القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

روايه بعت نفسي الفصل 21-22-23-24-25بقلم نسرين بلعجيلي (جميع الفصول كامله وحصريه)

 


روايه بعت نفسي الفصل 21-22-23-24-25بقلم نسرين بلعجيلي (جميع الفصول كامله وحصريه) 






روايه بعت نفسي الفصل 21-22-23-24-25بقلم نسرين بلعجيلي (جميع الفصول كامله وحصريه) 


البارت 21

بعت نفسي بقلم نسرين بلعجيلي 


فطرو بي هدوء 

شهيتو كانت مفتوحه خاصه ان مليكه ابدعت في الفطار 

**ادهم انا حامشي ومش حتأخر في الشغل وحاجيب اكل معايا 

سلام 

وراح وسابها محتاره فيه 

هو حنين ولا قاسي طيب ولا شرير 

اول ماوصل الشركه استقبلو اكرم 

**اكرم صباح الخير

**ادهم صباح النور 

**اكرم مليكه اخبارها ايه؟؟

**ادهم مش ملاحظ انك بتسأل عليها كثير؟؟

**اكرم ايه يا عم الحبيب انا بس حبيت اطمن علي مرات صاحبي وابن عمي 

**ادهم اكرم بلاش لعب معايا في الحته دي 

**اكرم لا والله بس عايز اطمن عليها 

**ادهم هي كويسه 

**اكرم الحمدلله طيب جدك مستنيك جوه 

**ادهم حاروح اشوفو ربنا يستر

راح لمكتب جدو 

**ادهم صباح الخير يا جدو 

**رحيم صباح الخير 

**ادهم ازاي حضرتك ؟؟

**رحيم الحمدلله ايه يا ادهم في ايه ؟ حد مزعلك مننا بقالك اسبوع مش بتبات في القصر وسمعت انك في شقتك دا حتي انا استغربت علي طول انت في شقه الثانيه 

**ادهم معلش تعبان شويه و محتاج ارتاح

**رحيم من ايه ؟

**ادهم من بنت بنتك كامليا مش بعيد الاقيها نايمه جنبي في السرير جدي انا مش عايز اتجوزها فهما الكلام دا وقولها تبعد عني 

**رحيم تاني الموضوع دا ؟!؟!

**ادهم اه يا جدو كل ماتشوفني تفضل تدلع وحركات بكرها 

يوم ما حاتجوز اكيد مش كامليا جدي هو انت مش معانا ولا ايه لبسها سهرها طريقتها مش هي دي اللي اسمي يرتبط بي اسمها 

**رحيم بعصبيه ادهم ماتنساش نفسك دي حفيدتي وبنت عمتك 

**ادهم علي عيني و علي راسي بس مش متربيه 

استني عشان تصدق 

طلع تليفونو و وراه فيديو وهي سكرانه وبترقص في الديسكو 

**رحيم بقا وشو احمر هي حصلت لكده ؟

نسرين بلعجيلي 

**ادهم و اكثر من كده كمان 

**رحيم بعد اللي شوفتو انا  عايزك تتجوزها وتستر عرضنا وشرفنا 

**ادهم لا يا جدي ومافيش نقاش في الموضوع دا 

سلام 


وطلع من المكتب متنرفز


اما مليكه نضفت البيت شويه وراحت نامت تستريح لسه جسمها بيوجعها 

وصلت الساعه 5 ادهم كان رجع الشقه 

بس ماسمعش حاجه وفكر تكون طلعت من غير اذنو 

دخل الاوضه شافها نايمه علي السرير


**ادهم مليكه اصحي 

**مليكه حاضر 

**ادهم يلا قبل ما الاكل يبرد 

دخل عمل دوش


وطلع 


مليكه فتحت عينيها شافتو بكل عضلاتو وصدرو العريان و الفوطه علي خصرو وبنشف شعرو 

**ادهم في حاجه؟

**مليكه بي احراج باين عليها لا

وقامت 

دخلت الحمام 

اول مره تنتبه ان ادهم وسيم جدا جدا

هو بره ضحك عليها عشان شاف نضره الاعجاب في عنيها 


**ادهم يلا يا مليكه انا جيعان

**مليكه حاضر 

طلعت بعد ما هو طلع وسمعتو 

غيرت هدومها بي فستان طويل نص كم ابيض عليه ورد احمر 

وسابت شعرها طويل


وطلعت عندو 


ادهم انتبه ليها وبص نضره اعجاب 

**ادهم انا جيبت بيتزا وراح علي الكنبه وشغل التليفزيون

**مليكه مش حناكل في السفره ؟؟

**ادهم لا تعالي هنا 

راحت قعدت في كنبه تانيه وشافت كميه البيتزا 

واتمنت لو اخواتها وامها معاها ياكلوا سوا 

كا ان ادهم قرأ افكارها 

**ادهم بكره وانت مروحه خودي بيتزا لي اخواتك 

رفعت راسها تبص عليه بصدمه

**ادهم انت قاعده هناك ليه تعالي جنبي 

**مليكه انا مرتاحه هنا 

**ادهم مليكه انا ما بكررش كلامي مرتين 

**مليكه حاضر 

وجات قعدت جنبو 


**ادهم اسمعي كلامي وبلاش تعندي معايا عشان الفتره اللي حنقضيها مع بعض تعدي من غير مشاكل 

**مليكه مش فاهمه هو انت مش حطلقني ؟!؟!؟!

**ادهم مليكه ماينفعش عشان لو طلقتك دلوقتي يبقا انا اتجوزتك جواز متعه ودا حرام طالما اتجوزنا عشان نحمي نفسنا من الحرام ليه نغلط انا نيتي تبقي معايا اكيد مش علي طول بس علي اقل فتره معينه ويوم ما نبقاش متفاهمين حانطلق 

**مليكه بس نيه الطلاق موجوده يعني جواز متعه 

**ادهم اي الاثنين بيتجوزو وارد يطلقو في اي وقت واحنا كمان كده 

مليكه ممكن تقفلي الموضوع دا وماتتكلميش علي الطلاق مش انت اللي طلبتي اني اتجوزك ؟

**مليكه اه عشان انت كنت عايزني في الحرام وانا قولتلك اتجوزني 

**ادهم اه بس تفرق ايه لو اخدتك في الحرام او اتجوزتك وتاني يوم طلقتك

دا ذنب ودا كمان ذنب يبقا سيببها علي الله وخلي نيتك صافيه

**مليكه ما انا ماينفعش افضل معاك هنا لازم انزل اشتغل عشان اصرف علي اخواتي 

**ادهم ليه ؟ انت دلوقتي مسؤوله مني وماتشيلش هم حديكي فلوس تصرفي بيهم علي اخواتك ومعنديش مشكله تقولي لي امك  اننا متجوزين بس ارجوكي مش عايز  حد تاني يعرف انا شخصيه معروفه وكمان مش عايز حد من اهلك يجي هنا الشقه علشان  المكان دا عزيز عليا اوي 


**مليكه ماقدرش اقول لي امي دي كانت تروح فيها وتموتني

**ادهم معلش هي امك تطول  اني ادهم الشرقاوي يتجوز بنتها ؟؟

**مليكه عشان كده ماينفعش تعرف عشان امي ست غلبانه عايزه تفرح بي بنتها زي اي ام حاتفرح ازاي وانا بعت نفسي ليك عشان انقذها من الموت 

**ادهم يعني انت عارفه انك بعتي نفسك ليا ؟؟

مليكه وطت راسها بي احراج 


**مليكه هي دي الحقيقه 

**ادهم كولي احسن انت رغايه اوي 

ابتدت تاكل  بكل لهفه 

كا انها من زمان ماكلتش بيتزا وهي دي الحقيقه


شغل التليفزيون


**ادهم بتتفرجي علي ايه انت واخواتك ؟

**مليكه وهي بتاكل ومركزه علي الشاشة اللي محطوطه في الحيط كلو 

احنا معندناش تلفزيون اصلا عشان نتفرج عليه

**ادهم مصدوم بجد ؟؟

**مليكه اه والله 

**ادهم خلاص حابقا اجيب ليكم تلفزيون 

**مليكه اكيد لا انا ماقولتلكش كده عشان تشتريه لينا احنا الحمدالله راضين بلي عندنا 

**ادهم الحمدالله بس مافيهاش حاجه خلاص ابقا اديكي فلوس تجبيه 

**مليكه ادهم بيه انا مش شحاته اه غلبانه و فقيره بس ما بمدش  ايدي لحد في حياتنا حاجات مهمه اخر همنا التلفزيون اختي الصغيره بتنزل تتفرج عند الجيران 

**ادهم انا ماقولتش عليكي شحاته وبعدين لسه قايل من شويه انك مسؤوله مني 

**مليكه انا مش عيلتي وانا والله مش عايزه حاجه بس الاقي شغل 

**ادهم وانت ماينفعش  تشتغلي 

**مليكه ليه؟؟

**ادهم من غير ليه كنت بتاخدي كام في شغلك في المطعم ؟

**مليكه 1500 جنيه 

**ادهم بتتكلمي بجد ؟

**مليكه اه والله 

**ادهم عارفه اقل شغال عندي بياخد 4000 

**مليكه يا بختهم 

Nisrine Bellaajili 

**ادهم خلاص انا حاديكي المرتب دا

**مليكه شوفت يا ادهم بيه رجعنا لنقطه الحلال والحرام 

**ادهم مش فاهم ايه دخل الحلال والحرام في كده ؟

**مليكه انت قولت اني مسؤوله منك كثر خيرك عالجتني  وجبت  ليا هدوم وجبت اكل دا اللي ملزوم منك بس اما انك تديني مرتب دا معناه اني شغاله عندك زي وحده من الشارع جبتها واديتها اجرتها بس اختلاف اني مراتك يبقا بنلف ونرجع نقطه جواز متعه


****************************

ايه رأيكم في الحوار اللي بينهم ؟

 بعت نفسي بقلم نسرين بلعجيلي 

Nisrine Bellaajili


البارت 22

بعت نفسي بقلم نسرين بلعجيلي 


**ادهم مليكه اقفلي الموضوع دا واخر مره تتكلمي فيه فاهمه ؟

**مليكه حاضر


خلصو العشاء


وادهم حط فيلم يتفرجو عليه 

بس في نفس الوقت كلامها  برن في دماغو 

ازاي البنت دي في السن دا بتفكر كده


**ادهم ممكن تعمليلي فنجان قهوه صدعت شويه 


**مليكه حاضر


وقامت المطبخ تعمل ليه القهوه وفضلت سرحانه ايه اللي حايحصل اليله خايفه يطلبها وهي لسه ماتجاوزتش  خوفها منو 

راحت تديلو القهوه لاقيتو في البلكونه اللي بطل علي البحر ونسمات الهوا ترد الروح 


**مليكه اتفضل 

**ادهم شكرا


جات تطلع 


**ادهم خليكي عايز نتفق 

**مليكه علي ايه؟

**ادهم انت بكره حاترجعي بيتكم حانتقابل أمتي او حاتقولي لي امك ايه؟

**مليكه مش عارفه 

**ادهم لازم تعرفي عشان نتفق 

**مليكه وطت راسها انا عايزه ارتاح شويه احاول انسا اللي حصل 

**ادهم اه طبعا دا حقك بس اول ما اتصل بيكي تكوني عندي حديكي نسخه من مفتاح البيت اوعي تضيعيه


**مليكه لا ارجوك مش عايزه المفتاح 


**ادهم لا لازم يكون عندك عشان انا بكون في الشغل وانت تيجي هنا تحضري نفسك وتستنيني ولا ايه؟


اتحرجت مليكه 


**ادهم من غير كسوف بصي كل ما اطلبك لازم توافقي 


**مليكه وانا تحت امرك 

**ادهم بسهوله دي ؟

**مليكه اه ما انا بعت نفسي ليك ماينفعش اعترض وبصراحه عايزه اتجنب غضبك علشان اعرف اعيش 

Nisrine Bellaajili 

**ادهم كويس انك ابتديتي تفهمي 

**مليكه لو سمحت عايزه بس اشتغل 

**ادهم مليكه ماينفعش تشتغلي كل  اللي انت عايزاه حاديهولك 

**مليكه وانا قولتلك لا ارجوك امي حتسألني بجيب الفلوس منين 

**ادهم انت حاترتاحي فتره وبعد كده حاتيجي تعيشي هنا 


**مليكه ازاي ؟؟

**ادهم زي ما المتجوزين ولا انت عاجبك دور ان اتصل بيكي تقضي معايا ليله وتاني يوم ترجعي بيتكم؟


**مليكه مش قصدي كده 

**ادهم حوده الحارس بتاعي قال لي امك انك شغاله عند ناس ابقي قوليلها حتباتي عندهم وتروحي ليها في اجازات مافيش حل عندك ولازم تتصرفي علي انك متجوزه فاهمه اوعي اسمع عنك حاجه كده ولا كده اظن انك جربتي غضبي


**مليكه عارف مشكلتك ايه يا ادهم بيه انك شايف كل الستات خاينه 


**ادهم لا انا مش شايف انا متأكد 

**مليكه حتي انا؟؟

**ادهم والله انا اللي ممكن اقول واحدد 

**مليكه حتي بعد ماعرفت اني كنت بنت بنوت؟؟؟؟

**ادهم بس انا ماشوفتش دليل عفتك

**مليكه بصدمه ازاي مش الدكتوره قالتلك ... 


**ادهم مش  دليل بالنسبه ليا كافي يمكن صعبت عليها حبت تساعدك 


مليكه فضلت تبص ليه ودموعها نزلت 


**مليكه حرام عليك انا حلفت ليك انو ماحدش لمسني غيرك 

روايات نسرين بلعجيلي Nisrine  Bellaajili 


**ادهم روحي نامي في الاوضه تانيه وبكره الصبح اصحي بدري عشان اوصلك في طريقي 


**مليكه لو لسه عايز تتأكد ممكن توديني عند اي دكتور تاني 

**ادهم بعصبيه الموضوع منتهي عندي مش حايفرق معايا في حاجه


**مليكه بس حايفرق معايا انا علشان انا معنديش حاجه املكها غير شرفي و كرامتي

**ادهم روحي نامي


مليكه كانت في قمه غضبها وهو لاحظ دا 

وراحت من قدامو 

علي اوضه الصغيره نامت عليها وهي بتعيط 


راح عندها وهو واقف علي الباب سامع عياطها رجع البلكونه وسابها


تاني يوم هي صحيت عينيها وارمه 

و بوزها شبرين 


**ادهم الناس لما تصحي بتصبح ولا انت حاتعملي عليا مراتي وتتقمصي وتزعلي الدور دا مش بتاعك انت عارفه انت ليه هنا !

**مليكه ايوه عارفه 


شافها لابسه هدومها القديمه


**ادهم ليه مش لابسه هدومك اللي اشترتها ليكي ؟ دي حتي غاليه اوي عمرك ما كنتي حاتلبسيها اقل فستان قد مرتبك اضعاف


**مليكه كثر خيرك المكان الي انا عايشه فيه يليق عليه اللي انا لابساه لما اجي هنا حابقا البس من الهدوم اللي جبتها 


ردودها بتستفزو جدا


**ادهم يلا 

**مليكه انا ممكن اخد تاكسي او اي مواصله 

**ادهم من عصبيتو راح مسك دراعها هو انت غبيه ولا ايه ليه مش بتسمعي الكلام 

ونزلها  تحت 


فتحت العربيه و ركبت 

اول ما أقربه 

بعت نفسي  


**مليكه ارجوك نزلني هنا وانا حاكمل مش عايزه حد يتكلم عليا 


**ادهم اوك 


وركن العربيه


فتح طابلو وطلع جواب وتليفون اخر موديل 

**ادهم خودي 

**مليكه ايه دا ؟

**ادهم دول فلوس مصروفك ودا تليفون عشان اتواصل معاكي بدل الي عندك 


**مليكه بلعت ريقها ماقدرش اخدو 

**ادهم يارب صبرني علي الزفته دي 

**مليكه انا مش زفته


**ادهم ماشي يلا خوديهم وانزلي عندي اجتماع مهم


**مليكه بالله عليك من غير زعل التليفون دا غالي وانا ماقدرش عليه والفلوس دي كثير لو سمحت بلاش كده معايا خليني احس ان عندي شويه كرامه كفايه ان بعت نفسي ليك


**ادهم انزلي وغوري من قدامي حالا 


مليكه ما صدقت فتحت الباب ونزلت

وصلت بيتهم امها كانت طايرا من الفرح 


**نعمات يا حبيبتي وحشتيني 

**مليكه وانتي كمان ياما 

**نعمات مالك يا بت سهتانه كده ليه وشك مقطوع منو الدم ؟؟

**مليكه الشغل كان كثير 

**نعمات معلش يا ضنايا 

بقولك هما ادوكي فلوس اصل فلوس اللي جابها الراجل خلصت 

**مليكه هو الراجل جاب ليكم فلوس؟

**نعمات ايوه جاب لينا 2000 جنيه 

**مليكه لا ياما مش معايا فلوس 

**نعمات اصل العلاج خلص 

و لازما  اخدو 

**مليكه حاضر ياما حاتصرف

دخلت  اوضه وفضلت تفكر حاتعمل ايه 

ازاي تنزل تشتغل وادهم رافض وماينفعش تطلب منو فلوس


علي بليل جا عبد الرحمن

وسلم علي اختو بحاول يكلمها بس هي سرحانه 

وعرف من أمو معندهاش علاج واختو مش معاها فلوس واتصل بي حوده كان ادالو الرقم لو احتاج حاجه وقالو علي الفلوس


في القصر 


في جناح ادهم


قاعد علي لاب توب لحد ما اتصل بيه حوده 

**ادهم الوو

**حوده ادهم باشا اسف بتصل بحضرتك

**ادهم في حاجه مليكه كويسه؟

**حوده ايوه حضرتك انا في رجاله متابعينها من ساعه ماطلعت الصبح مانزلتش بس اخوها اتصل بيا وقولت لازم اقولك

**ادهم ليه اتصل بيك ؟

**حوده قالي ان علاج امو خلص ولازم تاخدو بعد العمليه والا كا انها معملتش حاجه وكمان المسكنات ومش معاهم فلوس وفضل يسأل ادا مليكه حصل ليها حاجه قالي من ساعه مارجعت وهي مش بتتكلم وبتعيط ومش راضيه تاكل 

وكان طالب مني سلفه يجيب علاج لي امو وانا بعد اذنك قولتلو نتقابل بعد نص ساعه في الصيدليه


**ادهم كويس يا حوده جيب لي امو العلاج وكلم الصيدليه تبقا تديلو من غير ما يدفع و انت حاسبهم واديلو فلوس في ايدو من غير مايقول لمليكه الهانم رافضه تاخد مني فلوس 


**حوده ربنا يكثر من امثالك ويجعلها في ميزان حسناتك

**ادهم امين مع السلامه 


فضل يفكر ليه مليكه ما اتصلتش عليه 

وقام متصل 


هي كانت نايمه ومن العده القديمه اللي عندها مش شايفه الشاشه مين اللي بيتصل 


**مليكه الو 

**ادهم ازيك؟

**مليكه مين معايا ؟؟

**ادهم سكت شويه ازاي مين معاكي ايه هما كثار اللي بيتصلو بيكي ؟؟؟

**مليكه قامت وطلعت بره عشان امها ماتسمعش

مافيش حد بيتصل بيا اسبوع وتليفوني معاك ماحدش رن ودي اول مره تتصل بيا


**ادهم اتصلت اطمن عليكي انت كويسه ؟

**مليكه الحمدلله

**ادهم ناقصك حاجه ؟؟

مليكه سكتت كانت حاتقولو علي فلوس العلاج وبعدين قالت لا 

**ادهم سكت ليه ؟؟

**مليكه لا مافيش 

**ادهم مش محتاجه حاجه ؟

**مليكه لا كثر خيرك


****************************

يا ترا ايه اللي مستني مليكه؟؟ 


نسرين بلعجيلي


البارت 23

بعت نفسي بقلم نسرين بلعجيلي 


الوقت بعدي بسرعه ادهم ساب مليكه اسبوعين مين غير ما يكلمها ولا يسأل عليها وكان مستني انها تتصل بيه  

وحتي هي استغربت انو ماكلمهاش خالص

نسرين بلعجيلي 

**نعمات مالم يابت مش علي بعضك ؟؟

**مليكه مافيش ياما 

**نعمات لا يابنت بطني انت من ساعه مارجعت وانت مش علي بعضك لا بتطلعي ولا بتخرجي حابسه نفسك هنا دا حتي مش عايزه تنزلي تشتغلي 

لا يا ضنايا لازم تنزلي تشوفي حالك ما اخوكي الصغير بينزل يشتغل في ورشه ميكانيكا بعد المدرسه وانت قاعده ليا هنا 


**مليكه كده ياما انا قاعده ما انا ملتزمه مع الناس اول ما يتصلو بيا حارجع 

**نعمات ماتلقطي رزقك في اي حته لحد مايكلموكي القعده و الراحه مش لينا يا بنتي 

**مليكه حاضر ياما

**نعمات ربنا يهديكي ويريح بالك يا مليكه 


في شركه الشرقاوي


**اكرم ايه ياعم نسيت مراتك ولا ايه؟

**ادهم اكرم احنا في الشركه لا حد يسمعك

انا مديها فتره ترتاح اللي حصل ليها مش سهل وبعدين مستنيها هي تتصل 

**اكرم يمكن معندهاش رصيد 

**ادهم يمكن عارف من ساعه ما راحت بيتهم مانزلتش لشارع الحرس بتوعي مراقبينها 

وكمان امها مكانش عندها علاج وماطلبتش مني فلوس

**اكرم انت بتراقيبها ؟

**ادهم طبعا انا معنديش ثقه فيها وخاصه دلوقتي بقت مراتي

بعت نفسي 


**اكرم بس مليكه مش خاينه ولا بنت سهله وانت عارف كده كويس بس مش عايز تصدق 

ادهم لازم تروح تتعالج من الصدمه اللي انت فيها وعيش حياتك سواء مع مليكه ولا غيرها و اوعي تضلم حد عشان انت اتضلمت مش كل الستات خاينه دي حطها قاعده عشان تعرف تعيش 

سلام 


فضل ادهم يفكر في كلامو 

وقام اتصل بي مليكه 


**ادهم الو 

**مليكه الو 

**ادهم ايه ماتصلتيش ليه؟

**مليكه بصراحه مش معايا رصيد وبعدين استنيت حضرتك تتصل بيا 

**ادهم انا قولت اسيبك ترتاحي شويه 

**مليكه كثر خيرك ارجوك لازم اشتغل امي ابتدت تشك انا من ساعه ما رجعت وانا ما طلعتش

**ادهم وانا محبستكيش انك ماتطلعيش 

**مليكه ما انا لو طلعت لازم اشتغل مش حاطلع يعني اتفسح وطبعا انت رفضت 

**ادهم طيب انا جايبلك شغل 

**مليكه بفرحه بجد كثر خيرك 

**ادهم ساعه وتنزلي حتلاقي حوده مستنيكي في المكان اللي نزلتك فيه

**مليكه حاضر هو الشغل فين؟

**ادهم سكت شويه وبعد كده رد في شقتي مش برضو دا شغل ؟


**مليكه بصدمه قصدك انت عايزني عندك في الشقه ؟؟

**ادهم ايوه بس قبل حوده حايوديكي بيوتي سنتر مكان كده بنضفو فيه  الستات 

**مليكه وانا اشتغل عندهم ايه دول ؟

**ادهم هو انت غبيه ولا مش عايزه تفهمي 

تروحي المكان دا وتسيبي نفسك ليهم وهما حايعملو الازم وبعد متخلصي حوده حيوصلك الشقه وتستنيني 

بصراحه اخر مره قرفت منك وانا بحب الست تكون نضيفه وانا بلمسها مش نضافه انك تاخدي دوش لا دي حاجه تانيه انت ماتعرفيهاش  


**مليكه بصدمه ومش مستوعبه 

شكرا علي اهانتك ليا 

**ادهم مش اهانه دي حقيقه مليكه لما تروحي هناك حاتفهمي انا بقصد ايه واعملي حسابك تقعدي معايا اسبوع وبلغي  امك بي دا 

**مليكه ماشي 

**ادهم يلا سلام 


نعمات كنت بتكلمي مين ؟

**مليكه الناس عايزيني اسبوع معاهم 

**نعمات ربنا يوفقك يا بنتي ابقي خودي منهم فلوس ابعثيها مع الراجل

Nisrine Bellaajili 


وصلت مليكه البيوتي سنتر 

ودخلت واللي جوه استغربو من لبسها 

لان المكان دا هاي كلاس 

جات وحده عندها 

**البنت اتفضلي معانا يا مدام مليكه 

مليكه حست ان الكل بي بص عليها بطريقه مش كويسه او مستغربين وجودها في المكان دا 

قعدت اكثر من 4 ساعات عملت فيهم تنضيف البشره وسويت لجسمها وفهمت ادهم يقصد ايه 

طلعت مليكه وشها منور وجسمها نضيف من كل الشعر 

وصلت الشقه وطلعت المفتاح فتحت الباب 

ودخلت 

اتصل بيها ادهم وقالها تلبس فستان موجود فوق السرير 

راحت الاوضه لاقت فستان سهره من ستان لونو ابيض حلو 

عريان شويه من الصدر وقصير لحد الركبه 

لبستو وحطت برفان وكان روج احمر حطتو علي شفايفها وسابت شعرها اللي بقا حرير بعد جلسه بروتين عملتها  في البيوتي سنتر حست نفسها انها عروسه وهي بتص في المرايه سمعت باب الشقه اتفتح وماكنتش عارفه تعمل ايه تطلع ولا تفضل جوه لحد ما سمعتو بينده عليها 


**ادهم مليكه 

**مليكه ايوه 

**ادهم انت فين ؟!!

طلعت مليكه وهي مكسوفه اول مره تلبس فستان كده قصير وضيق ومبين مفاتنها  قدام حد 

**ادهم وهو بي بص عليها وعرف انها مكسوفه 

ايه مش حتسلمي عليا ؟


**مليكه اه

وراحت عندو مدت ايديها ليه 

**ادهم ايه دا ؟؟ في وحده بتسلم علي جوزها كده ؟؟

**مليكه اسلم عليك ازاي ؟؟

**ادهم كده 

وجرها عندو  لحد ما اتخبطت في صدرو وخد شفايفها في بوسه 


هي كانت مش عارفه تتصرف 

**ادهم حضري السفره انا جبت اكل علي ما اخد دوش واغير 


هربت بسرعه من قدامو وراحت المطبخ كان حيغمي عليها وهي معاه مشاعر اول مره تحسها خوف ورهبه ومعاهم مشاعر رقيقه مش عارفه تفسرها ادهم بالنسبه ليها غامض جدا 

خلص هو دوش وطلع عندها لابس شورت وتيشورط ابيض مبين عضلاتو 

**ادهم انا ميت من الجوع 

**مليكه بالهنا و الشفا

ابتدو ياكلو في هدوء وهي في دماغها مليون سؤال ليه بيتصرف معاها كده ؟ 

كان بيبوسها كا انها حبيبتو و وحشاه وماشلتش عينيها من علي الطبق


عكسو هو اللي كان بياكل وبي بص  عليها ليه متجاوبتش معاه في البوسه وحس بنفور من ناحيتها كا انها مش عايزه وغير في اخر انها مش عارفه تبادلو لانها معندهاش خبره كافيه


**ادهم الحمدلله 

**مليكه حاقوم انضف السفره عايز شاي ولا قهوه ؟

**ادهم شاي لو سمحتي

روايات نسرين بلعجيلي Nisrine  Bellaajili 


دخلت المطبخ تلهي  نفسها هي مش عارفه تتصرف معاه عملت الشاي وطلعت عندو كان قاعد علي الكنبه الكبيره وبيتفرج علي تليفزيون اخد الشاي من منها 

**ادهم تحبي نتفرج علي فيلم ؟

**مليكه حاضر

وهو بدور علي اي فيلم تليفونو برن


**ادهم ايوه خير عايزه ايه؟

**كامليا انت فين يا ادهم ؟؟ 

**ادهم خير يا كامليا عايزه ايه انا مش فاضي 

**كامليا هو انت مش حاتحضر الحفله ؟

**ادهم لا 

** كامليا ليه الناس حاتقول ايه ؟ انك محضرتش حفله عيد ميلادي 

**ادهم اللي عايز يقول حاجه يقولها هديتك مع جدي واتلمي يا كامليا مش انا مش موجود تعملي اللي انت عايزاه وممنوع تطلعي مع اصحابك لما تخلص الحفله فاهمه ولا اعيد كلامي؟  وبلاش زن عليا كل شويه اتصالات وتروحي تعيطي لجدي يكلمني انا مش جاي ومش حاتشوفي وشي اسبوع كامل يلا سلام


مليكه كانت مستغربه طريقتو في الكلام و وشو مكشر 

**مليكه مراتك دي؟

ادهم ضحك 

**ادهم ايه اللي خلاكي تقولي انها مراتي ؟

**مليكه من طريقه كلامك ليها 

**ادهم في الساعه دي انت اللي مراتي دي بنت عمتي عايشه معايا في القصر و حاتموت وتتجوزني 

**مليكه وانت؟

**ادهم لا مش عايز اتجوزها وبعدين بتسألي ليه ؟ مالكيش دعوه بحياتي الشخصيه فاهمه انت هنا لمزاجي وبس 

**مليكه انا اسفه


بقلم نسرين بلعجيليالبارت 24

بعت نفسي بقلم نسرين بلعجيلي 


**ادهم حصل خير 

ايه زعلتي ؟

**مليكه لا مش عايزاك انت تزعل وتقلب عليا مش حسألك تاني 

**ادهم خلينا نتفرج وقربي جنبي  مش فاهم ليه بتقعدي بعيد مش حاكلك علي فكره 

**مليكه حاضر


اندمجو مع الفلم 

ادهم قربها منو وحط راسها علي صدرو 

كانت متوثره وهو حس بيها 

خلص الفيلم بص ليها لاقاها نامت في حضنو 

بعد ما فضلت وقت كثير تفرك في ايديها من الثوتر النفسي وخوفها اللي وصلو حاول يهديها لحد ما نامت 

يا ترا ليه هي كده ؟ 

مش لازم تبقا مبسوطه وهي في حضنو ؟

ليه مش شايف رغبتها فيه زي ما بشوفها في الستات 


**ادهم مليكه اصحي 

**مليكه سيبيني ياما 

**ادهم مليكه فوقي لو سمحتي 

حست بي انفاسو علي وجها 


وقامت

،Nisrine Bellaajili 


**مليكه معلش نمت 

**ادهم ما انا واخد بالي بقالك ساعه نايمه في حضني ماكنتش اعرف ان حضني دافئ كده 

اتكسفت من كلامو ونزلت راسها 

بس هو رفع راسها وبص في عنيها 

**ادهم انت بتكرهيني؟

**مليكه ها


**ادهم مش بكرر كلامي 

**مليكه معلش انا متلخبطه شويه 

**ادهم اتنهد من ايه ؟ بحاول اقربك مني انا عادي عندي اللي انا عايزو حاخدو منك بس مش عايز يكون غصب او انت مش عايزه انا ملاحظ انك مش طايقه لمستي ليكي عارف انك لسه مانسيتيش اول لقاء بينا عشان كده سيبتك اسبوعين لحد ماتهدي


**مليكه شكرا 

**ادهم بصيلي وانت بتتكلمي معايا مليكه انت مراتي حلالي بلاش تحسي انك بتعملي حاجه غلط وقولتلك علي امك انا ممكن اقولها بنفسي اننا متجوزين 

بس انت مش عايزه وفهمت وجهه نظرك بس متخلينيش احس اني بجبرك علي حاجه انت مش عايزاها 


**مليكه والله اسفه مش عارفه مالي خايفه انك بعد ... تقوم تضربني او تقول عليا إن مش كويسه 


**ادهم فاهم خوفك ومش حامد ايدي عليكي واول مره اضرب وحده ست طلعت من شعوري

انسي اللي حصل بينا خلينا نبتدي من جديد ممكن ؟؟


**مليكه حاضر 

**ادهم كويس قومي بقا افتحي الدولاب وطلعي اي قميص نوم علي ذوقك وادخلي اعملي دوش صحصحي شويه  واستنيني وبلاش تخلي الخوف يسيطر عليكي انا والله مش حأذيكي


**مليكه ماشي


راح يدخن في البلكونه 

ويكلم نفسو 

إن مليكه مش ذنبها احساسو الوحش بي الستات هو شايف انها مختلفه ومستحيل تكذب عليه جسمها عامل رياكشن علي لمستو الخوف في عينيها واضح وباين وقرر انو يتعامل معاها بما يرضي الله ويخاف ربنا فيها 

هو نفسو مش عارف ليه وقعت في طريقو اكيد ربنا ليه حكمه 


راح عندها اوضه 


لاقاها قاعده علي طرف السرير بتفرك في ايديها  

ضحك علي طريقتها 

ودخل ياخد دوش هو كمان 

ولسه في حوار مع نفسو هو في كده ؟ كل اللي نام معاهم كانت دي شغلتهم او حتي صديقات وصلت بيهم العلاقه في السرير 

حتي اللي كان خاطبها عمرو ماشاف خجل او خوف منو لولا انو كان بيحترمها علي انها حاتبقا مراتو كانت نامت معاه 

وفعلا هو دا اللي حصل بس مع صاحبو 

تيجي وحده زي مليكه تقلب ليه الموازين كلها

الحمدالله انها مراتو 

خلص وطلع عندها و هو حاطط فوطه علي خصرو 

وقعد جنبها علي السرير

**ادهم مش احنا اتفقنا 

**مليكه و دموع في عينيها غصب عني خايفه انا والله اسفه

**ادهم شوووو اهدي كده مافيش حاجه تخوف قوليلي لسه جسمك فيه كدمات 

**مليكه بكل بلاهه مش اوي بس في كدمات مش عايزه تروح 

**ادهم وريني كده 

وقرب منها

بعت نفسي 

فين الكدمات دي؟

**مليكه هنا في كتافي 

**ادهم قرب اكثر وابتدا يشيل قميص النوم

وابتدا يبوس في كدمات ويلعن نفسو انو هو السبب فيها لحد ما مليكه مابقتش حاسه بحاجه امتي نامت علي السرير وامتي شال القميص وامتي اعتلاها لحد ما ناقوص الخطر دق فاقت لنفسها ليه وصلت كده حايقول ايه عنها 

ادهم حس بيها لانها فاجئه ارتعشت وبقت تزقو

**ادهم اللي انت حاسه بيه عادي احساس عند كل ست متخافيش وماتتكسفيش جسمك عندو غريزه بطالب بيها فاهمه

مليكه عملت حركه بي رسها انها مش فاهمه

ومستغربه حنيتو عليها 

ضحك هو وكمل 

لحد اخر مرحله  من معركتهم الحميميه اللي ادهم كان مبسوط بيها جدا جدا 

بس للاسف صدم مليكه لما بعد فاجئه واداها ضهرو 

وسابها مش فاهمه حاجه 

ادهم كان بينهج علي المجهود اللي عملوا وفي نفس الوقت بعد مش عايز يضعف اكثر قدامها كفايه اللي حستو معاه وخلاها تذوب بين ايديه

حس بيها بتعيط غمض عينيه بي الم علي حالتها 

**ادهم البسي وروحي لو سمحتي نامي في الاوضه تانيه 


هنا مليكه ماقدرتش تستحمل كميه القهر اللي حست بيه و الاهانه وابتدت  تعيط بصوت عالي


**مليكه هو انا عملت حاجه غلط؟ انت اللي قولت ليا سيبي نفسك ومتفكريش انا عارفه انك شايفني وحشه والله انا اول مره احس كده انا عمري ماعملت كده مع حد انا كمان مصدومه من نفسي انا عارفه انك قرفان مني 


ياه كل دا حساه يا مليكه 

ماقدرش يصبر علي المها 

ولف عندها اخدها في حضنو وهي بتعيط


**ادهم كل اللي بتفكري فيه دا غلط 

**مليكه فهمني ومش حاعمل كده تاني اوعدك ؟

**ادهم انت معملتيش حاجه وحشه كل اللي حصل بينا عادي مليكه انا مش عايزك تحبيني ممكن ؟


**مليكه بس انا مش بكرهك

**ادهم عارف ومش عايزك تحبيني بصي انا نفسي مش عارف اللي حصل ولا ليه قولتلك قومي من جنبي خليكي في حضني لحد الصبح وبلاش تفتحي معايا الموضوع دا تاني

فضل يطبطب عليها لحد ما نامت


عدا عليهم اسبوع نفس السيناريو بيتكرر يقضو وقت حلو ويقلب كا انو بصارع مشاعرو بس هي بقت اول ما يخلص تقوم من جنبو وتروح تنام في اوضه تانيه 

ودا جرحو جدا وهي كمان علشان حسسها انها رخيصه اوي هو عارف انو دا الاحساس اللي وصلها 


فضلو علي الحال دا شهرين اسبوع عندو واسبوع عند امها وكان بيديها فلوس بعد معانات بتقبلها وكان بي اكد عليها تاخد الحبوب منع الحمل 

هي تقبلت وجودو في حياتها وهو كمان بس كل ما اكرم يسألو امتي يطلقها يسكت ومش عارف ليه مش عايز يطلقها

حتي هي مطيعه ليه جدا مابتعملش حاجه غلط وبتتصل بيه تستأذنو لحد ما كسبت تقثو 


**اكرم اللي واخد عقلك ؟؟؟

**ادهم مافيش 

**اكرم هو ايه اللي مافيش  انا بقالي فتره في مكتبك وبتكلم علي الصفقه شرم الشيخ وانت ولا هنا 

**ادهم معلش مصدع 

**اكرم ايه متخانق مع مليكه ؟؟

**ادهم خالص تصدق عمرنا ما اتخانقنا 

**اكرم لا والله ازاي وانت يا صاحبي لا تطاق يعني ربنا يكون في عونها 

**ادهم هو انا كده وحش؟

**اكرم لا يا صاحبي بس متقلب المزاج

**ادهم بصراحه مليكه بتعرف تتعامل معايا حتي لما بقلب بلاقيها بعدت عني لحد ما اهدا

***************************


ايه رأيكم؟

عايزه تفاعل اكثر

روايه بعت نفسي 

بقلم نسرين بلعجيلي 


البارت 25


**اكرم يمكن عشان خايفه منك ؟

**ادهم تصدق انها لسه بتقولي ادهم بيه 

**اكرم شوفت هي خايفه منك عشان كده ما بتتخانقش معاك واكيد مبسوطه بي الهدايا و الفلوس بس مستغرب ليه لحد دلوقتي اهلها عايشين فوق السطوح ايه ماعرفتش تقنعك تاخد ليهم شقه ؟


**ادهم مليكه بسيطه جدا فوق ما تتخيل عمرها ما طلبت مني فلوس ولا طلبت اشتري ليها حاجه هدومها بتلبسها في الشقه بس وعمرها ما خدتها معاها ولا اي حاجه باجيبها 

دا حتي التليفون مارضيتش تاخدو لحد ماكسرت اللي كان عندها اكثر ماكان مكسور دي كانت بترد عليا  بي البركه وهي مش عارفه مين بيتصل الشاشه كانت مكسوره 


مليكه مش بتاعت مضاهر خالص طلبت منها اجر ليها شقه وادفع ايجارها مده 3 سنين علي اقل اضمن ليها مكان كويس تعيش فيه رفضت

بتاخد مني 2000 جنيه بس بعد ما اتحايل عليها وتديهم كلها لي امها دا في يوم حوده اتصل بيا يقولي صاحب البيت عايز يطردهم من اوضه عشان اتاخرو في دفع إيجار

وماقلتش ليا حاجه خالص لحد دلوقتي 

حوده اتصرف ودفع الايجار المتأخر عليهم كرامتها فوق اي حاجه وبتقولي انا مش شحاته لو وحده مكانها كانت استغلتني زي غاده اللي كنت مغرقها هدايا وجبت ليها بيت ملك


اكرم الاثنين دول عكس بعض تماما كا إن ربنا بقولي غاده وحشه بس في ستات زي مليكه 

انت عارف انها لسه بتتكسف مني وشها بيحمر رغم سمارها اتعلمت علي ايدي كل حاجه وانا معاها بنسا نفسي حسيت بمتعه عمري ماحسيت بيها يمكن عشان بلمسها في الحلال

بعت نفسي نسرين بلعجيلي 


**اكرم مبسوط والله من اللي بسمعو وفعلا انت المده دي اتغيرت جدا رجعت ادهم بتاع زمان دا حتي جدك مبسوط وسألني ادا في وحده في حياتك قولتلو لا 

ادهم بتحبها ؟؟؟

**ادهم لا ومتاكد إن اللي بيني وبينها مش حب حاجه ثانيه رحمه وموده بس خايف هي تحبني البنت صغيره 18 سنه خايف تتعلق بيا وتتعب بعدين عشان كده بكون قاسي معاها بعد اي لقاء بينا رغم اني بكون محتاجها جنبي بس بعمل دا عشانها مش عايز اكسر قلبها

وانا عارف اني مش حاكمل معاها 


**اكرم ليه يا ادهم ؟

**ادهم انت عارف اتجوزنا ازاي 

**اكرم عارف بس يا ادهم مش كل يوم حتلاقي ست زي مليكه وانت فرحان ومرتاح معاها فكر كويس وسيب قلبك يعيش من تاني 

**ادهم مش حاينفع 

**اكرم عشان بنت فقيره مش من عيله غنيه ؟

**ادهم لو حبيتها حاتحدا العالم كلو وانت عارفني انا مش بهمني المضاهر 

**اكرم ماشي يارب اوعدني بوحده زي مليكه ماتنساش سفرنا شرم الشيخ عشان الصفقه 

**ادهم او نسيت ودا نفس اسبوع بيني وبين مليكه حا اخودها  معايا 

**اكرم انت اتجننت تاخد مين ؟ 


**ادهم مليكه 

**اكرم ما انا عارف انها مليكه بس يا ادهم احنا رايحين شغل وفي حفله حاتتعمل ايه حاتحبسها في اوتيل ولا شاليه ؟

**ادهم عايز اقضي وقت حلو معاها بره الشقه ممكن دا يكون آخر فتره بينا 

**اكرم ايه ابتديت تفكر في الطلاق ؟

**ادهم لو عليا مش عايز اطلق بس قولتلك خايف عليها تتعلق بيا 

مش عايزها تتعقد من الرجاله بعدي

روايات نسرين بلعجيلي Nisrine  Bellaajili  


**اكرم امرك عجيب بجد مش فاهمك مش انت مبسوط خليها معاك

**ادهم تعرف اني ابتديت اصلي اتكسفت من نفسي اوي وانا شايفاها بتصلي كل يوم دا حتي في يوم روحت لاقتها راميه كل ازايز الخمره 

**اكرم انت فعلا بقالك كثير ماشربتش ولا سهرت ولا خوتنها 

**ادهم ليه اخون وانا مبسوط اي نعم هي خام وبتخاف طول الوقت  خايفه اني افكر فيها غلط لو سابت نفسها ليا بضايق من كده خاصه مافيش مبادره منها وعمرها ما منعت نفسها عني 

**اكرم ما انت قولت مطيعه عشان خايفه انا رايح عندي شغل كثير 


بعد اسبوع 


كانت مليكه في الشقه لابسه فستان قصير وبتعمل الغدا 


دخل ادهم الشقه


**ادهم سلام عليكم

** مليكه وعليكم السلام 

**ادهم نفس الموال بتاع كل مره يا شيخه انا بقالي اسبوع مش شايفك سلمي عليا

مليكه قربت منو وباست خدو  بي احراج 

**ادهم طابخه ايه انهارده ؟

**مليكه بحماس عامله محشي ورق عنب وكرومب وكوسه ومكرونه بي شاميل و فراخ بانيه وسلطه 

**ادهم كل دا مشاء الله كده حاتخن 

حادخل اغير هدومي جهزي السفره

وهما بيتغدو رن الجرس 

مليكه راحت بسرعه اوضه نوم 

ادهم فتح الباب كان اكرم 

**اكرم انا اسف والله عارف جيت في وقت مش مناسب بس نسيت تمضي العقود لازم ابعثها انهارده 


**ادهم خش  اتغدا معانا حماتك بتحبك 

**اكرم هي مليكه مش موجوده ؟

**ادهم ضحك موجوده امال مين عمل الاكل دا بس هي راحت تستخبي 

حاروح انده عليها 

**اكرم وهو بي بص لسفره يا بختك يا ادهم اوعدنا يا رب 


فتح باب اوضه 


**ادهم تعالي دا اكرم جايبلي ورق شغل 

**مليكه مش مشكله خليكم علي راحتكم 

**ادهم لا تعالي اتغدي معانا 

**مليكه حاضر 

طلع ادهم راح قعد 

**اكرم ايه دا كلو يا عم انت عايش في العز دا كلو وانت سايبني لي اكل المستشفيات اللي عمتك عصمت هانم بتأمر بيه لطباخ يعملو 

**ادهم كول  وانت ساكت 

**اكرم هي مراتك مش حاتيجي 

**ادهم قالت جايه 

يا مليكه الاكل حايبرد 

طلعت مليكه بفستان تاني اسود نص كم 

اللي كانت لابساه كان قصير وكات ومبين صدرها 

**مليكه سلام عليكم 

**اكرم وعليكم السلام 

ادهم بص ليها نضره كلها احترام لما شافها غيرت هدومها وابتسم ليها 

اكرم شاف نضرات ادهم ليها واقسم من جواه إن ابن عمو  واقع في حبها


خلصو الغدا وراحت هي تعمل ليهم القهوه وسابتهم في البلكونه يتكلمو في الشغل 


راح اكرم 

نسرين بلعجيلي 


وادهم دخل عندها المطبخ 

**ادهم بتعملي ايه ؟

**مليكه بعمل صينيه كنافه تاكلوها  مع الشاي 

**ادهم اكرم راح 

بقولك انت ليه غيرتي هدومك اللي كنت لابساه كان احلي عليكي الفستان دا وحش 

**مليكه بثوتر اللي لاقيت قدامي لبستو الثاني ماينفعش اطلع بيه قدام اكرم بيه عيب انا عمري مالبست كده في الشارع وانا اسفه لو احرجتك 

**ادهم ايه اللي بتقوليه  دا بي العكس انا مبسوط منك ومن تفكيرك يلا عشان تجهزي شنطتك ورانا سفر و الكنافه دي نسلي بيها في الطريق 

**مليكه بخضه سفر؟!؟!

**ادهم ومالك خفتي كده ليه مش حاخطفك 

**مليكه لا بس احنا عمرنا ما طلعنا مع بعض وحتي الشقه اول مره اكرم يجي عندنا 

**ادهم هو زعلان عشان عرف انها معندهاش ثقه فيه 

حا نسافر  شرم الشيخ عندي شغل والاسبوع دا بتاعي ومش حسيبك ولا قولك خلاص روحي لي امك 

**مليكه قولت شرم الشيخ انا عمري ما روحت هناك فريره واجهز الشنط


****************************

يا ترا ادهم وقع في حبها ؟؟

وايه اللي مستنيهم في شرم الشيخ ؟


يتبع 

تكملة الرواية من هناااااااااا


تعليقات

التنقل السريع