رواية عشق خالد البارت 20_21_22_23كامله وحصريه
رواية عشق خالد الحلقة العشرون
في فيلا المرشدي…
في غرفه عائشه ..
كانت تنظر إلي خالد برعب يدب في قلبها وهي ترا تلك الملايه والعلامات التي بها لتعلم أنه كشف الأمر .
خالد بغضب جحيمي وهو يمسكها من شعرها لتصرخ بالم .
/انا عايز اعرف ايه ده ها أنا مش سالتك قولتيلي انك لسه بنت ومالك مقربش منك يبقا الدم ده ايه وقاعده امنبارح قصادي بكل بجاحه وبتتطلبي الطلاق باماره ايه ما خلاص معقدش ينفع ي بنت الكلب .
ليوجه إليها الصفعات ليسيل الدماء من شفتيها لتتحدث بدموع وقهره وصراخ.
/لا هيحصل ي عمي هيحصل حتي بعد الي حصل بيني وبين مالك هطلق منه برضه .
خالد بغضب شديد/ازي ي بت وبعد كده هتعملي ايه كل الي هيجنني انتي ازي حبتيه بالسرعه دي وبالطريقه دي واوعي تنكري مفيش ست بتسلم نفسها ل راجل الا لو بتحبه بس الي هيجنني ازي بعد كل الي عمله فيكي وطريقه جوازه منك .
عائشه بدموع وحرقه وهي تفتح جرحه من جديد /والله انت الي بتقول كده ي عمي انت اخر واحد ممكن يلومني انت من صغرك وانت بحب طنط عشق سافرت وبقت عايشه في القاهره يمكن مكنتش بتشوفها كتير ومع ذلك قلبك كان متيم بعشقها اتجوزتها بنفس الطريقه بالأجبار واوعا تحاول تقنعني ي عمي انك عملت كده علشان جدي والعائله والكلام ده لاني مش هصدقك انت عملت كده علشان بتعشقها برغم تجاهلها ليك وان كان في قلبها راجل تاني وبطريقه لبسها وتصرفاتها غرورها كل حاجه كل حاجه كانت فيها كانت ضد قوانين خالد المرشدي ومع ذلك عشقتها من كل قلبك انا كمان حبيت مالك من اول لحظه شوفته فيها ونسيت طريقه جوازه مني زي مانت نسيت وهتنسي ل طنط عشق مهما حصل .
خالد بوجع ومراره/وايه كان الرد أنها سبتني بتعذب 25 سنه وحرمتني من ابني هو ده الحب الي انتي عايزه تكملي فيه .
عائشه باستغراب /قصدك ايه ي عمي .
خالد بغضب /قصدي اني مش هسيب الي حصل زمان يتكرر تاني ونعيده وابني يتحرم من ابنه ويتعذب زي .
عائشه بدموع ووجع/مفيش حاجه من دي هتحصل ي عمي ده خيال وبعدين ساعتها هيسمحني زي مانت سمحت طنط عشق بكل سهوله .
خالد بوجع شديد/ومين قالك اني سمحتها اصلا انا مجبر اعمل كده انا صحيح بعشقها بس من جوايا لسه قلبي بيصرخ وجع منها .
عائشه باستغراب /قصدك ايه ي عمي انك مجبر .
ليتذكر خالد ذلك الوعد الذي وعده لجده ذلك الوعد الذي جعله يظهر لها أنه قد سمحها وصفا لها لكن مازال قلبه يتالم منها .
فلاش باك…..
في غرفه ربيع جد عشق وخالد ..
كان يجلس خالد علي طرف السرير بدموع وهو يرا جده متعب جدا ليتحدث ربيع بتعب شديد.
/اه كان نفسي اشوف البت عشق قبل ماموت .
خالد بغضب وتوعد /بس الاقيها وانا قسما بالله لهدوقها المر بس ترجع.
ربيع بتعب شديد/لا ي خالد لا اوعدني ي ابني اوعدني انك لما تلاقيها تسامحها متقساش عليها ي خالد دي دماغها ي عني الي بتسوقها .
خالد بغضب وتوعد /وانا كنت دائما ببقا عايز اكسرلها دماغها واربيها وانت دايما كنت تتدافع عنها .
ربيع بتعب شديد/علشان خاطري ي خالد ي ابني اعتبرها وصيتي قبل ماموت لو لقيتها خدها في حضنك متقساش عليها دي غلبانه وكفايه أنها اتيتمت بدري اوعدني ي خالد انك تسامحها ومتقساش عليها اوعدني .
خالد بتنهيده عاليه /حاضر ي جدي اوعدك حتي لو اضطريت ادوس علي كرامتي .
باك ….
خالد بدمع يتلألأ في عيناه /عرفتي ليه بقا انا سمحتها بسهوله حتي لما عرفت بوجود مالك كنت بتمنا الموت انا مش الة معنديش احساس بس وعد جدك الله يرحمه مكتفني .
ليمسخ خالد دموعه ليقف أمامها بثبات وقوه .
/انا مش عايز افرض عليكي حاجه علشان متحملش المسؤوليه بعد كده عايز كل حاجه باردتك انتي هتتطلقي من مالك.
عائشه بدموع ووجع/هطلق ي عمي يمكن اعرف الم الباقي من كرامتي .
خالد بقوه وثبات/تمام جهزي نفسك علشان ننزل القاهره .
عائشه بدموع /من فضلك ي عمي مالك ميعرفش أن حضرتك عرفت عن الي حصل بينا .
خالد بجديه /ماشي .
*********************.
في غرفه مالك …
كان يجلس بضيق شديد لم يعلم سببه كان يحدث ذاته بعتاب.
/ايه مالك مصدوم ليه كنت عايزها تعمل ايه بعد ماحسستها أنها مجرد حاجه ملهاش قيمه حاجه انت الي بتتحكم فيها كأنها ملهاش روح وانك قربت منها علشان كده مش قادر تصارح نفسك يبقا ازي هتصارحها انك كنت مبسوط معاها دايب في حضنها حاسس انك مالك الدنيا كلها وهي في حضنك وبين ايديك اه ي مالك انت بقيت عامل زي الدبه الي قتلت صاحبها .
عشق بقلق بالغ/ايه ي مالك بقالي ساعه بخبط مبتردش .
مالك بحزن وضيق /معلش مخدتش بالي .
عشق بقلق وخوف عليه لتقترب منه /فيه ايه ي حبيبي مالك ليه علي وشك كل الحزن ده .
مالك وهي يرسم القوه والثبات /مفيش زهقت من هنا انا لازم ارجع المانيا .
عشق بدموع /ترجع فين ي مالك لا انا مش هسيبك احنا مصدقنا نتلم ابوس ايدك ي ابني .
خالد بجديه /جهزت نفسك ي مالك .
عشق باستغراب /جهز نفسه لايه فيه ايه ي خالد ايه الي بيحصل انا معرفوش .
خالد بجديه/مالك وعائشه هيتطلقوا .
عشق بصدمه /ايه انت بتقول ايه ي خالد ليه .
مالك بضيق شديد/هو ايه الي ليه ي امي مانتي عارف ظروف جوازنا .
عشق بحزن شديد/انا هروح اتكلم معاها .
خالد بحده /مفيش لزوم ي عشق البنت قالت قررها وانا هنفذلها الي هي عيزاه مهما حصل .
عشق بحزن /برضه هروح اتكلم معاها .
خالد بجديه /مالك شكلك مهموم ايه بتحبها .
مالك بسخرية والم /احبها وانا شوفت الحب ولا اعرفه فين علشان احبها .
خالد بحده /انت لسه بتلومني لسه محملني مسووليه الي حصل .
مالك بوجع شديد/كله دفع التمن ي بابا كله يلا علشان انا مش عايز اتاخر علي ميعاد الطياره .
خالد وهو مازال يستشعر تلك الكلمه التي خرجت من فمه تعطي اشاره بأن القادم سيكون أفضل .
********************.
في القاهره …
عند المأذون …
كانوا يجلسون امام بعضهم البعض عيونهم تحمل وجع والم اشتياق غضب الم مشاعر غريبه تجتاح قلوبهم قطع ذلك الصمت المأذون وهو يتحدث بجديه .
/ي جماعه شكلكم صغير اوي أن أبغض الحلال عند الله الطلاق فكروا تاني .
عائشه بوجع ومراره/من فضلك لو سمحت ملوش لازمه الكلام ده اتفضل لو سمحت .
مالك بغيظ شديد منها /اتفضل حضرتك .
وبالفعل تم الطلاق بين مالك وعائشه .
يتبع..
عشق خالد ❤️❤️❤️
مالك 💔 عائشه .
رنا احمد عماد ❤️❤️❤️.
بارت 21..
من أمام مكتب المأذون ...
كان يسير كلا منهما وفي قلبه وجع والم يكفي العالم ليتحدث مالك بسخرية تخفي الما .
/ياريت تكوني ارتحتي كده بس خليكي أنها مش اخر مابينا .
عائشه بدمع وكبرياء /ايوه ارتاحت ي مالك ارتاحت لاني تفوقت عليك كسرت غرورك شويه خليتك تحس انك مقدرتش تملكني .
مالك بسخرية وهو يقترب منها ليهمس /لا ي شيخه ده علي اساس ايه قلبك وعقللك وروحك متعلقين بيا حتي جسمك ملكته فيه ايه تاني مخدتوش منك انتي ملكي مهما حصل هتفضلي ملكي ي عائشه .
عائشه بحده وغيظ /مش هيحصل ي مالك انت صفحه هقطعها من حياتي.
مالك بسخرية واستفزاز /ولما أن صفحه هتقطعيها مين هيكمل مكاني أن شاء الله انتي خلاص بقيتي مش نافعه لاي حد .
عائشه بغيظ شديد/عندك حق انا الي هكمل ل نفسي لأن نفسي تستحق اني أنها ترتاح وتنسا كل الي شافته .
خالد بجديه /خلاص خلصتوا مالك انت برضه مصمم علي السفر .
مالك بتنهيده عاليه /ايوه انا حجزت الطياره عن اذنكم علشان ميعاد الطياره .
عشق وهي تحتضنه بدموع /خالي بالك من نفسك ي حبيبي .
خالد بوجع شديد/متتاخرش فاهم .
مالك بابتسامه حزينه/ايه هوحشك ولا ايه .
خالد وهو يحتضنه بحنان وحزن /اكيد ي مالك مش كفايه حرماني منك اكتر من كده مش هستحمل ي ابني .
مالك بوجع ومراره/ادعيلي ي بابا بس اوعدك اني مش هتاخر عن اذنكم .
عائشه بدموع ووجع لفارقه حتي من أن تراه /هو مش راجع تاني ي عمي ولا ايه .
خالد بحزن شديد/لما قلبوا يداوا من جرحه هيرجع يلا نرجع .
*******************.
في فيلا الصياد ..
كان يجلس مدحت وهو يدون بعض الملفات الهامه ليجلس أسر بجانبه .
/انت فعلا حددت ميعاد النهارده مع عائله المرشدي .
مدحت بجديه /ايوه مفيش وقت النهارده هنروح القصر ونقابلهم البضاعه ثلاث اسابيع وهتكون هنا جهز نفسك بس كده واتشيك لأننا هنلعب علي كبير اوي .
اسر باستغراب /قصدك ايه ي بابا مش فاهمك .
مدحت بخبث ومكر/هقولك .
******************.
في فيلا المرشدي .
كانوا يجلسون جميعهم علي مائده الطعام.
زين بابتسامه وحماس /بقولك ايه ي عمي جاسر انا مش هستنا شهر واحد وهتجوز البت بنتك .
جاسر بابتسامه/وماله ي اخويا ربنا يعينك .
تقي بضحك /ههههه اه والله عندك حق ي جاسر .
سلمي بغيظ شديد/ليه أن شاء الله ده انا نسمه مش كده ولا ايه ي عائشه عائشه .
عائشه بانتباه وقلبا يغلفه الحزن /ها معلش مخدتش بالي من الكلام .
جاسر بقلق /مالك ي عائشه شكلك مهموم وتعبان كده ليه .
عائشه بحزن ومراره/ابدا ي بابا عندي بس امتحان بعد بكره صعب شويه الف هنا انا شبعت عن اذنكم .
جاسر بقلق بالغ/فيه ايه ي خالد في حاجه حصلت واحنا مش موجودين .
خالد بجديه مصتنعه /ابدا ي جاسر مفيش حاجه ابدا انت عارف عائشه لما بيكون عندها امتحان بتكون قلقانه أزي متشغلش نفسك هتكون كويسه .
******************.
في غرفه عائشه ..
كانت تغفا علي السرير وهي تكتم شهاقتها لتتحدث بوجع ومراره.
//اه ي مالك اه مش قادره اصدق ان دي تكون النهايه ليه عملت كده ي مالك ليه طلقتني كده بسهوله كان نفسي تتمسك بيا اكتر من كده كان نفسي تقولي انك بتحبني وعايزني زي مانا بحبك مش قادره اصدق اني اتحرمت منك ي حبيبي مش قادره .
******************.
في المانيا .
في فيلا مالك ...
كان يسير للداخل ليتجلس بجانب جده جمال .
جمال بابتسامه وحنان /حمد الله على السلامه ي حبيب جدك امال فين البت عائشه والله وحشتني .
مالك بحزن ومرارة/خلاص مبقاش فيه عائشه ي جدي .
جمال باستغراب /قصدك ايه.
مالك بحزن شديد/طلقتها .
جمال بضيق /طلقتها ليه ي مالك .
مالك بحزن وضيق/لأني مستهلهاش ي جدي مستهلهاش دي ملاك ملاك انا الي دمرت حياتها واذيتها اوي ي جدي.
جمال بابتسامه خبيثه /ده حب بقا ي سي مالك .
مالك بارتباك شديد/لا طبعا مش لدرجه دي ي جدي .
ليسمعوا طرقات الباب لتسير حوريه بسعاده كبيره لرويه مالك .
حوريه بدلع ودلال/مالك حبيبي وحشتني.
مالك بحده وغضب /خليكي مكانك متقربيش مني فاهمه ولا لا.
حوريه بصدمه /فيه ايه ي مالك .
مالك بحده /مالك بيه وخلاص شطبنا لو شوفتك في أي حته انا فيها حتي لو بالصدفه هولع فيكي فاهمه ي زباله يلا بره ي غورري.
لتسرع حوريه الي الخارج ليبتسم جمال بخبث .
/بقا بتقولي محبتهاش علي جدك ده انت ميت فيها وادي اولها هتحس أن هي الوحيده الي أحق بيك .
مالك بهروب وغيظ /بقولك ايه ي جمال انت باين عليك كبرت وخرفت انا طالع أنام .
جمال بابتسامه وسعاده /والله ووقعت ي مالك .
******************.
في غرفه مالك ..
كان يجلس بشرود وهو يتذكر جميع مواصفاتها ضحكتها كلامها فبالفعل قد شغلت تفكيره حقا أصبحت عائشه تستحوز علي قلبه ليمسك هاتفه سريعا ليرن عليها .
****************.
في غرفه عائشه ..
كانت تجلس بدموع ووجع وهي تمسك كتابها وتتدون بعض الملفات ليرن هاتفها لترا اسمه يزين الشاشه لترد بارتباك شديد وهي تتصنع الحده .
/افندم .
مالك بجديه /عامله ايه دلوقتي .
عائشه بقوه وثبات مصتنع /احسن بكتير من الاول متقلقش عليا ي ابن عمي.
مالك بسخرية /متنسيش انك لسه في عددتك ي عني ساعه واحده وارجعك لعصمتي تاني .
عائشه وهي تغمض عيونها وتحدث ذاتها بتمني /ياريت تعمل كده ي مالك ياريت .
مالك باستغراب /عائشه روحتي فين .
عائشه بارتباك /موجوده بس مش عايزه اتكلم معاك بصراحه .
مالك بغيظ شديد/بقا كده ماشي سلام .
عائشه بعشق /سلام ي حبيبي وجعتني اوي ي مالك ومش ممكن اسامحك بسهوله.
*****************.
في غرفه خالد ...
كان يقف وهو يرتدي بدلته الكلاسيكيه لتقترب منه عشق وهي تحتضنه من الخلف .
/يا سلام علي الجمال والوسامه هتفضل تخطفني كده في كل مره كأنها اوي مره ي خالد .
خالد بابتسامه/ده ايه الكلام الحلو ده .
عشق بابتسامه واعتزار /خالد انت عارف انك بتجري في دمي انا عارفه اني غلطت غلط كبير وانت كمان غلط ارجوك ي خالد ننسا الي فات ونعيش حياتنا بقا وناخد بالنا من ابننا ارجوك ي خالد ارجوك .
خالد بابتسامه/اوعدك اني هحاول ي عشق .
عشق بابتسامه /ربنا يخليك ليا ي روح عشق .
******************.
في الاسفل ...
كان يجلس مدحت وأسر مع جاسر وعاصم أما أسر فكانت عيناه مسلطه علي تلك التي تجلس وهي تقرأ الكتاب اينعم هي منقبه لا يراه منها شي لكنه يقسم أنها اجمل ما يكون ليتحدث خالد بابتسامه .
/نورتوا ي جماعه والله ده شرف كبير أننا نتعامل مع شركه الصياد .
مدحت بخبث ومكر/الشرف لينا احنا ي خالد بيه نتكلم في المهم .
*************.
من أمام الغرفه ..
كانت تقف تقي وهي تحمل العصائر والمشروبات لتنادي علي عائشه لتقترب عائشه بتعب .
/نعم ي امي .
تقي بنظره خبيثه /ادخلي ي بت ي عائشه دخل الحاجه ل ناس .
عائشه بتعب وضيق /مانتي واقفه ي امي دخليهم انتي .
تقي بغضب شديد/اسمعي كلامي ي بت امال قليله الربايه صحيح اخلصي دخلي الحاجه.
لتسير عائشه علي مضض لتبتسم تقي بخبث .
/مش عارفه ليه قلبي انشرح للواد ده وحساه كده فيه خير يارب سهل يارب نفسي افرح بيها والود ده دخل مزاجي .
*****************.
في الداخل...
كانت تتضع عائشه الاشياء وأسر لم يبعد بنظره عنها ابد ليتحدث خالد بغضب .
/فيه حاجه ي اسر بيه .
اسر بارتباك شديد/لا مفيش اي حاجه ي خالد باشا .
خالد بحده /اخرجي انتي ي عائشه كنا بنقول ايه ي مدحت بيه .
*******************.
في غرفه عائشه ...
كانت تجلس بشرود ووجع تشعر بأن روحها قد فارقتها قلبها يريد سماع صوته لتمسك هاتفها بارتجاف ليرد صوته المتعب بشده ..
/عائشه عامله ايه.
عائشه برعب /انت مال صوتك انت تعبان .
مالك وهو يكح بشده /اه واخد دور برد جامد طمنيني عنك انتي .
عائشه بخوف ورعب عليه /انا كويسه المهم انت طب بص انا هجيلك .
مالك بابتسامه وتعب /هو اتمنا بصراحه بس لا ي عائشه احنا كده ولاد عم وبس احسن وبعدين انا مش عايز اتعبك كده كده بابا وماما جاين.
عائشه بدموع والم /ماشي مالك سلام .
لترمي الهاتف أرضا لتبكي بدموع ووجع.
/اه منك ي مالك علي الي بتعمله فيا اه كل ده وولادي عم وبس .
**********************.
في فيلا الصياد ..
كان يجلس أسر بشرود في تلك العيون التي خطفته من خلف نقابها ليتحدث مدحت بخبث.
/مالك ي أسر من ساعه ما رجعنا من مشوار عائله المرشدي وانت مش علي بعضك كل ده علشان البت المنقبه .
اسر بنظره خبيثه/اه ي بابا دي عليها جوز عيون يدوبوا الحجر دخلت دماغي خلاص .
مدحت بخبث ومكر/ناوي علي ايه ي ابن الصياد .
اسر بنظره خبيثه/ناوي علي كل خير ي بابا .
*****************.
في فيلا مالك ...
كانت تسير عشق بدموع ووجع لتحتضنه بخوف شديد.
/سلامتك ي نور عيني ماما سلمتك .
مالك بابتسامه وحنان /اطمني ي امي انا كويس مش مستاهله .
خالد وهو يحتضنه بحنان /الف سلامه عليك ي حبيبي .
مالك بابتسامه /الله يسلمكم ده دور برد عادي ي عني مكنتوش تعبتوا نفسكم وجيتوا .
عشق بغيظ/ازي ي عني ي مالك هو احنا عندنا اعز منك هروح اعملك اكله جامده .
مالك بابتسامه /شكرا ي بابا .
خالد بسعاده لا توصف /شكرا علي ايه ي اهبل ده انت روحي .
مالك بارتباك/طمني علي عائشه عامله ايه ي بابا .
خالد بخبث ومكر/مالها ي عني عايشه مرتاحه اطمن .
مالك بغيظ شديد/اطمنت ي بابا .
**********************.
بعد مرور عشر ايام ..
في غرفه جاسر ...
كان يقف وهو يهندم ملابسه بضيق شديد لتتحدث تقي .
/مالك ي جاسر فيه ايه.
جاسر بزهق /مدحت الصياد وابنه جاين اكيد هيتكلموا في الشغل وخالد مش موجود وانا مبعرفش اخد قرار من غير خالد انا نازل .
تقي بسعاده /يارب يكون الي في صح يارب.
******************.
في الاسفل ...
كانوا يجلسون مدحت وأسر وجاسر .
جاسر بابتسامه/منورين ي جماعه والله .
مدحت بنظره خبيثه/بنورك ي جاسر بيه بس بصراحه احنا مش جاين في شغل .
جاسر باستغراب /امال حضراتكم جاين ليه .
اسر بخبث ومكر/بصراحه ي عمي انا جاي طالب ايد بنتك عائشه .
تقي وهي تتطلق الزغاريط بفرحه وسعاده لا توصف .
/انا اسفه اني دخلت بس بصراحه الخبر يفرح والله ي ابني انا قلبي انشرحلك كده علطول طبعا مش هنلاقي احسن منك ي ابني ولا ايه ي جاسر .
جاسر بابتسامه/اكيد طبعا بس هو انتي مديه لحد فرصه يتكلم..
اسر بنظره خبيثه/مش محتاج غير العروسه بس مش عايز حاجه تاني .
جاسر بابتسامه/والله ده شرف لينا ي بشمهندس اسر.
تقي بابتسامه وسعاده/انا هروح اجيبها تقعد معاكم شويه متقلقش ي ابني هجوزهالك ي عني هجوزهالك عن اذنكم .
**************.
في غرفه عائشه .
في الحمام ...
كانت تجلس ارضا وهي تمسك بطنها بالم ودموع لتنظر بصدمه الذي ذلك الشريط الذي بيدها لتتحدث بصدمه وفزع .
/حااااامل ......يتتتتتبع .
هستنا تعليقاتكم وتوقعاتكم للي جاي دمتم بخير وعافية ❤️❤️❤️.
عشق خالد ❤️❤️❤️.
مالك 💔 عائشه .
رنا احمد عماد ❤️❤️❤️
عشق خالد ❤️❤️❤️.
مالك 💔 عائشه .
رنا احمد عماد ❤️❤️❤️.
بارت 22..
في فيلا المرشدي .
في غرفه عائشه ..
كانت تجلس في الحمام وهي تمسك بطنها بالم ودموعها لا تتوقف وهي ترا اختبار الحمل يكشف حملها في جنين من ذلك المغرور الذي سرقا قلبها دون استئذان لتتحدث بدموع يملوها الفرح .
/اه ي مالك مش كنا زمنا زي اتنين متجوزين فرحنين بابننا مش قادره اصدق ي حبيبي اني شايله جوايا حته منك متخافش ي قلب امك محدش هيقدر يحرمنا من بعض ابدا اكيد هنتجمع احنا التلاته اكيد انت وابوك بقيتوا روحي .
تقي وهي تخبط علي الباب بلهفه /عائشه بت ي عائشه .
عائشه برعب وهي تمسح دموعها سريعا لتفتح باعياء شديد .
/نعم ي ماما.
تقي باستغراب /مالك ي بت عامله زي الميتين كده فيه ايه.
عائشه بارتباك وتعب /مفيش ي امي عندي برد في معدتي جامد خير في حاجه.
تقي بغيظ شديد/ماهو من التكيف الي مشغلاه ليل ونهار هتقابلي الراجل ازي دلوقتي بشكلك كده .
عائشه بدهشه /راجل مين الي هقابله .
تقي بسعاده لا توصف/مفاجاه ي بت ي عائشه عريس لقطه يفرح القلب كده .
عائشه بارتباك شديد وحده /عريس مين ده ي امي .
تقي بابتسامه/البشمهندس اسر بصراحه ي بت ي عائشه انا من اول ما شوفته كنت بدعي ليلي نهار يكون من نصيبك حته واد يشرح القلب مال وحلاوه ووحيد أبوه ي عني كل العز الي هما فيه ده هيكون ملك انتي .
عائشه بغضب /انا مبفكرش في الجواز اصلا روحي قوليله يمشي ولا أقوله انا .
تقي وهي تمسكها بغضب /لا ي روح امك مش هسيبك تمشي الي علي كيفك زي كل مره فاهمه ولا لا العريس ده مش هضيعه من ايديا انتي ياما رفضتي لحد مالاصغر منك اتجوزوا وخلفوا وانت قاعده في وشي حتي اختك الصغيره خلاص هتتجوز الستات بتحفا علشان تجوز بناتها وانا مش هضيع العريس ده من ايدي فاهمه واعملي حسابك لو عملتي اي حركه ودخلتي عمك خالد في الموضوع هتكوني سبب طلاقي من ابوكي سامعه البسي وانزلي دلوقتي حالا .
عائشه بدموع ووجع/ي عني ايه هتجوزه بالعافيه .
تقي بحده /ايوه ي روح امك بالعافيه وحسك عينك تعملي حركه من بتوعك فاهمه انزلي ورايا .
عائشه بدموع ووجع/اه علي الي بيحصللك ي عائشه تعال ي مالك شوفني بيحصل فيا ايه بس خلاص حتي لو كان عندي فرصه اني ابعدت خلاص ابنك الي جوايا ثبت ملكيتك ليا طول العمر .
******************.
في المانيا .
في فيلا مالك ...
كان يجلس جمال وهو يتصفح أحدا المواقع ليجلس خالد بجانبه .
جمال بابتسامه/مالك اخباره ايه دلوقتي .
خالد بابتسامه/الحمد لله بخير كنت عايز اقول ل حضرتك حاجه.
جمال بانتباه /خير.
خالد بابتسامه امتنان /شكرا شكرا علي كل حاجه علي انك خدت بالك من عشق ومالك طول السنين دي وعلي تربيتك ل مالك الي لو كنت ربيته مكنتش هتكون كده شكرا جدا .
جمال بابتسامه/العفو بس علي فكره عشق بنتي ومالك حفيدي ومفيش حاجه هتغير ده اتمنالكم ي ابني السعاده .
خالد بابتسامه/شكرا جدا ل حضرتك .
*****************.
في غرفه مالك ..
كانت تجلس عشق بجانبه وهي تتطعمه كأنه طفل صغير .
مالك بضيق /كفايه ي امي حرام عليكي مش قادر .
عشق بابتسامه/طب اخر حاجه بس .
مالك بلهفه /سيبك من الاكل بس وقوليلي عائشه كويسه فعلا مش حاسه بفرق من عدم وجودي .
عشق بنظره خبيثه/وانت فارق معاك اوي كده ليه .
مالك بغيظ /عشق بلاش حركاتك دي وقوليلي .
عشق بابتسامه /انا ست وافهم الست الي زي ي مالك مش بس كده برغم كل الي حصل بيني وبين خالد الان انا بعتبر نفسي عشت قصه حب ملهاش زي واقدر اقولك عائشه بتحبك ي مالك بس مش عارفه انت ليه ي ابني مصمم تتضيعها من ايدك.
مالك بخوف /كتير ببقا خايف ي امي ليتكرر معايا نفس الي حصل زمان واللقاها حرماني من ابني لاي سبب حتي لو كانت ميستهلهش .
عشق بحزن /انت هتفضل تلومني ي مالك .
مالك وهو يقبل يدها بحنان /لا طبعا ي امي مش قصدي ربنا يخليكي ليا انتي وبابا .
خالد بابتسامه/مشاء الله انا شايفك بقيت احسن ي مالك .
مالك بابتسامه /ايوه ي بابا ارجع انت وماما بقا علشان شغلك وانا شويه كده وهخلص شغل وأبقا انزل .
خالد وهو يحتضنه ي حبيبي /واحنا هنتستناك ي حبيبي .
***********************.
في فيلا المرشدي ...
كانت تنزل عائشه وهي ترتدي نقابها ولبسها الاسود لتتحدث تقي بغيظ شديد .
/اه ي بنت الجزمه نازله عزا ماشي ي عائشه .
عائشه وهي تجلس بضيق/السلام عليكم.
اسر وهو ينظر إليها بتفحص /وعليكم السلام ي اجمل عروسه في الدنيا .
عائشه بحده /عروسه شكلك متفائل اوي بس احب اقول ل حضرتك أنه معندناش بنات للجواز .
جاسر بغضب /عائشه ايه الهزار البايخ ده احنا اسفين ي أسر ي ابني .
اسر بابتسامه خبيثه /لا مفيش حاجه ي عمي الي بيحب حد بيبلعلي الزلط زي مابيقولوا .
عائشه بغيظ شديد /زلط يفتح نافوخك ي بعيد بنادم رخم .
اسر بابتسامه/مترفعي وشك علشان اشوفك ي عائشه مش ده من حقي.
عائشه بحده وهي ترا نفسها ملك للمالك /لا طبعا مش من حقك لما انا كمان ارتحلك واوافق يبقا ساعتها يحلها ربنا .
تقي بغيظ/عائشه .
اسر بابتسامه/خلاص ي طنط براحتها انا اصلا اكتر حاجه شددتني فيها التزامها .
عائشه بغيظ وهمس /اقطع دراعي أن كنت بتركعها اصلا ده انا وقعت الي ضفره برقابتك هصدق الشويتين دول .
اسر بابتسامه خبيثه /انا بستأذن حضرتك ي جاسر بيه أننا نتعرف علي بعض كده في النور قدامكم بس طبعا هنبقا في حكم المخطوبين انا مش هقدر اسيب عائشه .
تقي بسعاده /طبعا ي ابني ده احنا الي تشرفنا انا خلاص بقيت شيفاك جوز بنتي .
عائشه بغيظ شديد/ده جوز جزم ي ترا ايه في دماغك ي عمي لحسن شويه وهولع في البنادم ده بجاز ربنا يجيبك بالسلامه ي عمي ويرجعلك ليا ي مالك قلبي .
*******************.
في غرفه عائشه .
كانت تجلس وهي تنظر خالد لتاتيها مكالمه العشق لتبتسم وهي تتضع يدها على بطنها .
/ده بابا بيتصل كلمه بقا معايا .
لتتصنع الحده /افندم .
مالك بابتسامه /عامله ايه ي شوشو .
عائشه بابتسامه وهمس /اه ي روح شوشو احمم انا كويسه خير متصل بيا ليه .
مالك بغرور وعنجهيه/انتي من ممتلكاتي ي عني اتصل في أي وقت وصوتك اسمعه زي مانا عايز .
عائشه بغيظ شديد/انا مش ملك حد واقفل بقا علشان مش فاضيه .
مالك بابتسامه خبيثه /طب خلاص ده انا كنت تعبان لوحدي ومش معايا حد كنت عايز اتكلم معاكي خلاص انا هقفل سلام .
عائشه بلهفه وخوف عليه /لا طب استنا مش مشكله انا معاك اهوه .
مالك بابتسامه وسعاده لخوفها عليه /بموت في طيبه قلبك وحشني نقارك معايا كل حاجه فيكي وحشتني حتي جسمك الملبن ده .
عائشه بخجل وغيظ /انت قليل الادب.
مالك بضحكه عاليه/هههههه بموت في كسوفك ده مشوفتش واحده تكسف كده من جوزها.
عائشه بابتسامه واجع / جوزها شكلك نسيت اننا مطلقين ي مالك .
مالك بابتسامه /بس برضه انتي لسه في عددتك انا هرجع مصر وهردك ي عائشه .
عائشه بفرحه اخفتها ببراعه /كده من غير متاخد راي .
مالك بابتسامه /عائشه بلاش نعاند بعض انا عايزك وانتي عيزاني خلاص منضيعش حياتنا بقا .
عائشه بابتسامه وهمس/وابننا كمان كمان عايزنا ي مالك .
مالك باستغراب /بتقويلي ايه .
عائشه بارتباك شديد/لا ابدا مفيش حاجه بقولك ممكن تسبني بقا علشان عايزه اذاكر .
مالك بابتسامه/عنيا تصبحي علي خير ي شوشو .
لتغلق عائشه الخط بسعاده واشتياق .
/وانت من أهله ي حبيبي .
خالد بجديه /بت ي عائشه .
عائشه بغيظ شديد/جرا ايه ي عمي بقا انا اقولك تعال الحقني من جنان اخوك ومرائته تقولي جاريهم في موضوع الخطوبه دي ايه الي في دماغك ي عمي .
خالد بابتسامته الساحره /اسمعي ي بت احنا جاتلنا الموضوع ده علي طبق من دهب انا جمعت معلومات عن اسر الصياد وأبوه لقيتهم وراهم بلاوي دخولهم في حياتنا مش طبيعي وطلب جوازه منك برضه مش طبيعي لازم اعرف ايه الي وراهم وهناخد كمان فوق البيعه أننا هنجنن مالك لما يعرف انك هتتخطبي لواحد غيره .
عائشه بحزن عليه /بس انا مش عايزه اعمل كده في مالك .
خالد بغيظ شديد/بت انتي هديكي قلم علي وشك دي فرصتنا علشان مالك يتغير .
عائشه بابتسامه /إذا كان كده ماشي بس ربنا يستر بس انا معاكي ي عمي في أي حاجه.
خالد وهو يحتضنها بحنان وحب /حبيبه عمك انتي ربنا يسعدك ي بنتي انتي ومالك واشوافك متهنين.
عشق بغيظ وغيره /الله الله انت سبتني وجريت عليها مش كفايه خدت مني ابني هتاخدك انت كمان .
عائشه بابتسامه وغمزه/شوف الوليه بتغير مني ازي علي العموم حقك بصراحه عمي قمر وابنه زيه قشطه بالعسل وانتي ي طنط عشق بسكوته بقولك ايه ي عمي انا هخرج واسيبلكم الاوضه بس خود بالك اللوضه دي طاهره .
خالد بسخرية /طاهره اوي باماره .
عائشه بغيظ /استر عليا ربنا يستر عليك دنيا واخري سلام .
عشق بابتسامه /انت بتخطط لايه انت والبت دي .
خالد بابتسامه/كل خير ي حبيبتي مفيش حاجه.
عشق وهي تقترب منه بابتسامه/سمحتني ي خالد ارجوك ي خالد خلينا ننسا الي فات ارجوك .
خالد وهو يحتضنها بحنان/سيبي الايام هي الي تصفي الي مبينا ي عشق يلا ننزل نتغداء معاهم .
*******************.
في فيلا المانيا .
كان ينزل مالك بحيويه وسعاده ليقابل جمال بابتسامه.
/صباح الفل شكلك مبسوط .
مالك بابتسامه/جدااا جاتلي صفقه كنت مستنيها هخلص وهرجع مصر وهرد عائشه وهرجع مع ابويا وامي واعيش الحياه الي اتحرمت منها .
جمال بابتسامه/ربنا يسعدك ي قلب جدك .
******************.
في فيلا المرشدي ...
كانوا يجلسون جميعا بضحك مع عدا خالد وعائشه .
عائشه بغيظ شديد/شايف دم أمه سم وكلهم بيضحكوا عادي لا وتنح هيقعد لحد العشاء.
خالد وهو يكتم ضحكاته بصعوبه/بصراحه عندك حق سم سم ي عني بس شكله نهياتنا هتكون علي ايدينا احنا.
نعمه بابتسامه /خالد باشا تليفونك بيرن من بدري فوق مالك باشا .
خالد بابتسامه/قلب ابوك عامل ايه هتيجي أمتا مش دلوقتي ازي بس احنا مش متفقين صفقه ايه ي مالك .
جاسر بابتسامه/ي عني ايه مش دلوقتي هات انا اكلمه ايوه ي مالك انا عمك جاسر مش هتيجي ازي دلوقتي ي عني مش هتحضر خطوبه بنت عمك عائشه.
عائشه بخوف وهي تكاد تبكي /ي نهار اسود ومنيل روحتي في داهيه ي عائشه .
جاسر بابتسامه/طبعا ي حبيبي دي اختك خودي ي عائشه كلمي مالك عايز يباركلك .
عائشه وهي تكاد تبكي /ما بلاش .
جاسر بغيظ /هو ايه الي بلاش ي بت ردي علي ابن عمك .
عائشه وهي تمسك الهاتف بارتباك وخوف /اللو .
مالك بغضب شديد/اهلا ي عروسه ده انا قسما بالله لخليكي مش نافعه في حاجه خالص انتي والجحش الي اتخطبتيلوا وقعتكم سوداء متخلقش لسه الي ياخد حاجه ملك ل مالك المرشدي ماشي ي عائشه انا هوريكي .
ليغلق مالك الخط لتتحدث هي بابتسامه تحمل ارتباك شديد .
/ها والله مالوش لزوم الي بتقوله ده ي اخويا خيرك سابق كده كده والله انا عارفه انك هتموت من الفرحه طيب ي اخويا سلام .
/هههه بيسلم عليك ي اسر عارف مالك ابن عمي ده زي النسمه كده متحسش بيه لسه كان بيقولي دلوقتي علي الي هيعمله معاك ربنا يجعله من نصيبك هيدلعك اخر دلع اهي اهي ياما انتي صغيره علي الموت ي عائشه .
*************.
ليلا علي العشاء...
علي طاوله الطعام...
كانوا يجلسون جميعا ليتحدث اسر بابتسامه .
/الفيلا بتاعتنا هتعجبك اوي ي عائشه .
عائشه بكره وغيظ /مظنش أن في أي حاجه معاك هتعجبني اصلا .
خالد وهو يكتم ضحكاته بصعوبه/معلش ي بشمهندس اسر انت يمكن تكون محدث فيللا لكن عائشه طول عمرها متربيه في قصور .
تقي بغيظ منهم/القصور بناسها وانا متاكده أن اسر هيسعد عائشه ده راجل ولا كل الرجاله .
خالد بغيظ شديد/بس متظلميش الرجاله معاكي .
جاسر باستغراب/ده مين الي بيفرمل جامد كده .
نعمه بابتسامه /ده مالك باشا انا شوفته من الشباك .
عائشه برعب شديد وهي تمسك في خالد /خبيني ي عمي خبيني.
خالد بارتباك وخوف من غضب مالك /لما اشوف انا مكان استخبا فيه الاول .
مالك بابتسامه تخفي الجحيم /مساء الخير .
جاسر بابتسامه/اعرفك ي مالك بشمهندس اسر خطيب عائشه انا متاكد انكم هتكون صحاب .
مالك وهو يضغط على أسنانه بغيظ /الا هنكون أصحاب ي عمي .
عائشه وهي تكح بخوف وارتباك ليقترب منها مالك بكوب من الماء بغيظ شديد وهمس .
/ايه ي عائشه سلامتك امسكي اشربي اشربي ده انا هسيكي المر من كيعانك .
عائشه وهي تكاد تبكي /والله ماعملت حاجه.
مالك وهو يضغط علي سنانه بغيظ /اخرررسي .
اسر بابتسامه /انت بقا مالك عائشه حكتلك عنك كنت حابب اتعرف عليك لو سمحت ي عمي ناولني طبق الشوربه ده .
مالك بنظره خبيثه/ارتاح ي عمي انا هجيبهوله ليقترب منه مالك وهو يمسك طبق الشوربه الساخن ليسقطه عليه ليصرخ اسر الما .
عائشه بضحك /ههههه جوووون ي مالك ي جامد.
خالد بابتسامه ومرح /ي حول الله يارب ي خسارتك ي أسر ي ابني لاهتتجوز عائشه ولا غيرها .
يتتتتتنبع .
بارت تفاريح اهوه 😉😉😉 هستنا تعليقاتكم وتوقعاتكم للي جاي دمتم بخير وعافية ❤️
عشق خالد ❤️❤️❤️.
مالك 💔 عائشه .
رنا احمد عماد ❤️❤️❤️
عشق خالد ❤️❤️❤️.
مالك 💔 عائشه .
رنا احمد عماد ❤️❤️❤️
بارت 23.
في المستشفي .
كان يجلس أسر علي السرير وهو يتألم بشده ويصرخ بالم .
/اه ي بابا الحقني مش قادر .
مالك بنظره خبيثه/ي حول الله يارب ان شاء الله هتعدي ي أسر خليك املك في ربنا كبير انا عارف أنه الامل ضعيف بس ي عني .
الدكتور بجديه /ما هو حضرتك غلط برضه ي استاذ مالك فيه حد يرش علي حد ماده طفايه الحريق دي ماده كاويه زودت الموضوع اكتر .
خالد بخبث وهمس/ما هو ده كان المطلوب احمم ي دكتور هو كان في ايه ولا فيه كلنا كنا عايزين ننقذه .
تقي بغيظ شديد/سلامتك ي جوز بنتي أن شاء الله هتبقا زي الفل .
مالك بغيظ شديد/سكت مرات اخوك والا قسما بالله هحجزلها هنا في عنبر المجانين تقضي بقيه حياتها .
****************.
في الخارج ..
كانت تجلس عائشه والإبتسامة لا تفارق وجهها وهي تتذكر غيرته الشديدة عليها وأفعاله التي تؤكد أنه يعشقها لتاتي تقي بغيظ شديد.
/انا هموت واعرف انتي مبسوطه علي ايه .
عائشه بضحك /ههههه بصراحه ي امي منظره وهو مسلوخ كده كان مسخره .
تقي بغضب /اكتمي ي بت بلا قله حياه ده ي كبدي الواد اقطع قلبي منك لله ي مالك ي ابن خالد .
عائشه بلهفه وغيظ /بعد الشر عليه أن شاء الله الي بيكرهوه يتحرقوا كلهم.
تقي بغيظ شديد/ي سلام ي اختي ومالك محموقه كده المهم بقولك ايه انا هروح اشتري شويه حاجات اوديهم الفيلا وهرجع علطول المهم خليكي هنا .
عائشه بغضب /هنا فين لا طبعا انا هرجع مع عمي .
تقي بغضب /سيبك من عمك وبطل كلام فارغ المريض ده يبقا خطيبك شويه وهيكون جوزك ي عني ده من واجبه عليكي انك تفضلي جنبه فاهمه سلام .
عائشه بغيظ شديد/كان مات كنت خلصت منه اوووف .
مالك بغيظ شديد/ايه ي عروسه مش تتدخلي تتطمني علي عريس الغفلة .
عائشه وهي تتصنع القوه /اكيد طبعا هطمن عليه ده ساكن قلبي من جوه .
مالك بغيره وغضب /طب لمي نفسك بقا بدل ماحجزلك اوضه هنا في قسم الجراحه مش هخليهم يخيطوا فيكي غرزه فاهمه .
خالد بغيظ /ايه انت وهي احنا في مستشفي يلا خلونا نمشي .
عائشه بنظره خبيثه/اتفضل انت ي عمي انا مش هامشي قبل ماطمن علي اسر حبيبي .
مالك بغضب جحيمي/سمعيني كده تاني قولتي ايه علشان اطربق المستشفي علي نفوخك ودماغ الي خلفوكي .
عائشه بارتباك شديد/بقول هاجي طبعا معاك ي ابني عمي انا اقدر ارفضلك طلب .
خالد بابتسامه/ي سلام عليكي ي عائشه بشخصيتك القويه روحوا انتوا وانا هروح الشركه .
**********************.
في فيلا المرشدي...
في غرفه عائشه ..
كانت تسير الي الداخل بخوف وارتباك ليتبعها مالك بحده وهو يغلق الباب .
عائشه وهي تقف على السرير بغيظ /ماالك اطلع بره هصوت والم عليك الناس .
مالك بغيظ شديد/صوتي ي اختي الي عندك اعمليه علي العموم هو كده كده الصويت هيشتغل لما يجوا يلموا جثتك دلوقتي قوليلي ايه الجنان الي انتي بتعملي ده عايزه توصلي لايه ي بنت تقي .
عائشه ترسم القوه والثبات /ايه المشكله بصراحه اسر ميترفضش هيعوضني عن كل المر الي شوفته معاك ي ابن العشق .
مالك وهو يمسكها بغيظ /المر انتي لسه شوفتي مر بقولك ايه هي كلمه مش هكررها تاني بطلي استهبال بدل ماهوريكي الي عمرك مشوفتيه فاهمه انتي بتاعتي ملكي انا وبس .
عائشه بغيظ شديد/هو انا معندكش غير الكلمه دي تقولهاللي مينفعش تقولي كلمه حب كلمه حلوه طول الوقت عايز تثبت ملكيتك ليا وخلاص بس احبك اقولك أن كل الي بينا انتهاء ي مالك وانا هتجوز اسر لانه بيحبني بجد مش زيك عايزني جاريه ليك ي مالك .
مالك وهو يقترب منها بخبث /ي عني دي اخر كلام عندك خلاص مالك مبقاش ليه وجود جواكي .
عائشه وهي تبتعد للخلف بارتباك وخوف من ضعفها المحبب لها معه لتسقط علي السرير ليقترب منها وهو يقبلها بهمس مهلك جعلها تستسلم له كعادتها .
عائشه بهمس /مالك ابعد كده حرام انت ناسي أننا مطلقين .
مالك وهو يقبلها بشغف /انتي مرائتي فاهمه مرائتي عائشه ملك .
عائشه سريعا بعشق /ملك مالك وبس .
ليبتسم هو بسعاده ليغرقوا سويا في بحور عشقهم الجميل ...
**********************.
في شركه خالد....
كان يجلس بصدمه وغيظ بعدما علم معلومات كثيره عن مدحت الصياد وابنه اسر.
خالد بصدمه /انت متاكد من كلامك ده ي قاسم.
قاسم ظابط وصديق خالد /طبعا متاكد ي مالك بس برغم كل ده قطعيا محدش قدر يمسك عليهم حاجه دول عاملين زي التعابين دخولهم حياتكم مستحيل يكون صدفه خالي بالك علي نفسك وعائلتك ي خالد .
خالد بغضب شديد/اطمن ي قاسم متقلقش اوعدك أن تسليمهم ووقوعهم هيكون علي ايديا انا اطمن .
********************.
في فيلا الصياد ..
كان يسير أسر بغضب وتوعد ليتحدث بغضب شديد.
/عجبك الي حصل ده قسما بالله لندمهم كلهم وخصوصا سي روميو ده .
مدحت بجديه /مالك ده ظهوره مش في مصلحتنا ي أسر واضح أنه شخصيه ذكيه جدا.
اسر بغضب /متقلقش هو مش مش هيعيش اصلا علشان يتذاكا علينا انت فاكرني هعدي الي حصل ده بالساهل .
مدحت بغضب /اسر مدخلناش في مشاكل واضح كده أنه عينه من عائشه وانت كده هتفتح علينا ابواب جهنم .
اسر بغضب جحيمي/تغور كل حاجه قصاد كرامتي الي اداست في التراب بابا اطلع من الموضوع ده خالص طالما هو عينه منها انا بقا هحسره علي رجولته لما اخليها بتاعتي انا .
***********************.
في الجنينه ..
كان يجلس خالد بشرود وتوعد لهم لتجلس عشق بجانبه بقلق .
/مالك ي حبيبي فيك ايه .
خالد بابتسامه/مفيش حاجه ي حبيبتي شويه مشاكل في الشغل .
عشق بحزن /خالد انت موافق علي موضوع خطوبه اسر وعائشه دي .
خالد بابتسامه خبيثه /عيزاني اعمل ايه ي عشق ده قرارها هي هي حره .
عشق بغيظ /مش عليا الكلام ده ي خالد محدش حفظك وفاهمك قدي أنت الي مكبر في دماغها الموضوع علشان تجننوا مالك مش كده بس انا بقا مش هسكت ده ابني وحته من قلبي .
خالد بابتسامه/ي عني هو مش ابني انا كمان بس مالك لازم يتعلم لو بيحبها صحيح لازم يتعلم اصول العشق ازي .
عشق بابتسامه عاشقه /طبعا لازم يتعلم من البروفسير الي عملني العشق بكل أصوله بعشقك ي خالد .
خالد بابتسامه/وانا بموت فيكي ي روحي .
*************************.
في غرفه عائشه .
كانت تجلس في احضان مالك لتتحدث باستغراب .
/نفسي اعرف انا ليه ببقا معاك كده ي مالك ضعيفه مستسلمه مع أن ده مش طبعي طول عمري عاقله .
مالك بابتسامه وهمس /وده مضايقك ي عائشه مضايقه انك معايا بالضعف ده انك حابه وجودي جنبك .
عائشه بابتسامه /ما هو ده الي هيجنني ي مالك اني مبسوطه اوي معاك حابه وجودي في حضنك .
مالك بابتسامه وهو يحتضنها /وانا اوعدك مش هتبعدي عن حضني ابدا .
عائشه بفزع /ي خبر امي زمانها جايه علشان خاطري ي مالك أخرج دي تبقا مصيبه .
مالك بابتسامه/علشان خاطرك هاخرج بس اعملي حسابك أن الكل لازم يعرف انك مرائتي فاهمه .
عائشه بابتسامه /فاهمه .
***********************.
في فيلا المرشدي...
كان يسير زين الي الداخل لتوقفه تقي بحده .
/زين استنا عندك .
زين بقلق وضيق /سلاما قولا من رب الرحيم خير ي مرات عمي .
تقي بغيظ شديد/اسمع بقا انا حذرتك قبل كده وانت مفيش فايده فيك بطل مكالمات انت والبت البت في أولي طب سيبها تركز في مذاكرتها بدل قسما بالله افركشلك الجوازه دي خالص جوازه الهم .
زين بغيظ شديد/ي ساتر يارب أمنا الغوله نفسي اشمت فيها يارب حققلي امنيتي وخلينا اشوفها وهي بتتهزق مره واحده .
******************.
في الداخل ..
كان يجلس مالك علي الاب توب الخاص به لتقترب منه بغيظ شديد.
/ي سلام وقاعد بارد ولا علي بالك ممكن اعرف ايه الي انت هببته ده .
مالك وهو ينظر يمينا ويسارا ليتأكد أنها تحدثه هو /انتي بتكلميني انا .
تقي بغيظ شديد/لا خيالك ممكن اعرف ايه الوقاحه الي عملتها زي .
مالك بغضب جحيمي ارعبها تحت مراقبه زين لما يحدث /اسمعي ي مراة انتي انا غير اي حد في البيت ده فاهمه ولا لا شغل الرعب الي انتي عملاه هنا ميمشيش عليا احسالك تبعدي عني انا خالص وصوتك لو علي عليا كده تاني انتي حره هبعتك بلدكم ي خريجه كباريهات شارع الهرم.
تقي بخوف شديد وغيظ /ماشي ي مالك ماشي .
زين بضحك وشماته بها /هههههه باشا مصر حبيبي ي ابن عمي .
مالك بضحك وغمزه /هههههه اي خدمه .
**********************.
في غرفه عائشه ..
عائشه بضيق /ي امي حاجات ايه بس الي هنجيبها دلوقتي من القاهره ي امي الجو نار وانا تعبانه .
تقي بغيظ شديد/بقولك ايه ي بت انتي بلاش دلع بنات ماسخ انتي ماشيه علي رجليكي ماحنا معانا عربيه انتي واختك ناقصكم حاجات كتير هنروح ونرجع اخر النهار يلا قومي فزي .
عائشه بضيق وتعب /استغفر الله العظيم يارب .
********************.
في غرفه مكتب خالد ...
كان يجلس ليسير مالك إليه بابتسامه .
/عامل ايه بابا .
خالد بابتسامه/حبيب ابوك اقعد شكلك عايز تقول حاجه.
مالك بابتسامه/انا خلاص قررت اصارح العائله بجوازي من عائشه مش هينفع نعيش في الضلمه كده ي بابا انا عايزها مراتي في النور .
خالد بابتسامه /ايوه كده ي حبيبي ربنا يسعدكم ويهنيكم ي ابني .
**********************.
في القاهره ...
كانت تقف عائشه وهي تشعر بالتعب من الشديد فهي تحملت الكثير مع حملها .
تقي باستغراب /مالك ي بت ي عائشه فيه ايه ده انتي كنتي بتموتي في الخروج واللف ايه الي جرالك .
عائشه بتعب شديد ودوخه /تعبانه اوي ي ماما الحقيني ي أما .
تقي بفزع /عائشه .
***************.
في عياده الدكتوره .
كانت تقف تقي بفزع وخوف شديد لتقترب منها الدكتوره بابتسامه .
/اطمني حضرتك بنتك الحمد لله بخير بس هو مكنش ينفع التعب والاجهاد ده في أول حملها .
تقي بصدمه وقلبا يكاد يتوقف /بتقويلي ايه ي دكتوراه .
الدكتوره بابتسامه/واضح أن حضرتك مكنتيش تعرفي أنها حامل علي العموم الف مبروك حامل في شهر عن اذنك هشوف المرضي بتوعي تقدري تدخلي لها .
في غرفه عائشه ....
كانت تجلس عائشه وهي تبكي بدموع ووجع خوفا من القادم لتسير تقي وعلي وجهها غضب شديد .
عائشه بدموع ورعب /ابوس ايدك ي أما اسمعيني .
لم تستطيع تكمله حديثها لتنقض عليها تقي وهي تصفعها وتتضربها بجنون وغيظ ودموع وحرقه .
/اه ي بنت الكلب اه ي بنت الكلب حامل حامل ي خاطيه حطيتي وشي انا وابوكي في الطين ده انا هولع فيكي ي بنت الكلب .
عائشه وهي تاخذ أنفاسها بصعوبه بدموع /لا ي أما قسما بالله ما حصل ده ابني من الحلال من جوزي علي سنه الله ورسوله.
تقي بغضب جحيمي/مالك مش كده ابن خالد صح ده هيكون اخر يوم في عمرك لو اتجوزتيه فاهمه مش هسيبك تعيشي زي مانا عيشت الكل شايف نفسه عليا ودائما يعاملوني من فوق علشان كنت رقاصه ولسه بتزل بها لحد دلوقتي مش هسيب خالد ينفذ مخططه .
لنتذكر تلك الكلمات التي مرا عليها سنوات لكن لما تنساها ابدا ..
فلاش باك...
في فيلا المرشدي.
في مكتب خالد ...
كان يجلس خالد بضيق ليقترب منه جاسر باستغراب .
/فيه ايه ي خالد كنت قاعد ساعه كتب كتابي انا وتقي شكلك زهقان ومش طايق .
خالد بحده /انا فعلا مش قابل الجوازه دي ي جاسر ووفقت علشان خاطرك لكن في الاول والاخر دي رقاصه عارف ي عني ايه رقاصه .
جاسر بزهق /يوووووه ي خالد ايه المشكله ي عني شويه والناس هتنسا .
خالد بحده /لا ي شيخ ولما تخلفوا وولادكم يكبروا ويعرفوا أن امهم كانت رقاصه ومصيبه بقا لو كانوا بنات تفتكر هيتجوزوا ازي مين من الطبقات الراقيه هيرضا بيهم وامهم رقاصه وفوق ده كله هيتجوزو رجاله تزل فيهم وتهينهم لو عرفوا انت لسه فيها ي جاسر تقي دي مش هتنفعك مش من مستوانا شوف عشق ونور واحكم بنفسك .
جاسر بضيق /خلاص ي خالد كفايه الموضوع انتهاء انا بحب تقي ومش هسيبها .
طبعا تقي كانت واقفه وسمعت كل حاجه اتكون جواها كره كبير ل خالد .
باك ....
تقي بغضب وكره/مش هيحصل ي خالد مش هخليك تنتصر في النهايه عمري مكرهت حد ماكرهتك .
الدكتوراه بغضب /لو سمحتي كفايه كده انتي ازي تتضربيها كده .
تفي بغضب جحيمي وهي تمسك عائشه من شعرها /بقولك ايه ي دكتوراه شكلك كده من الناس الي بتفهم هتاخدي الي انتي عايزاه وتخلصيني من المصيبه الي في بطنها دي ومش بس كده عمليه من إياها انتي فهماني بقا عيزاها ترجع زي مكانت .
عائشه بدموع وجنون وهي تتوسل /لا ي أما ابوس ايدك ابوس ايدك ابني وابن مالك لا ابوس ايدك ي أما .
تقي وهي تمسكها من شعرها بغضب شديد/وهي كانت فين امك ي بنت الجزمه لما حملتي منه صوتك مش عايزاه يطلع فاهمه شوفي شغلك ي دكتوراه مش عايزه اي دليل يثبت أن ابن خالد لمس شعره منها .
الدكتوره وهي تجهز ذاتها /تمام .
عائشه بدموع وصراخ /حرام عليكم مااااالك .يتتتتبع ..
☺️☺️☺️☺️☺️☺️هستقبل اي بهدله عادي بس هستنا رايكم وتعليقاتكم وتوقعاتكم للي جاي دمتم بخير وعافية ❤️❤️❤️❤️❤️.
عشق خالد ❤️❤️❤️❤️.
مالك 💔 عائشه .
رنا احمد عماد ❤️❤️❤️❤️.
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا