البارت الثامن......والتاسع
اتفتح الباب بتاع الاوضه براحه وعمل صوت سمع حور فا فتحت عينها براحه ناحيه الكنبه لقت رحيم نايم بصت ناحيه الباب لقت اللي واقف قدامها وخلاها صوتت😳😳😳😳😳.....
حورررررر... رحييييم رحييييم الحقني يارحيم...
فتح عينه رحيم وجري عليها ولمح الشخص اللي فاتح الباب وجري ناحيته بس هو كان اسرع منه هو واللي معاه.. وفلحظه...رحيم شاف اشخاص كنير مع الشخص ده واقفين وراه... حس انهم في خطر خلاص ومش هيقدر ينقذها ولا ينقذ نفسه...جري عليها وشدها من عالسرير.. وخباها ورا ضهره بسرعه نسيت وجع رجليها والالم والجروح ووقفت وراه ماسكه في ضهره تتحامي فيه وهي منهاره من العياط.. في لحظه رحيم حس ان كل حاجه هتنتهي وهيخسرها ويخسر حياته....لان عددهم كان كبير...ومهما كان هو قوي ويقدر يحميها لاكن في اوقات كتير الكتره بتغلب الشجاعه....
رحيم... عايزين ايه...
الشخص... عايزين السنيوره..اللي ورا ضهرك وفغمضه عين عنمشي من هنا..ولا حد هيقربلك... بس بعد عنيها....عشان متتأذيش..
رحيم...علي جثتي لو عايزيين تاخدوها يبقي هتاخدوها وانا مي،يت مش عايش....
الشخص... بعد عنيها احسنلك وفكر زين... الشجاعه اوقات بتأذي صاحبها ومش في كل وجت فتحه الصدر.. بتبجي زينه...
رحييييم...جولتلك مهتلمسوش منها شعره واللي هيجرب منيها هجتله ..ومحدش هياخدها غير واني جثه ..
الشخص.... يبجي انت اللي اخترت ومتلوميش غير نفسك....شوفو شغلك يارجاله...
دخل الرجاله واحد ورا التاني.. اما رحيم.. فا كان واقف قدام حور..وهي ضهرهافي ركن في الحيطه وماسكه في رحيم فضل رحيم.. يضرب في كل راجل يقرب منه وكانت بتطوله بعض الضربات كان بيسدد ضربات وكان في ضربات بتصيبه كان مركز جدا وحريص انه ميتصبش عشان يقدر يقف علي رجله ويحميها..اما الرجاله فيهم اللي كان بيقع من شده الضربه ويقوم تاني وفيهم اللي كان بيقع فاقد الوعي....حور...مبطبتلش عياط و صراخ خصوصا كل ما تيجي ضربه في رحيم...
اما رحيم.. فا كان بيضر،ب بكل قوته...لحد ما جتله ضربه قويه في بطنه.. افقدته توازنه... واستغل الرجاله الموقف...ومسكوه وفضلو يضر،بو فيه بكل قوتهم وكذا واحد فيهم مسكه وطلع شخص فيهم مطو،ه وغر،سها في بطنه.. وبمجرد ما حور شافت صرخت بكل قوتها لااااااااااااااااااا رحيم لاااااا قوم والنبي..قوم متسبنيش لوحدي قوم انا مبقاليش غيرك رحييييييييم...
الشخص... مسكها من ايدها... تعالي ياحلوه مش وجت بكا عاد...
حور... سيبني انت عايز مني ايه انت مين... حرام عليك رحيم بيمو،ت طيب سبني اتصل باي حد يلحقه وهاجي معاك...
شخص. اخر... يلا يا حلوه هي لسه فيها حد يلحجه البجيه في حياتك ده ما،ت خلاص..
حور... لااااااااااا لااااا سبوني سبوني رحيييييم لااااااااااااا.
....................
رحيم... حووور... حووووور. اصحي.. اصحي.. حور. فوقي...
🤣🤣🤣🤣عليكو واااااحد والشتيمه حرام🏃🏃🏃
صحيت حور بفزع وكل جسمها غرقان مايه من العرق.. وعلامات الخوف والرعب والقلق علي وشها ونفسها سريع جدا....مسكت في ايد رحيم..
حور... انت كويس. صح.. انا بحلم مش كده..
رحيم... ايوه انا كويس وانتي كويسه ياحور.. انتي اكيد بتحلمي ...
حور.. لا لا ده كابوس ده مش حلم ده كابوس كابوس كابوس..
رحيم.. بس بس اهدي خلاص مفيش حاجه.. خدي اشربي...
حور.. مسكت الميه بايد مرتعشه والميه بتقع منها.. مسك رحيم الكبايه منها وشربها براحه...
رحيم.. اهدي بقي كده وصلي عالنبي احنا بخير متقلقيش..
حور... عليه الصلاه والسلام...
رحيم... شوفتي ايه رعبك كده...
حور... شفت كابوس وحش اوي.. واحد فتح الباب وانا نايمه فتحت عيني لقيتك نايم مكانك زي ما كنت بالظبط واول ما صرخت انت جيت جري عليا.. كان معاه رجاله كتير وكانو عايزيني وانت مرضتش تسبني ابدا وفضلو يضربو فيك وانت تضربهم وفالاخر ضر،بوك بمطو،ه..... في بطنك ولما طلبت منهم اساعدك وبعدين اروح معاهم قالولي انك مت... فضلت حور تعيط جامد...
رحيم.. خدها في حضنه.. بس اهدي كل حاجه تمام احنا بخير ياحور.. ده مجرد كابوس عشان انتي الفتره دي خايفه ومتوتره ومريتي الفتره اللي فاتت باحداث كتير وحشه فا طبيعي يجيلك كوابيس....
وبعدين انا قولتلك قبل كده ان انا عامل باب مخصوص محدش يقدر يفتحه حتي لو ميت راجل بيحاولو يفتحوه... يعني انتي معايا هنا في امان....
حور....... الحمد لله انه كابوس.. وانه مش حقيقه...
رحيم.. الحمد لله ممكن يلا تنامي
حور.. لا لا انا مش هنام تاني انا خايفه...
رحيم.. خايفه من ايه بس.. يلا نامي بلاش دلع انا معاكي...
حور... طيب ممكن طلب...
رحيم.. طبعا..
مكن تفضل اعد هنا جمبي.. لحد ما انام...
رحيم.. بابتسامه... ااااه عشان ترجعي تطولي لسانك.. وتقوليلي انت استحليتها....
حور...بجديه لا ولله مش هقول خليك هنا انا خايفه بجد..
رحيم... خلاص يا ستي هفضل جمبك لحد ما تنامي... وبعدين معنديناش حريم تجول بخاف عاد...
ابتسمت حور لطريقته..
رحيم.. يلا نامي... ولف رحيم من الجهه المقابله ليها.. واعد علي طرف السرير.. وسند راسه لورا...اما هي.. فا نامت تاني عالمخده...وغمضت عينها في محاوله للنوم مره تانيه...اما رحيم. فرفع راسه من السرير وفضل باصص عليها وهي نايمه زي الاطفال وواخده مساحه صغيره من السرير...ابتسم غصب عنه.. وقضلت سرحان في وشها كتير كانت حور راحت فالنوم.. اما رحيم.. مقدرش يقاوم النوم فا راح فالنوم هو كمان جمبها......
عدت بعض الساعات..كان وقت الضهر.... فتحت حور. عنيها براحه...وحاسه في حاجه تقيله علي صدرها.. ركزت لقتها ايد رحيم... وهو نايم جمبها ورايح في سابع نومه.. اتخضت وثواني وابتدت تجمع افكارها.. وافتكرت الكابوس اللي شافته....شالت ايده براحه من عليها.....وقامت تتسند براحه عشان تدخل الحمام... وبعد معاناه والم وصلت ودخلت وقفلت براحه عشان ميصحاش.. وحست ان المغص رجعلها تاني .. فقررت تاخد شاور وتخرج تدور علي اي حاجه دافيه ..تشربها....بعد وقت بسيط.. خرجت براحه من الحمام... كانت لابسه ترنج اسود وعليه رسمه ارنب باللون الروز وماسك في جسمها..وصلت لباب الاوضه.. وفتحت براحه وخرجت وسابته تكمل نوم...فضلت تدور علي حاجه فالمطبخ. المطبخ كبير وهي مش عارفه مكان اي حاجه فضلت تخبط وترزع وتفتح الدرف وتقفلها.. صحي.. رحيم.. علي صوت الازعاج ده بص جمبه ملقهاش.. اتنطر بسرعه من مكانه وراح علي صوت التخبيط.. بص من بعيد.. لقاها واقفه تكلم نفسه..
حور... يعني ياربي.. بيت طويل عريض.. مفيهوش. اي حاجه دافيه الواحد يشربها.. كله قهوه ونسكافيه وشاي...
بني ادم غريب وبيته غريب وطبخه غريب .. كل حاجه فيه غريبه...طب اروح اصوت في ودنه اصحيه مصروع عشان يجي يشوفلي حاجه اشربها.. بس لو رحت مش بعيد يديني بوكس يموتني فيها..🤔طب اعمل ايه ياربي مش قادره اقف علي رجلي خلاص.. وبطني هتموتني..😔😔😔
رحيم... ماسك نفسه من الضحك...
حور.... انا تاعبه نفسي لي. مانا اروح اخبطه بالمخده يقوم يديني مسكن ويعرفني حاطط حاجته فين في مغاره علي بابا دي... وبتلف لقت رحيم.. واقف ساد عالباب ومربع ايديه.. ورافع حواجبه...
حور.... عاااااااااا ..حرام عليك صرعتني انت واقف من امته..
رحيم.. بضحك من منظرها....لما انتي خوافه اوي كده وبتتخضي من اقل حاجه عامله فيها سبع رجاله ليه ولسانك ديما طويل... انا واقف هنا من ساعت ما كان مفيش حاجه عجباكي لا فيا ولا فالبيت وشايفه كله غريب
لحد ما كنتي عايزه تيجي تصوتي في ودني.. لحد ما قررتي تيجي تديني بالمخده....
حورررر. لا بقولك ايه انت هتعمل عقلك بعقلي وبعدين انا واحده واقفه تكلم نفسها انت ايه دخلك انا جبت سيرتك ولا دوستلك علي طرف....
رحيمم. بضحك جبانه... ايه اللي صحاكي....
حور.. هو انا المفروض افضل نايمه احنا بقينا الضهر حضرتك..
رحيم... يابت بطلي طولت لسان..
حور.. حطت ايدها علي بوئها اهو🤭🤭
رحيم... وسعي كده لما اعمل الفطار لجنابك.. بقيت شغال داده عندك..
حور... لا انا مش عايزه افطر انا عايزه مسكن وعايزه اشرب حاجه دافيه...
رحيم.. فهم انها تعبانه.. وحب يرخم عليها....ليه ؟؟ايه اللي بيوجعك...
حور.. اتلغبطت ومعرفتش ترد...
لا انا مش تعبانه انا عادي يعني بحب اشرب حاجه دافيه..يعني عادي
رحيم.. بس بس خلاص ضربتي لخمه عشان سؤال ومع ذلك حاضر هعملك حاجه دافيه وبرضو هتفطري عشان تاخدي علاجك...وهديكي مسكن عشان بطنك مت جعكيش...
حوررر... 😳😳😳😳😳😳😳😳
رحيم.. كاتم ضحكه علي منظرها... واداها ضهره وفضل يحضر....اما حور فا فضلت علي وضعها..
حور... 😳😳😳😳😳😳
رحيم.. هتفضلي مبلمه كده يلا روحي اعدي لحد ما احضر عشان رجليكي متتعبش من الوقفه...
حور.... علي فكره...لف رحيم وشه ليه وسند بضهره عالرخامه... وسند بايده الاتنين عالرخامه...افندم...
حور.... انت قليل الاد.ب ومش مؤدب..
رحيم...... 😳😳😳😳😳نعم...
حور... انا هروح اعد لحد ما تخلص الفطار🙄🙄🙄🙄
ومشيت من ادامه بسرعه علي طراطيف صوابعها وراحت اعدت ادام التلفزيون وهي بتبصله بنص عين...
اما رحيم.. فا فضل يضحك من جواه علي المجنونه اللي خطفته ب٠جمالها وعيونها. وخفه دمها وطفولتها...
وطولت لسانها...
بعد مده كان رحيم حط الفطار .. وكلو وخلصو واداها العلاج.... وشال الامل وظبط الدنيا ..
حور... تصدق انت فعلا غريب...
رحيم.. ليه تاني..
حور.. يعني اول مره اشوف راجل منظم وبيعرف يعمل اكل وبيحب البيت ديما نضيف مع اني من يوم ما جيت هنا مش فتش حد جه نضف او عمل حاجه انت اللي بتعمل كل حاجه بنفسك...
رحيم... انا لما عيشت فالقاهره كنت لوحدي اتعلمت الاكل طبعا مش كله حاجات بسيطه او بمعني اصح الحاجات اللي بحبها.. انا بطبعي مش بعرف اعد في مكان مش نضيف بحب اشوف كل حاجه ادامي منظمه. مبحبش الاهمال وده طبع معرفش اغيره.. بس ياستي...
حاجه تاني...
حور... 😒لا..
رحيم... هتاعدي هنا مش عايز اسمع صوت ولا لعب عيال...ادامك التلفزيون اهو.. والريموت جمبك اتفرجي علي اللي يعجبك .. زهقانه اسمعي اغاني وحطي الهاند في ودنك المهم مش عايز ازعاج.. عشان في شغل مهم لازم اخلصه. تمام....
حور.... بزهق طيب..😒 انت هتاعد فين..
رحيم.. هعد عالمكتب هناك.. عشان لو حبيتي تعلي تبقي براحتك وانا اعرف اشتغل حاجه تاني....
حوور.. لا بس يعني..🙄
رحيم... خير عطلتي تاني ماتكملي..
حور.. ايه عطلتي دي هو انا عربيه.... هي دكتوره سماح هتيجي انهرده...
رحيم... اه هتيجي بليل زي كل يوم...
حور... طيب هو لنا ينفع اكلمها..
رحيم... ليه خير. بقيتو صحاب..
حور... لا بس كنت عايزه اقولها حاجه....
حور... كانت محتاجه منها تجبلها حاجه من الصيدليه عشان اللي معاها خلصو.. وهي محروجه تقول لرحيم وخايفه تقوله تنزل يقتلها فيها...
رحيم...اطمني اللي عايزه تقوليهولها انا قولتلها تجبهولك حاجه تاني...
حوووور...😳😳😳😳
رحيم.. بضحكك الحمد لله اخيرا سكتت...
حور... علي فكره انت... قاطعها رحيم... عارف رخم وقليل الذوق وقليل الاد"ب ومش متربي. حاجه تاني...
انتي عارفه يابت انتي انا مش عارف ايه اللي مسكتني علي طوله لسانك دي...
حور..🙄🙄🙄
رحيم... انا لوحد تاني كنت د"فنته مطرحه.. مبقاش غيرك يا اوزعه يكلمني انا كده...
حور.. انا اوزعه😒😒😒
رحيم.. ايوه.. ويلا العبي في اي حاجه لحد ما اخلص شغل عشان هنزل...
حور... ليه...هتنزل ليه هتروح فين...القصر صح .. طب هتتأخر .
رحيم.. يابت افصلي شويه.. وبعدين انتي مالك هو انتي مراتي وانا معرفش..
حوور.. بصوت واطي.. انت تطول😒😒😒😒
رحيم... انا قايم عشان مرتكبش فيكي جريمه....
حوور... جريمه مختار😁😁😁😁
رحيم.. عض شفايفه وكور قبضه ايده كأنه هيضر،بها بالبوكس...
حور...🙄🙄🙄اتفضل ياباشا شوف شغلك..
مشي رحيم.. وهو كاتم ضحكه ...
فضل رحيم.. اكتر من 3ساعات يشتغل وفصل تماما كأنه لوحده كان مندمج فالشغل جدا وكل شويه مكالمات ويرجع يكمل عاللاب توب..
وحور.. شويه تندمج مع الافلام وشويه تبص عليه
ورجع جاتله مكالمه تاني من سليم صاحبه...فضل يكلمه كتير... ويخلص شغل معاه..
سليم... كده تمام ..كله مظبوط.. المهم بقي قولي..
رحيم... ايه ارغي...
سليم.. جاي امته انت المفروض تيجي بعد بكره صح..
رحيم.. ولله ياسليم لسه مش عارف..
المفروض ارجع بعد بكره زي ما احنا متفقين.. بس انت عارف الظروف اللي فيها ممكن اجل تاني يومين كمان..
سليم... لا ياراجل انت اعد مبسوط.. وانا هنا شايل الطين فوق دماغي..
رحيم.. حقك عليا ولله غصب عني كلها كام يوم وارجع وهشيل عنك ياعم ولو حابب تاخد اجازه ابقي خد...
سليم... المهم انت بس متتأخرش.. انت وحشتني واعد زهقان جداا ومش لاقي حاجه اعملها..
رحيم.. ما شي ياعم هاجي وهظبطك متقلقش..
سليم.. ايه ده بجد هتظبطني..
رحيم... ياض استرجل بدل ما اجي اروقك..
سليم. بضحك.. ماشي ياعم.. العريس اخباره ايه..
رحيم.. متجبليش سيرته عشان مش طايقه .
سليم.. ليه عملك ايه..
حكاله رحيم.. عالموقف اللي عمله لما كان عايزه يتصرف عشان يعرف يمشي ويرجع لحور.
فضل سليم يضحك..
احسن ولله فرحان فيك.. ما تسيبه بقي ياعم وطلعه من دماغك شويه... انت كنت قارفه في عيشته دي بقت مراته خلاص..
رحيم... ماشي يا خويا .. يلا اقفل خليني اخلص...يا دي النيله ادي بوز الاخص بيتصل عليا جبنا في سيره القط جه ينط..
سليم.. رد عليه والنبي دخله معانا في المكالمه عشان اسلم عليه
رحيم.. استني..خليك معايا..
رحيم... نعممممم عايز ايه.
امجد بضحك... بزمتك ده رد ترده علي جوز خيتك..
امجد.. مش قادر يمسك نفسه من الضحك..
هو وسليم. سليم... ازيك ياعريييييسس
امجد... وه سليم باشا معانا عالخط واحشنب ولله
سليم.. انت اكتر.. ايه اخبار الجوازز
امجد . وه ده مهينفعش فالتلافون عاد ده عابزه جعده
سليم بضحك الله يرحمك يا امجد
رحيم.. امجد اصطبح وجول ياصبح بدل ما اجي اعرفك شغلك زين اني لا طايجك ولا طايج اشوفك..
وه مالك اكده مش انت اللي جولتلي اتصرف واديني انقذتك.. واتصرفت زعلان ليه عاد..
رحيم..... اللهم اطولك ياروح.. انت شكلك فايج عالصبح.
عايز ايه عاد...
امجد... هتاجي ميته عايزين نجعدو معاك شويه عشان تعرفني فيك ايه عاد وكنت عايز تمشي ليه وعشان كمان نسلمو عليك جبل مانسافرو بكره بأمر الله
سليم.. علي فين يا عريس..
امجد.. علي شرم يا صاحبي.. اصل رحيم. حبيببي وولد عمي.. حاجزلنا نجضو شهر العسل عشان ندلع اني وخيته...
سليم.... ميت من الضحك ..
رحيم.. انت عارف اني هاجي صوح بس متزعلش من اللي هيحصول فيك..
امجد.. بضحك.. خلاص ولله بضحك معاك متزعلش.. هتاجي امته بجي...
رحيم... ساعه اكده واكون عنديكم..
امجدد.. ماشي هستناك متتأخرش عشان نتغدو سوا..
رحيم.. تمام يلا غور..
امجد.. ماشي يا ابو نسب...
سليم.... رحيم.. ؤوح اقت له..
رحيم..متوصنيش..
وقفلو مع بعض...
قفل رحيم التليفون واللاب توب.. وبص ناحيه حور...وهي اعده بعيد...
لقاها جايبه كرتون.. وحاطه مخده علي رجلها وسانده عليها بدراعها.. وحاطه كف ايديها الاتنين علب خدها. كانت عامله زي الطفل اللي سرحان في عالمه الخاص..
راح قرب. منها...رحيم.. انا مغلطش لما قولت عليكي عيله..
اما حور. فا مكنتش معاه اصلا..
رحيم.. حوووور..
حور.. ايه في ايه بتزعأ ليه..
رحيم.. ايه اللي بتتفرجي عليه ده.
حور.. ده نيمووووو
رحيم.. مين نيمو ده..
حور.. ده فيلم بتاع السمكه نيمو تاه من باباه وباباه طول الفيلم بيدور عليه هو ودوري..
رحيم.. ومين دوري دي كمان...
حور.. دي عبله كامل ..
رحيم.. ايه اللي جاب عبله كامل في الفيلم..
حور.. ماانت مش فاهم.. هي عامله الصوت بس.. يعني الدبلچه وبس..
رحيم.. اااااه ربنا يشفيكي..انا هقوم اجهز.. عشان اروح القصر اشوف امي وجدي واعد مع امجد وساره شويه عشان هيسافرو الصبح يقضو شهر العسل.. ولما يرجعو اكيد هكون انا سافرت...
حور.ر.اه صحيح انا اسفه بس سمعتك وانت بتكلم صاحبك عالرجوع.. انا بقيت كويسه ممكن نمشب من هنا وكفايه تعطيل لشغلك ..
رحيم.. انا هسافر لما الدكتوره تقول انك اتحسنتي شويه..ولما نسافر.. اعملي حسابك انك مش هتاعدي في البيت بتاعكم..
حور.. نعم امال هعد فين...
رحيم... هشوفلك مكان تاني... لان عمك وابنه اكيد هيروحو يدورو فيه.. وانا عايز اخفيكي لحد ما اظبط الدنيا...
حور.. بس انا عايزه اروح البيت وعايزه ازور امي.. وعايزه اشوف سها وطنط حنان.. انا زهقت..
رحيم.. هعملك كل اللي انتي عيزاه وهنكلمهم ونفابلهم ونفهمهم كل حاجه..
حور.. طيب اجازه نص السنه قربت تخلص والدراسه هترجع هعمل ايه..
رحيم.. هظبط كل حاجه متقلقيش مفيش حاجه هتفوتك.
حور.. رحيم عشان خاطري.. سيبني براحتي انا تعبتك بما فيه الكفايه والانت عملته معايا كتير شوف حياتك ودنيتك ومتوقفش حياتك علي مشاكلي..
رحيم... انا قولت خلاص وياريت بلاش عند وتنشيف دماغ لانك بتتكلمي مع صعيدي.علي فكره...
واعملي حسابك اني مش هسيبك ياحور غير لما ارجعلك حقك وتبقي في امان ساعتها بس هسيبك..
حور... بحزن.. يعني مش هتكلمني تاني..
رحيم... وجواه مشاعر كتير متلغبطه مش عايز يمشي ورا قلبه وعايز يحكم عقله خايف يعشم نفسه بحاجه وتطلع مش موجوده وتطلع حور مش بتبادله نفس الشعور..
رحيم... اكيد لا مش كده بس هسيبك تكملي حياتك زي ما تحبي ووقت ما هتحتاجيني هتلاقيني..
حور. بحزن.. ان شاء الله..يلا قوم روح لاهلك عشان متتأخرش.. حس.. بتغيرها.. بس كلم نفسه.. كده احسن ليكي ياحور.. كفايه فرق السن اللي بينا ليه تتعلقي بواحد اكبر منك ب11سنه...
وبعد كلام بينه وبين نفسه .. خلص شاور ولبس
رحيم.. انا هروح ومش هتأخر.. عايزه حاجه اجبهالك وانا جاي..
حور..بأختصار لا شكرا..
رحيم.. انا هقفل عليكي كويس.. وخدي ده..
حور.. ايه ده..
رحيم.. كتبتلك رقمي في ورقه لو عايزه اي حاجه او حصل اي حاجه.. كلميني من التليفون الارضي ده..
حور... حاضر..
رحيم.. سلام..
حور.. باي...
مشي رحيم... وفضلت حور.. حزينه وخايفه...من لحظه الفراق مره تانيه...
راح رحيم... قضي وقت مع عيلته...
وبعدها راح مع امجد وساره عالجنينه بتاعت القصر... وحكالهم كل حاجه.. حصلت تخص حور من ساعت ما شافها لحد الوقت..
ساره.. وه يعني هي جاعده معام في نفس البيت عاد.
رحيم.. ايوه امال كنت اسيبها وهي فالحاله دي.. خصوصا ان ملهاش حد.. ملهاش غير عمران الكلب ده وانا حكتلكم عمل فيها ايه..
امجد... طول عمري ما هحبوش لا هو ولا ولده..
ساره.. ولله صعبت عليا جوي.. حتي امها مودعتهاش احساس صعب جوي..
رحيم.. هي حالتها وحشه جدا يعني بتضحك وبتهزر وتحسيها طفله ومجنونه بس هي من جواها تعبانه..
ساره.. بس اجولك خاجه ومتزعلش مني..
رحيم.. قولي..
ساره.. اني ليه حاسه انك مهتم بيها جوي..اكده
امجد... صح ياساره شكل اخوكي وجع .
رحيم.. بلاش انت عشان متزعلش..
امجد.. سكت خلاص..
رحيم.. انا بمكن اكون مهتم بس لو شوفتيها هتعرفي احساسي انا اول ما شوفتها حطبتك مكانها ياساره وقلبي وجعني ومن يومها وانا مش عارف ايه اللي بيحصل..
ساره.. متسبهاش يا خوي.. اللي مرت بيه كتير وهي لسه صغيره.. بس اني عايزه اشوفها..
رحيم.. حاضر.. بس مش عارف امته انتو اكيد لما ترجعو هنكون احنا روحنا القاهره..
امجد.. خلاص بعد ما تمشي بشويه.. هنجيلك انا وساره ونجعدو معاك شويه..
ساره.. صوح.. زينه الفكره دي.
رحيم.. بيعض علي شفايفه وشرار طاير من عينه لامجد..
امجد.. مالك هتبصلي كده ليه. ما خيتك اللي عايزه تشوفها..
رحيم.. ماشي هستناكم بس امك وجدك ميعرفوش. شوف هتقولو ايه.. بقي تلمهم محدش يعرف غيركم
ساره.. اطمن..ماهنجولش لحد كده كده
هما بينامو بدري كلهم هنيجي بعد ما الكل ينام عاد..
رحيم.. تمام.. هقوم انا بقي عشان اروح وابلغها وهستناكم..
ساره.. ماشي واخنا هنحضرو الشنط عشان ميبجاش ورانا حاجه..
رحيم.. تمام يلا سلام..
امجد وساره سلام....
دخل رحيم. سلم علي جده وامه.. ومشي.
راح البيت.. لقي حور نايمه عالكنبه.. صحاها..
كانت مضايقه..
وزهقانه..
رحيم.. يلا قومي عشان تاكلي انا جبتلك الغدا..
حور. مش عايزه..
رحيم.. لازم تاكلي عشان تاخدي الدوا وبعدين في مفجأه لو كلتي هقولهالك عشان الزهق اللي انتي فيه ده يمشي .
حور. بفرحه. بجد مفجأه ايه..
رحيم. لما تاكلي الاول..
حور.. طيب يلا ناكل...
رحيم.. لا انا كلت معاهم عشان امي وجدي ميزعلوش فضلو يقولولي كتير مكنتش هعرف ازعلهم..
حور.. بنعل مش هاكل..
رحيم.. خلاص مفيش مفجاه..
حور.. طيب خلاص هاكل..
كلت حور وخلصت وخدت العلاج..وشويه وجت الدكتوره غيرت عالجرح.. وادتها فالسر اللي رحيم طلبه منها..
وبعدها مشيت ...
شويه.. وجه امجد وساره رحيم عرفهم عليها وعرفها عليهم.. فضلو يتكلمو ويضحكو الجو كان حلو جدا وحور اتبسطت اوي معاهم.. وحبت ساره اوي.. اللي بتشبه رحيم لحد كبير.. حست انها طيبه وفكرتها بسها.صحبتها.. وبعد مده سلمو علي بعض . عشان يمشووو.. عشان يلحقو ياخدو الشنط ويسافرو....
مشيت ساره وامجد بعد ما ودعوهم...
وبعد سهر وتعب نامت حور ونام رحيم.....
وفي صباح يوم جديد.. في وقت الضهر تحديدا صحي رحيم وحور. علي صوت تليفون وكان بيرن ومش بيفصل
رحيم.. ده جدي..
حور. طيب شوفه عايز ايه رد رحيم عالتليفون
رحيم.. الووووو ايوه ياجدي..
جده.....ايوه يارحيم يا ابني. ساره وامجد عنديك
رحيم.. لا يا جدي..ليه في ايه زمانهم سافروو
جده.... لا ياولدي.. شنطهم فالاوضه زي ما هي..
رحيم.... يعني ايه.. هيكونو راحو فين عاد ..كلمتوهم عالتليفون...
جده... تلافون ساره فالاوضه.. وتلافون امجد مجفول..
رحيم.. اجفل يا جدي اني جايلك حالا اني والغفر...
حور.. في ايه...
رحيم.. ساره وامجد مش فالقصر ومسافروش وشنطهم فالبيت ومحدش عارف هما فين.
حور.. خير ان شاء الله طيب اتصل بيهم..
رحيم. وهو بيلبس بسرعه.. ساره تليفونها فالبيت وامجد مقفول..
حور... طيب يمكن سابو شنطهم وخدو حجات بسيطه..
رحيم... في حاجه غلط ....انا هنزل الوقت بسرعه اروح القصر وهعمل شويه اتصالات كده ويمكن خير..
حور.. ان شاء الله تروح تلاقيهم..
رحيم.. خلي بالك من نفسك .. انا هروح اشوف الوضع هناك وهرجع وخليكي معايا عالتليفون ..
حور.. اطمن... وخلي بالك من نفسك وابقي طمني...
رحيم. وهو بيفتح الباب...ربنا يستر.. سسلام.
حور.. سلام. وقفلت وراه الباب ..........
ولاكن ما خفي كان اعظم.. واللي جاي.. مش خيرر😳
ان شاء الله هنزلكم كمان بارت لو في تفاعل كبير
البارت_التاسع....
حور.. في ايه...
رحيم.. ساره وامجد مش فالقصر ومسافروش وشنطهم فالبيت ومحدش عارف هما فين.
حور.. خير ان شاء الله طيب اتصل بيهم..
رحيم. وهو بيلبس بسرعه.. ساره تليفونها فالبيت وامجد مقفول..
حور... طيب يمكن سابو شنطهم وخدو حجات بسيطه..
رحيم... في حاجه غلط ....انا هنزل الوقت بسرعه اروح القصر وهعمل شويه اتصالات كده ويمكن خير..
حور.. ان شاء الله تروح تلاقيهم..
رحيم.. خلي بالك من نفسك .. انا هروح اشوف الوضع هناك وهرجع وخليكي معايا عالتليفون ..
حور.. اطمن... وخلي بالك من نفسك وابقي طمني...
رحيم. وهو بيفتح الباب...ربنا يستر.. سسلام.
حور.. سلام. وقفلت وراه الباب ..........
جري.. رحيم بالعربيه... عالقصر....وفثواني كان هناك....
رحيم... خير. ياجدي لجتوهم..
جده.. لا ياولدي انت معرفتش حاجه ..
رحيم... لا اني جولت اجي اشوفكم الاول يمكن رجعوه او لجتوهم...
امنه والدته....رحيم.. ياولدي اتصرف اني جلبي مش مطمن. في حاجه عفشه مش مطمناني
رحيم.. بس يا امه ماتجوليش كده اني هتصرف وخير لن شاء الله متجلجيش..
عمه.... تلافون امجد ولدي متفتحش لحد دلوك....
.
رحيم... بعد عنهم وفضل يعمل في تليفونات...
قمر..... رحيم.. ممكن اتكلم معاك..
رحيم.. تعالي ياجمر..في ايه..
قمر... اني شوفت امجد وساره خارجين بليل من الجصر.. بيتسحبو براحه عشان اللي فالبيت ميعرفوش..
اني روحتلهم كنت فكراهم مسافرين او غيرو المعاد وهيسافرو بليل...امجد.. جالي انهم جايينلك يجعدو معاك شويه جبل ما يسافرو.. وساره اكدت علي كلامه... وجالولي اوعي تجولي لحد.. اننا روحنا لرحيم.. صراحه اني استغربت طلبهم ..
اولا ليه راحولك.. وانت لسه كنت اهنه فالجصر...
وليه اصلا نازلين يتسحبو ومعايزينش حد يشوفهم..
وليه.. طلبو مني اني مجولش لاي حد انهم رايحينلك..
صراحه اني جلبي مش مطمن وعايزه تفسير لده كله يارحيم...
هما صحيح جم عنديك امبارح بالليل..
ولو جم... عندك تفسير ليه طلبو مني اكده.. ريحني يارحيم.. متفضلش ساكت اكده...انا جلبي مجبوض وحاسه في حاجه عفشه.. ومش عارفه اني مجلوهمش اللي حصل امبارح بيني وبين ساره وامجد ده صوح ولا غلط...
رحيم... بعد تفكير... لا متجوليش يا جمر...
قمر... كيف يعني مجولش..
رحيم... يعني متجوليش.. لان اني اللي طلبت منيهم اكده.. وطلبت منيهم محدش يعرف انهم جاييين عندي..
قمر.. وليه عاد ده كله...
رحيم...........
قمر... هتسكت ليه ياود عمي.. انطج..امجد وساره خيتك فين وحصلهم ايه... وليه طلبت منيهم محدش يعرف انهم جايين عنديك...
رحيم.... بعصبيه خلاص ياجمر.. خلصنا جولت اني هتصرف واعرف فينهم.. اكتر من اكده مهتسأليش. تحطي لسانك ده جوه خشمك لا اجطعهو'لك وصوتك ميعلاشي...
جمر... وه.. ومهسألش ليه...اياك.. اخوي وبت عمي اللي هي خيتك.. ملاجينهمش.. المفروض انهم مسافرين.. يجضو شهر العسل كيف ما انت حجزتلهم..مره واحده مبجوش موجودين..وشنطهم كيف ماهي في مكانها اخوي تلافونه مجفول وساره تليفونها في اوضتها... شوفتهم بعيني بيتسحبو كيف الحراميه..امبارح بعد الكل مانام
..جالو انهم رايحين يجعدو معاك.. جبل ما تسافر.. اني مقتنعتش.. بس عملت نفسي صدجتهم.. ماهو ازاي تكون ماشي مفيش ساعتين.. من الجصر وهما يجولو رايحين نجعدو معاه...واللاهم من اكده انهم اكدو عليا ميت مره اني مجولش اني شوفتهم ولا انهم نزلو ولا انهم راحو عنديك .. تجدر تفسرلي كل ده..ولا اني مجنونه.. مثلا.. ولا هتتعصب وتجولي بردك حطي لسانك جوه خشمك.. يكون في علمك يارحيم... لو مجولتليش ايه اللي حوصل.. اني هستني كمان ساعه لو اخويا واختك مظهروش اني هبلغ جدي بكل ده وهو ساعتها يتصرف...
رحيم.. مسك ايدها بعصبيه.. انتي هتهدديني اياك..انتي نسيتي نفسك معرفاش انك بتتكلمي مع رحيم..
قمر.. لا عارفه ياود عمي.. بس مش فاهمه واني مهحبش ابجي مش فاهمه خصوصا. لو اللي اني مش فهماه متعلج بروح حد.. والحد ده مهواش غريب عني ده اخوي اللي مليش غيره وساره بت عمي واختي. وصحبتي اللي تبجي خيتك..بس واضح انهم مش فارجين معاك وشكي في محله عاد..
رحيم.. مسك اديها بغض...جمى.. انتي شاكه فيا عاد.. شاكه ان في حاجه اني وراها في اختفاء امجد وساره..
فنر.. بارتباك.. وخوف... اني مجولتش كده بس مش لاجيه تفسير للاسف..
رحيم.. اني هجولك ياجمر.. مع ان اني مبعملهاش مع اي حد وعمر مابررت لا حد واصل حاجه.. بس انتي عارفه غلاوتك عندي كانت كيف...
قمر... كانت....
رحيم.. ايوه كانت.. لما تجعدي مع نفسك ابجي راجعي الكلام من اوله لاخره وشوفي انتي جولتي ايه...وزيدي علي الكلام.. طريجتك اللي بتتحددتي بيها معايا ..المهم..اني هجولك بس من بعد ما تعرفي معايزش اتكلم معاكي.. ابدا.. وبردك هجولك زي ماجولتلهم معايزش حد يعرف واصل.. في حاجه حوصلت ياجمر.. ومكنتش عايز حد يعرفها وخصوصا جدك وامي . .. وابتدا..رحيم يحكي كل الحكايه.. من يوم الفرح.. لما شاف حور.. وبعد كده باقي الاحداث بالتفصيل لحد اللحظه اللي راحت ساره وامجد فيها.....
قمر... مش فاهمه بردو.. ليه خبيت من الاساس.. وليه اصلا دخلتها البيت وجعدتو فيه لحالكم..
رحيم.. اولا كان ممكن اوديها مستشفي.. عادي.. بس عمها كان سهل يلاجيها عمران وسخ هو وابنه.. وممكن يعملو اوسخ بكتيير من اللي عملوه مع حور.. قانيا لو سلمت من عمران ومسألش علبها.. تجار المخدر،ات كانو مهيرحموهاش... وكانت هتنجتل.. جعدتها معايا خصوصا ان في يوم وليليه مبجالهاش مكان تروحله عاد.... وعمها الوحيد اللي ليها.. هو اللي أذاها...مكنش ينفع اسيبها بحالتها دي في نصاص اللليالي .. وان كانت عرفت تهرب من عمها وتجار المخد،رات مكنتش هتعرف تخرب من جطاع الطريق..... عشان اكده اني محبتش حد يعرف واصل جولت لحد ما تسترد صحتها شويه واني بنفسي كنت هوديها لحد بيتها... فالقاهره... وكمت هعرف الكل بس محبتش فالوجت ده. عشان الكلام ميتنطورش جدام شغاليين وده ينجل لده.. لحد ما اللي عايزينها يلاجوها....
وطبعا امجد كان هيموت ويعرف هو وساره ولما حمتهم جالو يجي يشفوها جولتلهم تعالو من غير ماحد يعرف
قمر... واني ايه اللي يثبتلي انك بتجول الحج....
رحيم.. بعصبيه.بعد كل اللي حكتهولك ده عاد .. فيكي ايه ياجمر عاد من ميته ورحيم بيبرر لحد مالاساس انا قمر فا كانت مرعوبه من نبره صوته وعصبيته. اسمعي اني جولت اللي عندي عايزه تصدجي صدجي معيزاش اخبطي راسك فاطخن حيطه... بس واللي خلج الخلج كلمه تطلع هد،فنك ياجمر.. وده بما انك شيفاني بجيت سفا،ح...
قمر... بحزن.. اني مجولتش كده ياود عمي.. بس حط روحك مطرحي.. كل ده يوحصل جدامك وانت مش عارف حاجه ..هتفكر في ايه عاد غير العفش..
رحيم.. مهما كان ياجمر.. مش رحيم اللي يتشك فيه.. بس اجولك اني هعزرك بس لحد ما ارجع امجد وساره... بعد اكده انسي ان ليكي ود عم...وصحيح حابه تتأكدي.. ممكن تكلمي دكتوره سماح.. تعرفي منها.. ماهي اللي بتروح لحور كل يوم.. عشان تغيرلها عالجروح.. وسابها وبعد وفضلت قمر تعيط حست انها اتسرعت وفنفس الوقت هي متلغبطه وخايفه علي اخوها وعلي بنت عمها....
رجع رحيم.. يكلم شركه الطيران ويعرف ساره وامجد سافرو ولا لا.. وكلم الفندق يعرف راحو ولا لا....وكله بيقول لا... كلم كذا حد من معارفه يدور ويعرف اي حاجه...وكلم سليم... وعرف كل حاجه..
سليم... انا هجيلك يا رحيم..
رحيم.. خليك يا سليم..انا مش محتاجك هنا خليك فالشركه.. ولو احتجتك هقولك..
سليم... بقولك ايه.. ما ممكن انا اعرف مكانهم..
رحيم.. بلهفه... ازاي يا سليم...
سليم...مش بتقول التليفون بتاع امجد معاه وتليفون ساره سابته.. يعني نقدر .. نوصل لتليفون امجدد
رحيم.. بخيبه امل....جت في بالي بس ماانا بقولك مقفول هنعرف ازاي ...
سليم... ياعم هنعرف.. متقلقش.. اهي محاوله.. او عالاقل لو ينفع نحدد اخر مكان كان مفتوح فيه فين....
رحيم... طيب حاول ياسليم.. وانا بردو هنا مش هسكت.. المهم ان اللي انت بتقوله ده يكون في اسرع وقت ممكن...
سليم.. متقلقش. انا حالا هشوف الدنيا فيها ايه...صحيح.. انت مبلغتش يا رحيم...
رحيم... انا كل الظباط هنا معايا متقلقش بس الفكره انت عارف القانون بتاعنا لازم يعدي عالاقل 24ساعه علي اختفائهم..عشان تقدر تعمل بلاغ .
انا عموما هستني شويه كمان...لو محدش ظهر.. ومعرفتش اوصل لاي حاجه... وديني وما اعبد لاهقلب الصعيد عاليها واطيها وما هخلي بيت غير لما ادخل اشوفهم فيه..
سليم.. اهدي بس. كل حاجه هتبقي خير...
رحيم.. اهدي ايه.. ياسليم... انت مش شايف امي ومرات عمي حالتهم ازاي...مش شايف جدي عامل ازاي...مش شايف اللي جوايا انا اختي وابن عمي يتخطفو واللي خطفهم مش عارف.. انهم يكونو ايه للعمده...
انا لو عرفت اللي عمل كده همحيه من علي وش الدنيا...
سليم.. طيب مفيش حد حاول يكلمك.. يطلب فلوس او كده.. يعني يكون الحوار استبزاز مش اكتر..
رحيم... ياريت لاكن للاسف محدش اتصل...انا قلقان يكون حصلهم حاجه..
سليم.. يا ابني اهدي ان شاء الله خير.. انا هقلب الدنيا حالا بس عشان خاطري اهدي وحكم عقلك واتصرف بعقل لازم تهدي عشان تقدر تفكر.. متتهزش عشان اللي خطفهم اكيد بيراقبك ياصاحبي متخليش حد يشوفك ضعيف ويمسك نقطه ضعف لازم تبان قوي..
رحيم.. معاك حق... انا لازم اهدي شويه.انا هعمل كام مكالمه وهروح البيت اغير واظبط نفسي واهدي كده وارجع اكلمك.. ..
سليم... هي حور فالبيت كل ده ولا معاك...
رحيم... بصدمه... حووووور.. انا نسيت حور. خالص يا سليم.. انا من اضهر. وانا هنا... والوقت الساعه بقت 10..
وغريبه انها مكلمتنيش او سألت حصل ايه...
سليم..وهتكلمك ازاي مش هي معهاش تليفون...
رحيم.. انا كتبتلها رقمي وقولتلها تكلمني اي وقت من تليفون البيت...
سليم.. يمكن نامت.. خليك الاول فالانت فيه..
رحيم... بشرود.. ماشي ياسليم هرجع اكلمك المهم اقفل معايا وشوف حمايه التتبع دي...
سليم.. تمام سلام مؤقتا..
رحيم.. سلام...
قفل معاه رحيم.. واتصل علي تليفون البيت يشوف حور...
لاكن.. ملقاش. رد..
اتصل مره. واتنين وتلاته.. لاكن مفيش رد...
حس رحيم بقلق..... واثناء ماهو بيعيد الاتصال.. لقي دكتوره سماح بتتصل قلق اكتر...
رحيم. الوووو.
سماح.. كيفك يا رحيم بيه..
رحيم.. الحمد لله خير يا سماح..
سماح .. ابدا اني بس كنت عابزه اجولك.. اني روحت للانسه حور.. عالمغرب اكده وغيرتلها علي الجروح... وحضرتك مكنتش موجود.. بس جالتلي ان اخت حضرتك والاستاذ امجد مش لاجينهم.. كنت بطمن عليهم منيك...
رحيم.. خير يادكتوره ان شاء الله هيرجعو... المهم.. حسابك اول ما اشوفك هحاسبك..
حنان.. ليه مصمم ديما تزعلني منيك اني بتصل عشان اطمنك اني روحت للانسه حور.. وعشان اطمن علي اختك
رحيم.. عارف يا دكتوره.. بس الحج حج.. معلش هجفل الوقت عندي مكالمات كتير .
حنان.. طبعا وربنا يطمنك عنيهم.. سلام..
ارتاح رحيم. شويه ان حور بخير بس من جواه كان مضايق انها مطمنتش عليه ولا عرفت اللي حصل.. ولاكن محبش يدي الموضوع اكبر من حجمه....
اما عند حور... كانت مضايقه ان رحيم كل ده مجاش.. ولا هي عارفه توصله..
حور... مش فاهمه انا بيدني رقمه اكلمه لما هو التليفون بتاع البيت بايظ😒😒.
ده حتي مجاش يطمن عليا او يطمني بدل ماانا هتجنن كده.. ولا عارفه اوصله.. هو مش بيقول القصر جمب بيت المزرعه..طيب اروح هناك براحه اعرف الاخبار🤔🤔
لا انا مالي خليني هنا احسن يحصل حاجه ويرجع يتحول عليا...طيب انا زهقانه.. اعمل ايه.. وقامت راحت عالمكتب..بتاعه وفضلت تلعب في الحجات بتاعته وتلعب فيها...ومره واحده لقت ادامها كاميرا...
حور... ايه ده الله..الكاميرا دي كان نفسي اجبها اوي..
وفضلت تحاول تفتحها لحد ماعرفت.انا هسجل فديو بدل الملل ده. وفتحت الفديو......
.الووو الوووو تست تست تست...
ااهلا وسهلا معاكم في برنامجكم حيات المشاهير ومعانا الليدي حوووور..
اهلا بحضرتك.
اهلا بيكي.
كنت عايزه اعرف شويه حجات بسيطه عن حياتك الشخصيه ..عشان الناس اللي مهتمه باخبارك...عايزين يعرفو انتي مرتبطه فعلا برجل الاعمال المعروف رحيم.. المحمدي
انا... مكنتش حابه اتكلم وكنت عايزه اعملها مفجأه بس فعلا انا مرتبطه برحيم. وخلاص احنا هنتجوز قريب رحيم. ده احلي حاجه حصلت في حياتي.. اتقابلنا صدفه بس كانت احلي صدفه في حياتي..
ناس كتير مستغربين الاشاعات اللي حصلت عن ارتباطكم وديما بيقولو انك صغيره جدا وكمان في فرق سن بينكم...
حور..😒😒واهو حبني زي ما بحبه وهنتجوز اظن الناس بقي تبطل تقول كلام وزي ما بتقولي حبني من وسط كل البنات.. وانا مش صغيره علي فكره..
ربنا يتمملكم لخير وان شاء الله نكون احنا اول جريده تعمل سبق صحفي يوم فرحكم..
حورر. ميرسي ....
وفضلت تضحك حور.. والنبي انا المفروض كنت ابقي مزيعه. يلا بقي ياحلويين انا هقفل الكاميرا احسن الوحش يجي ياكلني لو عرف اني لعبت فالكاميرا بتاعته.... بحبك يارحيم😍.مع اني زعلانه منك عشان مطمنتيش عليك ولا رجعت وكمان التليفون بتاع البيت بايظ مش عارفه اكلمك ..هي بتتقفل ازاي.الكاميرا دي...وقفلت الفديو.. وحطت الكاميرا علي المكتب.. وعشان هي مرتعرفش فيها ظنت انها قفلته.بس هي حفظت الفديو وداست عالتصوير من جديد...
قامت حور.وراحت تاني تجرب التليفون...
برده بايظ... ودقيقه ولقت الباب بيخبط.....ومن غير تفكير..جريت عالباب عشان تفتح..
حور... رحيمممم .وفضلت تتسمد احد ما وصلت للباب.وفتحت..... وياريتها مافتحت............................................................
اما عند رحيم.... اهدي يا امه عاد.ولله هيرجعو..
اهدي يامرات عمي عاد كفايكم بكي..خلونا نفكرو
جده.. جيي العواجب سليمه يارب..
رحيم.. اني جالب البلد ياجدي.. والكل بيدور والحكومه مش ساكته.. والناس بتوعنا اللي عالطريج جالو ان مفيش حد طلع معناته انهم لسه فالبلد...واني مههداش غير لما الاجيهم وفظرف كام ساعه لو ملجتهمش هجلب البيوت كلها ومهخليش بيت ولا موطرح غير لماادور فيه..
اني هوصل لحد البيت هغير خلجاتي دي وارجع تاني لو حوصل حاجه كلموني..
كلموني...
جده.. ماشي ياولدي خلي بالك من حالك..وخد الغفر معاك
رحيم.. ماشي ياجدي..
خد رحيم كام واحد من رجالته والغفر وراح عالبيت...
فتح رحيم.. الباب.. ودخل لقي الدنيا هاديه.وحور مش موجوده فالصاله التلفزيون مفتوح ومفيش صوت ولا واقفه فالمطبخ .. راح براحه عالاوضه وخبط.. ملقاش رد...فتح الباب ملقهاش عالسرير والسرير مفروش. خبط عالحمام ملقهاش. دور بسرعه فالاوضه التانيه.. ملقهاش بقي ينادي عليها فالبيت زي المجنون مش لاقيها. رجع فالصاله يدور. مش لاقيها. لمح الورقه بتاعت التليفون مرميه عالارض.. فضل يدور مش لاقي.. لمح من بعيد الكاميرا بتاعته عالمكتب وفي لمبه حمرا منوره يعني الكاميرا شغاله... مهتمش ولبس بسرعه ونزل بقي يدور زي المجنون فالمزرعه والغفر وراه مش عارفين في ايه... بعد مده وتدوير كتير رجع تاني عالبيت...فضل رايح جاي مش عارف يتصرف لمح الكاميرا بتاعته وهنا انتبه.. ازاي طلعت من مكانها عرف ان حور كانت مسكاها راح مسكها ولفها ليه لقي ان هي بتسجل خرج من الفديو بعد ما حفظه ولسه هيشغله تاني لقي في فديو قبله فتحه شافه وكانت مفجأه ليه وهو شايف حور اعده تتكلم وتجاور نفسها ابتسم غصب عنه. وفضل يشوف الفديو لحد لحظه ما اعترفت حور بحبها ليها.. بحبك يا رحيم... وفضلت الكلمه تتردد في ودنه عينه دمعت وقلبه بقي يدق جامد وجواه متلغبط فتح الفديو التاني وهنا كانت المفجأه🙈🙈🙈🙈🙈
وصلوه 2000 تعليق للبارت الجديد
البارت العاشر....
بعد تدوير كتير من رحيم علي حور... رجع بسرعه تاني عالبيت مكنش عارف يعمل ايه ولا يروح فين... كان عقله واقف تماما بعد ما كان بيدور علي ساره وامجد... اتصدم من اختفاء حور.. مش عارف يدور علي مين فيهم مش عارف اذا كان اللي خطفهم واحد او لا.. رجع البيت
فضل رايح جاي مش عارف يتصرف لمح الكاميرا بتاعته وهنا انتبه.. ازاي طلعت من مكانها عرف ان حور كانت مسكاها راح مسكها ولفها ليه لقي ان هي بتسجل خرج من الفديو بعد ما حفظه ولسه هيشغله تاني لقي في فديو قبله فتحه شافه وكانت مفجأه ليه وهو شايف حور اعده تتكلم وتجاور نفسها ابتسم غصب عنه. وفضل يشوف الفديو لحد لحظه ما اعترفت حور بحبها ليها.. بحبك يا رحيم... وفضلت الكلمه تتردد في ودنه عينه دمعت وقلبه بقي يدق جامد وجواه متلغبط فتح الفديو التاني وهنا كانت المفجأه........
شايف رحيم.. حور. بتكلم نفسها وهي مش عارفه ان الكاميرا مفتوحه وبتصورها... سامعها بتكلم نفسها ...
التليفون بردو بايظ... هوصلك ازاي بس يارحيم....
ودقيقه والباب خبط.. رحيم.. وجريت عالباب .. تفتح... اما رحيم...فا كان بيكلمها فالفديو كأنه ادامه ..
لا يا حوووور. ارجوكي متفتحيش ده مش انا...
وفتحت حور الباب... وظهر ادامه. رجاله.. غريبه منهم اللي شكله ولبسه هيئته صعيدي.. ومنهم... اللي لابس عادي وشكله مش من البلد... حور اول ما فتحت وشافتهم.. صوتت ورجعت لورا بأقسي سرعه ونسيت الم رجليها...ولسه هتجري عالاوضه... كانو بعض الرجال اسرع منها.. ومسكوها...فضلت تص ت بأقسي صوت عندها وترفس برجليها وايديهت وهما شايلينها.. ولاكن كانت كلها محاولات فاشله.. منها فا حجم جيمها كان لا يقارن باجسامهم... حووور... رحيمممم رحيييمممم الحقني يا رحيمممم.. وثواني.. وكان حد منهم ضر"بها بضهر مسد*س في دماغها وفقدت الو*عي... اما رحيم.. كان بيتفرج عالفديو... وهو مصعوق ومغيب تمام ولاول مره يحس ان قلبه اتقبض وهو شايف منظرها في ايدهم وشكلها وهي مرعوبه. وبتنادي عليه عشان ينقذها...دموعه نزلت غصب عنه...وللحظه حس انه اضعف حد علي الارض كان احساسه بأنه متكتف ومش عارف يعمل حاجه هيمو"ته مش عارف يبدأ منبن ولا عارف مين اللي ورا كل ده ولا حتي عارف يفكر.. دماغه كانت هتفف من كتر الاحداث مش عارف يرتب افكاره ولا يبدأ ياخد موقف مش عارف يبلغ البوليس عشان يقدر يساعده ماهو محدش عارف بوجود حور ولا حكايتها.. مش عارف اذا كان اللي خطفها هو نفس اللي خطف ساره وامجد ولا لا.. بقي يكلم نفسه زي المجنون...
طب لو اللي خطف حور عمها او تجار المخدر"ات اللي شافوها.. هما... طب خطفو ساره وامجد ليه.. طب انا مليش اعداء. طيب مين يكون عمل كده... انا هتجننن.. وملقاش ادامه غير سليم اتصل بيه....بسرعه..
سليم... ايوه يارحيم في اخبار...
رحيم... سليم انا في كارثه..
سليم.. ايه يارحيم مالك وصوتك عامل كده ليه..
رحيم.. حكاله اللي حصل..
سليم.. طب لو اللي خطف حور. عمها... هيخطف ساره وامجد ليه..قبلها بيوم.. في حاجه مش مظبوطه...
رحيم... مش عارف انا مخي هيقف..
سليم.. طيب الفديو موضح اشكال الرجاله دي..
رحيم... اه.. اغلبهم وشهم باين...والباقي ملامحه مش واضحه من الحركه..
سليم... طيب تعرف حد منهم..
رحيم... لا بس انا مش قادر اركز ولا عارف افكر...
سليم... بقولك ايه.. انا هاجي الوقت حالا... وهبلغ..
المديرين التنفيذيين اللي معانا فالشركه.. عشان يحلو مكانا اليومين دول..
رحيم.. ماشي يا سليم انا فعلا محتاجك ..
سليم وانا مش هتأخر عليك.. كام ساعه واكون عندك.. المهم الوقت ابعتلي الفديو ده.. انا هبعته لظابط اعرفه يمكن يعرف يتعامل مع الفديو ويعرف الناس دي..
رحيم.. ماشي هبعتهولك حالا..
سليم... رحيم... بس انت لازم تعرف اهلك فالبيت ولازم تبلغ البوليس عندك باللي حصل.. هما هيقدرو يتصرفو ولو اللي خطف حور هو نفسه اللي خطف امجد وساره.. دي هتبقي معلومه مهمه اكيد ويمكن يتعرفو علي اي حد فالفديو...اللي معاك..
رحيم.. انا هعمل كده فعلا....
سليم.. طيب ابعت الفديو يلا وانا كام ساعه واكون عندك .
قفل رحيم مع سليم وبعتله الفديو... ونزل رحيم راح عالقصر....
.........
والدته. رحيم يا ولدي.. عوجت ليه..
رحيم.. في اي اخبار ...
الكل.. لا مفيش...
رحيم.. طيب ياجماعه اني عايزكم في موضوع ضروري ولازمآ تعرفوه.مينفعش اخبي عليكم اكتر من اكده..
انتبه الجميع لرحيم بخوف...
جده.. خير ياولدي جلجتني..
والدته.. وضربت علي صدرها.. اختك وجوزها جرالهم حجه..
مرات عمه... طمنا ياولدي ابوس يدك.. امجد وساره فيهم ايه..
رحيم.. اهدو ياجماعه الموضوع ميخصهمش بس في حاجه حصلت ويمكن تكون ليها علاجه بيهم..
عمه.. اتكلم ياولدي....
ابتدا رحيم.. يتكلم وقص عليهم كل حاجه تخص حور ..
جده.. وكيف يعني يارحيم متجولش وازاي ياولدي تجعد مع بنت في نفس البيت محفتش حد يشوفها عنديك ويدورو يتكلمو فالبلد عن عمدتهم اللي جايب حورمه عنديه فالبيت..
رحيم... افهمي ياجدي بس...
جده.. افهمك كيف يارحيم.. من ميته وانت بتتصرف اكده من ميته. وانت بتخبي عنينا وعني اني بالاخص.. ومن ميته.وانت بتجعد مع بنته لحالك في شجتك وهي كيف تجعد مع واحد غريب..
رحيم... جدي اديني فرصه اتكلم اني مناجيصش.. اني متكلمتش من الاول عشان كل الحديت اللي انت بتجوله ده. بس انت عارفني مليش فالكلام ده ولايمكن اغضب ربنا ياجدي.. انت عارفني زين... ومنسيتش اني العمده.. عشان اكده كان لازمآ اتصرف اكده.. افهمني ياجدي...لما سبتكم وجيت يوم الفرح..ولمحت البنت لو مكنتش لحجتها كانت هتنجتل ولو كنت ظهرت في وسطهم كانو جتلومي معاها ..كان لازم اتصرف اكده عشان انقذها ونفس الوجت.. اجدر اتصرف واعرف حكايتها ايه عاد... واما عرفت كل حكايتها وتوكدت بنفسي البت طلعت ملهاش حد واصل وعمران الك_لب ده هو الوحيد من اهلها اللي عايش وهو اللي عمل كل ده فيها. . اني اتوكدت كمان ان تجار المخدرات هما اللي كانو بيجرو وراها.. بس هما جريو وراها عشان عرفو انها شافتهم.. ومكنوش يعرفو ان هي هربانه من عمران.. والدليل ان بعدها جم المزرعه.. واني مسكتهم وودتهم المخزن وعملت معاهم الصح.. وعمران جالي وجلف حكايه متدخلش العجل عشان اسيبهم وعشان محطهوش في دماغي واني عملت نفسي صدجته.... ..
الجد... كل ده يوحصول ياولدي ومتعرفناش خلاص بجيت الكبير ومبجاش ليك كبير تستشيره...
رحيم.... لاياجدي متجولش اكده.. اني بس كنت مستني الوجت المناسب عشان كمان مكانش في دليل..
عمه. المهم الوجت ياولدي انت لازم تبلغ الحكومه..
رحيم... انا فعلا هجوم حالا ابلغ بس كان لازم اعرفكم كل حاجه الوجت..
مرات عمه.. طيب ياولدي.. اللهي خطف ساره وامجد هو نفسه اللي خطف البنته...
رحيم... اني معرفش حاجه يامرت عمي.. بس مجداميش اي تفسير غير اكده اني مليش حد هيعاديني..
جده...يلا جوم ياولدي اتوكل علي الله...
خرج رحيم بسرعه وراح علي القسم...
العسكري لرحيم... اهلا ياحضرت العمده
رحيم... عايزك تبلغ حسام باشا ان العمده مستنيه في امر هام..
العسكري . تحت امرك... خبط العسكري.. علي الظابط.. وثواني وخرج..اتفضل يا خضرت العمده..
دخل رحيم... واستقبله حسام بالسلام والاحضان والتحيه..
حسام...ظابط من اسكندريه وتعين فالصعيد... من اكتر من سنه...
حسام ... خير.. يا عمدتنا.
رحيم... اذيك يا حسام.. انا جايلك انهرده في امر يخصني وعايزك تساعدني فيه..
حسام... خير قلقتني.. تشرب ايه الاول.
رحيم.. هاتلي قهوه ساده دماغي هتنفجر..
حسام.. ثواني... واتصل حسام ...ابعتولي اتنين قهوه ساده عالمكتب..
..
حسام احكيلي يلا علي ما القهوه تبجي...
ابتدا رحيم يقص عليه كل الحكايه من اولها لاخرها....
حسام...حاطط ايده علي راسه...طيب الوقت.. احنا لازم نفتح محضر عشان علي اساسه ابتدي اتحرك..
رحيم.. اكيد.. وانا جايلك عشان كده..
حسام.. هو فات اد ايه علي خطفهم..
رحيم... امجد واختي.. كانو عندي امبارح ومشيو علي الساعه اتنين تقريبا..وبص في ساعته يعني كلها ساعتين زمن ويبقي بقالهم 24ساعه...لاكن حور.. الدكتوره كانت عندها عالمغرب... يعني تقريبا فات حوالي 6ساعات علي خطفها...وانا مش هستني يفوت وقت اكتر من كده...
حسام.. جميل افتح المحضر يا ابني....
ـــــــــــــ (الاسئله اللي اتسألت في المحضر)
حسام... س... ماهو سبب تحرير المحضر..؟
رحيم...ج.... السبب هو وحكي كل التفاصيل..........
حسام... س..كم عدد الاشخاص الذي تم اختطافهم.؟؟
رحيم...ج.....ثلاثه اشخاص.. اختي.. وابن عمي وجوز اختي...وفتاه تدعي حور...
حسام.. س.. ماهو عمر الاشخاص الذي تم اختطافهم..؟؟
رحيم..ج... ساره 21سنه..امجد.. 29 حور 19.
حسام...س.. هل كان مع اي منهم مبالغ ماليه؟.
رحيم.. ج.. لا..
حسام..س..ماهي مواصفات كلآ من شقيقتك وزوجها والفتاه التي تدعي حور...؟
رحيم... ج..ابتدا رحيم.. يقول مواصفاتهم من حيث السن الطول الوزن الشكل...
حسام.س..هل تشك ان وراء خطفهم شبهه جنائيه ؟
رحيم..ج... لا
حسام..س.. هل تلقيت اي اتصال من الخاطف. لطلب فديه او ماشابه ذلك؟
رحيم..ج..لا
حسام.س..هل معك صور.للمختطفين.؟
رحيم...ج. معايا لاختي وابن عمي..اما حور معايا فديو موثق بلحظه اختطافها..
حسام..س..هل تتهم احد باختطافهم.؟
رحيم..ج. وفكر كتير انا مليش اي اعداء..ولاكن مفيش ادامي حاليا غير السيد عمران الدسوقي.. عم حور.
حسام.س. اذا انت تتهم عمران الدسوقي باختطاف كلا من شقيقتك.. وابن عمك والفتاه التي دعي حور..؟؟
رحيم.. ج. نعم حاليا معنديش اي حد اوجهله اتهام غيره..
حسام..س. هل لديك اقوالا اخري؟
رحيم.. ج..لا
حسام.. وقد اغلق المحضر في ساعته وتاريخه.. مع تحريز صور المختطفين.. وايضا الفديو الخاص بخطف الفتاه حور...
حسام... كده تمام المحضر خلص واي وقت عندك اي اقوال لازم تيجي تضيفها..
رحيم.. حسام انا عايز الكابوس ده يخلص في اسرع وقت مش عايز انا افضل استني اجراءات ..
حسام.. اطمن انا من الوقت هبتدي اتحرك. بس ده مجرد روتين لازم يتعمل..
رحيم.. تمام في اي حاجه تاني ولا امشي انا..
حسام.. سلم بس الصور والفديو. وخلاص..
رحيم.. بس انا مش عايز اسلم الكاميرا..
حسام.. ابعتهولي الفديو عادي وانا هطبعه علي اي كارت ميموري. وانا هرفقه بالمحضر..
رحيم... تمام.. وبعد ما خلص رحيم.. سلم علي حسام ومشي....
راح.. علي القصر. من تاني وبلغهم باللي حصل.. واطمن اذا كان في جديد او لا ومشي عالبيت يرتاح شويه ويستقبل سليم صاحبه الللي علي وصول...
روح رحيم.البيت.. وبمجرد وصوله فتح الباب.. وفضل واقف شويه.. بحزن...دخل البيت وقفل فضل يلف فالبيت مش لاقي حاجه يعملها مفتقد حور قالبه واجعه عليها هي واخته وامجد..خايف حد يمسهم وخايف علي حور اكتر لانها كانت تعبانه ولسه مستدتش صحتها.. خايفه تتعرض من تاني للتعذيب او يمسها اي حاجه وحشه.. راح بملل اعد علي السرير وفضل باصص علي مكانها.. اد ايه كانت ماليه البيت حركه وحيويه برغم تعبها افتقد صوتها عيونها كل ملامحها افتقد برائتها وطفولتها افتقد طولت لسانها وصوتها العالي.. افتقد دموعها وحضنها افتقد كلامها وعندها.. ساب من ايده الكاميره وحط ايده الاتنين علي وشه وفضل اعد ورجع تاني للكاميرا فتحها براحها وثبتها ادامه... وفتح الفديو بتاعها وهي عامله مزيعه.. ابتسم علي طرقتها وجنانها وبرائتها.. اد ايه وحشته بالرغم انه سابها من بدايه اليوم .. سمعها وهي بتقوله بحبك يارحيم.. فضل يعيد فالجمله اكتر من مره بحبك يا رحيم.. بحبك يارحيم.. وكأن الجمله دي بتديله دافعه اكبر انه يلاقيها.. استمع لجملتها.... يلا سلام بقي احسن الوحش يجي يقتلني لو لقاني بلعب فالكاميرا بتاعته...
فتح الفديو التاني... وكان هيتجنن علبها وهي بتصوت وتصرخ..باسمه ..الحقني يارحيم.. كان ماسك دماغه وحاسس انها هتفجر... ورجع الفديو اكتر من مره ولكن المره دي لفت انتباهه جمله حور قالتها....واترددت الجمله دي في ودنه اكتر من مره...
حور...مش فاهمه انا بيدني رقمه اكلمه لما هو التليفون بتاع البيت بايظ😒😒.
حور...مش فاهمه انا بيدني رقمه اكلمه لما هو التليفون بتاع البيت بايظ😒😒.
حور...مش فاهمه انا بيدني رقمه اكلمه لما هو التليفون بتاع البيت بايظ😒😒.
رحيم... ازاي ده.. يعني اللي كان مخليها متطمنش ان التليفون مش شغال.. طب ازاي وانا الصبح جدي مكلمني عليه...جري عالتليفون وجربه. لقاه مش بيدي اي حاجه...خرج بره يتفقد السلك بتاعه .. وكانت المفجأه انه لقاها مقطوع....
رحيم... يعني دي كانت مقصوده.....
هي ايه دي اللي مقصوده....كان صوت سليم...
رحيم... حرام عليك انا ناقص..
وخده بعض بالحضن..
سليم. في ايه واقف تكلم نفسك ليه...وفي جديد ولا لا..
رحيم.. تعالي ندخل جوه الاول...
دخل سليم مع رحيم.. وبتد ما ارتاح.. ابتدا رحيم يحكيله كل حاجه حصلت فالقسم وان مفيش اي معلومه او اخبار جديده...
اما سليم.. فقاله ان كذا حد من معارفه بيدورو علي اشكال الرجاله اللي فالفديو.. وطبعا لسه متوصلش لاي حاجه بخصوص تتبع الخط بتاع.. امجد..
سليم.. طيب انت لازم تبلغ الظابط بخصوص قطع السلك ده..
رحيم.. تفتكر دي معلومه تفيد.
سليم.. اي معلومه تخص اي قضيه يا سليم.. مهما كانت تافهه بالنسبالك ممكن تكون اصلا بدايه خيط في شغلهم.. فا متستقلش بأي معلومه.. خصوصا لو كان السلك ده عليه بصمات..
رحيم... صح انت صح.. ومسك التليفون وكلم حسام وقاله علي قطع السلك...
حسام.. تمام.. ياريت تدخل السلك ده عندك وحاول متلمسهوش.. وبأمر الله بكره انا هعدي عليك هاخده.. وهنشوف حكايه البصمات دي...ويمكن توصلنا لحاجه ميتهيأليش اللي قطع السلك كان في باله اصلا يلبس حاجه في ايده...
رحيم.. تمام..اسف عالازعاج يا حسام.
حسام.. متقولش كده يا رحيم. انت عارف معزتك عندي ..
وقفلو مع بعض....
سليم.. كده تمام..وان شاء الله تيجي بفايده..
رحيم.. يارب..يلا قوم كل حاجه وادخل ريح شويه من الطريق عشان نشوف بكره مخبي ايه..
سليم.. يلا بس هتاكل معايا..
رحيم.. لا مليش نفس..
سليم.. لا هتاكل عشان تقدر تقف اللي حاصل حاجه والاكل حاجه..
رحيم.. ماشي... وقامو كلو وبعد ما خلصو... رحيم دخل سليم الاوضه التانيه ينام فيها..اما هو فا راح علي الاوضه بتاعته اللي حور كانت بتنام فيها...
مسك المخده اللي كانت بتنام عليها وحضنها... راح مسك في هدومها فضل يقلب فيهم... ورجع تاني عالسرير حاول ينام لاكن دماغه مكنتش بتقف من التفكير...
رحيم... مكنش مجرد كابوس يا حوور. كانت رساله بحاجه وحشه هتحصل بس اتحقق بخطفك انتي واذيتك مش اذيتي انا... يارب.. احفظها هي وساره وامجد يارب متوجعش قلبي علي حد فيهم...
وبعد تفكير كتير اخيرا استسلم للنوم.. من كتر الصداع...
ـــــــ
في مكان اخر فالقاهره عند سهي ووالدتها حنان
حنان.. حضرتي نفسك يا سهي..
سهي.. ايوه ياماما..كله تمام بس احنا واخدين معانا غيار ليه
حنان.. عشان ممكن نبات يوم او اتنين لحد ما نطمن علي حور ونعرف في ايه مش هنلحق نروح ونرجع بسرعه احنا هنسافر علي سبعه الصبح يعني كلها تلت ساعات ونمشي. وعلي بال ما نوصل فيها اربع ساعات يعني هنكون هناك عالضهر مش هنلحق نشوفها ونتكلم معاها ونطمن عليها. ولو مشيتا هنرجع متأخر هنا
سهي.. طب واحنا هنبات فين..
حنان.. مش هنغلب يابنتي حتي لو هنشوف اي مكان نأجره نبات فيه ليله او اتنين..
سهي. طيب انا هدخل اريح شويه لحد ما نيجي نسافر
حنان.. ماشي يابنتي وانا كمان هريح ساعتين كده واظبط المنبه علي الساعه سته ونص كده..
سهي.. ماشي يا ماما تصبحي علي خير.
حنان. وانتي من اهله يابنتي...
نرجع تاني الصعيد......❣️
صباح يوم جديد.. صحي رحيم علي خبط الباب. هو وسليم..
راح رحيم. يفتح.. وكان حسام ومعاه بعض الاشخاص عشان يرفعو البصمات..
من عالسلك وعالباب.. وفالاماكن اللي اتحرك فيها الاشخاص في الفديو...
حسام... كده انا رفعت البصمات وكام ساعه وكل حاجه تبقي علي مكتبي.. ومتقلقش.. في تحريات كتير عملتها وان شاء الله نقدر نوصل لبدايه خيط انهرده..
رحيم.. يارب..... نسيت اعرفك ده سليم صاحبي انا وامجد جه من القاهره امبارح..
حسام.. اهلا بيك..
سليم.. اهلا حضرت الظابط..
حسام.. همشي انا بقي ولو في جديد بلغني ولو في جديد هبلغك...
رحيم.. تمام مع السلامه..
حسام.. سلام..
رحيم. لسليم... انا هغير هدومي واروح عالقصر...
سليم.. انا هغير وجاي معاك...
خلص رحيم وسليم واتوجهو عالقصر.. والكل كان صحي
وبعد ما سلمو علي سليم...
جده.. في اي اخبار يا ولدي...
رحيم.. من شويه.. جه حسام الظابط ورفعو البصمات وعلي الله يكون خير..
والدته بحزن.. يارب ياولدي....
دقايق وجه تليفون لسليم... ده شاكر.. اللي بيتتبع تليفون امجد..
رحيم. طب افتح الخط..
سليم.. تمام... الو اذيك ياشاكر.
شاكر. الحمد لله يا سلبم
سليم..خير. ياشاكر
شاكر... سليم انا حاولت اوصل لاي حاجه بخصوص التليفون بس للاسف طول ماهو مقفول مش هقدر اوصل بس اخر مره التليفون كان مفتوح فيها كان فالصعيد يعني لو فرضنا ان التليفون فاصل شحن او حتي اتاخد منه فا ده معناه انه لسه هناك.. بس الخوف يكون الشخص ده علي قدر كبير من الذكاء...وخاف من قصه التتبع ورماه في اي مكان فالبلد..وهو خدهم وعرف يخرج بيهم اصلا من البلد..
سليم.. يعني ايه....
شاكر.. يعني احنا مقدمناش حل غير اننا نستني التليفون يتفتح حتي لو ثواني بس عشان نقدر نحدد اذا كان التليفون لسه موجود فالصعيد ولا لا..
سليم.. طيب تقدر تحدد الموقع يا شاكر بالظبط...
شاكر... هقدر... هحاول الوقت واي حاجه هوصلها هكلمك ولو قدرت اوصل للمكان بالظبط هبعتلك رساله باللوكيشن..
سليم.. ماشي مستنيك تعبتك معايا ياشاكر..
شاكر.. متقولش كده يا صاحبي.. يلا سلام الوقت وهرجعلك تاني...
سليم.. سلام...
سليم... مفيش ادامنا غير اننا نستني...
جده.. جيب العواجب سليمه يارب..
عدي كذا ساعه من غير جديد..والكل علي اعصابه ورحيم رايح جاي يعمل في تليفونات ويشرب في قهوه. والوقت قرب عالمغرب
دقايق.. ودخل عليه غفير.من الغفر.. ورحيم اعد هو وسليم وجده وعمه ومرات عمه ووالدته وقمر في بهو القصر.
رحيم. بيه فيه واحده ست ومعاها بت صغيره عايزين يجابلوك...
رحيم.. مين دول..
الغفير.. معرفش بس بتجول عايزه تشوف العمده...
رحيم. خليها تتفضل..
والدته.. مين دي..
رحيم.. واني اشعرفني يا امي ماهو الكلام جدامك الوجت نعرفو...
دخلت حنان والدت سهي..ومعاها سهي..
حنان.. السلام عليكم
رحيم. وعليكم السلام..اتفضلي..
حنان. انا اسفه اني جيت في وقت مش مناسب .
جده.. تعالي يابنتي خير شكلك مش من اهنه..
حنان دخلت بحرج.. وفضلت واقفه وسهي ماسكه في اديها زي العيله الصغيره..ومتوتره..
رحيم.. اتفضلي اجعدي..
اعدت حنان هي وسهي.. اللي حسام كان بيبصلها باستغراب ..
رحيم.. خير جولتي انك عايزه العمده.. اني العمده..
حنان.. اولا انا من القاهره ودي بنتي .. انا ليا بنت هنا بعتبرها بنتي هي فالاصل امها جارتي وحبيبتي ومتربيه مع بنتي.. جت هنا الصعيد من فتره مش كبيره عند عمها.. ومن ساعتها لا حس ولا خبر حتي والدتها كانت تعبانه وللاسف اتوفت والخبر وصلها وكلمتها ودي كانت اخر مره اكلمها.. ومن بعدها موبايلها مقفول.. وكل ما اتصل اطمن من عمها مش بيرد والبنت مرجعتش..
فاللحظه دي الكل انتبه لكلام حنان وبقو يوجهو نظراتهم لبعض باهتمام..
رحيم.. كملي..
حنان.. امبارح قررت اني اجي الصعيد بنفسي واشوفها انا عارفه العنوان منها.. وبالصدفه.. وجيت انهرده.. وقابلت عمها. بس حسيت بحجات مش صح وقلقت اكتر عليها..ومكنش ادامي غير اني اجي لعمدت البلد اللي هو حضرتك
رحيم... نطق اسمها بشروود.. حووووور..
نطقت سهي.. انت تعرف حور..
حنان بلهفه.. انت تعرف حور..
رحيم.. اعرفها زين.. كملي حديت
حنان.. طمني عليها جرالها حاجه وتعرفها ازاي اصلا.
سليم.. اهدي يامدام.. كملي كلامك.
رحيم. كملي كلامك وانا هفهمك كل حاجه.. المهم ايه الغريب اللي حسيتي بيه..
حنان..... انا اول ما وصلت البيت عند عمها................. اشوفكم بكره..
ملحوظه صغيره.. انا دارسه informaishion system
يعني مليش علاقه بالحقوق ولا طريقه المحضر..
يعني ده كله كان مجرد معلومات او حجات بشوفها في مشهد فيلم او مسلسل😍يعني لو مش تمام فا ده غصب عني انا لا افقهه شئ فشغل الحكومه🤣🤣
اتفاعلو وهكمل
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا