القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية مابين الحب والعداوه البارت الرابع عشر 14 الأخير بقلم نيره عبد الغني



رواية مابين الحب والعداوه البارت الرابع عشر 14 الأخير بقلم نيره عبد الغني 




رواية مابين الحب والعداوه البارت الرابع عشر 14 الأخير بقلم نيره عبد الغني 



#ما_بين_الحب_والعداوه 

#نيره_عبدالغني 

Part 14

حسام/ هنفضل واقفين علي الباب ولا اي يارحيم 

.....ليدخلوا ولتنصدم ميسون

حسام/ والله زمان ....عاش من شافك يا خالد انت وميسون

...ليجلسوا جميعآ 

حسام/ حور حكتلي اللي حصل معاها ..وانها بتحبك يا اسر ..هتقدر تسعدها

اسر بحب/ هي حياتي كلها

حسام/ انا وافقت علي ارتباطك بحور

رحيم/ ايه

حسام/ صحيح احنا كنا أعداء يا رحيم بس العداوه دي لازم تنتهي بس المرادي بالحب مش بالدم بنتي كل حياتي انا معنديش غيرها في الدنيا يا رحيم وهي السبب ان العداوه دي تخلص..خلينا نبدأ من جديد وننسا اللي فات مفيش احلي من ان ولادنا يكونوا مبسوطين مش كده ولا ايه...حتي لما اختفيت فكرتك انك مت بس القدر كان كاتب احداثه..انت ضحيت علشان الحب وانا مقدرتش افهم ده غير دلوقتي...فهمت متأخر بس لازم نصلح اللي فات كل واحد دلوقتي عايش حياتوا نور اتجوزت وسافرت اخوك ادم اتجوز وسافر لازم احنا كمان نبدأ من جديد

..ليقف حسام ويقوم بفتح يديه ورحيم يحتضنه

حسام بحب/ نقرأ الفاتحه

ميسون/ اي رأيكوا الخطوبه بكره

خالد/ صح وخير البر عاجله

اسر وهو ينظر الي ميسون/ ماتخليها كتب كتاب يا عمي

...ليضحك الجميع

ياسين/ واقع يا خويا واقع

ميسون/ عقبالك ياسين انت ورهف

ياسين/ قريب...قريب يا ميسون

....في المساء..في منزل حسام

حور وهي في حضن ابيها/ بابا....شكرا

حسام/ علي اي يا حبيبي......انا اللي المفروض اشكرك انتي غيرتيني وغيرتي مفهومي

حور/ مش فاهمه

حسام/ احنا مش لازم نجيب سيرة الماضي 

..ليقوم بضمها اليه


#ما_بين_الحب_والعداوه 

#نيره_عبدالغني 


......في اليوم التالي......

حسام/ حبيبت ابوها بقت عروسه

حور ببكاء/ بابا 

حسام/ ششش اهدي مالك ...بتعيطي ليه

حور/ انا خايفه.....انا بحبك اووي يا بابا

ليضم ابنته هو يبكي/ متخافيش ..انا جنبك 

....عند اسر...

ياسين/ والله وكبرت يا اسر وبقيت عريس ....مالك مش علي بعضك ليه 

اسر/ مش عارف.....حاسس بشعور غريب 

ياسين/ شعور ايه

اسر/ خوف.... قلق..... مش عارف

ياسين/ اهدي يا اسر ده طبيعي ..اهدى خير بأذن الله...متفكرش كتير

..بعد وقت في الحفل

..تقف حور بجانب اسر وتشعر بالدوار...لتجد الدم ينزف من انفها لتمسك بذراع اسر بقوة....وتقع فاقده وعيها

اسر بخوف/ حور....حور

حسام/ حور....اسر لازم ناخدها المستشفى بسرعه

...ليحملها اسر .....في المستشفي 

اسر بخوف وبكاء/ انت...انت ليه مقولتليش يا عمي ....لأ لأ مستحيل

ليخرج الدكتور..

اسر/ حور عامله ايه يا دكتور طمني هي كويسه صح 

الدكتور بقلة حيله/ اسف....

اسر/ اسف...انت اي اللي بتقوله ده

الدكتور/ ادعولها...

ليصرخ اسر/ مستحيل ... مش انت دكتور اعمل شغلك اشفيلي حبيبتي ارجوك خد اللي انت عايزه بس خليها تعيش 

ياسين/ اسر

رحيم/ اهدي يا اسر 

اسر بحزن/ أهدى الزاي انت مش سامع بيقول ايه 

....ليدخلوا جميعآ الي حور ..ماعدا اسر

ليقترب منها حسام/ انا السبب..دي نتيجة اللي عملته في حياتي....انتي ..انتي قولتيلي انك مش هتسبيني يا حور ..انتي وعدتيني

حور/ بابا ارجوك متعيطش مش عايزه اشوفك كده ارجوك...بابا مش هقدر اوفي بوعدي سامحني

ميسون ببكاء/ هتبقي كويسه ...وتعيشي في وسطينا يا حور

حور/ قولي لأسر ميزعلش مني ارجوكي

لتدخل الممرضه اليهم/ لو سمحتم سيبوها ترتاح شويه مينفعش كده

....ليخرجوا جميعآ...ليدخل اسر اليها

اسر ببكاء/ ارجوكي خليكي معايا يا حور

حور بألم وبكاء/ انت...انت وعدتني انك مش هتحب غيري...أأ..أنا عايزاك تخلف بالوعد ده ارجوك يا اسر

اسر/ مستحيل

حور/ عيش حياتك يا اسر

اسر/ مش هحب غيرك

حور/ متزعلش مني اني خبيت عليك ....ارجوك يا اسر

....ليقترب اسر منها ويحتضنها 

اسر/ مش هسيبك ياحور

حور بألم/ أأأنا بحبك ......

اسر ببكاء/ حور ..لا حور ..انا بحبك...متسبنيش

حور/......................................

اسر بصراخ/ حوووووووور متسبنيش حوووووووور 

...لتلفظ حور اخر انفاسها وهي في حضن حبيبها 

♥︎ماتت ...ماتت حور وهي في حضن حبيبها وبالقرب منه ضمها اسر بقوة وهو لم يصدق الذي يحصل 

اسر بصراخ/ حوووووور

.......بعد مرور شهرين

....يجلس اسر في غرفته وينظر الي صورة حبيبته ...ليدخل ياسين اليه

ياسين/ اسر ... لحد امته ..لحد امته هتفضل كده ...هي ماتت خلاص دا قضاء ربنا انساها ...انساها يا اسر 

اسر ببكاء/ مش هقدر . .هي في بالي هفضل احبها لحد اخر نفس ليا

♥︎♥︎لماذا فعلتي بي هكذا ...لماذا ذهبتي وتركتيني وحدي ...لماذا في كل ليله تأتيني ذكرياتك في لمح البصر تمر كل المشاهد دفعه واحده..ولا ادري هل تتسابق لتواسيني ام انها تخشي من ان تطول لحظات الألم فتقتلني ..انا اعلم انكي لن تأتي..لكني اتمني من كل قلبي..أن تعود اللحظات ...ولو لساعه فقط...او لو لدقائق...او لثواني ..فقط لأقول لكي ان تنتبهي لنفسك..لأقول لكي اني احبك واني لن انساكي ابدا...ستبقي في ذهني ..فاصورتك محفورة بين جفوني ..سأبقى احبك وستظلين معشوقتي وحبيبتي ♥︎♥︎

لتنتهي قصتنا والآن وداعا والي اللقاء❤️❤️

  اكتب ف بحث جوجل مدونة قصر الروايات 

اللي عاوز  الروايه الجديده يعمل انضمام لقناة التليجرام من هنااااااا 

الرواية كامله من البدايه من هنااااااا 



تعليقات

التنقل السريع