رواية عشق خالد البارت الاول والثاني والثالث والرابع والخامس 1_2_3_4_5بقلم رنا احمد عماد
رواية عشق خالد البارت الاول والثاني والثالث والرابع والخامس 1_2_3_4_5بقلم رنا احمد عماد
كانت تقف أمامه بغيظ ودموع وهي تتجرد من ملابسها لتقف أمامه بدموع وغيظ .
عشق /اتفضل .
خالد ببرود /اتفضل ايه .
عشق بدموع وصراخ/اتفضل خود حقوقك وخلصني انا سمحتلك بكده .
خالد بقوه وثبات يخشاه الجميع /انا مش محتاج اخد اذنك انتي كلك علي بعضك كده من ممتلكاتي ي عشق هانم اه جهزي مياه بملح وتعالي اقعدي تحت رجلي حسيسيني اني متجوز ست مش واحد صاحبي .
ايه رايكم في الاقتباس ي حلوين ❤️❤️❤️
نوفيلا عشق خالد 🌜🌜🌜
رنا احمد عماد ❤️❤️❤️.
بارت 1....
في أحدا الفيلا الفاخمه ..
في غرفه تلك المغروره عشق سيده الاعمال المعروفه شخصيه مغروره ومدلعه لابعد الحدود وتعشق أن ترتدي ملابس الرجال كانت تستيقظ بغيظ شديد من رن جرس الهاتف لترد بغيظ شديد.
/فيه ايه ي شوقي علي الصبح .
شوقي مساعدها بارتباك /ابدا ي افندم كنت عايز اخد رايك في صفقه امنبارح .
عشق بغيظ شديد/انت باين عليك كبرت وخرفت ي شوقي انا سيبالك كل الملاحظات اقفل لما اجيلك اووف نعمه انتي ي زفته ي نعمه .
نعمه الخدامه بخوف /نعمين ي عشق هانم .
عشق بزهق /انتي ازي ي غبيه تسبيني نائمه لحد دلوقتي انتي مش عارفه أن ورايا اجتماع مهم جهزتي الفطار .
نعمه بخوف /كله جاهز ي عشق هانم .
عشق بضيق /طب روحي صحي نور لحد ماخد الشور بتاعي .
******************.
في قصر المرشدي .
عين أعيان الصعيد .
في غرفه كبير عائله المرشدي (خالد ) .
كان يقف بقوه وثبات وهو يرتدي جلبابه الصعيد خالد شخصيه جاده وقويه وفي نفس الوقت طيب وحنون .
ليسير الي الأسفل لتوقفه زوجه ابيه حوريه .
حوريه بنظره خبيثه/كيفك ي خالد .
خالد ببرود /خير ي مرات ابوي فيه ايه.
حور بشر ومكر /انت عارف ي ولدي اني ميهمنيش غير سمعتنا وشكلنا وسط ناسنا في الصعيد عجبك عمايل بنت عمك دي صورها في الجرائد وعيشتها في مصر كده لحالها للبت دي عايزه يتكسرلها ضلع ي خالد لأجل ماتتربا .
خالد ببرود قاتل /البت دي مش تباعنه ي مرات ابوي هي حره تعمل مابدالها وربنا يبعد غضبي عنها عن اذنك ي مرات ابوي .
حوريه بخبث ومكر/ايوه كده البت دي لازما ميكونش ليها ذكري هنه خالص بس ي ترا هتعمل ايه ي ربيع .
****************.
في الجنينه ...
كان يجلس ربيع المرشدي وهو يشرب قهوته بهيبه ووقار ليقترب منه خالد بابتسامه وهو يقبل يده .
/كيفك ي سيد الناس .
ربيع بابتسامه حنونه /بخير ي ولدي جهزت كل حاجه.
خالد بجديه /اطمن ي جدي عزمت كل الناس كله هيمشي زي مانت عايز بالظبط .
ربيع باشتياق /طب والبت عشق .
خالد بزفر وغضب /قولتلك قبل سابق سبني اجيبهالك من شعرها هنه وتعلمها الادب انت تحلفني وانت خابر زين ي جدي مقدرش اكسرلك كلمه .
ربيع بحزن /مبحبش ازعلها ي ولدي انت خابر أنها يتيمه .
خالد بضيق /علشان كده طول عمرك بتدلعها ي جدي واديتها كل حاجه وسايبها براحتها علي الاخر .
ربيع بابتسامه /اتوحشتها جوي ي خالد بس هي رافضه تيجي واصل .
خالد بغضب شديد/قسما بالله لتكون عندك وتحت رجليك النهارده قبل بكره وهتشوف عن اذنك ي جدي هطلع اطمن علي اخويا عاصم وبعدين هروح اللارض .
ربيع بتنهيده /عقل اخوك ي خالد اخوك لازما يتجوز ي ابني ده لمصلحته ومصلحه بنته الغلبانه .
خالد بجديه /اوعدك ي جدي هكلمه عن اذنك .
*******************.
في فيلا عشق ...
كانت تجلس هي ونور اختها علي مائده الافطار.
نور بضيق /هو برضه رامي هيجي يتغدا معانا النهارده برضه ي عشق .
عشق بحده /ايوه ي نور رامي مش غريب ده كلها كام شهر وهيبقي جوز اختك .
نور بحده /اديكي قولتي هيبقا جوزك بس لسه مبقاش ي عني مش المفروض اصلا يكون معانا هنا .
عشق بزهق /اووووف الكلام المتخلف بقا انا دخلتك اكبر مدارس وبرضه لسه اصول الصعيد الراجعيه في دماغك .
نور بجديه /بالعكس دي الأصول الصح الي لازم نمشي عليها وكويس انك فتحتي الموضوع احنا عايزين نروح الصعيد وحشوني اوي بقالنا 7سنين بحالهم منزلناش ي عشق .
عشق بغضب /مش هيحصل ي نور انتي عارفه انا بكره هناك قد ايه فاهمه مرواح هناك لا احنا حياتنا هنا الصعيد دي انسيها خالص فاهمه .
*****************.
في غرفه عاصم اخو خالد .
كان يجلس بشرود وحزن علي كرسيه المتحرك لتقترب منه فرح ابنته .
/بابي عامل ايه.
عاصم وهو يحتضنها بحنان /الحمد لله ي حبيبتي انتي كويسه .
فرح ببراءه/فرح زعلانه محدش بيفسحني خالص .
عاصم بابتسامه /معلش ي نور عيني انا بليل هخدك وافسحك احلا فسحه ايه رايك .
فرح ببراءه /هييييه هنتفسح .
خالد وهو يحتضنها بحب /حبيبه قلب عمك انزلي تخت هتلاقي عربيه سنديلار مستنيه الاميره تنزل تنورها .
فرح بضحك /ههههه ي خالود .
لتسير تلك الطفله الصغيره التي توفت والدتها في حادث سير وجعلت والدها يقضي بقيه حياته علي تلك الكرسي المتحرك .
خالد بابتسامه /عامل ايه دلوقتي ي عاصم .
عاصم بحزن شديد/هعمل ايه ي خالد قاعد اهوه زي الولايه ماليش لازمه في حاجه.
خالد بحده /اوعا تقول علي نفسك كده تاني انت كنت حضره الظابط عاصم المرشدي وهتفضل كده ي عاصم مش عايزك مكسور كده وبعدين فكر في الموضوع الي اتكلمنا فيه قبل كده .
عاصم بحده وضيق /انا مش هتجوز تاني بعد رشا الله يرحمها ريح نفسك ي خالد .
خالد وهو يربت علي كتفه بحنان /الي تشوفه ي اخويا الي يريحك يلا علشان نفطر سواء .
********************.
في شركه عشق ..
كانت تسير بغرورها المعتاد وعي ترتدي بنطلون جينز ازرق وقميص أبيض وترفع شعرها لاعلي لتقف أمام السكرتيره بحده .
/طبعا انتي عارفه الاجتماع ده مهم ليا قد ايه اي غلطه تمنها هيكون غالي اوي فاهمه .
السكرتيره بارتباك /فاهمه ي افندم فاهمه .
*********************.
في أحدا الحارات البسيطه .
كانت تسير تقي الي تلك الغرفه البسيطه التي ترقد بيها والدتها بتعب.
/اتفضلي ي امي انا جبتلك الدواء اهوه .
والدتها بتعب /تعبتي نفسك ي ضنايا ده فلوس الدواء دي كتيره عليكي اوي هو وقوفك في المحل بيكسب اوي كده .
تقي بوجع ومراره /اه ي امي بتكسب بتكسب اوي اشربي بس الدواء .
لتنظر الي والدتها وهي تشرب الدواء لتتحدث بوجع ومراره وهمس .
/اه ي أما ي ترا هتعملي ايه لما تعرفي اني بشتغل ايه .
********************.
في شركه عشق .
كان يسير خالد الي الداخل بطله خاطفه الأنفاس ليقف أمام السكرتيره بحده .
/صاحبه المخروبه دي فين قوليها ابن عمك عوزك .
السكرتيره بارتباك/حاضر هكلمها ثواني بس علشان في اجتماع .
خالد بسخريه /اجتماع وماله.
السكرتيره بقلق من هيئه دياب /لاسف ي افندم هي مش هتقابل حد.
خالد بغضب جحيمي /نعم انا بقا هوريها الي عمرها مشافته .
ليفتحم خالد غرفه الاجتماعات بغضب جحيمي ليقترب منها وهو يمسكها بحده ونظره قويه .
/قومي معايا من سكات والا قسما بالله ههد المخروبه دي فوق دماغك ودماغ الي خلفوكي .
يتتتتتتتبع .
ايه رايكم هستنا تعليقاتكم مش عايزه ملصقات ولا تم عايزه رايكم اكمل ولا لا دمتم بخير وعافية ❤️❤️❤️.
عشق خالد ❤️❤️❤️❤️.
رنا احمد عماد ❤️❤️❤️❤️.
نوفيلا عشق خالد ☺️☺️☺️.
رنا احمد عماد ❤️❤️❤️.
بارت 2..
في غرفه اجتماعات عشق .
كانت تقف وهي تنظر إليه بغضب جحيمي لترد بعصبيه وغضب .
/انت اتجننت ازي تتدخل كده بالطريقه الهمجيه دي اتفضل اطلع بره .
خالد بحده /كلمه كمان قسما بالله هلطشك فاهمه ولا لا اخلصي فاضي المولد ده علشان هتنزلي معايا الصعيد وهربيكي علي لبسك ده وطوله لسانك .
عشق بعصبيه /خالد امشي من هنا بالزوق وانا هبقا اجي لجدي ورايا شغل كتير مش فاضيه لتفاهات دي .
خالد بحده اخافه الجميع /تفاهه انك تشوفي جدك واهلك اسمها تفاهه طب اسمعي بقا انتي عارفه انا بتليفون واحد اهدلك كل الي انتي فرحانه بيه ده فاحسالك تمشي معايا من سكات فاهمه .
******************.
في فيلا عشق ..
كان يدفعها للداخل بحده وعنف .
/اخلصي غيري الزفت الي انتي لابساه ده وانتي مش بايللك واحد ولا واحده وهات نور ويلا .
نور بابتسامه/خالد ابن عمي نورت القاهره .
عشق بغضب /اوعا تفتكر أن الي عملته النهارده هعديه ي خالد بس لما اوصل عند جدي وانا هدفعك تمن الي عملته غالي .
خالد ببرود قاتل/اضربي راسك في اتخن حيطه واخلصي انا مش فاضيلك .
لتصعد عشق الي الاعلي بغيظ وتوعد .
نور بابتسامه/متزعلش ي خالد انت عارف عشق شعنونه بس طيبه والله .
خالد بحده /اختك دي عايزه راجل يكسر عضمها .
نور بسخريه /راجل عندك حق بس مفتكرش أن رامي فيه المواصفات دي خالص.
خالد باستغراب /مين رامي ده .
عشق بغرور وعنجهيه /رامي السيد طبعا الي زيك ميعرفش الناس دول ي خالد انت اخرك الفلاحين الي عايش معاهم .
خالد ببرود/لولا أن ميصحش امد ايدي علي بنت وده مش طبعي كنت خليتك متنفعيش ل حاجه واصل أما رامي ده بقا فانسي حكايه الخطوبه دي لما اشوفه انا واقرر .
عشق بحده /ده انت زودتها اوي بس كلامي مش معاك يلا ي نور خلينا نخلص من القرف ده.
خالد ببرود /القرف لسه هتشوفيه ي بنت عمي .
******************.
في قصر المرشدي.
في غرفه ذلك المستهتر جاسر .
كان يقف ربيع بحده وغيظ .
/انت ي عار عائله المرشدي قوم فز ده احنا بقينا الضهر .
جاسر بزهق وضيق /فيه ايه بس ي جدي هو كل يوم الموال ده .
ربيع بغضب /انت مفيش فايده فيك ابدا موركش غير السهر والكلام الفاضي قوم شوف الارض لحد ماخوك خالد ما يجي قوم فز .
جاسر بزهق/حاضر ي جدي قايم ربنا يتوب عليا .
****************.
في عربيه خالد .
من أمام الباب .
كانت تنزل عشق بعصبيه وضيق ليتحدث خالد بغضب .
/خالي الطرحه علي شعرك متشيلهاش غير لما يتقفل عليكي باب فاهمه .
عشق بحده /فيه أوامر تانيه ي خالد باشا حاجه تقرف .
ربيع بسعاده واشتياق /عشق نورتي بيتك ي بتي تعالي في حضن جدك .
عشق وهي تحتضنه ببرود يشمله عصبيه/ازيك ي جدي حضرتك مكلمتنيش ليه بعت الكائن ده يخدني ليه .
خالد بحده/جدددددي انا عامل ليك حساب لحد دلوقتي شويه وهقطع لسانها الي طلقاه علينا كيف الحيه .
فرح بطفوله وبراءه/خالد جبتلي ليه معاك وانت جاي .
خالد وهو يقبلها بحنان/قلب خالد انتي جبتلك حاجات كتير حلوه .
فرح بطفوله /مين طنط الحلوه دي .
نور وهي تحتضنها بحنان /تعالياي انا بقا ي قمر انتي .
عشق بحده /انت عايز مني ايه ي جدي علشان مش فاضيه لازم ارجع القاهره النهارده .
خالد بغضب /كلمي جدك عدل ومفيش سفر غير لما انا وجدك نامر بكده .
ربيع بابتسامه/اطلعي ي عشق انتي ونور فوق لما نحضر الغداء .
ربيع بغيظ /ايه الي عملته ده ي خالد للبت متبهدله خالص دي طريقه تجيبها بيها .
خالد بغيظ شديد/احمدي ربنا ي جدي أنها جتلك سليمه قسما بالله كنت هجيبها علي نقاله هي وسي رامي بتاعها ده لما اشوف مياته ايه راخر .
**************.
في ممر الغرف .
كان يسير عاصم علي كرسيه المتحرك لتوقفه نور باشتياق وعشق يتخلل قلبها منذ سنوات .
/ازيك ي عاصم .
عاصم بابتسامه باهته /الحمد لله ي نور ازيك ي عشق .
عشق بضيق /اهلا ي عاصم عن اذنكم داخله جوه .
نور بارتباك شديد/عامل ايه ي عاصم كويس .
عاصم بحزن شديد/عادي ي نور الايام زي بعضها مش فارقه عن اذنك نورتوا .
نور بحزن شديد وهمس /اه لو تعرف ي عاصم انا بحبك قد ايه واتعذبت في بعدك قد ايه بحبك ي عاصم بحبك .
**************.
في غرفه عشق .
كانت تسير بغيظ وعصبيه شديده .
/ماشي ي خالد انا اتجرجر كده قدام العملاء بتوعي بس ماشي صبرك عليا لازم اكلم رامي يجيلي هنا .
*************.
في الاسفل ...
كانوا يجلسون وهم يتناقشون في الشغل لينتبه الي طرقات الباب ليفتح خالد ليسير رامي بعصبيه وضيق.
/هي فين ودتوها فين .
خالد بحده /انت مين ي اخ انت وايه الي ضايع منك.
رامي بغيظ /خطيبتي عشق الي خطفتوها .
ربيع بغيظ /دي بنتنا ي ولدي مش خاطفانها .
خالد بحده /استنا انت ي جدي انت ايه الي جايبك هنا ي أمور .
عشق بابتسامه /رامي حبيبي وحشتني نورت .
رامي بابتسامه وهو يقترب منها /وانتي كمان ي حبيبتي.
خالد بحده /أقف ياض مكانك لادفنك وانت واقف جرا ايه يالا محدش فينا مالي عينك ولا ايه مش لما نعرف انت مين واصللك وفاصلك ايه .
عشق باستفزاز ل خالد /رامي السيد أشهر عاارضي الازياء من الشرق الأوسط.
ربيع باستغراب /ي عني ايه عارض ازياء دي ي خالد .
خالد ببرود وغيظ /انا اقولك ي جدي دي الرجاله بتلبس فيها قمصان نوم وتتمشي تترقص كده زي الحريم .
عشق بغيظ شديد/اوووف رامي تعال نتكلم شويه في الجنينه .
خالد بحده /مفيش كلام غير هنا قدمنا وخلصونا ورانا حفله وناس جايه مش فاضيين الهبل ده .
**********************.
ليلا ...
في الحفله ...
كان يقف الجميع بابتسامه فكان يقف خالد مع ربيع وهم يرحبون بالضيوف الذين أتوا من كل مكان في الصعيد .
ليصعق خالد وهو يرا تلك التي تقف بفستان احمر مكشوف للغايه ليضغط علي يده بغضب شديد ليقترب منها الصحافه كان ليعنفها ليمسكه ربيع بهمس .
/اهدا ي خالد انت ناسي الناس بلاش نحولها الفضيحه ي ولدي .
خالد بغضب وهمس /ودي مش فضيحه ي جدي البت دي لازم تتربا .
ليتوقف حديث الجميع وهم يستمعون لحديثها المستفز .
/طبعا الاهل ليهم الأولوية فعلا ورايا شغل كتير انتوا عارفين حجم أعمالي وشغلي بس طبعا مش يبقا مبسوطه هنا خالص في الصعيد نموس وقرف بس بقا مضطره اعمل ايه.
خالد بحده وهمس /كده لازما اعمل الي كان لازم يتعمل من زمان .
ليمسك خالد المايك ليتحدث لينتبه إليه الجميع .
/طبعا مشرفينا ومنورنا وهتنورنا الخميس الجاي باذن الله علشان فرحي انا وبنت عمي عشق .
عشق /😳😳.يتتتبع
عشق خالد ☺️☺️☺️.
رنا احمد عماد ❤️❤️❤️❤️.
بارت 3...
في فيلا المرشدي ..
كانت تقف عشق بصدمه وغضب من ذلك التصريح الذي تفوه به جعل الجميع يتهامس بصدمه لتنظر إليه بغضب جحيمي ليقترب منها ببرود قاتل.
/ادخلي غيري الزفت الي لابساه ده لهطين عيشتك سامعه ولا لا .
عشق بغضب شديد/انت ايه الهبل الي قولته ده انت اتجننت .
خالد بحده /صوتك الحلو ده لو علي عليا تاني اعتبري نفسك من الأموات فاهمه ولا لا .
ربيع بنظره خبيثه /الف مبروك ي ولاد عقبال البكاري .
عشق بغضب وجنون/جدددي ممكن افهم ايه الي بيحصل ده .
ربيع بجديه /الي بيحصل ده كان لازما يحصل من زمان خالد كان عنده حق لما قالي اني دلعتك وادي اخرتها بتقلي منا قدام الناس وتستهزي بينا جوازك من خالد هو الي هيعدلك .
عشق بحده وغيظ /انت بتقول ايه ي جدي انا ليمكن اوافق علي كده ابدا انا بحب خطيبي وهتجوزه .
خالد وهو يمسكها من ذراعها بحده وتحزير /اسمعيني زين ي بت انتي الي شوفتيه مني ده ميجيش نقطه في بحر من الي ممكن اعمله فيكي والديك الشركسي بتاعك ده مش عايز اسمع سيرته واصل .
عشق بحده /ايه الي يجبرني اوافق علي كده .
ربيع بجديه /انا هلغي التوكيل الي معاكي كل حاجه هتتنقل باسم خالد واولهم شركتك الي انا خابر زين انتي بتحبيها كيف .
عشق بحده وغيظ/ده ليمكن يحصل ي جدي ليمكن يحصل مش بعد كل الي بنيته اخرتها اكون جاريه للفلاح ده مش هيحصل .
خالد بعصبية/قسما بالله لولا أني محترم جدي كنت مسحت بيكي الأرض الفلاح ده خريج جامعه مش جاي من الشارع واوعا تفتكري اني واقع فيكي انا بنقذ سمعتنا الي انتي هتحطيها في الطين واحسالك ترضي بالأمر الواقع والا هتخسري كل حاجه وبرضه هتفضلي هنه اللعمر كله .
**********************.
في سياره جاسر ..
كان يسير وهو يعود إلي المنزل لينصدم بتلك التي تجري بخوف ودموع ويلحقها ذلك الرجل لينزل سريعا الي الأسفل ليمسكها لكي يحميها .
جاسر بحده /فيه ايه ي راجل انت .
الراجل بحده /وانت مالك دي مرائتي .
تقي بدموع واستنجاد /متصدقوش اقسم بالله كداب ده واحد تبع رجل اعمال كبير عايزني ليه ابوس ايدك ارحمني منهم .
جاسر بحده وغضب /امشي ي امور من هنا بدل ماخلي وشك شوارع .
الراجل وهو يشهر مطوته بغضب /يبقا انت الي اخترت ي حلو.
ليصيب جاسر في يده ويرحل سريعا .
تقي وهي تلطم علي خديها بدموع /ي نهار اسود ده انت بتنزف انا السبب انا السبب .
جاسر بالم /متخافيش ده جرح سطحي هروح المستشفي وهيبقا زي الفل يالا اركبي .
**********************.
في غرفه عشق .
كانت تسير ذهابا وإيابا بجنون وغضب لتتحدث بصراخ .
/لا لا لا انا اكيد بحلم ده مش حلم ده كابوس انا آخرتي تبقا مع البنادم ده مستحيل ابدا.
نور بابتسامه/علي فكره بقا انتي وش فقر خالد زي القمر شاب الف واحده تتمناه .
عشق بحده /علي ايه ي اختي ده قليل الادب دراعه سابقه في كل حاجه انا ليمكن اتجوزه وبعدين انا بحب رامي انا لازم اكلم رامي يجي لازم .
********************.
في غرفه خالد ..
كان يجلس عاصم وهو ينظر إليه بخبث ليتعصب خالد من تلك النظرات .
/فيه ايه يالا ايه الابتسامه دي .
عاصم بنظره خبيثه/اصلي مش عارف ليه شايفك كده الموضوع عاجبك جاي علي هواك ي اخوي .
خالد بسخريه /لا ي شيخ عاجبني في ايه بقا اني هتجوز واحده صاحبي ولا لسانها إلى عايز قطعه اسكت وحياه ابوك انا عملت كده بس علشان اربيها وخصوصا أن جدي عرف وموافقني علي الي بعمله .
عاصم بابتسامه /مقدرش اقولك غير ربنا يسعدك ي اخويا والبت دي متطيرش العقل الي فاضل .
خالد بتوعد شديد /البنت دي كسرت فرعانتها دي هتكون علي ايدي اني .
*********************.
صباحا ...
كان يسير خالد الي خارج الغرفه ليتفاجا بعشق الذي تقف وهي تنظر إليه بغضب شديد ليبتسم بتسليه .
/صاحيه اها من الصبح مش عاويدك ي عني.
عشق بحده /مستنيه خطيبي الي بحبو وبيحبني جاي حالا علشان ياخدني من هنه .
خالد وهو يشهر سلاحه بتوعد /وماله خليه بس يقرب من هنه وقبلها يكلم أهله يعملولي عزا يليقؤ بيه .
عشق بحده /لا بقا دي حاجه تقرف انت ناقص تتحكم في النفس .
خالد بحده وهمس وهو يقترب منها /انتي خلاص بقيتي مسجنوتي وبقيتي من ممتلكاتي الخاصه فاهمه ولا افهمك بطريقتي .
كانت تنظر إليه عن قرب ولاول مره ترا ذلك الجانب الوسيم تلك العيون التي تشع رجوله طاغيه حقا فكان للحظه سحرا خاصا لتفيق سريعا فهي لا تحب الضعف ابدا .
/اسمعني انت بقا الي بتقوله ده مش هيحصل ابدا عمري مهكون ليك ولا هخليك تحقق الي انت عايزه ي خالد .
لتنزل الي الأسفل ليلحقها بابتسامه خبيثه.
****************.
في الجنينه .
كان يجلس عاصم وهو يقرأ أحدا الكتب لتقترب منه نور بابتسامه ساحره وهي تمسك بيدها كوب النسكافيه .
/اتفضل ي عاصم .
عاصم بابتسامه/شكرا ي نور تسلم ايدك.
نور بابتسامه/قولي هتفضل قاعد لوحدك كده ايه رايك نخرج شويه انا وانت وفرح لو تحب ي عني .
عاصم بجديه /خوديها انتي واخرجي ي نور انا طبعا مش هخاف عليها معاكي ي عني.
نور وهي تمسك يده بلا وعي /بس انا عايزك انت ي عاصم .
عاصم وهو يدفع يدها بحده /بلاش تعيشي في وهم ي نور احنا عمرنا مهنكون لبعض ي نور انا مبقتش انفعك ولا انفع اي حد فوقي بقا فوقي .
نور بدموع ووجع/انا اسفه ي عاصم اسفه اوعدك اني مش هقرب منك تاني .
لتسرع نور بدموع ليضع عاصم رأسه بين يديه بضيق وحزن ليقف خالد امامها بثقه وثبات.
/متزعليش عاصم ميقصدش ي نور بس اهو كده من ساعه الي حصلوا اعزريه لو عشقاه صوح متبعديش عنيه ي نور .
*******************.
في الجنينه الخلفيه .
كانوا يقفون عشق ورامي .
رامي بصدمه /ي عني ايه ي عشق خلاص خسرتي كل حاجه.
عشق بغضب جحيمي/شوفت ي رامي خالد لعب في دماغ جدي وخلاه كتبله كل حاجه قصاد جوازي من خالد .
رامي بنظره خبيثه/يبقا كده مفيش قدمنا ي روحي غير انك تتجوزي خالد علشان كل حاجه ترجعلك تاني .
عشق بصدمه / انت بتقول ايه ي رامي ايه مش فارق معاك اني اتجوز غيرك اكون ل خالد في بيته في اوضته في سريره ايه مش غيران عليا .
رامي بطمع وجشع /انتي بتقويلي ايه ي روحي ده انا اموت لو لمس شعره منك انا قصدي كده وكده لحد ماكل حاجه ترجعلك ي حبيبتي ده الحل الوحيد وانا هفضل جنبك .
عشق بابتسامه /ي عني ده رايك ي رامي ربنا يخليك ليا ي حبيبي بحبك اوي اه اه .
كانت تصرخ من شعرها الملفوف علي يد خالد بحده ليصرخ بغضب .
/حبك برص انتي والجحش ابو ديل ده انت يالا انا مش قولتلك متعتبش هنه تاني .
عشق بغضب والم /سيب شعري انت مالك بينا ي اخي ايه هتحرم عليا اتكلم مع حد .
خالد بحده /رضوان رضوان .
رضوان الغفير /نعمين ي خالد بيه.
خالد بحده /خود كلب البحر ده علقه في الزريبه لحد مافضاله .
لياخذ رضوان رامي الذي يصرخ بخوف لتتحدث عشق بعصبيه .
/انت لحد كده زودتها اوي بقا لو رامي اذيته في حاجه مش هرحمك ي خالد انا بكرهك ي خالد بكرهك .
ليمسكها خالد ليقبلها بقوه وثبات لتنظر إليه بصدمه من ذلك الاستسلام ليغمز بعيناه الساحره .
/اظن كده هتحبيني واوي كمان ....يتتتتبع .
عشق خالد ☺️☺️☺️.
رنا احمد عماد ❤️❤️❤️❤️.
بارت 4...
في جنينه المرشدي ..
كانت تنظر إليه بصدمه قاتله هل بالفعل قبلها هل بالفعل استسلمت للمره الثانيه له كان ينظر إليها بانتصار جعلها ترفع يدها بغضب لكي تصفعه ليمسك يدها وهو يقترب منها بهمس .
/لسه متخلقش الي يرفع يده علي خالد المرشدي ايه مالك محروقه كده ليه علشان ضعفك بأن قصادي.
عشق بعصبية وضيق /ده لا انت ولا عشره زيك يخلوني ضعيفه ممكن اعرف ايه الي هببته ده ايه انت صحيح وقح .
خالد ببرود وهمس /اهو كيفي كده انا الي بعوزه بعمله .
عشق بغيظ شديد/بس دي قله ادب ووقاحه .
خالد ببرود وغرور /ولما انتي شيفاها كده مرفضتيش ليه شكل الموضوع كان عجبك .
عشق بغيظ شديد/اسمع بقا حركاتك دي مش هتاثر فيا ابدا ورامي لو جراله حاجه ي خالد مش هرحمك .
خالد بجديه /اضربي راسك في اكبر حيطه أما الديك الشركسي بتاعك انا هعلمه الادب علشان يحرم يقرب من حاجه ملك خالد المرشدي يلا علي فوق واعملي حسابك هننزل القاهره تشتري الفستان والي عوزاه ي مرائتي المستقبليه.
****************.
في الزريبه ....
كان يقف خالد وهو ينظر إلي ذلك المعلق الذي يصرخ باستنجاد .
/انتوا فاكرين اني هعدي الي حصل ده بالساهل انا ابويا مساعد وزير هوديكم في ستين داهيه.
خالد بسخرية/حصلنا الرعب ي روح امك خاف ي واد ي رضوان .
رضوان بسخرية/خوفت ي خالد باشا خوفت علي الاخر .
خالد بحده /اسمع ي واد انت يالي مش بقيلك راجل ولا مراه عشق دي خط احمر لو فكرت تقرب منها هعملك عمليه تحويل ي روح امك فاهم .
*******************.
في غرفه ربيع ..
كان يجلس وهو يدون بعض الملفات الهامه لتسير عشق بعصبية .
/نفسي اعرف ازي جالك قلب تعمل فيل كده ي جدي اززززي .
ربيع بجديه /انا بعمل الصالح انتي لو لفيتي الدنيا كلها مش هتلاقي زي خالد واصل ده بنات الصعيد كلهم يتمنوه .
عشق بيعصبيه /خلاص جوزه من الصعيد جدي ابوس ايدك رجعلي حاجتي وسبني ارجع القاهره .
ربيع بحده /الموضوع انتهاء هتتجوزي خالد ي عني هتتجوزيه .
عشق بقوه وتوعد /ماشي ي جدي ماشي بس افتكرت انك اتفقت مع خالد عليا ومتزعلشى من الي هعمله .
****************.
في الصاله ..
كانت تقف عشق بغيظ شديد ليقترب خالد ببرود .
/جهزتي ي بت .
عشق بغيظ شديد/احترم نفسك واتكلم معايا كويس انا مش هروح معاك في حته انا هطلب كل الي عايزاه هنا واوعا تفتكر اني هلبس فستان فرح والجو ده مش هيحصل ي خالد .
خالد وهو يقترب منها بخبث وهمس /هيحصل كل الي انا عاوزه هيحصل وهرقصك كمان جهزي حالك .
ليسير خالد الي الاعلي تحت نظراتها الحاده فهو يتفنن في اضاعفها لتصعد الي الاعلي بغيظ شديد.
/*****************.
في الحاره من أمام بيت تقي .
كان ينظر إليها جاسر ابتسامه ساحره لترتبك بشده .
/انا مش عارفه اقول ل حضرتك ايه مش عارفه من غيرك كان ممكن ايه الي يحصلي .
جاسر بابتسامه /الحمد لله بس قوليلي انتي ايه الي كان ممشيكي في المكان ده جنب الكباريه .
تقي بارتباك شديد/ابدا اصل انا بشتغل في المستشفي الي في نفس الشارع فطلع الراجل ده سكران والباقي انت عارفه .
جاسر بضيق /وهي مفيش مستشفي غير المستشفي دي افرضي كان بعد الشر حصلك حاجه دلوقتي .
تقي بحزن شديد/معلش الي بيبقا محتاج مبيفكرش ي بيه .
جاسر بابتسامه /اولا بلاش بيه دي انا اسمي جاسر امسكي ده رقمي وان شاء الله هتشتغلي في حته احسن من كده اعتبريها دي مهمتي .
تقي بابتسامه/ربنا يخليك ي يارب عن اذنك علشان والدتي .
جاسر بابتسامه اعجاب /اتفضلي .
********************.
في غرفه عاصم ...
كان يجلس بحزن لتقترب منه فرح بابتسامه .
/بابي انا هروح انام مع نور .
عاصم بحزن /لا ي حبيبتي نامي معايا هنا طنط نور مش هتيجي .
فرح بحزن /مش هتيجي ليه هي قالتلي انها هتاخدني انام معاها .
عاصم بحزن/اصل انا زعلتها .
فرح بحزن ودموع /زعلتها ليه ي بابا فرح زعلانه .
لتجلس تلك الطفله الجميله بدموع لينظر عاصم الي أثرها بحزن ليسمع صوت طرقات الباب ليفتح ليرا نور تقف وعلي وجهها اثار دموع لتنظر الي فرح بتجا هل له .
/يلا ي فرح ي حبيبتي علشان تنامي معايا .
فرح وهي تحتضنها بفرحه لتحملها نور بحنان .
عاصم باسف وعتاب /انا اسف ي نور .
نور بحزن ووجع /اسف علي ايه انا عملت حاجه انت قولتي في وشي انك مش عيازني وانا اسفه يلا ي فرح .
عاصم بحزن شديد/نور انا مبقتش عاصم الي حبيته زمان دلوقتي في وضعي ده الحب هيتقلب شفقه وانا مش ممكن اقبل بده ابدا .
نور بدموع ووجع/شفقه انا بحبك ي عاصم بحبك هفضل شيفاك بطلي طول العمر وبعدين خلاص مبقاش له لازمه الكلام ده خلاص يالا ي فرح .
*****************.
في الصاله ...
كان يجلس خالد وهو يشرب سيجارته ينتظر عشق ليسير جاسر بابتسامه .
/ازيك ي خالد .
خالد وهو يحتضنه بحنان /كيفك ي اخر العنقود ايه الي في دراعك ده .
جاسر بابتسامه/اطمن خدش بسيط كده بقولك عايزك في مصلحه ي اخوي .
خالد بجديه /اؤمر ي اخوي .
جاسر بابتسامه/فيه بنت محترمه عايزاك تشغلها في الشركه عندنا بمبلغ كويس كده .
خالد بخبث ومكر/واحده من إياهم من الي بتدور معاهم .
جاسر بنفي سريع /لا والله العظيم دي بنت محترمه جدا ي خالد بس ارجوك شوفلي الموضوع ده .
خالد بابتسامه /خلاص خليها تيجي بكره وانا هشوف .
جاسر بفرحه /ربنا يخليك ليا ي خالد .
خالد وهو ينظر لتلك التي تهبط السلم بلبس مكشوف ليتحدث بغيظ .
/طب أخفا انتا من قدامي لما اشوف بنت المحروق دي الي مش ناويه تجيبها معايا لبر .
جاسر وهو يكتم ضحكاته/الله يكون في عونك ي اخويا .
عشق بغرور وعنجهيه/انا جاهزه .
خالد ببرود/حد قالك انك نازله مع صبي الرقاصه غوري غيري الزفت ده والبسي عبايه وطرحه اخلصي .
عشق بحده /انت باين عليك اتجننت عايزني اروح مكان زي ده بالعبايه انت فاكرني فلاحه ولا ايه ده انا عشق المرشدي اشهر من النار علي العلم .
خالد ببرود /ولا يفرق معايا كل ده انا راجل امشي فزي غيري الزفت ده وخودي بالك أن فيه رجاله هنه البس تلبسيه في اوضه النوم يلا اخلصي .
عشق بغيظ شديد/خالد ابعد عني وياريت موضوع جوازنا ده ينتهي احنا مش شبه بعض ي خالد .
خالد بجديه /انا هخليكي شبهي برضاكي أو غصبن عنك انا قد اي حاجه ي عشق .
عشق بغيظ شديد/هلبس واجي .
خالد بابتسامه استفزازية /وانا مستني.
*****************.
في غرفه عشق .
كانت تمسك هاتفها بغيظ شديد لترد سوزي بدلع .
