القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية دهب الفهد الفصل السادس والسابع والثامن والتاسع والعاشر بقلم هايدى الصعيدي حصريه في مدونة قصر الروايات

 رواية دهب الفهد الفصل السادس والسابع والثامن والتاسع والعاشر  بقلم هايدى الصعيدي حصريه في مدونة قصر الروايات 




رواية دهب الفهد الفصل السادس والسابع والثامن والتاسع والعاشر  بقلم هايدى الصعيدي حصريه في مدونة قصر الروايات 




السادس ..


دهب خدت فهد ونزلت وهي بتمسح دموعها وبتقسي قلبها اكتر واكتر 


ادت فهد للخدامه بتعتها وقعدت قدام الدركسيون ودورت العربيه وطلعت بسرعه وهي عايزه 

تغمض وتفتح تلاقي نفسها قدام 

بيتهم ...


وصلت بعد العصر وخدت ابنها من الخدامه


دهب : هاتي الشنط وتعالي ورايه مش هقدر ادخل 

بالعربيه ف الحاره ..


نزلت دهب وع ايدها فهد وماشيه بيه بكل فخامه لبسه طقم فخم بنطلون اسود ضيق قميص 

ابيض وچاكت اسود وماشيه رافعه راسها ...


فهد صحي اليوم ده وهو مخنووق ومقريف كان نايم وحس بحركه رقيقه ع ضهرو وبوسه 

هادي وفتكر لما دهب كانت بتصحيه 

وقام منفوض : ددهب 


وشاف هدير قدامه الي وشها اتقلب ورفعة حاجب : لا ي استاذ فهد مش دهب اول مره اعرف انك 

معندكش كرامه اوي كده ..


فهد وقف : ميييين ي بنت المرا الي معندوش كراامه 


هدير : متيجي تضربني كمان عشان ست خراا 


فهد بغضب  : اضربك وطلع ميتين اهلك لو فكرتي 

تلسني علياا ي بت فوووقي ..ويلا غوري من وشي 

ع الصبح انتي ايه الي جاابك اصلا 


هدير بصوت عالي : انا غلطانه اني جايه اشوفك وطمن عليك وانت من ساعت ما رجعت المنطقه وانت حتي مسالتش فيا ولا قولت اشوف 

خطبتي الي معلقها بقالي اربع سنين 


فهد اتعصب : باااااااااات اقطميييي انا لسه صاااحي مش ناااقص قرااااف اله 

بكبوووورد وتفتح وزقها وطلع 

الصاله ...


بوسي حطتله يفطر ..


فهد وهو بيولع سجاره : تعالي ي بوسي شيلي الاكل ده ماليش نفس اطفح 


بوسي ربتت ع كتفه : معلشي ي حبيبي مسيرها تروق وتحلو ع راي ده... وسكتت 


فهد وقف وهو متزربن وفرك السجاره بين صوابعه ودخل خد شور وطلع لبس ورش البرفان 

بتاعه التقيل ..بلاك اكس زد وساب 

شعره زي ما هو وخرج وهو بيولع 

سجاره وبيكلم جلال 


فهد : انت فييين ي بن العيبه 


جلال : اله اله ده حبيب الحب مقريف ع الصبح 

تعاله قاعد ع القهوة بصتبح ..


فهد خرج وقفل الباب وراه وشاف واحده نزله من العربيه وشالت طفل 


جلال : اسكت يسطا لسه معديه من قدامي عربيه بتسوقها غزال محنك 


فهد مش معاه مع الي لفت وشفته واقف بيتكلم ف الفون 



وعنيها اتفتحت بصدمه 



مين ده فرق شاسع



بين حبيبها والي واقف قدامها قلبها اتنفضمن منظره  وشفته 


وده وشه النحيه التانيه وهيا بصت قدامها 

وقلبها دق بعنف وبطنها وجعتها وكملت طرقها

وجسمها كلو بيترعش فهد اتصدددم اكتر منها 


دهب نزله بشعرها وع كتفها عيل وماشيه ولا كانها كسرت قلبه وعدت عليه ..عربيه وفخامه وعيشه 

ولا ف بالها وده وشه النحيه التانيه اول ما شفته 


ومشي من جمبيها من غير ما يبصلها تاني وهو ضاغت ع فكه وقابض ع كف ايده وماشي 

يدووس ع الارض بغل ..

وكل واحد عده من جمب التاني وهو جواه الف احساس واحساس هو غل وقهر وصدمه 

وهي خيبه ووجع وصدمه ده غير الحنين 

والاشتياق والحب الي انكروه ..


فهد رد ع جلال : مهو ي صحبي قالو للشمال توبي 

قالت ونا مين يمله جيوووبي حريم عايزه الحرق 


دهب اتصدمت فكرتو بيلقح عليها ..



واحد سرسجي : ده الاسود ع الغزال بيعمل زلزال 


وحده جمبه : برااحه ي بطل الارض مش بتعتنا 


فهد بغضب : طب حصلنيى ع الناصيه ي ك**ك منك ليه يلااا ..


دهب ابتسمت وكملت طريقها ووراه الخدامه بالشنط واحده وراه التانيه ..


فتحت البيت ودخلت وهي قلبه بيدق بسرعه من الفرحه هنا كتبه اسمها هنا لعبت هنا جريت 

هنا عاشت وفرحت هنا فهد باسها لاخر 

مره ورجعت الذكريات تجري ف عقلها

مره تضحك ومره تبكي ولقت 

خالاتها دخلين يجرو هما التلاته بعد ما عرفو انها نزلت المنطقه وقعدو يحضنو ويبوسه فيها 

ودهب كانت مشتاقه ليهم اووي 


دهب : وحشتووووني وحشتوني اوي 


هنا اصغر واحده : وانتي اكتر ي دودو طمنيني عليكي 


دهب : انا كويسه ي هون عيالك عاملين ايه 


سناء الوسط : سيبك من زفته انتي ايه الدنيا معاكي صح الكلام الي سمعناه ده 


دهب : بالله عليكم مش عايزه اتكلم ف الي فاات 


هدي الي اصغر من امها ع طول وامها اكبر واحده : خلاص سيبوها ع راحتها تعالي عندي يلا 

لحد ما ننضفلك البيت ..


دهب : لا ايدكم ف ايدي يلا دلوقتي حتي نروق الدور الي تحت وبعدين انا عايزاكم ترجعو تعيشو 

معايه هنا تاني بعد ما اتفرقنا خلاص مفيش 

فراق تاني وانشالله هخلي نسيبي ينزلو 

يعيشو جمبينا هجيب لاخواتي البنات 

بيت وهفتح لهم مشروع وقولهم 

انا عايزاكم تقفو معايه عشان يجيبو البنات وينزلو ع هنا بدل البلد الفقر دي 


هدي : ربنا يزيدك ي حببتي كمان وكمان 


هنا : ع كده ورثتي كتير ي مضروبه 


دهب بضحكه : يوووه ملايين اخرة شقايه وتعبي 


سناء : اوووعه بنت اختي المليووونيره هههههههههههه


دهب : والله ي خالاتي مش بالفلوس بس يلا الحمدلله ع كل حال هنزل اجيب شوية طلبات 

للبيت ورجع القيكم عملين لي محشي انا بقولكم

اهوو


هدي : من عيووني ي نور عيووني احله محشي لاحله دهب ف الدنيا 


دهب : ايه ي هن هتيجي معايه ولا ابو العيال مش هيرضي 


هنا وقفت وهي بتلف الطرحه : ابو عيال ايه وزفت ايه يلاا ي بنت اختي خلينا ننطلق


دهب ضحكت : مااري خليكي هنا مع خالاتي وسعديهم  وخلي بالك من فهد نور عيني لحد مرجع ماشي 


ماري : تمام ي مدام دهب ..


دهب طلعت مع هنا وهما بيضحكو ويهزرو ولقت واحده دخلت فيها وهي بتصوت 


رانياا : دهبااااااااااي يخرب عقلك مصدقتش انك رجعتيييي 


دهب ضحكت : يخرب عقلك انت صرعتيني هههههههههههه عامله ايه ي رنوش 

وحشااني مووت 


رانيا : انا وحشتك يختي كنتي سالتي علياا 


هنا : بس اتنيلي هي كانت بتسال علينا لما هتسال عليكي يختيي 


دهب : طب خلصنااا يلا 


رانيا : ريحين فين ها ها 


دهب : انتي لسه الفضول قتلك زي مانتي ريحه اجيب شوية حجات للبيت 


رانيا : خلصانه انا جيه معاكم يلاا 


وهي ماشيه حريم الشارع كلو طلعو سلمو عليها وهي فرحانه هطير من الفرح اخيييرا 


هنا وقفت ع اول الشارع وبصوت عالي:تووووووكتوك 


دهب شدت ايدها باحراج : تعالي ي خالتي الله يصلح حالك توكتوك ايه بس وفتحت العربيه 

بالرمووت 


هنا ورانيا فتحو بقهم بصدمه : اش اش اش ايه الحلاوة دي ي بت ي دهب جبتي عربيه ..


دهب خمسه : الله اكبر اه يختي انتي وهي جبت عربيه ..


بوسي وقفه ف البلكونه : مين المزه الي معاكم دي ي بت ي رانيا 


دهب رفعة وشها : عملك الاسود يختي 


بوسي شهقت وصرخت بصوت عالي : دددددددددهب ونزلت تجري عليها وهي بتصوت باسمها سمعتها هدير وقلبها وقع ف رجليها وطلعت تجري وراها 


بوسي بدموع جريت حضنتها : دهب دهب اخص عليكي هنت عليكي ده كله ي دهب 


دهب حضنتها وغمضت عنيها وهي بتشم ريحتها ريحت الغالي : حقك عليا حقك عليا 


وهما الاتنين فضلو حضنين بعض يمكن عشر دقايق 


ودهب بتهمس ف ودنها : ااااه ي بوسي انا اتعذبت وتبهدلت من غيركم وحشااني ي اعز من عيني


وبوسي : حببتي حببتي حسه بيكي سمحيني معرفتش اداافع عنك سمحيييني ادمر 

من غيرك ي دهبببب ادمرر وهما بيعيطو 


وهنا عنيها دمعت ع بنت اختها الي برغم كل الي هيا فيه والضحك والكلام بس عنيها فيها 

حزن وروحها مكسوورة 


هنا بهمس : وصلت الحييه اااه ي ناااري لو اطولها 


دهب بعدت عن بوسي وبصت ع هدير الي كانت مصدومه وبعدين قربت عليهم وهي رفعه 

منخيرهاا 


هدير من بغل باين : ااايه ده دهبب مش معقوول 


دهب بقرف : اايه ده هديرر الصفرا مش معقول 



هدير برفعة حاجب : رجعهه ليه ي دهب 


دهب : رجعه بيت ابوووكي وانا مش عارفه ولا ايه 


هديرر : الي ف دماااغك تخرجيه عشااان مش هطوليه وحيات مقصيصي دووول ..


دهب رفعة حاجب وبصت لها من فووق لتحت : وااايه بقا الي ف دمااغ ي قطة 


فهد واقف ع الناصيه بيشرب چوان هو وجلال 


جلال : الحق يسطا الغزاال المحنك واقف مع هنا 

ورانيا  


فهد ضربه بالبنيه ف صدره : جلاااال ريح 


جلال دعك مكان الضربه : اايه يسطا هي تخصك ولا ايه 


فهد : ولا تخصني ولا حاااجه ونزلت بوسي الي يتصرخ باسم دهبب 


وجلال فتح بقو بصدمه : خخخخخخخخ هي دي دااااااهب احاااا ده البت وحنا صغيرين كانت ارجل 

منيييي ..وبص ع فهد وضحكك اهااااا قولتلي 

ي شقيي عشان كده مكيچت العيال الي عكسووها


فهد بسخريه : تؤ انسه انا ضربت العيال عشان رازو 

واحده من المنطق لا وانا واقف كماان ليه هووي 

ي ولااااد العيبه مش شيفنيي 


جلال بصدمه : اوووووبه ده شكل السلك هيلمس ويحصل انفجاار حببتك وخطبتك ف موجهه 

شرسه 


فهد لف دماغه بصدمه وشفهم وقفين قصااد بعض 

قرب منهم وسماع الكلام الي داار 


فهد بخشوونه : لو صلت الردح خلصتت يلا كل يشووف هو رااايح فين مش فتحنها نادي 

هناا ي حلووه انتي وهيا بووووسي 

خدي هدير ودخلي جوواه وانا 

هحصلكم 


هدير بصت لدهب بشمته وهي بتضحك و

دخلت بيت فهد ..


بوسي حضنت دهب : هجيلك بليل استنيني 


دهب اومأت بدماغها : ماشي ي عنيا 


دهب بغرور : يلا ي هنا عشان نخلص الي ورانا 

ومشيت من قدامه وهيا بتنفض شعرها 

ولا كانه واااقف هووي ..بس من جواها 

كانت في نار ودبت ف صدرها 


فهد عض ع شفتها وبصوت عالي : طوول ماانت طبااااال وانا زماااار هتجمعنا اليلي ي جلاااال 

وهطلع ميتيييين امك وهنتحاااسب 

حسااااب ملاكيين وهدمرلك 

صحتككك خالص ..


دهب عملت نفسها عبيطه وركبت العربيه ومعاها هنا ورانيا ولفت بكل قوتها وراحت فركه 

قداام فهد وطلعت بالعربيه بعد ما عفرت 

المنطقه ..


جلاال : ده شكلهااا هتحلو اووووووي 

6


السابع ..


دهب طلعت بالعربيه وهي عنيها بطق شرار ..وف بالها انا وانت والزمن طويل ي فهد ع الذل الي 

شفته بسبب اني حبيتك وربي لاندمك 


وفهد بيهز دماغه وهو بيستحلف و بيولع سجاره 

وربي ي دهب لا هوريكي الويل انا مكنتش راضي 

ادور وراكي بس انتي الي جيتي بنفسك 

ودخلتي عرين الفهد برجلك بكل 

بجاحه انا وانتي والزمن طويل 

بحق كسرت قلبي هندمك ..


دخل بيتهم وشاف امه قعده بتزعق لبوسي الي طلعت تسلم ع دهب 


فهد : مالك بيها يامه 


مرفت : دي واطيه طلعه تسلم ع الي كانت سبب حزنك وتخدها بالاحضان 


فهد : صحبتها حقها انا الي بيني وبينها هي مالهاش دعوة بيه وبعدين مانا تمام وزي الفل اهو 


هدير : وانت ايه الي بينك وبينها ي سي فهد انشالله 


مرفت : مفيش حاجه ي حببتي ده ماضي وراح لحاله ودلوقتي انتي خطيبته وهتبقي مراته 

انشالله كتب كتابكم ف اقرب وقت وبصت 

لفهد ولا ايه ي بن بطني 


فهد : انا دماغي مش فاضيه دلوقتي يامه 


مرفت : وانا مقولتش فرح ودخله انا قولت كتب كتاب ي بن عمرااان 


فهد بص لامه الي بصاله وفهمه ابنها : عنيا يامه الي انتي عايزاه بس كده عنيا اطمني انتي 

ي غااليه ..


هدير قعدت تزغرط وبوسي بصت لهم بقهر ودخلت اوضتها ...


دهب نزلت كارفور وجابت كل احتيجات البيت خزين ومنظفات واكل وشرب وكل حاجه 

تتخيلوها ...وهنا ورانيا بيختارو معاها 

وجت تحاسب وهنا ورانيا طلعو بالعربيات 

الي فيها الطلبات دخلت اشترت حاجه 

تاني وحطتها ف شنطتها وخرجت ..


بعد كده طلعت ع مول كبير فيه موبيليا  ومفروشات واجهزه كهربائيه اختارت عفش جديد وفرش وسجاد وستاير واجهازه كهربائيه 

وادوات مطبخ من الاخر جهاز عروسه ..


طلعت بعربيتها ووراها عربيه نقل كبيره تبع المول فيها كل حاجتها ووصلت الشارع لقت خالاتها 

نضفو الشقه ومسحوها وخلوها بتلمع 

وهدي روحت شقتها تحضر لها 

الغدا ...


والعمال بدأت تنزل الحاجه والحريم وقفه ف البلكونات تتفرج ع الحاجه الجديده 

ومنبهرين جابت الفلوس دي كلها من فين 

ميعرفوش ان ده كلو زره من الي ورثته ..


جت شباب ف شارعهم وبدأت تساعد العمال وينزلو الحاجه ..وبعد ما خلصوو 


دهب : خد ي بريزه 


بريزه صبي القهوة : نعم ي ست دهب 


دهب طلعتله 3 الاف جنيه : خد دول وروح هات غدا للشباب الي معاك 


بريزه بفرحه : والله ده كتير ي ست دهب مالوش داعي 


دهب : ولا كتير ولا حاجه يلا ي شباب روحو كلو لقمه ولي يحتاج اي حاجه ف اي وقت 

انا موجوده واي حد مش شغال ويكون ثقه وامين يجيلي انا محتجاكم كلكم معايه مش هلاقي احسن ولا ارجل من ولاد منطقتي الي كلت معاهم عيش وملح وانتو اولي من الغريب ..


الشباب فرحت : ربنا يخليكي ي دهب والي يقول عنينا ليكي والي يقول والله انتي طول عمرك 

رجوله وخدو بعض ومشيو 


فهد كان واقف يتابع من بعيد وهو ف ناار جواه 

ي ترا النار دي سببها غيره ولا حقد ي فهد 


دخلت دهب ع الحمام ع طول خدت شور وطلعت لبست بچامه وخدت فهد ف حضنها وقعدت 

ع الانتريه الجديد وهي بتلعبه 


دخلت خالتها بصنية الاكل وقعدو يكلو يضحكو مع بعض ومعاهم ماري الي معتبرنها منهم ..


دهب : وحده ممنكم تشوف جوزها يجبلي سباك عشان يغير طقم الحمام القديم ده وعايزه 

واحد بتاع صيانه يركب التكيف والاجهزه 

التانيه ويغير الاضاءة الي اغلبها اتحرقت 

ونجار عشان ينصب الخشب ويطلع 

يعملي الاستنده الخشب فوق السطح 


هنا ضحكت: ايه حيلك حيلك ف ايه وحده وحده 


دهب : لا عايزه كل حاجه تخلص انهارده عايزه انام 

تعبانه من السفر 


سناء : مش عايزه تغيري البياض والبلاط بالمره 


دهب ابتسمت : لا دول خليهم بيفكروني بالايام الحلوه  هههههههههههه انتي مش شايفه 

ابنك كاتب ايه ع الحيطه هههههههه


كلهم ضحكو وكل واحده اتصلت بجوزها جاب عامل وجيه ..


دهب : بص ي احمد انا جبت سجاده نجيله للسطح 

وكام شجره للديكور وقعد صغيره عايزاك بقا تاخد جرادل البويه دي  السور الي محاوط 

السطح تبيضه بيها انت وعيال خالتك 

بس ف السريع ع ما النجار والكهربائي 

يخلصو عايزاه يكون نشف اشطا 


احمد ابن خالتها : اشطا ي ست الكل بس قبي بالبقشيش 


دهب بضحكه مسكت شنطتها وطلعت فلوس: مادي حقير خد يلا فرقهم ع بعضيكم يلااااا انتو لسه 

وقفييين  هههههههههههه


جت الصنايعيه وخلصو كل حااجه ع الساعه عشره بليل ودهب قعدت براحه بعد ما الشقه بقت ع مزاجها هي والسطح ...


جلال هو وفهد قعدين ع القهوة : امال ايه يسطا الرجاله الي دخله وطالعه دي 


فهد بقرف : فكك مالناش دعووة 

وهو قاعد بيتابع قضية قتل عمامه 

وصلت لفين مهو انتقم... ازااي 


كلم مرات عمه من ع واتس عمه التاني 

والمشكله ان عمل كده مع كل واحد وكل واحده 

جابت سكه مع اخوه جوزها ..


يعني بقا يبعت من واتس يااسر لواتس مرات اخوه 

وبقا هو الي يرد من الواتس بتاعها وخلاهما شبكو مع بعض هو بس رما الصناره وهما 

‏شبكو فيها بعد ما زغلل عنيهم بالفلوس 

‏يعني ياسر يقولها هتجوزك وكتبلك الي انتي عايزاه بس تمضيه ع بياض ده متجوز عليكي ومراته التانيه عايزاه يطلقك  ‏وهي تقوله همضيلك اخوك ع بياض بس نتجوز وناخد الي وراه والي قدامه قبل ما مراته التانيه تاكل حقي ..


بس ده كلام تايسون للطرفين لحد ما خلاهما يعملو الغلط مع بعض 


وعمل كده مع الباقين وكل واحد لعب بديله مع مرات اخوه مش كلام حقيقه والحريم 

مختلفتش عنهم مهي الطيور ع 

اشكالها تقع ..


وبقا كل واحد يروح يقابل مرات اخوه يعني تايسون يبعت من عند ياسر يقولها مستنيكي 

ف شقتي التانيه ع الساعه تمانيه ويبعت 

من عند مرات اخوه تقوله انا جيلك 

شقتك التانيه الساعه تمانيه وكان 

هو الي بيستقبل الرد من الطرفين 

وهو الي بيرد عليهم بنفس 

طريقة ردهم ..


ويتقبلو يعملو الغلط بس الي مرتب لها تايسون والي 

من فتره راح هو و جلال رشق كاميرات مرقبه ف ف كل الشقق وهي الشقق فاضيه وهو برضو الي 

رتب لخرجهم وحببنا طفاش شقق بريموو...


وقع عمامه ف بعض وخله كل مراه مضت جوزها ع تنازلات بالطريقه الي فهمها ليهم ..


وشاف كل واحده خبت التنازل فين وبعت جلال سرقهم ..


جمعهم كلهم ف مكان واحد وكل واحد شاف التاني وتفاجأ وكل واحد داخل ع التاني مصدوم 

بعد ما ساب لكل واحد منهم نسخه 

ف مكان شكل ونفس الكلام 

مع الحريم ...وجلال قفل عليهم 

باب الشقه من برا عشان 

محدش يعرف يهرب 


والسته بقو قعدين قدام بعض مش عارفين يقوله ايه ..فجأة الشقه ضلمت وشاشة العرض اشتغلت 


وتايسون قدامهم مبتسم بشر : حبايب قلبي عاملين اايه فكرني ولا لا انا فهد عمران الصعيدي 

ااااايوة ابن عمران الي انتو قتلتو وكلتو حقو ازيك ي مره ي هايجه منك ليها انتو مفكرين اني ناسي انتو عملتو ايه ف امي ده انتو كنتو زلينها 

ومشغلنها عندكم خدامه ي ولاد العر*


وكانت مستحمله عشاني وعشان اختي لحد ما سمعتك ي خو* منك ليه وانتو بتضحكو 

ع لعبتكم القذره وخدتني انا واختي 

وهجت ..


احب اقولكم اني ني*تكم بالمتشقلب وخليت كل مرا هايجه قعده مضت العر* بتاعها ع تنازل عن 

كل املاكه ودلوقتي كل املاكم وفلوسكم 

ومكاتبكم بقت باسمي امممم رسمي 

ومتسجله ف الشهر العقاري كمان 

هعهعهعهعهعهعهعهعه حقي وحق

ابوووية ولا ااااايه 


يلا احب اسيبكم مع مشاااهد ولا اروووع مع افلام بورنو هتدمر صحت ولادكم لو نزلت ع مواقع 

النت لا وايه هتجيييب فلوس بلهبل 

اصل حريمكم فجره اووي 


وبدات الشاشه تعرض كل واحد وهو مع مرات اخوه ف اوضة النوم الحريم بقت تصوت 

وتضرب ف بعض والرجاله تدب ف بعض 

وتدب ف الحريم وكانت مجزره 


فهد استنه هتتعبو اديكم ليييييه ف سكينه تحت كرسي كل واحد ووعد مني ورحمة ابويه 

الي هيخلص ع التاني هرجعلو فلوسه 

وكل املاكه ...


كلو واحد سحب السكينه وبقو يشرحو ف بعض والدم ماله الارضيات والحريم هي الي ماتت الاول 

وقعدو الرجاله كل واحد بيخلص 


جلال الي لابس جونتي فتح الباب لتايسون الي دخل لابس اسود



زي يومهم وف ايده جونتي اسود مطاط 


طلع سكينه من نفس النوع الي معاهم ونزل شرحهم خالص شوه معالمهم وسبهم 

وهما جثث همدا واتاكد ان الحريم 

ماتت واتاكد ان عمامه ماتو 


شال الكاميرات الي ف الشقه كلها وخد جلال وخرج 

زي ما دخلو زي ما خرجو من فوق السطوح 


جيه البوليس وحقق ف القضيه وتقفلت انهم ضربو بعض لحد المووت وطبعا كان فهد مسجل 

الاملاك من فتره قبليها باربع شهور

يعني الموضوع بعيد عنه وكل عقد 

باسم مختلف مش باسمه ..


وخلص انتقاامه المجرم وروح لامه ف اليوم ده 

وقالها جبت حق ابويه وطلع فيديو عمامه وهم بيقطعو ف بعض وامه اتفرجت وشفت غليلها 

بس مقالهاش انه ادخل ولا عملها ازي 


راح لعيال عمامه عزاهم  وبقا يسعدهم بالفلوس عشان محدش يتشحطت

زيه ولا يتبهدل ...الكلام ده كان من ست شهور 

........ يلا نرجع 


فهد جاله فون ان الواد نزل المينا وغيث المحمدي استلمه ورن ع مراد 


فهد : عمي وعم عيالي الواد ف ايد الظابط الي تباعكم انا كده عملت الي عليا اعرفو انتو 

بقا منه بالطريقه ولو احتجتوني ف اي

حاجه تاني انا تحت امرك ي كبيرر 

...حبيبي ي غالي ف رعاية الله 


بعد ما عواد وصل المينا  وراح غيث ومصطفي المينا وستلموه من المرتزقه الي كان مأجرهم 

صاحب فهد والي دافع فلوسهم مراد بيه ..


غيث وهو بيسحلو : تعاله ي روح امك ده انت متوووصي عليك جاامد عملت ايه يااض 

ده جاسم لوحديه عايز يقطع بتاعك 

هخههههخهههههخهههه 


عواد بخوف : اني معملتش حاچه بعدو عني معرفش حاچه ..


مصطفي : لا ي غالي الكلام ده تقوله هناك لمراد بيه 


عواد فضل يرفس ويضرب برجليه غيث شاله 

ورماه ف شنطة العربيه وطلع ع الصعيد هو ومصطفي ... 


فون غيث رن : ايه ي ليل 


ليالي : انت فين ي ابيه 


غيث ضحك : برضو ابيه ده انا هاجي ارفع امك 


ليالي ضحكت : مبلاااش الكلمه دي بتعصب بابا جاسم


غيث : مانا رايحلو التور 


ليالي شهقت : اخص عليك ي غيث برضو كده رايح 

من غيري


غيث : ي بابا انا رايح مشوار صد رد هوصل امانه وجاي لما اخد الاجازة هوديكي من عيوني انا 

عندي كام ليل 


ليالي بحب : ربنا يخليك ليا ي غيثي 


غيث : احم طب اتعدلي متتمحنيش اوي كده 

احسن الف ورجع ..


ليالي ضحكت : لا خلاص خلاص خالي بالك من نفسك كده كده اسما عندي 


غيث : مانا عارف وبعدين انا بيفرق معايه مثلا 

ف اي حمام ي صغنن انتي فهمه بقا 


ليالي باحراج : اسككككت المايك مفتووح 


اسما بصوت عالي  : حظاابط براحتك ي غالي اعتبرني كمدين قاعد استمر 


غيث ضحك وقفل معاها ووصل وصل الامانه لمراد بعد ما سلم عليهم هو ومصطفي والقعده مخلصتش من نكشه هو وجاسم والرجاله خدو الجته 

ف نفس الزريبه فكرنها وشتغلو عليه .. 

......


نرجع لدهبنا الي نيمت فهد بعد ما اكلته وغيرتله 

وخدت شنطتها الساعه واحده بليل وطلعت 

فوق السطح ونبهرت بالاتشطيب الاخير




طفت الاضاءة وطلعت علبة من علب 

السجاير الي اشترتهم الصبح بطعم 

القهوة ..



قعدت ف الارض وولعت سجاره سطحهم اعلي سطح ف البيوت الي حوليهم وقصادها بشويه غيت الحمام العاليه بتاعت فهد ..


ف كانت قعده مطمنه ان محدش هيقطع عليها وكده كده الوقت متاخر 


سندت ضهرها ع مخده ف الارض والفون ف ايده بتقلب فيه والسجارا بين صوابعها 


فهد ساب جلال وروح خد دش ولبس شورت قصير وعليه تشرت قط والوانهم مطرقعه 

وخد بعضه وطلع ع السطح وولع سجاره وقعد 

يفكر وفجأة ريحه دخلت منخيره هو عرفها 

كوويس سجاير حريمي بطعم الشكولاته 

قلبه المنطقه ...


طلع فوق غية الحمام وفضل يبص يمين وشمال مشفش حد واقف ف البلكونات ورفع عينه 

وشاف إضاءة خفته وحوليها دخان ع سطح 

بيت دهب فهد شخر بصدمه وقال يمكن 

واحد من عيال خالتها ..


نزل خد الليزر الاخضر بتاعه وطلع تاني وضربه ف وش الي قاعد 



وشفها دهب حس ان فيه ضوافر حديد بتخدش

ف قلبه 


دهب اتخضت ورفعة عنيها ولقت اليزر جاي من نحية الغية بتاعت فهد وخدت العلبه وولعت وحده تانيه وهي بصه عليه 



فهد بصوت عالي : احااااا ي جلجل الهوي هواك وانا مقدرش انساااك ده العمليه باظت خااالص مسيلي ع نفسك كتير ده انت هيطلع دي* امك ..


دهب قامت فتحت الإضاءة بتاعت القعده ورفعة ايديها وهيا رفعه صبعها الي ف النص ...



فهد شافها وفتح عنيها بغل ونزل يجري ع الشارع 


دهب قعدت تدخن ولا ع بالها ومسكه الفون وفجاءة لقت جته وقفه قدامها 


دهب قلبها اتزعر وبطنها مغصت وهي شيفاه قدامها بس منظره يخوف اتحكمت ف اعصابها وحطت رجل ع التانيه 


دهب ببرود : انت طالع هنا ليه وعايز ايه 


فهد بغضب : بتتتت شغل المنايكه ده مش عليا

رفعة الحاجب والقعده المعووجه ع الحلال 

من ديني اكسرك نصين ي ترااب 


دهب وقفت بعصبيه : انت عاايز ايه داخل تتهجم عليا ف بيتي انصاص اليلي ليييه وانت مالك معوج ولا مش معووج الصبح تقول شمال وبليل تقول منيكه انت عايز ااايه ي حيوان انت ي لا امشي 

اطلع براا بدل مصوت ولم عليك النااس ..


فهد ضربها بضهر ايده ع بقها دهب حطت ايدها ع بوقها بعد ما وقعت ع الكرسي قرب منها وخد السجارا الي سندتها ع الطفايه ومسك 

فكها وفتحه بعنف ..


فهد بغضب اعمي : دي عشان لو فكرتي تشربي سجاير تاني ي ترااب وطفي السجارا ف لسانها


دهب قعدت تتلوي تحتيه وتصرخ بصوت مكتوم بسبب ايده الي ع فكها 


فهد مسك ايدها الشمال : ده صباعك الي رفعتيه ف وشي بكل بجاحه مش كده 


دهب بصت ف عنيه بزعر وهزت دماغها وهي عارفه بيفكر ف ايه شفتها ف عيونه هي عارفه انه غشيم ولما يغضب مش بيشوف قدامه وهي استفزته 


وقفلت كفت ايديه بقوة بعد ما عرفت انه عايز يكسر صوبعها فهد حاول يفتح كفة ايدها الي ضمتها بكل قوتها 


دهب : وربي هصوت ولم عليك النااس ابعد عني 


فهد ببرود: ما تصوتي وهتيلي اجعص جعيص عندكم وانا بخاف ولا ايه ي ترااب 


وطلع المذنبه فتحه بايد وحده والتانيه مسكه كف دهب الي شفته بينطر المطوة وبيفتحها بالطريقه 

دي قلبها وقع ف رجليها 



ومسك كفة ايدها المقفوله وبسن المطوي ع صوبعها الي رفعته من براه تحت الضافر بشويه 

وراح معورها 


فهد عض ع شفته بغل : يلا عشان لو فكرتي ترفعي صباعك ف وشي تاني ي تراب الدور ده رحمتك المره الجاي هقطعو وحطه ف طيبة قلبك 

وخبطها براحه ع خدها وجاي يمشي 

لفت نظره السلسله الي ف رقبتها 


و نتشها من رقبتها دهب وقفت بغضب وسحبت المطوه من ايده بسرعه وحتط سنها ع رقبته 


دهب بغضب : هااات السلسه 


فهد : حاجه تخصني وخدتها اصلي كنت جيبها لدهب ودهب ماتت لما غيري لمسها اما انتي 

انتييي تراب متستهليش 


دهب قربت سن المطوة اكتر ورقبته 

اتجرحت وبدت تنزل دم   : بقولك هات السلسله دي بتعتي وهتفضل طول عمرها بتعتي من حبيبي 

مش منك ي خااين وغدااار 


فهد زقها لوراه وزنقها ف الحيطه بغل : مييين الخاين ومييين الغدار اسمعي نفسك بتقولي 

ايه وتكلمي انتيي دخله وعلي ايدك عيل ي مرااا


دهب عنيها دمعت اخيرا وفهد قرب من ودنها وهمس : والي عز وذل ي تراب هدوقك 

المر امرررين ياأم النونه ..وشم ريحتها 

بعنف ورجع لوراه وبصق ع الارض 

ريحتك بقت تقرف بعد ما غيري عملها

فيكي مش بقولك دهبي ماتت 


زقها ومشي  وخد السلسه ودهب ف ايدها المذنبه وكل واحد خد الحاجه الحلوه الي جواه التاني وسابو لبعض الحطام ..


دهب حطت ايدها ع وشها وقعدت تعيط وفهد وهو نازل دمعه شردت من عينه مسحها بغضب وكمل 

طريقه ولا ع باله ...


دهب مسحت دموعها وقفلت المطوة الي ف ايدها 

وبصت ع صباعها الي جرحه ولقته عامل حرف 

ال F ...هههههههههههه الله يخربيتك ي فهد 

كده الي هيشوفه هيعرف انه فاك فاك يعني 


دهب وقفت وخدت حاجتها والمطوي بتاعته ونزلت الشقه وهو مبتسمه ومش عارفه 

السبب ...


خدت فهد من سريره ونيمته ف حضنها وراحت ف النووم وتحت مخدتها المذنبه ..


فهد روح وهو قابض ع سلسله مكتوب عليها دهبي..وعنيه حمرا زي الدم 


دخل اوضته ولبس السلسله ف رقبته وحط الاسم تحت التيشرت وناام ..


تاني يوم الصبح دهب صحيت ع صوت خالاتها الي بيحضرولها الفطار ..


دهب : صبح العسل ي مزز 


هنا : صبح الفراوله ي دهبوله 


دهب : صبح الزفت ي هنا اي دهبوله دي 


هدي ضحكت : اهو اسم كان لايق ع تشردك وانت صغيره ..


سناء : بس مترخموش عليها تعاله ي دقدق اقعد جمبي متزعلش 


وكلهم قعدو يضحكو ..


دهب قربت منهم : ايه دددده لا كده ف خياانه 

فين الطعميه السخنه لا انا نفسي فيهاا ..


هنا : الواد مجبش 


دهب : خلاص انا هروح اجيب 


وخدت عبايه مفتوحه وحطت الطرحه ع كتفها وشعرها مفرود ولبست شبشبها العالي وخرجت 

وهي مسكه محفظتها .. 


واحده ف الشارع : صباح ع الخير ي دهب تعالي خدي خضره طازه وبصل اخضر 


دهب : صباح الخير ي غاليه وانا رجع حاضر 


واحده بصوت عالي : صباحك بيضحك ي دهبب 

تعالي افطري معاايه 


دهب : بالهناا يام عادل تسلمي 


وفضلت تسلم ع دي ودي لحد ما خرجت ع اول الناصيه وفهد شافها ورمي السجاره من ايده 


فهد بنزعاج : ك*م القرف ع الصبح ي جدعاان ولااه ي بريزززه هتلي قهوة سااده 


جلال بسخريه : ايه ي صحبي قريفت ليه كده 


فهد بصله بغضب : جلااااال اقطم انا مش نااقص 


بريزه حط القهوة : القهوة ي كبير 


فهد : حبيبي ي بريزه خد دي وروح وراه الست دهب شوفها عايزه ايه وروح جيبه انت وخليها 

تروح ..


ولسه هيمشي سمع واحد بيقول : ااايه ده ي جدعاان غزال ماشي ي هز الارض وتكه ..


جلال بهمس : ربنا يرحمك ي غاالي 


ابن عمه : من نحية وتكه ف هي فرسه وعايز خيااال ي فشش ...


مكملش لقاه كبايه مايه لزقه ف وشه 


وتايسون وقف : اي ابن مره هيلسن ولا يبص ع واحده من المنطق هقسمو نصين 


# : وانت ماالك ي عم انت 


تايسون : اقفل بقوك ياض بدل ما تحصل الي جمبك وتقفلو عافيه ورزعه بالقلم 


# : ماهي الي مرا فجره وطالعه عايزه كده 


جلال وهو قاعد يتفرج : احييه وربنا صعبت علياا 


تايسون بصلهم بغضب : وحط ايده ف جيبه مالقاش المذنبه وفتكر انها معاها من امبارح 


مسك كرسي ونزل بيه ع دماغ الواد الي اتكلم والتاني قرب ضربه مقص ونزل فيهم هما الاتنين 

بالبوكسات ..


بريزه جري وره دهب : ست دهب ست دهب 


دهب لفت : خيير ي بريزه 


بريزه : هااتي  وانا هشتريلك الي انتي عايزاه 

وانتي روحي المنطقه هتلبش فهد ضرب اتنين 

من عيلة التباع 


دهب بخضه : لييه كده 


بريزه مسح ع قفاه : لمؤخذه يعني لسنو عليكي بكلام مش مظبوط والمعلم فهد سمعهم 


دهب : خلاص ي بريزه مش عايزه حاجه نفسي اتسدت يلا نرجع 


فهد بعد ما ضربهم لقاه قرايبهم دخلين عليه بسلاح 


فهد وقف : هاات مطوتك ي جلال 


جلال : وانا هضرب بايه لما اديك الخوجه بتعتي 


فهد خد رجل كرسي من الي كسرهم عليهم ووقف 

جمب جلال 


دهب كانت سمعته وجت تروح لكن العركه بدات الناس طلعت تجري والحريم قعدت تصوت 

وكان حوار ودهب استخبت هي وبريزه 

وراه عربيه مركونه ع جمب 


ودارت الحرب وفهد كل الي يقرب منه ينزل ع وشه برجل الكرسي و واحده ف دماغه ويديه بالرجل 


ولي يقرب وماسك مطوه يضرب ايده بعد كده ع دماغه وجلال واقف جمبه الي يقرب يتعور 

ع طول فيش تفااهم ..


وخلصو عليهم فهد مسك الواد الي ضربه ف الاول : يلااا بقا ي رايق روح لبابا قوله انا عملت كيت وكييت وكييت وتايسون علم عليا انا وولاد 

عمي وعايز اشوفلك بقاا ..


الواد قام يجري وفهد وجلال بيبصه عليه وبيضحكو دهب قربت تطمن عليه وراحت شهقه 

بوجع بعد ما واحد فتح مطوة قرب من 

فهد وعايز يضربه ف ضهرو وهي جريت 

رمت نفسها عليه والضربه جت فيها 


فهد لف للي اترمه ع ضهرو شاف دهب وهي مسكه كتفها وايدها غرقانه دم ..


الواد الي ضرب دهب طلع يجري وجلال وراه 


فهد بصدمه : انتي عملتي ااايه عملتي اايه 


دهب بوجع : معملتش حاجه انا السبب ف الاول وف الاخر انت مكنش ينفع تتعور 


فهد سندها : الله يحرق ميتين ام دمااغك تعااالي 

وسندها ودخل بيها ع بيتهم ..


مرفت بزعر : اايه ده ي فهد


فهد بعصبيه : وسعيي بس دلوقتي يامه البت بتنزف خدت ضربه مكاني ف حوار 


بوسي جريت عليها : ي حببتي انتي كويس تعالي تعالي روح هات ممرضه ي فهد من الصيدليه 

الي ع الشارع وتعاله 


دهب بخفوت : لا انا هروح عشان فهد 


بوسي : مال فهد ما هو الي جايبك 


دهب هزت دماغها : عشاان فهد ابني 


بوسي اتصدمت وفهد فتح عنيه بوجع ورزع الباب بالرجل وطلع ..


بوسي جت تخلعها هدومها دهب مسكت ايدها : لا سبيهم انا هخلعها 


بوسي : ي بنتي هسعدك 


دهب بوجع : معلشي خليني برحتي وقفلي الباب وراكي 


بوسي سبتها برحتها وطلعت دققتين وفهد دخل بالممرضه ..


دخلت الاوضه وقفلت وراها خلعت دهب العبايه والتيشرت الي تحتيها وفكت قفل البرا وبدات 


تنضف لها الجرح : الجرح ده ي مدام ده عايز خياطه ..


دهب بارهاق : انتي بس غيريلي عليه ووقفي الدم ده وانا هبقا كويسه مش عايزه اخيط ..


الممرضه : الي تشوفيه وحطت لها عليه بتدين وبدات تطهرو وحطت لها مضاد حيوي وضمدته 


الممرض خرجت وقبل ما تقفل الباب فهد شاف ضهر دهب واتصدم ..


وقبل ما فهد يخرج بالممرضه كانو خالات دهب دخلين عليهم 


هنا زقت فهد بعصبيه : فين البت ي تايسوون


تايسون لسه مصدوم من الي شافه ع ضهر دهب 


مرفت بصوت عالي : مالك ي هنا دخله حميه ع الواد ليه بنت اختك متلقحه جواه ده جزاته انه جابها يعالجها 


هنا بردح: ااايه متلقحه دي وليه انتي وبعدين مش المتلقحه دي اضربت مكان ابنك الي كانت 

هيتعلم عليه وعملي فيها تايسون الشبح 


فهد : هناا اقطمي عشان مزعلكيش بنت اختك جواه ادخلي ساعديها ويلا من هنا 


مرفت : بقولك ايه ي هدي لمي بنت اختك عن ابني 

انا مش مستعده ابني يرجع يتنكس تااني ومن الاخر كده مش هخليه يتجوز بواقي الرجاله 

انا ابني كتب كتابه اخر الشهر ..


هبه : وربي وما اعبد ي مرفت لولاه اننا ف بيتك انا كنت حاسبتك ع كلامك بس بسيطه بكراا...


دهب خرجت وهي لبسه عبايتها ع البرا المفتوحه

عشان مكنتش قدره تقفلها وحطه الطرحه 

ع صدرها وقطعت خالتها : يلا ي خالتي بينا 

تشكر ي معلم تايسون ع وقفتك معايه 

وانا عارفه انت هتعمل كده مع اي واحده 

من الحاره متقلقيش ي ست مرفت 

بواقي الرجاله مش بترمي بلاها 

وربنا يتمم لهم ع خير يلا..


وخرجت بعد ما مسكت ايد هنا وراهم هدي 

وسناء قبل ما تخرج : حسبي الله ونعم الوكيل 

هتلقيه ي مرافت متقلقيش ...


وخرجت وراهم وروحو ع بيت دهب الي دخلت ع السرير بكل هدوء 


دهب : مااري هتيلي فهد 


ماري جابت فهد من سريره ودهب حضنته وقعدت تعيط وهو ف حضنها ونامت 


فهد بص لامه : كااان ايه لزمته كلامك ده ياامه 


مرفت : لزمته ونص من ساعت مارجعت وانت مش ع بعضك اوعه ي فهد تفكر اني مش حفظاك ي بن 

بطنيي بس ده بعنها وعيين امها الي كسرتك 

ودمرت مستقبلك ع جوثتي ي فهدد


فهد : ياامه ده كلااام ف الفاضي انت ماليه بيه دمااغك ريح دماغك ياامه عشان متتعبيش 

وانا مش قليل عشان تقفي تقولي ابني 

اتبهدل وابني هيتجوز وابني هيتنيل 

انا مش واقف امص ف صبااعي انا سكت بس عشان شكلك قدامهم بس والي خلق الخلق ي غاليه لو فضلتي ع اسطونتك دي هسبلك البيت 

والحاره بالي فيهاا ..


مرفت : شيل سلسلتها من رقبتك الاول بعد كده 

تعال جعر ي بن بطني وسبته ودخلت 

اوضتهااا..


فهد دخل اوضته ورزع الباب وراه وشاف تشيرت دهب واقع ع الارض خده وقربه من منخيره 

وهو مغمض عنيه بعنف ومفاصل ايده 

ابيضت وصوت اسنانه وهو بيجز عليها

كان واضح فتح عنيه وكانت حمره 

دم رما التشيرت جواه سلة 

الزباله وقام طلع برا 

7


التامن ..

الفصل فيه مشاهد جريئه والفاظ محدش يقولي عيب وحرام ف روايه +21


فات ع جرح دهب اسبوعين وتحسنت ف الاسبوعين دول وفهد كتب ع هدير من يومين ..


التباع جمع عياله وعيال عمه وبعت جاب رجاله


وفتح لهم المندره عنده وبقا ياكل ويشرب ويصرف عليهم وحشيش ومخدرات وروق عليهم 


وكان طلبه الوحيد انهم يعلمو ع تايسون ويرجعو حقهم ..


رانيا اتصلت ع دهب : اايه ي بت انتي فين 


دهب : انا فوق السطح تعالي 


رانيا راحت لها ودخلت القعده وفتحت بوقها 

بصدمه : ااايه ي بت الي انتي عملاه ده 

جااامد الديكور انا هاجي اعمل سيشن 

الخطوبه هنا هههههههههههههههههه


دهب : تعالي يختي انا مسكتك وولعت سجارا 


رانيا : انتي بتدخني ي دهب وايه السجاير الاغنيه دي ..


دهب : قرف ..قرف ي رانيا بتهون عليا كتير بطلع فيها كل ضغطي صحبتي الجدعه دي ..


رانيا حضنتها : ي حببتي انا جمبك ف اي وقت تعوزي تفضفضي فيه انا موجوده 


دهب ابتسمت : حببت ي رنوش خطوبتك امته 


رانيا : انا اصلا جايه عشان اقولك انها بليل ع الناصيه بس هتصور هنا بقا اشطا 


دهب : تمام ي عنيا انا عندي اعز منك ..


رانيا : طب يلا انا هنزل بقا اشوف الي ورايه 


تايسون كان قاعد ودخل عليه جلال بعربيه بصندوق مقفول 


جلال بعصبيه : قوووم ياعم طلع فرعون من العربيه انا ماليش فيه قطع العيال ف المقطم 

وبعتو الصبح بعد ما نيمو عشان يعرفو يدخلو 

العربيه ...


فهد ضحك وبصوت عالي : فرعوووون 


حاجه رزعت ف العربيه جامد وصوت كلب مرعب اشتغل ..


فهد وقف وفتح قفل العربيه وفرعون نط عليه : ههههههعهعههههه الجزااار بتاعي 


وخد فرعون وطلع بيه ع السطح وهو مسكه بكل قوته سابه 



فوق السطح ونزل عشان يقف مع الشباب ف الفراشه العريس كان اخو جلال 


بعد المغرب المهرجانات اشتغلت والناس بدات تحضر دهب دخلت مع خالتها والفرح 

كلو دماغو اتلوحت وراها وهي دخله 

بكل فخامه ..


فهد شافها وجز ع سنانه وجواه ناار عايز يقوم يديها قالمين ويخليها تروح ..وفضل يشرب 

حشيش بغل ..


جلال راح عنده وقرب  المايك منه وتايسون ضحك وغني  قاسي قاسي قاسي وجرح احساسي راح اسيبو يقسي رااح ابكي عنيه ونزل يرقص معاهم  اول ما الاغنيه ولعت ع الدرمز ..


دهب كانت وقفه مع رانيا ومعاها هنا وبوسي وبيضحكو ويرقصو والفرح ماليه قلبهم ..


اتصلت هدير بفهد وقلتلو يجي يدخلها الخطوبه 

عشان الرجاله الي سده المكان الصفرا مش بتتكسف 

لااا ده بس عشان دهب تشوفها دخله مع فهد ..


وفعلا دهب كانت فوق المسرح مع رانيا وشافت فهد داخل وهو حاطت ايده وراه ضهر هدير 

وباصص ف عنيها دهب دمها اتحرق بس مبينتش 

وقعدت تضحك وفهد شاف ضحكتها وغمزتها 

وعض ع شفته ..


اشتغل ع الدرمز مهرجان ياعم ي جماال حوش جمااالك هدوسنا احنا الي يااامه دوسنا ع الدنيا بفلوووسنا هتيجي يوووم انت ..


ودهب وقفت ترقص وتقسم بجسمها بكل فجر وحرفانه وكان فهد بيرقص بالكزلك بتاعه 



وعمال يحرك ايده بيه وضهرو لدهب 

وهو بيضحك مع جلال الي ابتسم بخبث 

وغمزلو فهد لف وشاف دهب بترقص 

ع المسرح ف الفستان الي مفصل 

جسمها بكل بطئ واغراء 


وشتغلت اااانا كل يوم صاااااحي والسهرا صباااحي ودموووعي ع خدي ازي بتسوووني بسهوله بعتوووني والكل بقا ضدددي وجسمها 

بقا يرعش وتتقصع بكل ببرود 


فهد قرب من جلال : اضرب كرسي ف الكلووب بدل ما اشرح كل الي واقفين يتفرجو دول وقلبها محزنه 


جلااال ف الماايك : نأسف ع العطل الفني ي جماااعه ونورتونا وشد سكينة الكهربا 

وكلو بقا يصووت 


ورانيا مسكت ايد خطبها : خطوووووبتي باااظت اقول عليكي ااايه ي دهببب ما قولنا بلاااااش 

وكلهم بوسي وهنا ودهب ضحكوو عليها 


رانيا : يلا بقا يختي تعالي صوريني بالايفون بتاعك ده تعويض وهتيلي عشا من عند صبحي كاابر انا وخطيبي عقاااب 


دهب بضحكه : يسلااام ده احنا عنينا يلاا بينا ومسكت ايد بوسي وفتحت الكشاف بتاعها 

وعدت من قدام تايسون الي همس لها 

ده انا هدمدم عضمك وهي قعدت

تضحك بكيد فيه 


روحت البنات مع بعض ورانيا طلعت اصورت وقعدت تتعشي هي وخطيبها ...


قعدت بوسي وهنا ودهب قدام باب البيت وهما بيضحكو وعدي متوسيكل بسرعه وضرب الكشاف 

ف وشهم وهما قعدين ..


تايسون كان داخل الشارع وشاف الواد وعرف هو مين راح نحيتهم 


فهد بنزعاج: قومو ادخل جوواه بلاش سهاري المساطب دي يلاا وهاتيلي الامانه الي عندك 

ي فهد بوسي وقفت ودخلت من جواه البيت 


دهب : ملكش امانت عندي ي تايسوون 


فهد بعصبيه : انجزززي... ويلا ع جووواه و الواد رجع بالمتسكل تاني وضرب الكشاف العالي وكشف الحريم الي قعده لان الشارع كان ضلمه اصلا..


دهب ببرود: لا مش هنقووم مالكش فيه روح شوف الحلوة بتاعتك وبصت ع هدير الي قربت 

منهم ..


هدير مسكت ايد فهد : بتعمل ايه هنا ي فهدي 


هنا بهمس : بتعمل ايه هنا ي محني 


دهب مقدرتش تكتم ضحكتها هي وبوسي وضحكو بصوت عالي عصب هدير ..


هدير : براحه ي بوسي ع نفسك وبعدين قعده هنا وسيباني ليه متعرفيش اني عندكم ده انا حتي  مرات اخوكي


دهب قامت جابت المذنبه وخرجت عشان تديها لفهد وياخد الصفرا ويمشو  ..


بوسي بسخريه : انتي كده كده ي هدير عايشه عندنا من قبل حتي كتب الكتاب فرقت يعني ..


هدير : هههههههههههه عسل ي بوسي بس ايه رايك ف هدية تايسون وطلعت سلسله دهب ..


دهب فتحت عنيها بصدمه وفهد مفرقش عنها كتير 


وهو واقف مش معاهم اصلا وبيتكلم ف الفوون بعد ما شاف الواد الي ع الموتسيكل ..


دهب لفة المطوة ع صوبعها وهدير شفتها وقربت بغل عايزه تخدها منها دهب بضوفرها شدت 

السلسه بعد ما جرحت رقبت هدير ..


وحطت المذنبه ف صدرها لسه هدير هترد 

فهد قرب منهم : ادخلو جوواه يلاا دلوووووووقتي 


والواد رجع بالمتوسيكل تاني بس الدور ده فهد دبه بالرجل وقعه ومسكه من قفااه : بدل مانت عملي فيها عفريت ودخل تجر شكل روووح قولي للي بعتك ينزل يلاعبني وضربه بالدمااغ ..


وخد منه المكنه مفيش خمس دقاايق لقااه نااس دخله من عند النااصيه 


باص شاف المذنبه طرفها طالع من صدر دهب مد ايده وخدها وهو بيزقها ع جواه : ادخلي جوواه يلاااا منك ليهاااا ي ولاد العر* من الصبح اقول قومه خلتوووني عملت الي ف دماغهم 

وبدات مع الواد الي داخل ينكش 

بسبب ك* ام العنددد يلااااااااا 


فهد لما كان بيتكلم ف الفوون كان بيتكلم مع جلال : ايه ي صحبي بقوولك ف نوش هيحصل 

اسمع مني واد من عيلة التباع داخل يرزيني ف الحاره هتلي شنطت الخرطيش وتعااله ...


فهد دخلهم وقفل الباب وفتح باب البيت ودخل ياخد الكزلج ونسي يقفل الباب ورااه ...


واول ما طلع من الباب خد شومه ع صدره 

مسك نفسه ودب الواد بالرجل وقطع 

دراعه بالكزلك وطلع يكمل ع الجيش 

الي متوصي ومصروف عليه 

لمدة 15 يوم عشان يعلمو ع تايسون 


وفضل يلف الكزلك بايده وهو بيلف حولين نفسه وواقف فاتح ايديه الاتنين وعنيه ع الخصم 

والي يقرب لازم يتعوور ياما ف وشه ف ضهرو

ف ايده ف رجله ف بطنه وهكذا لحد ما لمح واحد 

دااخل البيت 


فهد بصوت عالي وخشوونه : فرعوووووووووون اخصااام كااااااتش 


فرعون نزل زي الغول يجري ع تايسون  بس الواد كان دخل الشقه ع امه قبل ما فرعون ينزل والي يجي ف وشه يهجم عليه واغلب الوقفين جريو لما شافو فرعون والباقي بيحاول يعورة عشان فهد يكون لوحده 


تايسون اخصامه لافه حوليه ولو اداهم ضهرو هيخلصو عليه وعايز يطمن ع امه ..


جلال دخل بالخرطيش (العاب ناريه غشيمه) وبقا يولع فيها ويضرب ف الملياان ف الرجاله الي وقفه ووراه كام واحد بسلاح ..


فهد شاف جلال نزل وهو دخل يجري ع امه لقااه الواد ضربها بالشومه فاتح دماغها 


دخل يجري ع امه وهو كتفه سايح دم بعد ما خد ضربه فيه من اول الكتف لحد قبل الكوع بالطول..


فهد بخووف : يااامه اااامه وجري جاب ميه مسح وشها وربط الجرح بالتشرت بتاعه بعد ما قطعو نصين 


امه بدات تفوق بوجع : اممم فهدد انت كوويس اختك فييين بوسي فين 


فهد : متقلقيش ي غاليه بوسي كويس انت بخير 


مرفت بوجع : انا بخيير بس صداااع هيفرتك دمااغي  ..انت عملت اايه فينا ي فهد يااامه 

قولتلك ابعد ييي بني مسمعتش وهو اخرة 

الي بنخده من تحت دمااغ دهبب 


فهد : وقف مش وقته الكلام ده ياامه جلال لوحديه ف العركه براا انا طالع متخفيش عليا 

وطلع وقفل الباب ورااه وامه قعده بتصوت وتلطم ع ابنها الوحيد الي ممكن ياخد ضربه تجيب اجله ..


فهد جري عليهم وهو بالبنطلون بس شاف جلال اتجرح وفرعون بيعرج وزائر زي الاسد وطلع يجري 

ودخل وسطيهم وهو مش شايف قدامه وبقا يضرب ف مقتل 


تايسون بخشووونه : مفيييش براااحه ولا معلش ي ولاااد المتن*** الي هيقرررب هكسر عضمه مش 

هقطع لحمه بس بالسلاااح وبقا بيدب بكل غشوميه 

ف الي يقرب.. اتعور ف ضهروو وتعور ف خصره 


تااايسوون : ك**ك ده انا طااااحن كارت ابترل ابو شرطه بيووووودي ف ورطه ومش بيشوووف غير 

الدم مش هتجيبووو اخرري هصفيكككم قبل ماااقع 


ويضرب يمين وشمال وبالرجل وبايده

مخلاااش : ربنا يجعل متتنا قبل خبتنا 

‏ي جلجل معااايه ي صحبي

‏جلال ضحك : معاااك ي مبررشم هههههههههههه


الباقين شافو كل الي حوليهم ويقعو وفهد زي الوحش مبيتاثرش وبقو يهربو واحد وراه 

التاني ..لحد ما فضت العركه ..


وفهد بص ع فرعون الي وقف معااه للموت واغلب جسمه اتجرح وبص ع جلال الي قعد ف الارض 

وبرضو نفس الكلام وحرمة بيته الي اتهانت 


وطلع يجري ع بيت دهب فضل يخبط ف الباب جامد طلعت هنا تفتح زقها ودخل 


فهد بغضب : دهاااااااب 


هدير جريت عليه : الحقني ي فهدد ضربت

ني وموتتني وانا مش عارفه اطلع من الخنااقه 


فهد بعصبيه زحها بايده : اركني بس انتي دلووقتي 


وقرب من دهب الي وقفه قصده ونزل ع وشها بالقلم ومسك شعرها هنا وبوسي ورانيا 

جريو عليه وهما بيصوته ..


فهد قرب منها : انا كااام مرااا قولت ادخلوو جوواه ي بنت ميتين الكلب وانتي وقفتي عينكك وعندتي معاايه لمجرد العند وبسببك حصل الي حصل 

هااااااا كااام مرررا ونزل ع وشها بقلم تاني 


هنا بتزعق وهي بتضرب ف ضهرو : سبهااا ياااه بقولك سبهااا يالهوووووووي سيب البت


دهب بقوة : وانت تقولي ليه اصلا ولا تأمرني بتاااع ااايه ليك عند ايه اخوويه ابويه تقرب لي ايييه انت عشان اسمععع كلااامك 


فهد اتجنن نزل فيها بالقلام : انت كمااان ليكي عين ي بتتت تبجحي وتفتحي بووقك عملت بسببك عركة وتلطيت فعيله وقولت بنت منطقتي وانهااارده بسبب دماغ ميتين امكك امي 

اتهجموو عليها وصحبي اتعوور 

بوسي لطمت ع وشها 


دهب ببرود: رووح اتشطر ع الي علم عليك مش عليااا ي تايسوون يلاااا وخد الكلبه بتاعتك 

وطلعوو برا بيتيي 

-(كان بيضربها زي ربيع فولاد رزق لما ضرب رباب) الفيديو مش راضي يحمل 😂

هدير بردح : ميييين الي كلبه ي كسر الحررريم فهد لف ورزعها قلم وقعها ف الارض 


فهد بغضب : اماااا اكوون واقف صوتك ميعلاش ي بنت المرااا يلااا غوري ع بيتكم 


هدير ببجاحه : لاااا ي عمررري لما اعرف مطوتك كانت معاااه بتعمل ااايه وخدتها ازاااي وفين 

وامته ولا تكنشش بتتقبلو ف الضلمه 

وعاملين علينا الاعداااء 


فهد ساب دهب ولف لهدير : خخخخخخخخخخخ هووو ف ااايه ولاد المتن** هو انا فايق لحورات 

الحريم القرحه دددي قولتلك غوري ع البت 

ودبها برجله هدير روووحت ع البيت 


ودهب بصه ع جرووح فهد بدموع  : هنااا خدي البنات وطلعي 


هنا : لا مش هسيبك مع التور ده 


دهب : قولتلك اطلعي ي هنا خلصناا 


هنا خدت بوسي ورانيا وراحو يشوفه ام فهد 


دهب قعدت فهد ع السرير وهو قعد بسكاات كان مش قادر يناهد اكتر من كده 


وطلعت جابت مايه دافيه وقماشه نضيفه وحطتها ع الكمدين وعصرت الفوطه وبدات تمسح 

الدم الي غرق جسمه وفهد ولع سجاره 

ومش باصص عليها وسيبها تعمل الي عايزاه 


دهب نضفت جسمه وطلعت كيس الغيارات الطبيه 

الي كانت بتستخدمه وقعدت تطهر وتلف ف جروحه ...


فهد بص ع ايدها وشاف الكتنج الي فيها بعد ما شمرت ايدها مسك ايدها بعنف ودهب اتفزعت

ونزلت كم الفستان ..


فهد : اايه الي ف ايدك ده مين مشرحك كده 


دهب : ملكش دعووة 


فهد مسك شعرها وقرب منها : دهبب اعدلي لساانك بدل ماقطعو...


دهب عنيها نعست : اااااه سيب شعري 


فهد : خخخخخخخ سلامتك من الاااه ميين عمل فيكي كده ي بت ..


دهب ببرود : انا الي عملت كده ف نفسي ارتحت 


فهد : وانتي برضو الي مشرحه ضهرك 


دهب فتحت عنيها بصدمه عرف ازااي ..


وفون فهد رن الي وقع منه بعد ما زقهم ع البيت ودهب خدته وتخنقت مع هدير الي قربت عايزه تاخد الفون والمطوي منها ومسكتها قطعتها ..


فهد شاف ابو هدير بيرن زفر بخنقه ورد : ايوة ي ابو صاالح 


ام هدير : ايووه ي تااايسون بتضرب بنتي وبتمد ايدك عليهاا ليييه دي اخرتها واخرت انها فضلت 

مستنيااك اربع سنين وف الاخر تمد ايدك 

عليهاا بسبب السنيووورة مستحملينك 

ومستحملين قرفك ومشكلك 

وف الاخر تعمل كده ف بنتي هقول ايه 

مااانت خ**ل  ..


فهد بعصبيه : خخخخخ مين الخ*ل ي مره شيبه ي عيبه ده انا بخاف اجي عندكم بتفضلي تحكي  في انتي وبنتك الكبيره والصغيره بقووولك ايه ي وليييييييه انا مش فااايق لرط الحرريم ك**ك ع ك* ام بنتك بنتكككك طالق بالمليووون مش بتلاته بدل ما تحمدو ربنا اني خدت واحده منكم ي عيله واطيه ده انت جوزك بيسرق تبرعاات الجمع 

ي نقصه يلااا ف داااهيه ...وقفل ف وشها السكه 


دهب وقفه مصدوومه : هو انت بقيت كده ازاي 


فهد ضحك بسخريه : هه اصلي كنت بحب وخدت ع قفايه ..


دهب بخفوت : كنتت


فهد رفع عنيه وبص ف عنيها المليانه حب : ااه كنت 


دهب قربت منه : متاكد ي فهد 


فهد جز ع اسناانه : دهبب فووقي وغير الموضوع 

ميين عمل كده فيكيي..


دهب : محدش عمل في حاجه بيتهيالك 


فهد رفع حاجب : قربي ي دهب 


دهب قربت اكتر وهو ساند ضهرو ع السرير  


فهد لفها بسرعه ومسك فستانها من وراه جابوو نصيين ودهب شهقت بخضه وبعدت عنه..


فهد وقف وقرب منها لوي ايدها وراه ضهرها 


دهب بوجع : سيب ايدي ي فهد 


فهد بامر : لفيي 


دهب لفة بيأس وفهد رفع كف ايده البرده حطها ع ضهرها الدافي : ميين عمل فيكي كده ي دهب 


دهب جسمها اترعش  بدموع : اايه دلوقتي بقيت دهب ماانا كنت ترااب 


فهد قرب منها بعد ما زنقها ف الحيطه

وضهرها ليه : ترااب المااس ي دهب 

مين عمل فيكي كده 


دهب بكت بعنف : انا اتبهدلت ي فهد اتبهدلت بسبب حبك وانت ف الاخر روحت خطبت 

صحبتيي بعت الغالي بالرخيص ي فهد ..


فهد لف ايده من وسطها لبطنها وبخفوت : مين بهدلك ي (دهبيي  👉😱


دهب انهارت : الي جوزوني ليه بالعافيه اميي وابن عمي بهدلوني بعد كده جوزوني غصب لواحد مرريض نفسي شااذ كان بيغتصبني وبيعذبني ليل نهاار بعد ما عرف بحكيتي انا وانت ..


فهد بوجع : انتييي كداابه انا سمعتكك بودني بتقولي انا هتجوز واحد معاه شئ وشويات 

راجل مش عيل حلااق كسرتيني ي دهب


دهب لفت ليه وحطت ايدها ع وشه : وانت صدددقت ي فهد وانت صدددقت انا كنت 

متهدده بيك ابن عمي كان هيسمع 

المكالمه وكان مهددني اني لو كلمتك 

تاني هيخلص عليك.. عيله وعرفو 

يلعبو ع نقطة ضعفي ..صدقني ي فهد 

انا عمري ما حبيت غيرك انا كنت بمووت 

ف اليوم الف مره وقطع ف جسمي عشان 

معرفتش احافظ ع امانتك ..


فهد عنيه دمعت : عملو فيكي ايه ولاد المراا 


دهب قعدت تحكيلو بالتفاصيل وفهد واقف قدامها ..وجواه حاجه بتتحطم قلبه 

قلبه بيتحطم مع كل حرف بتنطقه ..


فهد حط ايده ع بوقها : بس خلااااص كفاايه كفاايه 


دهب ودموعها مغرقه وشها : لااا مش كفاايه انا جوووايه كتيييير كتييير اووي شيله ف قلبي ومحدش عمره حسس بيا حتي انت ي فهد 


فهد شدها لصدره وحضنها : ااخخخخ قتلتيني ي دهب بكلااامك كلااامك دبحني ي دهبيي 

معرفتش احااافظ عليكي ي بطتي

سمحينيي كان الحقد والغيره 

عاميين قلبيي كنت مدمر 

بسبب كلاامك الي دبتيه 

ف صدري من غير رحمه .


دهب : انا قولت للصفرا كده عشان المكالمه كاانت متسجله واهلي هيسمعوها بس هي الي سمعتك

عشاان تخدك مني ..وانت صدقت 


فهد فضل يبوس ف دماغها وهو بيردد سمحييني حقك عليا ي دهبي  انا مقدرتش احافظ عليكي 


دهب مسحت دموعها : ابعد عني ي تايسون عشان انا ريحتي بقت تقرفك ..


فهد بضحكه : ميين المغفل الي قال كده 


دهب عضت شفتها عشان متضحكش ورفعة صباعه الي ف النص : الي عمل فيا كده 


فهد بوقاحه : تعالي بقا خليني ارفعك ع صبعي الي ف نص انا كمان ..


وهبط ع شفيفها كان محررررروم محروم اووي ولما صدق طال شفيفها بقا يمص ف شفيفها الاتنين بعد 

ما خدهم جواه شفيفه ومصهم بعنف ورغبه 


فصل البوسه ومسك شعرها ف ايده : وريني كده اللسعه الي ف لساانك 


دهب خرجت لسانه وفهد دعبه بلسانه وبقا يلعق شفيفها بلسانه ويداعب لسانها وهو بيضاجع 

فمه بلسانه سحب لساانها جوه فمه ومصه 

بعنف وشهوة حرقتهم وهيبقو رماد لو 

ما طفوش نارهم دهب اعصابها سابت 

وجسمها تعبها والنبض بقا ف كل 

حته ف جسمها اخر مره بسها 

من خمس سنين وع كده 


وفضلت تبادل فيه وهي متشعلقه ف رقبته وهو موطي عشاانه وراح رفعها ف حضنه 


وكل واحد دايب ف حضن التاني وناسي نفسه ومش بيفكرو غير ف انهم عايزين بعض ...


فهد نام بيها ع السرير ولسه شفيفه ف شفيفها ..


فصل البوسه ونزل ع رقبتها قطعها شوها مخلاش 

حته مش عليها لاڤ بايت رقبتها ومقدمت صدرها 

بقا كلو عضات نزل فستانها المقطوع وشد البرا 

والاندر قطعهم 


فهد بص ع جسمها بشهوه مجنونه صدرها مشدود ولا كانها رضعت وحلامتها وردي فاتح  بطنها الممسوحه و سطها الضيق وشك ف حاجه 

وراح فاتح رجليها بعنف وفتح انوثتها 

بايديه 


فهد : خخخخخخخخخخخخ انتي بت اومال كان بيغتصبك ازاااااي انتي بتحوري ي دهب وبن مين 

ده ...


دهب وجسمها بيترعش ووعنيها مدمعه وجسمها 

كان متصلب كانها بتكتم ناار جواه 


دهب بهمس : مش ..اممم 


فهد مد ايده لمؤخرتها وحط صباعه ع فتحتها : ي بن المتن*** ده موسع الاستك 


دهب عضت ع شفتها بمتعه فهد شافه وعرف انها بقت عيانه ف المكان ده : هو كان بينزلهم فيكي 

هنا ...


دهب : ايوة بس انا كنت بستخدم غسوول 


فهد : ولا اي غسول ينفع ده ع راي المثل جبهم ف بوقها وغذيها احسن ما تجبهم ف طي***وتأذيها .. 

الي بينزل فيكي بيعمل شبق ومرضتش اقولك دوده عشان متزعليش بياكل فيكي لو متغذاش باللبن 


دهب بوجع لذيذ: طب شيل صباعك مش قدره  

وكان فهد لسه بيداعب فتحتها من وراه 


فهد قرب منها تاني : طب ما تيجي تغذيني وانا اغذيكي وغمز لها 


دهب اتكسفت وهو نزل ع صدرها يمتصه بشغف 

وهو بيزمجر وجسمه بيتحرك ع جسمها بجنون

مش مصدق انها بين ايديه 


فهد بلذه : ك* ام الدنيا بالي فيه ك** اي حاجه 

جمبك ي دهب ميتين الفراق والحزن والكبر 

وعزة النفس قدام ضحكه من شفيفك 

خلاااص ي دهبي تعبت ف بعدك 

حاان وقت الراحه ومن الاخر 

كده قرفت من الحريم الشقط 

الي بتيجي ع سكتيي 


دهب بصتله بصدمه وقعدت تضرب فيه وهو قعد يضحك وينكش فيها وزغزغها وفضلو يضحكو مع 

بعض ولا كأن قلبهم حزن ف يووم ..


فهد قام فتح بنطلونه ونزل البوكسر ودهب شافت رجولته ورجعت لواره بزعر 


دهب بخووف : هو ااايه ده 


فهد بصلها وبص ع رجولته : اايه ده الحوونش اول مره تشوفي حونش 


دهب : انت بقيت قليل ادب كده ازااي ..وبعدين لا ده مش طبيعي وصوتت وغمضت عنيها اول ما اتحرك وجسمها اترعش من حجمه ومن عروقه 

النفره 


فهد : ااه مانا عارف يلا وقفتلك صباعي عشان يفشخك ومترفعيش صباعك ف وشي 

تاني ..


دهب ضحكت : خلاص صدقني حررمت 


فهد قرب : لا حرمت دي عند امك بنت العر* لفيي ي حب 


ولف دهب بعنف دهب كانت خايفه بس هي عارف اني فهد عمره ما يأذيه ف طمنة نفسها ..


فهد نزل ع مؤخرتها بكفوف ايديه : الي طلعتي تهزيها ع المسرح ده انا هطلع ميتينك 

ونزل بكفوف ايديه ع وركها ..ولا دول 

الي كنتي بتتميلي بيهم ي لبوة ونزل ع وسطها 

وبق يمص جلدها بين اسنانه بيمتعها ويعقبها 

ف نفس الوقت وايده مش مبطله ضرب 

ع مؤخرتها الي احمرت ودهب مش مبطله 

صويت بلذه ووجع ومؤخرتها بقة تنبض ..


فهد نزل ع انوثتها وبقا يدعبها بلساانه ويمتص شفرتها بين شفيفه ويعضها عضات خفيفه 


ودهب بتتلوي تحتيه وصباعه بيداعب فتحت مؤخرتها الي مطلعه سخونه بطريقه صعبه 


شد دهب من شعرها وخد شفيفها بين شفيفه وباسها بعمق ولسان دهب بيلاعب لسانه ..

وكل واحد بيمتص لعاب التاني بشغف

وشهوة وعشق خاالص ..


فهد : جهزه ي قطتي عشان تتغذي


دهب بشبق: ااممم يلاا عشاان خطري 


فهد كان ماسك رجولته وبيداعب انوثتها وبيفرك شفرتها براس قضيبه وهو بيزمجر وجسم 

دهب بيترعش تحتيه وبتأن وشايف 

فتحت مأخرتها وهي بتنبض 

قدام عنيه..


دهب بخفووت : فهد انا محتجالك عشان خطري يلاا انا اول مره احس بكده بجد انا مش 

قادره استحمل عشان خطري ..


فهد قرب من فتحتها وبقى يدخل مقدمة رجولته الغرقانه من شهوتها ف فتحتها ويخرجها 


دهب جسمها بيترعش بعنف وشهوة وقلبها هيقف من المتعه و الوجع 


فهد : ع الحرام من دينيي مش هاين علياا 


دهب : معلشي عشاااني دخله كله عايزه 

احسس بيك جوااه حسه انييي بموووت


فهد مقدرش يستحمل اكتر من كده : طب ارخي نفسك عشان متتوجعيش ومره واحده دخل 

رجولته كلها جواها 


دهب رفعة راسها لفوق : وصوتت فهد حط كفه ع بوقها 


فهد : عضي ع ايدي بس متصوتيش ابنك فين 


دهب بدموع وشبق : ابني نايم والخدامه واخده اجازة وبدأت تهز مؤخرتها 


فهد بدأ يتحرك جواها براحه ووحده واحده لحد ما ماخرتها خدت ع حجم قضيبه وبدأ يدفع 

جواها بعنف وسرعه وجنون وشهوة بعد 

ما رفعها ليه وخد شفيفها ف شفيفه 

وايده بتعصر صدرها وهو بيهمس 

ف ودنها بكلام قذر وبيزمجر 


دهب ونفسها سريع : عاااا انت قليل ادب وربنااا وقذر 


فهد ضحك وهو لسه بيتحرك : وانا كدبت بقولك لاجلك حطيت الجوهره ف ال*را هههههههههههه


دهب جبتهم مره واتنين وشهوتها غرقت رجليه وفهد لسه بيدفع فيها 


دهب بارهاق : كفايه ي فهد يخربيتكك مش قادره 


فهد بزمجره : عايزاني اجمبهم ي دهبي 


دهب بشهوة: ااه يلاا عشان خطري 


فهد بلهاث: قولي بحبك عشر مرات وهتلاقي العشره نزله مغرقاكي ههخهههههههههههخخه


دهب بمحن: ااااه انا فقدت الامل فيك بحبك ..بعشقك ي عيوني بمووت فيك اااه ي روحي اايوة يلاااا ي عنياا يلا عشاان خاطر دهبك بحبك ي فهدي

اااااااااااااااااااااااا


فهد : خخخخخخخخخخخخ خدي ي ك**ك اهوو خدي ي لبوتييي وتغذي بعشقككك ي بنت المرا

هعهعهععهععهعههههههها وحضن دهب وقعد 

يبوس فيها 


دهب بخفوت وعيون نعسانه بتلمع : لسه بتحبني ي فهد 


فهد : بعشق التراب الي بتمشي عليه ي دهبي وراح ضربها ع كتفها بالقلم دهب صوتت ..بس اتعدلي ي روووح امك بدل معدلك انتي حررره شغل الرايه الحمره ده مش عليا ومفيش منه الي عملناا ده تاني 

ف الحلااال ي بنت المراا عشاان يبقا حلاليى يحلالي..


وقام وقف وسحب منديل مسح عضوه ورفع البكسر والبنطلوت 


فهد : يلااا انا رايح اشوف امي 


دهب اتنفضت بخضه : يالهووي هنا ورانيا فيين ده كلوو 

فون فهد رن فتح المايك ورد وهو بيعدل هدومه وبيولع سجاره 


جلال بعصبيه : اااانت فين ي عم انت محبسووين ف البيت ومش عارفين نطلع 


فهد : مش عارفين طلعو انتو مين ومين الي حبسكم 


جلال : كلبك ي عم وهنا ورانيا هناا وانا ملطووع ع السطح ..


هنا ورانيا وبوسي دخلو عند ام فهد وطمنه عليها وجلال معاهم بعد ما دخل عندهم عشان يعالجو جيين يخرجو لقو فرعوون قاعد قدام 

الباااب وبيزمجر عليهم قفلو الباب ودخلو تاني ..


جلال قعد يرن ع فهد مردش يرنو ع دهب مردتش 

وفضلو محبوسين جواه البيت جلال طلع قعد 

فووق السطح وهو مستني تاايسون 


دهب جريت ولبست عبايه وطرحه 


دهب بغيره : انت هتطلع كده 


فهد بسخريه: اومال هتجبيلي تشيرت من عندك 


دهب دخلت الدولاب وطلعت شال اسود 

وفردته : خود لفه ع كتافك وصدرك 

وبلاش تستعرض عضلاتك ف الشارع 

تانيي الحريم بتقف تتفرج ي خوويا 


فهد ضحك وخدو منها وحطه ع كتفه وحست انه بقا شكلو مرعب اكتر من الاول شالت فهد ع ايدها وخرجت معااه 


فهد : ابن ميين ده دهب 


دهب : ده ابن عمري الي هون عليا اياامي عيل اتبنينا من دار كان يدوب ابن يومين 


فهد : ي دين امي ع الحورااات ..ومتعرفيش اهلو ولا حاجه تدليك عليهم ..


دهب : ملقتش غير ف رجله تيكت مكتوب عليه فهد عامر الهواري عشان كده حبيته وسمته 

بنفس اسمك واسمه ..


فهد واقف مصدوووووم : انتي بتقولي ابن عامر الهوااااري ي دييييييني وضرب ع دمااغه 


دهب حضنت فهد اكتر : انت تعرف اهلو فهددد انا مش هسيبوو 


فهد وهو لسه مصدووم : طب عدي دلوووقتي مش وقته هناا


وصلو قدام البيت ودهب كلبشة ف دراع فهد 


فهد ضحك : اهددي متخفيش ده أليف بيقرقش العضم مبيكولش الملبن


دهب ضربته ع كتفه وقربت معاه وفرعون وقف 


فهد وطي وهو بيحط ايده ع راسه 

وبيمسح عليه : فرعوون دي المدام 

كاام داون هههههههههههههههههه

تعالي ي دهب قربي عشان يشم 

رحتك ويعرف اني انتي 

تبعي وميزومش عليكي بعد كده .


دهب قربت بخوف وحطت ايدها ع راس فرعون 

الي قعد يلف حوليها 


فهد : يلا سلم عليها ي فرعون مدي ايدك ي بت 


دهب مدت ايدها وفرعون رفع رجلو حطها ع كفها 


ودهب مبهوره دخلو البيت وفهد ماسك طوق فرعون وطلعه ع السطح 



جلال قام وقف : احاا انت مين فتحلك الباب ي بن الكلب وجري طلع فوق غية الحمام وفرعون 

بيهوهو عليه ..فهد طلع وراه 


جلال : شيل الخراا بتاعك ده ..وبخبث وبعدين لسه بدري النمسويه كانت كحلي ولا اااايه ي تاااايسون 


فهد : جلجل اظبط بدل ما اخليك متعلق زي فزاعت الدره اليوم كلوو 


جلال : حبييبي ي شق شيل الحيووان ده بقا انا مش عارف بيكرهني لييه 


فهد ربط فرعون ونزله كانت دهب لسه واقفه ع الباب مش راضيه تدخل ..


فهد حط ايده ع ضهرها ودخل بيها 


مرفت شفتها ووقفت : طلقتكككك مراتك ي فهددد 


وهدير طلعت تجري من الاوضه وعنيها ورما 

8


التاسع ..

مرفت : طلقت مراتككك ي فهد 


هدير جريت من الاوضه : طلقتني زي ما امي بتقول ي فهد كنت عندها بتعمل ايه عشان تخليك تطلقني 


فهد ف باله كنت بغذي التوته 


فهد بنزعااج : الصمي بوقك  ي بت امااه ده اصلا كده كده عايله موبوئه راحت تشتكي لامها

وامهاا بتغلط فيا احاا خلي امها تنفعها وبعدين سيبك من ده كلو انا ماليش غير ف الدهب وباس دماغ دهب 


مرفت : لفت عليك بواقي الرجاله 


فهد : لا ياامه فرز اول وحياتك ببرشمته وهو ضامم كف وبيخبط بالتاني عليه


دهب اتمنت الارض تبلعها كل الي وقفين اتصدمه 


فهد كمل : دهب اتظلمت يامه وتهددت عشان تتجوز وتقول الكلام الي سمعتيه والعيب 

مش عليها العيب ع الي يعتبر صحبت 

عمرها وهو بيبص لهدير الي وقفه تسمع 

بهدووء ..اتعذبت وتهانت بسبب انها حبتني 

مش اكترر وانا بقاا هعوضهااا ودخلتي 

عليها الاسبوع الجااي ...


مرفت قعدت وهي عارف ان خلاص ابنها مش هتقدر تمنعه من الي ف دماغه وهي كده 

كده كانت بتحب دهب بس كانت زعلانه 

ع ابنها بسبب الكلام الي قلته هي وامها 

بس خلااص عذرتها ...


بوسي زغرطت وهنا ورانيا حضنو بعض بفرحه 

وجلال واقف برا مستنيه ..


هدير برفعة حااجب : ده ف احلاامك ي قلبي وانتي برضوو ي دهب ف احلاامك تخديه مني انا الي شوفت الذل معاه اربع سنين واستنيته ولما 

رجع مخدتش غير الاهانه برضو ف عليا 

وع اعدائي ي قلبي ...


فهد بقرف : ابلعي ريقك بس وسندي ضهرك وقولي كلام ع قدك ي بت 


هدير بخبث : لا ي قلبي ع قدي والله مش انا مراتك ومش بعيد اكون حامل دلووقتي ..


مرفت حطت ايدها ع دماغها وكلو بص عليها بصدمه ..


هدير : يوم كتب كتابنا فضلت سهران معايه ف المندره وبعت جلال جبلك برشام 

بعد ما امك خدت اختك ومشيو وانا اهلي 

دخلو ينامه وفضلت تشرب لحد ما اتنيلت 

ع عينك وطيينت حقك ده انت قرشت 

تلت شرايط ابترل ي قلبي 

غير الكنز والحشيش الي شربته 

عشان تنساا وفعلا نسيت 

ودخلت علياا حتي سعتها 

ادتني السلسه الي ف رقبتك ..


فهد قرب منها بغضب : انتي بتقووولي ايه ي بنت المرااا بتقولي ااايه وفضل نازل فيها ضرب 

كسر عضمهاا ..


هدير : بقووول الحقيقه ي عووومري ولو عايز تكشف علياا انا مستعده ف عشان كده هتردني 

وغصب عنكك ي فهددد..


فهد جرها بعنف : لا وع اااايه ي ك**ك ده انا مكانيكي حررريم ودخل بيها الاوضه وقفل 

البااب زقها ع السرير 


هدير : ااه برااحه ي اسددي فهد ضربها بالقلم ع بوقها وشد الاندر وبص ع انوثتها وعرف 

اني مفتش كتير ع عذريتها المفضوضه 

بسبب التقرحات الي ف فتحت المهبل الضايق وهو عارف غشميته ..


طلع فهد و بص لدهب الي عنيها دمعت بقهر وشفتها ف عنيه انه فعلاا عمالها ..


دهب بوجع : يلاا بينا ي هنااا امسكي ي رانيا فهد الله يصلح حاالك 


فهد بخفووت : دددهب 


دهب : عايز ايه ي فهد 


فهد : انا معرفش الكلام ده حصل ازاي ورحمة ابووية مش فاكر غير اني قمت من النوم لقيت 

نفسسي هنااك دهبب انا مش عاايز غييرك 


دهب بصلته بوجع وطلعت ووراها هنا ورانيا وبوسي بتعيط ومرفت حطت ايدها ع راسها

وقلبها وجعها ع ابنها...


هدير طلعت من الاوضه : هتردني امته ي فهد 


فهد قرب منها و مسكها من رقبتها وهو عايز يطلع بروحها : انتييي ااايه عقررربه انااا مش هعمل الي ف دماااغك والي عز وذل ما هعمل الي ف دمااغك 

لو انا كنت سكران ف انتيي كنتي فايقه وقولتي اربطو بس انا مش ع هووي حد ي بنت العيبه 

انا بمشي بدماااغي مش بدماااغ حد والي 

خلق الخلق لندمك ي بنت العر* ..


امه واخته فضلو يزقو فيه عشان يسبها وهي خلاص روحها هتطلع وعمله تفرفط تحت 

ايده راح زقها بعنف وطلع ..


مرفت بصريخ : رااايح فين ي فهددد متخرجش وانت كددده 


فهد بسخريه : راايح اجييب حقك يامه من الي اتهجم عليكي ف قلب بيتيي 


مرفت : اتصليي ع دهبب ي بوووسي هي الي هترجعوو عن الي ف دمااغه 


بوسي جريت خدت الفون ورنت ع دهب مرتين وردت ف التالته امها نتشت الفون منها 


مرفت بخووف : الحقيي فهدد ي دهبب الحقي فهد ابووس ايددك هيودي نفسه ف دااهيه رايح لعيلة التبااع برجله ف منطقتهم ي دهب 


دهب بقلق : طب اهدي ي خالتي وانا هرن عليه متقلقيش اهددي 


مرفت بدمووع : سمحيني ي دهب حقك عليه ي بنتي كنت مقهورة عليه وعميت قلبي عن الحب الي 

شفته ف عنيكم 


دهب بحزن : يسامح الخلق ربنا يخالتي مش هتيجي عليكي امي عملت الي اكتر من كدده ..سلام 


دهب قعدت ترن ع فهد بوسي لقت الفون بتاعه ع الكرسي ف الشقه ...


فهد خرج وسحل جلال من قفااه : انت جبتلي ابترل يووم ما كتب الكتااب 


جلال بخضه : اايه يسطا فزعتني ااه ده انت رفعت عليا السلااح عشان اجبلك ف اليوم ده ..


فهد شد شعره بقهرر :طب يلا ي ك**ك الجوله مخلصتش خااالي بالك انت وخليك واقف 

ع الباب انا هروح اولع ف بيت التبااع 

عشان يجرء يتهجم ع بيتي مره 

تااني ..وهو ماشي مع جلال 


جلال بصدمه : انت بتتكلم ف ايه يسطاا احنا لسه طالعين من معركة مووت انت جسمك متقطع 


فهد بغل : انا لعبي 3 جولات صد ورد بعد كده جيم اوفر ي زماااله


جلال : خلصانه جااي معااك 


فهد : لااا ده تااري انا لووحدي حرمت بيتي تخصني انا مش متخيل لو اختي جواه 

وامي مرميه ف الارض كان عمل 

فيها ايه ابن الحراام ...


ووقف عند بيت جلال : اطلع هتلي شنطة الملوتوف 

والبومه ..



جلال : خخخخخخ انت ناووي ع ايه اخر واحد ضربته بالبومه عملتلو ارتجاج غير عضمه الي اتكسر ...


فهد بعصبيه : ماتنجز ي بن المرا انت هتفضل طرط كتييير 


جلال : لاا يسطاا مش هسيبك ترووح للموت برجلك 


فهد بغضب اعمي : جلااال متخلنيش اطلع غضبي عليكككك يلااا 


جلال بعند : انسااا ي فهدد 


فهد قرب منه وفضل يضرب فيه وجلال مش بيرد علييه فهد زقه بعنف ومشيي 


وجلال تف الدم من بووقه : كده خلصتت ي صحبيي ...


فهد نفضله ومشي راح لواحد بيبيع سلاح وخدهم منه ومعاهم قنابل دخان مسيله للدموع والمسك 

بتاعها وراح ع كتفه شنطه كبيره وصدره عريان وف كفوفه البومه الحديد ..


دخل منطقتهم لقاا الرجاله متجمعين خد القنابل ولعها وبقا يحدفها تحت رجليهم هي وقززتين 

مولوتوف والي يقبلو يرزعه بالبنيه ف وشه 

يكسر فكه ع طول ..


ضرب بيت التبااع برجل ودخل وكل الي يجري عليه يكسر عضمه لحد ما وصل اخر دور 

ضرب الشقه برجله وضرب فيها 

قززتين مولوتوف وولع فيها 

وهكذا ف كل دوور لحد 

ما وصل الدور الارضي كان البيت 

كله ولع التباع من ساعت الحوار 

الي حصل وهو خرج الحريم 

بالعيال من البيت ولو موجودين 

مكنش فرق مع تايسون برضو 

ولع ف بيته ونزل يكمل 

ع الرجاله الي وقفه 


هدير روحت وندت ع صالح دخل وراها الاوضه 

صالح ده ولا اخوها ولا حاجه ده ابن جوز امها 

يعني ولا ابن ابوها ولا ابن امها 


صالح بسخريه : اايه الونش شفلطتك 


هدير بغل : مش هحلووو وربي ما هحلوو انا كنت الاول عايزه اخدو من دهب باي طريقه بس بعد الي شوفته منه وانا كرهتو بس بعد كده سمعت كلامه 

مع امه ع الورث بتاع ابوه الي رجعه وانا قتيله 

فيه ويلاا بقا تعاله وشدت صالح ع السرير 

عشان عايزه احمل منه قبل ما يطلع من 

السجن وضحكت بشر اصليي بلغت 

عنه هههههههههههه مانا عايزه 

اربطه بيا كمان وكماان 


صالح بخووف : لو عرف اني انا الي دخلت عليكي مش هو هيقتلنا ..


هدير بسم : لااا كان سكران طيينه ومش فاكر حاجه ..حاولت اخليه يجي جمبي بس مكنش 

ع لساانه غير الوسخه دههب واهئ اهئ عاييز 

دهبي زي العيل الي خدو لعبته ولما اتخمد 

خدت سلسلتها منه عشان اكيدهاا وجت 

معايه بمصلحه ...


صالح بقلق : انا مش مطمن للعبتك 


هدير بغل : اتجدعن انت بس وحاول تجييب رجل بوسي عشان نكووش ع كلوو 


صالح : قربت تسلم متقلقيش انا بقالي فتره مش بكلمها وعامل زعلان عشان مش راضيه تجيلي 


بوسي ضحكت بخبث : جددع ي صلوحتي وشدته عليها يلاااا بقاا ..ووع عليكمم 


فهد لقاا الحكومه دخله عليه في الي جري وفي الي اتمسك وفهد وقف لحد ما الظباط خدوه 

وهو واقف مستسلم ...


فهد ركب البوكس وهو مقهوور بسبب الحياه الي مش كتباله يفرح مع الوحيده الي اتمناها ...


دخلو القسم والظباط بتزق فيهم وفهد متنح لهم 


ظابط بيرفع ايده عشان يضربه فهد مسك ايده لواها : ايدك احسن توحشك ي بااشا 


رئيس المباحث طلع ع الدوشه بعد ما سمع زعيق ف الطرقه 


رئيس بصوت عالي : في ااايه ي عسكررري انت وهوو 


عسكري : ده واحد بلطجي ي فندم مد ايده ع امين شرطه 


رئيس : اااااالله ده العمليه باظت خاااالص هتووو ع مكتبي ابن المرا ده لما نشووف حكايتو ..


العسااكر زقوو ع المكتب بالعاافيه وفهد بيزق فيهم وهما يدبو فيه لحد ما دخل ..


رئيس : في اايه ي ك**ك عملي فيها شبح ليييه 


فهد : خخخخخخ ك**ين امك اوووعه يغرك النسر والنجمه الي ع كتافك ع الحرام من ديني اسحبهم ليك ورحلك ع سيناا 


رئيس المباحث وقف بغضب وقرب من فهد ونزل فيه بالبوكساات والعساكر مسكينه فهد نزل فيه بالدمااغ وقعه ف الارض 


رئيس : خدوو ابن المت**** ده ع الانفرااادي ده انا هطلع ميتيين امك 


عساكر القسم كلهم بقو متكترين ع فهد لحد ما كلبشوه ف عموود 

( والمووت ف الكتره ي بني حماايه ولا يهمك ) 


ودخل رئيس المباحث الانفرادي ماسك كربااج وقرب عليه : انت بقا ي شماام هتسحب رتبتي 

طب تعاله بقا نتحاسب ي عرر* بعد كده ابقا 

ورينييي نفسكك يااض ده انت امك زنت فيك 


ونزل فيه ضرب بالكربااج وفهد بيزمجر زي الاسد المتكتف لحد ما رئيس المباحث تعب وهو عمال يضرب فيه ويجيب سيرة حريم عيلته بالغلط وضهر 

فهد اتشرح 


فهد بسخريه : اايه ي بااشا تعبتت بس الي عز وذل لارفعلك ز** ف وشك بعد مااسحب رتبتك 

وانا هوو وانت هووو عشان تعرف تجيب 

سيرت امي واختي ع لساانك 


ف الحااره دهب وخالاتها عند ام فهد وبوسي ورانيا 

قعدين حضنين دهب الي قطعت نفسها لما عرفت فهد اتحبس 


مرفت وقفت : لاااا انا مش هستنا انا طالعه اشوف ابني خدو ع فييين 


جلال دخل يجري ع بيت ام فهد : ي فهدددد ي فهددد صحييح ي خالتييي الكلام الي سمعته 

من العيال ع النااصيه ده


مررفت بدموع : ابن حلال تعاااله جيت ف وقتك تعااله خدني ودييني القسم اشووف ابني عملو 

فيه ااايه انا قلبي وجعنيي


جلال بحزن : اقعددي انتي ي خالتي وانا ريح اشووف من اي مخبر الاخبار وهعرفك 

متقلقيش وجاي يخرج وفتكر حااجه ..

بقوولك ايه ي خاالتي مترني ع قريبكم 

الي ف البلد ده ديما فهد كان بيتكلم 

عنه الي اسم مرااد بيه ده 


مرفت بلهفه : ايووة ايوووة مراد الهووواري فكررتني جددع 


دهب رفعت عنيها لما سمعت الاسم وحضنت فهد الي ف حضنها اكترر 


مرفت : هااتي فون اخووكي ي بووسي نرن عليه بسررعه 


بوسي بحزن : حاطت عليه رمز يااماما 


جلال بخفوت : دهبي 


دهب رفعة رسها بستغراب جلال كمل : الرمز بتاعه اسمه دهبيي 


بوسي الي قعدت جمب دهب فتحت الرمز وظهرت صورتها وهي تحت كتفه وهي ف ثانوي قبل ما تسافر وكانو بيضحكو وشكلهم جميل ..


شفتها وقعدت تعيط بقهر ووجع 


بوسي رنت ع مراد بيه وفتحت المايك لامها 


مرااد : اايه ي للطع لسه فاكر ترن من الصبح هرن 

عليك ي يااض 


مرفت : انا ام فهد ي مراد بيه 


مراد الي كان نايم الساعه تلاته الفجر وحاضن رحيلل قام منفوض : مرحب ي ام فهد خيير ي مرت الغالي ف حاچه 

حلصت لفهد ياااك 


مرفت عيطت : فهد طلع يتخانق مع ناس اتهجمو ع البيت والحكوومه خدته ي مراد بيه ومش عرفين 

عنه حااجه ...


مراد : وه وه وه انااا چااي ي فهد متخفيش هيبيت ف بيته انهارد متجلجيش 


مرفت مسحت دموعها : الله يصلح حالك ي مراد بيه شالله يخليلك عيالك مع السلامه ف رعاية الله 


مراد قفل معاها وقام يلبس وحط الفرد ف الجراب بتاعه والخنجر ف الجزمه ووقف خد الشال 


رحيل بخوف : ف اايه ي مراد ورايح فين دلوقتي 


مراد الي فتح الفوون ورن ع جاسم قرب من رحيل 

وحضنها : متجلجيش ي رحيلي وخد شفيفها ف شفيفه جاسم رد شاور بمعني هووش 


مراد : ااا ي جااسم اتصل ع غيث المحمدي وحصلني ع بحررري يلاا فهد ود عمران اتمسك 

ف معركه ونزلين ليه ..تماام مع السلامه 


مراد قفل معاه ورن ع فهد : اايووة ي فهد هاات عامر وتعاله مبحريين فهد خدته الحكوومه يلاا دججتين ولجيك جداامي وقفل 


رحيل : خالي بالك من نفسك عشان خطري وطمني عليك 


مراد ببسمه : هتخاافي عليا ي رحيليي 


رحيل ضحكت : يوووه انت لسه بتسال ده انا بخااف عليك اكتر من عيووني وروحي بخااف عليك اكتر من نفسي ي مراادي 


مراد ضحك وهو بيبوس دمااغها : هحب نسمعهاا منك ي غزاالي 


رحيل حضنته وهي بتبوس رقبته وكتافه : ربنا ميحرمني منك ي كل نااس وابو عياالي 


مراد بنكش : طب ااايه فهد وعامر خمسه وچين تعالي واحد ع الواجف 


رحيل اتكسفت : انت مش بتشبع ي مراد انا بقا عندي تعوق ف رجليا من كتر مانا فتحاهم 

اربع وعشرين سااعة


مراد ضحك : سلامة رجليكي ي مهرتي انا مساافر ولما ارچع نتحاسب كل ساعه بواحد تعويض 

ووقف يلاا فتكك بعاافيه ديري بالك ع مراد 

والعياال لحد ما رچعلك ي جلبي 


رحيل وقفت وباست ايده ف رعاية الله ي حبيبي وطلعت وراه لحد باب الجناح ومراد ودعها 

ببوستين ونزل لما فهد رن عليه 


فهد ف العربيه : روووحي ناامي ي سوسو خلاص وصلت عند مرااد اخرت فرحتك ااها سحله 

انا معرفش الشيخ ولد الجح*ه الي عملك 

التحويطه الفستك دي مچبتش نتيجه 

ليه جفلي سلاام 


عامر جمبيه عمال يضحك عليه : والله انت الي منحوس وهتچيب الحج ع بت عمك 


مراد راح نحيتهم : يلاا اطلع انت وانا وراك بعربيتي حكم انت سواجتك هتمخمض الواحد 


وركب العربيه وطلع وهما وراه ..


جاسم اتصل ع غيث : ايه ي بن الرفضي نمت 


غيث وليالي قعده ع رجولته بتتحرك براحه : هاا لا يابااشا صااحي كنت بتحلم بيه ولا ايه السااعه 

دخله ع اربعه 


جااسم بستغراب : هتنهچ ليه يااض 


غيث بضحكه : ماانت الي جااي ف وقت مش ولابد بعمل ايه يعني بلعب ضغت ي حماايه ..


جاسم بقرف : ينعل ابو امك انا معرفش بت جلبي هتحب فيك اايه 


غيث ضحك برجوله : بتحب فياا ..اقولك ولا بلاش احسن اخدش حيائك ...وغمز ليالي برجولته 

جاامد صوتت بعد كده حطت ايدها ع بوقها بسرعه 


جاسم بضحك : ي بنننن الكااااالب المهم صوح خدتني ف دووكه جووم البس ..


غيث قطعه بشخره : والله انا قتيل الواحد ده انا مصدقت العياال ناامت ..


جااسم : اسمع ي خررااا الواد فهد ود عمراان جريبنا خدته الحكوومه ونزلين ليه القاهره 

خلص وحصلني يلاا انا لبست ونازل ااهاا 

ومراد بيه وولاد عمه طلعوو ع الطريج

يلاا فضض وكمل لما نرچع ي خويا 

بتااعك مش هيطيير ...


غيث : طب خلاااص اقفل فهمت يلا هتوحشني سلملي ع فيروزة قلبي ههههعههعهع وقفل معاه 

وهو بيقلب ليالي ع السرير ورفع رجليها 

لفووق وفضل يضاجع فيها بعنف وسرعه 

عايز يخلص ويحصلهم ..


مراد كان وراه فهد وعامر ووراهم جاسم الي حصلهم ع الطريق ومن اسكندريه 

طلع غيث ومعاه مصطفي ..


وع الساعه سبعه وصلو القاهره والتليفونات رنت وكل الي عنده وسطه كلمه واغلبهم تبع مراد 

وغييث بعد ما عرفو اسم القسم ورئيس

المباحث من جلال الي خد علبتين 

سجاير وداهم لمخبر وحكالو الي 

حصل كله


خالات دهب روحو وفضلت دهب ورانيا الي قالت لامها هتبات عند بوسي وام فهد 

قعدين للصبح ..محدش جاي 

ليه نووم ودهب مقضياها عياط ..


مراد وصل قدام القسم بعد ما قابل جلال ع اول 

الطريق وركب معاه وكان غيث ومصطفي

وصلو ف نفس الوقت بعد سواقت 

غيث الي زي الصرووخ ..


رئيس المبااحث كان قاعد ولقا الفون بتاعه عمال يرن ووزره وناس مهمه ف البلد ترن عليه 

وفضل يخبط ع دمااغ بقلق 


دخلو اسوودي القسم قلبووه 


مراد بصووت عالي : فييين ريس المخروووب دهه


رئيس المبااحث خرج : اتفضل ي باشا اتفضل 


مراد دخل ووراه الرجاله وقعد وحط رجل ع رجل 


غيث بغضب : انت ضرربت فهد عمران ف الانفرادي من غير تحقيق ولا قضيه ولا اي ابن وسخه 

ده انا هوووديك ف ستين دااهيه 


رئيس : هو الي واد بلطجيي وزفر ولساانه طوويل وتعدا ع السلطاات 


غيث : سلطاات ده انا هخليك متحصلش 

عسكرري نفر وبقا قووولي المقدم غيث 

المحمدي ابن اللوء احمد المحمدي قال 


جاسم همس ليه : جصدك ابيه غيث 


غيث كتم ضحكته ودبه بالرجل وهمس : مش هنا ي مهزق 


مراد بصلهم بغضب : ازعج يلاا ع ود اخووي وهيمشي معاايه دلووجتي ومن غير محضر 

واله عظيم بيمن اولع لكم ف المركز بالي فيه 


اتصل اللوء بتاع رئيس المباحث : ف اايه ي حضرت الظاابط شووف مراد بيه والناس 

الي معاه عايزين ايه وعملو من غير شوشره 

انا اتصل بيا وزير محافظة قنا وتصل 

بيا وزير محافظة اسكندريه والدنياا 

مقلوبه ع الولد الي انت عذبته

ف الانفراادي نفذ الاوامر ي حضرت 

الظاابط ..


الرئيس وقف : تماام ي فندم ..انت ي بني يلي ع الباب فك السجين فهد عمران وهاتو .


فهد دخل وهو ضهرو متقطع من الكربااج 


ومراد وقف ونزل ع وش الظاابط بكل غل بالقلم ع وشه : دده اناا هوديكك وراه الشمس ي بن العر* 


فهد وعامر مسكه مراد الي كان عامل زي الاسد الغضباان ..


وقرب فهد من الظابط : احفظ شكلي عشان كل ما تفتكر صورتي تعرف مين الي سبب عذاابك 


ونزل ع وشه بالدماغ دي عشاان جبت سيرة امي 

ونزل ع وشه بدماغ تاني ودي عشان جبت سيرة 

اختي 


جااسم مسكه : تعاالي ي فهدد مش وجته ولا مكاانه وكده كده حجك راچع 


ومراد خلع الشال بتاعه فرده و حطه ع ضهر فهد وطلع وهو حاطت ايده وراه ضهرو من غير ما يلمسه 


وطلعو كلهم الي بال جلاليب والي بال بدل الميري وكان شكلهم يهز القلب من حلاوتهم وخرج 

الاسد وهو حاضن الفهد وعنيه فيها جحيم 


مراد ف العربيه : كفااره ي وحش 


فهد ضحك : انت عرفت ازاي ي عم 


مراد : من عشيه هرن عليك كت عايزك ف موضوع ولجيتك هترن عليا الساعه تلاته الفچر.وطلعت امك 

الي عرفتني كل حاچه لبست وچيتك طوالي 


فهد : تسلم ي عمده تعبتك 


مراد : حجك ي ود اخووي 


فهد : بس موضوع ايه الي كنت عايزني فيه 


مراد : الواد الي بعته مترحل اعترف وجال انه حط الواد ف ملچأ روحنا الملچأ وشوفنا الكاميرات 

بس المدير مكنش معاه اي بيانات رسمي للراچل 

ومرته الي خدو الواد جولت يمكن تعرف تچيبهم 

كييف جبل ساابج 


فهد بشرود : بسييطه ي غاالي بسيطه 


مراد ضحك وربت ع رجل فهد وهو بيسوق العربيه بكل اناقه والساعه الرولكس الي ف ايده كانت 

بتنور من حلاوت صاحبها ..


فهد بص ع جلال الي قاعد وراه : اايه ي جلجل زعلان ي بيضه 


جلال بخشونه : تااايسون فكك مني 


فهد بضحكه : طب قول وحيااة فرعوون كده 


مراد ببسمه : ميين فرعون ده يااض اوعه يكون حد علم عليكم ..


جلال : علم علينا بس ده الحيووان بتاعه تقولش غول مش كلب ي جددع 


مراد بضحكه : يووه واعر اكده للدرچ دي 


فهد : ي باشا ده بياكل بني ادمين وقف معايه ف العركه وقطع نص الاخصاام ..انا بس اقوله فرعووون اخصاام ويتحول 


مراد ضحك : زيين والله اچيب اتنين احطهم ف السور عشان ابو الچماعه ميعرفش يدخل 

السرايه تاني ..


فهد ضحك هو جلال : ياباشا ده لو ع ابو الجمااعه سهل مش بعيد ياكل الجماعه ذاات نفسيها 


مراد زمجر : وووواه ده عشان اكلوو بسنااني ي بوووي ده الهووي للو جرب عليها اخنجوو


فهد بضحكه : ي بوووي ي ولاد ع الحب كفيل يشندل اچدع شنب 


مراد ضحك : جديمه ي روح امك 


وجلال قاعد منبهر بمراد بيه ومتابع معاه اووي 


وصلو المنطقه وبقا تدخل عربيه وراه التانيه سدو الشاارع ونزلو منها بكل هييبه 


فهد فتح الباب ودخل : اتفضل ي مرااد بيه 

اتفضل 


دهب شافت فهد داخل ووقفت منفووضه : فهدد 


فهد بصلها بقلق ووراه مراد الي بصلها بعنف دهب شفته ورجعت لوراه بخضه من نظراته 


مراد نزل عنيه : احمم اتحشمي ي مراا وعملي طرريج يلااا هميي 


دهب جريت ع الاوضه هي وبوسي ورانيا بخووف 

من الوحش الي دخل عليهم وام فهد قربت حضنته وهي بتبوسه 


مراد ببسمه : بكفاايه ي ام فهد سبيه يرتاح مهو كيف البغل جدامك ااها 


مرفت : ربنا يبارك ف عمرك ي اصيل ي ابن الاصول 

عشت ي مرااد بيه ع وقفتك معاانه اتفضلو اتفضلوو


مراد ربت ع كتف فهد وهو داخل معاه : للچم مهرتك ي فهدد حكم باين عليها مهرره واعره 

وعاايزه الي يحكمها وحشمها ي ود 

اخووي بدل ما هي طلعه مفرعه


فهد جز ع اسنانه بقهر و اومأ لمراد وهو بيرحب بباقي الرجااله 


فهد بصوت عالي : حضرري لقمه للرجاله ي ام فهد 


وقام وقف وخبط ع اوضت بوسي الي فتحت حته صغيره


فهد بخفوت : البسو كويس وطلعي ساعدو امك يلاا عشان الناس تاكل لقمه جيين من سفر 

وقولي لبنت المرا الي جواه تلم شعرها 

وتقفل عابيتها بدل مااجي اشنوقها 

بيها..


دهب الي سمعته لطمت ع بوقها متعرفش اني فيه رجاله دخله معاه 


لبسو كويس ودهب دخلت ع المطبخ ع طول بعد ما سابت فهد نايم ع السرير وبوسي طلعت تسلم 


بوسي : السلام عليكم 


فهد : بوسي اختي ي مراد بيه 


مراد ضحك : اهلا اهلا ي شااطره كيفك 

وكيف حالك 


بوسي ابتسمت وهي بتبص ف الارض : الحمدلله ي عمي انت عامل ايه واولادك ي رب تكونو بخير ديما 


مراد :الحمدلله ف نعمه ي بت اخوي لو عوزتي اي حاچه رقمي عند فهد وانا من دلوجتي بجولك 

يوم ما ربنا يكتبلك النصيب فرحك علياا وهعملك 

فرح ولا ليه زي 


بوسي بخجل : ربنا يخليك ي عمي تسلم وربنا يخليلي فهد مش مخلي عليا حاجه ده 

ابووي مش اخوي والله ومتشكرين 

لتعبك انهارده ع وقفتك معانا 

بعد اذنكم نورته 


مراد ابتسم وهو بيربت ع رجل فهد : عااشت اليد الي ربت 


فهد حط ايده ع صدره بفخر : عششت ي كبير


رانيا الي وقفه تبص من وراه باب المطبخ : يااالهوووي ايه الراجل ده انا شوووفت 

ضحكته دوووخت ي نهااااري 


مرفت ضحكت : ي بت اختشي ده انتي خطوبتك كانت امبارح 


رانيا : خطوبتي الخربانه وحيااتك ي خالتي ..بس اايه الناس دي كلهم حلووين كده يالهووي ع الظابط 

ابوو شعر اسود ولا الراجل الي جمبه كبير بس يهبللللل 


بوسي جرتها : تعاالي ي مفضووحه خلينا نخلص 


دهب بتوتر : انا الصراحه خفت من الي اسمه مراد ده نظراته تحسيها بتبص ع روحك من جواه 

وبتكشفكك 


بوسي : بالعكس والله ده حنية الدنيا ف عنيه 


برا عند الرجاله كانو بيضحكو وبيتكلمو بصوت عالي 

صحي فهد الصغير الي قام نزل من ع السرير 

وطلع عليهم وهو بيمشي براحه ويتسند 

ع الحيطه فهد شافه وزفر بتوتر 

وهو بياكل ف شفته السفليه 


وعامر بص عليه و الواد خطف قلبه : وه وه مين الجمر ده 


فهد : ده ابن دهب 


غيث : تقصد الحته الي طلعت تقبلك 


فهد هواره : جصدك الي شندلت حالو هههههههههههههههههه


تايسون : خف ي راايق انتو هو 


جاسم : بس بدل ما يجووم ينطحكم ده شكلو غشيبم واعر بس ان چيت للحج كرباج 


مراد : بس ي بن الكلب منك ليه ده حرمة بييت 

كلااام ده مفهووش هزاار وضحك ومسخره 


تايسون ابتسم : ادييهم ي كبير ..


عامر شال فهد وهو حضنه وبيشم رحته وعنيه بتفكره بعيوون رقيه وعنيه دمعت ع ابنه 


فهد دخل المطبخ : تعالي ي دهب عايزك 


وخد دهب وفضل يكلمها بخفووت : ي دهب الناس الي برا دي اهل فهد وشافو تسجيل الكاميرات 

وانتي بتاخدو الواد من الملجأ انت والعجله 

الي الله يجحمه المهم يعني اديهم الواد 

بالرضا ويخلوكي تشوفيه كل فتره 

وانا هوديكي بنفسي بدل ما كلها 

ايام ويعرفو مين انتي ويخدو 

بالعافيه ويحرموكي منه ..


دهب دموعها نزلت : مش هقدر ي فهد اتعلقت بيه جاامد غصب عني لا ونبي مش عايزه اتحرم منه 


فهد باس دماغها : ي دهبي هعوضك والله وهجبلك دستت فهووده صغنانين بس اسمعي مني ومسكي العقل وانا والله هخليكي تشوفيه وعد مني ..


دهب اومأت وزقته : جيب من الصفرا ي قلبي وطلعت وراه فهد و سمعت عامر 


عامر بحب : اسمك ايه ي چميل 


دهب بدموع : اسمه فهد عامر الهواري 


عامر اتنفض هو وفهد وغيث وجاسم 


ومراد فرد ضهرو وحط رجل ع رجل بعد ما من نظره عرف دهب وعرف انها الي ف التسجيل 

وكان مستني الحركه دي من فهد ..


عامر وجسمه بيتنفض: هتجولي ااايه الله يصلح حالك 


دهب بدموع : زي ما سمعت انا روحت اتبنيته من ملجأ..... ولقيت تكت الولاده ف رجله والاسم 

فهد عامر الهواري خدته ربيته وسميته بنفس

اسمه وبصت لفهد ..وربنا يعلم انا حبيته 

ورعيته وحطيته جواه قلبي وعيني

ف بالله عليك متحرمني منه 


عامر حضن فهد اكتر لحضنه : انتي متوكده ي مدام 


تايسون : انسه لو سمحت 


دهب بصتله وعايزه تروح تقفش ف رقبته : ايوة ي استاذ عاامر وتيكت الولاد معايه لحد دلوقتي 

لو تحب اجيبو ليك بتريخ ** عنوان ** 


عامر حضن فهد وقعد يبكي مش مصدق انه اخيرا لقه ابنه حضنه بكل الشوق والحزن الي شفوه 

هو ورقيه ف التلت سنين دول ..


فهد قرب منه وفضل يبوس فيه ويبوس ف عامر وهو فرحان لاخوه وقف غيث وجاسم حضنو 

عاامر وهما فرحانين ليه 


عامر خد فهد وراح نحية مراد : ولدي فهد ي ود عمي ابني رچعلي ي مراد 


مراد وقف حضنه وهو فرحان من قلبه واخيرا هم ونزاح من ع قلبهم 

9



العاشر ..


دهب شافت فرحت عامر ومندمتش ع قرارها 


ومسحت دموعها : انا هوصل لحد البيت الم هدومه ولعبه وجايه حالا 


عامر بفرحه : مفيش داع يام فهد انا هچيب ليه الي يتمنها 


دهب بفرحه : ام فهد 


عامر ابتسم : اايوه ام فهد انت الي ربتيه ورعاتيه تلت سنين وكأنك امه الي حبلت فيه مش 

خسااره فيك تشيلي اسمه ..


دهب بهدوء : معلشي لو هكتر عليك ممكن ترن ع المدام او تديني رقمها عشان اعرفها كل حاجه 

عنه وبقا اكلمها كل فتره وطمن عليه 

وشوفه حتي ف مكالمه فيديو 


عامر :  بس كده غالي والطلب رخييص هرنلك عليها 

فيديو وانتي جوليلها الخبر الحلو ده ..


رقيه كانت هي وندي عند رحيل ف السرايه 


وكنت مطفيه بعد ما كنت كلها ضحك وشقاوة وهزار 

ولمعة عينها اطفت لكن عايشه عشان خاطر 

عمار وعامر الي فضلو ليها من الدنيا ..


رحيل بحزن : سمحيني ي رقيه انا لحد دلوقتي 

شيله ذنب ابنك سمحيني 


رقيه ابتسمت : انتي مالكيش ذنب ي رحيل 

مقدر ومكتووب وانشالله انا قلبي حاسس

ابن هيرجع ومراد بيه وعامر وفهد مش 

سكتيين ..وقريبهم الهكر ده بيدور 

معاهم انا مطمنه ..


ندي : ربنا يريح جلبك ويهدي فكرك ي خيتي 


رقيه الفون بتاعها رن فيديو وكان عامر استغربت وحطت الطرحه ع شعرها وردت شافت 

واحده قدامها زي القمر وعنيا بتلمع 

بدموعها ..


رقيه بصدمه : انتي ميين وعامر فين ندي ورحيل قربو منها 


دهب : اهدي ي مدام رقيه انا دهب جارة فهد عمران قريبكم 


رقيه : ايوه الي هو الهكر ده الي عرف مكان الي خطف ابن وحطه ف ملجأ 


دهب : انا بقا الي خدت فهد عامر الهواري من الملجأ ده وقربة فهد من الكاميرا 


رقيه صوتت : اااااااااه ابنيييييي ااااه ي حبيبييي 

ونبيييي متهزررريش بالله عليكي بتتكلمي 

بجد ي عني ده ابني فهد الله يخليكي

ااااه ي قلبيي اااه شكرا ي رب 

الحمدلله الحمدلله كنت متاكده 


دهب بدمووع : حمدلله ع سلامت ابنك والله انا كنت حطاه ف عيوني وبحبه زي روحي واكتر 

لو مش هتقل عليكي هرن عليكي كل كام 

يوم تخليني اشووفه ممكن 


رقيه ضحكت بدموع : ي قلبي جميلك مش هنساا طول حيااتي ربنا يفرح قلبك ويسعدك زي 

ما فرحتيني وحفظتي ع نور عيني 

ي رحيل ابني رجع ي رحيل ربنا 

مخذلنيش اااه انا قلبي هيقف

من الفرحه 


دهب قربت الكاميرا من وش فهد : كلم ماما ي فهودي ..فهد بكلام مكسر م..امماه 


رقيه فضلت تضحك وتبوس ف الكاميرا ورحيل حضنتها وفضلت تعيط وقعدو يتكلمو مع 

دهب يمكن ساعتين يسالوها وتسألهم 

وعرفتها نظام فهد بياكل ايه بيحب 

ايه بينام امتع ويصحي امته 

وكل حاجه عنه ..


رحيل بتسأل : انت بقا دهب الي فهد كان بيحكي عنك لمراد ..ده مراد فضل اليل كله بيتكلم 

عنكم وهو شايل هم فهد الي بيحبك 

وانتي سبتيه وتجوزتي ...


دهب بحزن : بص انا ارتحت ليكم وانا هحكيلك وانتي احكمي وبدأت تحكيلها كل حاجه 


رحيل بدموع : ي قلبي ايه العذاب ده كلو ربنا يريح قلبك ويجمعك معاه ع خير انا حبيتك اووي ي دهب وعتبرتك زي رقيه وندي وشهد 


دهب : فين شهد 


ندي : شهد بت عمي واخت مراد بيه الصغيره مسافره مع زوچها 


دهب : اها ربنا يخليكم لبعض ي حببتي 


ندي بقهر : بس انا محرجش دمي غير الصفرا الي اسمها هدير هتفكرني بالمدعوجه نسمه 

الي الله يجحمها ونشالله بمنسبه الفرحه 

واللمه الحلوه دي هنسمعو خبرها 

جريب ..


دهب بيأس : مش عارفه بقا ي ندي انا تعبت ونفسي ارتاح والحب ده خد من روحي 

كتير مبقاش عندي طاقه احارب 

ولا دافع عن حبي ...شكلنا 

مالناش نصيب ف بعض 


رقيه : لا ي دهب اوعي تيأسي ودفعي عن حبك وحبيبك وزي ما سمعتي كان بيحكلهم هنا 

قد ااايه هو بيحبك حاولي تغيري وترجعي 

زي زمان يبعد بقا عن الشغب والبرشام 

والحجات الي هتوديه ف داهيه 

و اولهم هدير الكلب دي 


رحيل رفعة ايدها : وانا رأي من رأيها اكتر حاجه تضعف الراجل لما تكون حبيبته ضعيفه 

او مش بتدافع عنه وعن حبهم 

انا لو وحده فكرت تقرب من مراد 

هطلع قلبها من صدرها بضوفري 

اله حبيبي 

دهب ابتسمت وف بالها ده لو شفوكي ي رانيا كانو شرحوكي : و الله انتو ربنا بعتكم ليا من السما 

انا امبارح قررت اسيبه لهدير يتجوزه بقا 

ميتجوزوش وكانت هاخد بعضي ومشي 

من هنا خاالص بس انتو فوقتوني 

قبل ما اسيب حبيبي يضيع 

اكتر من كده لازم يرجع 

فهد بتاع زمان 


رقيه ضحكت : ايوووووة بقا ي دهببب انزلي اتعركي بالموس بقا معاه لو متغييرش


ندي ورحيل ضحكو ودهب معاهم ورقيه كل شويه تبوس ف فهد الي ع ايد رحييل 


وكل واحده ادت رقمها لدهب عشان يتبعو معاها 


دهب وقفت : يلا انا هدي الفون للستاذ عامر 

وبليل ابقا اكلمك ..وودعتهم 


دهب خرجت من اوضت بوسي : اتفضل ي استاذ عامر التلفون وخد فهد عشان اجبلك حجتو 


فهد هواره : شكلك شبكتي مع سوسو وجضتوها ضحك حكم احنا حريمنا عشريه جووي 


دهب ابتسمت : ايوة والله كلهم زي العسل ربنا يخليهم ليكم عن اذنكم 


تايسون كان قاعد بيجز ع سنانه وعامر خد فهد ف حضنه وهو بيكلم رقيه


عامر بضحكه : اايه رايك ف المفاچأه الحلو دي


رقيه ضحكت : احله واجمل مفاجاة يلاا بقا جيبو وتعاله مش قدره اصبر عايزه اخدو ف حضني 


عامر : ماشي ي جلبي مسافة السكه انشالله يلا ف رعاية الله ودخل قاعد مكانه ..


فهد روحت : مااري مااري 


ماري : نعم ي مدام دهب 


دهب بحزن : تعالي لمي حاجت فهد والعابه الي بيحبها يلا 


ماري : حاضر ..بس ممكن يعني اسالك ليه 


دهب عنيها دمعت : اهل ابوه هيخدو يلا بقا 


ماري بدات تلم حاجت فهد ودهب طلعتله غيار نضيف عشان تغير ليه ..


وخدت شنطه هدومو ولعبو وراحت بيت فهد 


دهب : ي فهدد 


فهد وقف راح لها : تعالي ي بنت المراا وخد منها الشنطه ومسك دراعها بعنف وقرب منها وربي لو ما دخلتي خفيتي جواه انتي حره عشان 

تقفي تتسهري مع فهد الهواري 

كويس ..


دهب بخبث : اايه ده وهو اسمه فهد كمان بس قمرر 


تايسون مسك فكها وقرب منها عض شفتها بسنانه وشدها بغضب بين اسنانه لحد ما حس بطعم الدم ودهب غمضت عنيها بوجع بعد عنها ولعق الدم الي نازل من شفتها ..


تايسون بخفوت : عشاان متعرفيش تتكلمي باقي اليوم ولا اسمع حس ميتين امك 


ودخل بيها وهي وراه وحطه ايدها ع شفتها الي بتنزف ومراد ابتسم برفعة حاجب هيبدأ الفهد 

يسيطر ..ع راي مراد المراه الي متجيش 

بالحب تيچي بالمسايسه والي متجيش 

بالمسايسه تيچي بالجوة والي متجيش

بالجوة تيچي بالضرب لحد ما تبجا 

طوع ايدك زي الفرسه الهايچه بالظبط..

الي عايزه تتروض ..

وكل خيال وليه طريقه وحنا خيالنا الدور ده غشيم 

وع رأي المثل بصلة المحب خروف وضرب الحبيب زي اكل الزبيب وكل قط بيحب خناقه دهب بتحب رجولته الزيده دي لانها قوية ف هتعوز راجل اقوه منها من نظره يلجمها ..


دخلت دهب نحية الحمام وقلتلو هات فهد عشان تحميه ..خدت فهد حمته وغيرت ليه وسرحت شعره وبعتته لعامر مع بوسي 


بوسي : خد فهد ي عمي عامر دهب حمته وبتقولك مفيش غير الغيار الي قلعوه بس هي هتحتفظ 

بيه عشان فيه رحتو ودي شنطة العب والهدووم 


عمار خد فهد : تسلم ربنا يعوضها ويرزجها ولد الحلال الي يرضيها جليلها متشكرين لتعبك 

ي ام فهد ..


بوسي اومأت ودخلت المطبخ لقت دهب قعده حطه تلج ع بوقها 


بوسي : هو الي عورك كده 


دهب : وانا بلم حاجت فهد جايه بفتح الضلفه كات ترسه شدتها جامد خبطت ف وشي 


فهد من وراها : ع مهلك المره الجايه بدل متفتح دماغك 


دهب اومأت ليه بغيظ وسكتت 


فهد : اايه يامه خلصتو 


مرفت : ااه ي حبيبي يلا خد الصنية دي وتعاله خد التانيه قومي ي دهب اعملي عصير ي حببتي 


دهب ابتسمت : من عنيا ي خالتي 


فهد : ربنا يخليكم لبعض يختي هتي يامه الناس زهقت ..وخد الصنيه وطلع وهو مبتسم 


والرجاله قعدت تتغدا ودخلت هدير لبسه عبايه ضيقه وطرحه مبينه نص شعرها ومكياچ

اوفر عشان تداري ضرب فهد 


وشافت فهد قاعد ومعاه رجاله تسد عين الشمس وتنحت 


فهد شفها وشرق ف الاكل والرجاله بصت لهدير بستغراب 


مراد بنزعاج : استغفرلله العظيم مين المرا دي 


فهد : ابدا ي كبير ده النتافه بتاعت المنطق 

ولا ايه ي بنت ميتييين الكلب ما ده شغل 

عوالم لمؤخذه وبعدين انتي جاايه هنا 

ليييه ي بنت المرا 


هدير حطت ايدها ف وسطها وهي بتمضغ اللبانه 

بحركه مستفزه : جاااي عشان اعرف هتردني 

امته ي قلبيي 


مراد بخفوت : الله هي دي الي كنت خطبها وكتب عليها احاا انت يااض لازمك رباايه من اول 

وچديد شكل الجعده بحري نستك رچولتك 


فهد بغضب : حقك ي كبير حقك ي عم 


مراد : كتبت عليها ف ايه وطلجتها ف ايه

وايه جصة ميتين امك انت 


فهد : ي باشا والله انا الفتره الي عدت كانت قراراتي مش تمام وكنت بتصرف بتهور 

وبعدين اهو سمعت طلقتها امها غلطت 

فيا وبعدين البت مش مظبوطه 

وانا مش بلعها 


مراد بص ع هدير : اتعدليي ي مراه وبعديين لما طلجك راچعه عايزاه يردك ليه وين خچلك 

انتي ولا حياكي وين كرامتكك من اساسه 

ااايه ي بو اخو الحريم البچحه دي 

ده احنا معندناش حريم ياعمي 

دول ملايكه حدلله و المعووچه 

بنجطع خبررها خاالص 


( حبيبي اتعصب مش بيحب الحال المايل حقك ي عمده خدها الزريبه بقا حطها جمب شبيهتها ) 


وضرب فهد بالبنيه ف صدره : ويين رچولتك انت ولا حرجت دمك وين شهاامتك انت يااد تليس 

ليييه وحده مفرعه لكن ربنا يشهد بريئه وكلها حيااه لكن دي دييي عااايزه الردم ..


هدير : نعم ي دلعدي مااالك داخل حامي كده لييه 

وبعدين ..كتمت حسها لما مراد طلع الفرد عمره 

وضرب طلقه عدت من جمب دماغها خلت 

ودنها صفرررت الحريم وقفه عند المطبخ تتفرج 

والرجااله عملين نفسهم من بنها وبياكلو 

الا فهد الي اتهان وبقا منظره كلوت 


مراد بخشووونه : وربي وما اعبد لو ليا عليكي سيد وسلطاان لكنت دفنتك مطرحكك لكن انا مهمدش 

يدي ع الحريم لو راجل كنت جطعت خبرك 


( او قطعتلو لمؤخذه 🙂😂) مراد دلوقتي لو انا قدامه كان بصلي كده 😒 وقالي اكتمي بدل ما اچي ابوسك بوسه تچيب اچلك 🤣💔..


مراد وقف : يلاا ي جومو خلونا نغوور من هنا لما يبجا راچل ويصلح غلطا ناكلو من عيشه وملحه


هدير : ااايوة عليك نور يصلح غلطو قريبك دخل عليا يوم كتب الكتاب وهو سكران طينه وبعدها بيومين طلقني وانا عايزاه يردني 


جاسم اخيرا اتكلم : متجفلي خشم امك ي مراه انتي اايه بيااره طفحت وبص لفهد وهو مبرق 

عنيه اااايه ده يااعمي ده انا چتتي جشعرت 

چيت چمبيها كيييف دي جوم ي غيث فض 

جاافش ف الحماام لييه انت ناااجص ..


غيث شرق ف الاكل وفهد خبط ع ضهرو : ماالك ي عم ف اايه كنت مندمج ف المسلسل وبعدين 

ما كفاايه قر جبتني وراه الله يحرقك 


مراد شخر لهم شخره جمااعيه : احاا ده احاا جليله 

عليكم ي ولاد العر*, انا حاارج دمي ليه معااكم 

وطلع الخنجر من جزمته عاايز تور يفتح 

خشمه عشان اجطع لسانه وبص ع فهد 


مراد بسخريه : مترد ولا لساانك كلتوو الجطه ي تايسوون صحيح الكلام الي جلتو الفاچر دي


فهد عنيه بقت حمرا زي الدم وهو قابض ع كف ايده : معرفش 


مراد بعصبيه حط ايده ع ودنه : اايا جوول تاني مسمعتش 


فهد بخشونه : معرفش ي عم صحيت لقيت نفسي نايم هنااك بعد ما شربت وبتقولي اني دخلت 

عليهاا 


مراد وقف زق التربيزه : ك* ام ابو ابوك  ي بن ميتين الكلب متعرفشش كييف يعني متعرفش

ده دكر ال وز لو نط ع النتايه هيبجا عرفها 

ويعلمها من وسط الف ويبجا كيف 

الاسد وهو بيحابي ع نتايته 

وانت متعرررفش ونزل 

ضرب ف فهدد الي باصص 

ف الارض ..


مراد بعصبيه : المخروب الي بتبلبعه هتبطلو بمزاچك او غصب عنك وربي ف سماا 

احبسك ف الزريبه وسط البهايم 

لحد ما يطلع من دمك حشيش

وجلنا معلش هيعدل النفوخ 

لكن بالعجل اماا البرشام 

هيدمرك ويدمر عجلك 


فهد بخفوت : هبطل والله هبطل انا كنت باخده من اجل عله ف قلبي لكن دلوقتي خلااص 


مراد قعد وهو مش طايق الجلابيه الي عليه : دهببب 


دهب طلعت تجري بخوف : ايوة ي عمي 


مراد : اعمليلي فنجان جهوة وتعالي عايزك 


دهب بخفوت : حاضر 


وبص لهدير الي وقفه وف غل بيطلع من عنيها : اخفي ي مراه ع بيتكم وبعتي راچل يجف 

يتكلم حكم انا مش طايج ابص ف خلجتك 


هدير مصة بقها بسخريه : حااضر ي سبعي 


مراد بقرف بص لفهد : مشي بت الكلب دي من وشي بدل ما ارتكب فيها چناايه 


فهد وقف وهو بيطق رقبته : حاضر ي عم وبيبص ع هدير بغل 


هدير شفته وفتكرت الضرب الي كلته وجريت 

ع بيتهم وبعتت جوز امها ..


دهب خرجت بالقهوة وايدها بتتعرش : اتفضل 


مراد بهدوء : يزيد فضلك اجعدي ..جوم يلا منك ليه فرطو رچليكم ع السطح ولا ع الباب 

جوم يلا متنحش منك ليه 


فهد خدهم وطلع ع السطح : بووسي اعملي شااي 


مراد : ي ام فهد تعالي احضرينا 


طلعت ام فهد وقعدت جمبيهم 


مراد : عشان يبجا الكلام ع مايه بيضه احضرينا ي ام فهد ..


ام فهد : معاك ي مراد بيه 


مراد : من ابو ناهيه كلمتين ابرك من چرنان ..راضي بيها تكون بتك ومرت ولدكم وام احفادك ولا لاه 

وانتي عايزاه وهتحبيه وهتجفي چمبه كيف 

الوتد وهو مطمن ان فيه راچل افضهرو 

وهتحابي عليه وتمنعيه من السم 

الي هيشربو ولا لاه 


مرفت : والله ي مراد بيه انا كنت رفضاها مع انهم كانو بيحبو بعض من وهما عيال بس الكلام الي 

صدر منها هي وامها كان سبب كسرت ابني 

وسبب الي هو بقا فيه بعد كده عرفت انها 

مظلومه زيها زيه وتعذبت كتير وتبهدلت

عشان حبت ابني بس دلوقتي انا مش 

هقف ف وشهم الحب دمرهم من 

وهما لسه ورد بيفتح وهما 

الي هيكونه علاج بعض 

وانا ربنا يشهد بحبها 

زي بوسي من وهي 

عيله ...


مراد اومأ بتفاهم : زيين خالص وانتي يلا سمعك 


دهب عنيها دمعت : بحبه والله وربنا يشهد وني مش عجبني حاله ولا الحاله الي وصلها وكنت 

وعده مدام رحيل من شويه انا اقف جمبه 

وخليه يبعد عن الي هو فيه ودافع عن 

حبي وزي ما هي قالت مفيش حاجه 

تضعف الراجل غير لما تكون حببته 

ضعيفه ومتدفعش عنه ولا عن حبهم 


مراد ابتسم : ااه ي جرده هتشغلي دماغك علياا جولتي كلمة السر المكونه من اربع حروف 

معنهم بالنسبالي كبيرر 


دهب ضحكت : ربنا يخليهالك هي قمر وتتحط ع الجرح يطيب 


مراد ولمعة الحب ظهرت ف عنيه : بصي ي دهب انا عارف الحب ودايج نااره عشان كده انا عذركم 

وهجف چمبيكم لكن وربي الي ما هيتظبط 

انا هظبطه بطريجتي وانا طول مانا جعدتك 

جمبي وخدت وعطيت معاكي ف الكلام 

ف انا عتبرتك من حرمتي بيتي واحنا 

حريمنا اسود تيجي جدام رچلها 

وتنخ ومتوجفش راسها براسه 

وتعند معاه فهماني ي. دهب 

طبعا 


دهب اومأت : فهمك ي عمي 


مراد : يبجا ع خيرة الله الحرمه السعرانه الي كانت من شوية لو هوبت من فهد عيزك تجطعيها بسنانك 

البت دي الغدر بيچري ف دماها والغل والصفار 

هيفط من عنيها 


دهب بشر : والله هكلها بسناني ..


مراد : فهد كيف العيل الصغير اجل حاچه تفرحه واجل حاجه تزعله ميغركمش الجعجعه 

الي هو فيها ده وراها عيل اتكسرت 

نفسه من وهو لسه طالع للدنيا 

واظن فهميني يبجا ايدنا ف ايد بعض نخليه 

يبطل البرشام الي هو مدمن عليه وبيغور 

عجله ويخليه يعمل حچات هو مش كدها ..

هيتعب ف الاول وهيعاني لكن كل حاچه 

بالحب بطييب تماام 


دهب ومرفت : تماام


مراد يبجا ع خيرة الله : حد يزعج ع فهد يچيب مأذون يطلج رسمي المراه بت الكلب الي مشيت 

ويكتب ع دهبنا حكم احنا حريمنا غاليه 

مينفعش تترافج ف الحرام ..


دهب دموعها ملت عنيها : ربنا يخليك ويطول ف عمرك زي ما فرحت قلبي ووقفت معاايه ..


فوق السطح فهد وعامر شافو فرعون ردو لوراه بخضه 


عامر : اايه ده ي بو عمو من ايه فصيله الحيوان ده 


فهد ضحك من غير نفس : فصيلة اكلي لحوم البشر ي كبير 


فهد هواره : احنا المفروض نطلجو الي المراه الي كانت وجف تحت من شوية ..


جاسم : يكش كان نتش شغلها وريحها منه خالص 


غيث : اايه ي شباب راعو احساس الراجل ..


تايسون : لا ي كبير برحتكم انا كده كده بقيت كلوت مخروق خلاص 


وكلهم قعدو يضحكو وغيث قرب من فرعون 


تايسون : تعاله ي حظابط احسن تتعور 


جاسم بضحكه : سيبه يمكن ياكل الي فرحان بيه ويريح البشريه منه ..


غيث حط ايده ع رجولته : غيظك ده مش عارف ليه ده انت حته من واحد جبت تلاته وانا جبت 

اتنيين بس بتحقد عليا ليه ي جسوومتي 


جااسم بضحكه : دي قدرات ي بن الرفضي 


فهد لعامر : كيفك انت وكيف احوالك 


عامر : والله شكل حشيش هشام الفستك هو الي 

ودانه ف داهيه وكلهم ضحكو 


وبعديها بشويه سمع مراد بينادي عليه 

بصوت عالي وكلهم نزلو 


تكملة الرواية من هناااااااا 


لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا





تعليقات

التنقل السريع