رواية عشقت مغتصبه الفصل الثاني عشر والثالث عشر بقلم حنين هانى (حصريه في مدونة قصر الروايات)
رواية عشقت مغتصبه الفصل الثاني عشر والثالث عشر بقلم حنين هانى (حصريه في مدونة قصر الروايات)
بارت12
يوم جديد ملئ بالاحداث
صحيت ليل وهي اول مره تحس انها نايمه مرتاحه صحيت لقت غيث صاحي وبيلبس
ليل. صباح الخير
غيث. صباح الورد اي كل ده نوم
ليل. مش عارفه محستش بنفسي خالص هي الساعه كام
غيث. الساعه 10
ليل. انتا نازل الشغل
غيث. ايوه
ليل. طيب بص عشر دقايق هلبس وانزل معاك
غيث. راحه فين
ليل. هنزل الشغل
غيث. لا ارتاحي انا مش عايز اتعبك انا هبقا اجيب سكرتيره تاني
غابت ليل دقيقه وفكرت. يعني هيجيب واحده تاني وتكون نعاه في كل حته وتبقا قريبه منو
ليل. لا طبعا انا السكرتيره وانا هشتغل وبعدين انتا قولتلي مش هتعىف تامن لحد غيري صح صح عشر دقايق وهلبس وقامت جري عشان تلبس بصلها غيث وفي نفسو اي معقول غارت لما عرفت اني هجيب واحده امممم شكلك كده هتعقي في حبي زي ماوقعت في حبك وطلع بره يستناها
غيث. صباح الخير
سندس. صباح الورد ياعريس اومال رايح فين كده
غيث. نازل الشغل هكون رايح فين يعني
ريم. مشاءالله عريس يوم صباحيتو يسيب عروستو وينزل الشغل
غيث. لا ماهي كمان نازله معايا الشغل
سندس. وت؟ احيه ياولاد ده اي العرسان الهنا دول ده بجد
طلعت ليل
ليل. صباح الخير
سندس. صباح النور ياعروسه انا سندس عندي 22سنه في تربيه اخر سنه
ريم. وانا ريم 18سنه في ثانوي عام
ليل. ربنا معاكو انا ليل عندي22سنه
سندس. يعني قدي لسه بتدرسي
ليل. لا انا اتخرجت السنه اللي فاتت من تجارة
ريم. متزعليش مننا بقا عشان معرفناش نرحب بيكي بليل بس اهلا وسهلا بيكي في بيتنا ودلوقتي بيتك بالظبط واحنا دلوقتي اخواتك بس عارفه لو زعلتي غيث انا هخليه يراضيكي عادي براحتك
ضحكو
ليل. حاضر اذا كان كده ماشي واعدو يتكلمو شويه وهما بيفطرو وليل حبتهم اوي وارتاحت معاهم
غيث. يلا ياليل عشان اتاخرنا وخدها ونزل وبعد نص ساعه وصلو وماسك ايدها وطالعين وكان واقف تحت قريب من الشركه زين واسامه وهند
زين. شايف ياعمي بعينك عشان متفكرش اني بضحك عليك واعد يسخن في اسامه لغايت ماجاب اخرو وراحو عشان يطلع يجيبها
طلعت ليل مع غيث وهو دلخ مكتبو ولغايت ماليل تجبلو القهوه
واقفت ليل تعمل القهوه وجيه
عز. صباح الخير علي الناس المتأخره حقك ياعم مرات المدير وتتاخري معاه براحتك
ضحكت ليل. صباح النور اه طبعا بقا شوفت
عز. عاوز اقولك يابنتي زين ماخترتي غيث ده زينة شباب العيله عندنا
ليل. اي دا انتو قرايب
عز. ايوه ابن خالتي وابوه كان يبقا صاحب ابويا من صغرو يعني بص صحاب اتجوزو اخوات
ليل. اهااا واعدو يتكلمو ويضحكو عشان عز كان بيحكيلها عن غيث وطلعو كلهم ووقفو شافو ليل وهي كمان بتضحك مع عز
اسامه. مشاءالله دي الهانم بقا مدوراها في الشركه مع كل واحد شويه وجري بعصبيه عليها. لييل وبباص ليها بعصبيه
ليل. بابا
اسامه. هو انتي خليتي فيها بابا وضر*بها بالقلم
عز دخل بسرعه ينادي غيث
عز. غيث االحق اهل ليل بره وابوها مد ايدو عليا
غيث. اي وجري علي بره بسرعه
اسامه. بقا دي اخرتها تمشي علي شعرك يافاج*ره مش كفايه هربتي من البيت لا وكمان مقضيها وضر*بها بالقلم تاني
ليل. اي الي بتقولو ده يابابا
زين. ماهو دي الحقيقه ياليل انتي مش شايفه حالك بقا مايع ازاي
ليل. زينن انا مسمحلكش وبعدين انتا السبب اكيد انتا الي فضلت تزن علي وادنهم لغايت ماصدقوك
اسامه. وكمان بجحه وبتردي
هند. ليه كده ياليل ليه كده ياحبيبتي اي الغير حالك بس بالطريقة دي انتي مكنتيش كده
ليل. ماما اي الي بتقوليه ده انتي كمان ياماما هو في اي
اسامه وراح يشدها من الطرحه. انا هوريكي في اي دلوقتي بس مسك ايدو غيث
غيث. مش انا الي حد يمد ايدو علي مراتو وانا عايش وراح مسك ليل وخدها وراه
كلهم بصدمه. اي
زين. انتا كداب طبعا انتا بتعمل كده بس عشان تدراي علي الي بتعملوه
غيث. احترم نفسك ياجدع انتا ومش انا الي اخبي حاجه عشان خايف من حد لا ده انا اعمل الي عايزو ومحدش ليه حاجه عندي طول منا مش غلطان وزي ماسمعتو كده ليل مراتو واحنا متجوزين علي سنة الله ورسوله واي حد اي حد يفكر بس يقللل من كرمتها مش هسكت اي كان مين اصلها بردو كرمتها من كرامتي ياجماعه
زين. اكيد في غلط اكيد ياليل متجوزه عشان مصلحه اكيد لا انتو كدابين فين طيب قسيمة الجواز عاوزين نشوفها عشان نصدقك غير كده هناخدها ونمشي
غيث. اممم مش اقولكم اي بس القسيمه لسه مطلعتش اصل احنا اتجوزنا بليل فا ممكن تروح المأذون تسالوه لو مش مصدقين واه وبص لزين واوعا تفكر بس او شيطانك هيأ ليك ان ليل لسه بتاعتك اوي لسه بتحبك فا لو جيت جمبها مش هيحصلك كويس لاني ساعتها مش هسكت وبص لبوها وامها اما حضراتكم مينفعش اكلمكو لانها بنتكو ومش همنعها منكو واكيد يعني انتو هتحبولها الخير وطبعا طول منتو متصالحين مع بعض انا هكون مبسوط ومرتاح بس لو لسه في مشاكل وحد فكر بس يأذيها بصراحه مش هستحمل حد يجي علي مراتي ولا علي كرمتها وراح مسك ايدها وحضنها بدارعو يلا ياحبيبتي وخدها ودخل المكتب
هند. يلا يا اسامه وانتا يازين اعتقد كفايه لغايت كده وانسا ليل وسبها في حالها
زين. مستحيل لا مستحيل انساها ليل بتاعتي حته لو وصلت اني اقتلو مستحيل تبقا مع غيري ونزل وهو مش طايق نفسو وناوي علي الشر
ونزلو عشان يمشيو
في المكتب
غيث. ليل انتي كويسه ياحبيبتي بدأت ليل تعيط راح واخدها في حضنو وبدات تنهار
ليل. بعد كل الغيبه دي مفكروش يخدوني في حضنهم صدقو زين صدقو اني ممكن اعمل زي كده كنت كل لحظه بتعدي بموت في بعدهم بس في الاخر هما كسروني اكتر منا مكسوره كان نفسي يخدوني في حضنهم واحشوني اوي ياغيث واحشوني اوي
غيث. طيب بطلي عياط بصي انا هاخدك انهارده ليهم وتعدي عندهم شويه وتتصالحو وانا هستناك تحت بس لو حسيتي انهم ممكن يعمل ليكي حاجه كلميني علي طول
ليل. بجد ياغيث هتوديني
غيث. اه هوديكي وا عتقد كمان ان هما هيتصالحو انهارده ومش هيبقا في زعل تاني مابينكو ومسح دموعها يلا بقا عشان نبدأ الشغل بدل ماخصملك اديني بقولك اهو ابتسمت ليل. حاضر وراحت علي مكتبها وقد اي هي مبسوطه ان غيث دافع عنها وعن كرامتي مش عارفه بس حاسه اني هحبو يارب لو ده العوض فا بركلي ديما فيه واجعلو صالح ليا وفضلت ليل اعده من نفسها شويه وبتفكر في غيث وقالت ترن علي فرح تحكلها
فرح. اتجوزتي ازاي يعني ده تاني يوم شغل ليكي
ليل. بصي ياستي********وبس كده وهروح ليهم باليل وهو هيكون معايا
فرح. ياسيدي ياسيدي ده الصناره غمزت بقا وكده
ليل. مش عارفه يافرح بس انا مرتاحه اوي وفرحانه اوي بردو
فرح. سيبي نفسك ياليل وحبيه مدام هو بيحبك متخفيش ياليل واطمني وعيشي ياليل ورمي الحزن من حياتك وابدأي صفحه جديده بعنوان حياتي الجايه
ليل. عندك حق انتي اخبارك اي بقا وبعدين مالك كده شكلك مبسوطه
فرح. بصراحه اه بصي عارفه امبارح ليث جيه ليا وكان عايز يعزمني علي الغدا بس انا موافقتش وعزمتو عندي وجيه واتغدا مع بابا وكان مبسوط اوي وهو اعد معانا وبعد كده قال لبابا عايز اتكلم معاها بس في حاجه تخص الكليه ونزلت معاه بس وروحنا اعدنا علي الكورنيش بسألو بيقولي بصراحه كدبت عشان عايز اعد معاكي شويه وبعد كده فضلنا نتكلم كتير ويسالني عني وعاوز يعرف كل حاجه وبصراحه كان يوم جميل اوي ورن عليا انهارده خمس مرات واعد يتكلم معايا وبصراحه انا هموت من الفرحه لو طلع معجب بيا
ليل. ايوه بقا ياعم ده انتا واقع علي الاخر
فرح. اوي والله ياختي
ليل. خير ياحبيبتي ان شاءلله ربنا يكرمك
فرح. يارب واعدو يرغو مع بعض
بارت13
في البيت عند سندس وريم
سندس. اي رايك لو عملنا مفجاءه
ريم. والله وماليكي عندي حلفان نفس الحوار الي بفكر في حفله لي غيث وليل
سندس. بالظبط اي رايك نعمل ديكور وحاجات حلوه ونعزم الناس
ريم. فكره تحفه بس ثانيه هنعزم مين
سندس. هنعزم عز و ادم ومين تاني
ريم. ومنه واحمد ومازن مين تاني مثلا اهلها استني نرن علي ليث ونعرف منو
ليث. اي ياحبيبتي
سندس. عاوزين منك معلومات
ليث. خير يارب
سندس. ليل مالهاش اهل او صحاب
ليث. اشمعنا
سندس. اوك هنثق فيك ونقولك بس متعرفش حد اول حاجه احنا هنعمل بارتي احتفال لي ليل وغيث وقولنا هنعزم عز وادم واحمد ومازن ومنه وعاوزين مثلا حد من اهلها
ليث. بصي ليها صاحبه عزيزه عليها اوي وليها اخت بس في مشاكل ياسندس حاليا بينها وبين اهلها بس انا هحاول معاهم ولو تمام هبلغكو بس هتكون الساعه كام
ريم. الساعه8عقبال ماتجو
ليث.ماشي عاش عليكم وعلى افكاركو وقفل
ريم بصت لسندس. فاتبدأ المغامرات وبدأو بقا ينضفو بسرعه ويعملو ديكور ليهم وبعتو جابو كيك وجاتوه وحاجات كتيرر وطلبو اكل
ريم. بس كده هيكون ناقص الشبكه
سندس. اممم وحهة نظر عندي فكره نرن علي ليث يروح يجيب ليها هديه وغيث يبقا يدفع تمنها وكمان نجبلها فستان عشان لما تجيبو تلبسو
ريم. صح في اتيليه اخر الشارع ممكن انزل اجيب انا وانتي تكلمي ليث
سندس. اوكيه وراحت رنت علي ليث
ليث. اي ياحبيبتي
سندس. دلوقتي عاوزين منك مهمه دلوقتي اخوك مجابش شبكه ولا اي حاجه بص بقا هتروح عند محل الدهب تجيب ليها هديه قيمه وتعمل فاتوره عشان غيث يدفع حسبها بعد الحفله ليك واه عشان يكون عندك علم انتا كمان احنا خلصنا كل الفلوس الي كانت هنا وقفلت علي طول
ليث. يانهار ابيض خلصو كل الفلوس ياخراب بيتك ياليث وراح يكلم فرح
ليث. بقولك ايه في رساله مبعوته ليكي اخواتي عاملين انهارده حفله عشان ليل وغيث وعاوزينك تحضري واتمنا انك تحضري ظبطي امورك وعرفيني هتجي ولا لا
فرح. اوكيه وقفلت ورن علي زينه
زينه. اهلا يادكتور ليث
ليث. ازيك يازينه بصي بقا اخواتي عاملين حفله عشان ليل وغيث وعاوزينك تحضري واتمنا انك تحضري يازينه عشان ليل تفرح
زينه. اوه بجد طبعا هاجي بس الساعه كام وانا مش عارفه العنوان
ليث. الساعه السبعه تكوني جاهزة وانا هقابلك في اقرب مكان ليكي وهاخدك معايا
زينه. خلاص ماشي هرن عليك سبعه باي وقفلت وهي مبسوطه
ورنت فرح علي ليث تاني
فرح. هي الساعه كام
ليث. 8
فرح. طيب انا هستناك في ***الساعه سبعه ونص انا قولت لاهلي وهما وافقو
ليث. ماشي يافرح باي ورن علي العصابه الي عندو في البيت عشان يقولهم كلو تمام ورن علي عز وادم ونزل عشان يجيب الشبكه لي ليل
ريم. بقولكم عاوزكم تشرفوني مش عاوزه تسول ياض ياحمد
احمد. عيب عليك ياصحبي ده غيث ده اخونا ولازم نوجب معاه
منه. بس ياعيال متقلقيش ياريم غيث ده اخونا وهنشرفك مش عاوزكي تقلقي
ريم. عاش عليكم وبقولكم كل واحد يجيب حاجه في ايدو وهو داخل مش عاوزه نتانه ماشي
سندس. ماهو الموضوع جيه فجاءه اي مش عايز تجي ولا اي
ادم. لا هظبط اموري ولو كده هاجي
سندس. ياريت بصراحه وحشتني اوى ونفسي اشوفك
ادم. اوك يلا قفل دلوقتي عشان مش فاضي وقفل
سندس. وبعدين معاك يادم هتفضل كده كتيرر وراحت رنت علي ليث
ليث. حاضر كلمتهم وهيجو ورايح عشان اجيب الشبكه الي غيث هيدفع حسابها حاجه تاني
سندس. اه خلي عندك دم وهاتليهم هديه
ليث. ماشي ياسندس حاجه تاني
سندس. لا تشكر يادكتور وقفلت
طبعا غيث وليل شغالين ومش عارفين اي حاجه خالص
وبعد كام ساعه خلصو شغل
وفي البيت خلصو كل حاجه وكلو بقا تمام وجابو لي ليل دريس ابيض سكري ستان كده وريق خالص وجابولها بوكيه ورد وظبطو الدنا وخلصو كل
حاجه
عند غيث
غيث. اي ياليل تعبتي ولا اي
ليل. اه بصراحه مش قادره خالص
غيث. طيب يلا نروح لو مش قادره تروحي ونروح بكره
ليل. لا هروح لازم اروح
غيث. ماشي ياحبيبي وخدها ونزلو وراحو عند اهلها
غيث. خايفه اطلع معاكي
ليل. لا هطلع لوحدي ونزلت وطلعت وفتحت بمفتاحها
هند. زنيه انتي جيتي ياحبيبتي
ليل. لا انا الي جيت يماما جريت عليها هند وخدتها في حضنها وفضلت تبوس فيها
هند. وحشتيني ياليل كده تعملي فيا كده كده تكسري قلبي وتسبيني وتمشي خدتي قلبي وانتي مفكرتيش تسالي خالص
ليل. كان لازم امشي ياماما مكنش ينفع اعد اكتر من كده كان لازم وحشتيني اوى ياماما وحشني حضنك اوي وفضلت تعيط
اسامه. ليل قامت ليل وراحتلو وخدها في حضنو
حقك ليا يانور عيني حقك عليا فراقك وجعني وكسرني ياليل بس كان غصبن عني يابنتي الموضوع مكنش سهل عليا حقك عليا يانور عيني انا اسف اني رميت ودني لزين وصدقتو حقك عليا حقك عليا ياليل انا غلطت في حقك انا اسف ياحبيبتي فراقك كسرني وعرفني قميتك كويس كل يوم بعد الشغل افضل ادور عليكي. علي امل القيكي حقك عليا يابنتي
هند. خلاص ياسامه ليل رجعت لينا تاني بس ليل انتي بجد اتجوزتي ولا عملتي كده عشان زين
ليل. لا اتجوزت ياماما وغيث تحت مستنيني وغيث انسان محترم اوي وبيحبني وملفش عليا وطلبني في الحلال علي طول وانا وافقت
هند. اهم حاجه يصونك ياليل واحنا يهمنا سعادتك ديما ياحبيبتي
اسامه. رني عليه يطلع ياليل
ليل. حاضر ورنت عليه غيث اطلع الدور الرابع اهلي عاوزين يعدو معاك شويه وطلع غيث
غيث.السلام عليكم وبص لاسامه طبعاً انا اسف لحضرتك علي الموقف بتاع الصبح بس انا اديقت لما ضربت ليل
اسامه. حصل خير يابني انتا بالموقف ده اطمنت ان ليل اختارت صح خلي بالك منها
غيث. ليل هشيلها في عنيا متقلقش واعدو يتكلمو شويه
غيث. معلش بقا هنستأذن احنا دلوقتي عشان ورانا شغل الصبح
هند. هتجبها تاني صح عشان اختها تشوفها اصلها جت غيرت ونزلت وقالت رايحه مشوار
غيث. حاضر ياطنط عنيا ليكي وسلمو علي بعض ونزلو
غيث. مبسوطه
ليل. اوي شكرا ليك بجد وراحت حضنتو
غيث. افهم من الحضن ده انو اغراء ولا عشان مبسوطه
ليل. اي ده لا عشان مبسوطه بس اصلي لما بكون مبسوطه بحضن الي قدامي
غيث. نعمم بتحضني اي حد بصي يماا مفيش القوانين دي تاني ممنوع ممنوع تحضني اي حد تمام بس انا عادي
ليل. ياسلام
غيث. اه طبعا علشان انا جوزك ومسك ايدها وباسها
عند ليث عدا خد زينه واعدت قدام واعد يتكلم معاها لغايت ماصول لفرح
فرح. اي ده مين الي معاه دي وكمان راكبه قدام
ليث. يلا يافرح وركبت وراه وهي قالبه بوزها دي زينه اخت ليل ودي فرح صاحبت ليل
زينه. اهلا وسهلا يافروحه
فرح. اهلا بيكي ياحبيبتي وبصلتو ومسكت فونها
ليث في نفسو معقول غارت اممم شكلها غارت وربع ساعه ووصلو وخدهم وطلع وفتح لقا صحاب ريم موجودين وعز وسندس وريم خلو الشقه تحفه
ليث. مساء الورد ياجماعه زينه اخت ليل وفرح صحبتها
عز. العب بقا يامساء التفاح ياولاد والحلويات كلها
زينه. ابتدينا اهو
عز. ياعم براحه علينا
ليث. عز اتلم مش هقولها تاني دي سندس اختي بعدي انا وغيث ودي ريم الصغيره وده ادم خطيب سندس ودول صحاب ريم
ريم راحت لزينه
ريم. انتي جميله اوي بجد زي ليل
عز. عندك حقك والله ياريم فعلا زي القمر
اتكسفت زينه. تسلمي انتي الي عيونك حلوه
ريم. والله حقيقي مش مجامله تعالي هنبقا اصحاب اوي
وخدتها عند صحابها واتكسفت فرح انهت بقت واقفه لوحدها
سندس. تعالي يافرح واقفه لوحدك ليه تعالي وخدتها واعدت وادم اعد بيشبه عليها وفرح عرفتو احيه ده طلع هو يارب يكون ناسيني ليث لاحظ ان ادم مركز مع فرح وانتا عامل ايه بقا يادم
ادم. تمام ياليث بخير
ريم. تعالو نعد كلنا ونتعرف علي بعد لغايت ما الباشا يحن علينا ويجي
ليث. انا كلمتو واقالي في مشوار
ريم. وانتي بقا يازينه عندك كام سنه
زينه. عندي 20
ريم. وانا 18
عز. وانا عندي 25سنه ومش متجوز وبدور علي بنت الحلال ضحكو كلهم علي عز
سندس. وانتي كام سنه يافرح وبتدرسي اي
فرح. عندي 24سنه وفي طب
ادم. يبقا انتي انا كده اتاكدت
سندس. اي ده في ايه ياادم
ادم. الهانم كانت ماشي في الكليه ومكنتش واخد بالي وزقتها بالغلط ولسه هتأسف لقيتها فتحت واعدت تزعق ومسبتنيش اتكلم وبقولها اسف تقولي اسفك مش مقبول وانا هدفعك التمن غالي عشان بعد كده تاخد بالك وسبتني ومشيت واجي وانا مروح القيها خرمت الاربع كوتشات بتوع العربيه وتقفلي ومربعه ايدها وتقولي كده انا خدت حقي وسبتني ومشيت وكلهم بعد ماخلص ضحكو كلهم جامد
عز. طيب والله دماغ ماهي خدت حقها خلاص ياادم المسامح كريم
احمد. ده والله العظيم دماغ متكلفه عشره علي العشره عليكي يابنتي والله
ادم. يابني بقولك وقفت قدام الجامعه مربعه ايديها وبتقول انا كده خدت حقي وتحقرلي دمي ومشيت
ليث. ده امتا ده يعني
ادم. كان في امتحانات اخر السنه وكان ساعتها اخر امتحان لطب
مازن. شكلك كنت ناوي علي شر
سندس. خلاص يادم حصل خير خلي قلبك ابيض
ادم. عنيا الاتنين ياسلام ادي اخرة الي بناخدو من طب وطلابها
فرح. والله حضرتك الي جيت الكليه عندنا محدش قالك تروح لطب وانتا كمان الي كنت ماشي ومش واخد بالك
ريم. خلاص ياجماعه حصل خير خلي بالك طويل يادكتوره صحيح في قسم اي
فرح. جراحه عامه يعني عادي ممكن اشرح اي حد يجي جمبي لو فكر بس يأذيني كلهم خدو بالهم انها بتتكلم علي ادم وبتحدي وليث منبهر بالشخصيه بتاعتها بجد
عز. لا ده كده نخاف علي نفسنا بقا وبعدين شكلك بيقول انك طيبه
ليث. ماهي فرح فعلاً طيبه وهاديه بس بردو شخصيتها قويه
ريم. حلو ده بردو وانتي يازينه في كلية اي
زينه. في اعلام
عز. ده انتي هتكوني احلا اعلاميه فيكي يا ايجيبت
زينه. شكرا واعدو يتكلمو لغايت ماوصل غيث ورن عليهم يسالهم عاوزين حاجه قبل مايطلع ولا لا وهما جهزو نفسهم وطفو النور وجهزو بتاعه الي بتضرب وتطلع زينه واول مافتح الباب ودخل فرقعو الزينه وليل تخضت جامد
ليل. اعااااا يتبع
تكملة الرواية من هناااااااا
لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا