القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية ليلة واحده لاتكفي الفصل الحادي عشر 11 بقلم ايلا إبراهيم حصريه في مدونة قصر الروايات

رواية ليلة واحده لاتكفي الفصل الحادي عشر 11 بقلم ايلا إبراهيم حصريه في مدونة قصر الروايات 





رواية ليلة واحده لاتكفي الفصل الحادي عشر 11 بقلم ايلا إبراهيم حصريه في مدونة قصر الروايات 



رواية ليله واحد لا تكفي ★11

وصل اسر المستشفى ليرى لبنى تبكي بحرقه والدماء تلطخ وجهها وثيابها ويديها وشهقاتها تعلو اسرع إليها مرددا في ايه .. ايه اللي حصل انتو كويسين..

لبنى سراج جوى . وكان تعبان..

ليلتفت إلى الحرس وقد بدأ عليهم انهم خرجوا من شجار حاد ايه اللي حصل وعمل فيهم كده..

الحارس بحرج مش عارفين ياباشا فجأه هجمو علينا أهل الست لبنى ومعاهم رجاله كتتتير وضربونا ودخلوا اتخانقو مع سراج بيه .. وانتو لازمتكوا ايه كل واحد اد البغل بتتضربوا من حيتت عيال صايعه..

لبنى شعرت بالحرج..

الحارس بخجل والله يابيه اتكاتروا علينا لكن الحمدلله انا عرفت ابلغ البوليس ووصل بالوقت المناسب ..

حسابكم معايا بعدين. امشي من وشي دلوقتي.. 

تحاسبهم ليه وانا موجود كان هذا صوت سراج وقد خرج من غرفة الطوارء بعد أن ضمدو جرحه..

لبنى دون وعي منها انت كويس .

بابتسامه زي الفل دي حاجه بسيطه انا متعود عالحجات دي متخفيش..

اسر دي اخرت استهتارك 

سراج بسخريه ايه هتحاسبني يا اخويا الصغير ..

اسر..

سراج على كلن انتي مينفعش تفضلي بالبيت القديم عشان كده هنبات النهارده بالفندق. 

اسر فندق ايه اللي تباتوا فيه .. انتو هتروحوا معايا البيت..

سراج لا معلش مراتي مش هياخد راحتها انت عارف عرسان بقى.. قالها بغمزه ليستفز أخيه الأصغر..

اسر برحتك هوصلكم .

مفيش داعي انتو محسسني اني واخد تلات طلقات.. هي يادوب طلقه وحده وعدت من صدري متحيش حاجه قدام اللي شفته اول ما استلمت منصبي.. متكبروش الحكايه.. لينظر الى لبنى مرددا بإعجاب هامسا عند أذنها  بس انتي ايه عجبتني اوووي وانتي بتعملي الاسعافات الاوليع قبل ما اوصل المستشفى .. بصراحه كنت فاكرك هتخلصي عليا .

لبنى نظرت إليه بصدمه واندهاش من أسلوبه فهو بهذا الحال يمازحها ويحاول اخراج أسواء مافيها لتقترب منه هامستا بتحدي.  انت كنت بعمل شغلي ماسي اني دكتوره والمفروض اتحكم في مشاعر الكره للمريض وان جيت للحق ..  كنت بتمنى اني اخلص منك..

سراج بضحكه ادي هي دي لبني اللي اعرفه .. حكاية عياطك وخوفك عليا بصراحه ماجابش معايا سكه .

لبنى نظرت إليه بغضب .. انا كل اللي عملته عشان عمي مايدخلش السجن ..

سراج مممممم والله دي حاجه ترجع لمزاجي. انا ..

لبنى يعني هتدخلهم السجن ..

قلتلك هفكر ليضع ذارعه خلف عنقها يستند عليها خامسا  يلاا بقى اسنديني عشان اسرا مايقولش مراته مش بتهتم بيه .. وانا مايهونش عليا يقول عن مراتي مهمله..

لبنى بصت ليه بقرف وهو ضحك وقال وحشتني البصه دي ..

اسر انا هوصلكم في عربيتي .

قلتلك مفيش داعي. لينادي لحارسه وأمره بأن يحضر السياره ليغادروا ...

بعد مده في احد الفنادق الفاخره..

سراج عجبك الفندق ده..

لبنى هما اهلك مش هيجوا يتطمنو عليك..

سراج انا جعان اووووي بصراحه..

لبنى  امك هتقلق اوووي لما تعرف..

سراج هطلب اكل .. تحبي حاجه معينه..

لبنى .انتي مش بترد عليا ليه .

سراج هطلبلك معايا ..

لبنى بصت ناحيته بضيق . أما هو فقد أخذ ثيابه ليستحم..لتصرخ به على فين .

سراج بسم الله خضيتيني في ايه هستحمى قبل ما يوصل الاكل..

لبنى تستحمى ايه دي مش كويس للجرح بتاعك

سراج امال عايزاني افضل في ال**دم ده  ليشير إلى بقع الدم على بطنه وصدره وثيابه..

لبنى مش احسن ما جرحك يلتهب وتحصلك مشاكل..

سراج قلتلك متخفيش عليا

انا مش خايفه عليك..على فكره انا خايفه يحصلك حاجه قبل ماتتنازل عن عمي..

بضحكه ياااه لدرجادي انتي انانينه وبتاعت مصلحتك

لبنى.. انت عارف اني بكرهك ياسراج ومش هخاف عليك من حاجه ابدا لكن وجود عمي في السجن دي  بسببك فلازم اهتم بيك..

سراج ممممم ماشي تعالي اهتمي بيا..

لبنى افندم  ...

سراج بضحكه نظفي الدم ده وغيريلي هدومي عشان انا تعبان .

والله مش من شويه كنت هتستحمى أتعبت فجأه كده..

سراج بتمثيل اه والله ...سبحان الله تعبت فجأه..

لبنى بضيق ماشي ياسراج ماشي..

بابتسامه هتفضلي. واقفه كتتير انا بقيت بقرف من الد*م ده ... تقدمت نحوه وقد احظرت عليه الاسعافات ..

خلعت ملابسه بتوتر وهو يحاول ارباكها أكثر باقتراب وهمسه عند مسمعها ريحتك حلووه اوووي..هو احنا كنا بنعمل ايه قبل المشكله دي..على فكره عيونك جميله اوووي من قريب ورموشك بيخفطوا القلب .

ابتلعت ما بجوفها بارتباك وتوتر من قربه لتبتعد بعد أن نظفت بقع الدم على جسده بالمطهر ليمسك يدها وقبل أن تحاول افلاتها بغضب صراخ بألم اهههه

اسرعت اليه بقلق انا اسفه انت كويس .

سراج لا مش كويس وعلى فكره انتي دكتوره مش كويسه ومتعرفيش تهتمي في المريض بتاعك..

لبنى بصت ناحيته بغيض. ولسا هتمشي سألها فجأه هما عملو كده ليه..

لبنى عمي راجل غلبان لكن ابنه وامرأته بيحرظوه..

سراج ليه يعملو كده..

لبنى.. اظن دي أمور خاصه بالعيله وانت مالكش فيها 

سراج بتريقه أخص عليك هو انا مش من العيله مش جوزك برضوا 

لبنى بجديه سراج انت عاوزتوصل لحد فين انا مش عارفه افهمك..

سراج بنفس الجديه وانا برضو مش عارف افهمك رفضتي تهربي ليه مع أسر لو كنتي بجد بتكرهيني 

لبنى بصت ناحيته بصدمه وسألت انت عرفت ازاي..

سراج كانت قدامك فرصه تهربي وتخلصي مني للأبد ايه اللي خلاني تفضلي .. هااا انا عاوز اعرف بصراحه الفضول مموتني..

لبنى.

سراج.


********

الاب بهلع بعد أن أخبره اسر بالحادثه  هو فين دلوقتي وعامل ايه انا هروحله.

الام مالك يا ابو سراج اطمن مش اسر قالك أنه بخير خايف كده ليه وبعدين دي مش اول مره سراح يحصلوا كده..

الاب بغضب انت ايه مش عاتقه الولد حتى وهو في الحال دي بصي وعزت جلال الله لو ابني حصلها حاجه من الحوازه المهببه دي لأكون عامل حجات هتندمك العمر كله.. ليغادر ويتركها

نظر اسر إلى والده ووالدته بريبه في ايه يا امي. انتي علاقتك ايه بحوازت سراج.

الام بتهرب انت مش عارف ابوك خوفه على سراج يخليه يقول ايه كلام

اسر مضنش بابا ولا مره قال كلمه هو ميقصدهاش

الام بتهرب يوووو هو بقى تحقيق انا هطلع اوضتي ارتاح..

يتبع 

لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا






تعليقات

التنقل السريع