رواية حورية في عالم الوحوش البارت السادس عشر والسابع عشر والثامن عشر والتاسع عشر والعشرين بقلم يوستينا سامي
رواية حورية في عالم الوحوش البارت السادس عشر والسابع عشر والثامن عشر والتاسع عشر والعشرين بقلم يوستينا سامي
١٦،١٧
#عشقت_حورية
16 و 17
بقلم ✍️ يوستينا سامي
في الشقة عند اسد .. دخلوا بس شافوا حد .واحد قاعد علي الكرسي في الشقة وبيتكلم بثقة / الصراحة الشقة هتعجبك اوي اوي .. اسد طول عمره اختياراته تجنن لا وحتي عفشها متين اوي
اسد بصدمة / انت ..انت ازاي دخلت هنا و عرفت عنوان الشقة دي ازاي .
حسام / ضحك بستهزاء .. لا السؤال ده مش ليا انا يا اسد انت عارف كويس اوي اني لو عايز اوصلك هوصلك ولو مستخبي فين ..
اووه سوري بجد نسيت اباركلك علي جوازك السوري
اوعي تكون لسه ماقولتلهاش انها مش مراتك اصلا .
اسد بعصبية قرب منه ومسكه من هدومه / اخرس يا حسام وبلاش تقول اي كلام وخلاص. و ملكشي دعوة بيها تماما..
سامع ولا لاااااء . و قولي انت جايلي تاني بعد السنين دي كلها عايز مني ايه .
حسام زق اسد جامد / لو السنين الكتير دي نستك يا ابن العقاد أن انا ليا حق عندك ..فالسنين عمرها ما نستني انا ومش حسام اللي يسيب حقه حتي لو عضم في قفه .
وراح حسان قعد علي الكرسي بثقة / عارف كنت ممكن ابعتلك حد يخلص عليك ..أو حتي يخ*طف مراتك منك بس انا قولت لااااا متنتهيش كدة ... لازم تنتهي كبيره ..
و انا اللي اعمل كدة وبايدي ... لازم اشوفك غر*قان في د*مك قدامي يااسد واشفي غليلي
حور كانت واقفة مصدوومة من كلامه قربت من اسد وحضنته
حور بدموع / هو بيتكلم جد هو عايز يقتلك يا اسد ....
هو مجنون مش كدة
اسد و*جع و غض"ب / عمرك ما تغيرت ..هتفضل طول عمرك غبي يا حسام..بس انا كنت عارف ان اليوم ده جاي جاي بس انت اللي اتاخرت اوي ..
عموما لو هيريحك أنك توجه مسدسك في وشي علشان تخلص مني اعملهاااااا وريحني بقي وانهي كل العدوات اللي بينا .
حور بمجرد ما سمعت الكلمة فضلت تصرخ / لاااا ايه اللي انت بتقوله ده يا اسد. تعالي نهرب تعالي
وحضنته وفضلت تعيط جامد ..
اسد بهدوء / اهدي يا جميلة ..اهدي كفاية عياط مافيش اي حاجة هتحصلك انتي صدقيني ..
حسام ارجووك طلعها هي من اي مشاكل بينا لوسمحت ..
انت عارف ان هي ملهاش دعوة بيا اصلا .
حسام بتريقة / جيه اليوم اللي تترجاني فيه يا اسد يا عقاد بس انا مش موافق علي طلبك .للاسف .
وفي نفس اللحظة وجه حسام مسد*سه في وش اسد و قاله بغل.. قول الشهادة يا ابن العقاد
_____________________ بقلم ✍️ يوستينا سامي
في الاوضة عند جاسر و حياه .
جاسر اتوجع اول ما افتكر الذكريات دي و قد ايه اسد كان واقف مع حسام حتي في الثار بتاعه ..
جاسر بوجع / اسد ماقتلشي عمك .. اسد اصلا مالوش علاقة ولا يعرف عمك ..كل الحكاية انه كان بينقذ جاسر لما عمك حاول يضر*ب عليه نار .
حياه فضلت تعيط / انتوا اللي جتلتوا كل اللي بنحبهم و جتلوا عمي و حور هربت من البيت بسبب نعمة بعد ما ابوها ما*ت برضوا بسببكم ..انا بجد بكرهكوا ..
جاسر بعصبية / ما تضحكيش علي نفسك احنا كلنا لقينا نفسنا في ثار ..لقينا نفسنا بنق*تل ناس احنا منعرفهااش علشان بس ما نمو*تشي احناا .. اسد ما يعرفشي حد في العيلة بتاعتنا اصلاااا ...
و خرج جاسر من الاوضة و كلم حساام بس مكنشي بيرد عليه. ..
جاسر بخوف / يارب استرها..يارب حسام مايكونشي اتهور
_____________________________________________
في الصعيد عند نعمة. كان عوض قاعد ومعاه المأذون .
عوض بلهفة / جرا ايه يا ام علي ..احنا قاعدين ليه .ما يلا نكتب الكتاب بقي .. انا قاعد هنا من الصبح والرجالة برضوا قاعدة مستنية معايا
نعمة / ما تصبر يا راجل مش اكده ..انا عايزة الفرح النهاردة يبجي فرحين وعايزة اتاكد أن عبدالرحيم عرف يجيب البت حور .. وبعدين مالك يا راجل انت اومال لو مكنتش متجوز تلاتة جاتك خيبة متسربع علي ايه ..
عوض / الله جرا اي يا ام علي .. وهي عيشة زي اي واحدة من اللي انا متجوزهم دول حتي حريم نص كم . المهم كلمي عبدالرحيم علشان نطمن بقي
نعمة / هو انت يا راجل اعمي ولا ايه ..ما انا شايفني عمالة ارن عليه ..بس هو مش بيرد عليا ..
بقولك ايه انا طالعة اشوفلك العروسة علشان ارتاح من ذنك ده ..وبعدين شكلنا كدة هنكتب الكتاب دلوقتي و خلاص.
وفعلا طلعت نعمة أوضة عيشة ..
ولاقتها قاعدة علي السرير لابسة اسوود وعمالة تعيط ومنهارة ..
نعمة قربت منها بشماتة / عيطي يا اختي ..عيطي .. انت فاكرة يا بت انتي أن بدموعك اللي شبه دموع التماسيح دي هصدقك ...هههههههه صحيح طالعة لامك ..
وشدتها من ايديها ووقعتها علي الارض./يلا يا حبيبتي قومي غيري القرف ده علشان عريسك هيستلمك دلوقتي. ولا تحبي اجيبلك ستات يسعدووكي تلبسي يا اختي ..
عيشة بقهرة و دموع / لا انا هلبس لوحدي .. وثواني وهجهز
بس والنبي يا عمتي قبل ما امشي عايزة أسألك هو انا مش صعبانة عليكي ..قلبك مش واجعك عليا و انت مسلماني بايديكي لواحد زي ده ..طب ابنك مش صعبان عليكي رميته في المخزن وك*سرته
نعمة بغل / لا مش صعبان عليا يا عيشة . ولا انت صعبانة عليا .. وبعدين انت ليه محسساني اني قطعتلك ايد ولا رجل انا جوزتك ..زي ما ابوكي زمان جوزني لراجل كنت اجبل العمي ولا اقبله ...
بلاش يا اختي تفتكري نفسك الوحيدة اللي اتظلمتي ..
عشر دقايق و الاجيكي قدامي تحت ..
وخرجت نعمة من الاوضة ونزلت لعوض
نعمة بسعادة زغرتت / يلا يا مأذون كمل شغلك يا اخويا . العروسة موافقة .
وفعلا المأذون كتب كتاب عيشة علي عوض ...
_______________________________________________
في الفيلا. .
عبدالرحيم / خلاص فهمتوا الحكاية كلها. كدة انا ليا حق عندكوا .وحفيدك خ*طف خطيبتي وده عا*ر عليا و العا*ر مابيغفروش غير الد*م ..
حسن / ولااااا اتكلم علي قدك ..انت لا هتقدر تقرب من اسد أو من حور حتي واحب اقولك انك مش هتخرج من الفيلا دي اصلا حي .
عبدالرحيم بتريقة / وانت متخيل ان انت كدة نقذت جريبك ..لاااا في غيري مليون راجل في البلد هيجوا هنا وساعتها هتبقي مجزرة .
حسن مسكه من هدومه بعصبية / انت بتهد*دي يلا ..ده انا اقت*لك وقتي ...
عزيز بعصبية وحدة/ بس يا حسن سيبه .. وانت يا بني خد رجالك وامشي من هنااا و اوعي تتجرأ وتقرب من الفيلا دي تاني او اي حد منها ..انت مشكلتك مع اسد ابقي خد حقك منه .. ده لو تعرف .
حسن بصدمة / ايه اللي انت بتقوله ده يا جدي . انت هتسيبهم يمشوا كدة عادي بعد اللي عملووه ده .
عزيز / ابن عمك هو اللي صغرنا .برغم اني كنت يعتبره راجل . وزي ما عمل كل حاجة منغير ما يرجعلي وكأنه مالوش كبير ..يبقي يصلح كل حاجة برضو منغير ما يرجعلي .
طلع عزيز اوضته وهو كان زعلان اوي من اللي اسد عمايله وكان حالف أنه مش هيعتب الفيلا دي تاني غير لما يتربي الاول .. وفعلا عبدالرحيم اخد رجالته ومشيوا من الفيلا ...
________________________________________________
في شقة اسد ... فاجاه لقه الباب بيتفتح
دخل مراد الشقة وقف قصاد اسد وحور وموجه مسدسه في وش حسام
حسام بصدمة / مراد انت ايه اللي جابك هنا .. جاي تقف معاه تاني وبرضو ضدي يا مراد
مراد بوجع / انا عمري ما وقفت ضدك يا حسام .. انت اللي تاعب نفسك باوهام و بسبب ايه ؟؟.
مش انت اللي كنت بتقول أن عمر الصداقة ما بتضيع مهما حصل يا حسام !!!!
نزل مسدسك ... نزله علشان انا عمري ما هسيبك تقرب منه ... ده ابن عمي و اخويا .
حسام نزل مسدسه بوجع و بص لاسد بتحدي / انا همشي .. حظك يا اسد أن مراد جيه ينقذك لأن لولا مراد كان زمانك ميت دلوقتي ..
وبص لمراد بوجع /أنت ليك جميل في رقبتي لانك قبل كدة أنقذت حياتي من الموت علشان كدة انا ماشي انهاردة منغير ما اقرب لاسد . بس جميلك خلص ... فقول لابن عمك أنه يهرب مني ..لاني همو*ته 😏.
وسابهم وخرج برا البيت
مراد بص لاسد و اتكلم بهدوء / انا ماشي يا اسد .ابقي خلي بالك من نفس وخلي بالك من مراتك ..حسام مش ناوي علي خير خالص .
وخرج مراد كمان من البيت وساب اسد واقف مصدوم و مكنش مصدق ان في اقل من دقيقه ذكريات بقالها كتير رجعت تاني ... .
حور بحدة و زعيق / انا عايزة افهم ايه اللي بيحصل ده . ومين المجنون ده يا اسد ..ارجوك فهمني ده كان عايز يموتك ..
وفجاه وبدون مقدمات اسد حضن حور اوي / انا تعبان اوي يا جميلة ..كلهم ضديكلهم بيظلموني وانا معملتش حاجة خالص ..بالعكس انا طول عمري بضحي بنفسي علشانهم .
حور بدموع / طب احكيلي يمكن اقدر اساعدك أو حتي اهون عنك ..انا مش قادرة اشوفك ضعيف كدة .
اسد بدموع ودي كانت اول مرة يعيط قدام حد / للاسف عمر ما الكلام كان بيريح ..ده سكا*كين بتق*طع في قلبي .. جميلة أنا مش عايز منك غير طلب واحد بس .. هو اني انام في حضنك ..نفسي احس ان في حد بيحبني بجد .
وفعلا حور اخدته في حضنها .
بس اسد كان بيفكر في سره / يا ترا لما تعرفي الحقيقة هتفضلي تحبيني ولا هتكرهيني زيهم يا جميلة ..
وبعدها هما الاتنين نامو ....
بس عند مراد الموضوع كان صعب ..تفتكروا حسام كدة هيسكت؟؟؟ . وهل فعلا هيسيب مراد ؟؟
وهل اسد عارف انه هو اللي قتل ابو حور 😳؟؟
&_____________________________________________&
#حورية_في_عالم_الوحوش
17
في الاوضة عند اسد ..اسد قام من النوم و طلع برا الأوضة ..
اسد بتانيب / واخرتها يا ابن العقاد هتفضل عايش في دور المظلوم لحد امتي . اوعي تنسي اللي عملته يا اسد اوعي
فلاش باااااااااااك
في شقة قديمة .اسد واقف قدام حسام
اسد بحدة / انا مش مجبر ابررلك اي حاجة يا حسام . لو انت تصدق عليا اني اعمل كدة فيك .يبقي اللي تستاهل المو*ت مش انا
حسام وهو مو*جه المسدس في وشه / اصدق عليك .بقولك انا اللي سمعتك بنفسي ..ده انت بجح اوي يا اخي
اسد انت كدة كدة هتمو*ت . فغفر عن ذنبك و قولي ليه عملت فيا كدة ليه خو*نت صاحبك واخوك و اقرب حد ليك
اسد بعصبية / انا ماخنت*كشي يا حسام والله .
حسام وهو بيضر*به بالرصاص وبيقول بحدة / ولما تحب مراتي ده يبقي اسمه ايييييييه 😳😳😳😳😳
باااااااااااك
اسد فاق من ذكرياته و حط ايده مكان الرصاصة في جنبه
و بدا يكلم نفسه بوجع و خنقة / كل اللي فات كان صفحة واتقطعت من حياتي يا حسام
ومن النهاردة انا مش هسمح لاي مخلوق انه يكسر*ني تاني
لان مش اسد العقاد اللي يت*كسر ..
____________________________________________
في أوضة نور ..
نور كانت متوترة اوي علي اسد وعايزة تطمن عليه فقررت تروح لحسن اوضته ..
في أوضة حسن
نور دخلت منغير ما تخبط علي الباب / حسن انا عايزة اتكلم معاك ضروري لو سمحت .
حسن بصلها و سكت ومردش عليها و نور اتغاظت اوي من تجاهله ده ..
نور/ علفكرة انا بكلمك ..انت ازاي مش بترد عليا
حسن بصلها بعصبية ومسك ايديها جامد/ وانت ازاي اصلا تدخلي اوضتي منغير ما تستاذني ..انت عبيطة ولا ايه
نور كانت مش عارفة تتكلم وكانت مخضوضة اوي من طريقته الغريبة معاها و عصبيته
نور / انت ليه بتعاملني كدة انا كنت جاية اطمن علي اسد ..
لاني بحاول أوصله ومش عارفة
حسن ساب ايديها واتكلم بتريقة/ ٠ كنت عارف انك اكيد جاية علشان اسد..علشان تسالي عليه عموما انا معرفشي اي حاجة عن اسد خالص اتفضلي بقي برا. .علشان انا عايز اغير هدومي
نور استفذت اوي من طريقته / هو انت ليه بتكر*هني اوي كدا هو انا عد*وتك ..انا بنت عمك علفكرة يعني اقرب حد ليك يعني في مقام اختك .
حسن بعصبية/ اختي .. اشمعنا انا اللي معتبراني اخوكي واسد لا يا نور ..ليه حبتيه هو وانا لاااا برغم أنه عمره ما حبك ولا حتي بصلك في يوم بس علشان انا غبي .
.عارفة لو كنت عاملتك زي اسد كنتي هتحبيني ...
اطلعي برا يا نوووور .....براااااا
وفعلا طلعت نور برا الاوضة وهي مكنتش مصدقة كلامه و دخلت اوضتها... .
حسن في اوضته / هشيلك من قلبي يا نور ..لأنك متستهليش حبي ليكي اصلا و اسد كمان ما يستهلشي اني اكره بسببك .
______________________________________________
في عربية حسام ..
حسام قاعد في العربية تحت في بيت اسد موجوع و مخنووق اوي من اللي عمله فوق وبدأ يكلم نفسه بصوت عالي / معقول يا اسد انا كنت هموتك بايديا بعد ما انا اللي كنت بدافع عنك ..
وفاجاه بدا يزعق جامد / ايه اللي انا بقوله ده ..ده هو اللي ضر*بني بالنار و سابني في البيت زي الكلب لوحدي اتصفي ومراد هو اللي لحقني .. ازاي صعب عليا و سيبته ازاي ..
وفجاه مراد ركب جمبه العربية / اطلع بينا يا حسام
الوقفة قدام بيته مش هتوصلك لاي حاجة .اطلع علي شقتي ليك إمانة عندي لازم تاخدها .
حسام بوجع/ أمانة ايه دي اللي بتتكلم عنها يا مراد انا مش ناقصك اصلا ..انزل من العربية انا مش طايقك
مراد ببرود / ومين فينا طايق تاني .. اطلع بس وبطل كلام علشان انا مصدع اوي
حسام بصله بستغراب / عمرك ما اتغيرت يا مراد طول عمرك بتتعامل مع اي حاجة توجعك انها متسواش .
مراد بوجع / عندك حق انا كنت كدة فعلا .بس انتوا قدرتوا توجعوني و بالاوي .. بجد ياريتني ما عرفتكوا. اطلع
يا حسام .. اطلع علي الشقة
وفعلا اداه العنوان ووصلووه الشقة ..
واول ما دخلوا الشقة اتفاجاه حسام بروقية قاعدة في الشقة ... حسام جري ناحيتها بلهفة وخووف واضح
حسام/ انت كويسة يا روقية رودي عليا .حد عملك اي حاجة حد قربلك هنا .
وبص لمراد بغدر ومسكه من قميصه / انت اللي جبتها هنا
يا مراد الكلب مش كدة فعلا ما انت زيك زي ابن عمك ندل وخائن .. انا همو*تك يا مراد همو*تك
مراد كانت مصدوم من غيرته اللي مش مبرره
مراد بصدمة / اوعي يا عم نزل ايديك انت عبيط ولا ايه انا مهملتلهاش اي حاجة ..ماهي كويسة قدامك اهو حتي اسالها . وبعدين خايف عليها ليه كدة .
حسام وهو حاضنها / خايف عليها لأنها اختي يا حيوان ...
مراد برق بصدمة / نععععم ..اختك ازاي بقي .دي مش نفس اسمك خالص .يا نهار مش فايت انت بتتكلم جد يا حسام
حسام بحدة / أيوة اختي من نفس الام و كانت برا مصر .
قوليلي يا حبيبتي عملك اي حاجة ..وانا والله ما هسيبه
روقية بدموع و مستخبية في حضن حسام / لا معمليش حاجة . بس يلا بينا نمشي من هنا .انا كنت خائفة اوي يا حسام .. يلا علشان خاطري .
مراد بصدمة / انا اسف😳 والله ما كنت اعرف انها اختك انا بس كنت عايز اوصلك باي طريقة و شفتها مرة وهي راكبة معاك العربية فعرفت انها واحدة تبعك و زاققها علي اسد ..بس دي كل الحكاية انا فعلا اسف يا رقية ..
حسام زق مراد جامد واخد أخته في حضنه ونزل بيها برا البيت ...
مراد قعد علي الكرسي بخيبة أمل. / لا انا فالح بصحيح جيت اكحلها عميتها ..يا نهاري الاسود عليااااا. ....
ده انا خلاص بقيت ضمن القائمة السودة عند حسام. .
______________________________________________
تاني يوم الصبح ...
اسد صحي من النوم ..وبص حواليه ملقاش حور
قام زي المجنون ./ معقول مشيت و سابتني..معقول حد خط*فها .. حوووووور ...يا جميلة انت فين ...
وفضل يدور عليها في البيت كله بس ملقهااااش
بس فاجأه جاله رسالة علي موبايله..
وبعدها الباب بيتفتح وحور داخلة وهي ماسكة شنط كتير في ايديها
حور بحب / حبيبي انت صحيت ..صباح الخير
بس اتفاجات باسد بيشدها من ايديها وبيضر*بها بالقلم جامد / ازاي تنزلي كدة منغير اذني انت اتجننتي ولا ابه
حور بصتله بصدمة / انت بتمد ايديك عليا يا اسد
هو انا عملتلك ايه اصلا 😭
اسد / كنتي فين . ومع مين يا هانم
حور بدموع / هكون مع مين يعني يا اسد .كنت بشتري اكل ليك .كان نفسي اطبخلك بايدي .. اي غلطت مش كدة
وقعدت علي الكرسي و قعدت تعيط بوجع و حسرة علي حبها لشخص هي مش فاهمة طريقه ولا دماغه لحد النهاردة
اسد قعد جمبها / انا اسف يا جميلة بس اللي بعتلي رسالة قالي انك هربتي و سيبتيني و انا مقدرشي استحمل بعدك انت بالذات ..فلما شوفتك فقد اعصابي ..حقك عليا انا آسف.
حور مسحت دموعها / وانت بقي فاكر اني هسامحك كدة بسهولة بعد ما ضر*بتني يا اسد .. لازم اخد حقي منك الاول علشان افكر اسامحك اصلا ..
اسد وهو ببمسكها من وسطها بحب / وانا تحت امرك يا ستي خدي كل حقوقك مني .. بس بقولك اي انا مش هتنازل عن حقي انا كمان و خوفي عليكي .. ما تجيبي بوسه ..
حور ضر*بته في بطنه جامد / بعينك يا اسد وده بقي اول عقاب ليك ..وعلفكرة بقي انا لازم افهم كل حاجة الاول
حور اخدت الكياس اللي فيها الاكل ودخلت المطبخ ..
واسد دخل وراها
اسد بضحك / بقي علي اخر الزمن انا اسد العقاد عايز بوسة من واحدة و بتقولي لاااا ..صحيح الدنيا دي غدارة يا ولاد
حور فضلت تضحك علي كلامه / واضح ان اسد العقاد كان ليه مغامرات كتيرة اوي قبل الجواز مش كدة ..
اسد قرب منها و هي في المطبخ / يوووه متعديش بس مافيش حد قدر يخليني احبه ..انت الوحيدة اللي جننتيني ..وقرب منها علشان يبوسها
حور قاطعته في الكلام وزقته بعيد / وبعدين بقي ..هو انا قولت ايه ..ما تسمع بقي الكلام وروح اقعد لحد ما اجهز الفطار يا اسد ..وبرضوو خد بالك هاخد حقي منك
اسد بغيظ / اي المعاملة دي يا جميلة .. انت بتعمليني ليه كدا بس .. عموما انا اصلا غلطان انا جيتلك المطبخ علشان اصالحك .
و خرج اسد من المطبخ و هو زعلان اوي منها وقعد علي الكنبة وهو مبوز زي الاطفال ... وحور كانت مصدومة و بتكلم نفسها / بقي يضربني و يتقمص اني زعلت سبحانك يارب .
وفعلا حور جهزت الفطار و حطته علي السفرة
حور بضحك / اسدي يلا الاكل جهز ..يلا قووم
اسد سمعها و عملت نفسه مش مهتم بكلامها .( مقموص🤣 )
حور فضلت تضحك عليه وقربت منه و
مسكت أيده بحب / ممكن تقوم تاكل معايا بقي . ده الاكل هيعجبك اوي
اسد شد أيده منها و برضو مرديش يرد عليها
.فحور قربت منه و باسته في خده / برغم اني زعلانة منك اوي يا اسد حاسة اني مش عارفاك ..بس برضو مش بحب اشوفك مقموص اعمل اي بقي
اسد شدها لحضنه / لا وانا برضو مقدرشي علي زعلك يا جميلة و اعتذرتلك علي اللي عملته برغم اني مش بعتذر اصلا لحد بس برضو زعلان منك اوي يا جميلة
حور / زعلان مني ليه ..هو انا عملت حاجة اصلا .
اسد / قولتلك الف مرة متبعديش عني كدة . انت بقيتي حياتي كلها انا ماليش حد غيرك دلوقتي علفكرة .
حور زعلت علي زعله و حزنه اللي في عينيه ده وحست انه فعلا مكسور اوي ..
حور و هي بتحضنه / طب قوم ناكل بقي . يلا بقي بطل دلع علشان انا جعانة اوي بجد
وفعلا اسد قام و قعد علي السفرة بس خلي حور قاعدة في حضنه كأنه خايف تضيع منه ...
و فاجاه جاله تليفووووون ..
اسد / الو 😳😳😳
تفتكروا ايه حصل تاني ...
١٨،١٩،٢٠
# حورية_في_عالم_الوحوش
18 و 19
في بيت اسد ..
اسد لقه حسام بيرن عليه ..
اسد استغرب اوي المكالمة / الو ..عايز ايه
حسام بتريقة / لا مافيش انا بس لسه مروح .فقولت اكلمك اطمنك عليا يا اسد .. انا عارف انك لازم تطمن علي كل اللي بتحبهم مش كدة .
اسد بخوف / حسام .. اتكلم علطول بلاش لف و دوران
اوعي تكون عملت حاجة في اهلي او صحابي
حسام ضحك جامد / اسد انت قدامك اسبووووع واحد
واوعدك كل يوم في مصيبة اكبر من اللي قبلها ..استعد
وقفل حسام السكة في وش اسد و اسد من غيظه رمي الموبيل علي الارض .. حور اتصدمت وجريت عليه
حور / في ايه بس مالك .. هو قالك ايه تاني عصبك كدة
اسد بغيظ / خلاص يا حور اللعبة بدات و اللي هيخسر فيها
التكلفه هتبقي حياته .. انت تروحي حالا تغيري هدومك لازم نروح مشوار مهم جدا دلوقتي ..
حور بصدمة / هو انت متعود تناديني حور ..انا حاسة اني اعرف الاسم ده ..او سمعته قبل كدة يا اسد
اسد / مش وقته يلاا بسرعة ...
و فعلا حور راحت غيرت هدومها بس فاجاه اسد سمع صوت صراخهاااااا من الأوضة ..
اسد 😳😳😳😳😳
______________________________________________
في بيت حسام ..
حسام كان قاعد فرحان اوي و بيضحك و روقية شافته وجات ناحيته .
رقية / غريبة يعني قاعد مبسوط كدة ليه ..هو في حاجة حصلت ولا ايه .
جاسر جيه و هو متعصب اوي ووقف قدام حسام
جاسر / حسام فهمني انت عملت ايه في اسد امبارح .
انت اذيته مش كدة ..
حسام ضحك / ما بس بقي انت و هي ..في ايه عموما انا معملتش حاجة امبارح بس انا قربت اوي اوصل لحقي وانتقم من اسد و كل اللي اذوني زمان
رقية / ما كفاية بقي يا حسام .. انا بجد مش مصدقة انك بقيت تتعامل بالد*م علطوول كدة
حسام قام من مكانه و هو متعصب اوي و مسك ايد رقية
حسام / لاااا مش كفاية . و مش هبطل اتعامل بالد*م لحد ما اخد حقي كامل من اسد .. واستعدوا لان النهاردة اول مفاجاه
ومشي و سابهم ..
رقية بصت لجاسر بخوف / انا خايفة بجد ..
جاسر / هو مافيش حل يا رقية غير اننا نستني و نشوف القدر مخبي ايه لينا ...
وفاجاه جات حياه بغيره و هجمت علي رقية و مسكتها من شعرها / و ياترا بجي الجدر ده هيجبي ليكم ايه يا حلوين
ما ترد يا سي جاسر .
جاسر اتصدم من هجوم حياه الغريب و حاول يبعدها عنها
جاسر / انت اتجننتي ولا ايه .اوعي ابعدي عنها يا مجنونة
حياه بغيره / خايف عليها جوي اكده ..طيب طلجني و اتزوجها علي الاجل اكون خلصت من جرفك يا مجرف
جاسر ابتسم و شدها من ايديها و بعدها عن رقية و حاول يمسك ايديها بس حياه كانت عمالة تفلت منه .
رقية بوجع / مين دي يا جاسر .. دي مش طبيعية ابدا
جاسر وهو حاطط ايده علي بوق حياه / دي مراتي يا رورو
هبقي افهمك بعدين.
و جاسر شال حياه علي كتفه و طلع بيها و هي كانت عمالة تشتم في رقية و بتقولها / انا مراته يا حبيبتي ..
و جاسر كان عمال يضحك ..
___________________________________________
في المخزن عند علي ..
علي كان بيسمع صوت زغاريط و ضر*ب نار ومكنشي عارف اي اللي بيحصل برا
و فاجاه الباب اتفتح ودخلت نعمه وعينيها كلها شماتة
نعمة / اي يا عين امك اتربيت ولا لسه ..عايز تجعد تاني هنا.
بس علي كان بيبصلها بغيظ ومش بيرد عليها...
نعمة / وكمان مش عايز ترد عليا ومطنشني ..ماشي يا علي بس انا اللي غلطانة انا اللي معرفتش اطلعك راجل ..طلعتك حرمة بس ملحووقة
علي / انا راجل غصب عن عين اي حد هنا .. واوعي تكوني فاكرة أن رميتي دي بالساهل يا مرآة ابويا
نعمة / مرآة ابووك ..واضح انك نسيت اني انا امك
بس هقول ايه عيل قليل الرباية والأصل ..وعموما انا كنت جاية اجولك عجبالك .اصلي جوزت عيشة لعوض عقبال ما اجوزك انت كمان زينب
علي / لا انت بتضحكي عليا يا اماااا ..لا يامااا انت اكيد معملتيش كدة وكسرتيني ..ده انا ابنك الوحيد
..
نعمة كانت واقفة مش بتتكلم بس كانت مبتسمة
علي / انت جوزتيهالوا ..بعتي عيشة .. ردي عليا ما تسكتيش كدة ..حرام عليكي
وجري علي واحد من الخدامين / رد عليا انت يا صالح ضرب النار اللي كان برا ده كان ليه .. قولي الحقيقة يا صالح ..
ده كان فرح عيشة علي عوض
وبدأ يزعق جاامد بانهيار / رد عليا ما تسكتشي انت كمااان
صالح وهو عينيه في الأرض / أيوة يا علي ..عيشة اتجوزت الليلة ..
علي وقف مصدووووم / ايييييه ......
_______________________________________________
في اوضة اسد ..
اسد دخل الاوضة ولقه حور ماسكة ورقة في ايديها و بيعيط و حاطة أيديها علي راسها ..اسد اول ماشاف المنظر ده جري عليها بخوف
اسد / مالك يا حبيبتي ..اي حصل انت تعبانة
حور رفعت عينيها لاسد / انت اللي قت*لت ابويا ..
اسد / اييييييييه 😳😳😳 ..
وفاجاه حور اغم عليها و اسد شالها و جري راح بيها المستشفي بس كان خايف اوي عليها و مكنشي عارف هي جابت الكلام ده منين / معقول دي تكون خطة من خطط حسام .. ايوة هو قالي ان النهاردة في مصيبة .
واول ما اسد دخل المستشفي كان شايل حور و بيجري بيها بخوووف / انتوا يا بهااايم ..اي حد يجي يشوفها بسرعة
و فعلا جيه دكتور ومعاه ممرضات و اخدوا حور بس فااااجاه ....... تليفون اسد رن
اسد بخوف / الووووو .
مراد بدموع / الحقني يا اسد حسسسسسن بيموووووت
اسد 😳😳😳😳😳😳
استوووووووب تفتكروا ايه اللي حصل ..وهل انتقام حسام ممكن يوصل لايه ؟؟. و هل فعلا حور رجعتلها الذاكرة ؟؟
بارت 19 🔥🔥🔥🔥
في المستشفي عند اسد .
اسد بصدمة / ماله حسن .مالوووو .
مراد بعياط / في بلط*جية طلعت علي المخزن و للاسف كان هناك و*لعه في المخزن و ضر*بوا حسن بالنا*ار .. كله منك انت اكيد حسام هو اللي عمل كدة. اكيييد .
اسد بصدمة / لاا حسام ممكن ياذيني انا اه ..لكن هيعمل كدة ليه مع حسن.... ليه .
مراد / حسام اتغير و مبقاش عارف مين عدوه ومين حبيبه
وانا اخويا لو حصله حاجة هاخد حقه منك انت ..
وقفل السكة في وشه .
و فاجاه الدكتور خرج من عند حور و اسد جري عليه / طمني يا دكتور مالها .. حور حصلها ايه بالضبط .
الدكتور / واضح ان عندها انهيار عصبي .. هي اتعرضت لصدمة او حاجة مشابهة
عمزما انا اديتها ابرة مهدئة بس اول ما تفوق هنعرف اي حصلها .بس ارجوك خليك جمبها لانها هتقوم مضطربة جدا ولازم ساعتها تهديها ..
اسد مكنشي عارف يعمل ايه يروح يشوف المخازن و شقي عمره اللي ولع. ولا يروح يشوف ابن عمه و اخوه اللي مرمي في المستشفي بسببه ولا يفضل جمب البنت اللي بيحبها
اللي برضو هو السبب في اللي حصلها ..
ولاول مرة من ساعة خناقتهم اسد يحس انه محتار كدة
فقرر انه يروح يتوضي و يصلي يمكن ربنا يخفف عنه الهم ..
_______________________________________________
في الاوضة عند جاسر ...
جاسر نزل حياه من علي كتفه بس كانت لسه برضو بتزعق
جاسر / اي بس بقي .. اي كل الشتايم دي يا بنتي .
حياه بغيره / مالكشي صالح بيا فاهم ولا لاااء . سيبني وروحلهااا علشان تعرفه الجدر مخبيلكم ايه .
جاسر فضل يضحك بعلو صوته / انت يا بت مجنونة انا مافيش اي حاجة بيني و بين رقية دي اختي و بعدين انت ايه اللي مزعلك اوي كدا ..اوعي تكوني بتغيري عليا .
حياه / نعععععم انا اغير من البت اللي برا دي ..دي سلعوة
هو انت مش شايف شكلها ولا ايه ..ده انا احلي بكتيرر منيها .
جاسر ضحك اوي و شدها من وسطها / تصدقي اول مرة تقولي حاجة صح ..انتي احلي من اي حد شوفته بس لو ننضف لسانك ده شوية .
حياه زقته جامد / ماله بجي لساني يا..
جاسر حط ايده علي بقها بسرعة / بس اخرسي متتكلميش
اكيد هتغلطي و اكيد انا هتنرفز و هضر*بك ..فاخرسي بقي .
حياه عضت ايده اوي و جاسر صر*خ بغيظ بس حياه فضلت تضحك جامد و دي كانت اول مرة تضحك كدة
جاسر سرح في غمزاتها و شدها ليه / اي بقي مش ناوية ترضي عني يا حياه وكفاية ماتش القط و الفار بتاع كل يوم.
حياه بتوتر / يعني ايه يا جاسر مش فاهمة .
جاسر بجراة / يعني انا عايزك تبقي مراتي بس بمزاجك يا حياه مش بالغصب انا عارف ان انت عايزاني زي ما انا عايزك بالضبط يبقي مالوش لازمة التقل .
و حط ايده علي وشها و قرب علشان يبوسها بس حياه زقته
حياه بغل / لااااااه ..انت لو عايز تجرب مني يبقي زي اول يوم بينا بالغص"ب غير اكده انت ملكش حاجة عندي لأن عمري ما هبيع بنات عمي اللي انت و كل اللي تعرفهم قتلتوا ابوهم و كسرتوهم .
جاسر بحدة / ماتبقيش غبية بقي يا حياه هما جوزونا لبعض علشان نوقف حوار الثأ"ر ده .. وبعدين انت فاكرة ان انا لو مضر*بتش عليهم نار هما كانوا هيسبونا كانوا هيمو*تونا برضووو حياه بلاش نوقف حياتنا انا عايز اكمل معاكي .
حياه بقرف / بس انا بجرف منك و من ريحتك و مش طايقة نفسك اهناااا في الاوضة و بدعي ربنا ياخدك جريب جبل ما انا اللي اجت*لك .
جاسر ضر*بها بالقلم بغيظ و خرج من الاوضة ..
______________________________________________
في الصعيد في المخزن ..
علي بص لامه بوجع / مش عايز اشوفك قدامي تاني انا بكرهك اوووي . امشي ومتجيليش هنا تاني براااااااا ..اطلعي براااااااا .
نعمة بصدمة / انت اتجننت ولا ايه ..لا فووق لنفسك كدة
انت هتخرج من المخزن ده علشان فرحك علي زينب بكرة غصب عنك مش برضااااك .
علي / كمان عايزة تجوزيني بالعافية بس خلاص
واللي كنت بتهد*ديني بيها بقت في عصمة واحد تاني .
نعمة / بلاش تتحداني يا ابن بطني علشان أنا مش بيتلوي دراعي سامع ولا لاااء .. والصباع اللي هيوجعني هق*طعه ولا يعجزني في يوم من الايام .
علي بلامبالاه قعد علي الارض وبدا يمسح دموعه
علي / صح وانا بجي اعتبريني الصباع ده . والاحسنلك يا مرآة ابويا انك تخلصي مني لأن لو جاتلي الفرصة علشان انتقم منك بسبب اللي عملتيه في ابويا و حور وعيشة و فيا .. هنتقم وبد*م بارد كمان .
نعمة خرجت من المخزن و هي متعصبة اوي من كلام علي وطلعت علي أوضتها ...
وعلي في المخزن حط أيده علي وشه وفضل يعيط
بوجع / اعاااااا يا ابويا . سيبتيني ليها ليه
وقعد يعيط جامد بحرقة ..و بعدها بحوالي ساعتين ..
______________________________________________
رقية قاعدة في الجنينة و جاسر راح قعد معاها ..
رقية بستغراب / مالك مبوز كدة ليه .هي البت اللي فوق دي حر*قت دمك مش كدة بجد لا تطاق .
جاسر / رقية .. دي اسمها حياه ماشي و بعدين دي مراتي برضووو و لا مش لاتطاق ولا حاجة ..دي بنت جزمة اصلا دي لسانها مترين بجد .
رقية فضلت تضحك و لقت موبيلها بيرن / الووو .. 😳😳
انت بتقوول ايه ..براحة بس انا مش فاهمة اي حاجة .
جاسر شد التليفون منها منغير مقدمات / الوو مين مراد فيه يا مراد مالك بتزعق ليه كدة .
مراد / قول لحسام ان هو جاب اخرها معايا . وان أنا والله مش هرحمه لو اخويا جراله حاجة .
و قفل في وش جاسر وجاسر راح هو ورقية المكتب بتاع حسام اللي في الفيلا ..
حسام بستغراب / اي ده ..في حد يدخل كدة منغير ما يخبط
جاسر جري عليه و مسكه من قميصه / انا وافقت اساعدك
علشان انت اتظلمت يا حسام بس علشان تجيب حقك من اسد مش من اي حد ..
رقية / انت اتجننت يا حسام ولا ايه انت مبقتش عارف مين عدوك و مين حبيبك .. لو مش فارق معاك حسن علي الاقل اعمل حساب لمراد اخوه اللي انقذ حياتك قبل كدة
حسام / ايه انت و هي في ايه انا مش فاهم اي حاجة
مال حسن .. ايه حصله
جاسر / متستهبلشي بقي ..مش انت اللي ول*عت في المخزن بتاع اسد ...رد عليا مش انت
حسام / ايوة انا ..ولسه كل مرة هحر*ق قلبه علي حاجة شكل بس معملتش حاجة لحسن
جاسر / لا والله ..اذا كان البلطجية اللي بعتهم علشان يولعوا في المخزن ضر"بوا حسن بالنا*ر ..وهو دلوقتي في المستشفي
حسام / اييييييييه 😳😳😳
_______________________________________________
في المخزن عند علي ..
صالح فتحله الباب من ورا الرجالة ومن ورا نعمة
صالح بصوت واطي / يلا يا علي ..اهرب من البلد كلتها قبل ما حد من الرجالة ياخد باله ..يلا واوعي ترجع هنا تاني
علي بغل و تعب / و عيشة يا صالح ..ازاي هسيبها وازاي هسيبك انت كمان ..انت لازم تيجي معايا و واخد عيشة كمان
صالح / انا هاجي معاك يا علي .بس عيشة لاااا
إنساها يا علي خلاص عيشة اتجوزت مابقاش ينفع يا صاحبي. . يلا بينا .قوووم .
وفعلا علي استسلم و مشي مع صالح برا البلد بس كان بيتوعد أنه هيرجع تاني بس المرة دي هياخد حقه أمه
وفعلا خرجوا برا البلد كلها بس كانت المشكلة أنهم هيروحوا فين ..
صالح / اي يا علي ناوي تروح فين .. اي رايك نروح الراجل الي ساعد حور .. أنا عارف اسمه هو راجل معروف اوي اسمه اسد العقاد اكيد هيساعدنا
علي / انا فعلا عايز اروحله .. هو اللي ممكن يساعدني اخد حقي .. يلا بينا احنا هتنزل مصر و هنسال عليه ..
تفتكروا فعلا هيعرفوا يهربوا ؟؟
وهل حسام مالوش ذنب في اللي حصل لحسن ؟؟
هنعرف المرة الجاية 🤣💕
#حورية_في_عالم_الوحوش 💥🤎
20
بقلم يوستينا سامي
في المستشفي عند حور ..
الممرضة / الحق يا اسد باشا .مدام حور فاقت عمالة تكسر في كل حاجة جوا
اسد بخضة جري علي اوضة حور و اول ما دخل اتفاجاه بالادوية في وشه 😜 ( الصراحة انا عن نفسي مش طايقاه )
حور بعياط و زعيق/ اطلع برا ..انا مش عايزة اشوفك انت ازاي زبالة اوي كدة ..اطلع برا انا بكرهك اطلع برااااا
اسد بخوف / حور اسمعيني . ارجوكي اسمعيني انا فعلا بحبك ..
حور ضحكت بستهزاء / دلوقتي بقيت حور مش كنت معيشني في وهم جميلة .. و همتني اني مراتك كنت عايز مني ايه ..
و قعدت علي السرير و فضلت تعيط جامد / انت دمرت حياتي و كسر*تني .. انت اللي مو*ت ابويا انا شوفتك يومها .
اسد حاول يقرب منها بحزر / والله انا ما كان في نيتي اذيكي يا حور .صدقيني انا فعلا كنت بحاول اساعدك بس علشان كدة قولت انك مراتي و اكبر دليل اني ما لمستكيش
علشان ..
بس فاجأه حور ضر*بته برجليها في بطنه
اسد بالم / اعااا اهدي يا حور .ايه الغباء ده . اهدي وانا هفهمك كل حاجة والله.
حور بصريخ / انا مش عايزة اسمع منك حاجة و مش هسيبك يا اسد يا عقاد .. والله لامو*تك انت السبب في كل حاجة وحشة حصلتلي اصلا ..
و جري الممرضات و مسكوا حور علشان يسيطروا عليها و دخل الدكتور واداها حقنة مهدئة و طلب من اسد انه يطلع برا .
______________________________________________
اسد فضل واقف برا مستني الدكتور يخرج واول ما خرج جري عليه بلهفة ..
اسد / دكتور طمني عليها .. اي حصلها
الدكتور / حضرتك ما ينفعشي تدخلها دلوقتي يا اسد باشا
هي لازم ترتاح دلوقتي
اسد / حاضر انا هبعد عنها دلوقتي ..بس فهمني ايه حصلها
الدكتور / للاسف هي رجعتلها الذاكرة بس واضح ان في مشاكل كتير بينكم ..انا كنت متخيل انك هتقدر تهديها بس طلعت مصدر خوفها ..فارجوك امشي
اسد اتوجع اوي من كلام الدكتور و حس انه فقد اخر حد في حياته و بص للدكتور بوجع وقاله
اسد / انا همشي يا دكتور بس ارجوك طمني عليها انا فعلا خايف عليها اوووي اووي
و فعلا خرج اسد من المستشفي و ركب العربية و هو حاسس ان قلبه بيوجعه علي كل اللي حواليه و اتجاه للمستشفي الي فيها حسن ...
_______________________________________________
في الفيلا عند حسام ..
حسام / انت بتقول ايه يا جاسر . اكيد انا مش هاذي حسن اينعم انا زعلان منه بس مش هعمل فيه كدة برضوو .
جاسر / انا هروح له المستشفي لازم اطمن عليه .
حسام مسك ايده / استني هنا انت اتجننت تروح فين انت فاكر ان اسد لو شافك هيصدق انك معملتش حاجة .
جاسر / انا مايهمنيش كلامك ده ..انا كل اللي يهمني ان حسن ما يفتكرشي اني عملت فيه كدة .
حسام / بس لو اسد عملك حاجة انا مش هسكت و بكدة هتعمل مشكلة يا جاسر ..
جاسر / ملكشي دعوة يا عم بيااا ..
وفعلا جاسر خرج من الفيلا و راح المستشفي
_______________________________________________
في البلد عند علي و صالح فعلا قدروا يهربوا من البلد و خرجوا علشان يسافروا مصر ..
علي / انا مش مصدج اني سبت عيشة يا صالح ..انا فعلا ندل جوي كان المفروض ..
صالح قاطعه / لا انت مش المفروض تعمل حاجة يا اخوي ..انت مكنش يصوح تاخدها من جوزها و لو كنت جولتله اكده كان طاخك عيارين
علي بعصبية / بس ما تجولشي جوزها .هو اتجوزها بالعافية يعني جواز باطل وانا مش هسيبها يا صالح انا لازم ارجعها تاني لحضني ..
صالح / طيب اهدي يا علي ..اهدي بجي العصبية دي مالهاش عازة دلوجتي .. احنا بعون الله هنلاقي اسد العقاد ده و هيساعدنا ..
_____________________________________________
في الفيلا
رقية كانت قاعدة متوترة اوي علي جاسر و حسام اللي نزل وراه وكانت متاكدة ان هتحصل خناقة بينهم في المستشفي
حياه بتريقة / ايه يا حربوئة مالك جاعدة اكده زي اللي انكب طبيخها ..مالك في حد اهنا زعلك ولا ايه
رقية بصتلها بقرف / بقولك ايه انا مش طايقة اشوفك ولا حتي اسمع صوتك ..انت فاهمة ولا لاء واتفضلي بقي غوري من وشي
حياه / يا نهارك مش فايت يا بت .. صحيح جليل رباية
انا بجي هربيكي .. تعالي بقي وكويس ان جاسر مش هنا علشان محدش يحوشني عنك
و فعلا حياه ضربت رقية و رقية كانت بتحاول تجري منها و الخدم حاولوا يحوشوا بينهم و فعلا قدروا و رقية جريت واستخبت في اوضة حسام و قفلت الباب عليها ..
___________________________________________
في المستشفي ..
مراد واقف مخنوق جدا و مش عارف يعمل اي حاجة غير انه يدعي لحسن .. هو كان لسه مخرجشي من العمليات
اسد دخل المستشفي و سال عن حسن و راح ناحية اوض العمليات و شاف مراد قاعد بيعيط ..قرب منه و حط ايده علي كتفه
اسد / اهدي يا مراد .. إنشاء الله ربنا هيسترها و هيقوم منها علي خير ..
مراد بص لاسد بضعف و خوف و فاجاااااااه ...
تفتكروا رد فعل مراد ايه ؟؟؟؟
تكملة الرواية من هناااااااا
لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا