القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية المنتقبه والاعمى الفصل الثالث 3 بقلم هويدا زغلول حصريه في مدونة قصر الروايات


رواية المنتقبه والاعمى الفصل الثالث 3 بقلم هويدا زغلول حصريه في مدونة قصر الروايات 




رواية المنتقبه والاعمى الفصل الثالث 3 بقلم هويدا زغلول حصريه في مدونة قصر الروايات 




المنتقبه والاعمى 


الحلقه الثالثه 


في اوضه عاصي 

رحمه 

اتفضل يا عاصى بيه العشا قوم عشان تتعشى و


عاصي 

تمام حط الاكل على الترابيزه وانا هبدا اكل 


رحمه 

حضرتك هتعرف تاكل لوحدك ولا اساعدك 


عاصي بزعيق 

يعني ايه تساعديني للدرجه دي انت شايفاني عاجز لو قررت كلامي ده ثاني اعتبري نفسك مرفوضه سامعه ولا لا 


رحمه 

حقك عليا يا عاصي  بيه انا اسفه


وبعديها عاصي قام وقاعده على الترابيزه ولسه هياكل قامت رحمه وقعت الصينيه الاكل كلها على الارض وقالت 


رحمه 

معلش يا عاصى بيه اتكعبلت وانا ماشيه علشان كده الصينيه وقعت على الارض انا اسفه ثواني وهحضر لك عشا ثاني 


عاصي بزعيق 

هو انت غبيه ولا عاميه ولا ما بتفهميش ولا نظامك ايه بالظبط انا ما بحبش الغباء 

مش هتلعبي بره واندهي لي فتحيه هي اللي تيجي تعمل لي بعد كده الاكل انت لا 


رحمه 

حقك علي هندهلك فتحيه حاضر 


وبعديها رحمه خرجت وندهت فتحيه ولموا الاكل ورموه طبعا وكان الاكل ده المسموم 

وفتحيه حضرت لعاصي العشا من جديد وتعشى عاصي 


اما في اوضه منى كلمها في التليفون وقال لها 


في اوضه منى 

احمد 

ها يا منى اعدت الساعه والزياده كمان وانت ما كلمتنيش وقلتي لي ان خلاص عاصى مات للدرجه دي اسم مش مقصر فيه ولا ايه 


منى بخوف 

بصراحه يا احمد بيه انا ما قدرتش اموته انا خفت واتوترت وما قدرتش اعمل كده 


احمد 

نعم يا اختي خفت واتوترتي اه حلو قوي الكلام ده يبقى ما تزعليش بقى ولا تخافي ولا تتوتري لما تحضري عزاء ابوكي بكره 


رحمه بخوف 

الله يخليك يا احمد بيه طلع ابويا من الموضوع هو ملهوش ذنب هو غلبان وانا غلبانه دخلتوله بس ليه في التمثيليه دي 


احمد 

هي الدنيا كده عرض والقوي فيها بياكل الغلبان ما هي معروفه يا بنتي من زمان خلص الموضوع موت عاصي يكون في اقرب وقت سمع ولا لا وهديك فرصه ثانيه 


رحمه 

حاضر يا احمد بيه بس الله يخليك مش عايزه ابويا يحصل له اي حاجه وانا هعمل لك كل اللي انت عاوزه بس اهم حاجه ابويا يكون في امان 


احمد 

تمام ابوك هيكون في امان لو سمعت الكلام يا ريت تخلصينا بقى من الموضوع ده بسرعه وترجعي لي لان انا مش عارف اقعد في الفيلا من غيرك ابدا ولا من عيونك الحلوين 


رحمه 

حاضر يا احمد بيه لازم اقفل مع حضرتك دلوقتي عشان ما حدش يسمعني ويشك فيا 


وبعديها رحمه قفلت مع احمد السكه وكانت خايفه قوي وقالت لنفسها 


رحمه في نفسها 

يا رب خلصني من الموضوع ده على خير انا مش هقدر اموت نفسي بريئه عاصي بيه ده شكله غلبان قوي مش كفايه ان هو عاجز وما بيشوفش كمان عاوزين يموتوه قد ايه انت جبروت وحش قوي يا احمد انت وشوقي بيه 


اما تاني يوم في شركه عاصي محمود راح وقعد في مكتبه والسكرتير دخل 


في شركه عاصي في مكتبه 


السكرتير عمر 

اهلا بيك يا استاذ محمود بس الاوامر اللي جايه لي ان استاذ مروان صاحب عاصي بيه هو اللي هيمسك الشركه مش حضرتك ولا الكلام اتغير 


محمود بزعيق 

الكلام ما تغيرش ومن هنا ورايح انا اللي همسك الشركه على اخر الزمن الناس الغريبه هي اللي هتيجي تحط ايديها على مالنا ولا ايه 


في الوقت ده مروان دخل المكتب وقال 

مروان 

بس انا مش غريب يا محمود بيه انا صاحب عاصي وهو اللي اداني الاوامر ان انا امسك الشركه وانا اصلا ما كنتش راضي بس اعمل ايه بيثق فيا ومش واثق فيك دي حاجه ترجع له بقى 


محمود بعصبيه 

قصدك ايه يا مروان ان انا خاين ومش قد المسؤوليه ولا انتم قصدكم ايه انت واصي وبعدين مين ده اللي مش غريب لا طبعا انت غريب ومش مننا ودخلت علينا وضحكت على العاصي واستغلت عجزه علشان تمسك شركته 


مروان 

والله الكلام ده تقوله لعاصي مش ليا انا 

عاصي بيه حملني مسؤوليه الشركه ولو حصل اي حاجه في الشركه انا اللي هكون مسؤول عنها ودلوقتي بقول لحضرتك اتفضل مع السلامه 


محمود 

ايه الجراه اللي انت فيها دي يا مروان انت بتطردني من مالي واملاكي حلو قوي الكلام ده صدقني انت كده بدات العداوه بيني وبينك ما تزعلش من اللي هيحصل 


مروان 

اتفضل يا استاذ محمود عشان ورايا شغل كثير ويا ريت ما تعطلنيش 


محمود كان خارج من المكتب وهو متعصب جدا وعلى اخره من الزعل وقال لنفسه 


محمود في نفسه 

بقى على اخر الزمن انا يحصل فيا كده من عاصي ابن اخويا ليه هو انا عملت ايه لكل ده ماشي يا عاصي انت اللي بدات وانا هوريك اما وقعت لك شركتك ما بقاش انا خالك محمود 

وبعديها محمود ساب الشركه ومشي 


اما في الفيلا عند فتحيه رحمه واقفه معاها في المطبخ وفتحيه قالت لها 


في مطبخ الفيلا 

فتحيه 

ما تزعليش يا رحمه يا بنتي من اللي عمله امبارح عاصي بيه هو زعق لك جامد انا كنت سامعاه بس هو غلبان وعمره ما غلط في حد هو من ساعه ما حصلت له الحادثه دي والبيه والهانم راحوا وهو من ساعتها مش طايق نفسه 


رحمه 

لا طبعا انا مش زعلانه ربنا يقويه ويشفيه على اللي هو فيه انا لازم اروح دلوقتي علشان ادي له العلاج ما ينفعش اتاخر عليه اكثر من كده 


فتحيه 

ماشي يا حبيبتي ولو زعق لك ثاني اوعي تزعلي اصل انا شفتك امبارح وانت عماله تعيطي وبصراحه قطعتي قلبي انا من ساعه ما شفتك يا رحمه وانا قلبي اتفتح لك قوي يا بنتي 


رحمه 

ربنا يخليك يا حبيبتي 


وبعديها رحمه دخلت اوضه عاصي علشان تدي له الدوا 


في اوضه عاصي 

رحمه 

صباح الخير يا عاصى بيه اتفضل دوا حضرتك 


عاصي 

يا ترى هترميه هو كمان على الارض ولا ايه 

شكلك فعلا مش فاهمه حاجه في الشغلانه واول مره تشتغلي عند حد 


رحمه 

صدقني يا عاصى بيه انا من صغري وانا شغاله في البيوت خدامه بس ما اعرفش ايه اللي حصل وغصب عني اتكعبلت ووقعت الاكل انا اسفه غلط مش هيتكرر تاني 


عاصى

طيب طيب ماشي يا ريت تبطلي رغي كثير لان اكثر حاجه بكرهها الكذب والخيانه والرغي 


رحمه بلعت ريقها وكانت خايفه جدا وقالت 


رحمه 

طب اتفضل الدوا بالشفاء ان شاء الله


وفي الوقت ده جه مراد صاحب عاصي علشان يعزيه وفتحيه جات وقالت 


في اوضه عاصى


فتحيه 

يا عاصي بيه في واحد اسمه مراد بيقول صاحبك جاي عشان يعزيك وانا قعدته في الصالون لحد ما حضرتك تنزل له 


عاصي 

ماشي يا فتحيه انا هخلص وهنزل له اهو 


وبعديها رحمه سعدت عاصي ومسكته من ايده علشان تنزله في الصالون ويقابل مراد صاحبه


في الصالون 

مراد 

عامل ايه يا عاصي البقاء لله انا زعلت قوي اول ما عرفت ان الحج والحاجه راحوا ربنا يصبرك 


عاصى

الحمد لله على كل شيء يا مراد انت عامل ايه اتفضل اقعد وانت يا رحمه روحي هاتي لنا حاجه نشربها 


رحمه اول ما شافت مراد اتصدمت ووقفت مكانها مش عارفه تتحرك ومراد قال 


مراد اول ما بص لرحمه قال لها 

مراد 

انا العيون الجميله دي شفتها فين قبل كده انا متاكد ان انا عارفك 


رحمه 

انا منقبه من زمان قوي اكيد انت بتشبه عليا وما تعرفنيش 


مراد

لا طبعا متاكد ان انا اعرفك صوتك مش غريب عليا

والعيون دي كمان مش غايبه عليا خالص متاكده ان انت ما تعرفنيش 


رحمه 

اه متاكده ان انا ما اعرفش حضرتك تؤمرني بحاجه تاني يا عاصي بيه 


عاصي 

لا يا رحمه هاتي لنا بس حاجه نشربها اتفضل يا مراد اعمل ايه 


وبعديها رحمه مشيت راحت على المطبخ انت حاطه لهم حاجه يشربوها ومراد قال 


مراد

انا زعلت قوي يا صاحبي لما عرفت الحادثه اللي انتوا عملتوها وباباك ومامتك راحوا ربنا يصبرك ويقويك يا رب وانت عامل ايه 


عاصي 

عامل ايه يعني يا مراد زي ما انت شايف كده عايش وكاني مش عايش ومش عاوز الدنيا دي بس هعمل ايه اهي عيشه وخلاص 


مراد

ما تقولش كده يا عاصي انا معاك وهفضل جنبك ومش هسيبك ابدا ده احنا اصحاب من زمان يا عم 


في الوقت ده دخل مروان عليهم وقال 

مروان 

عامل ايه يا عاصي دلوقتي واخبار صحتك ايه  رحمه اديتك الدوا في ميعاده ولا ايه 


مراد

رحمه مين يا عاصى البنت اللي هي كانت واقفه هنا المنتقبه صح 


عاصي 

اه يا مراد هي بتسال ليه


مراد 

لا عادي مش تعرفني على صاحبك بقى لي صحاب غيري يا صاحبي كده برده 


عاصي 

ده هيبقى مراد اتعرفت علي في المستشفى يوم الحادثه هو اللي نقلني انا واهلي المستشفى وفضل معايا وما سابنيش لحد دلوقتي 


مراد 

اهلا بيك يا مروان اتشرفت بيك وبمعرفتك 


مروان 

وانا كمان اتشرفت بيك اهلا وسهلا 


وبعد كده رحمه حطت العصير وقالت 

رحمه 

تؤمرني بحاجه تاني يا عاصم بيه 


عاصي 

لا يا رحمه شكرا لو عاوزت حاجه هبقى اندهلك 


مراد بس في عينيها وقال في نفسه

مراد

من حقك تزعلي مني ومن حقك ما تكلمنيش كمان ولما تشوفيني تتهربي مني بسبب اللي عملته فيكي بس صدقيني يا رحمه حبيتك ومحبتش غيرك بس الظروف كانت اقوى مني بكثير قوي 


وبعديها مراد قال 

مراد 

انا هقوم امشي يا عاصى وهاجي لك وقت ثاني عشان اطمن عليك عاوز مني اي حاجه وتشرفت بمعرفتك يا مروان عن اذنك 


وبعديها مراد مش 


ورحمه دخلتها وافتكرت اللي مراد عمله معاه


في اوضه رحمه 

رحمه 

كانت بتفتكر كل حاجه مراد عملها معاها 


                           فلاش بااااك 


رحمه 

وبعدين يا مراد هتيجي تتقدم لي امتى ما انت عارف ان انا بحبك وانت بتحبني ايه الجديد بقى


مراد

الجديد شديد قوي وبصراحه كده يا رحمه انا هاجي معاكي في الكلام دوغري انا جات لي فرصه عمري ومش هينفع اضيعها ابدا وابقى غبي لو سبتها تروح من ايدي 


رحمه 

وايه هي فرصه عمرك بقى انا مش فاهمه حاجه 


مراد 

كل الحكايه يا ستي اني صاحب الشركه اللي انا شغاله عنده عاوز يجوزني بنته يعني تخينه حبتين ثلاثه كده وفاتها الجواز وقال لي لو اتجوزتها هتبقى مدير الشركه وبصراحه كده دي فرصه عمرها ماضيه مني وما ينفعش اسيبها 


رحمه بصدمه 

قصدك ايه يا مراد ان انت عاوز تسيبني وما تتجوزنيش ده احنا بنحب بعض بقى لنا سنين كثير قوي ورفضت عرسان كثير ورفضت فرص حلوه كتير قوي عشانك وعشان حبك ليا دلوقتي عاوز تسيبنى


مراد 

ما تصعبهاش عليا يا رحمه اسمعي بس انا هعمل ايه انا هتجوز البنت دي لحد ما ابقى مدير ولما الدنيا تتظبط واعرف اقف على حيلي يكون معايا فلوس كثير صدقيني هاجي  اتجوزك 


رحمه 

يا سلام اكون انا بقى الزوجه الثانيه ليه عملت لك ايه عشان استاهل منك كده على العموم انا مش بصعبها عليك يا مراد كل شيء قسمه ونصيب 


مراد 

ياه للدرجه دي انت بتستغني عني ومش عاوزه تستحملي كم سنه بس انت استحملت كثير ايه المشكله يعني 


رحمه 

استحملت كتير لاني عارفه ان انت بتحبني لكن تروح تتجوز واحده غيري وعاوزني استحمل لا يا مراد انت كده حسبتها غلط وانت كده طماع كل اللي انا هقدر اقوله لك كل شيء قسمه ونصيب ويا ريت ما اشوفش وشك في حياتي تاني 


                     بااااااااك 


رحمه 

ياه للدرجه دي يا مراد انت طماع واناني ولحد دلوقتي مش ناسي صوتي ولا حتى عيوني لكن لا يا مراد استحاله دخلك حياتي تاني لو ايه اللي حصل 


اما في الشركه عند شوقي كان قاعد مع السكرتيره نانسي وقال لها 


في مكتب شركه شوقي 


شوقي 

وبعدين يا نانسي هو انت هتفضلي كده متغيره معايا كتير ولا ايه بقول لك ايه انا ما بحبش دلع البنات ده 


نانسي 

وانا مش بتدلع يا شوقي قلت لك انا عاوزه الناس كلها تعرف ان احنا متجوزين ليه نتقابل في السر كده وليه ما حدش يعرف حوار جوازنا هو انا مانيش حق عليك انا كمان ولا ايه 


شوقي 

هنرجع تاني نتكلم في الموضوع ده بقول لك ايه انا ما صدقت سبت مراتي ميرفت وقرفها ونكدها اجي الاقيك انت كمان منكده لا بقى انا كده هتجوز الثالثه عليك 


نانسي بزعل

كده برده يا شوقي بتقارني بمراتك اللي اسمها ميرفت ده انا نانسي يعني الدلع كله ولا نسيت ميرفت مين دي الكئيبه 

ويا سلام عايز حبه دلع من اللي اتمنع من عيني الاتنين 


وبعديها قامت نانسي  ايد شوقي وقعدت بهزر معاه وكانت قريبه منه قوي 


في الوقت ده ميرفت دخلت وقالت 


ميرفت 

الله الله من امتى واحنا يا شوقي بنعمل للموظفين الجرابيع دول قيمه وكمان خليها تمسك ايدك انا يا راجل مش عارفه امسكها 


شوقي التوتر 

ايه اللي انت بتقوليه ده يا ميرفت وطي صوتك شويه انت في الشركه محترمه يلا يا نانسي روحي على مكتبك واعملي الشغل اللي انا قلت لك عليه 


نانسي 

ثواني يا شوقي بيه والشغل كله هيكون جاهز تحت امر حضرتك وانت يا مدام تحبي تشربي ايه كوبايه ليمون عشان تهدي اعصابك صح 


ميرفت 

لا يا حبيبتي روحي اعملي لنفسك كوبايه ليمون انت يمكن تهدي شويه وتهدي اعصابك بدل انت معصعصه وعانس كده وما فيش ولا عريس  عايز يبص في وشك 


نانسي ضحك 

مين دي اللي عانس انا هههههههههههه بصراحه حضرتك دمك خفيف قوي وضحكتيني جدا بعد اذنك ورايا شغل كتير وهوصيهم على الليمون عشان بجد انت فعلا محتاجاه اعصابك متدمره خالص 


وبعديها نانسي خرجت من المكتب وميرفت قالت لشوقي بعصبيه 


ميرفت

ايه المنظر اللي انا شفته قصادي ده يا شوقي البنت نانسي دي لازم تمشي وتجيب سكرتيره غيرها سامع ولا لا


شوقي 

بقول لك ايه يا ميرفت ما لكيش دعوه بشغلي ما يكونش نكد في البيت وهنا كمان وايه اللي جابك الشركه عاوزه ايه 


ميرفت 

وانت يتعاز منك ايه يا حبيبي غير الفلوس وبس هات فلوس عشان اروح اعمل شوبينج مع اصحابي 


شوقى

ما هو ده اللي مخليني بعيد عنك اكتر واكتر اللي انت معتبراني للفلوس وبس عمرك ما عملتيني كاني فعلا زوجك وحبيبك امسكي يا ميرفت ما تقلبيش المواجع وروحي اعملي شوبنج زي ما انت ما عاوزه 


ميرفت

طيب هات ومش فارقه معايا اي حاجه في الدنيا دي غير نفسي وبس كفايه اللي بيحصل لي وكفايه اللي انا عايشه وشايفاه 


شوقي 

انا كل اللي كنت عاوزه منك تعاملي احمد ابننا عدل وتعمليه بطريقه كويسه ده بيحبك جدا ما بيحبش حد قدك 


ميرفت 

اعدل الكلمه يا شوقي بيحبك انت وابنك انت اما انا مش فارق معايا اي حاجه ولا حب اي حد سلام مش عاوزه اقفل اليوم بالنكد 


وبعديها ميرفت مشيت وخرجت من المكتب نانسي قالت لها 


فى مكتب نانسي

نانسي 

يا نهار ابيض ايه اللي مشاكي بس ده خلاص انا بصيت لك على الليمون الساقع علشان اعصابك تهدى 


ميرفت 

لا يا حبيبتي الليمون الساقع ده اللي تشربه واحده بارده زيك مش انا 


وبعديها ميرفت سابتها ومشت ونانسي قالت في نفسها 


نانسي في نفسها 

اصبري عليا يا ميرفت انا هعرفك شغل الضراير على حق وانا اللي هبقى الكل في الكل بعد كده وانا اللي هاجي اقعد في الفيلا الكبيره دي وانت هتبقي خدامه عندي انا مش هسكت تاني وهتشوفوا كلكم 


اما في شقه مراد رجع من شغله ودخل شقته ولقى مراته شروق بتقول له 


وطبعا شروق مراته دي هي بنت صاحب الشركه وبنت تخينه جدا واتجوزها عشان خاطر فلوسها 


في بيت مراد 

شروق وبعدين يا حبيبي هو انت النهارده ما جبتش فطار ليه ايه الثلاجه كانت فاضيه قوي وانا اقعد حرام عليك يا شيخ على فكره انا هشتكي لبابا على بخلك ده 


مراد 

تلاجه ايه اللي فاضيه دي كان فيها كرتونتين بيض وكيلو جبنه و3 كيلو حلاوه وديتيهم فين يا شروق 


شروق 

نعم يا اخويا وانت هتسمي ده اكل ده مسح صوره بس بقول لك ايه انزل دلوقتي هات لي اكل كثير عشان انا جعانه قوي ولا هتصل ببابا واقول له ان انت بخيل 


مراد

لا يا اختي وعلى ايه ما تتصليش بابوكي هنزل اجيب لك المحل كله هنا علشان ما تاكلنيش نفسي ومنى عيني اعيش معاكي لحظات رومانسيه يا شروق من ساعه ما اتجوزتك وانا عمري ما شفت رومانسيه في حياتي ابدا 


شروق 

لا والله انت فعلا من ساعه ما اتجوزتني ما شفتش رومانسيه في حياتك لكن شفت فلوس كثير واملاك اكثر ولا دي حاجه انت تنكرها عاوز ايه يا مراد هتتعدل ولا اخلي بابا يعدلك 


مراد 

لا وعلى ايه هتعدل وهنزل اهو السوبر ماركت عشان اجيب لك كل الاكل اللي انت عاوزاه 


وبعديها مراد نزل علشان يجيب لها الاكل اللي هي عايزاه وقال في نفسه 


قصاد الاسانسير

مراد في نفسه 

والله نفسي انزل وما اطلعش تاني دلوقتي ده انت يا شروق كرهتيني في الدنيا باللي فيها يا ريتني ما اتجوزتك ويا ريتني ما فكرت في الفلوس ابدا


اما على اخر اليوم كانت ميرفت رجعت من الشوبينج وقعدت علشان ترتاح احمد دخل عليها وقال لها 


في فيله شوقي 

احمد 

عامله ايه كنت فين طول اليوم دورت عليك كثير عشان تفطري معايا ما لقيتكيش 


ميرفت 

وانت تدور عليا ليه وتقعد في الفيلا ليه اصلا ما تروح الشركه عند ابوك اشتغل معاه ولا اقول لك هات له سكرتيره عدله بدل نانسي السكرتيره اللي ما لهاش لازمه اللي هناك دي 


احمد

هي زعلت لك في ايه بس يا ماما دي نانسي غلبانه قوي وطيبه جدا 


ميرفت

والله انت اللي طيب على نيتك 


احمد 

ممكن بقى توريني جبت ايه النهارده لما عملت شوبينج 


ميرفت 

ممكن ملكش دعوه وبطل فضول زي ابوك كده وما تحشرش مناخيرك في اللي ما لكش فيه 


احمد 

طب خلاص نقعصبيش كده انا هخلي فوزيه تحضر لنا العشا عشان تاكلي معايا 


ميرفت 

اكل مع مين يا حبيبي من امتى اصلا وانا باكل معاك انت عاوز ايه يا احمد النهارده وفي ايه عملت تلف وتدور على ايه لو عاوز فلوس انا مش معايا فلوس يا حبيبي 


احمد 

الف وادور على ايه بس يا ماما نفسي اقعد معاكي واكل معاكي على سفره واحده ونفسي نتكلم انا وانت وافضفض لك على كل اللي جوايا ايه المشكله يعني او حصل كده 


ميرفت 

لا مشكله ومشكله كبيره كمان ولو سمحت انا بحب اقعد لوحدي في اوضتي يا فوزيه يا فوزيه حضري لي العشا وطلعه لي اوضتي لو سمحتي 


فوزيه 

حاضر يا ميرفت هانم


 احمد بزعل

هو انت بتعملي معايا كده ليه انت امي والمفروض ما تقسيش عليا بالطريقه دي وتاخديني في حضنك انت عمرك ما خدتيني في حضنك 


ميرفت 

يادي النيل على الاسطوانه اللي ملهاش ثلاثه لازمه بتاعه كل يوم بقول لك ايه يا احمد اطلع من دماغي انا جايه من اشربي مصدعه هتعشى وانام 


وبعديها ميرفت طلعت اوضتها وفوزيه جت وقالت له 


فوزيه 

ما تزعلش نفسك يا احمد بيه احضر لك العشا يا حبيبي واجيبه لك 


احمد 

لا يا فوزيه ما تحضريش حاجه مش عاوز اكل شبعت قوي قوي من اللي امي بتعمله معايا 


فوزيه 

ما تزعلش مينها يا حبيبي يمكن بس زعلانه مع شوقي بيه شويه عشان كده متعصب انا اروح اطلع لها العشا علشان ما تتعصبش علي انا كمان 


وبعديها فوزيه راحت المطبخ وبتحضر لها العشا وقالت في نفسها 


في المطبخ 


فوزيه 

منك لله يا ميرفت كل يوم كده منكده على الواد ومنكده عليه عيشته انت اللي زيك عيش عيشه ما حدش عايشها ايه المشكله يعني لو خدت الواد في حضنك مش هيحصل حاجه لكن انت غبيه وقاسيه من يومك انت وشوقي جوزك


في اوضه احمد

وبعديها احمد طلع نام وراح في النوم من غير اكل دخلت عليه ونامت جنبه واخذتها في حضنها

وقعدت تقول له كلام جميل وحنين 


في الوقت ده شوقي دخل عليها ولما شاف المنظر ده اتصدم وقال 


شوقي 

انت اتجننتي ايه اللي انت بتعمليه ده لا انت كده خلاص اتجننتي رسمى اوعي اشوف المنظر ده تاني انت سامعه ولا لا 


وبعديها شوقي امسكها من ايديها عشان يطلعها بره وهو بيزقها الفازه وقعت على الارض واحمد صحي وبعد كده حصل 

تكملة الرواية من هناااااااا 

لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا





تعليقات

التنقل السريع