روايه حرب العشاق الفصل الثاني وعشرون 22 بقلم كيان كاتبه حصريه في مدونة قصر الروايات
روايه حرب العشاق الفصل الثاني وعشرون 22 بقلم كيان كاتبه حصريه في مدونة قصر الروايات
عيسي هو يستغرب من عدم ردها بص ورها واول لما لف كانت السك*ينه دخلت جوه بطنه................
سحبت صفا السكينه بسرعه ورمتها من أيدها بخوف و دموع قالت ببكاء وصوت متقطع : م ك ن ش ق ص د ي
عيسي بعيون حمراء هو يقع على الأرض : اه.......
صفا وهي تجري عليه بدموع وخوف قالت بصوت متقطع : ع ي س ي انا معرفش عملت كده ازي أنا هروح انادي لحد
عيسي هو يمسكها من أيدها بتعب : انا كويس ده جرح بسيط
صفا بدموع : ده كله بسيط لا انت لزم الدكتور يشوفك
عيسي بتعب : ونجيب دكتور وانتي موجوده يا دكتوره اكمل كلامه بعيون حمراء وتعب شديد مش انتي دكتوره برده
صفا بتوهان و عيون حمراء من كتر العياط : الجرح بينزف جامد لزم نوقفه أكملت بتفكير وهي تمسكه من كتفه تحاول توقفه بعد وقت نجحت صفا في أنها نقله على السرير
وقفت بتعب وقلعته الهدوم الي كان لبسها كان الجرح بينزف بطريقه فظيعه جابت خيط وابره وبصت له بدموع كان عيسي ساند على السرير كان شبه فاقد للوعي استمجعت صفا شجعتها و ابتدأ تخيط الجرح كان عيسي بيتالم بشده بعد وقت خلصت صفا كان عيسي راح في سابع نومه بسبب المسكنات الي خدها
اعقدت صفا جنبه وبقت تمسح العرق الي كان نازل منه قالت بدموع : من امتي وانتي بتاذي الناس يا صفا ، من امتي
في دوار الجبالي كان وهدان فاق ورجع الدوار هو خديجه و سلوي
حمدان ببعض القلقل : عامل ايه يا اخوي و بص علي خديجه بحب و انتي يا مرات اخوي
وهدان ببعض الحده : انا كويس يا حمدان
سلوي وهي ماسكه درعها بغيظ منه : ومسالتش علي مراتك يا حمدان والله انا كمان كنت معاهم ولا مش واضح عليا
حمدان بسخري : هو ايه الي مش واضح ما انتي كويسه اهو يا سلوي
سلوي وهي هتفرقع : كويسه الهي يا حمدان تبقي كويس زي كدهو وسبته بغضب شديد
الحاج سليمان بضحكه : والله يا حمدان لو سلوي ممت*تش بسبب الحاد*ثه فأكيد هتموت بسسببك اكمل كلامه بهدوء هو بيبص لوهدان وأنت يا وهدان اطلع ارتاح
في اوضه وهدان كان أعقد على السرير بشرود قالت خديجه وهي تلاحظ شروده : متفكرش كتير علشان راسك متوجعكش
وهدان وهو بيبص لها : وانا هفكر في ايه معروفه مين الي عمل كده
خديجه وهي تقف امامه : ومين بقي يا سي وهدان الي عمل كده و متقولش ابوي علشان أنا كنت معاك
وهدان بهدوء : وانا مقولتش انو ابوكي اكمل كلامه هو يغير السيره صحيح صفا عرفت
خديجه بسرعه : اه...........
وهدان بستغراب : عرفت و مجتش يعني
خديجه بتلعث : ما هو جت و مشيت على طول
وهدان : مشيت على طول ومن امتي صفا بتشفني تعبان و تسبني اكمل كلامه بشك هو حصل حاجه
خديجه : لا ، لا محصلش حاجه أكملت كلامها وهي تغير الموضوع كفايه كلام ويلا علشان تنام
راحت خديجه علشان تنام وهي خايفه من الي وهدان هيعمله لو عرف الي حصل
تاني يوم في دوار العزيزه و بالتحديد في اوضه عيسي
صحي بتعب بص علي صفا الي كانت نايمه جنبه وهي اعقده بقي يتأمل في ملامحها قال في نفسه : انا وأنتي مينفعش لبعض يا صفا مش هقدر انسي انوا ابوكي هو السبب في موت ابويا
صحيت صفا لما حست انو عيسي بيتحرك قالت بلهفه : صباح الخير عامل ايه دلوقتي
عيسي وهو بيعقد بهدوء : تمام الحمد لله
صفا : انا هروح اجيبلك فطار هنا علشان تفطر
هز عيسي رأسه بهدوء
تحت في المطبخ كانت حميده واقفه بغضب هي و حسان
حسان بخنقه : وانا اعمل ايه الخطه كانت ماشيه زي ما احنا عايزين والرجاله شفوه وهو بيموت وهو الي نفد
حميده بغضب : حظه حلو ابن سليمان بس ملحقوه
حسان بخبث : خلينا في الي انتي بتعمليه ، طمنيني كله تمام
حميده : فاضل خطوه واحده وبعيدن هتشوف بعينك وعيسي وهو بيقتل صفا بس استني وسعتها و هدان هيتحرق قلبه علي بنته
حسان بصدمه : صفا..........................
في دوار الجبالي صحيت خديجه علي صوت وهدان العالي
خديجه بقلقل وهي شيفاه ماسك المسدس : في ايه يا وهدان.......
وهدان بغضب هو يعمر المسدس: هخلي ابن اخوكي ينام جنب أبوه الليله.........
لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا