رواية مابين الحب والعداوه الجزء الثالث عشر 13بقلم نيره عبد الغني
رواية مابين الحب والعداوه الفصل الثالث عشر 13
كامله وحصريه
#ما_بين_الحب_والعداوه
Part 13
رحيم/ اسم والدك اي
حور/ حسام.....حسام الالفي
..لينصدم كلا من ميسون ورحيم وخالد..لتختفي الابتسامه المرسومه علي وجوه كلا منهم لتتبدل الي وجوه حزينه
...في المساء
ميسون/ وبعدين هنعمل اي دلوقتي
خالد/ مش هنقدر نبعدهم عن بعض....هما بيحبوا بعض
رحيم/ مستحيل اعمل كده ... احنا كده هنظلمهم ونكسرهم....احنا عايزين نصلح الأمور
ميسون/ قصدك اي قصدك اني اسيب ابني يموت
رحيم/ اهدي يا ميسون انا مستحيل اضحي بأبني
ميسون/ يعني اي ...يعني هنرجع تاني يا رحيم
رحيم/ مفيش حل تاني
خالد/ رحيم معاه حق احنا لحد امته هنفضل متخبين يا ميسون...اكيد هيجي يوم وهيشوفنا ...وبعدين كان الحل ان العداوه تخلص أن العيلتين يتناسبوا ..... يعني الحل موجود
ميسون/ انا مش عايزه اخاطر بأبني يا خالد مش هستحمل
رحيم/ اهدي يا ميسون العداوه دي لازم تنتهي بس المرادي هتنتهي بالحب مش بالموت والدم
ميسون/ هتعمل اي يا رحيم
خالد/ اسر قال ان حسام هنا في مصر
ميسون/ رحيم...انت متأكد من اللي هتعمله.....ارجوك مش هقدر استحمل لو حد منكم جراله حاجه
خالد/ خير ان شاءالله
#ما_بين_الحب_والعداوه
#نيره_عبدالغني
............في اليوم التالي...........
خالد/ انا برأي ان حور تروح عند والدها وتتكلم معاه الاول وتفهموا
حور/ معاك حق يا عمي.....لازم اتكلم مع بابا الاول
اسر/ متقلقيش يا حبيبتي ان شاء الله خير ...مش هسيبك
....بعد وقت..عند حسام...
حور/ بابا ......بابا...انت فين
حسام/ حور بنتي
...لتحتضن حور والدها بقوه
حور/ وحشتني اووي يا بابا...وحشتني اووي
حسام/ حبيبت ابوكي انتي ...انتي وحشاني اكتر وبعدين مقولتليش ليه انك جايه كنت جبتك من المطار
حور/ بابا....بصراحه انا مجتش لوحدي
حسام/ مش فاهم....لتشرح له حور
حور/ بابا .... انا بحبه مش هقدر اعيش من غيره
حسام/ اسمه اي الشب ده
حور/ اسر....اسر رحيم السويفي
حسام بصدمه/ ايه....قولتي ايه
حور/ اسمه اسر يابابا
حسام/ أسر ايه
حور/ اسر رحيم السويفي
حسام/ معاكي صورة للشب ده ووالده
حور/ اه معايا...لتريه صوره بها عائلة اسر
حور/ اهو ده اسر وده عمي رحيم ودي مراته ميسون وده عمي خالد وده ابنه ياسين ودي رهف حبيبته
حسام بغضب/ سامحيني يا حور مش هقدر انفذلك طلبك ده...انتي اخترتي الشخص الغلط
حور بصدمه/ اييه .... بابا انا بحبه...ارجوك
حسام بصراخ/ الموضوع ده منتهي ... انتي مش عارفه حاجه انتي متعرفيش رحيم ده يبقا مين...مستحيل اجوزك لابن عدوي انتي فاهمه
حور ببكاء/ ارجوك يا بابا انا بحبه
...ليغادر حسام وقبل ان يغادر....
حور بصراخ والم/ ااه ..ب.بابا....بابا
...لينظر لها حسام ويجدها فاقده وعيها
حسام بخوف/ حور......حور
.......في المستشفى....
حسام/ طمني يا دكتور بنتي مالها هي كويسه صح
الدكتور/ استاذ حسام...اسمعني بنتك حور من شهرين جات هنا وكانت بتحس بدوخه...طلبت منها تعمل التحاليل الازمه..بس للأسف التحاليل كلها مكنتش كويسه خالص
...بنتك عندها ورم بالمخ وحالتها خطيره
حسام بصراخ/ انت ..انت بتقول اي انت الزاي تتكلم كده عن بنتي .... بنتي اكيد كويسه
الدكتور/ انا اسف بس ده اللي حصل..انا نبهتها انها تفضل في المستشفي وانها مينفعش تتعرض للضغط ولا التوتر
حسام/ هو اكيد في عمليه او علاج للمرض ده
الدكتور/ الورم اللي عندها خطير وهو قريب من منطقه حساسه في الدماغ ولو عملنا العمليه لقدر الله ممكن منلحقش بنتك....نسبة نجاح العمليه ضعيف
حسام/ اكيد ده حلم مستحيل
الدكتور/ للأسف يا استاذ حسام ...عن اذنك
...ليدخل حسام الي حور وهي يبكي
حسام/ حور... ليه مقولتليش يا بنتي
حور/ مكنتش هقدر اقول حاجه يابابا اقول اي .. انا مش قدامي غير حاجه بسيطه...ارجوك يابابا انا بحب اسر خليني اقضي اخر ايامي معاه يابابا ارجوك
حسام وهو يبكي/ بتحبيه
لتهز حور راسها بالايجاب
حسام/ انتي قولتي مكانهم فين
حور بفرحه/ انت وافقت مش كده
..ليري حسام الفرح بعين ابنته/ مش هقدر ارفضلك طلب
حور/ بابا مش عايزه اسر يعرف حاجه
حسام/ تأمري
...في المساء....
يرن جرس الباب..
اسر/ اكيد دي حور
رحيم/ خليك يا اسر..انا هفتح
..ليذهب رحيم ليجد حسام وحور
حسام/ هنفضل واقفين علي الباب ولا اي يارحيم
ليدخلوا لتنصدم ميسون
البارت خلص ياحلوين ❤️
تكملة الروايه اضغط هناااااااا
لتكملة الرواية اكتب ف بحث جوجل مدونة قصر الروايات
اللي عاوز تكملة الروايه يعمل انضمام لقناة التليجرام من هنااااااا
الرواية كامله من البدايه من هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا