القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية صراع القاسم الفصل الحادي عشر 11بقلم سلوى عوض حصريه في مدونة قصر الروايات

 

رواية صراع القاسم الفصل الحادي عشر 11بقلم سلوى عوض حصريه في مدونة قصر الروايات






رواية صراع القاسم الفصل الحادي عشر 11بقلم سلوى عوض حصريه في مدونة قصر الروايات




#سلوي_عوض

#صراع_القاسم

بارت 11 

حليمه: وها هيا تتصل باءخيها عباس

عباس: البجيه ف حياتك يا ام جاسم

حليمه: حياتك الباجيه يا اخوي

عباس: انا واجف جريب من بيتكم عشان الامانه

حليمه: طاب خد كلم دهب هيا اللي هتاجي تاخد الفلوس منيك اه واسمع انا هرن عليك من تلفونها

عباس: ماشي يا خيتي اجفل بجا وهرن عليك من تلفون دهب لترن عليه حليمه سجل بجا التلافون ده عنديك واول ما دهب ترن عليك كلمها عشان تديها الامانه

عباس: من عيني بس شيعيها دلوك عشان مش عايز حد يشوفني وانا واجف

حليمه: حالا اهه ياله يا دهب يا بتي احسن لو جاسم شاف خاله ممكن يعمل نصيبه

دهب: اهه هنزل علي طول

حليمه: اطلعي من الباب بتاع الزريبه وانتي راجعه بردك خشي منيه

دهب: ماشي


دهب: بت يا فاتن ياله تعالي معاي الست حليمه جالتلي اخدك ونروحو نجيبولها فلوس من اخوها وهتدينا كل واحده عشر تلاف جنيه

فاتن: هروح معاكي بس معايزاش فلوس خديهم انتي انا جلبي واجعني علي الحج محمد ومش عايزه حاجه خالص

دهب: انتي حره طاب ياله جومي هنطلعو من باب الزريبه

فاتن: ليه يعني

دهب: ف السكه هجولك ياله بجا متبجيش بارده

فاتن: بحزن حاضر جايه معاكي اهه


عبدالسميع: ايه الاخبار

حافظ: تمام كل حاجه تمام

عبدالسميع: بجولك عندك خط مش متسجل

حافظ: مافيش اكتر منهم

عبدالسميع: براوه عايزك تخلي راجل من رجالتك يتصل بالحكومه ويبلغ عن جاسم وعن مكان الحاجه

حافظ: حالا اهه

عبدالسميع: جوامك بس خليني افش غلي

حافظ: ده مغلول منيه جوي

عبدالسميع: جوي جوي يا اخوي

حافظ: انا بجا هخليك تتشفي فيه

عبدالسميع: كلها حاجه بسيطه وهتفرح فيه وتكوش علي كل حاجه

حافظ: ده انته يبجالك الحلاوه

عبدالسميع: انا معايزش لا حلاوه ولا جبنه انا عاوز حاجه تانيه خالص

عبدالسميع: اللي عايزه هتاخده

حافظ: حبيبي يا اخوي

عبدالسميع: اجفل بجا ونفذ اللي اتفجنا عليه


ليغلق عبدالسميع الهاتف مع حافظ ليقول في نفسه: اروح اجعد جار المعدول يا فرحت جلبي لما الحكومة تاخدك يا كبير ههه وبعد كده كل حاجه هتبجا بتاعتي.


عبدالسميع: ليجلس بجانب قاسم ليجد قاسم حزينا

عبدالسميع: الله يرحمه يا صاحبي كلنا ماشيين

قاسم: صح كلنا ماشيين


اما دهب وفاتن خرجو ليقابلو عباس وبعد عشر دقائق يتقابلو معه

دهب: (ترن علي عباس)

عباس: ايوه يا بتي انا واجف جار العربيه الخضرا

دهب: خلاص شوفتك

عباس: تعالي يا بتي

لتقترب دهب من عباس

دهب: فين الامانه

عباس: ف العربيه اركبو يا بنته عشان اعدلكم الفلوس عشان حليمه مترجعش تجول ناجصين

لتركب الفتاتان السياره ليرش عليهم مهران مخدر

عباس: اطلع يا مهران علي بيت جدك الجديم

مهران: حمامه يا ابوي

وبالفعل ينطلق مهران بالسياره في طريقه الي بيت جده القديم


اما حليمه فها هيا تتصل بعباس

حليمه: عملت ايه

عباس: كله تمام وطالعين علي بيت ابوكي

حليمه: عافيه عليك

مهران: كده هتجوزيني نواره يا عمه

حليمه: حدش هياخدها غيرك غير العز اللي هتعيشو فيه

عباس: احنا هنعملو ايه في البنته

حليمه: هتربطهم زين وتحط لزجه علي خشم كل واحدة فيهم لغيت ما اجيك واجولك هنعملو ايه

عباس: وانتي هتاجي ميته

حليمه: متبجاش غبي بعد ما نجطعو للمجحوم

عباس: يعني لسه يومين

حليمه: ابجا انته بس شربهم مايه عشان ميموتوش

عباس: ناصحه انتي يا كبيره

حليمه: اجفل بجا سامعه صوت عربيات الحكومه

عباس: بخوف يا مري تلجي حد بلغ عنينا

حليمه: بطل غباوه واجفل جاتك الهم

عباس: طاب الحكومة جايه عنديكم ليه

حليمه: يا ابو عجل تخين انته ناسي ولدي يبجا مين جاسم كبير الكل اكيد جايين يعملو الواجب ويعزوه

عباس: طمنتي جلبي يا خيتي


اما قاسم الذي كان يجلس بجانب عبدالسميع

قاسم: عن ازنك اطلع اغير عشان الظابط جاي يعزيني

عبدالسميع: اتفضل يا اخوي

ليترك قاسم عبدالسميع ويدخل المنزل

قاسم: جبل ما اغير اجيب فلوس من المكتب عشان نحاسبو الناس

ليدخل قاسم المكتب وها هو قد وصل الظابط حمزه ليدخل العزاء

حمزه: فين قاسم محمد البكري

عبدالسميع: دخل جوه اول ماسمع صوت سرينه عربيات الحكومه الظابط اكيد حد بلغه

لينظر الي العساكر: ورايا العساكر

العساكر: حاضر يا افندم

وبالفعل يدخل حمزه مع عساكره

الحريم: فيه ايه

نواره: خير ياباشا

حمزه: كل واحده تقعد مكانها فين قاسم

نواره: اخوي ف المكتب

ليففتح الظابط باب المكتب ثم يقول للعساكر: فتشو هنا كويس

قاسم: فيه ايه يا باشا

ليضحك حمزه: هتعرف حالا

ليخرج أحد العساكر لفافه بها جميع انواع المخدرات

حمزه: فيه ده

قاسم: ايه انا معرفش عنها حاجه

حمزه: اه ما انا عارف ياله خدوه

قاسم: انته مش عارف انا مين

حمزه: لاء عارف طبعا تاجر مخدرات كبير

قاسم: قسما بالله معرف عنها حاجه

حمزه: مسنين ايه خدوه ياله

وبالفعل يقتاد العساكر قاسم

الشاويش منصور: حجك عليا يا كبير انا عبد الماءمور

حمزه: حطو الحديد ف أيديه

منصور: طاب ميخرج معانا من غير حديد

حمزه: بعبيصه اسمع الكلام

منصور: حاضر

ليخرج قاسم وموضوع ف يده الحديد والعسكر ممسكين به

نواره: اخوي اخوي انتو ماسكينه كده ليه وواخدينه علي فين

حمزه: اخوكي مجرم وتاجر مخدرات كبير واخدينه نفسحه حوالي خمسة وعشرين سنه

تكملة الرواية من هنااااااا

لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا



تعليقات

التنقل السريع