القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية دكتور جامعتي الفصل السابع عشر 17بقلم الكاتبه ايمان محمد دوچا (حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات)

 

رواية دكتور جامعتي الفصل السابع عشر 17بقلم الكاتبه ايمان محمد دوچا (حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات)





رواية دكتور جامعتي الفصل السابع عشر 17بقلم الكاتبه ايمان محمد دوچا (حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات)



اي اللي دخلك اوضه نومي اي اللي جابك عندنا اطلع بره ......بررررره وبتبدأ تشده من ايده بصراخ بره ي رسلان 

رسلان. اديني فرصه اتكلم ي الهام 

الهام بضحكه استهزاء فرصه 

انت بتتكلم جد...

أنا بدال الفرصه اديتك عشرة ف كل مرة كنت باجي علي نفسي وكرامتي واديك فرصه تانيه بس معتش الكلام ده تاني ي رسلان ده كان زمان 

بيكون جاسر وريهام واقفين ع الباب 

ريهام. تتوقع هيتصالحو ي جاسر

جاسر . معرفش خلينا نتابع بصمت وبس 

بس اقولك امك جبروت ي بت اي ده كلو زمان دى

ريهام.  اتلم دى مامتك بردو

  

الهام. عاوز تتكلم ف اي جرح سببتهولي ي رسلان 

جرح انك شيلتني ذنب اني كريمان سقطت كان ذنبي اي اني العربيه بتاعتي 

عملت حادثه ده كله عشان كانت عربيتي من بعد ما خدت فرصه ي رسلان فاكر اخر مرة اديتك فرصه كنت عامل فيا اي كنت مكسر جسمي ضرب الدكتور مكنش هان عليك تجيبهولي 

رسلان بلاش تفتح ف القديم عشان ولا انت تزعل ولا انا ازعل ويلا بره بيتي 

رسلان . لما تخلصي كل اللي عندك و اللي عندى الاول وتسامحيني ي الهام 

الهام.  ده ابعد ما يكون اني اسامحك.... انت فاهم ومستوعب انت عملت فيا اي انت بعدت ابني عني فرقت ابن عن أمه وبعيون وبصوت مبوح واهو ابني بيكرهني بسبب عملتك 

وده كله لي عشان اتهمتوني وظلمتوني كتير 

الله يهديلك الحال سافر زى ما كنت وسبني أنا وبناتي ف حالي 

رسلان . طب ي الهام اهدى عشان نعرف نتكلم 

وكانت الصدمه واقعه علي جاسر وتذكر كلام كريمان له 

امك سابتك ي جاسر ومشيت عشان تتجوز واحد اغني من ابوك شايف سابت لحمها عشان شويه فلوس عاوز تشوفها ازاى بعد ما عملت كدا 

وتذكر كلام وكلام كان يسم بدنه ويبكي ليلا عندما كان لسخ صغيراً يبكي لوحده ليظل يسمع هذا الكلام حتي أصبح بالغا

ليدخل جاسر انتي قولتي اي من شويه 

الهام تنظر بعيونها المليئة بالدموع وصوت شهاقتها هما اللي بعدوك عني ي جاسر أنا عمرى ما اسيبك هما اللي ظلموني 

رسلان بيبدا يتكلم يلا ي جاسر نمشي من هنا 

جاسر امشي فين 

انتو مخليني بين الحقيقه والكدب انتو مفيش حد بيحبني 

هو سؤال واحد ي بابا 

اللي حضرتها قالته حقيقه ولا كدب 

رسلان مش بيرد 

تمام فهمت وبينزل باقصي سرعه  ريهام ..استني ي جاسر انت رايح فين جااااااسر

 بيركب سيارته ويقودها بكل سرعتها مع نار داخله كل السنين دى بعدني عن امي وكرهتوني فيها لتظهر امامه شاحنه كبيرة لتصطدم به 


الهام. اطلع بره ي رسلان مش عاوزة اشوفك تاني ف حياتي وي ريت تسافر وتريحني 

رسلان. تمام ي الهام 

بيروح رسلان لتستقبله كريمان. ..مقولتليش ي رسلان كنت فين وجاسر فين لسه مرجعش 

رسلان. يعني اي جاسر مرجعش ليبدأ يرن عليه ولكن بلا جدوى مفيش رد 

لياتي ل رسلان خبر حادثه جاسر بعد ساعه 

رسلان بيروح المستشفي سريعا ليجد ابنه داخل غرفه العمليات

رسلان بيبدا يحس أنه قلبه بيموت 

لو حصلك حاجة ي جاسر هعيش لمين 

لا ي جاسر يابني اصحى يحبيبي عشان خاطر ابوك 

اناس تخرج وناس تدخل وكأنها عمليه لن ينجي منها استغرقت بضع ساعات 

رسلان قاعد مكنتش عارف تدخل تعمل العمليه لابنك 

دكتور كله بيحلف بيه ضعيف مش قادر تعمل حاجة 

انت فعلا ظلمتها ي رسلان ظلمتها 

الدكتورة بتخرج من اوضه العمليات 


رسلان . ابني كويس ي دكتورة العمليه نجحت صح 

الدكتورة . للاسف ي دكتور ابنك ازاز العربيه دخل عيونه واحتمال كبير يكاد يصل ل95 ف الميه يكون فقد بصره 

لتنزل صاعقه علي رسلان انتي بتقولي اي 

الدكتورة . زى ما سمعت أنا بتأسف أدعي ربنا يعديها علي خير 

وحضرتك وجودك ف المستشفي مالوش لزوم تقدر تروح 

رسلان . لا أنا هفضل هنا 

الدكتورة.  ي دكتور أنا فاهمه وضعك بس لو حصل اي حاجة هرن عليك من نفسي 

رسلان . تمام 

ي ريت الرعايه التامه لجاسر

 

لياخد عربيته ويذهب لمنزل الهام 


يدق الجرس وتخرج الهام لكي تفتح الباب

 

الهام بصدمه رسلان رجعت تاني تعمل اي

 

ليدخل داخل حضنها دون كلمه واحدة ينطق بها 

الهام بخوف في اي فين جاسر 


عمل حادثه -------------------- 

الهام . انت قولت اي 

فين ابنــــــــي وووووو يتبع 

تكملة الرواية من هناااااااا 

لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا




تعليقات

التنقل السريع