القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية السند البارت 6_7_8_9_10بقلم نيرة محمد

السند نيرة محمد


البارت السادس 


لين بقوه ..انا مستعده اسامحك و اساعدك انك تخف ياسليم وده مش عشانك ابدا لانك متستاهلش ولكن ده علشان بمزاجي او لا انت بقيت جوزي بس ليا شرط 


سليم بلهفه بعد ماقام وقف قدامها ..اللي انتي عيزاه انا هعمله بس تسامحيني 


لين ..انك متلمسنيش تاني ابدا 


سليم ..بس انا في حاجه جوايا ليكي يالين مش عارف ايه هيا بس حاسس اني بدات احبك


لين باستهزاء .لا ماهو واضح الحب بصراحه اه وحاجه تانيه انا كان لسالي سنه واخلص كليه اداب وممكن لو امتياز برضوا زي كل سنه ابقي معيده فيها وكل ده اجلته عشانك فعايزه اكمل ها موافق ولا لا 


سليم ..موافق عشان مقدر انك كنتي اكتر انسانه واقفت جنبي ومع كل ده اذيتك قالها بحزن وندم 


لين ..ماشي عن اذنك بقا اخرج لماما عشان عايزه اروح لاني تعبانه 


سليم باستغراب ..تمشي فين انتي مراتي ومكانك جنبي 


لين ..مستحيل افضل معاك في مكان واحد انا هروح مع ماما 


قالت الكلام ده وخرجت من غير ماتستني رده راحت عند مامتها لقيتها بتبكي باست ايديها وقالتلها 


لين بدموع ..حقك عليا ياماما بس والله كان غصب عني مقدرتش ادافع عن نفسي كان اقوي مني والله وانهارت في العياط 


زينب بحسره ..اهدي يالين خلاص اللي حصل حصل انا عارفه اكيد انك مكنش قصدك تكسريني كده بس كنت بعيط لاني كان نفسي افرح بيكي ياحبيبتي


لين بلهفه ..انا والله قولت لسليم اني هكمل السنه دي وهخليكي تفرحي بشهادتي وهو وافق لكن اللي حصل ده نصيبي 


زينب باستسلام ..ربنا يكتبلك الخير يابنتي ويكرمك انا همشي بقا لقني تعبت وهبقي اجيبلك هدومك بكره وانا جايه 


لين ..ايه اللي بتقوليه ده ياماما انا جايه معاك 


زينب ..مينفعش يابنتي كامل بيه امر ان اوضه سليم تترتب عشان تقعدي معاه فيها وقالي انك هتعيشي هنا من هنا ورايح وانا سكت لانك بقيتي خلاص مرات ابنه 


لسه هرد علي ماما لقيت هناء نازله من علي السلم وبتبوص علينا بشر قربت مننا وقالت 


هناء بعصبيه ..الله الله بقا حتت بت ز"*باله زيك تيجي يومين تشتغل عندنا تدبسي الراجل في جوازه 

والله اما كامل قالي مصدقتش عملتيله ايه يابت 


سليم بقوه .حبيتها يا هناء ولا انتي مفكره ان كل الستا:؛!؟ت خط٪©افه رجا:؛!له زيك 


يلا يالين اطلعي علي اوضتك وانتي ياداده حقك عليا بس من هنا ورايح انتي ام لمراتي وبس وتيجي للين وقت ماتحبي علي دماغي 


لين ..حسيت اني فرحت اوي ان سليم جه في الوقت المناسب قبل مانرد لا ودافع عننا كمان بس طبعا حسيت ان نار طلعت فجاه لما هناء اتكلمت 


هناء بعصبيه وجنون ..لا ده انت بقيت تتكلم اهو الله يرحم ماكنت بتترعش وانت بتاكل ولا تخرجلنا بالبجامه وتفضحنا 


سليم باستفزاز..البركه في لين اللي اهتمت بيا ووقفت جنبي وصدقيني قريب هرجع سليم القديم وساعتها هتندمي 


زينب ماحبتش تقعد اكتر من كده وانسحبت بفرحه داخليه علي دفاع سليم عنهم ومشت وسليم شد ايد لين وطلع وهناء كانت واقفه تبص حاوليها عايزه تق"'*تل حد من غيظها 


سليم فتح الباب واخد لين معاه وقفلوا الباب بس الرعب بان علي وش لين لما شافت الاوضه وافتكرت اللي حصل سليم حس بيها وبخوفها فقالها عشان تطمن


سليم بحنيه ..لين صدقيني عمري ماهاذيكي تاني ولا هلمسك غير لما انتي نفسك تطلبي ده واحس بحبك كمان ممكن تهدي بقا ..


لين بهدوء ..شكرا علي كلامك تحت وعلي فكره عمري ماهحبك ولا هبقي عايزاك تقربلي 


سليم بخبث ..ماشي ياستي هنشوف ومتشكرنيش انتي مراتي يالين يلا ادخلي الحمام خدي شاور وانا هجيبلك حاجه من هدومي تنامي فيها علي ما مامتك تجيب الهدوم 


لين باستسلام لان اليوم كان طويل وتعبت فامحبتش تجادله راحوا ناحيه الدولاب واخدت قميص منه جايلها لما للركبه وراحت ناحيه الحمام ودخلت وقفلت عليها 


سليم ...سامع صوت الدوش شغال حاسس بفرحه في قلبي جامده انها بقت مراتي شكلي فعلا حبيتها اووي 


الباب اتفتح ولين خرجت لابسه القميص اللي كان كبير عليها وشكله يضحك بس كانت قمر وسليم مانزلش عينه من عليها 


سليم بهيام ..انتي جميله اووي يالين 


لين بكسوف ..شكرا وغيرت الموضوع من كسوفها خاصه من نظراته اللي هتكلها هنام فين 


سليم بخبث ..اكيد جنبي انتي عايزه يجيلي حاله تشنج بالليل ومتحسيش بيا واموت 


لين بلهفه مش طبيعيه وطيبه ..بعد الشر خلاص هنام جنبك بس خلي بينا مخده كبيره عشان خاطري 


سليم بحب ..حاضر 


راحت نشفت شعرها حلو بالفوطه وهو جهز السرير وحط مخده طويله بينهم ونام كل واحد فيهم علي جنب 


لين كانت عطياله ظهرها وشكلها قلقانه وهو مثل النوم عشان متخفش وتنام وفعلا اما بصت عليه فجاه ولقيته نايم راح الخوف منها ودقايق وراحت في النوم 


سليم لما اتاكد انها نامت قرب منها وباس خدها وخدها في حضنه وهو كمان راح في النوم علي طول 


تاني يوم حست لين انها متقيده ومش عارفه تتقلب بصت لقت نفسها في حضن سليم قامت بفزع تصوت 


لين بفزع ..سليييييم ق


يلا ياجماعة ياريت تفاعل كتير عشان متأخرش عليكم


البارت السابع  


لين ....سليييم قوووم 


قام سليم نط من جنبها مفزوع وقالها


سليم بخضه ....حرام عليكي يابنتي في بسكوتايه زيك تصحي حد كده 


لين بتريقه ...بسكوتايه بقولك ايه سيبك من الكلام ده انت ايه اللي خلاك تحضني كده احنا مش اتفقنا 


سليم برخامه ..اتفقنا ملمسكيش لكن احضنك عادي وممكن ابوسك ميضرش كاني اخوكي الصغير مثلا 


لين بغيظ...يااااسلااام لا فعلا ظلمتك تصدق بص ياريت الموضوع ده ميتكررش تاني ممكن .


سليم اللي بياخدها علي قد عقلها ..ماشي 


لين زقته وعدت وقامت من جنبه وكانت راحه ناحيه الحمام بس قبل ماتدخل بصتله وقالتله 


لين ..ممكن تشوف ماما جابت الهدوم ولا لا لانها قالتلي هتجيبهم بدري 


سليم ..انزل اشوفها جت يعني 


لين ..الفون جنبك اطلب رقمها 


سليم قالها حاضر وقبل ماياخد التلفون سمع خبط علي الباب وصوت زينب ام لين من وراه مستنيه الاذن عشان تدخل 


سليم قام فاتحلها وقالها تدخل دخلت وبصت علي لين اللي اول ماشافتها جرت عليها تحضنها


لين بلهفه ..حبببتي ياماما اول مره انام بعيد عنك وحشتيني 


زينب بحنان ..يابكاشه ده هو يوم بس تعرفي البيت وحش من غيرك وملوش حس بس  اهم حاجه ربنا يهنيكي ياحبيبتي 


سليم قاطع كلامهم وقرب من زينب ومد ايديه باس ايديها وقالها


سليم بحزن ..مش عارف اقولها ازاي لاني مليش عين اقولها بس حقيقي بتمني تسامحيني ياماما ده طبعا لو تسمحي ان تعتبري واحد زيي ابنك 


زينب بدموع ..انا طول عمري ياسليم بعتبرك ابن ليا فعلا من ايام الست هند الله يرحمها بس اللي انت عملته في بنتي كسرني وخلاني احقد عليك وده عمره ماكان طبعي يابني 


سليم بلهفه ..صدقيني انا مكنتش حاسس بنفسي انتي عارفه الحالات اللي بتجيلي بس اوعدك اني احافظ علي لين واحطها في عيوني مش بس لاني اذيتها لكن لاني حبيتها اوي والله 


لين اللي بتسمع كلامهم بحزن بس لما سمعت كلمه حبيتها من سليم قلبها دق اووي ولقت نفسها بترد علي امها 


لين..ماما خلاص اللي حصل حصل وياريت تسامحيه زي مانا بحاول اسامحه .


زينب بطيبه ..خلاص يابنتي ربنا بيسامح احنا يابشر مش هنسامح ربنا يسعدكم ويهنيكم ياحبيبتي 


وكملت كلامها وهي بتشاور علي الشنطه اللي جنبها علي الارض 


زينب ..دي الشنطه اللي فيها كل هدومك يالين وانا هسيبكم بقا لاني عندي مشوار واكيد هاجي اشوفكم تاني خلي بالك من نفسك ياحبيبتي 


لين وسليم في نفس واحد ..ماتقعدي كمان شويه 


بصوا لبعض بضحك 


زينب بضحك عليهم ..هجيلكم تاني اسيبكم بقا ومشت 


لين بعد الباب ماتقفل راحت ناحيه الشنطه وفتحتها وخدت الهدوم اللي تلزمها ودخلت الحمام من غير ماتتكلم مع سليم 


سليم في نفسه ..مجنونه دي ولا ايه وضحك عليها 


بعد نص ساعه خرجت لين بعد ماخدت الشاور بتاعها ولبست عبايه جميله لونها موف وخرجت لبست الطرحه قدام المرايه وهي متجاهله سليم خالص 


سليم بعصبيه مفاجاه ..انتي يابت مكتومه كده ليه ماتبصيلي 


لين بتفاجا وخوف ..انت عايز ايه هو انا عملتلك حاجه انا بلف الطرحه عشان ننزل تحت زهقت من الاوضه ..


سليم بنفس العصبيه ...انتي تتعدلي معايا عشان معدلكش انتي تردي كويس تسمعي الكلام ايااااكي انك تتجاهلي وجودي فااااهمه  بزعييق


لين بفزع وخوف ..فاهمه فاهمه 


سلييم اللي بعد ماتعصب هدي فجاه وعنيه لفت واتهز جامد ووقع علي الارض وقعد يتشنج 


لين اللي خافت علييه وجرت علي العلاج بتاعه اللي ابوه ادهوله قبل كده وهو في نفس حالته وجابت مياه وراحت قعدت جنبه علي الارض ورفعت دماغه حطيتها علي رجلها واديته الدوا والمياه بعد معاناه بسبب قوه حركته 


حركته هديت وابتدي يفوق وبص لقا نفسه علي رجلها وهي بتبصله بدموع وحزن قام قعد ومسح دموعها وباس دماغها بوسه طويله بتدل علي اسفه وندمه 


سليم بحزن ..انا مش عارف انا بعمل كده ليه والله انا تعبت تعبت اوي يالين انا بحبك والله بحبك اووي عشان خاطري متسبنيش 


لين بدموع ..انا مش زعلانه لاني عارفه ان غصب عنك بس انا خوفت منك اوي خوفت احسن تعمل فيا زي ماعملت قبل كده عشان خاطري انت ياسليم لو فعلا بتحبني زي مابتقول لازم تتعالج وانا هبقي جنبك ومش هسيبك ابدا 


سليم بتعب وضعف ..انا هعمل اي حاجه انتي عايزاها بس ما اذكيش تاني 


لين ..انا عايزه منك حاجه تانيه ودي مهمه اوي عندي ياسليم 


سليم باستغراب ..ايه هي الحاجه دي 


لين بقوه ..ان محدش يعرف انك نويت تتعالج عند دكتور تاني غير دكتور سالم اللي متابع حالتك حتي والدك 


سليم....بس دكتور سالم دكتور كويس برضوا 


لين ..حتي لو كويس ده مايمنعش ان نستشير دكتور تاني ونطمن اكتر وفي دكتور مخ واعصاب كبير يبقي بابا واحده صاحبتي في الكليه هاخد رقمه منها ونتواصل معاه 


سليم بتعب واستسلام ..ماشي اللي انتي عيزاه ويلا  انزلي انتي وانا هاخد شاور وانزل وراكي 


لين بطاعه ..حاضر بس متتاخرش عليا 


سليم ..مش هتاخر 


قامت خرجت من الاوضه ونزلت وراحت عند المطبخ عشان تحضر حاجه تاكلها ليها هي وسليم ملقتش حد في المطبخ فبدات تجهز الاكل وكانت سرحانه بس لقت اللي فزعها وحط ايديه علي ضهرها 


مراد بخبث ووقاحه ..مرات اخويا القشطه بتعمل اييه اه ماهو سليم برضوا زي اخويا قالها باستهزاء 


وكمل 


 والله ماصدقت لما امي قالتلي بقا القشطه دي تاخد الاهطل ده طب حتي كانت  اشاره منك ياجميل وانا كانت رقابتي سداده 


طراااااخ صوت قلم جامد نزل علي وشه من ايد لين 


لين بعصبيه واحتقااار........

يتبع



البارت الثامن 


لين بعصبيه واحتقاااار ...انت واحد حيو،،! ان وقليل الادب واقسم بالله سليم اللي غلط فيه من شويه ده جذمته برق بت *ك واياااك تلمسني تاااني فااااهم ولا لا 


مراد اللي كان واقف قدامها وشه احمر اوي وعنيه لون الدم من العصبيه اللي هو فيها قرب منها وعنيه في عنيها بجراه 


مراد بهدوء مرعب ..اقسم بالله يابنت الخدامه لاتكوني دافعه تمن القلم ده غااالي قووي وساعتها هتبوسي رجلي عشان ارحمك ومش هرحمك 


قال الكلام ده ومشي من قدامها قبل ماترد عليه 


لين بخوف في نفسها ..هو الحيوا!؛ ن ده ممكن ياذيني لا اكيد لا اوعي تبيني يا بت يالين انك خايفه منه احسن يسوق فيها 


قاطع افكارها مع نفسها بوسه علي خدها خلاها تتنفض من الخضه 


لين بخضه ...حرام عليييك ياسليم مش تعمل صوت فزعتني وبعدين ايه اللي عملته ده 


سليم باستعباط ..عملت ايه ياحبيبتي دي بوسه بريئه 


لين بتريقه ...لاااا والله 


سليم برخامه ...اه واللله وكمل بقولك ايه انا جعان اوي مش هتاكليني 


لين ..هحط الاكل وناكل علي طول بعيدا عن هتاكليني دي كانك بيبي  ..


سليم غمزلها وراح قعد علي الترابيزه يستني الاكل وبعد شويه كانوا بياكلوا سوا وكل واحد بيبص للتاني من غير ما التاني يحس 


قطعت الصمت لين اللي قالت لسليم 


لين ..انا هكلم نهي صاحبتي لو باباها معاده يسمح ممكن نروح  خاصه ان الدنيا هاديه ومش شايفه حد في البيت فالوقت مناسب ولا وراك حاجه 


سليم ...خلاص مفيش مشكله نروح انهارده 


خلصوا اكل وسليم راح يقعد قدام التلفزيون ولين دخلت تحط الاكل في المطبخ وتكلم صاحبتها 


لين بترن علي نهي اللي ردت بعد شويه 


نهي   ...ياااااهلا بالاندال اللي مبيسالوش ولا عشان ياست لين اجلتي السنادي متعرفنيش 


لين ..ايييه يابنتي حييلك حييلك والله يا نهي انتي وحشتيني اوي بس غصب عني انتي عارفه الظروف وفوق كل ده اني اتجوزت 


نهي بصدمه ..ناااااعم ياختي اتجوزتي امتي وازاي انشاء الله انتي مش قولتيلي هتروحي مع مامتك تساعديها ايه بقي حكايه الجواز دي 


لين باحراج ..مش هينفع والله يانهي في الفون الحكايه طويله واكيد هحكيلك كل حاجه اما اشوفك 


وكملت 


بس ممكن يانهي رقم دكتور مجدي والدك ضروري 


نهي خضه عليها ...ليه ياحبيبتي مين تعبان 


لين ..ده جوزي يانهي 


نهي ..الف سلامه عليه خلاص متشيليش هم انا هطلب احجزلك بنفسي وابعتلك المعاد في رساله بس اكيد هتحكيلي اتجوزتي ازاي ياندله من غير ماعرف 


لين بحزن بعد مافتكرت سبب الجواز ..اكيد هحكيلك يانهي يلا سلام دلوقتي ياحبيبتي


وقفلو مع بعض وخرجت لين تشوف سليم بيعمل ايه لقيته قاعد بيتفرج علي فيلم اجنبي رومانسي ومركز اووي 


سرحت فيه وفي وسامته وقلبها دق اوي وكلمت نفسها 


لين في نفسها ..معقول ياسليم اكون حبيبتك بس ازاي بعد اللي عملته وكملت بس غصب عنه بس برضوا هو اذاني ووجعني اووي مش عارفه بقه والله مش عارفه 


فاقت من تفكيرها فيه لما نده عليها تيجي تتفرج معاه علي الفيلم راحت قعدت جنبه 


سليم بحب ..القمر كان بيبصلي وهو سرحان في ايه 


لين بهروب من تاثيره عليها اللي اكتشفته مؤخرا ..هااا لا ابدا كنت بس بفكر هنروح للدكتور امتي 


سليم بعدم تصديق ..هي صحبتك مقالتلكش 


لين ..لا بتقول هتبعتل


وقبل ماتكمل صوت الرساله رن وطلعت الفون لقت المعاد هيكون بعد ساعه فقالتله 


لين ..الرساله من نهي المعاد بعد ساعه انا هطلع اغير 


بس قبل ماتتحرك لقت مشهد رومانسي في الفيلم بيجمع بين البطل والبطله بصت لسليم لقيته بيبصلها بحب وبدا يقرب منها ومسك وشها بايده الاتنين بحنيه وهي كانت كانها مغيبه ومش بتمنعه بالعكس كانت عايزه الخطوه اللي بعد كده وهو كانه حس بيها ولبي رغبتها ورغبته ومافقش لنفسه غير لما لقه دموعها بدات تنزل بضعف فبعد عنها عشان تعرف تاخد نفسها اللي هو سرقه منها 


سليم بحنيه وعشق ..ممكن اعرف بتعيطي ليه احنا معملناش حاجه غلط وبعدين دي بوسه يالين قالها بضحك عشان يخفف عنها 


خاصه انه حاسس انها كانها ندمانه انها ضعفت ومبعدتوش عنها 


لين بدموع وضعف ..انا انا مش عارفه بس عشان خاطري متعملش كده تاني قالتها وانهارت في العياط 


سليم بحنيه قرب منها وحضنها وقالها ..خلاص اهدي انا اسف بس  يالين انتي بتحبيني ولا اللي انا حسيته من شويه ده ايه 


لين بكذب ..اكيد بيتهيالك وانا مش بحبك ولا هحبك ابدا ماشي 


وسابته وطلعت تجري علي فوق كانه بتهرب من حصار حبه اللي ابتداي يظهر في قلبها 


بعد شويه نزلت وهي لابسه وخدها وراحوا العياده وهما طول الطريق بيحاولوا ميتكلموش كتير عشان محدش يجرح التاني 


اخير وصلوا بعد جو كان مشحون بينهم كل واحد بافكاره وقعدوا شويه وبعد كده دخلوا للدكتور اللي رحب بيهم جدا 


دكتور مجدي ..اهلا اهلا اتفضلوا 


وكمل 


اذيك يالين يابنتي اخبارك ايه 


لين باحترام ..الحمد لله يادكتور بخير 


الدكتور بعمليه ..ها خير باذن الله 


لين شرحت كل حاجه للدكتور من خلال اللي شافته في حاله سليم وكمان سليم قاله علي اسامي العلاج اللي بياخده وكل حاجه عنه من اول وفاه امه 


بعد ماخلصوا الدكتور طلب منهم يعملو اشعه وتحليل في نفس المركز بتاعه واللي هيخلصوا خلال ساعه بعد توصيه منه وبعد كده يقدر يشخص الحاله بالضبط 


بعد ساعه كانوا قاعدين قدام الدكتور قلقانين بعد ماخلصوا اللي الطلب منهم 


وهو دلوقتي بيقرا نتيجه التحليل والاشعه بتركيز جامد 


سليم ولين بقلق وصوت واحد ..خير يادكتور 


الدكتور اللي بان علي وشو الصدمه والحزن اخيرا نطق ..سليم انت للاسف .........


البارت التاسع 


الدكتور اللي بان علي وشو الصدمه والحزن واخيرا نطق ..

سليم انت للاسف عندك كانسر في المخ وده اللي الاشعه بتاكده بس باذن الله يكون حميد ونقدر نعمل حاجه 


الكلام اللي اتقال بعد كلمه كانسر لين مسمعتوش الكلمه نزلت علي قلبها كسرته عقلها مش قادر يصدق بتكلم نفسها يعني سليم خلاص هيروح منها هيبعد عنها بعد ما اتاكدت من حبه في قلبها بس ازاي دي تتمني الموت قبل ماتشوف لحظه وجع ممكن يعيشها قدامها لقت نفسها بتمسك ايديه اللي جنبها وبتضغط عليها جامد كانها بتقويه وبتستقوي بيه بس لما رفعت عنيها ولقت نظرته ليها اللي كلها حزن وانكسار معدتش قادره تمنع دموعها ولا صوت شهاقتها اللي بدا يظهر ويذيد مافقتش من حاله الوجع والحزن الا اما الدكتور وجه كلامه ليها اما شاف حالتها ف عشاق الروايات ⁦✨📖🖋️ 


الدكتور بحزن ..ممكن يالين تهدي وتبطلي عياط سليم بطل وباذن الله هيرجعلك احسن من الاول بس ممكن اعرف العلاج اللي كنت بتاخده ده مين الحمار اللي كان بيوصفهولك وانا اقدم فيه شكوه دلوقتي حالا واوديه في ستين داهيه قالها بانفعال شديد 


سليم باثبات كاذب ..انا مكنتش باخد اي علاج غير مهدا وده لما بيجيلي التشنجات يبقي علاج ايه اللي حضرتك تقصد عليه 


الدكتور 

الدكتور باسف وتوضيح...للاسف فيه كميه ادويه انت خدتها كانت بتلعب في جهازك العصبي وده اللي كان بيسبب الاضطرابات اللي كانت بتحصل بس العلاج ده وقف واتبدل بدواء في ماده مسرطنه وده اللي سبب الكانسر لانك بتاخده من فتره كبيره وده سبب التشنجات والصداع الشديد 


وكمل 


ممكن اعرف مين اللي عايز يدمرك بالطريقه دي انا مستعد اشهد معاكوا والتحاليل والاشعه هتثبت كل كلامي اقسم بالله يروح في داهيه


كل تفكير لين راح لهناء مفيش شيطا .نه غيرها ممكن تاذي وتدمر بني ادم وهي ولا يتهز ليها شعره كل تصرفاتها مع سليم بتدل علي كده بس الدكتور سالم ده دكتور العيله ازاي ممكن يخون القسم اللي اقسمه ازاي يدمر حياه انسان ملوش ذنب للدرجه دي معقول تكون رشته مثلا بس كل دي افتراضات مفيش دليل بس لو كانت هي  اقسم بالله بحق كل لحظه وجع وحزن وتعب اتسببت فيهم لسليم لاكون مدوقاها من نفس الكاس ومش هرحمها ف  #عشاق_الروايات


علي الناحيه التانيه كان سليم برضه بيفكر ان المستفاده الوحيده من اذيته هي هناء خاصه لما افتكر كوبايه العصير اللي كانت دايما تعملهوله وكانت تستغل ضعفه وحالته وتغصب عليه يشربها حتي لو مبيحبهاش بس بالجبروت والقوه ودي هي صفتها مش جديد عليها 


الدكتور قاطع تفكيرهم وقال..

المهم دلوقتي احنا لازم نستعجل في العمليه عشان ناخد عينه ونعرف اذا كان الورم حميد ولا خبيث وباذن الله يكون حميد وتقوم احسن من الاول 


وكمل ...وبالنسبه للش ي طان اللي خان شرف المهنه انا مستعد اشهد ان العلاج اللي وصفه فيها مدي مسرطنه علي المدي البعيد بتسبب كانسر وده اللي حصل في حالتك 


لين بدموع مش بتقف ...ليه حضرتك مصمم انه دكتور مش ممكن عدو ليه مثلا 


الدكتور بتاكيد.. لان الادويه والماده اللي فيها محدش يعرف تركيبها غير دكتور دارس وفاهم وده شغله 


وكمل ....وعلي اي حال المهم دلوقتي العمليه ثم العمليه لااااازم تتعمل خلال يومين فقط هاا جاهز ياسلييم 


سليم بخنقه...ان شاء الله يادكتور وشكرا علي تعبك عن اذنك هنمشي 


الدكتور ودعهم واداهم معاد بعد يومين منعا لاي مضاعفات لو اتاخروا 


في العربيه سليم مش بيتكلم ابدا ولين بتبصله وهي بتعيط وحاطه ايديها علي بؤها عشان مطلعش صوت الطريق كان طويل وتقيل عليهم لكن اخير وصلوا عند الفيلا ونزلوا من العربيه وراحوا ناحيه الفيلا وسليم فتح ولين وراه بصوا حواليهم ملاقوش حد والجو فاضي طلعوا علي اوضتهم وقفلوا الباب 


واخيرا سليم سمح لنفسه بالانهيار 


سليم بانهيار وحزن ....يعني اييييه يعني انا عااايش في وسط شويه شي اط ين عايزين يد ..مروني مش كفايه خسرت امي واختي وقسوه ابويا عليا ومشيه ورا الش يط انه اللي اسمها هناء كمان حصلت لكده مفيش رحممممه 


لين بدموع شديده وحزن عليه قربت منه ومسكت وشه بين ايديها وبصت اووي في عنيه اللي بدات الدموع تنزل منها بضعف وكسره ...


سليييم انت قوي وقد كل ده وكل ده ابتلاء ولازم نصبر عليه وبالنسبه لهناء لو فعلا هي السبب اكيد ربنا مش هيسيبها واحنا كمان مش هنسيب حقنا بس الاول نفوق للعمليه عشان انا املي في ربنا كبييير قوي وربنا قال انا عند ظن عبدي بيه فاحسن الظن ومتقولش كلام حرام عشان ربنا مايحسبكش وبعديين انا جنبك ولا انا مش كفايا 


سليم بضعف وحب ...انتي يالين الحاجه الحلوه اللي عملتها عشان ربنا يرزقني بيك انا بحبك اووي 


لين بحب ظهرفي عنيها ...خلاص طالما كده يبقي تحط ايدك في ايدي وباذن الله تقوم من العمليه احسن من الاول اتفقنا 


سليم بحب ..اتفقنا وكمل باحتياج .. ممكن تحضنيني 


لين من غير تردد جرت علييه وحضنته اووووي كانها كانت محتاجه ده اكتر منه فضلوا شويه وبعد كده لين بعدت عنه بالراحه وقالتله ..


ممكن نغير هدومنا بقي عشان ننام لاني #عشاق_الروايات  عايزاك ترتاح اوي اليومين دول قبل العمليه 


وفعلا غيروا هدومهم واكلوا حاجه خفيفه وناموا بعدها علي طول 


عدي اليومين بسرعه واللي حصل فيهم ان لين ماكنتش بتسيب سليم ابدا دايما جنبه وبتاكله وهو ينام وهي تسهر بس عشان تبصله وساعات تلمس حته حته في وشه عشان تحفظها وتشبع منها مع انها كانت ملامحه محفوره في قلبها من حبها فيه بس كانوا دايما مش بيحاولوا ينزلوا عشان ميشوفوش حد من اللي تحت حتي ابو سليم اهم حاجه شغله ونفسه ولا بيسال ولا حتي

 لاحظ ان سليم معتش بيظهر كتير حتي الاكل بياكلوا في اوضتهم ومراد اللي مظهرش من اخر مواجهه مع لين 


سليم ولين نازلين من الفيلا وراحوا ركبوا العربيه عشان يروحوا المستشفي ولسه سليم هيسوق لين وقفته 


لين ..سليم انا نسيت موبايلي فوق في الاوضه هطلع اجيبه بسرعه وجايه عشان لو ماما كلمتني متقلقش 


سليم ..ماشي بس متتاخريش 


سبته وطلعت جري علي الاوضه عشان تجيب الموبايل لقيته علي السرير وطت تجيبه لقت اللي بيرزع باب الاوضه بعد مادخل وقفل بالمفتاح بصت بسرعه علي اللي جمد قلبها 


لين بفزع ورعب .....انت .....

يتبع

لايك +

وصلوا البارت 4000 تعليق وهنزل الجديد



البارت العاشر  


لين بفزع ورعب ...انت انت عايز ايه وقفلت الباب ليه يا ح ي .و ا ن انت 


مراد اللي كان بيضحك بشر وخبث وهو بيقر"ب منها لغايه ماوصل عندها ونطق بشماته 


مراد بشماته ..ايه القشطه خايفه ولا ايه انا مش قولتلك ان هد"فعك تمن القلم غالي اوي واهو اجيت عشان انفذ وعدي 

#عشاق_الروايات


لين مدعيه القوه وهي من جواها مرعوبه منه ومن شكله ..انا عمري ماخاف من واحد ق ذ ر زيك وعلي فكره انت ج "بان ومش راجل عشان استنيت اما سليم مايبقاش معايا وبتتعرضلي 


مراد ضحك بجنون ...سليم ها ها ها سليم ايه اللي هعمل حسابه ده اهطل انا مش عارف انتي بتدافعي عنه لييه وكفايه كده بقي لان معتش عندي وقت فيه حاجات ورانا اهم 


وقبل مالين تص" رخ كان قرب منها بسرعه وك" مم بؤها بايديه الكبيره وقالها بخبث وهو شايف نظارتها المرعوبه ودموعها اللي بدات تنزل تحت ايديه 

#عشاق_الروايات


انما انتي ايه يابت القمر والسكر والعسل ده بقي كل ده يتهني بيه سليم بس برضه هو زي اخويا قالها بتريقه واحنا الاتنين حاجاتنا واحده 


قال كده وشدها وهو لسه ايديه علي بؤها ور*ماها علي السرير وبدا بايديه التانيه يق*طع في هدو*مها بسرعه وطريقه مرعبه 


بس هي كان بتقاوم وبتخبط فيه وبتبعده عشان متسمحلوش انه يعر*يها اود*امه خاصه وهي شايفه نظراته الخ"ب*يثه الق*ذره ليها 


فضلت تقاوم فيه وعضته من ايديه وطلعت صرخه واحده بس قبل مايلحق نفسه ويحط ايديه علي بؤها تاني عشان متفضحوش 


بس الصر" خه دي وصلت لسليم اللي كان قلق من غيابها وكان طالع علي السلم عشان يشوفها في الاوضه 


اخد السلم جري من خوفه عليها لدرجه انه وقع كذا مره بسبب سرعته واخيرا وصل للاوضه وحاول يفتحها بس لقه الباب مقفول من جوه 

#عشاق_الروايات


قعد يرزع علي الباب بكل قوته خاصه انه كان هيم"وت وهو سامع صوتها المكتوم 


واخيرا الباب اتفتح بعد ما استعان بكرسي كان قريب منه في ممر الاوضه بس اللي شافه موته الف مره 


شاف مراد حاطط ايديه علي بوء لين اللي بتتحرك بهيستريه تحت ايديه عشان ميكملش اعتدائه عليها بس ده ممنعش انه بيبو*سها ويلم*سها بطريقه ح *يوانيه ولا تليق للاداميه بصله 


جري عليه وشده من عليها ومكنش عارف هو بيضر*به ازاي ولا في اي اتجاه من غله منه خاصه وهو شايف استسلامه ليه وابتسامته المتشفيه والمنتصره فضل يضر*ب فيه لغايه ماشاف الد*"م نازل من كل حته في و"'شه والغريبه ان مراد مكنش بيدافع عن نفسه كانه مش حاسس بالض*رب بس اللي وقفه صوت لين الضعيف اللي بتترجاه عشان يوقف 


جري عليها وقعد جنبها وخدها في حضنه جامد كانه عايز يدخلها جوه ضلوعه من خوفه عليها 


مراد اللي مسح الد*م ببرود عن وشه وبصلهم وهو بيطوح بسبب الضر*ب وقالهم ......


انا كده خدت حقي منك خاصه اني شوفت ذ"لك ليا عشان ملم*سكيش وارحمك بس ياخساره كان نفسي اكمل بس ملحوقه مره تانيه بقا #عشاق_الروايات


سليم اللي كان هيقوم يق*"تله بعد كلامه الحيو*اني والمم...يت بس لين شدته وفضلت ماسكه في قميصه وهي بتترعش 


مراد بصلهم باستهزاء ومشي ناحيه الباب وبص للين بخبث وضحك ومشي 


سليم بعصبيه وانفعال كانه زي الاسد المحبوس ...سيبيني يالييين سبيني انا هم .وته الندل الح!  "يوان الق ذر 


لين بدموع وشهقات مش بتقف ...انا عايزه امو" ت ياسليم انا بتمني الموت الف مره عشان واحد ح يو*ان زي ده لم" سني انا ليه بيحصل معايا كده انا بك*ره *كم كلكم 


سليم بلهفه وحزن ..بعد الشر عليكي يالين انتي كل حاجه في حياتي انا ام&وت من غيرك الك®لب ده اقسم بالله لادفعه تمن اللي عمله غالي اووي وهخليكي انتي نفسك تدوسي علي رقبته بجز©متك 


لين بضعف ...سليم هو لم"سني لاكن انت لحقتني قبل ما يحصل اللي كان عايزه 


وكملت بخوف ..انت مصدقني صح 


سليم بحب وتاكيد ...انا اكيد مصدقك وشوفت بنفسي وعارف كمان انك قاومتي لاخر نفس فيكي عشان تحافظي علي شر*فك وشرفي 


لين اللي نست عمليته في اللي حصلها بس كانها افتكرت 


لين بلهفه وخوف عليه اكتر من نفسها ..سليم احنا لازم نتحرك الدكتور مجدي مجهز العمليات من بدري وانا اهم حاجه عندي انك تقوملي بالسلامه انا معرفش اعيش من غيرك #عشاق_الروايات


سليم بلهفه عاشق ..لين انتي بتحبيني 


لين بحب ..انا انا فعلا حبيتك اوي مش عارفه امتي وازاي بس انت اماني وحمايتي ياسليم 


سليم بفرح وحب ..انا كده ممكن اروح اعمل العمليه وانا مطمن لاني سمعت احلي كلمه في الدنيا كنت مستنيها من زمان 


قامت لين غيرت هد*ومها الم*قطعه بايد مراد الح*قير ولبست هدوم خروج ومسكت ايد سليم عشان تحس بالامان ونزلوا سوا لقت هناء في وشهم وده اللي مكنش وقته ابدا 


هناء بتريقه ..علي فين ان شاء الله يابرنسيسه انتي والاستاذ 


لين بصتلها بكره واحتقا*ر ومردتش ولكن سليم اللي رد 


سليم بقوه ...ملكيش دعوه ياهناء احنا رايحين فين وجايين منين مش شغلك وعلي فكره انا مش مجنون زي ماكنتي دايما بتقولي لا لكن انا فعلا هوريكي الجنان علي اصله وكل واحد اذاني هيد' فع التمن غااالي اوووي 


وسابها ومشي وهو شايفها بتبص عليه بنظرات متوتره وخايفه بعد كلامه وده اللي كان قصده 


بعد نص ساعه كانوا في المستشفي دخلوا الدكتور كان في انتظارهم ورحب بيهمو اخد سليم عشان يلبس لبس معقم عشان اوضه العمليات 


لين اللي مكنتش عايزه تسيب ايديه ابدا وهو بيودعها وهو داخل اوضه العمليات 


سلييم بحب ...متخافيش يالين باذن الله هرجعلك وهعوضك عن كل حاجه بس اللي عايزك تعرفيه اني بحبك اووي وعمري محبيت حد ادك #عشاق_الروايات


لين بدموع وخوف عليه رفعت ايديه وباستها كتير بعشق ودموعها مش بتقف ...وانا كمان بحبك وواثقه في ربنا انه مش هيضر' ني فيك هستناك 


سليم اللي با"سها من دماغها بو"سه طويله عشان يطمنها وبعدها مشى ودخل اوضه العمليات والباب اتقفل ونظرات لين علي الباب بقلق وخوف .....

تكملة الروايه من هنا 






 

تعليقات

التنقل السريع