رواية وهم الخيانة الفصل الرابع وعشرون 24بقلم نيره عبدالله حصريه في مدونة قصر الروايات
رواية وهم الخيانة الفصل الرابع وعشرون 24بقلم نيره عبدالله حصريه في مدونة قصر الروايات
وفي اللحظة دي الباب انفتح وسليم ويوسف انص'دموا لما شافوا اللي واقف عند الباب؛ وكانت نور اللي واقفه وملامح الص'دمه باينه علي وشها من اللي سمعته
نور بص'دمه: يوسف الديميري يبقي ابوك طب ازاي؟!
معتز: ادخلي الاول ي نور واقفلي الباب عشان نعرف نتكلم
نور دخلت وقفلت الباب وراحت وقفت قدام سليم؛ وقالت: فهمني يوسف الديميري ابوك ازاي؟! وازاي تخبي عليا حاجه زي دي اصلا ما تنطق ي سليم ساكت ليه
سليم اتنهد: نور انا مش قصدي اخبي والموضوع مش زي ما انتي فاكره
نور بعص'بية: لا قصدك ي سليم وكل شويه بكتشف انك مخبي عليا حاجه للدرجه دي معندكش اي ثقه فيا ده انا مراتك يعني المفروض سرنا مع بعض ولا لتكون لسه مش قادر تعتبرني مراتك وانا بالنسبه ليك ولا حاجه يا بشمهندس
سليم ضغط الموقف خلي صوته يعلي وقال: خدي بالك من كلامك ي نووور فاااهمه وبعدين مش كل حاجة لازم تعرفيها يا نور مش كل أسراري تخصك!
نور وقفت مص'دومه والدموع في عينيها وقالت بصوت مكس'ور:أسرارك ما تخص'نيش؟! يعني أنا آخر واحدة ليها حق عندك يا سليم؟!
وخدت شنطتها بسرعة وخرجت من المكتب، وسليم وقف مكانه متج'مد، أول ما الباب اتقفل حط إيده على راسه بح'سرة وقال: يا ريتني ما قلت الكلمة دي
معتز: انت غل'طان ي سليم ونور ليها حق تزعل انك خبيت عليها مكنش لازم تقولها كلمه زي دي
سليم بندم: سبني لوحدي ي معتز ارجوك
معتز اتنهد: ماشي يا سليم وخرج وسابه؛ وسليم قعد ندمان علي كلامه لنور وأنه زعلها منه
في فيلا نور؛ وتحديدا مكتب جدها كان قاعد سليمان ومحمود ووائل
سليمان: هت'ضرب ضربت'ك التانيه لسليم امتي
وائل بب'رود: مش دلوقتي هستني شويه
محمود: طب وليه تستني بكرا حفلته فرصه كويسه اوي تخلص منه
وائل: عشان اي حاجه هتحصل لسليم دلوقتي هيشكوا فيا انا خاصه بعد اللي عملته معاه
سليمان: بس محدش يعرف اللي عملته في سليم ومفيش دليل علي انك انت اللي عملت كده فيه
وائل: بس اكيد قال لنور ومعتز اني انا اللي عملت كده
سليمان: حتي لو مفيش فيه أيديهم دليل وبكرا وقت مناسب لازم نس'تغله عشان نخ'لص منه
وائل: كده كده هنخلص منه بس لازم نستني الوقت المناسب
محمود: لو مش هتخلص منه انت احنا هنخلص منه
وائل باندفاع: اياك تقرب منه او تعمل فيه حاجه فاهم
سليمان بشك: ايه خايف عليه ولا ايه
وائل ات'وتر بس حاول يداري ت'وتره وقال: لا طبعا بس خاي"ف علي نفسي وزي ما قولتكم لما يجي الوقت المناسب هخلص'كم منه وياريت محدش يتصرف من غير ما يرجعلي؛ وسابهم ومشي
محمود: انا مش مرتاحله حاسس ان فيه حاجه بتحصل من ورانا
سليمان: معاك حق والحاجة دي أنا لازم اعرفها
وائل وهو طالع من الفيلا كانت نور نازله من عربيتها وكان باين عليها انها مضايقه ومعيطه
وائل راح ليها: مالك ي نور فيه ايه انتي كويسه
نور بصت لوائل بق"رف واش'مئزاز وسابته ومشت؛ ووائل كان عارف هي بصلته كده ليه واتنهد وركب عربيته ومشي
بالليل؛ عند سليم كان بيحاول يرن علي نور بس مكنتش بترد عليه وكان قل'قان عليها اوي فرن علي روضه
روضه ردت : خير ي سليم
سليم: نور معاكي ي روضه انا برن عليها ومش بترد عليا
روضه: وانت مالك بنور ي سليم بعد اللي قولته ليها ازاي تقولها كلام زي ده وتوجعها
سليم: روضه صدقيني أنا ن'دمان اني قولتها كده ارجوكي خليها ترد عليا أو قوليلي هي فين عشان اروحلها
روضه اتنهدت: نور في فيلا عند جدو
سليم: تمام أنا هروحلها حالا باي؛ وقفل معاها وراح ركب عربيته وساق بسرعه لحد ما وصل الفيلا
سليم ض'رب الجرس والخدامه فتحتله ودخل ولاقي محمود في وشه؛ ومحمود بصله بغضب وقال: انت ايه اللي جابك هنا
سليم ببرود: انا جاي اخد مراتي وامشي
سليمان من وراه بح'ده: مراتك اللي جايه معي'طه بسببك بس انا كنت متوقع أنها هتيجي في يوم كده لأنك اكيد هتغ'در بيها زي ما عملت زمان مش جديده عليك
سليم: هو انت لسه مصدق فعلا اني انا غ'درت بنور زمان ي سليمان باشا
سليمان: تقصد ايه بكلامك ده
سليم: عارف ايه هي اكتر حاجه عجباني انك ك'دبت الك'دبة وصدقتها ومكمل فيها كمان
محمود بت'وتر أخفاه وقال بح'ده: اتكلم عدل ي سليم وك'دبه ايه اللي بتتكلم عنها
سليم: الك'دبه اللي انتوا عملت'وها اني سبت نور زمان لا وكمان طلق'ـتها والته"مه اللي لبس'توها ليا
محمود وسليمان اتص"دموا أن سليم عرف الحقيقيه؛ وسليم بص ليهم بس'خريه وقال: الواضح أن الق'طه اك'لت لسانكم انا هطلع اخد مراتي وهمشي وياريت بلاش شوشره لأن أنا لسه لحد الان ساكت؛ وطلع لاوضه نور وسابهم واقفين مصدومين
محمود: هو ازاي عرف الحقيقه ويتري نور عرفت ولا لا
سليمان بعصب'ية: مش ده اللي هممني اللي هممني اني لازم افكر في خطه مفيهاش غلطه عشان اخلص منه للابد ومشي دخل مكتبه
في اوضه نور؛ كانت قاعده مع مامتها بيتكلموا والباب خبط
ماما نور: ادخل
سليم دخل ونور بصتله بزعل وديرت وشها الناحيه التانيه
ماما نور بعصبي'ة: انت ايه اللي جابك هنا اتفضل اطلع برا
سليم بهدوء: رحمه هانم ممكن تهدي وتسمعيني
رحمه بعصبي'ة: اسمع ايه وبنتي جايه معيطه بسببك انا غلطان اني سبتها عندك اصلا بس الواضح انك زي ما جرحتها زمان عاوز تج'رحها تاني بس المره دي أنا مش هس'محلك فاااهم
سليم: رحمه هانم انا مجرح"تش نور زمان زي ما حضرتك فاكره الموضوع غير كده خالص
رحمه بسخرية: لا والله طب ايه هو بقي فهمني
سليم اتنهد: هفهمك كل حاجه بس لما يجي الوقت المناسب بس دلوقتي ارجوكي سبيني مع نور انا محتاج اتكلم معاها
رحمه: هما عشر دقايق وطلعت وسابتهم
سليم قعد جنب نور ومسك ايديها بس نور شالت ايديها منه؛ سليم راح قعد قدامها ولف وشها له: للدرجه دي مش عاوزه تشوفيني
نور قامت وقفت واداته ضهرها وقالت: جاي ليه ي سليم عاوز ايه
سليم لفها له: انا اسف ي نور سامحيني
نور بح'ده: اسف؟! علي ايه ي سليم بعد ما قولتلي اني مش من حقي اعرف عنك اي حاجه
سليم بندم: والله العظيم ما كان قصدي ي نور انا كنت متع'صب والكلام خرج غصب عني
نور بعص'بية: لا قصدت ي سليم قصدت انك تب'عدني عن حياتك وتحسسني اني ولا حاجه عندك ودي مش اول تخبي عليا حاجه يتري مخبي عليا ايه تاني
سليم بصوت ع'الي: ما خلاص ي نور قولتك مكنش قصدي مكب'ره الموضوع ليه انا مش ناقص وج'ع دماغ فوق اللي أنا فيه
نور بص'دمه ودم'وع: وج"ع دماغ؟! شكرا ي سليم اتفضل اطلع برا
وراحت قعدت علي السرير وعي'طت وسليم لع'ن نفسه علي الكلام اللي قاله وأنه زعل'ها تاني بدل ما يصالحها وراح قعد قدامها ومسك ايديها وباسها وكان م'وجوع أنها بتع"يط بسببه ومسح دموعها
سليم بح'زن: حقك عليا والله ي نور والله العظيم ما قصدي اي كلمه من اللي قولتها انتي عمري كله ي نور بس انا متلخبط من ساعه ما يوسف ظهر في حياتي تاني
نور حطت أيديها علي وشه: شايفه وج'ع في عينك وحاسه باللي جواك احكيلي ي حبيبي
سليم اتنهد وحكي لنور حكايه يوسف وأمه وازاي اتخلي عنهم ونور كانت مص'دومه من اللي بتسمعه وقد ايه سليم أتوج'ع
نور بدم'وع: ياااه ي سليم شايل كل ده جواك وساكت طول السنين دي من غير ما تقولي
سليم: انا عرفت يوم ما دخلت الس"جن يومها ماما راحتله عشان يقف جنبي بس هو كل اللي عمله وكل ليا محامي كبير وبس انا محكتش ليكي لاني مش معت'بره حاجه في حياتي ي نور وسيره الموضوع ده بتوج'عني
نور حضنت سليم: حقك عليا انا من اي وج'ع ي حبيبي
سليم حضن نور بحب وقال: مسمحاني ي نور
نور بصتله: اوعي تحسسني مره تانيه اني ولا حاجه عندك
سليم مسك ايد نور وحطها علي قلبه وقال: انا قلبي بيدق بيكي انتي ي نور انتي وبس؛ انتي الدواء لكل أوجاعي والحلم اللي استنيته سنين انا لو خسرتك ي نور هكون خسرت نفسي
نور فرحت اوي من كلام سليم وقرب'ت باس'ته بحب وقالت: بحبك
سليم باس'ها بحب وقال: وانا بموت فيكي؛ وحضنها بكل قوته ونور غمضت عيونها بأمان وراحه في حضنه
نور بصتله: يلا نروح بيتنا
سليم: يلا ي حبيبي وبعد كده اياكي تسيبي بيتك مفهوم
نور بضحك: حاضر ي فندم
سليم باس ايديها وخدها ومشوا روحوا بيتهم
تاني يوم؛ سليم كان سايق عربيته لحد ما وصل لمكان مهجور ونزل من عربيته وكان فيه شخص مستنيه وعاطيه ضهره
سليم ببرود: ايه الموضوع المهم اللي عاوزني فيه ي وائل
وائل لف ليه: انت جاي لوحدك
سليم بسخرية: اومال هاجي واجيب معايا زفه ولا تكون فكرني هض'ربك من ضه"رك زي ما انت عملت احب اقولك اطمن انا لما احب اض'رب حد بض'ربه من وشه
وائل: طب مخف'تش اني اغ'در بيك تاني
سليم: انت اذكي من انك تغ''در بيا مرتين ورا بعض كده
وائل ابتسم: طول عمرك ذكي ي ابن ابويا
سليم ملامح وشه اتغيرت وقال: خير ي وائل ايه الموضوع المهم اللي يخصني انا ونور
وائل: هو ميخ'صش نور في حاجة انا قولت كده عشان اجيبك بس في الحقيقة هو يخصني انا وانت
سليم: انا وانت؟! تقصد ايه
وائل: سليمان ومحمود عاوزين يخل'صه مني ومنك
سليم: طب أنا عارف عاوزين يخ'لصه مني ليه بس يخلصه منك انت ليه ده أنت حبيبهم
وائل: عشان ماسك عليهم مستندات تثبت انهم بيشتغلوا في غس'يل الام'وال......(يتبع)
تكملة الرواية من هناااااااا
لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا