روايه عشقت صعيديه الفصل التاسع 9 بقلم فرحه احمد حصريه في مدونة قصر الروايات
روايه عشقت صعيديه الفصل التاسع 9 بقلم فرحه احمد حصريه في مدونة قصر الروايات
#روايه_عشقت_صعيديه
البارت التاسع
عامر_ فين خديجه ياولد
كلهم بصو لبعض بستغراب
نعيمه _مش خديجه مشيت يا ابوي
فوزيه_ واي جاب الجدع ده هنا
عامر بصرامه_ انا بسأل سؤال حد شاف خديجه وكان يتفحص الكل بنظراتو وكان باين علي محسن التوتر
عامر_ شوفتهاش يا محسن
محسن توتر ولاكن حاول يثبت وقال
لو شوفتها كنت قت.لتها الفاج.ره
وبعدين ده اللي جابو هنا بعد اللي عملو
محمود_ مش وقته كلامك ده بنت عمك في خ.طر
كريم_ لي يا بوي مالها خديجه
محمود_ خديجه المفروض انها جت هنا امبارح ليله فرح فاطمه ومالك وصلها لحد اهنا يعني معنها كده انها في الصعيد ولازم ندورو عليها
حمد _احنا هنتقسم وندورو يابوي
عامر_ خلاص وانا معاكم
محمود _خليك يابوي انت تعبان
عامر بخبث_ وهو بيبص علي محسن لا انا هدور مع محسن وانت روح مع كريم ومالك وحمد مع بعض يلا
محسن_ انا هدور لوحدي وارتاح انت ياجد
عامر_ انا قولت يلا
محسن_ كان عايز يلحق يمشي خديجه من البيت ولاكن جدو معا كان مش عارف يعمل اي
الكل اتفرق يدور عليها والبنات في البيت قلقانين
اما عند فاطمه كانت تحت عند حماتها اللي حبتها جدا وحسن انها ست طيبه وحبت صباح مرات اسماعيل ولاكن حست فاطمه ان ليلي بتبص ليها بقرف وتعاملها وحش ومرتحتلهاش فاطمه خالص
سماح_ يلا يابتي اطلعي خدي دوش كده والبسي حاجه حلوه كده واقعدي استني جوزك اللي معرفش نزل الشغل انهارده كيف تاني ليله من جوزو وأكملت بضحكه ادلعيلو يبت
ليلي ردت بغيظ_ما تقعد معنا يما ما احنا كلنا قاعدين
سماح ردت عليها بغيظ_ انتي متجوزه بقالك ١٠ سنين وعندك بدل العيل ٣ عيال دي لسه عروسه يا ليلي
اطلعي يابنتي يلا جوزك ما بقي الا جاي
طلعت فاطمه وهي مش فاهمه موقف ليلي ولي بتكرها كده
خدت دوش ولبست قمي.ص وحطت ميكب بسيط وفردت شعرها اللي وصل لحد اخر ضهرها وكان اسود سواد اليل كان منظرها مغري جدااا
محسن بتوتر_ كان بيحاول يخلي جدو يدور في منطقه بعيده عن البيت
عند خديجه كانت دموعها نازله بصمت وحزينه لانها مش قادره تتكلم
لحد ما بتحس بحركه غريبه برا وسمعت صوت الرجاله اللي برا بيقولو لبعض انهم يهربو احسن
وسمعت حد بيخبط جامد علي الباب كانت نفسها تص.رخ ولاكن مش قادره اللي بيخبط مش استسلم وكس.ر الباب لانه متأكد ان خديجه جوا
دخل مالك وهو بينادي علي خديجه اللي اول ما شافتو الدموع كانت نازله من عينها زاي الشلال
حمد_ جيه من وراه وهو بيقول كان في حد هنا بس ه.ربو من باب المطبخ
حمد_ انتي كويسه يابنتي
ولاكن خديجه مكنتش قادره ترد عليهم
مالك بقلق وحب_ مالك يا خديجه ردي علينا انتي كويسه
خديجه بقت تعيط وتحاول تتكلم ولاكن مش عارفه
مالك_ خدي الفون واكتبي مالك طيب
خديجه هزت رأسها وخدت الفون ولسه هتكتب اغمي عليها من التعب
خدوها ونزلو في نفس الوقت رن حمد علي عامر وعرفو
كانت صدمه لمحسن ورن علي الرجاله علطول
الرجل_ يا محسن بيه احنا لقينا ناس واقفين تحت البيت وبيقولو هي هنا انا متأكد وطلع خبط علي الباب ه.ربنا وقولنا هي كده كده مش بتتكلم
محسن بغضب_ تمام يا غبي
ورجع علي ألبيت وهو متوتر
وسمع حمد بيقول انها مش عارفه تتكلم ولما مالك ادها الفون تكتب اغمي عليها
محسن ارتاح حبه ولاكن لسه مش عارف يعمل اي
كانت جميله قاعده متوتره وخايفه كريم قال انه هيرجع انهارده علي اخر النهار والساعه خلاص داخله علي ٧ المفروض يرجع وكمان مش بيرد علي الفون يارب استرها
دخل ممدوح الاوضه ولاكن وقف مذهول من كتله الجمال الذي أمامه فا فاطمه كانت في كامل زينتها وابتسمتها كانت تزين وجها ولاكن اغمض عينو بغضب ودخل الحمام من غير كلام
فاطمه حست بي اهانه من تجاهله ليها وكانت الدموع تتلئ من عيونها بصمت
خرج ممدوح وعينه وقعت عليها مره اخري ولاحظ دموعها ولاكن ليس بيدو شئ فا هو لا ينفع ان يكون زوج لها
دخل البلكونه وهو يشرب سيجاره
دخلت فاطمه وراه بعد ان اردت الروب
فاطمه_ ممكن اتكلم معاك
ممدوح_ اتفضلي
فاطمه_ ممكن افهم سبب معملتك دي اي
ممدوح زقر أنفاسه بصعوبه وقال انا هقولك يابنت الناس وانتي قرري
فاطمه _سمعاك
في نفس الوقت كانت ليلي تجلس علي السرير ببردو وزوجها سالم يقف بغضب ويقول_ انتي بقيتي بارده ومستفزه في كلامك
ليلي ببرود_ كل ده علشان بقولك انا عايزه اطلع راحله انا وانت بس
سالم _لا مش علشان كده علشان ده مش وقته انا واخواتي اللي شايلين الشغل وممدوح عريس واجازه اسافر انا كمان واسيب اسماعيل لوحدو كيف
ليلي_ شئ ميخصنيش ياسالم ويعدين ممدوح كان في الشغل انهارده
سالم_ يوم إنما هو لسه عريس استني كمان اسبوعين وهخدك ونسافر يا ليلي واكمل بحب وبعدين تعالي في حضني انتي واحشاني
بعدت ليلي بزهق وقالت _لما الأسبوعين يعدو ونسافر يبقه اجي في حضنك غير كده لا يا سالم وسابتو ونزلت
وهو كان قاعد حزين علي عيشتو
نزلت ليلي لاقت اسماعيل وصباح قعدين في الجنينه كانت بتبص عليهم وهي غيرانه منهم
((للاسف ليلي من النوع اللي مش بحب عيشتو ولازم يبص في حيات غيرو ))
اما عند خديجه كانت الكل قلقان والدكتوره لسه جوا
خرجت الدكتوره وقالت_ إنها عندها انهيار عصبي من كتر العياط ولازم تستريح شويه والاحبال الصوتيه تمام هي بس من الص.راخ حجات سخنه مع العلاج وتبدأ تتكلم تاني عادي هي دلوقتي واحده منوم وتفوق الصبح انشاء الله
عامر_ متشكرين يادكتوره
الدكتوره_ لاشكر علي واجب
محسن فكر ان دي هي فرصتو ولازم يعمل اللي بيفكر في
عامر انتو عرفتو ماكنها ازي
محسن كان متابعه الكلام علشان يفهم
مالك_ انا وعمي حمد روحنا اخر القريه وعمي محمود وكريم وكانو في نصها وحضرتك في الأول فا انا الصراحه قررت ادور بصورتها يمكن حد شافها ومن حظي لقيت عيل صغير بيقول انه شافها امبارح مع رجال مطلعها البيت اللي في الشارع جنبهم خليتو وراني البيت وطلعنا لاكن كان اللي خطفها هرب
عامر_ الحمد لله انها بخير بكره نفهم منها كل حاحه يلا كلو يروح علي اوضته
جميله كانت خلاص هتنهار لاكن سمعت صوت رساله من كريم
فاتحتها لاقت ريكود بصوتو بيقول
انا اسف يا جميله اني مجتش بس حصل عندنا شويه مشاكل طمنيني عليكي انتي بخير
حست جميله من صوتو انه مخنوق محبتيش تزود الخنقه وقالت كل شي تمام
وركن الفون جنبها ونامت من تعب وتوتر اليوم
ممدوح بحزن_ زمان كنت خاطب بنت من مصر اتعرفت عليها وقت ما كت بدرس
وخطبتها وحبتها جدا وقبل الفرح بكام يوم طلبت مني نروح نعمل تحليل شامل لنفسنا اطمئنان روحت معها فعلا ولقيت النتيجه طلعت في نفس اليوم خدنا النتيجه وعرضنها علي دكتور وكانت صحتنا تمام ولاكن الدكتور قال كلمه خلت الدنيا اسودت قدامي انا عقيم
نظرت فاطمه لي نظره حزن
كمل وقال سعتها خفت من حجات كتير اني مش هكون اب وان خاطبتي تسبني وفعلا بعد ما روحنا للدكتور بيوم المعامله اتغيرت وبدأت تبعد ولما واجهتها قالت إنه نفسها تكون ام مزعلتش منها لانها ده حقها لاكن اتوجعت جامد ومن سعتها وانا مش موافق ادخل حد حياتي ولاكن اهلي صممو اني اتجوز وكنتي انتي صاحبه النصيب قرري هتكملي ولا نقعد مع بعض ٦ شهور واطلقك من غير شوشرة
فاطمه كانت متوتره ومش عارفه تعمل اي ولاكن حسمت وقررت انها ........
#بقلمي_فرحه_احمد
ياتري فاطمه قررت تعمل اي؟؟
ومحسن ناوي علي اي ؟؟
لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا