القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

روايه حرب العشاق الفصل الثامن 8 بقلم كيان كاتبه حصريه في مدونة قصر الروايات

 

روايه حرب العشاق الفصل الثامن 8 بقلم كيان كاتبه حصريه في مدونة قصر الروايات 





روايه حرب العشاق الفصل الثامن 8 بقلم كيان كاتبه حصريه في مدونة قصر الروايات 



وهدان وهي بياخد السلسلة منها بصدمه : جبتي السلسله دي منين يا صفا 


صفا قالت بخبث : حبيبت قلبك هي الي ادتهالي 


وهدان وهو بيبص علي صفا و بعدين بص علي السلسله افتكر الست الي كانت طالعه من بيتهم وخبطت فيها قال في نفسه : معقول هيا الي كانت طالعه 


صفا بابتسامه : سرحت ولا ايه يا وهداني 


وهدان هو بيبص علي صفا : قالتلك  حاجه


صفا بخبث : هي مين دي بص لها وهدان بغيظ 


صفا بضحك : خلاص اقصدك خديجه امممم قالتلي دي حلوه نجاحك و خالي بالك منها اصل هي غاليه اوي عليا و تعرف كمان دي طلعت زي القمر احسن من الصوره ميت مره واحسن مني كمان 


وهدان بهدوء : تعالي يا صفا هنا 


قربت عليه صفا واعقدت قدامه مسك وهدان السلسله ولبسهلها قال بهدوء : عارفه السلسله دي من عشرين سنه خديجه قطعت وعد علي نفسها انوا هي هتلبسها لبنتها 


صفا بستغراب : بس انا مش بنتها يبقي ادتهالي ليه 


فكر وهدان في كلام صفا وكان بيفتكر الوعد الي قطعته خديجه علي نفسها انوا هي مش هتقلع السلسله غير لبنتها 


صفا:  يمكن علشان انت بتعتربني زي بنتك  أكملت بمرح و بيقولوا حبيب حبيبي حبيبي و عدو حبيبي عدوي 


وهدان بضحك : يا سلام 


في دوار العزيزه 


حميده بصدمه : عايز تناسب العيله الي ايديها متلطخه بدم ابوك 


عيسي بهدوء : اهدي يا امي.......


حميده بغضب : اهدي و أكملت كلامها وهي بتبص للحاج عتمان وأنت وفقته علي الي هو هيعمله ده 


الحاج عتمان بحده : صوتك يا حميده واكمل كلامه بهدوء عيسي عارف هو بيعمل ايه كويس وأنت يا حمزه هتتجوز هنا بنت حمدان وده اخر كلام جهزوا نفسكوا بكره علشان عزمت عيله الجبالي عندنا 


ام السعد : كانت واقفه في المطبخ وسامعه كل حاجه قالت لزم اقول للست خديجه اول لما تيجي 


تاني يوم في دوار الجبالي و بالتحديد في اوضه حمدان


سلوي باستغراب : لبس و متشيك ورايح فين كده على المساء 


حمدان وهو يعدل جلبيته : رايحين دوار العزيزه عزمنا علي الغداء


سلوي بغضب : اه وانا عماله اقول متشيك كده ليه يا رب اتريك رايح تشوف حبيبه القلب خديجه


حمدان بعصبيه : سلوييييييي........


سلوي بسخرية : ايه غلط بس متنساش يا سبعي انوا هي رفضتك زمان اقدام البلد كلها 


في اوضه وهدان كانت صفا بتلف الشال على كتفه قالت بابتسامه : عريس يا خواتي رايح لعروسته عامل زي القمر في ليله اكتماله 


وهدان بضحك هو يخدها في حضنه : اهو كلامك ده الي مقدرش ارد عليه 


صفا بضحك : سلوي لو شفتنا هتعملنا مشكله 


وهدان : وانتي هتخافي منها ولا ايه


صفا بحب : انا مبخفش طول ما انت موجود 


في دوار العزيزه في اوضه خديجه 


كانت بتلبس دخلت عليها ام السعد قالت بدهشة : بسم الله مشاء الله طلعه زي القمر بس هو انتي عرفتي انوا عليه الجبالي جايين ولا ايه


خديجه بهدوء : اه عرفت امبارح 


ام السعد : استنيتك علشان اقولك بس انتي اتاخرتي 


خديجه : كنت مستنيا الي في البيت يناموا علشان اعرف ادخل 


ام السعد  : احكيلي ايه الي حصل امبارح 


خديجه بضحكه : مش وقته قولي شكلي حلو 


ام السعد بغمزه : اوي اوي يا ست خديجه 


خديجه : طب يلا ننزل مش هما جم 


إم السعد : من بدري......... 


تحت في المندره كان عيله الجبالي وصلت 


عيسي كان اقعد بيبص علي وهدان بتحدي اما حمدان كان بيدور بعينه علي خديجه اما حمزه هو حسان كانوا مخنوقين من الي بيحصل 


الحاج عتمان : منورين والله


الحاج سليمان : بهدوء بنورك................


اطعمه صوت عالي جاي من جوه جت ام السعد بسرعه : الحق يا حج عتمان الست خديجه و الست حميده بيتخنوا 


 قام كل الي اعقدين بسرعه واولهم وهدان 


في الصاله حليمه بسخرية : شوف مين الي بيتكلم الي كانت حامل في الحرام الي صحيح قولي انتي و ديتي بنتك فين وديتيها للناقص الي عمل معاكي العمله دي 


خديجه بغضب وهي تمسكها من شعرها بقوه : ارجع اقولك يا حميده بنتي مش بنت حرام وأبوها مش راجل ناقص لا ابوها سيد الرجاله واه ودتهالوا كبرت و بقت عروسه و كل البلد بتحلف بيها قالت بصوت عالي سامعه 


دفعت خديجه حميده بقوه علي الارض و كانت طالعه ماشيه بصت لقت الكل واقف وبيبص عليهم ومن ضمهم وهدان الي بص لها بستغراب وعيون حمراء..................

تكملة الرواية من هناااااااا 

لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا


تعليقات

التنقل السريع