رواية انتقام عشق الصعيد البارت 27بقلم الكاتبه المجهوله
رواية انتقام عشق الصعيد البارت 27بقلم الكاتبه المجهوله
انتقام عشق الصعيد 27
سكتوا الكل لما سمعوا صوت من السماعه وكان صوت عشق
عشق بهمس: سمعاكم
صقر: عشق انتي كويسه
مرام: حصلك حاجه
نور: ريهام مسكتك
عشق بصوت واطي: اسكتوا بقى انا كويسه المهم مرام عرفتي تنقلي الفيروس ولا لا
مرام: الحمدلله لحقت انقله
صقر: طيب انتي فين
عشق:انااا…وسكتت
صقر: عشق انتي فين
عشق: هقلكم بس متتعصبوش
صقر: اخلصي
عشق: انا في بلكونه ريهام
نور: وهو الي الي يعصب
عشق بتوتر: روحوا لبلكونه ريهام وهتعرفوا
فعلا اتحركوا لبلكونه ريهام الي على الجنينه
وقفوا الكل بصدمه لما شافوا عشق
عشق كانت واقفه على حاجه جنب البلكونه بس كانت صغيره جدا على عشق واي حركه غلط كانت هتوقعها
صقر بغضب: انتي بتعملي اي عندك
عشق: ملقتش مكان اروح فيه غير هنا عشان متمسكش
صقر وهو بيحاول يهدى:دلوقتي حالا ترجعي البلكونه وتخرجي من الاوضه
مرام: مش هينفع تتحرك دي ممكن تقع
عشق: اصلا مش هينفع ريهام دخلت وقفلت الباب من جوه ولو انا خرجت مين هيقفل الباب
صقر: اخرجي يا عشق
عشق: لا مش هخرج
صقر: امال هتفضلي مكانك كدا
عشق: لا هنزل بس مش من الباب
الكاتبه المجهوله H
نور ومرام بصوا لبعض لما فهموا عشق هتعمل اي
نور ومرام في صوت واحد: لا يا عشق اوعي
احمد: وطوا صوتكم
عمر: ممكن ريهام تخرج وتشوفها
صقر: هي عشق هتعمل اي
عشق: هنط
صقر: نعم يا روح امك
عشق: اي هنط امال هفضل هنا
نور: لا يا عشق بالله عليكي
مرام: ممكن يحصلك زي اخر مره ورجليكي يتكسروا
عشق: بس يا بت انا هنط على نجيله يعني مش هيحصلي حاجه وسعوا بس
صقر: اياكي يا عشق هزعلك
عشق: مش باخد رأيك وعند فيك اهو
واستعدت عشق عشان تنط
صقر جري وقف تحت البلكونه ولما نطت عشق لحقها صقر بس من قوه الوقعه صقر رجليه مكنتش شيلاه وفقد توازنه وكان بيرجع لورا بقوه لحد موصل لحافه حمام السباحه وفاجأه وقع فيه هو وعشق
صقر وهو بيتنفس بسرعه: عشق انتي كويسه
عشق وهي بتاخد نفسها: كويسه انت حصلك حاجه رجليك حصلهم حاجه
صقر: لا انا كويس
صقر سرح في عشق وهي سرحت فيه بس قطع لحظه السرحان دي صوت البنات وهو بيندهوا عليهم
خرجوهم من المايه
نور: انتوا كويسين
احمد: حد حصله حاجه
عمر: صقر رجلك فيها حاجه
صقر: لا احنا كويسين الحمدلله
بعد عتاب من البنات لعشق وكلام طويل
صقر: كفايه كدا لازم نطلع نغير هدومنا عشان منتعبش يلا يا عشق
عشق: يلا
الكاتبه المجهوله H
وفعلا طلع الكل وكل واحد راح اوضته
عند عشق وصقر
عشق خرجت هدوم ليها ولصقر
صقر: ادخلي انتي غيري جوه وانا هغير هنا
عشق: طيب لما تخلص قولي
صقر: تمام
عشق بصت على حاجه في الدولاب شويه
صقر: اي واقفه كدا لي
عشق: هااا..معلش كنت بشوف حاجه
اخدت عشق حاجه من الدولاب وخبتها ودخلت الحمام بسرعه
بعد شويه خبط صقر على باب الحمام
صقر: عشق انا خصلت تقدري تخرجي
عشق: طيب
عشق وهي بتبص لنفسها في المرايه: اديله فرصه يا عشق ده جوزك وانتي بتحبيه وهو…هو بيحبك اه
خرجت عشق من الحمام وصقر كان ماسك تليفونه ومركز فيه بس قطع تفكيره خروج عشق
صقر: انا هروح انااااام
اتصدم صقر من منظر عشق
كانت لابسه قميص قصير لونه موڤ ومسيبه شعرها الطويل الجميل على ضهرها وحاطه ميكب بسيط زاد جمالها
عشق: صقر
مردش عليها
عشق بخجل: اي انا شكلي وحش
قرب منها صقر وقال: لا انتي زي القمر
عشق اتكسفت ونزلت وشها الارض وقال بخجل: شكرا
رفع صقر وشها وشال خصلات شعرها الي نزلت على وشها بايده برقه
صقر: عايزه تقولي حاجه
عشق سكتت شويه وكانت بتفرك ايديها ومش عارفه تقول اي بس استجمعت شجاعتها وحضنته بحب
عشق بهمس: بحبك يا صقر
صقر فاجأه شال ضم عشق وشالها ولف بيها
الكاتبه المجهوله H
عشق: نزلني يا صقر
نزلها صقر وبص في عنيها بحب: وانا بم*وت فيكي يا قلب صقر بعشقك يا عشق الصقر
وحضنها مره كمان وشال ونيمها على السرير
صقر بحب: بحبك
عشق: وانا بحبك يا ابو يزن
صقر: يزن
عشق: اممم يزن اول ولد لينا يا صقر هسميه يزن
صقر: جميل الاسم عجبني وانا بصراحه عايز اجيب يزن بسرعه
وراحوا مع بعض لعالمهم الخاص
تاني يوم الصبح
صقر صحي على صوت خبط الباب
بعد عشق عن حضنه وغطاها وقام يفتح
صقر بنعاس: نعم يا ماما
وفاء: يقطعني يا ولدي صحيتك انا بس لقيتك اتأخرت انت وعشق فقلت اطلع اطمن عليكم
صقر: ولا يهمك احنا كويسين مفيش حاجه
وفاء: طيب عشق صحيت
صقر بمكر: لا ادخلي صحيها
استغربت وفاء من ضحكت صقر ودخلت
اتصدمت وفاء من منظر عشق الي نايمه وبصت لصقر الي ضحكلها
كان هيتكلم بس سكت لما لاحظ ان عشق بتتحرك
عشق وهي مغمضه عينيها: صقر
صقر: اي يا روحي
فتحت عشق عينيها ووجهت نظرها لصقر بس برقت بصدمه لما شافت مامتها
بصت عشق على نفسها واستوعبت انها مش لابسه حاجه فرفعت الغطاء عليها بسرعه
عشق بصت لصقر بعدين وفاء وقال بخجل: ماما
وفاء بضحك: ايوه ماما مالك مكسوفه كدا لي
عشق اتكسفت اكتر وبصت لصقر
صقر: والله يا ماما انا مستغرب الكسوف ده دلوقتي امبارح مكنتش شايفه
عشق بزعيق ليه: صقر
صقر: عيونه
وفاء: قصدك اي قولي
صقر قرب من وفاء وقالها حاجه في ودنها خلتها شهقت وحطت ايدها على بقها
عشق اتكسفت وغطت وشها بالغطاء
وفاء: لم نفسك يا واد انا هنزل دلوقتي وهخلي سحر تجبلكم الاكل ومتنزلوش انتوا
صقر: ماشي يا ماما وقولي للشباب تحت يروحوا هما المقر ويعملولنا انا وعشق اجازه الاسبوع ده
عشق رفعت راسها من تحت الغطاء وقالت: يالهووي اسبوع
وفاء: اسيبكم انا واتفاهموا انتوا
الكاتبه المجهوله H
خرجت وفاء وصقر قفل الباب
عشق: لي اسبوع يا صقر كتير اوي
صقر: مش كتير ولا حاجه يا حبيبتي وبعدين انا كنت هاخد شهر اجازه ليا وليكي بس هما محتاجنا في المقر عشان كدا خليتها اسبوع بس
عشق: طيب لي الاجازه ملهاش لازمه
قعد صقر جنب عشق ومسك خصلات شعرها يلعب بيها
قال صقر: عايز اقعد معاكي واشبع منك وعايزه كمان وقعت عشان نجيب يزن
عشق: انت استغلالي على فكره من وقت مقلت الاسم وانت شوف بتعمل اي
صقر: ولسه مشفتيش حاجه
وشدها لي وتاهوا في عالم حبهم
تحت عند وفاء
وفاء: جهزتي كل حاجه يا سحر
سحر: ايوه الاكل قرب يجهز
تمام خلصي وقوليلي
وفاء قعدت على السفره
جعفر: لمين الاكل ده كله يا وفاء
وفاء بضحك: لصقر وعشق
جعفر: ومالك بتضحكي لي
وفاء: مفيش حاجه
جعفر: مش تقيل الفطار ده عليهم على الصبح
ريهام: مينزلوا ياكلوا هنا لي نطلعلهم
وفاء: عشان هما تعبانين ومش هيقدروا ينزلوا ولا الاكل مش تقيل ده عشان يرموا عضمهم
جعفر باستغراب: تعبانين مالهم يعني
وفاء بصتله عشان تفهمه بس هو قال:في اي مالهم خليكي انا هطلع اشوفهم
مسكوا عمر الي فهم وفاء عايزه تقول اي وقال: استنى يا عمده
جعفر: اوعى يا واد هطلع اشوف مالهم
احمد: لا ي عمده كدا انت هتعطل صقر عن مهمته وهيدايق
جعفر: مهمه اي دي
عمر بصوت واطي: اي الغب*اء ده بقى
جعفر: بتبرطم تقول اي ياد اوعى كدا
عمر: مينفعش تطلع هتعطل صقر عن المهمه
جعفر: انتوا جنيتوا بقى مهمه اي ده
عمر بعصبيه: يووووه المهمه هي ان صقر بيجيبلك عمده صغير يا عمي واقعد بقى عشان تعبتني معاك
شهقوا البنات واتكسفوا الا ريهام الي مكنتش طايقه نفسها
الكاتبه المجهوله H
جعفر: متقول كدا من الاول خلاص مش هطلع
ضحكوا على جعفر وعمر كلهم بعدين كملوا اكل
وفاء: ايوه صح ابقوا اعملوا لصقر وعشق اجازه اسبوع
خلصوا الكل فطار ومشيوا وسحر طلعت الفطار لصقر وعشق
كانوا بياكلوا وتليفون صقر رن ورد عليه
صقر: عشق انا لازم اخرج دلوقتي
عشق: في حاجه
صقر بتوتر: حاجه فس الشغل هروح اخلصها ارجع علطول
عشق: بجد مش هتتأخر ولا بتقولي كدا زي كل مره
صقر: لا يا حبيبتي هحاول متأخرش
عشق: طيب لا اله الا الله
صقر: محمد رسول الله
مشي صقر وعشق غيرت هدومها ونزلت قعدت مع مامتها
خلص اليوم وجه اليل ورجعوا الشباب من المقر واتجمعوا نع بعض في الجنينه
عمر: فين صقر
عشق: هو مش المفروض معاكم
احمد: معانا ازاي دي طنط قالت نعملكم اجازه فاي الي هيجيبه
عشق وقفت بصدمه: يعني اي ده قايلي الصبح ان في حاجه في الشغل وعايزينه ضروري
احمد وعمر بصوا لبعض
عشق: انتوا بتبصوا لبعض كدا لي في اي
نور: انتوا تعرفوا اي ومخبينوا
عمر: والله منعرف حاجه احنا كمان مستغربين
قاطعهم دخول صقر وعشق جريت عليه
عشق: كنت فين يا صقر واوعى تقولي في الشغل لسه دلوقتي عرفت انك مرحتش المقر ولا حد كلمك من هناك اصلا
صقر: طيب انتي متعصبه لي اهدي شويه
عشق: يعني اي اهدي اهدى ازاي وجوزي قايلي راح الشغل وهو مراحش وراجع متأخر كنت فين الوقت ده كله يا صقر
صقر سكت ومعرفش يقول اي بس قال: كنت في المستشفى
عشق: وبتعمل اي في المستشفى
صقر: كنت تعبان شويه من فتره فعملت تحاليل والنهارده النتيجه طلعت
عشق: اقنعني انك كنت بتجيب النتيجه في عشر ساعات
صقر: مهو انا عملت اشاعات واضطريت استنى
عشق: بخوف ولي كل ده انت فيك اي
صقر بتوتر: مفيش يا حبيبتي كانوا شاكين في حاجه بس الحمدلله انا كويس
حضنته عشق بخوف وحب وقال: الحمدلله
قعدوا الكل وبدأوا يناقشوا في اخر معلومات وصلوا ليها وللاسف مش استفادوا حاجه وبعد كلام كتير كل واحد راح اوضته
الكاتبه المجهوله H
عند عشق وصقر
نام صقر واخد عشق في حضنه وبعد شويه فتحت عشق عنيها وبعدت عن صقر واخدت تليفونه بس للاسف معرفتش تفتحه فرجعته مكانه ونامت تاني
تاني يوم الصبح صحيت عشق على صوت رساله على تليفونها وملقتش صقر جنبها
عشق: صقر صقر في الحمام
مفيش صوت
فتحت عشق تليفونها وشافت الرساله رساله خلت عنيها تدمع
كان محتوى الرساله بيقول: حرام جوزك يببقى عنده قمر زيك ويسبها ويروح لوحده تانيه وقبل متقولي حاجه روحي على العنوان ده هتلاقيه هناك واه صح امبارح هو مكنش في المستشفى كل الحكايه دي اهو ألفها عليها عشان يخبي عملته باااي
قامت عشق لبست بسرعه ونزلت جري
شاوفوها الشباب وهي نازله
نور: صباح الخير
عشق بسرعه: صباح النور
مرام: في اي بتجري لي ورايحه فين كدا
عشق: مفيش حاجه رايحه مشوار بسرعه وجايه
نور لاحظت عنيها الي لونه احمر من العياط فحضنتها
عمر: في يا عشق
عشق: صحيت ملقتش صقر جنبي ولقيت الرساله دي
خرجت تليفون والكل قريوا الرساله
احمد: مستحيل صقر يخونك يا عشق
عمر: صقر بيعشقك
نور: طيب تعالوا نروح ونتأكد
عشق: يلا
وفعلا ركبوا عربياتهم واتوجهوا للعنوان الي في الرساله
بعد شويه كان واقفين قدام عماره كبيره وفخمه
عشق نزلت
عمر: اي الي هيجيب صقر هنا بس
احمد: انا معتقدش انه هنا لان احنا منعرفش حاجه عن المكان ده
عشق وهي باصه لمكان معين: لا صقر هنا عربيته هناك
بصوا تجاه العربيه وعشق وصلتها رساله
الرساله: كويس انك وصلتي بسرعه اطلعي الدور التالت الشقه الي على الشمال وهتلاقي حبيب القلب جوه
جريت عشق على فوق والكل وراها لحد موصلت عند الشقه
وعشق كانت بتخبط بقوه
وفتح…..
يتبع…..
يترا مين فتح الباب وصقر فعلا بيخون عشق وهو مع بنت تانيه ومين الي كلم عشق؟؟؟؟
اكتب في بحث جوحل( مدونة قصر الروايات) تظهر القصص كامله
تابعونا علي قناة التليحرام من هنااااااااااا
ليصلكم اشعار بالنشر
الرواية كامله من البداية من هناااااااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا