القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية زواج لدقائق معدودة( الجزء الثاني) البارت التاسع عشر 19بقلم زهرة الربيع حصريه في مدونة قصر الروايات

 

رواية زواج لدقائق معدودة( الجزء الثاني) البارت التاسع عشر 19بقلم زهرة الربيع حصريه في مدونة قصر الروايات



رواية زواج لدقائق معدودة( الجزء الثاني) البارت التاسع عشر 19بقلم زهرة الربيع حصريه في مدونة قصر الروايات



انا رايدك يا شروق عاشقك يا بت عمي ..بحبك يا شروق يمين بالله معايزش غير انك تبقي وياي والباقي كلو يهون


 شروق اتصدمت بشده عمرها ماتخيلت انو ممكن يقول لها كده وقفت ورجعت لورا بسرعه وبقيت تبص له وبتبص للدبله اللي في ايده بذهول شديد


نوح وقف هو كمان وقرب منها وقال بسرعه ... انا عارف انك لسه واخده على خاطرك مني... وانا هراضيكي لو هفضل عمري كله اراضيكي مهملش... انا محتاجلك يا شروق محتاج ارتاح معاكي وبيكي


 شروق كانت مصدومه جدا ومش قادره ترد ابدا 

ونوح كان بيبصاها برجاء وضعف لاول مره

 واخيرا قدرت تنطق وقالت بتلعثم...انت..احم انت دلوك موجوع يا نوح ومش وقت نتكلم فيه  انا ما عايزاش اضايقك واصل دلوك و


بس قاطعها لما مسك ايديها و بص لعيونها بقوه وقال.... معاكي حق..اناموجوع بس انتي دوايا الوحيد يا شروق 


شروق نزلت دموعها مكانتش قادره تواجه اكتر وقالت بسرعه ....انا همشي..... انا لازم امشي


 ولسه هتمشي شدها عليهم بقوه و بص لعيونها وقال..... كفايانا كده يا شروق....كفايا بعاد ووجع  هنعيشوا ميته يا بت الناس ... ارجعي لحضن ابوكي وحبيبك خلينا نرتاح من كل ده


 شروق لمعت عيونها بالدموع ووتاهت في نظراته نسيت كل الدنيا للحظات بس اتصدمت لما لقتو لبيها الدبله في ايدها وهي مش مركزه  اتيعت عنيها بذهول وقالت..انت...انت  عملت ايه... مينفعش يا نوح ما تتعبش قلبي انا المفروض مخطوبه 


زلسه هتقلعها قطعها ضم كف ايدها في كفه وقال.... ان شاء الله لو قلعتيها ما يصبح عليا صبح 


شروق شهقت بخوف وقالت..... انت بتقول ايه بعيد الشر عنك ليه كده 


نوح قال بابتسامه  ....خايفه عليا 


شروق قالت بدموع....وبخاف عليك اكتر من روحي


نوح قربها جامد ليه وقال...يااابوووي على الكلام االي كيف العسل لما يطلع من مصنعه طوالي....تعرفي انا دلوك حالا  نفسي في حاجات كتيييير قوي بس اللي حايشني عنك عمي 


و كمل بمناغشه وقال ....ماتقربي انتي يا بت انتي عمك ميت 

شروق كانت هتضحك بس دفعته وبعدت عنه وقالت بغضب مصطنع...هملني  في حالي يا نوح ....كفايه كده بقى اصلا مبقاش ينفع واصل

واتنهدت بحزن شديد وقالت ....انا هقلعها الصبح علشان الدعوه اللي انت دعيتها ..وبعدها تنساني يا نوح انساني وكمل حياتك ....وحياتك عندي يا ولد عمي انا ما بقيت زعلانه منك واصل خلاص المسامح كريم...وقلبي صفيان لك قوي لان الزين اللي عملته علشاني لحد انهارده ذايد على زعلي منك وفايض


 هنا نوح قال بسرعه ....طيب كده تمام ...امال عايزه تقلعيها ليه


شروق كملت بدموع وقالت.... افهمني با نوح انا اتكلمت مع نبيل بدل المره 1000 وسألني كتير لو هرجعلك ...بس انا اديتله امل اننا عمرنا ما هنرجع...مقدرش اعمل فيه كده مقدرش والله انت لو تعرف هو ساعدني ووقف معايا قد ايه انت ذات نفسك هتصعب عليك كسرة قلبه


نوح حس بخنقه جواه لما جابت سيرة نبيل بس شروق كملت بدموع وقالت....حقكم عليا انتوا الاتنين.... الغلط كان غلطي من الاول... انا اللي اتسرعت واديتله كلمه في وقت كنت زعلانه منك فيه ...كان قلبي مكسور قوي كنت حاسه ان  لو طبقت السماء على الارض مستحيل اسامحك على اللي قولته ...وقتها قلت لنفسي  نبيل احسن حد ليا بيحبني وبيقدرني وهيسعدني 


وحطت ايدها على قلبها ونزلت دموعها وقالت ....بس مقدرتش انساك يا نوح مقدرتش حاولت كتير من غير فايده ... سامحوني انا اكتر واحده  عارفه ان الواحد المفروض مياخدش قرارات في وقت غضبان فيه بس ما قدرتش اسيطر على نفسي..... سامحني يا نوح والله قلبي اتوجع اكتر منك 


روح قرب منها بحزن وباس جبينها وقال بندم ....سلامه قلبك من الوجع يا بت قلبي....انتي اللي المفروض تسامحيني يا شروق انا بيدي ضيعتك.... انا اللي سلمتك لكل ده وبعدتك عني بغبائي ....بس انا مش هصلح غلط بغلط واقول لك روحي عيشي حياتك ويا غيري


شروق بصت له بدهشه وهو كمل وقال...انا هصلح كل حاجه وهرجعك ليا ...انا هتصرف يا شروق


 شروق اتنهدت بحزن وقالت.... لو في حل انا كنت وقفت معاك فيه بس خلاص...انا هسافر ويا نبيل يا نوح وانت انساني اكيد هاجي يوم واحنا الاثنين هننسى 


قالت كده ومشيت بسرعه وهو قال بصوت عالي وغضب مهتقدريش تنسي يا شروق ما تضحكيش على روحك..اصلا  مش هسيبك تنسي من اساسه


 شروق مشيت وموقفتش تسمعه وهو ضرب الطاوله بغضب كسرها وقعد على السرير وحط ايده على دماغه وهو مش عارف يعمل ايه 


في صباح يوم جديد  نزل نوحو هو متنرفز جدا وكان بيتخانق مع كل اللي يقابله و بيشرب قهوه بطريقه غريبه كل ما يخلص فنجان يطلب التاني 


في الوقت ده قربت منه صابحه وقالت بتوتر .....صباح الخير 


نوح بص لها شويه بتركيز وكل اللي بيدور  في دماغه منظر شروق لما شافها مخطوفه كان نفس شكلها لما لقوها في الاسطبل ...لثواني فكر لو كانت هي كمان مظلومه وحصل معاها نفس اللي حصل مع شروق 

بس غمض عنيه من افكاره شايف ان ما فيش مقارنه اصلا شروق هي اللي طلعت من البيت واتخطفت من عيال قذره عارفهم.... بينما دي كانت في البيت وفي حد دخل الراجل اللي كان معاها وحتى الغفر قالوا انهم مسمعولهاش اي صوت ولا ككانت بتستنجد


صابحه استغربت انه بيبص لها بالطريقه دي ومش بيرد قالت... في حاجه يا ولدي


 نوح اتنهد ونفض اي افكار من دماغه وقال... مفيش.... بحاول افكر يا ترى خطوبه ود جوزك حاجه مهمه لدرجه انك ترجعي وتتجرأي توقفي قدامنا تاني 


صابحه اتنهدت بحزن قالت.... بس انا مجيتش علشان نبيل انا جيت علشانك انت 


نوح ضحك بسخريه وقال ....اممم... هو انت لسه فاكراني طب زين والله...على  العموم خير... انا اصلا كنت مستني رجوعك في اي يوم من الايام كنت متاكد انك مسيرك هتاجي عشان تطلبي حقك


صابحه بصت لو باستغراب وقالت ...حقي 


نوح قال بسرعه...اه حقك... مش الحاكم مات وانتي على ذمته عموما حقك محفوظ ..اتفقنا ولا اختلفنا حق ربنا واجب وحاسب كل قرش ليكي بالذايد كمان  


صابحه ابتسمت باعجاب وقالت..... تشبه ابوك قوي يا نوح... كان كيفك تمام كده 


شرب من فنجانه بلا مبالاه وقال.... ما افتكرش لو كان زي تمام  مكانش اتجوز واحده زيك 


صابحه اتنهدت وقالت.... انا مهبررش اي حاجه ومهشرحش كتير لاني متاكده ان نظريه العيل اللي عنده 11 سنه تفرق كتير عن نظريه العمده اللي عنده 31 سته...انا دلوك عايزاك تنسى يا نوح اني امك لاني واحده جايه طالبه منك حقها طالبه منك تنصفها وتظهر حق ربنا... انا مظلومه يا نوح اتخدت غدر 


نوح قال بغضب.. مظلومه ...انا بعيني شوفت اللي حصل وكمان سوفت  ابوي لما جيه يضرب عليكي بالرصاص يومها طب واقع من صدمته وعلى بال ما فوقناه وجبناله الدكتور انتي هربتي... لو كان معاكي حق صوح مكنتيش هربتي صاحب الحق عينه قويه وميسيبش حقه ويهرب


صابحه اتنهدت وقالت ....عينه قويه لما يكون في حد واقف معاه وهينصفه....انا اتغدر بيا واللي عمل كده اشترى الكل عشان يشهدوا ضدي ....عايزاك تفكر في حاجه واحده بس يا نوخ ... يا ترى لو انا واحده خاينه وبخون جوزي وعيشو وملحه ومسألاش في ولدي ولا في عيشتي اللي كانت كيف عيشه الملوك هجيب عشيقي في دار جوزي ضاقت عليا الدنيا عشان اعمل كده في الاسطبل عندنا في البيت ضاقت عليا الدنيا عشان ادخل راجل غريب وابقى مأمنه ان محدش هيسال ده دخل هنه ليه...لا وشوف الصدفه بقى حليمه اللي مكانتش تخدم ولا تبص  بره الدار وبتتامر على اللي فيه وتدوس عليهم بجزمتها لاجل الحظ يومها تطلع تبص على الخيل وتشوفني هناك... الحظ كتير قوي في الحكايه دي 


نوح بقى يفكر في كلامها اللي كان قريب لتفكيره ومنطقي جدا بالنسباله و بيتمنى من كل قلبه يكون معاها حق 

وهيه طبطبت على كتفه وقالت..... انا هربت مش لاني خوفت من الموت يا ولدي انا خوفت اموت واسيب لك عاري خوفت اموت في حاجه شينه زي دي مكانش معايا حد يوقف وياي ولا حد هيصدقني عشان كده هربت وصبرت واستنيت لما يبقى معايا اللي يوقف في ضهري  استنيت ولدي وراجلي لما يكبر استنيت العمده الجديد اللي هياخذ لي حقي و يرجع لي كرامتي... هسيب لك قضيتي عندك يا عمده وممعايش اي ادله اديها لك غير اني هقول لك حاجه واحده بس.. خليك ورا حليمه 


ولسه هتمشي مسك ايدها بسرعه وقال بلهفه ....شاكه فيها هي عملت كده ...لو معاكي حاجه قوليها 


صابحه ابتسمت وقالت.... كل اللي هيطلع من لساني دلوقك مجرد كلام بدافع بيه عن نفسي محدش هيصدقه 


نوح قال بدون تردد... انا هصدقه 


صابحه ابتسمت بامتنان ونوح خد بالو لكلامه وقال...قصدي لو فيه حاجه قويه هصدقها


صابحه ابتسمت وقالت..مش كفايه تصدقني يا ولدي....انا عايزه حقي ..عايزه تاري من اللي ظلموني...عيزاك تحقق في قضيتي وهتعرف كل حاجه لحالك انا عارفه انها مش صعبه عليك يا نوح ...ولحد الوقت ده اعتبرني مش موجوده يا ولدي


صابحه قالت كده ومشيت

ونوح فضل يفكر  في كل كلمه قالتها ما ينكرش ان كل اللي قالته... كل كلمه قالتها منطقيه جدا وكمان كل حاجه وراها حليمه كل ما يمسك طرف خيط يلاقي نهايته حليمه اتنهد وقعد على الكرسي وهو بيجمع كل اللي اتقال في دماغه


عند غنوه كانت قاعده شبه بتبكي على السرير مش عارفه تفك ايديها ومتضايقه جدا 

دخل سند وقال.... صباح الجمال


غنوه  بصتلو  بغيظ وقالت.....شرفت يا اخوي...  فكني عايزه اروح الحمام 


سند ضحك على شكلها و قرب منها وقال بمغازله....كيف القمر وانتي غضبانه 


غنوه قالت بغيظ..بقولك فكني مش وقت محن على الصبح بيعملي حموضه على الريق


 سند ضحك جامد وبقى يفكها  واول ما فكها فاجاتو لما دفعت بقوه على السرير وجريت بسرعه منة


 سند قام بسرعه وجري وراها وهو بيقول بذهول ...غنوه استني رايحه فين يا مجنونه... غنوه اوقفي هقطع رقبتك


 بس غنوه مسمعتش كلامه ونزلت بسرعه


عند نوح كان واقف مع نجاتي وبيقول .....هتروح عند حسنين معادنا معاه انهارده تجيبو هو والحاجه بتاعة ولدو وتاجي  على هنه علشان نشوف موضوع البنت دي ونخلص


 بس قاطعته غنوه لما وقفت قدامه وقالت بغضب.... البنت دي علشان بتساعدها عايز تجننها ولا ايه يا عمده


نوح اتنهد بخنقه وقال.... خير ان شاء الله 


غنوه قالت بغضب.... مش خير انت مش عمدة البلد عايزه اشكيلك من اخوك  وعايزه  حقي اخوك الفالح ربطني الليل كله في السرير لما كنت هتجن


سند جيه وهو بينهج كن الجري وراها ومسكها من ايدها بغضب وقال.... قطعتي نفسي...مش بقولك اوقفي  يلا انجري معاي على اوضتك يلا


 غنوه قالت بغضب وصراخ.... مش جايه معاك ولسه بقول لاخوك عايزه حقي منك هو انا بهيمه علشان تربطني 


نوح قال بضيق...ده اقل واجب يتعمل معاكي يا بت الجزار ولا ناسيه البلاوي اللي عملتيها امبارح احمدي ربك اني سبت الموضوع لسند ومربطتكيش انا ....على الاقل نمتي على السرير مرتاحه و انتي عارفه اخر مره ربطتك فيها كنتي فين 


غنوه قالت بمراوغه ....وانا عملت ايه يعني دي شروق اللي اصرت نطلع ...كانت هتموت عليك من الخوف ورايحه جايه لما خيلتني وهيه تبكي وتقولي قاعد لوحدو يا غنوه.. صعبت عليا كفرت يعني


نوح رفع حاجبه بعدم تصديق و لسه هيرد نزلت شروق وهي متعصبه وبتقول بزعيق.... عاجبك البلاوي اللي عمالين نلم فيها من تحت راسك


 نوح بصلها بزهول وقال...الكلام ده ليا انا


شروق قالت بغضب ..امال لامي مين غيرك سبل المصايب


نوح قال بغضب....وطي صوتك يا بت لاخرسك خالص... هو في ايه كل شويه حد يجي يقول لي انت السبب في حاجه دلوك  انا اللي بقيت بعمل لكم مشاكل في البيت  


شروق قالت بغضب...نبيل همل الدار ومشي


نوح ابتسم بدهشه وقال...طب ده خبر زين فين المشكله


شروق قالت بغيظ.... زين كيف ...ده شافنا لما كنا في الاوضه امبارح هملي جواب ومشى ارتحت كده فضلت اقولك هملني امشي مسمعتش الكلام اهو شاف كل حاجه


 شروق مكانتش واخده بالها لكلامها اللي بتقولو قدام غنوه وسند 


ونوح لسه هيرد غنوه غمزتلو وقالت هو شاف ايه في الاوضه امبارح... طب ماهي الدنيا فل معاكم اها...صدق اللي قال ناس تدلع على السرير.... وناس تتربط كيف الحمير ووووووو


#زواج_لدقائق_معدوده_الجزء_الثاني

#التاسع_عشر

#بقلم_زهرة_الربيع


غنوه مش هترتح غير لما فعلا تتربط مع الحمير 😂 اللي جاي روعه ياترى نبيل كاتب ايه في الجواب ..وياترى نوح هيقدر يكشف حليمه ولا هيه هتفاجأو بالي ناويه عليه ...ايه اللي هيحصل بعد كده استنو اللي جاي خطييييير 🏃‍♀️🏃‍♀️


تكملة الرواية من هناااااااا 

لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله الجزء الاول1 من هناااااااااا

الرواية كامله الجزءالثانى2 من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا

تعليقات

التنقل السريع