القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية السند البارت 11_12_13الاخير بقلم نيره محمد في برنس الروايات والوصفات


البارت الحادي عشر 


السند نيرة محمد 


البارت 11_12_13_الاخير 


لين كانت واقفه قلقانه ودموعها مش بتقف وخايفه علي سليم اللي بقاله ساعه وربع جوه لقت اللي بيخبط علي كتفها بصت لقت امها ونهي صاحبتها اللي بيبصوا عليها بقلق 


مكنتش محتاجه اكتر من كده عشان تنها'ر في حضن امها وكانت بتتكلم، بشهقات #عشاق_الروايات.


ماما انا خايفه اوي حاسه ان، قلبي ،هيقف من ا،لخوف علي سليم ماما لو سليم جراله حاجه انا ممكن ،امو،ت والله ،امو،ت ياماما وبكت بحر'قه 


زينب بدموع ..والله يابنتي ان شاء الله خير سليم طيب وربنا هيبقي معاه واللي شافه مش قليل ابدا 


وكملت ..انا والله اما نهي عرفت من ابوها معاد العمليه وكلمتني عشان نيجي نقف جنبك والله يابنتي ،حز'نت عليه كانه ابني بالضبط 


وكملت بدموع كتير 'وندم ..والله يارب انا ماكنش قصدي ادعي عليه بس هو اذي بنتي وانا' قلب 'ام كان' محر'وق علي 'ضناها' بس مكنتش عارفه انك بتحبيه كده يارب احفظه واحميه ويقوم بالسلامه ياارب 


لين اللي كانت بتسمعها وهي في حضنها وماسكه فيها كانها طفل صغير ومش بتبطل' رعشه' وعياط سمعت صوت صاحبه عمرهاوهي بتقولها بدموع  وبطبطب عليها ..


متخافيش يالين ان شاء الله هيقوم بالسلامه ياحبيبتي وبعدين انتي لازم تبقي قويه عشان تعرفي تقفي جنبه صح ولا لا #عشاق_الروايات


لين اللي اخيرا سابت حضن امها ومسحت دموعها بظهر ايديها زي الاطفال وبصت لنهي بحب وامتنان ..


عندك حق يا نهي لازم ابقي اقوي من كده عشان خاطره  ربنا يخليكي ليا يانهي' ومتحر'مش من وقفتك جنبي 


نهي اللي حضنتها بحب اخوي عدي مرحله الصداقه وقالتلها 


متقوليش كده احنا اخوات 


ردت لين بقلق وخوف ودموع نزلت تاني 'غصب' عنها ..


بس يا نهي هما اتاخروا ليه كده انا خايفه اوي 


نهي بتحاول تطمنها ..ماتخفيش باذن الله خيي


وقبل ماتكمل كلامها كان الباب اتفتح وخرج منه سليم علي سرير متحرك ونايم لا حول له ولاقوه' ودما'غه ملفوفه بشاش ابيض 


كلهم جريوا عليه بلهفه وخوف ودموع بس الممرضين اللي بيمشوا السرير بعدوهم عن طريقهم عشان يعرفوا يوصلوه للاوضه 


الدكتور مجدي خرج وراه وهو بيمسح حبات العرق اللي بتنزل علي وشه من المجهود اللي بذ'له مع سليم واللي دامت عمليته لاكتر من ساعتين ونص 


لين اللي راحت ناحيته بسرعه وهي قلقانه ومش بتبطل عياط نطقت بلهفه وخوف وكلام متق'طع من خوفها ..


دكتور مجدي طمني بالله عليك سليم كويس طب هو هيفوق امتي طب انتوا اتاخرتوا جوه ليه طب 


الدكتور مجدي بياخد نفسه وبيقاطعها ...ممكن تهدي يالين وانا هجاوبك واطمنك وياستي سليم باذن الله هيبقي كويس احنا اخدنا العينه عشان نحللها والنتيجه هتطلع بكره وهي اللي هتحدد كل حاجه وشويه وهيفوق متخافيش 


وكمل كلامه لنهي وزينب اللي كانوا واقفين وراها بيسمعه كلامه' بخوف ..


انتي يانهي جيتي واطمنتي علي لين زي ماقولتيلي ياريت تاخدي الحاجه زينب وتروحي لان مينفعش مع سليم غير مرافق واحد وانا موجود لو هي احتاجت حاجه هي زيك عندي بالضبط 


نهي برفض ..لا يابابا مينفعش اسيبها و..


لين اللي قاطعتها ..اسمعي كلام باباكي يانهي #عشاق_الروايات وخدي ماما وصليها لانها متقدرش لقاعده المستشفيات وانا هبقي اطمنكوا ياحبيبتي 


زينب..طب سبيني انا معاك يابنتي .


لين برفض ..لاياماما وبعدين الدكتور بيقول مينفعش غيري انا معاه بعد اذنك روحي مع نهي وانا هبقي اكلمكوا ..


اخير استسلموا لراي الدكتور ولين خاصه عشان ميكونش في خطر علي سليم بسبب التجمع والنفس مشيوا بعد ما قالوا انهم هيكلموا يسالوا عليه كل شويه 


الدكتور راح علي مكتبه يرتاح شويه ولين راحت علي اوضه سليم وهي قلبها كان بيد'ق في كل خطوه بتخطيها 


قلبها 'بيو'جعها مش عايزه تشوفه في الحاله دي متقدرش تسمع كلمه اه طالعه من بين شفايفه ساعتها هتحس كانها طالعه من' قلبها' هي 


وصلت للاوضه وحطت ايديها اللي بتترعش علي اوكره الباب وفتحته ..


شافت قدامها اللي خلي' قلبها 'يبكي قبل عنيها


سليم نايم قدامها ومستسلم للو'جع اللي بيخرج من بين 'شفايفه بصوت ضعيف 


والسلو'ك والخر'اطيم موصوله في جس'مه المكشوف قدامها 


وصلت قدامه وجابت كرسي وقعدت جنب سريره ومسكت ايديه تبوسها كتيير بحب ودموع وقالتله بضعف من بين شهقات عياطها المكتو'مه ...


عارف كل اه طالعه منك دلوقتي بتق'تلني يارتني كنت مكانك ياريت كل لحظه و'جع تحسها ا'حس بيها قبلك ياسليم  عمري ماكنت اتصور اني احبك كده عشان خاطري ارجعلي مش قادره اشوفك كده والله 


قالت كده وانهار'ت من العياط خبت وشها في كف ايديده ودموعها كانت بتنزل علي ايديه 


بس سمعت صوت ضعيف مع مناز'عه و'جع 


مكنتش اعرف انك بتحبيني اوي كده لو كنت عارف ان تعبي

#عشاق_الروايات هيخليكي تقوليلي الكلام ده كنت اتمني' اني اتعب من زمان 


لين بدموع فرح بعد ماسمعت صوته ...بعد ا'لشر عنك من اي تعب انت بس قوملي بالسلامه وانا مش هبطل اقولك كلام حلو 


سليم اللي ابتسم ليها بتعب وقالها ...قربي


قربت منه زي ماطلب منها بس عملت اللي فاجاه وفاجاها هي كمان 


قربت من وشه وباسته بكل حب وعشق ليه جوه 'قلبها 


بعدت وشها عنه وهي بتاخد نفسها ومش بصاله في عنيه من خجلها من اللي عملته ...


قالتله بخجل شديد ..انا انا انا بحبك اووي 


كانت هتبعد عنه بسرعه من كسوفها بس هو شدها ليه ومسك وشها وباس دماغها بحنيه وحب وقالها بضحك عشان يشاكسها وينسيها 'تعبه 'وا'لمه  ...يعني سايبه كل الوقت اللي كنت مرمي جنبك فيه ومش سامحالي امسك ايديك يامفتر'يه وجايالي وانا بمو'ت كده والجرا'ه تتطلع والله مانا مسامحك ياظا'لمه 


قالها بدرامه وزعل مصطنع 


لين اللي رفعت ايديه وباستها ودموعها نزلت تاني وهي بتقوله ...عارف لو فضلت اشكر ربنا عليك كل دقيقه ياسليم مش كفايه رغم و'جعك وا'لمك اللي بتحاول تداريهم عني بتحاول تضحكني عشان ماخفش حقيقي انت دعوه امي ليا ياسليم قالتها بحب وعشق ليه 


في مكان تاني كله ش'ر ونفو'س حقو'ده ومر'يضه 


هناء بجنو'ن وانفعا'ل ....اقسم بالله ياسالم لو ماتصرفت في ا'لمصيبه دي لاوديك في د'اهيه ماهو انا مش هروح لوحدي 

#عشاق_الروايات

سالم بخوف من ا'لشيط'انه اللي بتكلمه ...ياهناء هانم انا في ايدي ايه تاني اعمله كل اللي طلبتيه مني نفذته بالحرف اعمل ايه تاني 


هناء 'بجبر'وت وعصبيه..ليه يا خويا ان شا ءالله تكونش عملت حاجه ببلاش ده انت اخد علي' قلبك' 5 مليون جنيه لو قعدت تشتغل دكتور عمرك كله مش هتجيب نصهم 


واكملت بشيطا'نيه ..انت مش قولت انك شوفتهم في المستشفي بالصدفه وسالت وعرفت ان سليم بيعمل عمليه هناء يبقي خلاص انا مش عايزاه يطلع من المستشفي دي علي ر'جله فاهم يا سااالم ولا اقول تاني واظن دي شغلتك وتعرف تلعب براحتك من غير ماحد يشك ولا ايه يا دكتورنااا


سالم بخوف وتوتر ...فاهم فاهم ياهناء هانم 


هناء بجبروت ...ايوووه كده انا احبك وانت بتسمع الكلام وتنفذ وبس وكملت ..يلا اقفل عايزه اسمع اخبار حلوه وحلاوتك موجوده .


قفلت معاه وهي بتضحك بجنو'ن وبتكلم نفسها بخبث ...ايووه كده مش بعد ده كله ويقوملي ولا كان حاجه حصلت مش رايح وشاددلي بن'ت الخدامه معاك ورايح تعمل العمليه من غير ماحد يعرف يبقي خلاص معنتش داخل البيت ده تاني كفايه عليك كده مو'ت بقا ياسليم موو'ت قالتها بجنو'ن 


وكملت بخباثه ..لا عا'ش ولا كان اللي 'يهد'د هناء يابن هند ..



البارت الثاني عشر 


في المستشفي في اوضه سليم بيكون نايم علي السرير ولين نايمه جنبه علي الكرسي وسانده دماغها علي ايديه المحطوطه علي السرير سمعته وهو بينازع بصوت ضعيف فقامت بلهفه تبص عليه وهو بيحاول يفتح عنيه بتعب 


سليم بوجع بيحاول يداريه ..انا انا شكلي نمت من غير ماحس هو الدكتور ماقلش نتيجه العينه هتطلع امتي ..


لين بلهفه ..ارتاح ياسليم ونام براحتك لسه النتيجه هتطلع بعد ساعه متجهدش نفسك في الكلام ياحبيبي

#عشاق_الروايات 


سليم بحب ليها ..انا كويس متخافيش عليا انا عايزك انتي ترتاحي انتي صاحيه بدري ومعايا من الصبح 


لين مسكت ايديه اللي جنبها وباستها وقالت بحب 


لين ..انا مرتاحه طول ما انا جنبك متقلقش عليا


سليم ..ربنا يخليكي ليا 


الباب خبط قاطع كلامهم وكان الدكتور مجدي اللي دخل وعلامه الارتياح باينه علي وشه 


الدكتور مجدي بفرح ...حمد لله علي سلامتك يابطل الحمد لله نتيجه العينه طلعت بدري لاني كنت مستعجلها و الورم عندك طلع حميد واحنا شيلناه في العمليه فكل الموضوع شويه علاج تاخدهم بانتظام وبس وربنا يتمم شفاك علي خير باذن الله #عشاق_الروايات


لين اللي من فرحتها جرت علي الدكتور ومسكت ايديه وكانت عايزه تبوسها بس بصه سليم ليها خوفتها وسابت ايد الدكتور بحرج شديد وقالتله وهي بتبعد عينيها عن سليم اللي كان كانه هياكلها 


لين بكسوف للدكتور ..انا اسفه يادكتور بس من فرحتي والله انت طمنتني اووي ربنا يخليك يارب 


الدكتور بابتسامه وحب ابوي ..ايه يابنتي انتي زي نهي عندي بالضبط وبعدين دي رحمه ربنا بيكوا 


وكمل بمشاكسه ...بس انتي شكلك بتحبيه اوي يلا ربنا يخليكوا لبعض اسيبكوا انا بقي 


ووجه كلامه لسليم ..انت لسه ضيف عندنا يومين لغايه ما اطمن عليك اكتر 


سليم ..ان شاء الله يادكتور ومتشكرا جدا لتعب حضرتك 


سابهم الدكتور ومشي وساب لين اللي بتبص لسليم بخوف وقلق 


سليم بامر ..قربي 


قربت منه وهي خايفه بس متاكده انه مش هياذيها لانه بيحبها 


راحت وقفت جنبه ولقت اللي بيشدها من ودانها من ورا الطرحه 


لين بالم ..ايييه ياسليم انت كده بتوجعني هزعل والله منك 


سليم بعتاب ..مش تخلي بالك من تصرفاتك يامتهوره انتي كنتي هتبوسي ايد الراجل ينفع كده يعني 


لين بتبرير ..ياسليم ده زي بابا وبعدين انا مش قصدي انا فرحت بس عشانك 


بعد ايديه عن ودانها وطبطب عليها بحنيه وقالها 


حبيبه قلبي ده من غيرتي عليكي خلي بالك بعد كده ماشي 


لين بحب وطاعه ..حاضر ياحبيبي بس انت متزعلش مني ..


عدي عليهم يومين في المستشفي كانت لين فيهم ونعم الزوجه والحبيبه والصاحبه كانت فعلا سند ليه في كل حاجه ماكنتش بتسيبه لحظه في اليومين دول كانت بتاكله وتشربه وتسهر حتي وهو نايم عشان بس عنيها متغبش عنه لحظه اكتر اللحظات اللي كانت صعبه عليها وهي بتساعده في تغير هدومه او دخوله الحمام بسبب خجلها منه بس  ده اهون عليها من ان اي حد غيرها يساعده 


في اليوم اللي هيخرجوا من المستشفي فيه الصبح كانت لين محتاجه تروح البيت عشان تاخد شاور خاصه ان لسه مش هيروحوا اللي في الليل لما الدكتور يجي ويشوفه بنفسه 

#عشاق_الروايات

الممرضه اديته العلاج في المحلول واكدت انه هينام لان العلاج شديد فلين اطمنت انه نام وراحت البيت بسرعه عشان تلحق ترجع قبل مايصحي 


بره الاوضه سالم بيراقب لين لما تخرج واده الممرضه الفلوس اللي اتفقوا عليها عشان تحط لسليم منوم في المحلول 


اطمن ان الدنيا فاضيه وهاديه عشان ينفذكلام الشيطانه هناء ويكسب فلوس فوق فلوسه اللي كلها حرام وبدم انسان برئ 


راح ناحيه الاوضه وفتحها براحه وبص لسليم اللي نايم لا حول له ولا قوه بس للاسف شي"ط&انه غلبه ووجه انه يروح ناحيه انبوبه الاكسجين اللي خرطومها متوصل  في الرئه وده لو شد الخرطوم هيسحب كل الاكسجين من الرئه  وي"م؛وت سليم في وقتها وده طبعا المطلوب 


بس اراده ربنا كاتبه انه يعيش وقبل مايشد الخرطوم كانت زينب ام لين بتفتح الباب عشان تطمن علي سليم وشافت المنظر 


زينب بصدمه وصويت ..انت بتعمل اييييه يا راجل انت سييبه يخربيتك هي"م"وت الحقوني هيم*وتتتته 


سالم اللي جري عشان يهرب من خ"وفه ور"عبه من صويتها اللي هيفضح جريمته 


بس وهو بيفتح الباب كان ممرضين وناس في المستشفي سمعوا صويتها واتلموا عليه مسكوه 


سالم بخوف ورعب وهو بيتهته ..ان  ت وا م ش  عار فين  ا نا  ميي  ن ....انتوا مش عارفين انا مين 


دكتور من المستشفي بعصبيه ..لااحنا مش عايزين نعرف انت مين انت واحد مج//رم وكنت هتقةتل مريض من غير اي شفقه ولا رحمه 


واخدوه قبل مايتكلم وطلبوا البوليس اللي اجه قبض عليه  علييه وعاملوه بمنتهي الاه""انه والاح""تقار اللي هو يستحقهم وبجداره 


لين اللي امها كلمتها وحكتلها عن اللي حصل واجت جري وهي هتموت من رعبها علي سليم 

#عشاق_الروايات

دخلت لقت امها والدكتور مجدي وسليم اللي كان صحي وعرف ان حد كان ناوي علي قت'"له 


بس ماهمهاش اي حد من اللي واقفين هي كانت شايفه سليم اللي كان هيروح منها وللابد ..


جرت عليه ومسكت وشه وهي بتعيط وباست كل حته في وشه بجنون وسرعه 


سليم اللي كان محروج من امها والدكتور اللي وشهم جاب الوان وبيبوصولها بذهول 


بعد وشه عنها براحه وقالها بحنيه العالم في صوته عشان يهديها ...ممكن ..تهدي يالين انا الحمد لله كويس قدامك اهو الحمد لله ربنا ستر 


لين بعياط وشهقات عاليه بسبب انهيارها ...انا مش عارفه هما عايزين يخدوك مني ليه مش كفايه اللي حصلك هو في ناس ش؛ياط:ين كده والدكتور سالم ده يخون شرف مهنته ويبقي عايز يق*"تلك بكل د*م بارد انا لما ماما قالتلي انا كنت هموت والله ياسليم هموت انا بقيت مجنونه بيك ياسليم مجنونه بحبك والله 


وعيطت بكل الخوف والقلق والرعب اللي كان جواها 


سليم اللي كان متفاجئ منها معقوله بتحبه للدرجه دي 


الدكتور مجدي اللي  اخد زينب وخرجوا بعد ماحسوا بالحرج بسبب جنون لين وحبها المجنون لسليم قدامهم 


بعد خروجهم سليم  بص للين اللي حاطه دماغها علي صدره وماسكه فيه بكل قوتها كانه هيبعد عنها 


سليم بعشق ..ده انتي طلعتي مجنونه اوي هو انتي بتحبيني اوي كده يالين 


لين بدموع وضعف ..اكتر مما تتخيل ياسليم انت مش بس حبيبي وجوزي لا 


وكملت بدموع وابتسامه ..انت كمان هتبقي ابو ابني او بنتي 


سليم ......

يتبع اتفاعلوا

وانتظروا النهاية غدا


البارت الثالث عشر والاخير 

سليم بصدمه ..انتي قولتي ايه 


لين بدموع فرح ..قولت اني حامل ياسليم 


سليم اللي اخيرا استوعب نطق بفرحه ودموع بتلمع في عنيه ...حاامل يعني انا هبقي اب  يعني هيبقي ليا ابن او بنت منك يالين انا مش مصدق انا عملت ايه في حياتي عشان اتكافئ بيكي 


وحط ايديه علي بطنها بحنان وابتسم وكمل...وبابننا 


لين رفعت ايديه با'ستها واتكلمت بحب ...انا اللي محظوظه بيك وبحبك يا سليم 


في قسم الشرطه 


الضابط بعصبيه واحتقا*ر ...يعني برضوا مش عايز تقول مين اللي وراك 


سالم مدعي القوه وهو من جواه مرعوب ..يافندم حضرتك فاهم غلط انا دكتور مخ واعصاب وسليم حالتي قبل ما الدكتور مجدي يمسكها وكنت بطمن عليه والست اللي دخلت هي اللي فهمت غلط .


الضابط قر"ب من كرسيه ونزل لمستواه واتكلم قرب وشه بخبث ...طب ايه رايك بقا لو قولتلك ان الدكتور مجدي شاهد عليك ومقدملي اشعه وتحاليل تثبت انك كنت بتوصف لسليم علاج يد*مرله خلا"يا المخ وفيه دوا منه مسر*طن علي المدي البعيد بيعمل كا*نسر وده اللي حصل 


وكمل بحتقا*ر..لكن ازااااي يعمل العمليه ويكون في احتمال انه يخف يبقي لازم تكمل جر*يمتك وتخل'ص عليه خالص 


وكمل بصوت عااالي فزع سالم اللي قاعد قدامه مرعوب وبيترعش والعرق بينزل علي جبينه من الرعب .....هااااا هتكلم ولا تشيل الل*يله كلها لوحدك ورق"بتك الحلوه دي يتلف عليها حب"ل المش*نقه .


سالم بخوف ورعب ...هتكلم هتكلم انا هقول علي كل حااجه 


في القصر 


هناء راحه جايه بتوتر وقلق وبتكلم نفسها بصوت مسموع  ..هو الز"فت اللي اسمه سالم ده متكلمش ليه ياتري حصل اللي انا عيزاه ولا لا 


قاطعها كامل اللي دخل عليها لقاها بتكلم نفسها قالها باستغراب ...ايه ياهناء ماالك انتي اتجننتي ولا ايه بتكلمي نفسك 


هناء بعصبيه اتملكت منها بسبب خوفها ...هوو في ايه يا كامل ماتسيبني في حالي يا اخي ان شا الله اتحر*ق حتي ياااباااي دي حاجه بقت تخ*نق 


لسه هيرد عليها لكن جرس الباب رن والشغاله راحت تفتح لقت الشرطه قدامها اتفزعت ونادت لكامل وهناء اللي هما كمان قلقوا لما شافوهم 


كامل بقلق ..خير ياحضرت الضابط 


الضابط بجديه ..عندنا امر بالقبض علي هناء الدمنهوري هي موجوده 


هنا اللي كانت هتمو"ت من الخوف والرعب استخبت ورا ضهر كامل اللي بصلها باستغراب ورجع بص للضابط 


كامل بقلق ..خير يافندم ممكن اعرف هي عملت ايه 


الضابط بعمليه ..اسف مفيش امر اني اقول لحضراتكم السبب ووجه كلامه لهناء اللي وقفه بتترعش ورا ضهر كامل 


ياريت يامدام تتفضلي معانا من غير شوشره 


هناء اللي بصت لكامل عشان تستن"جد بيه لكن لقت نظره احت*قار في عنيه ليها خاصه ان خوفها ده بالنسباله وراه مصيبه كبيره وده اللي خلاها تمشي معاهم باستسلام غريب عليها 


بعد ساعه في قسم الشرطه 


الضابط بعصبيه واحت*قار ...هاااا قوليلي بقا  ياروح ام"ك ايه الجبروت اللي انتي فيه ده انتي بني اد*مه زينا كده ولا انتي من جن*س ابل*يس ولا ايه بالضبط 


وكمل باستغراب من الحيه اللي اودامه  ..طب حتي خافي علي ابنك لا ربنا يردلك فيه ماهو شاب برضوا ونفس عمر سليم اللي كنتي هتضيعيه 


هناء بعياط هستيري وخوف ورعب خاصه بعد ماسمعت التسجيلات اللي سالم مسجلها بتفاقتهم كلهم لانه مكنش واثق فيها ...والله كان غصب عني الش*يطان هو اللي كان بيحركني ساعتها كان كل تفكيري ان لما كامل يمو*ت انا اللي اكون الوصيه علي فلوس سليم لو حالته العقليه مش مظبوطه ماهو ياكده يايمو*ت المهم ان الفلوس تكون ليا اعيش واتهني بيها انا وابني بس انا مستعده ابو*س ايد سليم ورجله بس يسامحني انا مقدرش اقعد هنا دقيقه واحده والله اموت اموت والله .


قالت كلامها وانهارت في العياط 


صوت التلفون رن الضابط رد عليه المكالمه اللي غيرت تعابير وشه من العصبيه للذهول واخيرا للحزن 


قفل التلفون وبص لهناء المنهاره في العياط وقالها بشئ من الشفقه ..


سبحان الله انا كنت نفسي اعد*'مك دلو قتي حالا من احتقا*ري ليكي لكن انا دلوقتي بشفق عليكي لانك وانتي بتعملي كل ده نسيتي ان ربك اسمه الحكم العدل ويمهل ولايهمل كنت لسه بقولك مش خايفه لربنا يرد*هولك في ابنك اهو اترد 


هناء اللي قامت ومشت ناحيته وبتمسح دموعها وقفت قدامه وهي بتقول بقلب بيدق بسرعه وايديها بتترعش من الخوف قالتله ....تقصد ايه 


الضابط باسف عليها ..اقصد ان البقاء لله مراد ابنك لسه العربيه مقلب*وبه بيه حالا بسبب سواقته وهو متقل في شر"ب جرعه هر*وين زياده وهو حاليا في المشر*'حه 


هناء اللي بتسمعه وبعد ما خلص ضحكت وضحكت وضحكت ودموعها بتنزل بس وقفت فجاه وبصتله بجنو': ن ...انت تقصد ان ابني مات يعني مراد حته من قلبي ما"ت يعني ربناا اخده مني عشان يع"اقبني 


نزلت علي الارض وبقت تضر*ب علي خدها وصد*رها بطريقه هستريه وهي بتصوت  .اااااااااااااه يابني ياحر*"قه قلبي علي شبابك يبني شيفاكي ياهند شيفاك وانتي بتضحكي وشمت*انه فيا اهوو ربنا اخد ابني بنفس الطريقه اللي قت"لتك انتي وبنتك بيها  اااااااه يااااابني ياحبيبي يارب خدني يارب خدنيي 


الضابط اللي كان شايف انهيارها وبيسمع اعترافتها اللي هتكون سبب في اعدا*مها بذهول بقي بيسال نفسه هو في ش'ر يبقي بالطريقه دي وكل ده عشان الفلووس تغور الفلوس اللي ممكن تحول البني اد*م لشي*طان 


سليم ولين رجعوا من المستشفي وعرفوا كل اللي حصل ودي كانت صدمه للكل واولهم كامل اللي راح لهنا ءالقسم وقابل انهيارها وقلبها المحر*وق علي ابنها بفرح وشما"ته خاصه انها السبب في مو*ت مراته وبنته طلقها وبصلها باحتقا"ر وقر*ف كانها مر"ض معدي وده اللي هي تستحقه وبجداره 


عدي شهر سليم حزين ومكتئب في اوضته ودايما كان بيطلع حزنه وخن"قته علي لين اللي كانت بتقابل كل ده بحب واحتواء وكانت دايما جنبه ومش بتستسلم وتبعد عنه 


في الشهر ده زينب اجت قعدت معاهم في الفيلا بناء علي رغبه سليم عشان تاخد بالها من لين في حملها وابو سليم كان دايما يحاول يرجع علاقته معاه كاي اب وابنه 


بس رد سليم دايما ..سيب الايام تنسيني يمكن اسامحك 


هناء اتحكم عليها بالاعد*ام وسالم ب 7 سنين وشطب اسمه من النق*ابه نهائئ لانه محت*رمش شر'ف المهنه 


عدي شهر تاني والامور بدات تتحسن وعلاقه سليم بابوه اتحسنت ورجع سليم يمسك الشغل مع ابوه تاني ولين اللي رجعت تنزل الجامعه عشان تخلص اخر سنه 


سليم اللي اجه من الشغل مرهق دخل الاوضه لقي لين قاعده قدام المرايه بتسرح شعرها وسرحانه 


قفل الباب وقرب منها وافتكر الايام اللي فاتت اللي كانت بتحاول تقر*ب منه وهو كان بيبعدها استغبي نفسه اوي 


ازاي يجر''حها اوي كده وليه 


وصل ليها وبا*سها من را*قبتها 


بصتله بزعل وبعدت عنه 


سليم قر*ب منها ولف وشها ليه وقالها بحنيه ..حبيبي زعلان مني اوي صح 


لين بدموع وضعف ..انا مش حبيبتك اللي بيحب مش بيجر"ح اللي بيحبه 


سليم بحزن عليها ..لا يالين انتي حبيبتي وروحي وقلبي كمان بس اللي حصل ده صعب اوي عليا سامحيني عشان خاطري 


لين بدموع وعشق ..انا مقدرش ازعل منك عشان بحبك اوي ياسليم ومقدره اللي انت فيه بس انت كنت بتجر"حني لما تبعد"ني عنك 


سليم بحب وابتسامه رفع وشها اللي حطيته في الارض ..يعني انتي كنتي عايزاني اق"رب 


لين بضعف ..بس بقا لو سمحت 


سليم بهمس ليها ..عايزاني ااقر*ب 


لين بضعف همست بعد مافشلت انها تخبي مشاعرها ليه ..اه عايزاك تقرب. 


ده كان اخر حاجه قالتها قبل ماسليم يق*رب منها بحب وي"لبي نداء قلبه وقلبها ويعلمها الحب بس من نو*ع اخرحب خاص بيهم لوحدهم 


ياااااااه يابابا حقيقي قصه حبك انت وماما جميله اووي 


ده كان صوت معتز شاب وسيم في العشرين من عمره قاعد يسمع لابوه اللي حاضن امه وقاعدين يحكوا لابنهم قصه حبهم بفخر 


سليم بحب وفخر لابنه...تعرف يامعتز رغم اني متجوز امك بقالي 20 سنه بس حبي ليها كل يوم يذيد مش بينقص ابدا يا ابني 


وكمل وهو بيبص في عنيها بحب موجه كلامه لابنه اللي باصصلهم وهو  مبتسم وفرحان بحب ابوه وامه لبعض..لين مش بس  كانت مراتي وحبيبتي لا دي كانت وما زالت سندي وعزوتي وقوتي وقت ضعفي ربنا يخليها لينا ياحبيبي 


لين بدموع فرح رفعت ايديه باستها بحب ...ربنا يخليك انت لينا ياسليم ولا نتحر"م منك ابدا ياحبيبي لين ملهاش وجود ابدا من غير سلييم 


تمت


يلا ياقمرات تعليقات كتير  عشان يجيلكم اشعار بالرواية الجديدة 

دمتم بخير 🌹


 

تعليقات

التنقل السريع