رواية عشقت مغتصبه الفصل السابع 7 بقلم حنين هانى (حصريه في مدونة قصر الروايات)
رواية عشقت مغتصبه الفصل السابع 7 بقلم حنين هانى (حصريه في مدونة قصر الروايات)
بارت7
ليل. احم هو انتا
غيث. ايوه انا المغفل الي عاوزك تشتغلي معايا
ليل. انا مقصدش يعني كده انا بس المبلغ كبير عشان كده مصدقتش
غيث. عامله ايه الاول
ليل. كويسه الحمدلله
غيث. طيب انا فتحت شركه وكنت محتاج سكريتره وشايف ان انتي هتكوني مناسبه ولا اي ياليث
ليث. اه دي حقيقه وانا شايف ان انتي الشغلانه دي هتناسبك بدل منتي بتشتغلي شيفت على الشيفت بتاعك
فرح طالعه من جوه. ليل انا ماشيه بقا عاوزه حاجه وبصت اي. ده دكتور ليث ازيك عامل
ليث. الحمدلله يافرح وانتي عامله ايه
فرح. تمام ازيك ياستاذ غيث
غيث. الحمدلله بس من غير استاذ عادى يعنى
ابتسمت فرح. حاضر ياغيث في داخلها يعني اخوه الي مشوفتهوش غير هي مره قالي نادي باسمي عادي اومال هو ليه مفركش يقولي قولي ليث من غير دكتور عادي مع اني اعرفو من قبل ماليل تجي وفضلت سرحانه
ليث. يابنتي روحتي فين
فرح.بتكلمني انا
ليث. ايوه انتي بقالي ساعه بكلمك
فرح. معلش مخدتش بالي كنت بتقول ايه
ليث. كنت بقول شوفي صحبتك جاييين ليها في عرض شغل كويس وهي مش راضيه
فرح باستغراب. شغل اي
غيث. عاوزها تشتغل معايا سكريتره
فرح. دي شغلانه كويسه ياليل مش موافقه ليه
ليل. انا مقولتش اني مش موافقه انا بس مش عارفه احدد
غيث. هي مش محتاجه انتي خريجه تجاره وهتبقي سكريتره اي الي محتاج تفكير
ليث. غيث عندو حقك ياليل هتبقا فرصه حلوه اوي ليكي
ليل. بس انا مينفعش هسيب فرح لوحدها
فرح. متقلقيش عليا انا كده كده متعوده علي المكان يعني
غيث. فرح انتي خريجه اي ولا لسه
فرح. لا انا في سته طب
ليث بصدمه. انتي في طب
فرح. ايوه والسنه الجايه هتخرج ان شاءلله
ليث. غريبه اول مره اعرف وبعدين ازاي يعني في طب وبتلحقي تنزلي شغل وتذاكري
فرح. عشان انا متعوده انا بقالي سبع سنين شغاله ودخلت الجامعه وكنت بشتغل بردو واهو خلاص هانت واتخرج
غيث. انتي بجد استرونج ومون بجد بفرح لما بشوف بنات بتعارف كده
فرح. مرسي
غيث. ان شاءلله تبقا اشطر دكتوره
فرح. المشكله اني مش بحب الطب
غيث. ازاي حد يكره يكون دكتور
فرح. انا لان مش شايفه نفسي فيها انا بحب الرسم اوي وكان حلمي اخش فنون جميله بس فرحت اهلي بالمجموع خلتني اتنازل عشانهم وعشان فرحتهم
غيث. فرح انتي بجد عظيمه
ليل. فرح بنت جميله اوي وانا مقدرش اسيبها لوحدها بصراحه
غيث. اممممم يعني مش موافقه
فرح. اي العبط ده لا طبعا لازم توافقي غيث هي موافقه مينفعش توفقي حياتك عليا اصلا انا هسيب الشغل قريب عشان نازله تدريب من اول الصيف يعني مينفعش ترفضي ومتقلقيش عليا انا هكون تمام ليث بيبص لفرح واول مره يتعبر ياخد بالو منها كان بيشوفها علي طول من قبل ليل تحته بس كان الامر عادي اول مره يقفو يتكلمو ويشوف قد اي هي جدعه
غيث. اعتقد معنديش مشكله تاني
ليل. موافقه
غيث. اوكيه هو ده الكلام بكره الساعه 8في مدينة نصر شركه LSR يلا ياليث ومشيو
فرح. اعااا مبروك اخيرا هترتاحي من التعب ده
ليل. الحمدلله بجد بس زعلانه ان هسيبك لوحدك
فرح. متزعليش ياحبيبتي انا اصلا تعبت وبفكر اسيب. الشغل واركز في الدراسه
ليل. خطوه حلوه عاوزكي تبقا اشطر دكتور جراحه في البلد
فرح. ده كده كده
(فرح بنت جميله اوي عندها24سنه اتخطبت قبل كده مرتين وفركشت مره كان بيحكم فيها وعاوزها علي مزاجو والمره التانيه كان عينه زايغه وفرح بنت علي خمس ولاد وكلهم متجوزين فرح بتحب ليث من بدري من اول مره راح اشتري منهم في المطعم بس ديما مش بياخد بالو منها وكانت زعلانه اوي لما افتكرت ان ليل بتحب ليث وفرحت لما عرفت ان هي بنسبالها ليث مجرد صديق واخ)
في مكان تاني عند ريم
************************
اعده ريم عند السنتر بتذاكر ومستنيه معاد الدرس عشان تبدا مع مستر جديد وهي اعده اعدو جمبها صحابها
مازن. ريري الي اعده بقالها اسبوع مش بتكلم حد
احمد. انتي زعلانه يابيضه
منه. بس بطلو رخامه علي ريري
انتي زعلانه ليه بقا مننا
ريم. انتو بجد مش عارفين يعني امون واقفه مستنيه حد يتكلم ويقول ريم مش كده بس بجد تطلعتو صحاب اسم عادي
مازن. كده بردو ياريم بقا احنا صحاب اسم
ريم. اه يامازن لما تكونو شفايفين اني بتهزأ ومحدش يفكر يدافع عني تبقو كده
احمد. يابنتي محنا عارفين انتي مش هسكتي وانتي عارفه لو حد فينا اتكلم مش هيسكتو ويفضلو بقا يقولو كاني وماني
منه. خلاص احنا اسفين حق علينا بعد كده لو حصل موقف زي ده هنقف جمبك وعلى فكره احنا طلعنا من عندو
مازن. خالص بقا ياقلب مزاميزو
ريم. وجع في قلبك
احمد. كده انتي مش زعلانه
ريم. ايوه خلاص وحشتوني ياكلاب
منه. انتي كمان وحشتيني اوى يلا بقا عشان تخشي معانا الدرس
ريم. درس اي انا حجزت مع مدرس خلاص
منه. لا عادي هتخشي معانا عند مستر مصطفى الكل بيشهد بشاطرتو بجد
ريم. اوكيه وقامو ودخلو
شيماء. مستر مصطفى دول طلاب جداد
مصطفى. تمام ودخلو وبصتلو ريم واتصدمت بصلها مصطفى وابتسم ليها
اتفضلو ياشباب وان شاءلله تفهمو والحصه دي فري يعني مجانا عجبكو الشرح تمام ولا معجبكوش الشرح تمام وبالتوفيق اتفضلو واعدو وبدا مصطفى يشرح وريم في نفسها
بقا انتا طلعت مدرس يعني يقول عليا اي ده كلمتو بطريقه وحشه بس انا اتعذرت وكنت زعلانه عادي يعني وفاقت علي صوتو
مصطفى. انسه
ريم. انا
مصطفي. ايوه شايفك سرحانه ممكن في حاجه مش فاهمها تحبي اشرحها
ريم. لا انا تمام
مصطفى. طيب تمام اتفضلي معايا عشان تحلي المسألة دي
ريم. اوكيه طلعت ريم وكتب مصطفى مسألة. اتفضلي
ردات ريم تحل وخدت السبوره كلها في الحل وكل ده الطلاب مش عارفين هي بتحل اي ومصطفي واقف متفجأ منها وبعد تلت دقايق خلصت
ريم. خلصت
مصطفى. بجد براڤو عليكي نسقفلها جامد ياشباب
ريم. شكرا
مصطفى. هو بس سوال مين علمك تحلي بالطريقة دي
ريم. اخويا
مصطفى تحيه كبيره لخوكي علي مجهودو العظيم ده بجد
اتفضلي طبعا انتو مش فاهمين حاجه بس هي دي الطريقه الصحيحه بس انا احنا عشان نحاول نشيل من عليكو بنحل بادي ونتعبرها صح عشان الدرجات واشكر زميتلكو علي المجهود ده بس اسمك اي
ريم. اسمي ريم
مصطفى. براڤو عليكي ياريم
(مصطفى عندو 25سنه مستر رياضه كان خاطب الاسسنت بتاعتو وفشكل لاسباب هنعرفها بعدين وهو هو الي انقذ ليل)
يتبع
لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا