القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية قلوب من نار الفصل الحادي عشر 11بقلم منال كريم (حصريه في مدونة قصر الروايات)

رواية قلوب من نار الفصل الحادي عشر 11بقلم منال كريم (حصريه في مدونة قصر الروايات)





رواية قلوب من نار الفصل الحادي عشر 11بقلم منال كريم (حصريه في مدونة قصر الروايات)





رواية قلوب من نار الفصل الحادي عشر 11بقلم منال كريم (حصريه في مدونة قصر الروايات)


#قلوب_من_نار

#الفصل_الحادي_عشر

بقلم  منال كريم

///////////////

للمرة الثانية ضاعت حور منه

ظل وقت طويل يبحث مع أصدقائه و حمزة لكن بدون فائدة.


نظر إلى حمزة بعيون ممتلئة بالدموعِ و قال: ضاعت مني تاني، ضاعت مني و معرفتش احافظ عليها، ليه كل ده يحصل معنا، من وقت ما جينا هنا و المشاكل مش بتخلص، كانت عايزة ترجع الصعيد بيان كان قلبها حاسس ، بس أنا كان نفسي نرجع من هنا بعد ما اكون اعترف ليها اني بحبها.


رتبت حمزة على كتفه و قال بحزن: صدقني حاسس بكل كلمة و حرف ، لاني مرت بظروف شبه دي، بس الحمد لله عدت على خير ، و أنت كمان يجي يوم و كل حاجة تتصلح ، و تعيش مبسوط.


قال برجاء: يارب ، أنا لازم اروح القسم 


قال حمزة : و أنا جاي معك و كمان اخلي رجالتي تقلب الدنيا عليها ، أنا معك.


قال بهدوء: شكرا ليك ، بس معلش خليك مع المدام لان شكلها تعبان.


التفت حمزة إلى روح التي تأخذ اولادها في حضنها و تبكي بشدة.


ذهب إليها و مسك أيدها و قال: يلا يا حبيبتي نطلع الاوضة.


صعدت حمزة و روح و الاولاد إلى الغرفة.

////////////


كان يذهب ياسين إلى القسم 


قال عمار: استنا احنا جاين معك.


صرخت أميرة: هو في ايه بجد، الرحلة قلبت غم بسبب اللي اسمها حور دي,كل يوم و التاني يحصل مشكلها بسبب


و أكملت هدير بغضب: قولنا بلاش تجي معنا.


نظر لهم ياسين بغضب و ذهب إلى القسم.


صفعة قوية ،ثم نظرت له بصدمة و قالت بصوت عالي: أنت مجنون ازاي تفكر تضربني.


قال عمار بغضب: ده اقل عقاب ليكي.


و ذهب خلف ياسين، أما سامح 


قال باشمزاء: بجد خاسرة ارفع ايدي على وحدة زيك.


و ذهب أيضا خلف عمار.


 قررت أميرة و هدير العودة إلى القاهرة و كل منهما تذهب الى منزل عائلتهم.

***************


ذهب ياسين إلى القسم مع عمار و سامح لتقديم بلاغ ، و دورو. عليها طول الليل في الشوراع.

////////////////

فى مكان آخر

تجلس حور على كرسي مربوطه من أيدها و رجلها وعلى فمها لصق.


حور تخبط برجلها  فى الارض 

حتي يأتي أحد لكن لم يدخل أحد 

كانت تجلس بلا نقاب 


حور لنفسه : هو انا مش فاهمة ايه جو الافلام الهندية اللي يحصل معناةده، بس ياريت ياسين يعمل زى الابطال في المسلسلات قلبه يحس بيي ويجي ينقذني يكسر كل الحواجز ويطير فى الجو ويجي ينقذني، أنا غبيه ياريت كنت رميت الخاتم بتاعي وهو يمشي على أثره ,بس مش ينفع لاني كنت نائمه  

يارب تجي ياسين علشان مش عايزه حد يشوفني كده من غير نقاب.

 


 معلش حور بالله عليكي ده وقت مسلسلات 😂😂 )

**************,

في غرفة حمزة 


تجلس تبكي في حضن حمزة


قال بحنان: اهدي يا حبيبتي علشان خاطري 


قالت بدموع: صعبانه عليا اوي و خائفة عليها و مش عارفة ايه اللي ممكن يحصل ليها، هي بتحب ياسين و كان نفسه أنها تعيش معه حياة طبيعية، ليه يحصل فيها كده.


أجاب بهدوء: حبيبتي و الله العظيم أنا كمان زعلان عليهم، بس مفيش في أيدينا غير الدعاء.


قالت بدموع: يارب.


/////////////////

يسير ياسين  في الشوراع  وفجاه رن الهاتف


 ياسين:  الو


 الشخص:  عايز مراتك


 ياسين بصوت عالى جدا:  لو فكرت تقرب منها اقتلك 


 الشخص ببرود: براحه شويه احسن مراتك تحصل الأولي

 

 ياسين بغضب:  احترام نفسك يا حيوان

 

 الشخص ببرود:  خلاص براحتك قول الله يرحمك يا   مراتك 

ياسين بهدوء:  خلاص اسف فين مراتي

 

 الشخص بغرور : ايوه كده تعال على العنوان ده لوحدك 


أغلق ياسين و رن هاتف ياسين

 

تنهد  ياسين و أجاب بحزن: ازيك يا ابوي 


 عبدالرحيم:  بخير يا ولدي كيفك أنت وحور


ياسين بحزن: بخير يا أبوي كيف اللي عندك كلهم 


 عبدالرحيم: بخير يا ولدي بس صوتك ماله 


 ياسين بهدوء: مفيش أخدت شويه برد 


( عبدالرحيم) الف سلامه عليك مش تزعل أننا مش نتصل بيك امك مانعه اي حد يتصل بيك أنت وحور بتقول خليهم يكونوا مبسوطين من غير ازعاج أنا بتصل من غير ما هي تعرف.


ياسين:  مش زعلان يا ابوي


 عبدالرحيم:  مع السلامة وخلي بالك من مراتك يا حبيبي


 ياسين:  حاضر 

***************


كان يقف في الشرفة ، ينظر له بحزن ، جاءت روح و قالت: مفيش جديد يا حبيبي.


أومأ رأسه اعتراضا و قال : لا 


قالت بعصبية: و الرجالة فين يا حمزة 


قال بهدوء: و الله قلبوا الدنيا و مفيش أثر له، بقولك انزل عند لياسين أهون عليه شوية.


أومأت رأسها بالموافقة 


و جلست بحزن و هي تتذكر حديثها مع حور في صباح اليوم.

-----------

تدق الباب فتحت حور 

قالت بابتسامة: روح ازيك اتفضلي 


دخلت روح و قالت بابتسامة: الحمد لله عاملة ايه يا حور


جلست حور و روح و قالت حور: الحمد لله بخير.


سألت روح: قولي انتي لسه تشوفي ريم


وضعت يدها على رأسها بتعب و قالت بحزن: ساعات أنا مش عارفة ايه اللي يحصل.


أجابت بهدوء: حبيبتي أنا شايفة أن ده خيالات من دماغك 


أجابت بحزن: لا طبعا و بعدين ليه ده يحصل.


فكرت ثانية و أجابت :يمكن لأنك حاسة أن ده مكان ريم وكده 


نهضت من مقعدها و قفت امام المرايا و قالت بدموع: عمره ما كان مكان، أنا في و هي فين.

تعليم عالي و جمال و طول و ادب و اخلاقك و جبت الود و البت ، اصلا ياسين مش يحب غير أبلة ريم 


قالت بهدوء: على فكرة انتي كلك مميزات.


أجابت بسخرية: شكرا


نهضت روح و ذهبت إليها و قالت : صدقني ياسين بيحبك


أجابت بحزن: انتي مش عارفه حاجة يا روح 


قالت بهدوء: و مش عايزة اعرف يا حبيبتي بس خليني اقولك اني في يوم من الايام كنت مقررة أن الطلاق شي اكيد، بس الحمد لله الأمور بقت تمام و أنا حمزة كويسين مع بعض


قالت بهدوء: ربنا يحفظكم و يبارك في أولادكم.


أجابت : اللهم امين.


و نظرت روح الى السرير و سألت: ايه الفستان الجميل ده .


أجابت : و الله مش عارفه ياسين اشترى ده و قالي البسي ده النهاردة ، غريبة أنه ابيض لأن لبسي كله غامق.


قالت بابتسامة: البسي الوان و افرحي يا حبيبتي قلبي ، طيب أنا أمشي على ما تجهزي عايزة حاجة 


قالت بابتسامة: شكرا 


همست روح لنفسها: أن شاء الله يا حور بعد مفاجأة ياسين ليكي تفرحي النهاردة 


في غرفة أميرة


هدير بعصبية: سمعتي أن ياسين عامل حفلة علشان البت الجاهلة دي.


اجابت الأخرى بحقد: عرفت سمعت و هو يتفق مع عمار و سامح و حمزة.


قالت أميرة: نسكت على كده.


قالت بصوت عالي : لا طبعا ياسين كان جوز ريم و عمر حور ما تأخذ مكانها.


قالت هدير: الليلة دي نهاية حور.


أبتسمت أميرة و هدير بشر 


////////////


أما ياسين هذا ليس اول حب، لكن يشعر و أنه لم يحب مثل هذا الحب الآن 


اتصل على أيمان و إسراء علشان   يسألهم حور تحب ايه 


كل حاجه في المطعم على زي ما تحب حور.

 


قال عمار بابتسامة: شكلك مبسوط اوي 


أجاب: بحبها اوي و بجد نفسي اعوضها عند اللي حصل من وقت وصلنا هنا.


قال سامح : ربنا يسعدكم 


أجاب ياسين : يارب.


قال حمزة: اظن كده كل حاجه جاهزة.


اوما رأسه بابتسامة جميلة.

/////////////////

في المساء 

ترقص كل زوجة مع زوجها رقصة رومانسية على ضوء الشموع.


و جوري و ساجد يجلسون على الطاولة.


هدير و أميرة ينظرون بحقد عكس سامح و عمار ينظرون بسعادة.


قالت روح بابتسامة: شكلهم حلو اوي.


أجاب حمزة: فعلا ، الحب بيان في عيونهم.


نظرت حور له بحب و قالت: و بالنسبة لينا.


أجاب بحب: احنا ربنا كرمنا بحبنا لبعض، و زاد كرمه علينا.


نظر إلى جوري و ساجد : با حبايب قلبي، بحبك يا روحي، بحبك.


روح بابتسامة: طيب ما أنا بحبك.


قال بابتسامة: عارفة أني بحب جملتك دي ، طيب مانا بحبك 


قالت بغرور: أنا كلي حلوة 


أما ياسين ينظر إلى عيون روح من خلف وشاح النقاب و تظهر لمعتهم.


و حور دقات قلبها تدق تقف من السرعة.


قال بهمس: حور


أجابت بخجل و هي تنظر إلى الأسفل: نعم 


تنهد ثم قال: عندي كلام كتير عايز اقولوا لكي 


أجابت بهدوء : قول 


ياسين بحب: طيب أنت عايز اقول حاجة 


حور: ايه


نظر لها و قال بحب: حور أنا بح


لم يكمل ياسين و اشتغل انذار الحريق 

////////////////

فاقت روح من شرودها و هي تمسح دموعها خوفا على حور.


//////////////////

على حمام السباحة 


حمزة بهدوء: قولتلك يا ياسين أني حاسس بيك، و فاهم أنك تمر بمشكلة كبيرة، لكن لازم تكون قوي علشان تعرف تلاقي حور، حافظ على حبك يا ياسين


أجاب ياسين بحزن: أنا مش عارف ظروفك أو قصتك ايه، بس متأكدة مش زي قصتي ، يكفي اني اقولك اني جرحت حور كتير اوي.


ابتسم حمزة و قال: أنا كمان مش عارف قصتك و لا حبب اعرف تفاصيل ، بس أنا جرحت و قتلت روح اصلا 


أبتسم ياسين و قال: اصلا.


قال حمزة: بس الفرق بيني و بينك هو أن كنت صابر و واثق اني بحبها ، عملت كل حاجه علشان تسامحني ، و حصل بعد صبر طويل حصل، اصبر و دفع عن حبك.


قال ياسين : شكرا يا حمزة، كنت محظوظ بمعرفتك 


أجاب حمزة: أنا تشرفت بمعرفتك.

ـــــــــــــ


في اليوم الثاني 

ياسين يقف أمام المكان الذي قال له الشخص عليه 

ذهب ياسين دون اخبار حد 


 ياسين:هو فين الغبي ده 


جاء شخص من الخلف و قال:  أنا هنا 


ياسين : أنت مين 


الشخص:  أنا هنا اللى  أسأل مش أنت 

 

 ياسين بهدوء: حاضر 


 الشخص:  يلا تعال  


دخل الشخص وخلفه ياسين


 الشخص : مراتك هنا 


دخل ياسين لكن وجد كلب مفترس  فى الغرفة

 

 ياسين بصدمة:  ايه ده 


الشخص:  ربع ساعه بس لو قدرت تحافظ على حياتك تدخل لمراتك 


 ياسين بغضب: عمري ما أعمل الجنان ده


الشخص : خلاص براحتك يبقي مراتك الله يرحمها


ياسين بقله حيله:  موافق 


قال الشخص بسخرية: شاطر اصلا أنا عارف مراتك تحب الافلام الهنديه فقولت نعمل جو اكشن و خارق للطبيعه 


دخل ياسين الغرفه التي بها كلب مفترس 


كان يوجد كاميرا فى غرفة  ياسين وكانت حور تري كل شيء وكانت خايفه على ياسين 


كانت الاوضه صغيره 


أول لما دخل ياسين الاوضه 

جري الكلب عليه و ظل يركض ياسين والكلب خلفه 

واقترب الربع ساعه ينتهي لكن للأسف فى آخر دقيقه عض  الكلب ياسين من رجله


صرخ ياسين بألم.


دخل الشخص أخرج ياسين

 

 ياسين بالم: فين مراتي 


 الشخص:  فى الاوضه دي 


دخل ياسين الاوضه  كانت حور تجلس فى آخر الغرفة 

وبل نقاب تعصب ياسين بشده بسبب هذا 


 ياسين بدموع  :حور 


حور بدموع: ياسين


لسه ياسين يقرب 

 حور بصوت عالى: ارجع يا ياسين 


نظر ياسين الى الاسفل كان يوجد بينها وبين حور طريق  من  نار زي كده 

ياسين 🔥🔥🔥🔥🔥حور

 

 الشخص:  عايز مراتك امشي على النار 


 حور بصوت عالى جدا:  لا يا ياسين اوعى تمشي سيبك مني امشي من هنا 


لم يهتم ياسين 🚶‍♂️أصبح يسير في اتجاه حور و قال بابتسامة رغم الألم: مبسوطة كده هندي هندي.


وهي تصرخ بشده : ارجع يا ياسين أرجع  بلاش 


أما ياسين كل تفكيره يوصل ل حور ويغطي وجهها ويخفي هذه العيون الجميله  الممتلئة دموع 


كان يتالم من أثر عضه الكلب و أثر النار لكن كان قلبه يحترق و يتالم بشده بسبب 

الذي حدث  لحور منذ المجيء الي هنا. 

 


وصل ياسين عند حور لم يتحدث بل أخذ النقاب و البس لها بيده وهى لم تفعل شئ الا البكاء 

بعد ان البس حور النقاب 


ياسين بحنان: انتي كويسه 


حضنتها حور و قالت  بدموع:  أنت اللي بتسال 

أنا كويسه أنت كويسه يا حبيبي 


قالت الكلمة لاول مرة و بدون تفكير 


ياسين بحب: الحمد لله كويس يا حبيبتي حد عملك حاجه


حتي هو قالها بدون انتباه 

 

حور بدموع:  لا 


اخمد الشخص النار 


مسك ياسين ايد حور 


ياسين : يلا نمشي 


 الشخص: على طول كده مش تشوف الزعيم بتاعنا 


 ياسين:  ياريت يجي علشان انتقم منه ومنك مره واحده 


دخل شخص وقال : انا هنا..


أنصدم ياسين وحور 


( ياسين وحور فى صوت واحد بصدمه:  ازاى كل سبب المشاكل من يوم ما جينا هنا.


رايكم ايه و تفتكروا من الزعيم 


 تكملة الرواية من هناااااااا 

لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا





تعليقات

التنقل السريع