رواية قيود صعيدى الفصل الخامس 5الاخير بقلم زهرة الربيع حصريه في مدونة قصر الروايات
رواية قيود صعيدى الفصل الخامس 5الاخير بقلم زهرة الربيع حصريه في مدونة قصر الروايات
الاخير
قاعده في الاوضه ومتوتره جدا ورايحه جايه برعب انهارده الظابط هيداهم المخازن وهيه لسه مقدرتش تقول لبدر حاجه اخدت نفس عميق وعزمت امرها تقوله اول ما يجي
قطع شرودها لما دخل وفي ايده شنط كتير وقال بحماس ....بصي جبت ايه وياي مش هتصدقي
افراح قالت بحزن.... ما انا عندي كل حاجه يا بدر لزمته ايه تاني
بدر قال بسرعه.... بس ده مش ليكي ده لعمدتنا الصغير وطلع ملابس اطفال جميله جدا
جريت عليهم مسكتهم بفرحه وقالت
...الله بجد ايه ده عسل يا خرابي
بدر قال بابتسامه ....لسه هيبقو عسل لما يلبسهم شوفي ده بحب الون الازرق قوي ...جبت ولادي وبناتي علشان اللي يرزق بيه ربنا
افراح ضحكت وقالت ..طب مش لسه بدري ده انا مكملتش التالت
بدر ابتسم وقربها ليه وقال...يادوبك نجهز كل حاجه وكلمت نجار هياجي يعمله اوضه زينه و
افراح قاطعتو وقالت بسرعه اوضه ليه انا عيزاه جمبي ميسبنيش في حضني
بدر قربها ليه قوي وسند جبينه على جبينها وقال..... لاه مهو حضنك مفاضيش..هيبقى فيه ولدك الكبير
افراح ابتسمت وقالت ..الكبير خلاص كبر ينام بعيد
بدر قال بحب....مهما كبر ميكبرش على حضنك....مبقاش على البعد يقدر ...عشق حلاكي يابت البندر
في مكان تاني عند المخازن. كانو رجالة بدر بينزلو البضاعه بسرعه بس اتصدمو بمداهمة ظباط الشرطه للمكان ونزل الضابط احمد وقال...كلو يرفع ايده...خلصت اللعبه كده
عند افراح ابتسمت بسعاده من كلامو الرقيق وهو قال بابتسامه...مهتقوليش اي كلمه تبلي بيها ريقي...بقولك عشقان ولهان تعبان ...يا بت الحقيني قبل ما ابقى زهقان
ضحكت بخفه وقالت....لا متزهقش..انا كمان..
بدر قال بحماس ... ها انتي كمان ايه
افراح قالت ...انا كمان ...ب
قال باستعجال.... ب ايه قولي يا مسهل
افراح قالت بسرعه....انا كمان بحب اللون الازرق بجد تحفه معاك حق
بقلم ..زهرة الربيع
بدر اختفت ابتسامتو وقال.... الازرق اه...صح هو حلو..حلو قوي ثواني بس هخليه احلى
وراح جاب مقص من الدرج واتقدم على الشنطه عايز يقص الطقم وهو متنرفز جدا
افراح جريت عليه وهيه بتضحك من قلبها وبتحاول تمنعه وقالت.... بس يا مجنون بس
بدر قال بزعيق.... بعدي لاقص بيه لسانك اللي عمره ما فلح غير في قلة الادب ده بعدي
افراح ضحكت وحضنته ونامت على صدره وقالت...بهزر معاك متبقاش قفوش..انا كمان مش عارفه مالي بفكر فيك كل دقيقه بحب قربك وبحب اي ثانيه تكون جمبي فيها... حلو كده
بدر ابتسم ورفع وشها ليه وقال...حلو قوي ..انا مبقيتش عايز حاجه تاتي من الدنيا خلاص يا افراحي بقيتي كل حاجه ليا من كتر فرحتي بيكي ديما قلبي مقبوض خايف تتاخدي من بين اديا في اي لحظه... لو بعدتي عني اروح فيها...ولد العمد سلم يا افراح وعشق التراب اللي بتمشي عليه انتي كسبتي يا بت البندر
افراح نزلت دموعها بغزاره ومش عارفه تحدد سببهم فرحه واعجاب بكلامه اللي بيرضي غرورها ويسعد اي ست في الدنيا... ولا ندم وحزن لانها ضيعت اكتر حد حبها ووقف جمبها
وخصوصا لما افتكرت ان البوليس زمانه هجم على المحلات وداهم البضاعه مسحت دموعها بقوه وقالت بسرعه..اهرب يا بدر
بدر بصلها باستغراب وقال... ايه
افراح قالت بسرعه وقلق.....اهرب يا بدر مفيش وقد ارجوك امشي بسرعه... بسرعه يابدر
بدر بصلها باستغراب اكبر وقال ....انا مفاهمش بتقولي ايه... ايه الحكايه
افرلح بقت تبكي جامد وقالت بدموع ....بدر انا...انا بلغت عنك ..زمانهم داهمو البضاعه ارجوك تمشي مش هقدر... مش هقدر اشوفك بتتحبس انا اسفه والله كنت ....كنت زعلانه منك..كنت خايفه ومكنتش عارفه قيمتك سامحني
بدر كان واقف بيسمعها بلامح مش مفهومه ابدا وغمض عنيه واخد نفس عميق وقال...اشهد ان لا الاه الا الله واشهد ان محمد رسول الله
وبقى يحاول ياخد نفسو اللي حاسس انو مش لاقيه ابدا
افراح كانت بتبصلو باستغراب شديد وقالت...بدر انت مسمعتنيش بقولك البوليس زماتو على وصول و
بس قاطعها لما ابتسم بسخريه وقال...انا عارف اللي عملتيه...التلفون اللي كان في الدولاب كنت مراقبو.. انا عارف انك بلغتي عني يا افراح
افراح بصتلو بصدمه حقيقيه وقالت... ايه..عارف..عارف وسكت طب....طب ليه
بدر قرب منها وقال...علشان الرهان يا بت البندر ..الرهان الحقيفي مكانش وياكي كان ويا قلبي اللي حلفلي اني مههونش عليكي وربنا هيراضيني لاني قصدت اراضيه
كانت بتسمعه باستغراب وهو قال...البضاعه الشهر ده كلها عدد تليفونات متقلقيش مفيهاش حاجه خطر..انا خدت عهد على نفسي اوقف الشغل ده واربي ولدي بمال حلال ...عاهدت ربي على التوبه ومتمني يقبلها مني
يعني هيفتشو مهيلاقوش حاجه وهيمشو متخافيش
افراح اتسعت عنيها بزهول وهيه مش مصدقه تفسها من الفرحه واترمت في حضنو بقوه وقالت... بجد انا مش مصدقه مش مصدقه والله كابوس وانزاح...انا كنت هموت لو اذيتك
وبصتلو وقالت بدموع..حقك عليا انا اسفه ..انا..
بدر ابتسم وقاطعها وقال....انتي هبله يا افراح
افراح بصتلو بدهشه وهو قال بسرعه... اه والله هبله قوي متبصليش كده..لما تفكري انك ممكن توقعيني وتسلميني ومأخدش بالي تبقي هبله...انا بدر الضاهي يا افراح والخطوه اللي بتخطيها ببقى سابقك بعشره قبليها
افراح نزلت راسها بحرج وقلق وقالت...انت... انت عمرك ما هتسامحني صح...معاك حق..انا..انا جاهزه لاي عقاب
بدر ابتسم وقال...بس انا مش هعاقبك...وهسامحك علشان معدتش عايز نشل من بعض تاني
افراح بصتلو بدهشه وهو قرب منها وقال... عايز نعيش يا افراح انا قلبي وجعني من البعد خلاص انتي عذبتيني وانا وجعتك كفيانا كده عاد يا بت الناس خلينا نربو ولدنا بالحلال وفي امان ربنا
افراح ابتسمت وسط دموعها وقالت بسرعه...موافقه... ومش عايزه حاجه تاني من الدنيا والله حقك عليا
قولي صحيخ هو انا لو متكلمتش انهارده كنت هتعمل ايه
قال بلاه مبالاه...ولا حاجه كنت هطلقك
افراح بصتلو بزهول وقالت...ايه تطلقني ببساطه كده
بدر ابتسم وقال..لا مش ببساطه...بس لو متكلمتيش معناها اني لسه مش فارقلك وكده يبقى مفيش فايده...بس لما اتكلمتي رديتي فيا الروح يا افراحي
افراح ابتسمت بحب وقالت...مقدرتش اسكت ..مبقتش اقدر استغنى عنك
بدر قربها لحضنه وقال بابتسامه حلوه...يعني معيزاش تطلقي
افراح ابتسمت وقالت بكسوف... لا خلاص.. انت كسبت الرهان
بدر ابتسم بسعاده وقربها ليه بحب وقال....وحشاني وانتي بين اديا يا افراحي ممصدقش انك اخيرا بقيتي ليا وملكي
افراح قربت منو قوي وقالت .....انا من زمان ليك واسمك على جبيني بس احنا مبنعرفش ايه الاحسن لينا علشان كده ربنا من رحمته بيختار لنا الحسن حتى لو غصب عننا
بدر ابتسم وقال ....الحمد لله على وجودك يا بت البندر بعشق جمال اهلك اللي دوخ اهلي ده
وقرب منها في لحظه جميله بينهم واخدها في حضنو وقال ...انا مش مصدق الراحه اللي انا فيها
افراح قالت بحب....ربنا يقدرني واريحك واعوضك عن كل ده
بدر بص لعيونها وقال...انا اللي هعوضك يا نور عنيا وهخليكي ست الستات كلهم يا هنا العمر يا كل افراحي❤️
كنتم مع اسكربت قيود صعيدي بقلم زهرة الربيع زهرتكم تحيكم ودمتم في امان الله مع من تحبون ❤️
لمتابعة الروايه الجديده زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا