رواية غرام العيسي الفصل الثالث والثلاثون 33بقلم اسماء السيد حصريه في مدونة قصر الروايات
رواية غرام العيسي الفصل الثالث والثلاثون 33بقلم اسماء السيد حصريه في مدونة قصر الروايات
#غرام_العيسي..
في الصباح.......
كان الجميع متجمع علي الفطار معادا عيسي والكل كان بياكل معادا غرام الي بتلعب في طبقها وسرحانه وسامي الي سرحان وبيفكر في موده وبسمه وساره الي بيبصو لغرام بشماته فجأه نزل عيسي
عيسي:صباح الخير
بسمه وساره وعامر:صباح النور
عيسي استغرب دي اول مره محدش يرد عليه الصباح
بس اتجه للكرسي بتاعه وقعد عليه وكان بيبص علي غرام لانها كانت وحشته جامد وغرام دموعها نزلت في صمت وهيا موطيه راسها في طبقها وعيسي الوحيد الي اخد باله وكان بيتقطع عليها بس نورا لحظت وطبطبت علي ضهرها بحنان
نورا بهمس:كلي ياغرام كلي عشان تبقي قويه وتقدري تواجهي اي حاجه متزعليش ياحبيبتي انا معاكي
غرام رفعت راسها وبصتلها ونورا اومأت لها وغرام كملت اكل وعيسي ارتاح لحد ما
فجأه رن تليفون غرام وكانت ميرنا
غرام:اممم
ميرنا بتوتر:انتي فين ياغرام يلا بسرعه الامتحان نص ساعه ويبدأ
غرام بهدوء:خلاص تمام انا جايه حالا..... وقفلت
غرام بعد اهتمام:عن اذنكم..... وقامت وكانت متجه للباب
عيسي بسرعه:راحا فيين
غرام لفت ليه وببرود:ميخصكش ياطليقي
عيسي اتعصب وعروقه برزت وجز علي سنانه:يعني ايه مليش دعوه متنسيش ان في عده لاء وكمان انتي بنت عمي فاهمممه..... وقرب منها
غرام بقوه وتحدي:بقولك يا عيسي انا مش فضيالك وورايا مشاوير اهم منك
عيسي بصدمه خفيفه :انتي ازاي تتكلمي معايا كده
غرام بحده:من النهارده غرام الضعيفه ماتت فاهم وانا معتش عاوزاك يا طليقيي
وخرجت وعيسي كان هيموت من الغضب وخرج وراها وبسمه وساره اتغاظو
خرج عيسي ولاقها بتتكلم ف التليفون والسواق بيجهز العربيه
غرام:خلاص تمام خلاص مش هتأخر
عيسى:انتي بتكلمي مين وراحا تقبليه
غرام:خلاص لما اجي هنتكلم .... وقفلت وبصتله ببرود
عيسي سرح في عيونها الي وحشوه في ليله بس وغرام كمان بس مبينتش
غرام:قولتلك ميخصكش وانت ملكش الحق تسألني وبعدين انت راجل متجوز وانا واحده مطلقه ف انت ملكش الحق تقف معايا فاهم.... وكانت ماشيه
عيسي مسك ايدها بس غرام شدتها منه بسرعه وحده:اياك تفكر تتعدي حدودك انت محرم عليا فاهم
السواق بإحترام وحاطط وشه في الارض :العربيه جاهزه ياهانم ...... غرام بصت في عيون عيسي الي كان متضايق من نفسه وفرحان انها بقت قويه وبتدافع عن نفسها
غرام مشيت وركبت العربيه وبصت بصه اخيره علي عيسي الي لف وشه الناحيه التانيه والعربيه مشيت وهو اتجه لعربيته وركبها وخرج بسرعه جنونيه متجه للشركه
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في شركه الهواري .... بيدخل عيسي وهو متعصب ووراها حاشيه من الرجال وهو يترأسهم وجنبه دياب وفي ايده تابلت والايد التانيه حاططها في جيبه والبنات كانت بتبصله بإعجاب شديد
دياب بجديه:النهارده عندك 8اجتماعات والوفد الالماني هيوصل الشهر الجاي والوفد الايطالي موجود وليه اسبوعين هنا ومستنيك تفضي
عيسي بحده:أعلن قيام اجتماع طارئ لجميع المواظفين حالا والوفد الايطالي هيكون في الاجتماع بتاع 2الضهر
ودخل مكتبه والحرس وقفو علي الباب ودياب راح ينفذ
وعيسي دخل وقلع الجاكيت بتاعه وحرر اول ثلث ازرار من قميصه ورفع اكمام القميص الابيض وكان وسيم جدا وعضلاته برزت اكتر ووقف قصاد الزجاج الي بيطل علي النيل وحاطط ايده في جيبه ووبيفكر
عيسي بغضب جحيمي:وربي وما اعبد لهندمك يابسمه علي اليوم الي فكرتي فيه تلعبي معايا انتي وبنتك.... وابتسم بخبث وخففه.... قال اتجوزها قال دي متجيش ضافر رجل غرام حتي وبعدين غرام بقت قويه ككدا امتي بس عجبتني بقت شرسه والله لهرجعك لحضني تاني ياغرامي
قاطعه دخول سلمي السكرتيره الي انبهرت بيه وبهيبته
سلمي بتوتر:مستر عيسي الاجتماع جاهز اتفضل
عيسي وهو عاطلها ضهره:تب روحي انتي وانا جاي
سلمي بدلع:اوكي يا باشا
عيسي بحده:سلميي
سلمي بخوف:اتفضل
عيسي بحده وصوت مخيف:اتظبطي عشان تاكلي عيش يابنت الناس عشان ممكن تطيري من هنا
سلمي برعب:تحت امرك يا مستر عيسي عن اذن حضرتك
وخرجت جري وعيسي لف وطلع واتجه لغرفه الاجتماعات
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في جامعه الحقوق....... وتحديدا في لجنه الامتحان
كانت قاعده غرام في نص االمدرج وميرنا جنبها بس بعيد شويه وكان هناك طلاب كتير وكانت غرام بتحل بسهوله لانها بتحب الدراسه جدا ومالك الي كان مراقب في اللجنه وكان بيبص عليهم بترقب شديد هو ودكتوره كمان
غرام بتوتر :لو سمحت يادكتور ممكن ورقه
الدكتوره بستغراب:ورقه ايه وليه
غرام :عاوزه ورقه خارجيه محتاجها في كذا حاجه عاوزه اشرحها بطريقتي عشان اعرف احلها ممكن
مالك بجديه:تمام ياغرام...... وقرب للمنصه وجاب ورقه فلوسكاب كبيره وقرب منها يعطيهالها
الدكتوره:لو سمحت يادكتور مالك مش هنديها ورق
مالك ببرود:حضرتك مسموح عادي جدا لانه عاوزه تحل صح ايه المشكله وتفهم وبعدين مفيش قوانين بتمنع دا
ودي ورقه فلوسكاب وتعالي اتأكدي بنفسك
الدكتوره بغيظ:لاء مفيش ورق تمام وانا اصلا ملاحظه انها بتبص جمبها ووراها من بدري
غرام بعصبيه:حضرتك والله ماحصل انا معملتش كدا
مالك بهدوء:اهدي ياغرام واتفضلي وحلي بهدوء...... ومدلها الورقه والدكتوره اتعصبت
الدكتوره بعصبيه:يعني هيا تبجح فيا وانت بتكسر كلامي وبتديها الورقه بردو
مالك بغضب:انا ممكن اقول للعميد والي متعرفهوش ان ممكن العميد يطردك عشان بس بصتلها بصه معجبتهاش لان الي متعرفهوش ان ممكن عيسي الهواري يهد علينا الجامعه كلهاودا اكيد مش سبب اني اديها الورقه لاني عادي هيا مغلطتش تمام
الدكتوره اتوترت وسكتت بس كانت بتبص لغرام بغيظ وركزت معاها اكتر وغرام اتضايقت لما جاب سيره عيسي بس سابتهم يتخانقو وكملت الحل
غرام وقفت ببرود:انا خلصت
مالك بدهشه ىخلصتي ازاي دا لسا ساعه ونص دا عدي نص الوقت بس
غرام ابتسمت بخفه:الحمدلله خلصت ممكن امشي يادكتور
مالك ابتسم:نشوفك علي خير اتفضلي ياغرام
غرام بصت لميرنا الي ضحكت وخرجت وبعدها علطول والدكتوره اتغاظت
ميرنا بإبتسامه:انا خلصت
مالك ابتسم بحب واخد منها الورق وحطها علي ورقه غرام
مالك بحب:شطوره يا قمر اتفضلي استنيني وانا هخلص ونروح
ميرنا:تمام بس هنروح نفطر انا وغرام في المطعم الي برا ونشرب حاجه ونيجي
مالك اومأ لها وهيا خرجت لغرام والدكتوره بصتله بغيظ
الدكتوره بشر:عيب لما تضحك مع الطالبات يادكتور مالك
مالك ببرود وحده:اولا ميرنا دي مراتي ثانيا غرام مرات صاحبي وكبير البلد الي حضرتك فيها دلوقتي لو تعرفي وكمان خليكي في حالك وشوفي شغلك
......... في مطعم خارج الجامعه
قعدت غرام وميرنا وطلبو اكل وكانو بيتكلمو
ميرنا بحب:عامله ايه مع الجواز انا معايا مليون من عشره بعشقه بعشه ياغرام وانتي
غرام ابتسمت بحزن:انا اتطلقت
ميرنا بدهشه:ايه اتطلقتي!!!!!!
غرام بدموع مكتومه:ااه عيسي طلقني امبارح واتجوز بنت خالته
ميرنا بغضب:الواطي الندل وهتعملي ايه
غرام بحزن:هشوف بكرا كدا هسافر مع نفسي كدا يمكن افك واسيبني من كل القرف دا
ميرنا حطت ايدها علي ايد غرام وبحزن:معلش انتي جميله وتستاهلي الاحسن منه مليون مره،،،، اكملت بإبتسامه،،، وبعدين مش تباركيلي مش انا حامل
غرام بفرحه:بجددد مبروك يا قلبي لو بنت هتسميها غرام
ميرنا ابتسمت:مش مصدقه انا هموت من الفرحه لسا عارفه النهارده الصبح ولسا معرفتش مالك
غرام بطيبه وحب :الف مبروك ياحبيبتي ربنا يتمملك علي خير يارب ويجعله طفل صالح ليكم
وقعدو يتكلمو كتيير لحد مانسو نفسهم لانهم من زمان مقعدوش مع بعض
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في القصر...... وتحديدا في جناح عيسي
دخلت بسمه وساره كانت بتراقب ليها برا وبسمه جريت علي الحمام تدور مكان الكاميرا ملقتهاش ف اتصدمت وكانت بتدور زي المجنونه
بسمه بصدمه والرعب دب في قلبها:يامرك يابسمه يامرك ليكوعيسي لاقها عيسي مش هيرحمني يامراري يامراري
وخرجت برا وقفلت الباب بهدوء واتجهت لغرفتها الي في الدور الاول ليهم ولكامل ومصطفي وعامر وحسن والتاني لشباب العيله والبنات والتالت فيه جناح عيسي وهو الدور بتاع عيسي وبس
....... دخلت غرفتها وساره وراها بفرحه
ساره:ها لقتيها هاتي يلا بسرعه
بسمه قعدت علي الكنبه برعب:ضيعتي يابسمه ضيعتي يابسمه عيسي مش هيرحمني دل كان سلاحي الوحيد انا غبيه ازاي ارجعها تاني ليه وكان لازم اعمل نسخ بس قولت تصور اكتر ضيعتي يابسمه عيسي هيرميني لكلاب السكك
وحطت ايدها علي دماغها وكانت بتضرب علي رجلها برعب
ساره بصراخ:ااايه اهدي بقا في ايه فين الكاميرا
بسمه بخوف:معتش كاميرا عيسي لاقها ومش هيرحمني وكل حاجه اتكشفت عيسي هيقتلني
ساره برعب:اايه يعني اكده عيسي هيطلقني ازاي مخلتيش معاكي نسخه كييف يعني
وفضلو مرعوبين وبيفكرو
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
استووووب
هالوز بالموز ياحبايبي انا رجعتلكو من جديد واقوي
وطبعا اي كلام سمعناه او شوفناه ف دي واحده معاقه وناقصه وجاي بتعوض نقصها فيا بس ولا يهمنا اصل احنا جامدين اوي وقولت والله ما انت مخلصه غرام العيسي كدا خليهم معانا كمان شويه😜😂😂😂😂
وطبعا منك ليها الي هتقولي كمان بارت اليله هجيبها من شعرها انتظروني اليله في بارت من احببت ممتمرده 😂
وبحبكم اوووووي يا احلي ناس انتو في قلبي بجد ❤
تكملة الرواية بعد قليل
لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا