القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية فى حضن جلادى الفصل الحادي عشر 11بقلم نرمين حمدى حصريه في مدونة قصر الروايات


رواية فى حضن جلادى الفصل الحادي عشر 11بقلم نرمين حمدى حصريه في مدونة قصر الروايات 





رواية فى حضن جلادى الفصل الحادي عشر 11بقلم نرمين حمدى حصريه في مدونة قصر الروايات 



#في_حضن_جلادي

زينه ورهف راحوا الخطوبه مع السواق وجاد فضل في بلكونه اوضته بيبص علي بوابه القصر ومنتظر رجوعهم وفي ايده سجاره

لحد موقعت عينه علي رهف وهي داخله وبتضحك مع زينه تلاقئي لقي نفسه بيبتسم لما بص في ساعته ولقي الساعه 10 بالظبط

فضل باصص عليها وبيتأملها لحد مدخلت وبعدين هو دخل 

&&&&&&&&&&&&&&

عدا شهور والوضع كما هو عليه وعلاقه جاد ورهف بتزيد يوم عن يوم ولكن محدش فيهم معترف 

وفي يوم الكل كانوا متجمعين تحت

دلال: اللمه الحلوه دي ناقصها سليم امتي يابني بس ترجع لينا

دياب: ان شاء الله يفوق ويرجع احسن من الاول


رحيم بنبره تهديد لسجده: ولو مرجعش، يبقي الله يرحم الي كان السبب


سجده بصتله بخوف وابتلعت ريقها ببطئ

عديله: تفائل خير يارحيم ياولدي... ان شاء الله يفوق، انت دايما كديه متعطش للد*م

سجده توترت من نظراته ليها ودخلت علي المطبخ وعيطت كتير، وفجأه بتلاقي ايد بتحاوطها وكانت ايد رحيم، لفتله، مسحت دموعها بسرعه: مالك؟ 

سجده: مفيش

رحيم:اومال بتعيطي ليه

سجده: خايفه

رحيم: من اية

سجده: كلامك

رحيم: تعالي

سجده: علي فين

رحيم: فوق نتفاهم

سجده طلعت معاه علي الشقه 

سجده: ممكن تقولي هنتفاهم علي اية...طريقه قتلي مثلا؟ 

رحيم جذبها ليه: انا مش عارف ساكتلك كديه ليه... دا مفيش وحده اتجرأت تنطق بكلمه قدامي 

سجده: يمكن عشان بقول الحق، وان انت فعلا مش بني أدم... ذنبي اية في كل الي بيحصل دا، انا في يوم وليله لقيتني متجوزه واحد مبحبهوش، واتمنعت اشوف اهلي، واتمنعت من دراستي وحلمي الي طول عمري نفسي احققه 


رحيم: تصدقي وجعتي قلبي عليكي.. متغوري في داهيه ولا تهميني في حاجه، انتي يابت ذيك ذي اي وحده اتجوزتها متعه وبس 


سجده: يارتني كنت كدا فعلا علي الاقل هتتجوزني يومين بس وتطلقني لكن احنا بقالنا شهر متجوزين وكل يوم بصحي علي امل اسمع كلمه انتي طالق


رحيم: ولا هتسمعيها غير بمزاجي... واوعي تفتكري ان الدمعتين دول هيأثروا فيا

سجده: لا دموع اية بقي... خلاص انا دموعي نشفت، مبقاش في حاجه يتبكي عليها

وفجأه سجده حست انها عايزه تر*جع، جريت علي الحمام بسرعه وفضلت قدام الحوض ورحيم راح وراها

رحيم: في اية؟ 

سجده بتعب: معرفش

رحيم بشك: كلتي اية؟.. او شربتي اية؟ 

سجده: مكلتش حاجه من الصبح

رحيم بشك اكتر: تعرفي لو الي في دماغي طلع صح... يومك هيبقي اسود علي دماغك

سجده بصتله بخوف: انت بتقول اية، وانا ذنبي اية في دي كمان

رحيم مسكها من شعرها: نعم ياروح امك؟!.... اومال العصير الي بتشربيه كل يوم دا يبقي اية

سجده افتكرت انها الفتره الاخيره مكانتش بتشربه: اااا انا مش فاهمه حاجه سيبي بالله عليك

رحيم: حاضر ياسجده ورحمه ابويا حاضر

رحيم نزل وجاب اختبار حمل بدل الواحد تلاته واداهم لسجده: اخلصي ادخلي شوفي 

سجده اخدتها بخوف: هو هو العصير الي كنت بتديهوني كان فيه اية

رحيم بغضب: كان فيه حبوب منع الحمل بروح امك... انا مفيش وحده تحمل مني ولا تربطني بيها ابدا اخلصي وخلصيني


سجده اتصدمت واتأكدت ان النتيجه هتطلع ايجابيه دخلت الحمام وهي بتمشي ببطئ وخرجت بعدها بدقايق وهي ماسكه الاختبار وايديها بتترعش رحيم سحبه منها بسرعه واتصدم لما لقي خطين واضحين في التلت اختبارات ثم قال بغضب: اااااااه يابنت ال**** ااااازاي دا حصل، بتسغفليني يابت، نهار الي خلفو*كي اسود 

ثم ضربها بالقلم ومسكها من شعرها: كنتي بتعملي اية بالعصير انطقي بدل مكسر عضمك


سجده برعب: مكنتش باخده.. كنت فاكره انك بتحط حاجه تضرني وربنا مكنت اعرف انها حبوب منع الحمل 


رحيم بحده: الي في بطنك دا ينزل مفهووووووم

سجده: ذنبه اية هتقتل طفل؟!... حرام عليك انت اية؟!.. شيطاااااان


رحيم: وهو حد عرفك اني امام جامع يارو*ح امك انا قولت ينزل يبقي ينزل


سجده: بالله عليك متعمل كدا دا طفل.. لية تعمل فيه كدا، عملك ايه.. مشكلتك معايا انا واهلي ذنبه هو اية

رحيم بسخريه: وتفتكري انا لو فكرت اخلف هخلف منك انتي هربط نفسي بيكي انتي؟! 


سجده: خلاص سيبهولي وانا هربيه لوحدي حتي لو طلقتني والله مهعرفه انك ابوه بس ابوس ايدك سيبهولي كفايه خسرت كل حاجه، مش عايزه اخسره... خلي عندك قلب مره وحده في حياتك، دا المفروض ابنك وانت عايز تقتله من قبل ميشوف الدنيا


رحيم: اية يابت دا... دا انا الدمعه هتنزل من عيني، اخلصي غوري البسي هنروح للدكتوره تخلص الموضوع دا 


سجده بتترجاه: والنبي يارحيم ابوس ايدك متعملش فيا كدا... بلاش عشان خاطري، عشان خاطر ابنك حرام تعمل فيه كدا والله هتفضل ندمان طول عمرك وانا عمري مهسامحك


رحيم سحبها من دراعها وطلعلها دريس من الدولاب ولبسهولها غصب عنها وعليه طرحه واخدها للعربيه

سجده: رحيم والنبي رجعني... طيب اقولك رجعني عند بيت اهلي واحنا هنسيب البلد واوعدك انك مش هتشوف وشي قدامك طول عمرك 


رحيم: مش عايز اسمع صوتك بقي عيله ذيك تستغفلني انا عااااال اوي 


سجده بغضب: انتتتتتت مبتحسش داااا ابنك وعايز تقتله، دا انت الشيطان يخااااااف منك انا بكرهك وهيجي اليوم الي اشوفك بتتعذب علي كل الي بتعمله فيااااا وساعتها وربنا مهسامحك وافتكر كلامي دا كوييييس.... لو ابني راح مني بسببك بيني وبينك ربنا 


رحيم ضحك بسخريه: لا ابوس ايدك تسامحيني، البت عايشه الدور اوي 


لحد مأخيرا وصلو للدكتوره 

الدكتوره: اهلا وسهلا تأمىوا بإيه

رحيم ببرود: تسقطيها

الدكتوره بصت علي سجده واستغربت هو بيتكلم علي مين لان سجده صغيره علي الي بيقوله: معلش بس حضرتك تقصد مين؟ 


رحيم: أمي... هكون قاصد مين يعني 


الدكتوره بصت لسجده الي كانت منهاره عياط: حضرتك بتتكلم من كل عقلك؟... البنت دي صغيره وحاجه ذي دي هتكون خطر عليها


رحيم: انتي هتديني محاضره يعني انتي تعملي الي بقولك عليه وخلاص 


الدكتوره: يافندم عمليه ذي دي متنفعش في سنها دا... خطر جدا عليها

رحيم: وانا موافق حتي لو خطر عليها... اعملي شغلك وانتي ساكته بقي وخلصيني


الدكتوره استغربت كلامه 

سجده بعياط: ممكن تسبيني معاه شويه

الدكتوره: حاضر

سجده بصتله: رحيم بالله عليك ارجع علي الي في دماغك.. انا خايفه اوووي والنبي متعملش فيا كدا


رحيم قرب عليها: انتي الي عملتي في نفسك كدا يبقي استحملي


سجده ايديها كانت بتترعش: طيب بالله عليك لو موت او جرالي حاجه متأذيش حسام والنبي يارحيم


رحيم لوهله حس بنغزه في قلبه مش عارف سببها بس كل الي يعرفه انه فجأه حس كأن وقع عليه جبل ثم قال بهدوء: مش هيجرالك حاجه متخافيش


سجده: مش فارقه يجرالي ولا ميجراش يارب امو*ت بقي انا تعبت من كل حاجه


رحيم بصلها وكان حاسس بوجع في قلبه علي عياطها وجواه احساس بخوف عليها اكتر منها هي شخصيا: اااااا يادكتوره يلا خلصينا


الدكتوره دخلت: لسه حضرتك مصمم

رحيم لف جسده بعيد عن سجده ايده في جيبه وبزعل: اه مصمم


الدكتوره اخدت سجده وهي لسه بتترجاه: رحيييييم والنبي انا خايفه بالله عليك... خليها تسيبني يارحيم والنبي، والله مهتشوف وشي تاني 


رحيم ثابت مكانه ولاول مره يحس انه مهزوز كدا... لاول مره يحس انه ضعف قدام دموع حد بس فضل مصمم وبيكابر 


عدا بعض الوقت والدكتوره خرجت ورحيم وقف بسرعه: هااااا 

الدكتوره: الحمدلله هي كويسه بس معتقدش خالص انها ممكن تستحمل عمليه تاني من دي فلو حضرتك مش عايز تخلف طلقها


رحيم: ادخل؟ 

الدكتوره: اه ممكن تدخل

رحيم دخل لسجده الي كانت باصه علي السقف وبتعيط ومش حاسه بنفسها

رحيم بصوت مبحوح:  ااا انتي كويسه؟ 

سجده بصوت فارغ من اي مشاعر لا حب لا كره لا انتقام: روحني

رحيم: طيب ارتاحي شويه هنا

سجده: عايزه اروح

رحيم حاول يقرب ويمسك ايديها بس هي زعقت: ابعددددد متلمسنييييش انا بكرهك... بكره اسمك، صوتك، ريحتك، بكره وجودك في حياتتتتتتي، بكره المكان الي بتبقي موجود فيه، انا مش هنسالك الي عملته لو السما انطبقت علي الارض 


رحيم: انا مش هتناقش في حاجه دلوقتي 

سجده: انت تطلقني وبس 

رحيم: انا مقدر الي انتي فيه بس للصبر حدود 

سجده: فعلا للصبر حدود... ممكن بقي تروحني

رحيم اخد سجده وروحوا علي البيت 

رحيم: الي في البيت ميعرفوش حاجه بخصوص الموضوع ده فاهمه ولا اعيد كلامي


سجده مردتش وسابته ودخلت الاوضه كأنها مغيبه مش شايفه ولا سامعه اي حاجع حواليها أخدت هدوم من الدولاب ودخلت الحمام، ورحيم فضل قاعد علي البلكونه مولع سجاره وبيفكر في كل الي بيحصل

عدا وقت طويل وسجده لسه مخرجتش لحد مرحيم جيه وخبط: انتي هتقعدي اليوم كله جوا؟ 


سجده:.... 

رحيم قلق وفضل يخبط: سجددددده 

سجده:....... 


رحيم بقلق اكتر:  سجددده ردي وإلا هكسر الباب علي دماغك ساعتها مش هيهمني حاجه


سجده:..... 

رحيم فضل يضرب الباب برجله لحد مكسره وكانت الصدمه😨

 تكملة الرواية من هناااااااا 

لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا



تعليقات

التنقل السريع