رواية حبة سكر في كوب مر الفصل الثانى 2 بقلم نوره عبد الرحمن حصريه في مدونة قصر الروايات
رواية حبة سكر في كوب مر الفصل الثانى 2 بقلم نوره عبد الرحمن حصريه في مدونة قصر الروايات
#رواية_حبة_سكر_في_كوب_مر * الثاني
#بقلم_نوره_عبد_الرحمن
كانت دافن وشها بالوساده وبتعيط وهي بتسمع الزغاريد وضرب النار تحت..
حست بيه بيدخل من البلكونه ..
صهيب بتعيطي ليه دلوقتي..
ميسره شهقااتها بتزيد بس..
صهيب قرب منها وشدها عشان تقابله وهي مغمضه عينيها وبتعيط..
صهيب مسك دقنها وقال بصيلي هنا.
فتحت عيونها الواسعه وبصت ناحيته بخوف وشهقاتها مش بتوقف..
صهيب بتعيطي ليه...وانا كنت عملت فيكي ايه لكل ده.
ميسره بشهقاات انا انا كنت ..كنت خايفه انت انت خوفتتني قوووي
صهيب غمض عنيه بانزعاج فاخر ما يريده طفله يهتم بها.ليقول بجديه انتي عندك كام سنه ..
ميسره بشهقات وهي بتمسح دموعها 15 سنه
صهيب انت صغيره قوووي.
ميسره مسحت دموعها وقالت أنا مش صغيره ..
ضحك بخفه وقال وهي الكبيره بتعيط كده زي العيال ..
ميسره بطفوله انا كنت خايفه. .بس
صهيب طب وحصل ايه لده كله
ميسره بصت الأرض وهمست انا اسفه
صهيب حرك كفه على خدها وقال مرات صهيب متخافش من حاجه واصل. عشان هو في ظهرها وهي بحمايته افهمي ده كويس.
هزت راسها وهي باصه الأرض
صهيب يلاا بينا نتعشى.
ميسره بصت لفستانها المتقطع بحزن..وهو لاحظ ده ..
صهيب زعلانه على فستانك والا ايه .
ميسره بكسوف اصل الست اللي مأجراه منها هتتعصب ..
وهتتعصب وليه وانتي مأجره الفستان ليه....
سكتت ميسره ومعرفتش تقول ايه.
صهيب متشيليش هم انا هتصرف
هتعمل ايه
مبحبش الاسأله قلت أنا اتصرف يلاا تعالي هنتعشى. عشان الليل لسا طولي. قال كده وهو بيبص ليها بتمعن..
حست بالخوف من تلميحه ونظراته ...وقالت بكسوف ممكن ادخل الحمام شويه
شاورلها عشان تدخل وهو راح يشوف الاكل..
بعد شويه خرجت من الحمام لابسه قميص نوم طويل لونه اسود وكان مبين لون بشرتها البيضه .ولابسه فوقيه روب وفارده شعرها الطويل.
صهيب فضل باصصلها ومركز معاها في كل خطوه . لحد ما قعدت مقابله ليه ..
قاعده بعيد ليه .
كده مرتاحه .
بس اني مش مرتاح قال كده وسحب الكرسي اللي هي عليه وبقت جمبه ولازقه فيه .. صهيب أكده احسن..
ميسره. ....
صهيب مش هتأكلي..
ميسره هزت رأسها بكسوف وخدت لقمه من الاكل.
على فكره الميكب مكبرك قوي انت من غيره اجمل..
ابتسمت بكسوف عشان واخيرا قالها كلمه حلوه..
لكنه كمل مش عايزك تحطي ميكب كتير وياريت لو تعرفي متحطيش خالص..
صهيب مش بتاكلي ليه..
ميسره بتوتر من نظراته شبعت صهيب وقف وبقى وراها على فكره ده مش اكل انتي يدوب خدتي لقمه وحده .
ميسره بلغت ريقها بتوتر من أنفاسه السخنه ووقفت وبعدت بتوتر ..
حرك لسانه على شفايفه وهو بيبص ليها بإعجاب وقميص النوم اللي مبين مفاتنها..
وبدأ يمشي ناحيتها وهي كل اما تسمع خطواته يتقرب منها بتوتر اكتر.
صهيب حد قالك انك حلوه قوووي..
ميسره ...
صهيب حاوط خصرها وبعد خصلات شعرها عن وشها بكفه وقال تصدقي بالله ..
رفعت عينها الوسعه ليه ..
صهيب مكنتش فاكر انك بالحلاوه دي..
احمر وشها واتكسفت اكتر ..
صهيب دفن وشه برقبتها باستمتاع..
وهي كانت هتتوقع مش عارفه تقف على رجليها ..
صهيب سندها لما حس انها هتقع وابتسم من تأثيره عليها وقال مالك هو احنا لحقنا عملنا حاجه .
ميسره بتوتر وانفاسا متسارعة ااارجوك. ممكن تسيبني النهارده..
صهيب بتفكير ممممممم... واسيبك ليه .
ميسره انا .. انا ...
صهيب قرب شفايفه منها وقال بهمس دوبها انا ممكن اسيبك لكن ايديا بتتحرك براحتها قلتي ايه..
ميسره اتوترت وهي بتحس بايديه ترفع قميص النوم حطت أيدها بتوتر وقالت ووشها بيجيب الون ارجوك..
بعد عنها فجأه وهي خدت نفسها براحه. لما سمعته قال هسيبك النهارده بس.. يكون فعلمك.. ماشي..قال كده ودخل الحمام..وهو بيقول أخرج القيكي نايمه غير كده مش هوعدك انفذ وعدي ..
جريت ميسره عالسرير بسرعه وخدت ملايه عشان تنام عالكنبه... ولما حست أنه خرج من الحمام غمضت عينها بسرعه وهي قلبها بيضرب جامد .
أما هو لما شافها نايمه عالكنبه اتضايق ورمى المنشفه وسألها وحطها عالسرير وهو بيقول مراتي تنام جمبي متتعوديش على كده سامعه.
فضلت مغمضه عينيها لما حست بيه شدها ليه وحضنها ....
الصبح. فاقت ميسره بدري
فتحت عينيها وكان نايم جنبها .. مررت عينيها على وشه بحب واخيرا بقت مراته مش مصدقه أنها فحضنه دلوقتي.. لكنها استغربت حاجه كانت مرسومه على جمب صدره اليسار. ولسا هتلمسها حست أنه بيصحى غمضت عينها بسرعه..
..
صهيب فاق من النوم وبص الساعه وكان الوقت لسا بدري خد شور بص ناحيتها شويه وكانت نايمه وخرج راح لاممه .. هي أول ما خرج جريت تاخد هدوم عشان تستحمى قبل ما يرجع .
*********
عند أن صهيب..
صهيب بعصبيه عيله يا امي .تجوزني عيله دي تهربي عيالي ازاي .. طب انا هربيها هي والا العيال
الام تربيها على ايدك مش احسن من..
خلاص كفايه متكمليش قالها صهيب بغضب .
الام البنت واهلها راضيانين بالحوازه دي . ومش مصدقين انك هتكون نسيبهم عاوز ايه تاني.
بس دي عيله..
الام العيله هتكبر. بعدين انت شفتها دي قمر اربعطعشر بلاش تفكر وروح عيش فرحة جوازك وبلاش تكسر فرحة البنت الا لو انت لسا بتفكر ب.
صهيب بخنقه قلتلك كفايه يا امي متجيبيش سيرة الحكايه دي تاني..
الام رايح فين .
صهيب مردش عليها ومشي وسأبها ..
الام هتنسي .. هتنسى يابني ومحدش هينسيك الا البنت دي..
******
مر الوقت والناس جت تبارك ومشيت وصهيب لسا مجاش..
على الاكل قعدت ميسره مع العيله بعد ما تعرفت عليهم كلهم
محمود اخ صهيب الصغير
وعمه ومرات عمه وبنتهم تقى
مرات العم هو في عريس يخرج من الصبح وميرحعش لحد دلوقتي لتنظر إلى ميسره مرددت عملتي ايه خليته يطفش من البيت من اول يوم كده.
الام خليكي بحالك يا ام تقى
الله وانا قلت ايه مش ده الحق . مش عيبه بحق عروسته ابنك يمشي وبسببها في ليلة الدخله على فكره بقى الناس بقت تتكلمي وتقول اكيد شايف عليها حاجه عشان كده
خليكي فحالك قالها زوجها بتحذير..
ميسره دمعة عيونها وراحت اوضتها.
ام صهيب عجبك كده .
الله وانا قولت ايه .
تقى على فكره امي مجابتش حاجه من عندها ده الكلام اللي بتقال..
وانت خليكي فحالك ياتقى مش عايزه اتعصب عليكي .. قالت كلامها وراحت تشوف ميسره.
محمود انسحب من المكان وراح يحاول يتصل بصهييب للمره المليون..ومش بيرد.. عشان كده قرر يروح للمكان اللي دايما يروحله .
*******
في غرفة. ميسره وصهيب
ميسره مسحت دموعها بسرعه اول ما سمعت حد بيخبط عالباب..وكانت ام صهيب
ام صهيب قومتي عن الوكل ليه..يابنتي..
ميسره عشان شبعت
ام صهيب والدمعه اللي ناشفه على خدك دي ليه..
ميسره بصت الأرض ونزلت دمعتها..
على فكره مرات مصعب دي عقربها وسماويه ولو اديتها ودنك مش هتخلصي من حرقتت الدم..
ميسره مسحت دموعها. وبصت ناحيتها..
وهي كملت أنا طلبت يطلعولك الاكل هنا هتاكلي وتدخلي تاخدي حمام ساخن وتجهيز نفسك عشان جوزك على وصول ومش عايزاكي تقبليه مكشره كده فكي وارسمي الضحكه على وشهك لو عاوزه توصلي لقلب جوزك ماشي. يابنتي .
ميسره ...
ان صهيب سيبك من الكلام العفش دي ناس عاوزه تعكنن عليكم فرحتكم بلاش تديها ودنك يلاا انا هروح دلوقتي اعملي اللي قلتلك عليها ..
ميسره هزت راسها
ام صهيب مسحت دموعها وقالت مرات صهيب مش اي حاجه تعيطيها سمعاني خليهم يموتو بقهرهم لما يشوفكي مبسوطه مع جوزك واعرفي ازاي تبسطيه وتخليه ميقدرش على بعدك ثانيه .
********
بالليل في وقت متأخر من الليل كان الكل نايم وميسره كانت مستنيها قدام الشباك لحد ما راحت في النوم كانت لابسه قميص نوم زيتي وفوقيه روب مغطيه فيه مفاتنها..
رجع صهيب وكان تعبان اووي وطاحن نفسه في الشغل ومكنش ناوي يرجع لكن اخوه بلغه باللي حصل مع ميسره ورجع عشان ميكسرش بخاطرها ..
اول ما دخل اتفاجأ لما شافها نايمه وسنده رأسها عالشباك وكان باين اوووي أنها مستنيه. رجعوه ..
قرب منها وهمس ليها عاوز يصحيها ميسره. .. ميسره .
لكنها مردتش عليه. كانت غارقانه في النوم .
شالها وحطها عالسرير.. ودخل عشان ياخد شور واول مخرج كان شعره نازل على وشه ومبلول ابتسم بخبث وقرب منها عشان يرشها بالميه ولسا بتفتح عينيها بانزعاج وتقف بخضه حضنها ودفن وشه برقبتها ووووو
يتبع .
تكملة الرواية من هناااااااا
لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا