رواية انتقام عشق الصعيد الجزء الثاني البارت الخامس 5بقلم الكاتبه المجهوله
رواية انتقام عشق الصعيد الجزء الثاني البارت الخامس 5بقلم الكاتبه المجهوله
انتقام عشق الصعيد الجزء التاني 5
اخدت نور يزن وراحت بيه للمكان الي قالت عليه المدرسه
كان في واحده قاعده ولما شافت يزن راحت عليه
نور اتفاجأت لما شافت بنت ماسكت ايد يزن ومكنتش عشق
نور للبنت: انتي مامته
البنت: لا انا الداده بتاعته مين حضرتك
نور: ممكن اشوف مامته
البنت باستغراب: هو يزن عمل حاجه
نور: لا خالص انا بس عايزه اتعرف عليها
البنت: طيب اتفضلي معايا هي مستنيه في العربيه
نور بصت لعمر اخدت منه الاذن عشان تروح وهو هز راسه بروحي
راحت فعلا معاها لحد موصلوا للعربيه
البنت شاورت للسواق يفتح الباب وهو فتحه
نور بصت جوه العربيه بس ملقتش حد
الكاتبه المجهوله H
نور: هي فين
البنت باستغراب: مش عارفه الهانم كانت هنا
عمر لنور: خلاص يا نور يلا عشان نمشي
نور: بس يا عمر..
عمر: قلت يلا يا نور
عمر اخد نور ومشيوا مع بنتهم
ركب يزن العربيه مع البنت وشويه وجات عشق
حضنت يزن وقعدته على رجلها
البنت لعشق: كان في واحده عايزه تقابلك يا هانم بس ملقناكيش في العربيه
عشق: انا كنت بجيب حاجه من السوبر ماركت ومين هي دي
البنت: مش عارفه شتفها جوه مع يزن وقالتلي عايزه اشوف مامت يزن
عشق ليزن: عملت اي يا يزن
يزن بغضب طفولي: انتوا كلكوا شاكين فيا لي وربنا معملت حاجه
عشق: امال في اي ومين دي
يزن: دي اسمها طنط نور وقالتلي عايزه اشوف مامتك لما عرفت ان انتي اسمك عشق زي اسم بنتها
عشق اتصدمت لما سمعت اسم نور بس مبينتش
البنت: هي فعلا اسمها نور لان سمعت جوزها بيقلها يا نور
عشق: اسمه اي جوزها
البنت: عمر تقريبا
عشق هنا اتأكدت ان نور صحبتها هي الي سألت فسكتت
هي من جواها كانت زعلانه عشان مقدرتش تشوف صحبتها بس ابتسمت لما افتكرت ان يزن قال بنت نور اسمها عشق
الكاتبه المجهوله H
عشق لنفسها: يعني نور وعمر دلوقتى عندهم بنوته وسمتها على اسمي
عدت الايام وجه يوم الافتتاح
عشق كانت في اوضتها بتخرج هدوم من الدولاب لما قاطعها خالد الي حضنها بحب
خالد: حبيبتي بتعمل اي
عشق: بختار فستان
خالد لفها ليه وقال: سيبك من دول انا جبتلك حاجه احلى
عشق: فين
شاورلها خالد على الفستان الي كان في بنت وافقه عند الباب ومسكاه
كان فستان احمر طويل وضهره كان شبه مفتوح وكان متصمم بطريقه تجنن
عشق: اي ده..ده تحفه بجد
خالد: بجد عجبك ذوقي
عشق: يجنن يا خالد
خالد: طيب ادخلي يلا خدي الشاور بتاعك لحد الميكب ارتست متيجي ويزن انا هخلي الداده تلبسه
عشق: شكرا يا خالد
خالد قرب باس راسها وقال بحب: مفيش بينا شكر يا قلبي وبعدين خلاص ابعدي كدا بدل مافقد اعصابي والبنت وافقه عيب تقول علينا اي
الكاتبه المجهوله H
خرج خالد وعشق ضحكت
خالد تليفونه رن وكان صقر
خالد: اي يا صقر عملت اي
صقر: كله تمام الرجاله خلصوا كل حاجه ومش فاضل غير حاجات بسيطه بس
خالد: طيب بقلك اي
صقر: اي
خالد: هي عيلتك جايه
صقر: مش عارف انا بقول ده افتتاح وحاجه تخص الشغل فمش لازم
خالد: واي يعني هاتهم انت بس
صقر: تمام
قفلوا مع بعض وراح خالد يجهز
عند صقر
نزل صقر عند العيله
صقر: زي مانتوا عارفين النهارده افتتاح فرع شركه العشق بتاعك خالد الراوي وهو اصر عليا اعزمك تيجوا وقال مفيش مجال للاعتراض
جعفر: انا تعبان ومش هقدر اجي
وفاء: وانا هقعد مع ابوك اكيد
صقر: عشان خاطري يا ابوي انا وانت عارفين انت مش عايز تيجي لي بس بالله عليك تيجي
سابهم صقر وطلع
عمر: خلاص يا عمي نروح
احمد: هو لو مكنش عايزك بجد معاه مكنش هيقلك
نور: اكيد يا عمو مش هتكسف صقر
مرام: ولا هتسبنا نروح لوحدنا
نور: نروح اي لو عمو جعفر مراحش مش هنروح
جعفر بصلهم بحب وقال: قوموا اجهزوا عشان منتأخرش
الكاتبه المجهوله H
باليل في الشركه
كان داخل صقر ومعاه جعفر ووفاء واحمد ومرام وعمر ونور وعيالهم مالك وعشق اسيل
استقبلهم خالد بترحاب
جه يزن من ورا خالد
يزن: بابي بابي
انتبه يزن للناس الي واقفه مع باباه
خالد: تعالى يا يزن سلم على ضيوف بابي
صقر بصله بتركيز وقال في نفسه: يزن…هو شبه عشق ولا انا بيتهيألي
قاطع تفكيره يزن الي مد ايده يسلم عليه
عشق الصغيره: يزن
يزن: عشق ازيك…قال لنور: ازيك يا طنط نور
نور: كويسه يا حبيبي
عمر لخالد: هو ده ابنك
خالد: ايوه انتوا تعرفوه ازاي
نور:هو وعشق بنتي اتقابلوا في الحضانه وبقوا صحاب
خالد: هي دي عشق يا يزن الي بتقول انها عنيها حلوه وعندها خدود حمره وشعرها الطويل ببعجبك
يزن اتكسف وقال بغضب طفولي: بابي
عمر ليزن وهو ماسكه من قفاه: انتي بتتغزل في بنتي يلا من ورايه
يزن: لا انا…انا مش قصدي عليها
عشق بزعل: امال على مين
يزن شاف زعلها وقال: لا عليكي انا بقول كدا عشان يسيبني متزعليش
عمر بصلهم الاتنين وهو فاتح عنيه من الصدمه
الكل ضحكوا بعدين دخلوا قعدوا على ترابيزه مخصصه ليهم
بدأ العرض
خالد رن على عشق
خالد: اي يا عشق كل ده خلصتي ولا لا
عشق: اه خلصت ابدأ انت وانا نازله اهو
طلع خالد على الاستيتش وبدأ يتكلم
الكاتبه المجهوله H
خالد: انا خالد الراوي صاحب سلسله شركات العشق العالميه انا بدأ بشركه واحده وللاسف مكنتش هنجح…لولا بس ظهور حد في حياتي رجعلي الامل تاني الشخص ده ساعدني وقواني ووقف شركتي على رجلها من تاني ومع فضل ربنا ثم فضلها شركتي بقت سلسله شركات
خالد شاف عشق الي كانت نازله من على السلم ووقفت تسمع كلامه
كمل خالد وهو بيبصلها بحب: الشخص ده مكنش ليه بس فايده على شركتي وحياتي العمليه بل كان ليه اثر كبير في حياتي الشخصيه هي واحده…واحده دخلت حياتي وغيرت خالد الراوي وقعته في حبها….طول ال 6 سنين الي فاتوا كانت مختفيه ومحدش كان يعرف غير اسمها بس النهارده انا هخلي الكل يشوف احلى حاجه ربنا بعتهالي هي مراتي وطبعا معاها ابني
عشق كانت واقفه مبتسمه
عند صقر على التراييزه
نور: شكله بيحبها اوي
مرام: مش شيفاه بيتكلم ازاي دي كلمه حب قليله بالنسبه ليه
وفاء: طب مش هتخرج عشان نشوفها.
خالد: دلوقتي اقدملكم مراتي وام ابني وشريكتي عشق
بدأ الكل يسقف و…..
يتبع….
يترا اي الي هيحصل عشق هتروح لخالد ولا لا وصقر الكل هيكون اي رده فعلهم لو شافوها؟؟؟
اكتب في بحث جوحل( مدونة قصر الروايات) تظهر القصص كامله
تابعونا علي قناة التليحرام من هنااااااااااا
ليصلكم اشعار بالنشر
الجزء الاول من هناااااااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا