رواية دميتي الجميله (الجزء الثاني) الفصل السادس 6بقلم ايلا ابراهيم حصريه في مدونة قصر الروايات
رواية دميتي الجميله (الجزء الثاني) الفصل السادس 6بقلم ايلا ابراهيم حصريه في مدونة قصر الروايات
#دميتي_الجميله★الجزء الثاني★6
امسك فكها ليرجعها بسرعه خاطفه إلى الحائط اغمضت عينيها بألم تحاول أن تبعده عنها مرددا بصوت يكاد لا يخرج .. سيبني..
امال وجهها إليه ليقول بأمر بصيلي. .. بصيلي بقولك.. مغمضه عنيكي ليه.. خايفه.. خايفه تشوفي حسن .. خايفه تضعفي .. تاني... انا حافظك صم يا جنى .. انتي زي السمك مستحيل يعيش بررا الميه وانتي مش هتعرفي تعيشي بدوني .. وكل اللي بتعمله ده عشان تثبتي لنفسك انك نسيتي .. بس انتي جواكي متأكده انك عمرك ماهتمسي حسن الشافعي ..
انا مش هنساك ياحسن .. عشان هفضل قرفانه من نفسي .. عشان فيوم كنت مراتك..
ضحك مستهزأن ليعود لجديته ويقترب منها حتى أصبحت أنفاسه الساخنه تلفح وجهها ليقول بهمس... قرفانه .. انتي يابنتي فضلتي شهر بحاله في حاسبه نفسك فؤضتك. بتعيطي عشان سيبتك..
امتلئت عيناها بالدموع تحاول أبعاده دون جدوى.. ليصدمها بقوله... انا متأكد لو طلبت نرجع هترجعيلي راكعه..
لم تحتمل ما قاله إرادة صفعه ليمسك كفها مرددا بضحكه إثارة جنونها ايدك دي متتمدش عليا عشان حسن الشافعي مش زي العيل اللي خطباه ده. ولو فكرتي تمديها تاني هكسرهالك قالها وهو يضغط على يديها ليخرج صوتها متألما .. لتصدم به يقترب منها أكثر اغمضت عينيها بقوه من قربه و أنفاسها متسارعه وأخذ صدرها يعلو ويهبط. عندما سمعت اسمها من بين شفتيه همشي دلوقتي .. لكن هرجعلك ياجنتي تاني...
فور ابتعاده اخذت نفسا طويلا لتسقط على الأرض تضع يدها على صدرها تحاول تهدئت نفسها ... لتحمل الإناء بجانبها وتضربه في أثره مرددا بصوت مختنق بالدموع انا بكرهك .. بكرهك ياحسن .. ربنا ياخدك...
**********
صدمت دنيا بمن يحيط خصرها بتملك ويغلق الباب. وكان عامر..
دينا بغضب سيبني انت اتجننتي بقولك ابعد
عامر مين ابو ولادك يا دنيا.
وانت مالك بقولك سيبني...
دفن وجهها بعنقها مرددا انا اتأكدت انك متجوزتيش. العيال ولاد مش كده ..
ابعدته عنها بصعوبه تحاول السيطره على مشاعر الاشتياق التي سيطره عليها بتضحك بتوتر وهي تضع يديها على صدره أبعدها عنه لتقول و لاد مين انت مصدق نفسك .. انا هفضل مستنياك الوقت ده كله.. دول ولادي انا وجوزي واحنا عشان ظروفه مسجلاناش جوزنا
احتدت ملامحه بغضب ليقول بحده . طب هو فين جوزك ده وانتي عائشه لوحدك من ولادك والمربيه بتاعتهم هااا جوزك فين .حتى اجار الشقه باسمك...
انت بتراقبني يا عامر
اه خديهم بالصوت..
دفعته بغضب لتقول انت بجد فاكر اني مقدرتش اتخطاك ولسا باقي على ذكراك لتدفعه مرة أخرى
مرددة بغضب اكبر انا نسيك ياعامر انت ولا حاجه بالنسبالي.. انت اللي اخترت ..البعد. انتي اللي رمتني زي ال*** زمان وعايزني افضل فاكراك.. ..لو مش فاكر هفكرك انت قلت عني ايه.. قلت عني بنت رخيصه **** اجيبها من الشارع .**** قلت مش هيشرفك اكون مراتك وام عيالك ... قلت انك اتجوزتني شفقه عليا.. فاكر ولا مش فاكر .. فاكر لما رمتني ورميت عليا شيك بمبلغ كبير وكأنه تعويض عالايام اللي عشتها تحت رجليك فاكر والا افكرك ..كانت تقول كلمتها بحرقه ومع كل كلمه تدفعه ودموعها تنهمر .. امسك كفيها وثبتهما على صدره كل ده شياله جواكي..
انت اتجوزت بعد قراقني بشهرين... وصورك انت ومراتك في كل مكان. انت حرقت قلبي يا عامر قتلتني بدل المره الف انا هربت منك لأخر الدنيا عشان انساك عايز ايه مني دلوقتي .. هاااا ... عايز. ايه .. اتكلم انطق..
عامر أنا آسف لكن...
اسف .. اسف على. ايه ممكن تقولي .. اسف على ايه بالضبط. امشي من هنااا ياعامر وكأنك مشفتني.. أنسى أن في دنيا هنااا .. اسمعني
العيال ولادي مش كده .. انتي بتاخدي تارك مني فيهم
مش ولادك انا متجوزه ..واحد اسمه عمران الجبالي ارتحت.... قالت كلماتها غير مستوعبه .. مالذي فعلته.هل حقا نطقتها..
أرادت أن يحترق بنفس النار التي أحرقها بها..
أرادت أن ترى الخيبه بعينه كما رأها في عينيها..
لم تكن تعلم بأن عمران الجبالي.. هو ابن خاله الاصغر .. تسمر مكانه ليكرر ما قالته ععمران. ... ااانتي اتجوزتي ععمران
ايوا قالتها بانفعال ولو سمحت مش عايزاك تظهر فحياتي تاني عشان جوزي ما يتعصبش . لتغادر وتتركه في صدمته....
*********
امسك من قميصه بغضب أعماه.. بقولك شوق فين
لم يكن الآخر أقل غضب ليلكمه بقوه مرددا. عملت فيها ايه عشان طفشت منك ..
مهران لكمه ليقول بتحذير حمزه بلااش تمثيلك ده وقولي شوق راحت فين
حمزه جذبه من قميصه انت بتستهبل انا لو اعرف مكانها هخبيها ليه.
مهران يعني هي مش عندك..
حمزه عملت فشوق ايه يامهران.. ايه اللي يخلي شوق تسيبك وتطفش..
تركه مهران بتعب ليشعر بالضياع مرددا هتكون راحت فين انا دورت عليها فكل حته لينظر إلى حمزه برجاء قولي ياحمزه شوق راحت فين. هتكون راحت فين.
حمزه انت هتقعد تعيطيلي زي للحريم ... قوم شوفها راحت فين ...
*********
يم سابني وراح يجري وراها وكأنها عاملاله عمل.. والاستاذ ناسي اني برضو مراته..
انت اللي اخترتي الحياة دي. يا يم متنسيش انك جريت ورى مهران سنين لحد ماعرفتى توقيع وقدمتي تنازلت كتتتيره عشان متحيش دلوقتي تشتكي..
بس انا قلت هيحبني .. وهعرف انسيه مراته.. ده من اول ما حبت سيرتها كان تعبان وقرصه وطلع مالشقه مش طايق نفسه ولما شافها .. جري وراها زي المعمي ومسألش فيا..
وهي عرفت بعلاقتكم دي ازاي انتي اللي بغلتيها..
انتي بتخرفي صح ..انا عارفه كويس هقولها امتي ومستحيل اقولها بالوقت ده عشان لسا مهران مش ضمناه .وزي ما شفتي سابني اول ماحس أنه هيخسرها.
انتي بالجوازه دي رخصتي نفسك اوووي يار يم ومهران مش هيشوفك الا وحده رمت نفسها عليه وزي منتي شايفه اول ما حس أن هيخسر شوق راح جري عليه
كفايه بقى كفايه .. انتي عارفه اني بحبه .. بتلومي عليا كده ليه
كان لازم تدوسي على قلبك ومتخسريش كرمتك كده.. دلوقتي خسرتي كرامتك وحبك .. كسبتي ايه.
انا مخسرتش مهران ولسا اللعبه بأولها ..زي ما وقعته واتجوزني هعرف انسيه شوق
نظرت إليها صديقتها بانزعاج لتقول كفايه لحد كده يايم. انا خايفه عليكي اخرجي من العلاقه دي بدل ما اكتر خسايرك..
مش هسيب مهران ويا انا ياشوق في اللعبه دي..
دي مش لعبه افهمي بقى دي حيات بني ادمين ..
أما مضربتش مهران على أيده عشان يتجوزني..هو اللي حبني وعرض عليا الجواز ..
لو كان حابك فعلا كان اتجوزك في العلن وقدام كل الناس .. مش اتجوزك كده كأنه مكسوف منك..
يووووووه خلاص بقى امشي روحي وسيبيني فحالي انا فيا اللي مكفيني..
برحتك انا هامشي بس فكري بكلامي انسحبي من العلاقه دي يا يم بدل ماتغرقي اكتر..
*********
شوق عايزه اخلعه ..
مجهول ده عايز محامي ومصاريف انتي عندك فلوس تصرفيها عالمحامي
عندي ده لتخرج قلادت والدتها وتقدمها له ده هيوفي الغرض..
مجهول : بصراحه مش هتكلم أتعاب المحامي ... بس مفيش مشكله
شوق وانا هشتغل ... أن شاء الله شغاله في البيوت المهم اخلص منه..
مجهول انا ممكن اساعدك لكن بشرط..
شوق ايه
مجهول : انك.
يتبع ..
تكملة الرواية من هناااااااا
لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا