رواية حب تحت الوصايه الفصل الاول1 بقلم عائشه الكيلاني حصريه في مدونة قصر الروايات
رواية حب تحت الوصايه الفصل الاول1 بقلم عائشه الكيلاني حصريه في مدونة قصر الروايات
و هو من امتي حد بيدخل ليا من غير ما اقول انتي سكرتيرة ولا حمارة براس بنادمة اااي يا سالي
سالي اتنفضت بتوتر و احراج:- يا مستر زياد انت الى امبارح قولت ان لم استاذ منصور يجي ادخلو فورا و بعدين انا مغلطش ولا هو اي تلكيك و خلاص
زياد ضرب على المكتب و قام اتجه ليها و بيلف حواليها سالي اتوتر :- مخصوم منك شهر علشان تكسري كلامي و بعدين يا سليمة هو مش اسمك سليمة برضو مفيش حد محترم يلبس لبس زى دا في الشركة متكنيش جاية تصطادي عريس من الشركة الا قوليلي هى امك تعرف انكي بتشتغلي بالطريقة دى ولا بتقولي ليها انكي ممرضة و بعدين مش مكسوفة من نفسك و انتي خارجة من الحارة بالبس و هنا بلبس فعلا حاجة تارف واحدة جاهلة ولا ليها في شغل بس جدي بقا الله يسامحو بلانا بيكي
سليمة بصتله بثبات و قوة مزيفين لكن من جواها انكسرت بسبب كلامه و نظراته و تقليلو منها شايفها انها بنت شعبية بيئة أقل من اى شغالة عنده :- عن اذنك
زياد ببرود:- لسه مخلصتش كلامي انا هكتفي بلفت نظر بس علشان خاطر جدي الى مش عارف متمسك بيكي ليه لا ذكاء ولا منظر انت اقل من اى شغالة بتشتغل عندنا في القصر بلاش لبسك يغرك انتي فاشلة و ولا حاجة على مكتبك
سليمة خرجت من المكتب جري برا المكتب دخلت التواليت قفلت الباب سندت على الحوض و انهارت في العياط بصت لنفسها في المرايا و قعدت تعيط بوجع اكتر :- انا مش كويسة ، انا قلبي وجعني مش ذنبي اني لوحدي انا وحيدة من اوى اوى
قعدت على الارض و بقت بتعيط بشهقات ضمة رجليها و بتعيط بوجع قامت غسلت وشها و ظبطت الميك اب بتاعها و خرجت و هى قوية
بالليل كان الكل مشي مفيش غيرها لانه زياد صمم انه تمشي اخر حد طبعا بعد ما خلصت شغلها كله الى هو امرها انها تعملو لوحيدها غيرت هدومها و خرجت من الشركة وقفت تاكسي و بعد وقت وصلت بيتها
عبلة من اوضتها:- جيت يا سليمة
سليمة بصوت عالي و هى بتحط المفاتيح على التربيزة:- اه يا امي انا جيت لسه جاية اهو هغير و جيلك
عبلة خرجت قعدت على الكنبة :- كل دا يا بنتي ليه كل التأخير دا و مال وشك مصفر ليه كدا
سليمة بهدوء و تعب:- انا كويسة يا حبيبتي بس ضغوط الشغل انا هروح احضر العشاء الاكل علشان تاخدي دواكي
سليمة دخلت التواليت خدت شور و خرجت حضرت الاكل اتعشو و ادت لمامتها الدواء
سليمة بابتسامة:- بالشفاء ان شاء الله
عبلة:- يا بنتي انا كويسة مفيش داعي للقلق دا دكتور مش فاهم حاجة حمار و عطني دواء غالي و كتير و بصراحة كدا انا مش هعمل عمليات و بعدين انتي هتجيبي الفلوس دي كلها منين
سليمة بهدوء:- يا حبيبتي كله محلول باذن الله بس المهم عندي صحتك
سليمة سكتت شوية لكن قالت:- هو مين ابويا يا امي انا بنت مين انا معرفش ابويا ولا شكله ولا معرفش هو عايش أو ميت
عبلة بتوتر:-: مانا قولتلك يا حبيبتي
سليمة بهدوء و شك:- كتبتيني باسم جدي ابوكي ماما هو انا بنت حرا*م
عبلة قامت بعص*بية و غض*ب جنون:- ااي العبط دا انتي اتجننتي ازاى تساليني كدا انا فعلا معرفتش اربيكي ياريتني كنت موتك كان اوفر
عبلة دخلت اوضتها و رزعت الباب بغضب سليمة سندت وشها على ايديها و قعدت تفكر بضياع و حزن دموعها على خدها دخلت اوضتها علشان تنام لكن الحقيقة مكنش في نوم هتنام ازاى و هى متعرفش هى مين ابوها مين ليه ملهاش اهل ليه امها بتتهرب منها و من اسالتها قعدت تفكر و تعيط في صمت لحد ما نامت
تاني يوم نفس الكلام صحيت شربت القهوة بتاعتها و لبست و راحت الشغل في مكان تاني
فتحت عينيها على ضوء رمادي خفيف داخل من الشباك…
و اكن متحاوطة كانت حاسه بدوران و تقل في دماغها فتحت عيونها ببطء رفعت نفسها بصت حواليها لقت نفسها بحض*ن زياد انفض*ت و هى بتترعش بخوف مش فاهمه حاجه او هنا ازاي حطت ايديها على بؤها بتحاول تكتم شهقتها
زياد فتح عيونه ببطء و هو حاسس بنفس احساسها بص حواليه لكن اتنف-ض من مكانه لم شافها جانبه و ادرج الوضع ووووو
يتبع
تكملة الرواية من هناااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا