القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية غرام العيسي الفصل الثالث 3 بقلم اسماء السيد حصريه في مدونة قصر الروايات

 رواية غرام العيسي الفصل الثالث 3 بقلم اسماء السيد حصريه في مدونة قصر الروايات 




رواية غرام العيسي الفصل الثالث 3 بقلم اسماء السيد حصريه في مدونة قصر الروايات 



(غرام العيسي) part 3


حسن بصدمه:مونيكا 


مونيكا :انا جئت لأني اشتقت لكم 


حسن بغضب :براا عشان مقتلكش انتي لسا جايلك عين 


مونيكا :انتا لاتقدر علي لمسي اني معي الشرطه يا حسن


حسن بغضب:ايه الي جابك عاوزه ايه 


مونيكا:انني اريد غرام 


حسن :علي جثتي انك تاخدي بنتي


مونيكا :انا معايا اذن من النيابه اني اشوفها وتقعد معايا 3شهور وهيا لسا متمتش سن الرشد 


عامر بجمود:وانتي مش هتاخديها يا مر*ه انتي ويلا برا قصري


مونيكا بغرور:اهداء ايها العجوز انا اريد ابنتي في هدوء 


عيسي بغضب جحيمي :اسمعي ياوليه انتي غرام مش هتتطلع من هنا 


مونيكا :وانا معايا الشرطه وبلغصب او بالعنف سأخذ ابنتي


عيسي بغضب:انا قولت لااا فاهمه عااد يا ولييه


مونيكا بخبث :عليك بسكوت ان غرام موجوده فسألها ماذا تريد


كل الانظار توجهت عند غرام الي بتعيط 


ومونيكا بدأت تقرب من غرام الي استخبت ورا حسن 


مونيكا:متخافيش مني ياغرام انا مش هذيكي يا ابنتي


حسن:ابعدي متقربيش بالله اقتلك 


مونيكا :ماذا تفعل لا انا سأوريكم 


وفجأه دخل الظابط والقوه والكل مصدوم


الظابط:السلام عليكم 


عيسي بجمود:عليكم السلام في ايه


الظابط :بص يا كبير هوا الست دي جت المركز وعاوزه بنتها وبتقول ان بقالها10سنين ماشفتش بنتها وانتو حارمينها منها


عيسي بغضب:وغرام مش هتخرج من هنا 


الظابط بخوف:والله ياكبير النيابه عطيتها اذن 


ومونيكا بدأت تقرب من غرام 


مونيكا:تعالي يا ابنتي انا اريدك معي 


غرام جريت من ورا حسن ومونيكا راحت وراها وغرام استخبت ورا عيسي الي اتصدم  ومسكت في التيشرت بتاعه وكانت بتعيط جامد 


مونيكا بقرف:بقولك ايه انا اريدك هيا بنا ما هذا انهو لعب اطفال وانا ازهق سريعا 


ولسا هتقرب تشد غرام من ورا عيسي فجأه عيسي مسك ايدها بغضب لدرجه انها حست انها هتتكسر


مونيكا بألم:اااه ايدي اترك يدي 


عيسي بغضب جنون:ابقي فكري تمدي ايدك كدا علي مراتي


والكل اتصدم والظابط اترعب


الظابط برعب:هيا الست غرام مرتك ياكبير


عيسي بجمود :ايوا مرتي والي هيفكر يلمسها هيكون ااخر يوم في عمره


مونيكا:لالا انت تكذب انها ليس متزوجه


عيسي بحده:اسمعي يامرره انتي انا محدش يستجراء يقول اني كذاب فاهمه انا بقولكم غرام مرتي مفهوم 


مونيكا:وانا اريد ابنتي 3اشهر


عيسي:دي مش بنتك وبعدين انا مرتي متبعدش عن حضني ليله واحده فاهمه ولا لاه


حسن:اطلعي براا يلا انتي شيطانه اطلعي 


مونيكا:مش هطلع غير لما تسئلوها هيا عاوزاني ولا لاء


عيسي بعد عن غرام وهيا مسكت في التيشرت بتاعه من عند صدره والكل مصدوم منها


عيسي بجمود:غرام يا حبيبتي انتي عاوزه تروحي مع الست دي


غرام بصت لعيسي وبصت لحسن والكل باصصلها وفجأه غرام حضنت عيسي وعيطت وهوا طبطب عليها 


عيسي:قولتي ايه ياغرام 


طلعت غرام من حضن عيسي وهزت راسها ب لاء


والكل فرح 


عيسي بحده:تقدرو تتفضلو انا مراتي مش هتخرج من هنا فاهمين 


الظابط بخوف :فاهمين ياكبير 


مونيكا :انا همشي بس هرجع بإثبات انك مش جوزها وهاخدها بالعنف او بالرضي 


وطلعت هيا والقوه  وحسن جري علي غرام 


حسن:انتي كويسه ياحبيبتي


غرام هزت رراسها ب ااه


عيسي بجمود :اسمعو انا كتب كتابي علي غرام اليله مفهوم 


الكل اتصدم وغرام اتصدمت دي ببترعب منه


كامل:كيف ياولدي هتتجوز اكده


عيسي بغضب:هوا دا الي عندي انا هتجوز غرام اليله لانه امها مش هتسكت واكيد عاوزها مش محبه اكيد عشان حاجه مش خير.. وانا قولت كلمتي ومش عاوز حديد كتير


وطلع برا القصر كله


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

في المساء كان الكل متجمع والمأذون قاعد جمبه حسن وعيسي وحاطين ايدهم في ايد بعض وغرام واقفه بتعيط بين مريم ونور وساره وبسمه بيبصولها بكره شديد


....... بعد مده


انهي الماذون.بارك الله لكم وبارك عليكم وجمع بينكم في خير. 


رحمه وتفيده زغرطو وكانو فرحانين 


عامر بخبث:يلا خد مرتك واطلع علي اوضتك 


غرام بصتله بصدمه ورعب 


وعيسي فهم جده :انا طالع فوق ورايا 


وطلع عيسي... وغرام بصت لجدها 


روحيه:انتي هدومك وحاجاتك وكل حاجه تخصك اتنقلت جناح عيسي


غرام شاورت بمعني. وانا هنام معاه. 


رحمه:اكيد يابنتي مش جوزك 


غرام كانت مصدومه وقالت في نفسها. دا انا بترعب من نظره منه هنام جمبه ليه كدا بس. 


حسن قرب منها وحضنها :سامحيني ياغرام بس صدقيني عيسي راجل وهيحافظ عليكي يابتي 


عامر:يلا ورا جوزك همي


غرام بصتله واتجهت للطلوع وهيا مرعوبه 


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

عند عيسي 

كان طلع الجناح ودخل الحمام وطلع لابس بنطلون اسود وتيشرت ابيض وكان مبين عضلاته وكان وسيم 


وفجأه دخلت غرام وهيا مرعوبه 


عيسي:تعالي متخافيش مش هكلك يابنت عمي


دخلت غرام وهيا بتترعش وقفلت الباب 


عيسي ببرود:انا عاوزك تهدي كلها كام شهر وهطلقك يا غرام متقلقيش مش عيسي الهواري الي يغصب بنت عليه 


غرام حاطه وشها في الارض ومتحركتش 


عيسي قعد علي الكنبه قصادها :انا عاوزك تهدي وتخشي تاخدي شاور كدا وانا هنام علي الكنبه وانتي علي السرير 


غرام جريت دخلت الدريسنج واخدت اسدال ونقاب وطلعت دخلت الحمام اخدت شاور ولبستهم واتجهت للسرير ونامت 


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

الفجر صحيت غرام ودخلت اتوضت وصلت ودعت ربنا 

وبعدين نامت تاني 


في الصباح صحي عيسي لقا غرام نايمه بالنقاب فتنهد ودخل الحمام اخد شاور ولبس جلبيه صعيدي من اللون الازرق الفاتح وكان جذاب جدا وللحظه كان عاوز يشوف وشها بس اتردد وقال هشوفه بس بإرداتها


ونزل تحت وغرام صحيت ملقتش عيسي في الاوضه  

فقامت اخدت شاور ولبست ونزلت تحت 


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

تحت في الصاله


نزلت غرام وكانو الكل متجمع وقاعدين ونور ومريم جريو عليها


نور بغمزه :صباحيه مباركه يا عروسه 


غرام بصتلها بخجل شديد


مريم:الف مبروك يا غرام يا حبيبتي


غرام راحت قعدت جمب جدها 


عامر:صباح الخير يا غرام 


غرام بصتله بنظره مخيفه 


عامر بضحك:بتبصيلي كدا ليه


غرام فضلت بصاله بنفس النظره 


عامر:انطقي يابت بتبصلي اكده ليه 


غرام شاورتله بمعني. لي امرت إني انام معاه. 


عامر فهم وضحك:انتي مكشره عشان كده لا ماهوا عادي 


روحيه:مش تسألي جوزك فين 


غرام بعفويه. فين. 


روحيه بضحك:ما انتي مهتمه اهو هههه


غرام اتكسفت 


روحيه:علي العموم في المجلس عند قضيه 


غرام  شاورت.انا رايحه الجامعه . 


عامر:تب قولي لجوزك 


غرام شاورت. انها اتأخرت وانهم يقولو هما . 

ومشيت


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


عند ميرنا في الجامعه وكان يوم خميس كانت مستنيه غرام 

وكانت قاعده في الكافتريا وفجأه قعد قدامها مالك 


ميرنا بتوتر :في  حاجه يادكتور


مالك:لاء انا بس جيت اتأسف عن الموقف البايخ بتاع امبارح 


ميرنا :اه ولا يهمك بس مكنش ينفع تستهزاء بصحبتي


مالك:ممكن اسألك سؤال 


ميرنا:اتفضل


مالك:انتي ازاي بتحبيها اوي كدا دانتي كنتي مستعده تسيبي الجامعه عشانها


ميرنا:عشان انا بعشق غرام دي اكتر من اختي انا الي وحيده بترتاح معايا وبتفهمني  وبفهمها وغرام دي من اطيب الخلق


مالك بنبهار:واو انتو عارفين بعض من زمان بقا 


ميرنا:اه من واحنا في الاعدادي


مالك:ربنا يخليكو لبعض 


ميرنا:الله يخليك عن اذنك.. ومشيت 


ودخلت غرام وقابلتها 


ميرنا:كنتي فين ياروما انا قلبت عليكي الجامعه


غرام اخدتها من ايدها وقعدو علي جمب 


ميرنا:في ايه يا حبيبتي انتي كويسه 


غرام بدأت تشاور وتحكي لميرنا  الي حصل


ميرنا بصدمه:يعني دلوقتي مرات عيسي الهواري الكبير


غرام هزت راسها ب ااه


ميرنا بخبث عشان تعرف مشاعر غرام:يابختك ياغرام دا واد مال وجمال وحاجه كدا سكر يارتني كنت انا الي اتجوزته


غرام بغضب وغيره متعرفش جت منين شاورت . اخرسي ومتتكلميش عن عيسي ويلا. وقامت


وميرناضحكت لأنها عرفت ان في حاجه من نحيت غرام لعيسي 


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

عند عيسي كان خلص المجلس ودخل القصر 


عيسي:هيا غرام لسا نايمه 


عامر بتوتر:اصل اصل غرام راحت الجامعه


عيسي بغضب :ازاي من غير متقولي 


حسن:معلش يا عيسي لسا صغيره 


عيسي بغضب:ومرات عيسي الهواري متخرجش من غير اذنه 


واتجه لبرا القصر وركب عربيته وطلع عليالجامعه 


روحيه:ربنا يستر عليكي يابنتي


رحمه :يارب دا عيسي لما بيغضب بيتحول 


بسمه وساره كانو فرحانين 


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

في الجامعه

 كانت غرام خلصت المحاضره هيا وميرنا وطلعين فجأه دخل عيسي وهوا لابس نظرته الشمسيه والبنات كلها بصت عليه بإنبهار وهوا متعصب 


غرام كانت ماشيه فجأه لقت عيسي داخل قدامها والبنات عنيهم عليه تنحت بصدمه ورعب وجسمها بقي يترعش جامد وعيطت 


دخل عيسي ومسك ايد غرام ومشي من غير كلام وميرنا والجامعه كلها مصدومه 


وعيسي اخدها لبرا وركبها العربيه ودور العربيه ومشي ومنطقش وغرام كانت بتترعش وبتعيط جامد 


.......... بعد وقت


وصل عيسي القصر ودخل وهوا ساحب غرام وراه وطلع فوق ومحدش استجراء يتكلم 


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

في الغرفه 


دخل عيسي وزقها علي السرير


عيسي بغضب جحيمي :قوليلي بقا ايه الي خرجك من القصر

من غير اذني متردي 


غرام كانت حاطه وشها في الارض وبتعيط بشهقات


عيسي:هوا انا ضربتك او لمستك ردي علي او اعملي اي حاجه حتي


غرام بصتله بدموع وقربت منه وحضنته بقوه وعيطت جامد

وهوا اتصدم وكأن غضبه اتشفط وفضلت حضناه وهوا مرفعش ايده ومصدوم 


.... بعد شويه 


غرام بتهدا وبتبعد ولما بتستوعب بتجري علي الحمام وعيسي لسا مصدوم 


بعد شويه بتخرج غرام وبتلاقي عيسي قاعد علي الكنبه 

بتروح عنده وبتشاورله. انا اسفه. 


وعيسي مش بيبقا فاهم 


عيسي:بتقولي ايه انا مش فاهم 


بتروح غرام تجيب ورقه وقلم وبتكتب. انا اسفه. 


عيسي ببرود:تمام عادي بس متتكررش تاني 


وكتبت تاني.. مسامحني.. 


عيسي بهدوء:اه تمام مسامحك


غرام قامت فتحت التليفزيون وشغلت علي الكرتون وهوا قاعد مصدوم من الطفله دي 

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

عند ساره وبسمه


ساره بغضب :انا هتجنن يا ما يعني انا معتش هعرف اتجوز عيسي


بسمه بخبث:متقلقيش بكرا الفرصه  تيجي وبعدين هوا جواز مؤقت بس وهيطلقها


ساره:ولو دا محصلش


بسمه ببرود:هنقتلها 


ساره:نقتلها فكره حلوه 


بسمه:يابت والله دي حته بت خرسه وبعدين هتلاقي شكلها وحش عشان كدا لابسه الشوال دا وعمر عيسي ما هيعجب بيها وانتي قمر ياختي


ساره:اه والله انا حاسه ان شكلها معفن ولا حاجه دي من صغرها وهيا لابسه القرف الي علي وشها دا


بسمه:صدقيني يابت الوحشين دول هما الي بيلبسو النقاب انما الجمال لاء بيورو جمالهم للعالم انما التانين معفنين


(انت الي معفنين دي احسن حاجه الستره يا متخلفه🤨) 


ساره بغرور:عندك حق ياماما وهوا عيسي هيلاقي في جمالي فين 


بسمه:عرفتي عشان كدا بقولك اصبري


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

عند نور ومريم كانو مستنين غرام الي راحت لهم


نور:ها عملك حاجه


غرام شاورت بمعني. لاء. 


مريم:تب خلي بالك من الواد


نور:هوا شاف وشك


غرام هزت راسها ب.لاء


نور:فوقي ياغرام دا جوزك ومن حقه يشوفك 


غرام بتوتر. انا خايفه. 


مريم انا هقولك وريله وشك عشان ميبصش برا اه


غرام بغيره :يعني ايه. 


نور:يعني ممكن يبص كدا ولا كدا وانتي عارفه ان ساره هتموت عليه 


غرام فضلت تفكر شويه 


وقعدو يرغو و غرام  كانت طول الوقت بتفكر في عيسي


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

في المساء كان عيسي قاعد علي الكنبه وبيشتغل في الاب توب وغرام اخدت بيجامه سوده بكم وعليها قطط من اللون الابيض وكانت البيجامه جميله ودخلت الحمام اخدت شاور وسابت شعرها الاشقر بعد ماسرحته وطلعت من الحمام 


وعيسي ماكنش واخد باله بس بعدين لما لاحظ شعرها بصلها وهيا كانت عطياله ضهرها 


عيسي بصدمه :غرام 


فلفت ليه وهوا قام وقف بإنبهار من جمالها واقسم ان عمره ماشاف بنت في الجمال دا وفضل متنح فيها وفي جمالها 

وهيا اتكسفت وخدودها بقت حمره لوحدها 


عيسي بتوهان:يا الله انا عمري ماشوفت جمال كدا انتي ملاك 

وغرام ابتسمت غصب عنها وغمزاتها ظهرت الي انبهر بيهم


وقرب منها وغرام اتوترت وفجأه عيسي باسها بحنيه وغرام خافت وحاولت تبعد بس عيسي كان ماسكها وعيطت وبعد عيسي لما حس بدموعها علي ايده 


عيسي بتوتر:انا اسف مخدتش بالي.. ودخل الحمام


وغرام عيطت ونامت علي السرير  وعيسي بيلعن نفسه انه ضعف قدامها ووقف تحت الدش كتير عشان يهدي وبعد كدا طلع وهوا لابس بنطلون بس


 ولاقي غرام نايمه علي السريرعلي بطنها ورافعه رجلها وبتلعب في التليفون وبتضحك لما كسبت وللحظه سرح فيها 

وابتسم وغرام ما اخدتش بالها منه وكانت بتلعب لحد ما لفت ولقيته واقف كدا ف اتصدمت وحطت ايدها علي وشها 


عيسي:اهدي  انا بنام كدا


غرام شاورت ان كدا عيب


عيسي:انا مش فاهم انتي بتقولي اايه بس انا هنام كدا وهنام علي السرير 


غرام بصتله بصدمه 


عيسي:اه انا ضهري وجعني من الكنبه فهنام علي السرير


 وبعدين اتجه للسرير ونام عليه وحط ايده تحت دماغه ونام


وغرام كانت خايفه وعيسي عطالها وشه


عيسي:نامي ياغرام ومتقلقيش انا مش هلمسك غير بإرادتك


وغرام نامت جمبه وعطتله ضهرها وحطت مخده في النص بس فجأه عيسي طفي النور والاوضه بقت ضلمه وغرام فطت من مكانها لحضن عيسي 


عيسي :في ايه اهدي 


غرام عيطت ودفنت وشها في حضنه وهوا مصدوم وملس علي شعرها الناعم وغرام ماسكه فيه جامد


عيسي بعد مافهم :انتي خايفه من الضلمه 


غرام هزت راسها ب اه


عيسي مد ايده فتح النور وغرام بعدت واستوعبت وهوا اتديق من بعدها بس هيا عطته ضهرها ولما اتأكد انها نامت طفي النور واخدها في حضنه ونام 

تكملة الرواية من هناااااااا 

لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا




تعليقات

التنقل السريع