/ايه ي شوشو انتي فين ي بنتي من ساعه مسافرتي الصعيد مجتيش وسايبه الشركه كده .
عشق بغيظ شديد/سوزي بقولك ايه تعاليلي هنا الصعيد تقدري .
سوزي باستغراب /حاضر ي بنتي بس في ايه .
عشق بغيظ شديد/فيه واحد عايزه انتقم منه موريني الويل وانتي طبعا متتوصيش بتحبي توقعي الرجاله ده متعتك الوحيده مش كده ولا ايه.
سوزي بضحك /طبعا هانتقم منه واجيبه علي بوزه ولا يهمك بكره هكون عندك سلام .
عشق بخبث ومكر/اما نشوف دور الرجل المثالي ده هتعيش فيه ايه قد ايه ي خالد .
********************.
من أحدا محلات فساتين الزفاف الفاخمه جدا .
كانت تسير عشق بغيظ وهي تحاول أن لا يعرفها بأحد بتلك الملابس لينظر خالد الي تلك الفساتين بضيق .
/ايه ده هو المحل كله فساتين عريانه كده ايه القرف ده .
عشق بغيظ /دي فساتين اخر موضه ولا عايزني انا البس فستان اي كلام .
خالد بحده /الفساتين دي تلبسيها لما تتجوزي واحد زي النطع الي كنت هتتجوزيه مش خالد المرشدي .
الفتاه باستغراب /حضراتكم تامروا ب حاجه معينه مع اني شايفه أن الي هنا مش هيناسب حضراتكم .
عشق بغيظ وهمس /شايف البس الي انت صممت أننا نلبسه مخلي الناس تقول ايه .
خالد بحده /اسمعي ي انسه الناس مش بمظهرها ولا بلبسها مش انتوا بتتعملوا بالفلوس انا معايا فلوس تشتري المحل ده كله فاهمه ولا لا .
الفتاه بخوف /انا اسفه ي افندم اتفضلوا المحل محلكم.
خالد ببرود /وانتي كمان اختاري واحد خلصيني .
عشق بزهق /اووووف حاضر .
******************.
من أمام بروفه اللبس .
كان يقف خالد لتخرج عشق بفستان مكشوف ليلتفت الي الجانب الآخر بحده .
/ايه الي انت لابساه ده انتي اتجننتي .
عشق بصدمه /فيه ايه فستان عادي .
خالد بحده /ده عادي ده روحي غيريه بسرعه بلا قرف .
عشق بغيظ /انت شوفته اصلا متشوف .
خالد ببرود /كفايه الي شوفته الي باين منك دم مش من حقي اشوفه الا لما تبقي مرائتي يلا غيريه بسرعه .
عشق بجديه /حاضر .
من داخل بروفه اللبس...
كانت تقف عشق بصدمه وهي تحدث ذاتها .
/هو فيه ايه ده انا كنت بلبس عريان اكتر من كده مع رامي عمره ماتكلم اشمعنا خالد اووف جرا ايه ي عشق فوقي يلا .
******************.
في الخارج ..
في أحدا محلات العصير الفاخمه .
خالد ببرود /تشربي عصير قصب .
عشق بجديه /لا انا مشربش اي حاجه انا عايزه هوت شوكلت .
خالد ببرود/حاضر اتفضلي هجبلك الي انتي عايزاه .
عشق ببرود /خالد انت عمرك حبيت قبل كده .
خالد بابتسامه خبيثه /يهمك تعرفي متشغليش بالك احنا جوازنا مصلحه مش ده كلامك .
عشق بغيظ /ايوه كلامي ممكن نرجع بقا علشان زهقت .
خالد بسخرية /يلا .
******************.
صباحا ...
كان يجلس خالد وهو يشرب قهوته ويتابع أعماله ليطرق أحد الباب ليفتح خالد بصدمه من تلك الواقفه .
خالد باستغراب /مين حضرتك الكباريه الجنب التاني مش هنا .
سوزي بضحك ودلع /ههههه دمك عسل هي رجاله الصعيد حلوين كده .
خالد وهو يرا عشق تقف تنظر باهتمام /والله انتي الي عسل الواحد اخيرا شاف حاجه نضيفه بدل الدكر الي في وشي دي .
عشق بغيظ شديد/دكر خااااالد .....يتتتبع .
عشق خالد ☺️☺️☺️☺️
رنا احمد عماد ❤️❤️❤️❤️.
بارت 5...
في فيلا المرشدي ..
كانت تقف عشق بغيظ شديد وهي ترا الانسجام الواضح بين خالد وسوزي لتتحدث بغيظ شديد.
/دكرر خااااالد .
خالد بغيظ وسخريه /استغفر الله العظيم يارب جبنا في سيره القط .
عشق بغيظ /ايه شوفت عفريت .
خالد باستفزاز /تقريبا .
سوزي بابتسامه /عشق ازيك عامله ايه.
عشق بابتسامه باهته /ازيك ي سوزي نورتي .
خالد بنظره خبيثه/انتوا تعرفوا بعض غريبه .
عشق بغيظ /ايه الغريبه الي فيها .
خالد بنظره خبيثه/ابدا اصل مشاء الله واحده متفجره الانوثه وواحده ارجل من ابويا فالموضوع غريب .
عشق بغيظ شديد/قصدك مين بقا انا مش كده انا علي فكره ميهمنيش رايك في حاجه انا كده ومش هتغير إذا كان عجبك ي سي خالد .
خالد ببرود /وانتي زعلانه ليه انا مجبتش سيرتك بس الي علي رأسه بطحه بقا .
سوزي بضحك /ههههه دمك زي العسل ي مضروب هههه.
عشق بغيظ شديد/دي بتقولك ي مضروب ايه ي ابو سريع مش هتديها قلمين .
خالد باستفزاز ل عشق /القمر يقول الي هو عاوزه .
عشق بغيظ شديد/سوزي اتفضلي معايا علي فوق يالا .
خالد بغمزه وابتسامه/اللهم صلي على النبي انتي هتقعدي معانا هنه .
سوزي بابتسامه/ايوه ي عسل معاكم لحد الفرح .
خالد بنظره خبيثه/وماله مش بعيد اتجوزكم انتوا الاتنين .
عشق بغيظ شديد/بقولك ايه ي حاج متولي انت روح شوف وراءك ايه .
خالد بابتسامه /وماله بالاذن ي قمر .
عشق وهي تمسك يد سوزي بفيظ/تعالي نطلع فوق احسن نتكلم براحتنا اوووف .
جاسر بابتسامه/صباح الورد ي خالد .
خالد بابتسامه /صباح الفل ي اخوي قبل ماتتكلم في أي حاجه انا ساعتين كده ورايح الشركه ابقا هاتلي البنت دي .
جاسر بفرحه عارمه /ربنا يخليك ليا يا اخوي سلام .
خالد بنظره خبيثه/واضح أن الغيره بدأت تشتغل ولسه ي عشق هخليكي تتمني بس كلمه مني وتكون عشق خالد ...
***************.
في غرفه عشق .
كانت تجلس سوزي وهي تتدخن سيجارتها بغيظ شديد.
/انتي عايزه تجنيني ي عشق لما كلمتيني انا قولت هلاقيه تخين أو لسانه طويل ولا شكله مبهدل ده الواد مزززز ي فقرايه ده يتساب ده انتي دماغك ضاربه اساسا .
عشق بغيظ وغيره /ي سلام عجبك اوي كده من كام دقيقه اتكلمتي معاه وبعدين انا بحب رامي ومش هتجوز غيره .
سوزي بغيظ /عليكي وعلي رامي في ساعه واحده دي واد رخم وغتت خالد احسن منه مليون مره .
عشق بغيظ/وانا مش عايزاه وانتي هتساعديني .
سوزي بزهق /اوووف منك مش انتي قولتي أنه واخد كل حاجه خلاص سبيه واتنزلي عن كل حاجه.
عشق بحده /ده بعده دي شركتي الي تعبت فيها ومش هسبهاله لو السماء انطبقت علي الارض .
سوزي بخبث /خلاص يبقا اتجوزيه واقرفيه وخليه هو يطلقك المهم دلوقتي انا عايزه أخرج عايزه اشوف الخيل واتفسح وأشوف الأراضي .
عشق وهي ترتدي عبايتها وطرحتها /حاضر ي اختي يلا بينا .
سوزي بصدمه /ايه ده اللبس ده من امتا عشق المرشدي بتلبس كده بركاتك يالي في بالي لا مسيطر الواد خالد برضه .
عشق بغيظ وارتباك /ومين قالك أن دي أوامر خالد ده جدي ولا ناسيه أننا صعايده .
سوزي بنظره خبيثه/جدك وماله يالا بينا .
******************
في غرفه نور ...
كانت تفتح الباب بنعاس لتنصدم من ذلك الذي ينظر إليها بإعجاب شديد .
عاصم /يلههوي انتي بتبقي قمر كده وانتي لسه صاحيه .
نور بارتباك شديد/انت ايه الي جايبك هنا .
عاصم بابتسامه/جاي اشوف القمر احمم قصدي جاي اخد فرح وحشتني مبقدرش ابعد عنها .
نور بجديه مصتنعه /فرح لسه نائمه.
عاصم بابتسامه /طب بما أن فرح نائمه تعالي نشرب قهوه في الجنينه .
نور بابتسامه مصتنعه /لا مش فاضيه .
عاصم بابتسامه وهمس /انا قولت هستناكي ي عني هستناكي متتاخريش .
********************.
في الاصطبل ..
كان يقف خالد بابتسامه وهو يحدث فرسه لتقترب منه عشق بغيظ شديد.
/سوزي عايزه تركب خيل .
خالد بابتسامه خبيثه /ي سلام احلا فرس لاحلي فرسه .
عشق بغيظ /ي سلام لدرجه دي عجباك اوي .
خالد بابتسامه ساحره /انا راجل بقدر الجمال وبصراحه البت مفيهاش عيب .
عشق بغيظ وغيره /انت راجل عينك زايغه بتبص تحت رجلك بتبص للجمال الظاهر بس .
خالد وهو يقترب منها بابتسامه ساحره/انا بقدر اي حاجه حلوه .
عشق بغيظ /قصدك أننا مش حلوه .
خالد وهو يقترب منها بابتسامه وسعاده/انتي جميله اوي ي عشق بس لو تفتحي قلبك ليا وتقبلي بالمكتوب ساعتها هوريكي السعاده الحقيقيه .
عشق بعناد وغرور /مش هيحصل ي خالد مش هخليك تنتصر عليا وتحقق الي انت عايزه مش هكون جاريه ليك ي خالد .
خالد بسخرية وحده /تصدقي انتي صعبانه عليا جوي بس جهزي حالك بليل كتب كتابنا ي عروسه ساعتها بقا هوريكي المر علشان انتي متستهليش غير المعامله الزباله دي .
*******************.
في شركه المرشدي .
كان يسير جاسر ومعه تقي لتوقفه تقي بقلق شديد.
/بلاش ي جاسر انا مش عارفه حاجه واصل اكيد اخوك مش هيوافق .
جاسر بابتسامه/اطمني خالد اخويا عارف كل حاجه متقلقيش .
تقي باستغراب /انت ليه بتعمل معايا كده ي جاسر .
جاسر بابتسامه/بصراحه شايفك بت جدعه وتستاهلي .
تقي بابتسامه وسعاده /ربنا يخليك ليا ي جاسر وميحرمنيش منك ابدا.
جاسر بابتسامه وسعاده /ي سلام علي الكلام الحلو ده ده لوحدي كفايه يلا بينا ده كتب كتابه بليل ومش هيستنا هنا كتير يالا .
******************.
في غرفه عشق .
كانت تجلس بغيظ شديد لتقترب منها سوزي .
/مالك ي حريقه فيه ايه.
عشق بغيظ /انا كده ايه ماليش لازمه يحددوا كتب كتابي كده وانا ماليش راي انا مش ممكن اوافق علي المهزله دي .
سوزي بنظره خبيثه /خلاص اهربي .
عشق بنظره خبيثه/اهرب والله فكره وساعتها ابقا شوف بقا ي خالد بيه انت وجدي هتعملوا ايه في الفضيحه دي .....يتتتتتنبع .
تفتكروا عشق هتقدر تهرب فعلا 🤔🤔🤔🤔
تكملة الروايه اضغط هناااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا