القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية هذا قدري وقد حسم الفصل الحادي عشر 11 بقلم ملكه حسن حصريه في مدونة قصر الروايات


رواية هذا قدري وقد حسم الفصل الحادي عشر 11 بقلم ملكه حسن حصريه في مدونة قصر الروايات 




رواية هذا قدري وقد حسم الفصل الحادي عشر 11 بقلم ملكه حسن حصريه في مدونة قصر الروايات 




#الفصل٠الحادي٠عشر 

#هذا٠قدري٠وقد٠حسم

#بقلم٠ملكه٠حسن


بص ليها فهد وقال عايزه تعرفي هي فين هزت ايمان راسها 


دليل علي الموافقه وكمل وقال هي موجوده 


لسه في حياتي بس لازم تسمعي قصتها كلها من البدايه عشان 


اعرف اقولك هي فين بس انتي وقرب منها وهمس وقال 


انتي قلبك ضعيف يا ايمي بيحكم علي اللي قدامه من غير ما 


يسمع اعذاره حتي 


بصت ليه ايمان بقوه وقالت انا مش بحكم  علي حد من غير 


سبب بس من اللي بيشوفه قدامي هو اللي بيخلني احكم على 


الناس من أفعالها 


بعد عنها فهد وقعد علي الكراسي وولع سيجاره وبص لبعيد 


وقالها ولا مره قرايتي عيون حد ولا مره شوفتي الحقيقه في 


عيون حد بس مجبور يخبئ عشان يحافظ علي اللي قدامه 


بصت ايمان في عيونه وقالت 


بس دي مش حورانا يا فهد بص ليها فهد بسرعه  أول ما 


سمع اسمه منها وابتسم 


اول مره تنطق اسمه بطريقه هاديه عجبته وقنها


أول ما ايمان أدركت وعرفت هو بيضحك ليه اتكسفت 


وبصت لتحت وقالت ممكن تكمل القصه لو سمحت 


ابتسم فهد لما شاف كسوفها وخجلها منها وقالها حاضر يا 


ايمي بس بلاش دموع عشان ممكن نغرق وضحك بصوت 


عالي وكمل وقال اسمعي يا ست ايمي 


كنت مجبور اسافر اكمل تعليم في لندن وكان لازم ابعد عنها 


كانت بتكبر سنه ورا التانيه وكل ما أنزل اجازه القها بقيت 


اجمل من اللي قبلها وعلي الرغم أنو أهلها مش موجودين بس 


هي كانت عروسه جميله ملتزمه في لبسها من وسط أصحابها 


اللي دائما ماشين معها كان ممكن تكون زيهم بس وهي لسه مش كبيره من هي وصغيره ملتزمه بلبس  الحجاب


برقت ايمان عيونها من الصدمه حاسه انها بتسمع قصه 


حياتها بس مرضش توقفه وتساله حبت تسمع للآخر منه


بص ليها فهد وقال مالك يا ايمان سرحتي ليه اتكلمت ايمان 


بسرعه وقالت لا معك كمل بص فهد في عيونها وكمل


لغيت ما خلصت الجامعه في لندن انا ومحمود  كانت هي 


كبرت وبقت عروسه جميله بجد تقربيا  في ثانوي 


بعد ما نزلت بوقت مش كبير  كنت عايز اعتمد علي نفسي انا ومحمود 


كمل وقال فتحنا شغل خاص بينا انا ومحمود بقي عندي بدل 


الشركه اتنين وتلاته غير الفروع اللي  بره البلد غير أملاك 


ابوي في البلد عندي بدل الفيلا اربعه في القاهره والعماير 


اللي باسمي ورغم كده مش قادر اتخلي عن الشقه اللي جمب 


بيتها لما تقفل بيا الدينا واحس اني مخنوق بص ليها بحنيه 


وقال بروح اقعد في الشقه قصاد عماره حبيبتي 


 عشان اشوفها لما بلمحها بحس بتفائل واني في حاجه حلوه 


في حياتي لازم احارب عشانها تخيلي راحل أعمال كبير زي 


يقعد يراقب بنت بيحبها من شقته القديمة  بلف العالم كله 


وبرجع من دول أوروبا مشتاق لطيف جارتي اللي متعرفيش 


اسمي ولا حتي حكايتي وضحك بصوت بسيط وسكت بعدها


ايمان انتبهت انو مش بيكمل وقال بصوت كله حيره وتسأل  


فهد انت سكت ليه وهي فين دلوقتي 


بص ليها فهد وضحك بصوت عالي وقال انتي عايزه تعرفي 


فين وخلاص مش تعرفي باقي الحكايه 


برقت ايمان عيونها وقالت تصدق عندك حق كمل سامعك 


ركز معها فهد وقال  اسمعي يا ست ايمي في يوم كنت راجع 


من السفر وكان ليا وقت كبير مسافر بسبب مشكله في فرع 


دبي ولما رجعت كنت ملهوف اقوي اشوفها  وانا 


مستنيها تعدي قدام بيتها وكنت مشتاق اشوفها وحاطط الخاتم 


في جيبي عشان نفسي تجيلي فرصه اتشجع  واتقدم ليها بعد 


ما بقيت انسه جميله مختمره واتخرجت كمان وبشتغل وليها 


وضعها  كانت  ماتت جدتها في الوقت اللي انا كنت مسافر 


فيه لقيتها واقفه مع واحد بتحكي معه اديقت قوي ومشيت 


والخاتم في جيبي بعدها بكام يوم روحت تاني وانا بحاول 


انسي اني شفتها واقفه بتضحك مع واحد لقتها تاني واقفه مع 


نفس الشخص علي الرغم أنو عيونها كانت حزينه بس انا 


اديقت ومشيت بعدها بعدها بلغني الحارس انو دائما الشخص 


ده بيجلها علي الباب العماره وتفضل تحكي معه


اتخنقت جدا من القاهره كلها  وجيت البلد وخليت حد من 


الحرس مخصوص  يرقبها فتره كبيره


امرته في يوم يسأل عليها في المنطقه بعدها بفتره  بلغني انو 


سال جيرانها  وقالو ليه وانو ده خطبيها وأنها قريب هتتجوزه 


برقت ايمان عيونها وفتحت بوقها من الصدمه لما تقربيا 


فهمت كلامه بعدها فهد كمل بحزن وقال


ساعتها انا زعلت جدا واكتئابت وفكرت انتقم منها


ايمان ساعتها الصدمه بانت علي وشها اكتر بص ليها ليه فهد 


وواقف قدامها وكمل بس  حبي ليها منعني لانه مش ذنبها 


انو كان حب من طرف واحد كانت غلطتي انا المفروض 


كنت قربت منها واعترفت بحبي ليها بس مفكرتش كده خفت 


ترفضني ساعتها كنت هتحطم اكتر من فكره أنها مش قابله 


حبي يمكن كان اهون عندي اني احس اني انا المذنب 


كانت ايمان مصدومه اعترافاته ليها وازي شخص ناجح في 


شغله زي فهد مش قادر يعترف بحبه لبنت وهو شخص الف 


وحده تتمناه بص فهد لبعيد وكمل كلامه بحزن وقال


 بعدت عنها سنه كامله وسافرت أسست الفرع اللي في لندن 


حتي اخبارها واقفتها والحرس لا كان بيمشي وراها منعته 


بعدت جدا عنها وعن نفسي وعن الدينا كلها كنت بشغل 


نفسي بالشغل ليل و نهار عشان مفكرش فيها وقتها امي تعبت 


ولكل شئ نهايه وكان لازم ارجع وسكت فجاءه


بصت ليه ايمان وقالت بحيره ساكت ليه يا فهد كمل 


بص فهد جامد في عيونها وقال اتمني الماضي اللي عرفتيه 


عني  مياثرش علي حياتنا ويعمل مشاكل بينا 


بصت ليه واتكلمت بصوت هادئ وحزين وقالت 


متقليقش بس ارجوك كمل سكت ليه 


اتكلم فهد وقال متاكده انك عايزه تعرفي الباقي من حكايتي مع 


حبيبتي المجهوله ايمان هزت راسها دليل علي الموافقه 


رجع فهد قعد علي الكرسي وبص ليه بتركيز وقال


بعدها صحبتها جات اشتغلت عندي في الشركه 


 وكانت لسه فسخه خطوبتها من ابن عمها وانا كنت عارف 


انها بتحبه ومجروحه ومجبوره تبعد من غير ما افكر قولت 


ما انا كمان مجروح زيها وبحب صحبتها اتقدمت لابوها 


ووافق عشان خاطر الفلوس واني واحد غني وجايب شبكه 


كبيره ومهر وفيلا في افخم مكان كل حاجه كانت فرصه 


بنسبه لابوها  الجشع ملئ قلبه لدرجه انه مشفش حزن بينته 


وكمل بصوت هادي كنت بتجنب انو صحبتها تشوفني


فكرت  يمكن شفتني أو لمحتني في يوم وانا براقب  بلكونه 


بيتها ولما جات الفرصه اني اتجوزها وتكون ملكي  هل 


ممكن اضيعها من ايدي حتي لوهي خدت عني  فكره انا قتال قتله 


بصت ليه ايمان بصدمه اكبر وقالت قصدك اي


ابتسم فهد وقال برضه لسه معرفتيش هي  مين يا حرمي 


المصون 


بصت ليه ايمان بحيره ودموع وقالت قصدك مين قول 


ابتسم فهد اكتر وقال بصوت حنون هادي 


قصدي انتي يا ايمان انتي اللي ساكنتي قلبي من انتي وطفله 


نظره عيونك اللي كلها حزن اللي محتاجه احتواء حد يطمنك 


يقولك انا جمبك مسك وشها بين ايديه وهو شايف دموعها 


مغرقه وشها وكمل بصوت حنون رومانسي وقال 


 كان نفسي اكون انا الحد ده يا ايمان اقرب منك واطمنك 


واقولك  اني دائما جمبك 


نظرات فهد  بقي فيها خوف وكمل وقال بس خوفت ترفضني 


اهون عندي اني افضل مجهول علي انك ترفضني وتكسرني 


وقلبي ملهوش غيرك


اتكلمت ايمان من بين دموعها لصوت وشقهاتها عاليه


كل ده يا فهد شيله لوحدك ليه مقربتش ليه مجتش قولتلي  


يمكن مكنتش رفضتك وكنا في اجمل قصه حب انا كنت 


حاسه بالوحده يا فهد وانو مستحيل حد يقرب مني أو يحبني 


مسك فهد أيدها وقال متقوليش كده يا ايمان انتي اجمل وارق 


بنت في العالم و قلبي محبش ولا ماشفش غيرها بس 


صدقني وقتها  مفكرتش في كده وكنت خايف حبي يترفض 


بصت ليه ايمان وقالت كمل يا فهد حصل اي تاني 


ساب فهد أيدها وبأن علي ملامحه ألتسائل 


وقال اكمل اي يا ايمان في اي تاني 


بصت ليه ايمان بقوه وقالت اهم جزء في حكايتك يا فهد لسه 


معرفتهوش وكملت وهي باصه في عيونه 


فين نورها حصل معها اي واختفت فين الوقت ده كله 


بص ليها فهد وإتكلم بصوت جاد هو انتي لازم تعرفي كل 


حاجه  دلوقتي انا تعبان والوقت اتاخر نكمل وقت تاني يأ 


ايمي  واتحرك ناحيه السرير مسكت أيده بسرعه وقالت 


بغضب اخر مره فين نورهان يا فهد


بص ليه فهد وقال حاضر هقولك هي فين عشان ارتاح انا


نورها لما خطبتها انا كنت عارف انها بتحب عماد وهو 


بيحبها بس ابوها أجبرها  تفسخ الخطوبه لما عماد اتاخر 


ومجبش الشقه في الوقت المحدد اللي ابوها فرضه عليه كان 


عماد يقابلها في كل مكان تروح فيه بحجه 


أنها بتجيب جهاز لغيت قبل الفرح …….


اي رائيكو في قصه حب فهد تتوقعو حصل اي مع نورهان

 تكملة الرواية من هناااااااا 

 لمتابعة باقى الروايه  زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا




تعليقات

التنقل السريع