القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية ليلة واحده لاتكفي الفصل الخامس والثلاثون 35بقلم ايلا إبراهيم حصريه في مدونة قصر الروايات


رواية ليلة واحده لاتكفي الفصل الخامس والثلاثون 35بقلم ايلا إبراهيم حصريه في مدونة قصر الروايات




رواية ليلة واحده لاتكفي الفصل الخامس والثلاثون 35بقلم ايلا إبراهيم حصريه في مدونة قصر الروايات


روايه ليله واحده لا تكفي *35

‏كانت بدلته كلها دم وهو رأيح جاي في مرمى المستشفى. ايهم بيمشي عكس اتجاهه كلهم خايفينن عليها.  مستنيين الدكتور يخرج يطمنهم عليها. 

‏بعد مد خرج الدكتور وبلغهم أنها اجهضت.   

‏سراح هي عامله ايه..

‏كزيسه بس حصلها شوية نزيف ولازم تتترح .. وتفضل تحت المراقبه .

‏اتجنن سراح لما عرف أن حصلها نزيف.. الدكتور قال كلامه واستئذن أما سراج بص لايهم اللي باين أنه اطمن على اخته وقعد عالكرسيه اللي في الممر وحمبه هنا بتطمنه.. ومشي بسرعه ورى الدكتور اول ما دخل الدكتور مكتبه.. دخل وراه بسرعه ومسكه من همدومه بغل..

‏اادكتور بخوف من بصاته سراح بيه في حاجه. 

‏سراج بجنون مش قلت مش هيحصلها حاجه.  مش قلت مش هتوووجع. دي كانت هتموت بأدي دا انا هقتلك..

‏ولسا هنتكلم لكمه وهو بيقول الدم اللي خرج منها خرج اضعافه منك يابن ال"***

‏اىدكتور بخوف سراج بيه المدام اجهضت .. اكيد هيحصلها نزيف اسأل اي حد مختص. هيقولك

‏دي كانت بتموت بين اديا يا جز*مه  مش قلت مش هتحس بحاجه.  دي عيطت حامد اتوجعت كان بيقول كلامه. وهو بيضربه من غير واعي انا  هقولك هقتلك..

‏بالوقت ده دخلت الممرضه وكانت مصدومه وندهلت للأمن بسرعه عشان يخرجوا الدكتور من بين ايديها..وفعلا لكن الدكتور كان خايف من سراح أمرهم يسيبوه وهو بيقول اهدى اهدي ياسراج بيه وندخ عالممرضه تجيبله كوباية ميه 

‏مسح الدكتور وشه واتكلم وهو بيحاول يخفف غضب التاني سراج بيه احنا عملنا اللي علينا الطفل خلاص معدش موجود زي ما حضرتك أمرت والمدام حالته كويسه جدا ده شويه نزيف بيحصل في كل حالات الإجهاض انا مكدبتش عليك فحاجه وهي الحمدلله بقت احسن تقدر تدخلها كمان شويه وهتشوف بعينك... وانا اسف عشان مبلغتش حضرتك بأنه هيحصلها كده.. حقك عليا.. كان الدكتور كل همه أنه ينفد من غضب سراج عشان عارفه لو سراج  حطه في نفوخه هتبقى نهايته..

‏بعد مده فتحت عينيها وكان الكل حوليها اخوها وهنا. وسراج ..اول ما فتحت عينيها جري عليها سراج حمدالله عالسلامه انت كويسه .. كام محاوط وشها بين ايديها ونسي وجود ايهم وهنا معاهم

‏لبنى بتعب ابني كويس مش كده .

‏سراج....

‏ايهم قرب منها وقال بحنان حمدالله عالسلامه المهم انتي بخير وكله يتعوض..

‏لقنى امتلت عيونها دموع وقالت يعني ايه.   يعني خلاص ابني مبقاش موجود..

‏هنا ياحبيبتي انتي لسا صغيره وهتخلفي بدل العيل عشره ..

‏لبنروكانت بتعيط ومنهاره كانت فرحانه بالحمل ده اوووي كانت زي اي بنت تحلم انها تحمل طفلها بين ايديها ...

‏سراج المهم انت بخير.  المهم انت كويسه ياحبيبتي بلاش تزعلي نفسك على اي حاجه تانيه..

‏لبنر عيطت اكتر وقالت انت اكيد مش تهتم انت اصلا مكنتش عايزه ..

‏سؤاج بحتواء انا كل اللي عايزه انك تكوني بخير ومش عايز اي حاجه تانيه .

‏سيبوني لوحدي..

‏سراح حبيبتي .

‏بكاء وصراخ بقولكم سيبوني لوحدي عاوزه افضل لوحدي

‏ايهز شد سراج بالعافيه وخرجه .ولما وصلوا عالباب.. متضغطش عليها ياسراج .. الست في المرحله دي تبقى نفسيتها صعبه جدا..

‏سراح انا مش عايزها تفضل لوحدها عاوز تكون جنبها. 

‏معلش سيبها شويه لوحدها لحد ماتهدي..انا حاسس بيك..

‏سؤاح كانت عنيه على باب الأوضه لحد ماجت الممرضه. ودخلت وهو استغل دخلوها داخل وراها بسرعه..

‏اديتها الممرضه حقنه وخرجت. كانت لبنى نايمه وباين انها ميعطه .

‏سراج همس بخفوت كل اللي بعمله ده عشان نفضل مع بعض انا مش عايز اي حاجه تفرقنا يالبنى سامحيني ياحبيبتي سامحيني .

‏لبنى فتحت عينيها وشافته كان بيحسس على وشها برقه  وعنيه كلها خوف وقلق عليها..

‏اعتدلت في جلستها سراح قعد مقابل ليها  انت كويسه..

‏انا زعلانه قلبي محروق اوووي كنت عاوزه اشيله بين  ايديها كنت عايزه احس بوجوده هو مكملش الشهرين حرام كده والله حرام .

‏سراج حضنها وهو بيطبطب على ظهرها وبيقول حرام تقولي كده ده حكم من عند ربنا .. ياحبيبتي .. اىمهم انتي بخير. 

‏لبني كانت محتاجه حضنه اوووي حاوطت خصره وشددت بحتضانه وشهقاتها تعلا اكتر واكتر..

‏وهو بيحاول يحتويها. .

‏ اما هنا وأيهم فتحوا الباب عشان يدخلوا وشافوهم كده .هنا شدت ايهم وخرجو وقالت سيبهم لوحدهم..

‏بس انا عايز اطمن عليها..

‏حوزها جنبها هما محتاجين لبعض اكتر مننا 

‏ايهم كان متضايق من كلامها ازاي يعني اخته محتاجه لسراج اكتر منه .

‏هنا بلاش تقلب وشه كده اكيد مش هتغير من جوز اختك..

‏انا قلقان عليها..بس.

‏اطمن هنا الاتنين خسروا طفلهم اكيد هما هيحسو ببعض اكتر ممننا بلاش تتدخل سيبهم مع بعض .

‏اول مره اعرف انك بتفهمي كده.

‏ها بزعل ايه شايفني غبيه يعين والا ايه 

‏ايهم قرب منها وهمس انا شايفك اجمل بنت في الدنيا.

‏هنا بكسوف وتهرب أحم .  انا عاوزه ميه ممكن تجيبلي 

‏ايهم عينيها ميه وعصير وكل اللي انتي عاوزه..

‏هنا كانت بتبصله بحب كبير هي بتحبه من لما كانت طفله.. لكنها مش حاسه أنه بيحبها هو اه اتقدملها وخطبها وهيبقى جوزها لكنه ولا مره قالها بحبك اوي ايه حاجه تخليها تحس بحبه.. وكأن حوزتهم صالونات مش اكتر كانت بتتمنى تسمعها منه لكنه هو بارد جددا

‏فضلت باصه باثره وهي بتقول لنفسها اكيد بعد الجواز هيحبني هو ةختارني ابقى مراته اكيد حاسس بحاجه ناحيتي .

‏بعد.مرور اكتر  شهر من تعب لبنى واهتمام سراح بيها وخوفه عليها وحبه ليها اللي مكنش عارف يداريه عن حد.. الرغم من حالتها النفسيه الصعبه الا أنها اتحملها وكان بيحاول يحتويها دايما ..

‏اناس واسر حددو معاد فرحهم الاسبوع الجاي .

‏كان الكل مشغول في فرحهم ...

‏لبنى وسراج كانوا عازلين نفسهم عن العيله عشان والدته مش حابه وجود لبنى معاهم

‏لحد مافيوم فاقت لبنى من نومها وكانت نايمه فحضن سراج ماسكه فيه افتكرت كل حاجه عمله فيها افتكرت ازاي اتجوزا بعض هو حكالها على ظروف جوازهم لكنه ماتكلمش على التفاصيل. سحبت نفسها بشويش من حضنه ودخلت الحمام مشاعر كتتتيره جواها سيطرت عليها ..هي تكرهه لكنها بنفس الوقت بتحبه.  عاوزه تبعد عنه لكنها مش عايزه تسيب حضنه..

‏حاسه الاهانه معاه عشان الماضي اللي جمعهم وبنفس الوقت حاسه انها هتضيع من بعده حاسه أنه أمانها..

‏فاقت من حالات العياط والهستريا اللي جتلها على خبط على باب الحمام سراج حبيبتي انتي كويسه .

‏لبنى مسحت دموعها بسرعه عشان مايخدش باله لو هتخرج عليه

‏سراح بقلق اكبر لبنى ردي عليا انتي بخير

‏لبنى.حاولت تهدي نفسها وهمست بصوت مخنوق انا كويسه هاخد شور بس..

‏سراح باستغراب قافله الباب بالمفتاح ليه. افرضي حصلك حاجه ..

‏انا كويسه ياسراح دقائق بس وهخرج طيب برحتك ياحبيبتي.. بس متنسيش عشان نروح النهارده لبيت العيله تيتا عازمتنا 

‏ماشي ..

‏انت كويسه

‏ بقولك كل كويسه كم مره هتسأل

‏سراح.كان خايف عليها واستغرب انفعالها اللي ملوش مبرر لكنه محطش فباله. وخرج عشان يعمل كوبايه قهوه 

‏لبنى خلصت وغيرت هدومها وحاولت متظهرش حاجه ولا انها فاكره كل حاجه. وفعلا عرفت تعمل كده. اما اهتمام سراج بيها مكنش بيقل نزلوا مع بعض وراحوا بيت العيله وكان باين أن محدش طيقها الا عبدالله والجده هناك. اماس كانت بتبصلها. بغيره وحقد لبنى كانت مستغرباه جدا هما كان مع بعض عاديين جدا ايه اللي خلاها تكرهها كده..

‏استئذنت عشان تدخل الحمام ولسا هتدخل حست بحد بيشدها من دراعها ويدخلها أوضته وكان اسر..

‏لبنى بصدمه انت بتعمل ايه..

‏اسر سراج بيستغلك ولو حابه اثبتلك ده قابليني في المكان ده وهديكي إثبات علي كلامي.

‏زقته بانفعال وهي بتقول اوعى كده. متلمسنيش انت اتجننت.

‏اسر فكري بكلامي ابنك اللي خسرتيه جوزاتكم اللي كانت تحت التهديد كل ده سراح مخططله لحد ما يزهق منك ويرميكي. زي غيرك وانت هثبتلك كلامي كله ...لبنى لسا هامشي..

‏اسر هبعتلك اللوكيشن ياريت متتأخريش عشان متفضليش مخدوعه بجوزك..

‏ميدشيت وسابته وكانت مشغوله بكلامه ايه علاقة سراج بخسارته لأبنهم .


‏يتبع

تكملة الرواية من هناااااااا 

لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا






تعليقات

التنقل السريع