رواية دميتي الجميله (الجزء الثاني) الفصل الخامس عشر 15 بقلم ايلا ابراهيم حصريه في مدونة قصر الروايات
رواية دميتي الجميله (الجزء الثاني) الفصل الخامس عشر 15 بقلم ايلا ابراهيم حصريه في مدونة قصر الروايات
دميتي الجميله الجزء الثاني ★ 15
دخل مهران اوضتها وكانت رايحه جايه بالاوضه متعصبه عاوزه تهدي نفسها مش عارفه.
مهران ازيك.
شوق عاوز ايه يا مهران عاوز مني. ايه ..وايه العشم ده راجع وكأنك معملتش حاجه .
مهران انا طلقت يم..
شوق ضحكت بكسره. وقالت طلقها. برافوا عليك لا براافوا اوووي برافوا جدااا .. وبصت ناحيته بانزعاج وقالت وانا اعملك ايه ...
مهران شوق انتي لازم تسمعين وتفهمي انا عملت كده ليه .
عملت كده ليه .قالتها بسخريه وعذرك ايه يا مهران عذرك ايه .. لما خذلتني ورحت اتجوزت وحده تاني . نزلت دموعها غصب عنها وقالت لمستها يامهران .زي ما كنت بتلمسني سمعتها الكلام اللي كنت تسنعهولي.. خدتها بحضنك.. هااا خدتها بحضنك.. قول اتكلم عملت معاها ايه تاني اتكلم قالت كده وهي بتضربه على صدره بغضب كبير جواها..
مهران شوق انا ..
انت ايه.. انت ايه يا مهران .. انت كسرتني .كسره عمر ما هخف منها انت وجعتني وجع عمر ماهنساه..
انت السبب أنا طلبت منك اكتر من مره تروحي تتعلجي رفضتي .
اتعالج ليه. اتعالج ليه انا بيا ايه..
خوفك كل مره من العلاقه رجفتك بين اديا نفورك من قربي منك.. وكأنك بتجبري نفسك على ده بالغصب كل ده وتقولي انتي كويس..
شوق وسعت عينيها بصدمه وقالت انت بتقول ايه. انت بتقول. ايه يا مهران احنا مخلفيني عندنا بنت نفور ايه اللي بتتكلم عنه ده .
مهران انت مش حاسه بنفسك بجد والا ايه .مش حاسه اني كل ما تكوني بحضني وببقى خايف عليكي .. جسمك اللي بيتعرش من الخوف.. عنيكي اللي بتتهرب .. كل حاجه بتثبتلي انك قرفانه من العلاقه. انتي رفضتي العلاج ..حاولت معاكي اكتر من مره. وانتي بتعندي ايوا انا خنتك.. وروحت اتجوزت يم.. عشان عشت معاها الحجات اللي أي راجل محتاج يعيشها بشكل طبيعي مع مراته. اللي اتحركت منها بسببك.
شوق بدموع ياااااه كل ده انا..ده انا طلعت وحشه اوووي .تصدق عندك حق تتجوز. واه انت ليه طلقتها هااا متروح لها وسيبني فحالي مدام شايل فقلبك كل ده ..
مهران قرب منها ولسا هيحاوط وشها بعدت عنه وقالت اوعي تقرب اوعى تلمسني يا مهران... انا بجد دلوقتي بقيت بقرف منك.. امشي اطلع برررااا .. بررررا مش عايزه اشوفك ابدا..
مهران بهدوء شوق اسمعيني عشان انا تعبت من المناهده عاوز ننسي اللي فات ونبدأ من حديد..
شوق بعناد نبدأ من جديد ده عند يم بتاعتك إنما عندي خلاص خلص الكلام وياريت طلاقي يوصلني يا مهران باشا..
مهران ده اخر كلام عندي..
شوق ايوه
مهران عاوزك تعرفي اني متمسك بيكي وبحبك ومش هتحمل ابعد عنك
طلقني..
مهران ده هيريحك.
شوق ايوا طلقني يامهران أن كنت بتحبني بجد يبقى طلقني ... اقلها يا اخي تكون عملت حاجه اخيره كويسه مابينا .
مهران ...
شوق طلقني يامهران انا مش مممكن ارجعلك ابدا. لو طلقتني هنفضل صحاب واب وام لبنتي . لو مش عشاني عشان بنتنا..
مهران ماشي اللي يريحك.. انتي طالق قال كده ونزل بسرعه. وسابها ..
أما هي قعدت عالأرض تعيط..
**********
"عمران بيه انا خسرت كل حاجه بسببك وانا ماليش اي ذنب ... لو حضرتك عاوزني اسامحك . خد بالك من اختى ندى. هي لسا صغيره ومالهاش حد بالدنيا دي. وانا لو حصلي حاجه محدش هياخد باله منها واعمامي وعيالهم ومراتاتهم هيتمقطعو بيها... هي امانه في رقبتك لحد ما نتقابل.. خد بالك منها.."
طوى عمران الرساله وعيونه مليئه بالدموع تائه لا يعلم مالذي سيفعله .. لذلك قرر الذهاب للقاء اخت ورد الصغرى ندى ليعلم مالذي يجب عليه فعله لمساعدتها..
فور وصولها الحاره التي تقطن بها وجدها حارة قديمه بيوتها قديمه ومتهالكه وجد أطفالا يلعبون في الشارع سأل عن منزل عم ورد ليشير له أحد الأطفال هناك شايف البنت اللي قاعده هناك دي بنت اخوه ندى ده بيتهم..
بص ناحيتها بنت صغيره ضامه رجليها على صدرها بوحده من درعاتها وبايدها التانيه لترسم عالأرض .. نحيله جدا. شعرها اسود تطغي عليه الحمره.. تقدم نحوها حتى وقف عند رأسها القى عليها السلام
رفعت رأسها بعينيها البنيه لتهز رأسها بصمت .
عمران جلس القرفصاء أمامها وقال بابتسامه انتي ندا..
ندا خافت ورجعت ورى وهي بتعز رأسها .
عمران مش بتردي ليه متخفيش انا كنت اعرف اختك ورد وهي طلبت مني اخد بالي منك..
اول ماسمعت اسم اختها عيطت واترعبت لما شافت عمها بيشمي ناحيتها بغضب وبيقول وقفالي مع عيال يابنت ال**** ولسا هيضربها ...
********
دنيا انت جايبني هنا ليه
عامر حضنها من. ظهرها بحب وقال فاكره الشقه دي اول شقه اتحوزني فيها وعشنا فيها اجمل ايام حياتي .دنيا بخنقه وهي نفس الشقه اللي خنتني بيها .
عامر ..
دنيا.
*********
خرج حسن من الحمام ولاحظ اختفاء جنى بص البلكونه وكانت بتتكلم في الفون راح عشان يتكلم معاها واتصدم لما سمعها تكلم يوسف اتجنن وخد الفون منها بغضب ورماه من البلكونه وهو بيقول دي اخرتها هتركبيلي قرون يابنت منصور ...
جنى .
حسن..
يتبع
لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا