القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية عشق خالد البارت السابع عشر 17_18_19بقلم رنا احمد عماد


رواية عشق خالد البارت السابع عشر 17_18_19بقلم رنا احمد عماد 





رواية عشق خالد البارت السابع عشر 17_18_19بقلم رنا احمد عماد 


عشق خالد ❤️❤️❤️.

مالك 💔 عائشه .

رنا احمد عماد ❤️❤️❤️.

بارت 17.

في فيلا مالك .

في غرفته ..


كان يقف وهو ينظر إلي الكسره التي تملاه عنيها يعلم ما سببها وما سبب حديثها ذلك كانت تنتظر منه أن يقترب أن ينهي كل شي أن تكون ملكه قلبا وقالبا لتنصدم مما يفعل وهو يمسك ذلك البشكير الكبير لغيطيها لتنظر إليه بصدمه ليتحدث هو ببروده المهلك .


/انتي احسن من كده بكتير انا الي شوفته مكنش قليل متقليش من نفسك انتي أغلا من كده بكتير ي عائشه .


عائشه بدموع ووجع/انا امي كانت رقاصه ي مالك عارف ي عني ايه ي عني الصوره الحلوه الي كانت في خيالي ادمرت كانت دائما تتديني في مواعظ وحكم انا بقا عايزه احسسها أنها ولا حاجه بالنسبه واني اعرف اخد قراراتي بنفسي .


مالك بجديه /وايه هي قرراتك دي انتي جيالي وطالبه مني كده علشان ايه فاكره انك بكده هتكسر والدتك ليه الي ممكن يكسرها لما جوزك ينام معاكي انتي ناسيه انك مراتي ثانيا انا قولت كده في ساعه غضب متحاوليش تعملي زي احمدي ربنا أن معاكي اب وام بيحبوكي .


عائشه بدموع وصراخ /بس انا مش عايزه الناس دول ي مالك .


مالك بغضب /اخرسي فاهمه ولا لا محدش بيقدر يعيش من غيره أهله واسمعي بقا اياكي تحكي لوالدتك اي حاجه من الي عرفتيها اياكي تكسريها فاهمه ولا لا ساعتها هتشوفي مني الي عمرك مشوفتيه فاهمه .


عائشه بدموع وصراخ /لا ي شيخ ده علي اساس انك الابن الحنون اوي مانت شوف نفسك بتعمل في عمي ايه جايلك قلب تتدمره وتاذيه مش ده ابوك برضه .


مالك بحده/لا مش ابويا ومفيش وجه مقارنه بين امك وابويا انتي امك كانت معاكي ربتك واجبها عليكي انك تقديرها مش انك تكسريها .


عائشه بدموع وصراخ /بس عمي ميعرفش انك موجود اصلا انا مش شايفه معاك اي حق في انك تنتقم ي مالك مرات عمي كانت مجروحه وخبت تنتقم وبعدت عمي بيموت من غيرها تخيل لو عرف أنه له ابن في السن ده وهو ميعرفش عنه حاجه مش بس كده ده بيحاول ياذيه الصدمه هتكون كبيره عليه اوي ي مالك عمي هو المظلوم مش انت ولا طنط عشق .


مالك بحده /بقولك ايه خليكي في حالك وامشي لبسي هدومك والعبط الي في دماغك انهيه احسالك انتي مش رخيصه فاهمه يلا روحي .


لتسرع عائشه بدموع اما هو فجلس وهو يفكر في حديثها هل بالفعل ليس لوالده ذنب هل بالفعل والدته هي المخطاه هل خالد لا يستحق ذلك العقاب ليغفا في بحر تلك الأفكار الصعبه .


*******************.

في فيلا المرشدي....


كان يجلس خالد بشرود وقلق علي صوت عائشه الحزين فهو يعرفها عن ظهر قلب ليحاول مرار الاتصال بها لكن الخط مغلق .


خالد بقلق بالغ/اوووف وبعدين بقا في القلق ده ليلمح منه وهي تسير للداخل بخوف وارتباك .


خالد بصدمه /منه مالك فيه ايه انتي رجعتي ازي وعائشه لسه مكلماني وقالتلي انكم قاعدين شويه هناك .


منه بدموع ولهفه /عائشه كلمتك خرجوها من القضيه .


خالد بغضب جحيمي/قضيه ايه انا مش فاهم منك حاجه اتكلمي اخلصي .


منه بدموع وخوف /انا هقولك كل حاجه ي عمي.

وقد قصت له كل ماحدث منذ مقابلتهم ل مالك .


خالد بحده /اسمه ايه الشاب .


منه بدموع وخوف /انا معرفش اسمه ي عمي ولا حاجه عنه الغريب أنه كان بيتكلم مصري كويس اوي وشكله رجل اعمال معروف هناك.


خالد بفزع وتوعد /انا لازم اسافر المانيا حالا .


*********************.

في غرفه مالك ...


كان يغرق وسط ذلك الكابوس .


كان يجلس مالك وهو كبير في السن علي الكرسي المتحرك لياتي إليه ابنه بتجاهل له ليتحدث مالك بتعب شديد.


/ايه ي ابني هتسبني برضه وتخرج ده انا ابوك ي ابني .


ليضحك الابن بسخرية.


/هههههه لا بجد ضحكتني ي بابا الزمان دور ي والدي وكما تدين تدان انا مش هبعرك ولا هسال فيك هسيبك كده لوحدك لحد ماتموت زي مانت عملت في جدي فاكر .


ليصرخ مالك وهو يفوق من ذلك الكابوس الذي يبين إليه الحقيقه لياخذ أنفاسه بصعوبه وهو يتخيل ماذا يفعل الان بوالده لتسير عائشه بعدما استمعت لصراخه لتجلس جانبه بقلق .


/فيه ايه ي مالك اهدا ده كابوس .


مالك وهو ياخذ أنفاسه بصعوبه/عائشه خوديني في حضنك لو سمحتي .


لتحتضنه عائشه وهي تقرأ له ايات من القران الكريم ليتمتم بهمس وتعب .


/بابا .


*********************

في المانيا .

في مقر الشرطه الالمانيه ..


كان يجلس بغضب جحيمي بعدما علم بزواجها من ذلك الشاب الذي يجلس وهو ينتظر كل المعلومات عنه ليعلم من ذلك الذي يحاول الانتقام منه بذلك الشكل لينصدم عندما اتا به الظابط بكل المعلومات عنه ليتذكر ذلك الاسم .


/مالك الحديدي .


ليتحدث بحده.


/ده انت كده لعبتك وسعت اوي ي سي مالك بس انت متعرفش انت وقعت مع مين لازم اعرف انت مين وليه عايز تتدمرني انا وعائلتي ليسير خالد سريعا الي ذلك العنوان .


*****************.

علي مائده الطعام...


كانت تجلس عشق لينضم إليها مالك بجديه .


/عايز أسألك سؤال ي امي وتجاوبي بصراحه .


عشق بقلق /سؤال ايه ي مالك .


مالك بحزن شديد/انتي لما عرفتي انك حامل ليه مرجعتيش ل بابا وقولتله انك حامل ورجعتوا لبعض تاني .


عشق بالم شديد /قلبي مكنش لسه خف من جرحه روحي كانت لسه بتنزف ي مالك .


مالك بوجع ومراره/ومفكرتيش فيا انا لما تحرميني من ابويا طول السنين دي كلها وتحرميه هو كمان مني .


عشق بدموع ووجع/انا عارفه اني غلط ي مالك بس غصبن عني الي ابوك عمله مكنش قليل اتهمني في شرفي مصدقنيش .


مالك بغضب /بس انا شايف برضه أنه كان معزور عيزاه يعمل ايه لما يدخل يلاقي واحد في اوضه نومه وفي سريره كنتي عيزاه يعمل ايه ده واحد كان مدبوح بسكينه تلمه كان المفروض تعزريه .


عشق بصدمه /ايه ده ي مالك انت من امتا بتدافع عن ابوك بالشكل ده شيافني انا الي غلطانه ي مالك .


مالك وهو يجلس بحزن شديد/بصراحه لما فكرت شويه لقيت أن هو المظلوم بينا انا وانتي هو الي بيدفع تمن غلطه مكنتش مستاهله العقاب ده ي امي تفتكري هو ممكن يتقبلنا بعد كل الي عاشه مفتكرش ي امي لما حطيت نفسي مكانه .


عائشه بابتسامه /أن شاء الله هيتقبل وجودكم صدقوني عمي خالد مفيش منه ابدا انا بجد مش قادره اصدق ي مالك ده كان كابوس الهنا .


مالك بجديه /يمكن ي عائشه وانتي كمان لازم ترتاحي بقا وتعيشي حياتك الي انا لخبطها انا هطلقك ي عائشه .


عائشه بضيق لم تعلم سببه /ربنا يسهل ي مالك .


ليسمعوا طرقات الباب ليفتح الخادم لتنصدم عشق وهي ترا معشوقها نعم هو خالد الذي مهما تمر السنوات يظل العشق الخالد في حياتها أما هو فكان يقف بصدمه فرحه خوف مشاعر كتير ملخبطه ي الله كم انت كريم ي الله معقول .


خالد بدموع واشتياق /عشق مش ممكن مش قادر اصدق انتي هنا معقول وحشتيني وحشتيني اوي .


لترتمي داخل أحضانه بدموع ووجع واشتياق .


/خااااالد وحشتني اوي ي خالد وحشتني اوووي انا اسفه ي خالد اسفه علي غبائي سمحني ي خالد سمحني .


خالد بدموع وفرحه لا توصف وهو يقبل يدها /مسمحك من زمان ي حبيبتي من قبل ماشوفك ده انتي في دمي ي عشق خلاص ي نور عيني انا مش هسيبك هنا تأني مش هسيبك بعيده عن تأني .


عائشه بارتباك شديد وخوف /ووحشتني ي عمي.


خالد بصدمه /عائشه ايوه صح فين مالك ده الي خطف عائشه واتجوزها وعايز يدمرني وانتي ايه علاقتك بيه ي عشق انا كده قربت اتجنن .


عشق بدموع وندم ووجع /مالك يبقا ابننا ي خالد .


مالك وهو يقف أمامه بثبات وقوع كعادته /ايوه ابنكم الي اتاخد في الرجلين ي خالد باشا .


خالد بصدمه ودمع يتلألأ في عيناه وهو يشعر أن الحياه قد توقفت من حوله /انت الي جواك ليا كل الشر ده انت الي كنت عايز تتدمرني انت الي خطفت بنت اخويا واجبرتها علي الجواز منك .


مالك بقوه مصتنعه /ايوه انا الي .


كاد أن يكمل حديثه لكن تلك الصفعه القويه من خالد جعلته ينزف من فمه بشده ليتوقفوا عشق وعائشه بفزع من غضب مالك ليتحدث خالد بغضب شديد.


/واضح انها معرفتش تربيك كويس بس انا بقا الي هربيك واخليك تعرف تعامل ابوك وامك ازي والبنت الي اتجوزتها غصبن عنها هتطلقها ورجلك فوق رقابتك ي ابن خالد .....يتتتتتنبع.


هستنا تعليقاتكم وتوقعاتكم للي جاي دمتم بخير وعافية ❤️❤️❤️❤️.


عشق خالد ❤️❤️❤️.

مالك 💔 عائشه .



عشق خالد ❤️❤️❤️.

عائشه 💔 مالك ..

رنا احمد عماد ❤️❤️❤️.

بارت 18.


في فيلا مالك ...


كان يقف مالك أمام خالد بدموع تلمع لاول مره ليتحدث بحده ومراره .


/مانا فعلا متربتش ي خالد باشا علشان مكنش ليا اب يقولي الصح من الغلط .


خالد بغضب ودفاع عن ذاته /اوعا تلومني سامع اوعا انا مكنتش اعرف اصلا بوجودك انا مش شايف اني عملت حاجه استاهل عليها العقاب ده كله منك انت وامك .


عشق بدموع ووجع/كل الي عملته ي خالد مكنش يستاهل ايه مش فاكر اتهامك ليا ولشرفي وانك طلقتني بمنتها السهوله .


خالد بدموع تنزل بغزاره ووجع /انا كنت مدبوح كل كلمه كانت بتخرج مني بتجرحك كانت بتعدي عليا تموتني الاول ميت مره شرفك الي بتتكلمي عنه شرفي انا الي حسيت أنه اداس في التراب لما دخلت لقيت الكلب ده في اوضه نومي وسريري كلمه انتي طالق الي طلعت مني دبحتني قبل ماخليكي مش علي ذمتي بكت بدل الدموع دم ي عشق وانتي عملتي ايه مقدرتيش حالتي قررت كعادتك انك تفكري في نفسك وبس 25 سنه ي عشق بتعذب من غيرك بدور عليكي في كل حته زي المجنون بقت عامل زي الجسم من غير روح ودماغي جه فيها الف سيناريو زفت عن الي ممكن يكون حصلك والهانم عايشه ومبسوطه هي وابنها ابنها الي من دمي ومن صلبي الي وخداه لنفسها وكرهته فيا وادي اخرتها كبر وبقا راجل وملو هدومه وبدل مايقف جنب أبوه الكبير في السن ويرجعله ويعوضه بينتقم منه .


مالك بدموع وصراخ/انت كنت عايزني اعمل ايه وانا شوفت امي مدبوحه منك .


خالد وهو يمسكه بحده ووجع/اوعا تخلق اي مبرر للعملته فاهم انت مشترك معاها في وجعي وحرقتي طول السنين دي كلها لما كبرت كان المفروض تجيلي ترجعلي تلومني تقولي انا موجود ومحتاجلك بس انت كمان حبيت تعيش دور الضحيه زي امك بالظبط انتوا الاتنين دبحتوني .


عائشه بدموع وحزن/اهدا ي عمي من فضلك مالك وطنط عشق مينفعش تفترقوا تاني عمي انت كنت عايش ميت من غير طنط عشق .


خالد بوجع ومراره/ودلوقتي موتتني تاني 100 مره .


عشق بدموع وندم/خالد سمحني ارجوك احنا بنجري في دم بعض انا اسفه ي خالد اسفه .


خالد بوجع وتجاهل ليها /يلا ي عائشه علشان هنرجع امك وأبوكي هيتجننوا عليكي .


عائشه بجديه /انا اسفه ي عمي بس انا مش هرجع مع حضرتك الا ومعايا مرات عمي وابن عمي .


خالد بغضب جحيمي/بت انتي اتجننتي ولا ايه يلا اخلصي .


عائشه بتصميم /انا مش هضيع الفرصه دي من ايدي ي عمي مش هقبل انكم تفترقوا تأني وكل واحد يعيش في وجع وحزن مالوش نهايه هنرجع سواء كلنا متنساش أن مالك جوزي وانا مقدرش أخرج من البلد من غير أذنه كفايه وجع ي عمي كفايه .


***********************.

في فيلا المرشدي....


كان يجلس جاسر بقلق بالغ وهو بحاول الوصول إلي عائشه .


عاصم باستغراب /فيه ايه ي جاسر مالك .


جاسر بقلق /خالد قالي أنه راح يخلص صفقه في المانيا ويجيب عائشه معاه بس اتاخر .


عاصم بابتسامه/متقلقش الغايب حجته معاه مش ممكن.


لينصدموا وهم يروا خالد يسير ومعه عشق ووراءه مالك وعائشه. .


جاسر بابتسامه/مش معقول اه قول كده وانا اقول ماله مستعجل كده ومش علي بعضه اتاريك رايح تحيبك عشقك /حمد الله على السلامه ي عشق نورتي بيتك ي شيخه وحشتينا كلنا الراجل ده كان هيموت من غيرك والله .


خالد بحده /ما خلاص ي جاسر اتفضلوا ادخلوا .


عاصم بهمس /هو مين الشاب ده الي مع ي خالد 


خالد بوجع ومراره/ده مالك ابني .


جاسر وعاصم بصدمه /ابنك انت بتقول ايه ي خالد .


خالد والدمع يتلألأ في عيناه /هحكيلكم كل حاجه.


***************.

في الداخل ..


كانت تحتضن عشق نور اختها وهم يبكون بشده اشتياقا لبعضهم البعض.


نور بدموع وسعاده /وحشتيني ي عشق وحشتيني ي اختي .


عشق بدموع /وانتي اكتر ي نور انا اسفه ي نور اسفه .


نور بسعاده /تعال في حضني ي حبيب خالتك مشاء الله بدر منور .


سلمي بابتسامه ومرح /حضرتك بقا طنط عشق فيكي شبه مني فعلا بس انا احلا طبعا .


عشق بابتسامه /طبعا احلا ي روحي .


تقي بغيظ شديد ل عائشه /ما لسه بدري ي ست هانم لولا عمك جابك مكنتيش هتيجي استني عليا بس وانا هوريكي المر بصحيح .


مالك باندفاع وغيره عليها /علي فكره بالراحه حضرتك للموضوع مش مستاهل كل ده .


زين بغيظ شديد/وانت شاغل نفسك ليه دي امها بقولك ايه ي مالك انت اتربيت في بلاد الخواجات هنا معندناش للحديد ده الكلام مع الحريم يكون بحدود .


مالك بغرور وثقه /انا فيا عرق صعيدي زيك بالظبط ويمكن اكتر .


زين بغيره منه لوسامته وهيبته الطاغيه/لما نشوف.


خالد بحده /خلصتوا الفيلم العربي يلا كل واحد علي اوضته خلينا ننام انا جاي من مشوار طويل ومحتاج ارتاح .


*******************.

في غرفه عائشه ...


كانت تجلس بشرود وهي تفكر في القادم ماذا ستفعل لنتذكر حديث خالد .


فلاش باك...


في المطار .


كانوا يقفون بجانب بعضهم البعض ليوقفها خالد بقوه ..


/ايه الي ناويه عليه ي عائشه .


عائشه بارتباك شديد/قصدك ايه ي عمي مش فاهمه .


خالد بحده /لا انتي فاهمه ي عائشه قصدي علي جوازك من مالك عيزاه تفضلي معاه ولا اخليه يطلقك بس قبل ده كله .


عائشه بقلق /سؤال ايه يا عمي .


خالد بحده /مالك اتجوزك بجد ولا لا اظن فاهمه انا اقصد ايه .


عائشه بخجل شديد/اطمن ي عمي انا لسه زي مانا مالك ملمسش مني شعره ولا أجبرني علي حاجه.


خالد بتنهيده ارتياح /ابني ومن صلبي علي العموم انا مش هضغط عليكي فكري وعرفيني .


باك ...


عائشه بضيع وقلق /والله مانا عارفه اعمل ايه مالك خطفني بس كتير بخاف منه قويني يارب .


***********************.

في غرفه عشق وخالد...


كانت تنظر عشق الي خالد بحزن شديد لتجاهله لها لتتحدث بدموع ووجع.


/خلاص ي خالد مبقتش عيازني .


خالد بعشق يتخلل لقلبه دائما /انت روحي الهواء الي بتنفسه بس مش بسهوله اسامحك ابدا.


عشق بدموع وهي تمسك يده /ارجوك ي خالد خلينا نعيش سنينا الي جايه في سعاده كفايه بعد وفراق بقا كفايه وبعدين انا بقالي سنين منمتش زي مكنت بنام في حضنك .


خالد بابتسامه ساحره فهو يعشقها /حضني ده مكانك ي عشق قلبي زعلان منك وموجوع بس برضه بيعشقك وبيموت فيكي وبعدين انا بقالي سنين بره الملاعب يعني هلعب بقلب جامد .


عشق بابتسامه خجل /وحشتني ي خالد وحشتني اوي .


خالد بعشق /وانتي كمان ي روح خالد.


********************.

في الجنينه ...


كان يسير مالك لاسفل فقد اصابه الملل لينظر بغضب لتلك التي تسير بشعرها حر طليق ليمسكها بحده وغيظ.


/ي نهار ابوكي اسود انتي ماشيه كده بشعرك .


عائشه بخوف وارتباك /مفيش حد يشوفني ي مالك وأبوس يدك مينفعش حد يشوفنا كده .


مالك بحده /انتي مرائتي .


عائشه بنظره خبيثه/مش مضمون عمي بصراحه سابلي حريه الاختيار وانا بفكر أننا مينفعش نكمل مع بعض ي مالك احنا لازم نتطلق .


مالك بغضب شديد/قولتي ايه يا حلوه طب تعالي معايا .


ليحملها وهو يسير بها الي الاعلي تحت تذمرها وخوف ليسير الي غرفته ليغلق الباب بالمفتاح وهو يضعها علي الفراش لتبتعد بخوف  .


/مالك بطل جنان وخليني امشي تبقا واقعه سوده لو حد سمعنا .


مالك وهو يخلع ملابسه بخبث /يبقا خلاص خليكي عاقله .


ليحاصرها بين يديه وهو ينظر في عيناه نظره جعلتها تفقد اي ذره تماسك ليتحدث بخبث ومكر.


/عنيكي حلو اوي زي السماء الصافيه .


عائشه بضعف شديد/ها.


مالك بهمس قاتل /بقولك انك حلوه اوي ي عائشه .


لتستسلم له عائشه لتصبح زوجته قولا وفعلا ترا ماذا سيحدث ....يتتتتتبع .


بارت تاني اهو علشان خاطر عيونكم دمتم بخير وعافية ❤️❤️❤️❤️.


عشق خالد ❤️❤️❤️.

رنا احمد عماد ❤️❤️❤️.


عشق خالد ❤️❤️❤️.

مالك 💔 عائشه.

رنا احمد عماد ❤️❤️❤️

بارت 19..

صباااحا .

في فيلا المرشدي .

في غرفه مالك ..


كانوا يغفون في احضان بعضهم البعض بعد تلك الليله التي أصبحت فيها زوجته شرعا لتفيق عائشه برعب علي هاتفها لترا اسم والدتها بزين الشاشه لتتحدث برعب وخوف .


/ي خبر ابيض دي ماما اكيد ملقتنيش في الاوضه يارب اعمل ايه هرد وخلاص ايوه ي ماما.


تقي بغيظ /انتي فين  ي بت روحتلك اوضتك ملقتكيش .


عائشه برعب وارتجاف /معلش ي امي انا في الزريبه بشوف الجديه بتاعتي انتي عارفه انا بحبها قد ايه كانت وحشاني .


تقي بغيظ شديد/ادي الي فالحه فيه ي اختي طب اخلصي عشر دقائق والاقيكي قدامي في المطبخ لأن انا وأبوكي وعمك عاصم وخالتك نور هنسافر كمان ساعه .


عائشه بخوف شديد/فاهمه فاهمه سلام يا امي.


مالك بابتسامه خبيثه وهو يجلس بجانبها/بقا الأسد الي انتي نايمه في حضنه ده بقا جديه ي بت .


عائشه بضحك /ههههه معلش بقى ي صاحبي جات فيك .


مالك بابتسامه ماكره /المهم مبسوطه بالي حصل انتي خلاص كده ي عائشه بقيتي ملكي .


عائشه بخوف وارتباك/مالك اوعدني انك مش هتبعيني ولا تكسرني انا سلمتك نفسي .


مالك بسخرية /اولا بلاش الرخص ده في الكلام انتي مرائتي ي عني الي حصل ده طبيعي ي عائشه .


عائشه برجاء وتوسل /ابوس ايدك ي مالك محدش يعرف بالي حصل ده ولا حتي عمي ولا مرات عمي ولا اي حد لحد ما نظبط الدنيا .


مالك بحده /انا محدش يقولي اعمل ايه ومعملش ايه ي عائشه متخلنيش اقلب علي الوش التاني فاهمه .


عائشه بخوف وقلق /نفسي اعرف ايه الي جواك ي مالك نفسي افهمك نفسي اعرف انت ناويلي علي ايه وانا بقيت ضعيفه معاك بالشكل ده ليه.


مالك بنظره غرور وثقه /متقلقيش هتعرفي كل حاجه في الوقت المناسب المهم دلوقتي اخرجي علشان والدتك وحسك عينك الاقيكي ماشيه من غير طرحه فاهمه ساعتها هتشوفي مني الجحيم الي بجد .


عائشه بدموع وهي ترتدي ملابسها وهي تشعر بالإهانة /عندك حق تعمل اكتر من كده مانا الي رخصت نفسي معاك ي مالك .


لتسير الي الخارج لينظر هو الي أثرها نظره تحمل الف روايه ليسير الي الحمام  ..


بعد مرور ساعه ..


كان يقف مالك أمام المراه وهو يظبط شعره بحرافيه ليسير خالد بكل ثقه وثبات .


/سعادتك اتاخرت ليه .


مالك باستغراب /هو حضرتك كنت مواعدني بميعاد وانا مش فاكر ولا ايه .


خالد بغيظ شديد/لا ي اخويا انا قصدي علي الفطار للبيت ده له اصول انسا الهرج والمرج الي كنت عايش فيهم في المانيا فاهم .


مالك بجديه /انا كده كده مش قاعد هنا كتير هرجع تاني في اسرع وقت .


خالد بحده /ترجع هناك ليه ولمين انا وامك هنا ليك انت ايه في المانيا .


مالك بحده /ومرائتي ي خالد باشا ياريت متنساش .


خالد بحده /وطي صوتك فاهم ولا لا ومتعشمش نفسك كده لان الي هي هتقوله هيمشي لو طلبت الطلاق هطلقها ي مالك ويلا علشان الفطار .


مالك بغيظ /خليهم يعملولي بيض بالسطرمه ودونتش وزبده ومربي وهوت شوكلت .


خالد بغيظ /هوت شوكلت لا ي اخويا الادويه بتاعتك ابقا هاتها من الصيدليه احنا عندنا طعميه وفول ومش بدوده الا هوت شوكلت ال الله يرحم ابوك ي اخويا .


*********************.

في غرفه عائشه ...


كانت تجلس بدموع وقهره .


/اه حرام عليك يا مالك ليه بتعمل فيا كده ليه ليه ده انا شكلي حبيتك بجد لدرجه دي بتفنن تذلني وتكسرني ده قلبي بقا رهن اشارتك جسمي بقا بينصاع لأوامرك  بس اوعا تفتكر أن الي حصل هيخليني ملكك غصبن عني أنا هندمك ي مالك علشان تفكر مليون مره قبل ماتكسر وتجرح حد .


********************.

في فيلا هنزورها لاول مره .


فيلا أسر الصياد .


كان يسير أسر الي الأسفل ليجلس بجانب والده مدحت علي مائده الطعام.


مدحت بجديه /اعمل حسابك أن الشحنه هتوصل اخر الشهر .


اسر بضيق /تاني ي بابا مش كفايه المره الي فاتت كنا هنروح في داهيه .


مدحت بخبث /يواد افهم المره دي كل حاجه هتبقا تمام هنتعامل مع شركات المرشدي جروب دول ي أسر زي النار علي العلم مبيتفتشوش اصلا بضاعتنا هتتدخل معاهم وتعدي ولا حد يحس ب حاجه.


اسر بقلق بالغ/ربنا يستر ي بابا ربنا يستر. 


********************.

علي مائده الافطار.


كانوا يجلسون جميعهم وهم يتحدثون بمرحهم المعتاد .


عشق بحزن وهمس /ممكن اعرف انت نزلت من غير متصحيني ليه ولا نسيت حضنك الي كان بيضمني اول مابصحا .


خالد بجديه وهمس /انا بعشقك ي عشق بس مش سهل اسامحك كده بسهوله .


عشق بحزن ووجع/واهون عليك ي خالد ده انت روحي هتقسا علي عشق حبيبتي .


خالد بضعف فهو يعشقها /طب ممكن مشوفش دموعك دي ابدا مبستحملهاش وانتي عارفه .


عشق وهي تمسح دموعها بسعاده /انا عايزه اروح اليخت بتاعي .


خالد بابتسامه/حاضر .


*******************.

في الجنينه ......


كانت تجلس عائشه بدموع لا تتوقف ليجلس مالك بجانبها.


/ممكن اعرف ليه كل الدموع دي خلينا واضحين ي عائشه احنا مش بسهوله كده نكون زي اي زوجين انتي عارفه ظروف جوازنا .


عائشه بدموع ووجع /أما هو الموضوع كده ليه بتتصرف معايا كده ليه بتطلعني ل سابع سماء وبترميني في الأرض مره واحده اوعا تفتكر أن رخيصه انت جوزي فاهم ي عني مش هتلاقي حاجه تزلني بيها ي مالك فاهم .


مالك بحده /كويس انك عارفه بس الي متعرفهوش أن متخلقش الي يفرض عليا حاجه كل حاجه تبقا بامري انا انا المتحكم فيها مش انتي وخالد باشا الي هتححددوا مصير حاجه تخصني .


عائشه بصدمه /قصدك ايه ي مالك .


مالك بحده /قصدي أن الي عملته علشان تكوني تحت امري تحت طوعي ملكي مش سعادتك الي تتدي القرار ل خالد باشا بانك تفضلي معايا .


عائشه بوجع ودمع /ي عني ايه ي عني انت قربت مني علشان كده بس علشان عارف اني خلاص مبقاش ينفع اتجوز غيرك بعد ماسلمتك نفسي .


مالك بسخرية وغيظ /بالظبط كده ساعتها لما خالد باشا يسالك هتقوليله انك موافقه غصبن عنك علشان كده تفكري قبل ماتلعب قصادي .


عائشه بدموع وصراخ/بكرهك ي مالك بكرهك .


*******************.

في المطبخ ...


كانت تقف سلمي وهي تعد الطعام ليقترب منها زين بابتسامه وسعاده.


/ممكن اعرف القمر بتاعي قالب عليا ليه كده .


سلمي بغيظ شديد/خليك مع شربات ي حبيب الرقصات .


زين بسعاده لا توصف /ي لهووووي اه ي بت ي شربات ده انا نفسي ابوسك لانها خليتك اخيرا تحسي بيا وتغيري عليا بحبك ي سلمي بحبك وهموت واتجوزك .


سلمي بابتسامه وخجل /خلاص كلم ابويا واطلبني منه .


زين بصراخ وسعاده لا توصف /بركاتك ي عمي جاسر ده انا هروحله انا جري بركيلي ي عائشه اخيرا اختك رضت عني .


عائشه بابتسامه باهته /الف مبروك ي اخواتي ربنا يسعدكم يارب .


سلمي بقلق شديد/مالك ي عائشه فيه ايه شكلك تعبان وحزين ليه كده .


عائشه بابتسامه وجع /مفيش ي حبيبتي شويه صداع مفيش حاجه.


************************.

علي يخت عشق ..


كانوا يرقصون سويا علي انغام الموسيقي الرومانسيه الهادئه .


عشق بعشق وسعاده /مفيش اي حاجه تعادل لحظه واحده مقضيها في حضنك .


خالد بابتسامه/ي سلام وكان فين ده كله لما سبتيني السنين دي كلها وحرمتينا من بعض .


عشق بابتسامه /انا اسفه ي خالد بس ده كله ميمنعش انك عارف انك بتجري في دمك انت كنت في بالي وعقلي امال مالك طالع نسخه منك ليه .


خالد بغيظ /ابنك ده مش شبهي في أي حاجه ده عيل رخم وغتت .


عشق بضحك /هههههه انت بتغير منه ولا ايه لعلمك لا هو ولا غيره زي خالد حبيب قلبي ابدا .


خالد بعشق /اه عليكي انتي بتعرفي تخطفي قلبي بكلمه واحده بعشقك اعمل ايه.


عشق بحب دائم لسنوات/وانا كمان بعشقك ي روح قلبي .


*******************.

في المطبخ ...


كانت تقف عائشه وهي تعمل قهوه ليسير مالك .


/اعمليلي قهوه معاكي .


عائشه بوجع ومراره/خالي خالتي نعيمه تعملك انا مش الخدامه .


مالك بسخرية/امال عملالي فيها شيخه ولاابسه نقاب مش المفروض طاعه الزوج من الدين ي شيخه عائشه .


عائشه بوجع /بس انا مبقتش معتبراك جوزي ي مالك .


مالك بحده وغيظ /قصدك ايه ولعلمك انا جوزك غصبن عنك وعن اي حد فاهمه .


خالد بحده /مالكم فيه ايه.


عائشه وهي تمسح دموعها بالم /مفيش حاجه ي عمي .


خالد بغضب /تعالوا ورايا علي المكتب .


****************.

في مكتب خالد ...


خالد بحده /اظن كفايه اوي لحد كده انا مصدقت أن الجماعه سافروا النهارده علشان نتكلم براحتنا ها ي عائشه رايك ايه هتكملي مع مالك ولا لا.


عائشه وهي تنظر إليه بقوه وكبرياء /لا ي عمي انا نش عايزاه طلقني منه .


مالك بغضب /نعم ي اختي انتي اتجننتي ولا ايه .


خالد بغضب/ماااالك الزم حدودك فاهم ولا لا الجواز مش بالعافيه انت اصلا كان جوازك منها غلطه من الأساس ده حقها والحمد لله أن محصلش بينكم حاجه.


مالك بغيظ شديده /ما تتكلمي ماتردي انا مش عارف ازي واتجراتي وقولتي كده .


عائشه بدموع ووجع/انا عارفه قصدك ايه بس انا مش باقيه علي اي حاجه ولا عيزاك طلقني ي مالك طلقني .


مالك وهو يمسكها بغضب وقلبه يشعر برعب من فقدانها فهو قد ضمن أنها ستكون بين يديه والان تتحداه بكل قوه وثبات  /انتي اتجننتي انا محدش يقولي لا فاهمه ولا لا .


خالد بغضب جحيمي/ماااالك ابعد عنها لو فكرت تمسكها كده تاني ساعتها هتشوف غضب خالد المرشدي الي عمرك مشوفته فاهم عائشه ي بنتي ده قرارك الاخير .


عائشه بقوه وثبات/ايوه ي عمي قراري الاخير.


خالد بجديه /يبقا بكره ننزل القاهره تتطلقوا هناك والموضوع ينتهي .


******************.

في غرفه عائشه ...


كانت تجلس بدموع ووجع ليقتحم مالك الغرفه وهوويغلقها بحده .


عائشه بدموع وصراخ/اخرج بره ي مالك انا مش هسيب الي حصل يتكرر تاني .


مالك بحده /انا عايز اعرف ازي قدرتي تعملي كده انتي ناسيه الي حصل يين .


عائشه بدموع وصراخ /اطمن ي مالك انا مش هتجوز خالص فاهم مش هتجوز انت كرهتني في صنف الرجاله كلهم واتفضل اخرج بره بره .


مالك بغضب /هخرج وهطلقك بس قسما بالله ي عائشه لخليكي ترجعيلي راكعه تاني .


********************.

صباااحا .

في مكتب خالد ..


كان يجلس وهو يدون بعض الملفات الهامه لتسير نعمه الشغاله فهي سيده كبيره في السن كانت تمسك تلك الملايه البيضاء بارتباك شديد لينظر إليها خالد باستغراب .


/في ايه ي نعمه وايه الي مسكاه في ايدك ده .


نعمه بارتباك وقلق /فيه حاجه مهمه لازم تعرفها ي خالد باشا انا ست كبيره وافهم الحاجه وهي طايره انا كنت بغسل فوجت ببقع الدم دي علي الملايه والملايه دي كانت مفروشه علي سرير مالك بيه انا بنفسي الي كنت حطاها والدم ده ي خالد دم عزريه واضح اوي لما شوفته كان لازم حضرتك تعرف.


خالد بغضب جحيمي/انتي متاكده من كلامك ده ي نعمه .


نعمه بجديه/طبعا متاكده ي خالد باشا بصراحه حضرتك كان لازم تعرف .


خالد وهو يتمتم بغضب /عملتها ي مالك استنا عليا أنت وهي .


******************.

في غرفه عائشه .


كانت تقف بحزن شديد فالان ستطلق رصاصه الرحمه ليقتحم خالد الغرفه بكل غضب.


/ها جاهزه ي عائشه ولا اقولك ي مدام عائشه .


ليرمي الملايه بوجها لتنظر إليها ولتنظر إليه برعبا شديد......يتتتتتنبع.


تكملة الروايه اضغط هناااااااا 


لتكملة الرواية اكتب ف بحث جوجل مدونة قصر الروايات وعمل انضمام لقناة التليجرام علشان يوصلكم اشعار بالنشر فورا من هنااااااااا




تعليقات

التنقل السريع