبلها بعشق
نور بعدت عنه بالعافية واتكلمت برجاء :ارجوك يا ادهم اعتبر داني اخ ليك وقرب منه ارجوك
ادهم ببرود :ما اوعدكيش
نور :طيب عايزك تساعدني
ادهم :بأيه
نور :فاكر اليخت الي كتبت فيه كتابنا بالغصب
ادهم :هههههههه ناوية على ايه
ad
نور :ايوووه مازن وسيري وداني ومايا هتكون بدايتهم فيه
ادهم :اهو نخلص منه برضه فكره
ادهم :بكره هزبط كل حاجة المساء وانتي عليكي الستات
نور :ههههه بحبك
ادهم :لكن حضرتك لازم دلوقت اروح القسم واشرح كل حاجة للضابط ولا هتلاقي جوزك في السجن
نور :تمام وصلني البيت الاول لاني تعبت اوي النهاردة
خرج ادهم ونور
داني بصلهم بادله ادهم نظرات الغموض
مازن :ايييه
ادهم :تمام انا تمام بقولكم ايه انتوا التلاتة بكرة الساعة تسعة المساء في مؤتمر وصفقة مهمة لشركتي وشركة نور لازم تكونوا موجودين المؤتمر على النيل باليخت بتاعي
الكل اومأله بدماغه
وادهم مسك ايد نور ومشيت معاه
داني فتح موبايله
على طول مروى ضربتله
داني خرج بره الشركة وفتح خط
داني :مروى هانم ازيك
ad
مروى بدموع :داني حبيبي قلقتني عليك
داني بوجع :ما تعيطيش بتعيطي ليه
مروى :انا اسفة اسفة لو خبيت عليك الحقيقة لكن انا واللهي عملت كل حاجة على شانك عايزاك تبتدي حياتك من جديد مع وحده تحبك
داني :تمام خلاص هي خلصت كده
مروى :يعني ايه
داني :بعدين بعدين يا امي
مروى بدموع :يعني انا لسه امك
داني بدمعة :وتاج راسي كمان الام مش الي تولد وترمي الام الي تربي وانتي عمرك ما قصرتي في تربيتي
مروى :انت فين عايزة اشوفك يا ابني ارجوك ما توجعش قلبي
داني :هخلص كم حاجة واجيلك ما تقلقيش عليا انا تمام
عند ادهم راح القسم ووضح كل حاجة مع الاوراق وراح لريحان الشركة ودخل من غير ما يخبط
ريحان ببرود :كنت مستني زيارتك يا ادهم العمري
ادهم :التصاميم فين
ريحان خرج التصاميم حطها قدامه :على فكره كنت اقدر انزلهم السوق من بدري من ساعة ما وصلوني لكن ده ضد مبادئي انا لما بحب اكسب بحب اكسب بقدراتي انا مش بقدرات غيري
ad
ادهم وقف وبادر بالسلام :وانا كنت متأكد من ده سلام يا ريحان
ريحان بادله السلام ومشي ادهم
سنان :انت ليه عملت كده
ريحان :لاني مش فايقله دلوقت ومش انا الي اسرق تصاميم غيري
سنان :ريحان اوعى تكون دماغك لسه مع مرات رحيم اخوك اتجوزها خلاص
ريحان وهو شارد :لسه ما اتجوزهاش مخطوبين ما تعرفش ايه الي هيحصل
سنان :بتخوفني منك يا ريحان
ريحان زفر بغضب :انسى دلوقت ابعتلي سهر
...............................................
في اليوم التالي
في الصباح
فاق ادهم وفضل متأمل في نور وهي نايمة وبيلعب بشعرها
نور فتحت عينيها :صباح الخير
ادهم قبلها :صباح النور والفل
نور بنعس :هي الساعة كام
ادهم :الساعة عشرة
نور بكسل :ياااه نمت كل ده هاخد شاور وننزل عندنا شغل كتير النهاردة
ad
ادهم :انا جهزت كل حاجة انتي عليكي تجيبي البنات وبس
نور وهي بتلعب بدقنه :هو انا بحبك من فراغ
ادهم قبلها :تؤمري يا برنسيسه
.........................................................
عند ادم
كان بيسرح بشعره
فاقت ندى كانت حاسه بوجع
ادم بخوف :ندى انتي كويسة يا حبيبتي
ندى :حاسة بألم خفيف ما تقلقش عادي باخر الحمل
ادم :قومي نروح للدكتور نطمن
ندى :ما تخافش لو حسيت اني لازم اروح هروح
ادم :لو حصل اي حاجة تكلميني على طول انا عندي مؤتمر واحتمال اتأخر مش هقفل تلفوني اي حاجة تحصل تكلميني تمام
ندى بابتسامة :تمام يا حبيبي لكن بقولك ايه هخرج المساء مع نور وسيرين نغير جو
ادم قبلها على دماغها :تمام يا حبيبتي خدي بالك من روحك
........................................................
عند سامي ومروى
مروى :انا حاسة انه في حاجة غريبة في القصر النهاردة
سامي ببرود :هيكون في ايه عادي
ad
مروى قربت منه :ما تزعلش مني زمان غير دلوقت انا والله دلوقت بحبك بكل جوارحي يا سامي
سامي بصلها وحس الصدق في عينيها
مروى :تعبت وانا بكدب على روحي لكن عايز اطلب منك طلب عايزك تقرب داني منك عايزك بجد تعتبره ابنك ارجوك
سامي حضنها :اي حاجة من ريحتك يا مروى تشرف حياتي
....................................................
في المساء
مايا بحزن :انا مليش نفس اخرج هتودينا فين يا نور
سيرين :يا بت اسكتي خلينا نفك بدل قرف الرجالة الي عايشينة ده
نور :هههههه هوديكم حتة تجنن يخت لكن ايه روووعة اشترته وحده صاحبتي يجنن يا بنات يجنن
ندى بتعب وهزار :ايوه بقى ويالله بقى يخت وحركات وهزار ده احنا هنقضيها النهاردة
وصلوا وركنت العربية
سيرين :المكان يخوف يا نور
نور :تعالوا بس ما تقلقوش
مشيوا ورى نور وركبوا في اليخت
واول ما ركبوا
خرجوا رجالتهم كل واحد من اوضة لابسين بدل بيضاء ومعاهم ورد
البنات اتصدموا وفنحوا عينهم وبصوا لبعض وكلهم متغاضين من نور
ad
ندى جريت على ادم بهزار :انا لسه بقولهم والله خروجتنا من غير الرجالة ما تنفعش
ادم :ههههه والله انا متأكد انه العكس تفضلي يا قمر الورد بتاعك
ندى :الله لكن مش كنت جبت شوكلت استفدت منه على الاقل الورد هيترمي في الاخر
ادم زقها من دماغها وحضنها
داني قرب من مايا الي بتحاول تهرب منه بعينيها
داني قعد قدامها :انا اسف يا مايا سامحيني انا عايز ابتدي معاكي كل حاجة جميلة هفتح صفحة بيضاء مفيش فيها غير اسمك اسم مايا وبس
مايا دموعها نزلت ونور بتطمنها
داني خرج خاتم زواج :تقبلي تتجوزيني يا مايا ونبتدي مع بعض كل حاجة حلوة واوعدك اني هحافظ عليكي اكتر من روحي
مايا :بس
قربت منها نور :ما بسش يا مايا داني راجل وانا بطمنك انه هيحافظ عليكي وكل الي حصل لخبطت مشاعر وبس انسي الي حصل وابتدي من جديد داني يستاهل فرصة يا مايا
مايا بدموع :وانا موافقة
داني قام ولبسها الخاتم وهو بيبص في عينيها وباسها على دماغها
عند سيرين
كانت بتبصلهم بدموع
وادهم بيزق مازن الي آبي يصالحها قدام ادم وادهم وهو الي دايما بيدي نصايح في الجبروت
ad
ادهم :يا غبي يالله
مازن قرب منها وحاول يتكلم
ادم كتم ضحكته
وسيرين بتبص لمازن بغيظ
مازن رمى الورد بغيظ على الارض :بقولك ايه انا اه بحبك ومش هعرف اقول اكتر من كده دلوقت انا مليش بالرومانسية والكلام ده لكن
سيرين رفعت حاجبها :لكن ايه
مازن شدها عليه وقبلها قدامهم
ادهم :يا ابن المجنونة حماااار اقسم بالله
سيرين بعدته عنها :ايه ده انت مجنون
مازن :ايوه غبي حمار حيوان خلاص بقى هبقى اصالحك في البيت ارضي وحياتي عندك ما تخليهمس يشمتوا فيا كلاب البحر دول
ادهم وداني وادم :😂😂😂😂😂😂😂😂😂
مازن :عجبك
سيرين بصت لنور الي كان مش عاجبها الي بيحصل
سيرين :عفونا عنك لكن دي اخر فرصة ليك
مازن حضنها من كتفها :اخر فرصة اخر فرصة اهم حاجة كلاب البحر ما يشمتوش
ad
سيرين : معدوم المشاعر
ندى :اااه الحقني يا ادم بولد
ادم بغيظ:والله من الصبح عارف يالله يا جماعة عالمشفى
ادم حملها والكل حصله وصلوا المشفى ودخلوها ولاده
لكن اتصدموا بكل العيلة موجودة بالمشفى
ادهم بصدمة:انتوا عرفتوا ازاي ملحقناش
سامي :اصل منال بتولد
الكل بص لبعضه وضحكوا جامد
نور :ااااه ادهم
ادهم بخوف :في ايه مالك
نور بصت في عينيه :ولا حاجة بحبك
هنا خرجوا الدكاترة وبشروهم بانهم خلفوا وبخير
ندى جابت بنت سمتها نور على اسم اختها
ومنال جابت ولد وسمته سند
........................................................
بعد 25سنة
نور قربت من ادهم وباسته على خده
صباح الخير
ادهم حط الجريدة الي في ايده وبصلها بعشق :صباح النور
نور :كلمك داني
ادهم :ايوه من شوية هيخطب بنت مازن لابنة كرم
نور :والله العيال كبت حاسس انه السنين جريت بسرعة
نور بصت حواليها :اماال العيال فين
ادهم :هههههه
ابنك راح من الصبح ينكد على نور ويفرض سيطرته عليه بنت عمه بقى
هنا جت ندى متجننه :نور تبعدي ابنك عن بنتي فااهمة هو هيتحكم فيها ده خانقها يا بنتي
نور بصت لادهم :ههههههه شطارتها بقى تتطلع عينه زي ما خالتها طلعت عين عمه
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
تمت بحمد الله
جبروت انثي وسطوه رجل
اكتب ف بحث جوجل مدونة قصر الروايات
اللي عاوز الرواية الجديده يعمل انضمام من هناااااا علشان
الرواية كامله من البدايه من هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا