رواية عشق الحمزه البارت 6-7-8-9-10بقلم فاتن جمال جديده وحصريه في مدونة قصر الروايات
رواية عشق الحمزه البارت 6-7-8-9-10بقلم فاتن جمال جديده وحصريه في مدونة قصر الروايات
البارت السادس
حمزه مستني شروق
شروق بكسوف وابتسامه خرجت وهي لابسه فستان نبيتي شكله يجنن عليها
حمزه اي القمر ده لا دانا انزل اجيب الماذون
شروق بخجل حمزه بطل تكسفني
حمزه طب ياله بينا
شروق هنروح علي فين
حمزه بطلي تسالي واصبري يا ست البنات
شروق بابتسامه حاضر يا سيد الرجاله
حمزه بص ليها وباس جبينها
نزلوا تحت وركبو العربيه وحمزه قال للحرس محدش يجي وراء
وراء حمزه كان في عربيه ماشيه وراء
حمزه ممكن بق تربطي عيونك الحلوين بالبتاع ده
شروق ليه
حمزه حبيبتى ممكن متساليش
شروق حاضر
حمزه بابتسامه احبك وانتي مطيعه كدا
شروق اهو اعمل حاجه تانيه
حمزه لا يا حبيبتي
حمزه نزل من الغربيه ومسك ايد شروق ونزلها
شروق حمزه احنا فين
حمزه ثواني يا روحي وهتعرفي
حمزه لف شال لشروق الغمامه الاي علي عينيها
شروق بدأت تفتح عيونها لقت نفسها في يخت في نص البحر كله متزين بالورود
حمزه اي رايك يا نور عيني
شروق كل ده علشاني يا حمزه
حمزه انتي تستاهلي كل حاجه يا روح حمزه ممكن بق تلفي
شروق لفت وحمزه لابسها سلسله ونزل علي رجليه وفتح علبه فيها خاتم وقال شروق تقبلي تتجوزيني
شروق عيونها دمعت ونزلت علي نفس مستوى حمزه ومسكت وشه بايديها وهزت راسها باه
حمزه حضنها وباس جبينها وقال اوعدك انك تفضلي فحضني لاخر ثانيه في عمر مش اخر يوم
شروق بعد الشر عنك يا حبيبي
حمزه الله القمر وقال بصوت عالي بحبك يا شروق
شروق حضنته وقالت وانا كمان بحبك وبموت فيك
حمزه بعد عنها شويه ولابسها الخاتم وقال بكره هرن علي باباكي وأقوله
شروق بس
حمزه قطع كلامها ملكيش دعوه بالي هيحصل ومحدش يقدر يبعدك عني مهم حصل
شروق بموت فيك
حمزه بأس جبينها بقولك اي تعالي نقوم علشان شكلي هطلب ايديك من عمي بس وانا جايب منك ولد
شروق بكسوف حمزه بطل تكسفني
حمزه ليه بس دانا هكون حنين
شروق ضربته في صدره بهزار
حمزه بابتسامه وقال اي رايك في السلسله
شروق جميله اوي يا حمزه
حمزه حط أيده علي وسط شروق والموسيقي اشتغلت وبداء يرقص هو وشروق علي اغنيه نخبي ليه في اسرارنا وانا وانت مفيش غيرنا
عند عماد العمده
اي عملت اي
واحد مجهول متقلقش يا باشا نص ساعه وهكون ببغلاك معد وصول جثة حمزه الهادي
عماد هستنا
سكرتيرة حمزه
ايو يا عماد بيه
عماد خلاص كدا دورك خلص
السكرتيره تمام يا عماد بيه بقيت فلوسي
عماد الصبح هيكون عندك
عند حمزه شروق نائمه في حضنه وهو مبسوط بوجودها جانبه
حمزه شروق
شروق بص لحمزه وهي تبتسم نعم يا عيون شروق
حمزه تعالي نقعد عايز اقولك حاجه
شروق لا عايزه افضل ارقص معاك
حمزه متخافيش مش هخرجك بره حضني
شروق بابتسامه
حمزه شد شروق ليه وقاعدها علي رجله وقال قوليلي بق حياتك كانت عامله ازاي في امريكا
شروق بخبث كانت مش عارفه وضحكت
حمزه والله بتضحكي علي اي
شروق اصلا انا الاي هقوله كله انت اكيد عارفه
حمزه ابتسم
شروق اهو شفت يعني صح انت عارف كل حاجه
حمزه طب اقولك حاجه
شروق ياريت
حمزه فاكره يوم اجتماع عمي في النمسا
شروق اممم
حمزه كنتي انتي معا عمي وخالتي شفتك يوميها كنت واقفه بتضحكي مع بنت اجنبيه
شروق بغيظ وانت بق كنت مركز مع البنت الاجنبيه
حمزه مفيش غيرك جو قلبي
شروق طب اقولك حاجه انا كمان فضلت ابص عليك لما عرفت انك جاي
حمزه عارف وانا كنت مراقب كل حركاتك
شروق طب ليه مجتش مع بابا لما قال ليك تتغداء معانا قبل معا الطائره
حمزه علشان مكنش ليس الوقت المناسب الاي اشوفك فيه
شروق وجه الوقت
حمزه طبعا اوعي تكوني فاكره انك لما قدمتى علي دراستك في مصر انا مكنتش عارفه
شروق حوطت رقبته بايديها وقالت حمزه
حمزه بحب نعم يا نور عيني
شروق انت رخم
حمزه ضحك وقال وانا الاي فاكرك هتقولي تعال نتجوز دلوقتي
شروق حمزه انت قليل الادب
حمزه عارف
شروق طيب ممكن نرجع علشان تعبت طول النهار
حمزه بخبث علشان تعبتي والا علشان خايفه
شروق ااااخايفه من اي
حمزه ضحك بموت فيكي اكتر وانتي وشك احمر اوي كدا بس اقولك ياله بينا علشان كدا شكلي هجيب بنوته مسكره زيك
شروق طب ياله
النور قطع مره واحده والبخت وقف
شروق حمزه الاي حصل
حمزه متخافيش ده عطل متخافيش
شروق حمزه متسبنيش
حمزه نزل تحت وخد شروق وقال ممكن تخليكي في الاوضه هنا لحد ماجي
شروق لا انا خايفه حمزه بعصبيه
شروق اسمعي الكلام
حمزه بأس جبينها وقال متخافيش
فوق رجاله مسلحين دوره عليه في كل مكان عايزه ميت
حمزه طب والرجاله تدور ليه انا اجي ليهم بنفسي
الرجاله هجمه عليه
تاني يوم في بيت العمده الحرس
عماد بيه في نعش بره
عماد بفرح الغبي نسي يكلمني بس مش مهم دخل النعش
عماد للخدامه نادي الباشا من فوق
الباشا في اي يا زفت فضلت تقول ساعه وخبر موته هيكون عندك ومفيش حاجه يا فالح والمناقصه فاضل عليها اربع ايام
عماد با باشا انا جبتلك جثته مش خبره
الباشا انت بتقول اي
الحرس دخله بالنعش
عماد افتح النعش
الباشا بفرحه ليكو كلكو مكافاه
الحرس فتح النعش ......
يتابع
البارت السابع
البارت المرادي طويل يارب يعجبكو
عماد فتح النعش
الباشا بعد ماكانت الضحكه علي وشه انقلبت لغضب وخوف شديد
الباشا مين ده فين حمزه
عماد اتخض وقال بصوت مليان خوف حمزه قتله
الباشا مين ده
عماد بعصبية ده الراجل الاي كنت مكلفه بقتل حمزه
الباشا يعني حمزه عرف أننا ورا كل ده هيموتنا يا غبي
عماد يا ابن الكل**ب مش هسيبه
الباشا مسك عماد من القميص بتاعه انت غبي انت متعرفش انت بتلعب مع مين ده حمزه الهادي طول عمرك بتخسر قدامه من صغرح وانت غبي
عماد شال ايد أبوه وقال وانت بق الاي كنت بتكسب قدام أبوه وجدو مانت كمان كنت بتخسر
الباشا انت بتكلمني ازاي كدا انت ناسي انا مين
عماد لا مش ناسي انت الباشا وانا مش هسيب حمزه الهادي غير وهو ميت
عند حمزه
في الطايرة
شروق .حمزه ممكن بق تقولي الاي حصل
حمزه حاطت أيده علي كتف شروق وقال بصوت هادئ يا حبيبتى مفيش حاجه حصلت كل الموضوع أن البطارية كان فيها سلك سايب وطلبت الحرس يجيبو كهربائي وعلشان فستانك كان مفتوح مكنش ينفع اطلعك فوق بس ادي كل الموضوع
شروق امال اي صوت ضرب النار الاي سمعتو
حمزه حببتي ده فرح في يخت تاني وبعدين انتي ناسيه انتا كنا في الصعيد وكلها ضرب نار
شروق طيب انت بق الاي خلنا ننزل قبل ما اخلص شغلي
حمزه اعتبري كل حاجه خلصانه
شروق طيب وفيها اي كنت فضلت هناك
حمزه شروق ممكن كفايه كلام دماغي مصدعه وبعدين قولت ليكي عندي شغل ومقدرش اسيبك لوحدك وكمان موضوع المشروع بتاعك اعتبريه خلصان
شروق بدلع طيب خلاص متزعلش
حمزه مقدرش ازعل منك
بعد وقت حمزه وصل شروق القصر وقال ليها انزلي انتي انا لازم اروح الشركه عندي شغل
شروق بتعب حاضر
حمزه مالك في اي
شروق مفيش حاجه متشغلش بالك هكون كويسه
حمزه طيب
حمزه ركب العربيه وراح الشركه
بعد وقت
حمزه وصل الشركه
طلع علي مكتبه
مراد عامل اي
حمزه الحمد الله بخير
مراد بضحك مش عارف والله انت بتجيب الثبات بتاعك ده منين انت غلبت ادهم اخوك الاي يشوفك يقول انك الاي شغال في الجيش مش هو
حمزه ومين قالك اني مش شغال في الجيش
مراد وده ازاي بق
حمزه انت فاكر أن كل واحد علشان يكون عارف كل حاجه لازم يكون رائد أو ظابط في الجيش تبق غلطان يا مراد بيه
مراد انت يا ابني حكايه والله المهم قولي عملت اي انا متأكد أن عماد العمده دلوقتي هيموت من الخوف هو وابوه
حمزه المهم الاول مريم السكرتيره فين
مراد متخافش سافرت هي واهلها
حمزه البنت دي مش لازم عماد يعرف عنها حاجه
مراد متخافش بس بجد طلعت اصيله
حمزه اممم
مراد مش هتقولي الاي حصل من يوم مريم ماقلت ليك
حمزه فلاش باك
مريم ..حمزه بيه ممكن ادخل
حمزه ادخلي حمزه عايزه حاجه
مريم ااانا عايزه اقول لحضرتك حاجه
حمزه قولي
مريم المناقصه بتاعت ارض الفيوم
حمزه مالها
مريم حضرتك عرفت مين داخل في المناقصة ده
حمزه ايو كذا حد ومنهم عماد العمده وتحت منه شركه من شركاته بس محدش يعرف انها ملكة
مريم يا فندم عماد ده مش ناوي علي خير
حمزه عارف
مريم طيب انا كنت عايزه اقول لحضرتك حاجه حصلت امبارح
حمزه قولي
مريم بس والنبي احمي اهلي
حمزه بسم اهلك مالهم بالي انتي عايزه تقوليه
مريم ااانا عماد العمده طلب مني كل تحركاتك وانا مكنتش موافقه بس هو هدادني بأهلي
حمزه طيب اقعدي وحكيلي كل حاجه بالتفصيل
مريم فضلت تحكي لحظه ان عماد العمده قال ليها هيديها مليون ونص وكمان هيصرف علي اخواتها الصغيرين وأنها لو موفقتش علي كدا هيموت أهلها وان هي مقدرتش تخون العيش والملح وان حمزه ليه افضال كتيره عليها وأنها قرارت تيجي وتقوله كل حاجه
حمزه مريم متخافيش علي اهلك من مخلوق واسمعي كلام بالحرف ومريم فعلا سمعت كلام حمزه وقالت كل حاجه عن حمزه لعماد وطلبت منه فلوس علشان تعرف عماد ناوي علي اي وجه يوم سفر حمزه اسوان وعرفت أنهم ناوين علي موت حمزه وقالت كدا فعلا لحمزه وطلبت من عماد بقيت حقها وحمزه قال لمريم أنها خلاص كدا بقت بره العبه وان العب بق علي المكشوف
ولما الرجاله وصله وراء حمزه اسوان كان حمزه عارف وقرار أنه يخلي العمده وابنه يندمه في يوم
حمزه في اليخت والرجاله تدور ليه انا اجيلهم بنفسي وبدأ حمزه يضرب فيهم وعرف أن النعش الاي في اليخت التاني ده كان ليه وضرب نار عليهم وقتل الراجل الاي كان عماد بعتو ليه وفضل حمزه يضرب فيهم لحد ما حراس حمزه وصلو اليخت وخدو الباقي منهم وحمزه قال لرجالتو حطو الجثه دي في النعش وتروح العمده وابنه وينكتب عليها برقيه تعزيه وان الدور الجاي علي الباشا وابنه وبعدين نزل لشروق وفتح الباب شروق بخوف كنت فين كنت هموت من الخوف
حمزه كنت بشوف الكهرباء ياله بينا علشان هنسافر مصر الصبح شروق ليه الاي حصل
حمزه مفيش حاجه يا حبيبتي بس انا عندي شغل ولازم انزل مصر ضروري
باك
مراد حمزه وناوي تعمل اي معاهم
حمزه هخليه يتمنا الموت هو وابنه مراد انا عايز أسهم شركة السيراميك تنزل الأرض
مراد بضحك من عيني جه اليوم الاي هنتقم منه هو وابنه
حمزه متقلقش كل حاجه بوقتها بس انا لازم امشي دلوقتي
واياك تقول لامي حاجه
مراد بضحك متخافش
حمزه ضربه في رجليه انت اهبل مين الا يخاف انا بس مش عايز كل شويه تقولي خد بالك من نفسك والكلام ده
حمزه خرج من عند مراد وعينه مليانه شر
وصل القصر وطبعا غير كل طقم الحراسه
وأمر الحراس كلهم أنهم يخدو بالهم بكل حاجه
عند شروق كانت قاعده في الأوضه خايفه
سمعت صوت حمزه فتحت باب الاوضه لقت حمزه في وشها
شروق حضنت حمزه وحمزه بدالها نفس الحضن
شروق بخوف حمزه ممكن تقولي كنت فين واي الاي حصل أنا مش مصدقه الاي انت قولته
حمزه بهدوء ليه بس هو انا هكدب عليكي ليه
شروق مش عارفه بس انا متاكده أن في حاجه
حمزه بتعب طيب حاضر الصبح هقولك كل حاجه ممكن بق اروح انام
شروق مسكت أيده وقالت انت رايح فين
حمزه بخبث هنام تصبحي علي خير
شروق بدلع طيب ممكن تقعد جانبي لحد مانام
حمزه موافق بشرط
شروق شرط اي
حمزه تنامي في حضني
في امريكا
شريف ابو شروق
زي ماسمعت احجزلي بكره طايره لمصر
مي مامت شروق في اي ياشريف عايز تنزل مصر ليه عمي رجالها حاجه
شريف بعصبيه لا بابا كويس بس بنتك الاي مش كويسه
مى بخوف مالها شروق
شريف الهانم كانت مع حمزه في اوتيل لوحدهم وركبت معا يخت في النيل وفضلو فيه لصبح
مى طب وانت هتعمل اي
شريف هكسرها
مى يمكن حمزه عايز يتجوزها
شريف وانا قولت لا جواز من حمزه لا يعني لا
مي طب مين الاي قالك أنها كانت مع حمزه شريف انت بتراقب شروق
شريف انتي هبله انا مستحيل اعمل كدا انا عارف بنتي أو كنت عارف بنتي بس دلوقتي لا يا هانم معنتش بثق فيها بقنا كام سنه عايشين هنا عمرها مكلمت ولد وكنت مبسوط بكد بس الهانم كانت مكتفيه بحمزه بيه
مي بعصبية بي كفايه يا شريف وقولي مين قالك
شريف واحد من مصر بعتلي الصور اتفضلي شوفي بنتك المحترمه لابسه اي
مى بصدمه لا لا مستحيل دي تكون شروق
شريف للحرس بعصبية شديده احجزلي دلوقتي اهو طايره لمصر
يتابع #روايه عشق الحمزه
#بقلم فاتن جمال
ياترى الاي حمزه ناوي يعمله مع عماد والباشا
وياتر مين اللي كلم شريف وغرضه اي من كل ده
البارت الجاي في مفاجاه هنتعرف علي ادهم وهنعرف حاجات كتير مستخبيه
البارت الثامن
في بيت العمده
الباشا حمزه مش هيسكت لازم نعمل حاجه
عماد انا خلاص نويت انا الاي هقتله
التليفون رن والباشا رد واول ما قال الو وقت علي الارض
عماد بابا في اي مالك
الباشا حمزه بدا نهيتنا
عماد الاي حصل
الباشا اسهم الشركات كلها في الأرض
عماد ازاي
الباشا مره واحده وقع مابين ايد عماد
عماد انتو يا اغبيه تعالو بسرعه
في بيت مراد
مراد يا جدي متخافش عليا
جد مراد يا ابني عايز اطمن عليك كفايه بق دلع مع البنات
مراد بضحك انا بدلع مع البنات دول هم الاي بيجو لحد عندي
جدت مراد يا حبيبي مش انت بتحب
مراد انتي الاي فهماني يا تيته
الجده طيب نروح نخطبها
مراد بحماس وانا موافق بس سبوني افكر
تليفون مراد رن بص بعصبيه
جدو في اي يا مراد مالك
مراد دي امي بترن واكيد علشان تقولي
الجده تقولك علي اي
مراد ولا حاجه بعد اذنكو هرد عليها
مراد الو عايزه اي
ايمان مراد انت عملت اي في جوزي
مراد انا معملتش حاجه وبعدين بطلي بق كلمة جوزك دي بكرهك اكتر
ايمان بعصبية مراد لو عرفت انك السبب في الخساره الاي حصلت لعماد وابوه والا هو جوزي مش هتعرف هيجرلك اي مني
مراد قفل التليفون في وشها ورماه من ايدو
في بيت الهادي
هدي ومحمد قاعدين
هدي .محمد ممكن اقولك حاجه
محمد طبعا يا حبيبتى اتفضلي
هدي انا خايفه علي حمزه اوي
محمد ليه بتقولي كدا
هدي محمد حمزه بق طول اليوم بره ودائما متوتر وعلي طول مش هتم بصحته والنهارد كمان غير تقم الحراسه كلهم حتي بتوع ادهم
محمد بخوف حاول يدريه حبيبتى حمزه مش عيل صغير حمزه راجل وفهم وعارف هو بيعمل اي
هدي انت بطمني والا بطمن نفسك
محمد متخافيش انا عارف تحركات حمزه كلها
هدي بقلق ربنا يستر
عند حمزه
شروق نائمه في حضنه وهو بيلعب في شعرها بعد وقت قام من جانبها
حمزه راح اوضته واول مافتح الباب التليفون رن
حمزه عملت اي
المجهول حصل يا باشا
حمزه بكره بقيت فلوسك هتوصلك
حمزه وليس يا عماد الجاي موتك
عند ادهم في الجيش
احمد عسكري تحت إدارة ادهم
احمد ادهم بيه
ادهم ادخل يا احمد نعم في حاجه
فلاش باك
ادهم اخوك حمزه الصغير ظابط في الجيش بيحب شغله جد وبيحب البنات اكتر شاب وسيم وجميل بيحب ياخد باله من مظهره جدا دقيق في عمله طويل عندو عضلات ظابط طبعا لازم يكون كدا
ملوش في شغل حمزه بس دايما في ضهر حمزه واي مشكله عنده مبيقولش لحد غير حمزه
باك
احمد يا ادهم بيه القائد عايزك
ادهم تمام انا جاي
ادهم خبط علي الباب
توفيق ادخل
ادهم نعم يا فندم حضرتك طلبتني
توفيق ادهم انا عارف انك كان المفروض تنزل اجازه بس بسبب مشغباتك مع البنات اتحرمت من نزول الاجازه بس وده علشان خاطر حمزه باشا
ادهم في نفسه قائد في الجيش وبيحترم حمزه وآمال عامل عليا قائد ليه
توفيق ادهم انت سمعني
ادهم طبعا يا فندم وانا احترم قرار حضرتك
توفيق تمام علشان كدا انا عايز اطلب منك طلب
ادهم نعم يا فندم
توفيق انت عارف البدو وتجارة المخدرات
ادهم عارف يا فندم وطلبت من حضرتك قبل كدا ننا نقبض عليهم وحضرتك قولت أن ده شغل مكافحة المخدرات وبناء على ذلك سكت
توفيق ادهم انت عارف البنت الاي انت عكستها تبق مين
ادهم الدكتوره الجديده
توفيق بس متعرفش هي بنت مين
ادهم لا يافندم انا فاكر أنها جايه تبع الوزاره
توفيق انا قولت لحمزه بيه هو مقلش ليك
ادهم لا يا فندم مقلش هو قال انو طلب من حضرتك ترحمني من الاجازه بس
توفيق ادهم الدكتوره دي تبق بنتي
ادهم في نفسه القمر ده بنتك دانا مغفل ازاي مشفتهاش قبل كدا
توفيق بعصبية ادهم انت معايا
ادهم معاك يا فندم والتاني مره بقرار اسفي
توفيق بقلق ادهم انا بكلمك دلوقتي بصفتي اب مش القائد بتاعك
ادهم باستغراب في اي فندم حضرتك فيك اي
توفيق بدموع ليان دي بنتي الوحيده يا ادهم وحياتها في خطر بسبب القضيه الاي انا مسكها
ادهم طيب يا فندم اهد وقولي اقدر اعمل اي
توفيق عايزك تحميها انا عارف انك أكف حد عندي وانا بثق فيك
ادهم حاضر بس ممكن افهم في اي
توفيق لما يجي الوقت هقولك
ادهم حاضر يا فندم
توفيق ده الملف بتاعها علشان يستاهل عليك كل حاجه
ادهم خد الملف و
يتابع
#روايه عشق الحمزه
#بقلم فاتن جمال
ياترى الاي هيحصل بين ادهم وليان وبين حمزه وعمه وبين مراد وأمه وهدي
البارت التاسع
في مستشفي الجيش
ليان بتتكلم في التليفون ايو يا فندم طبعا عارفه بس انا كنت عايزه اروح بنفسي
دكتور ليان ماشي يا دكتوره تقدري تروحي بشرط تاخدي بالك من نفسك
فلاش باك
ليان بنت جميله لابسه خمار جميله بنت القائد توفيق وطبعا عرفنا أن ده قائد ادهم ليان بنت متفوقه جدا وبتحب الشغلها كدا كان نفسها تكون ظابط لكن باباها رفض من خوفو عليها علشان كدا قرارت تدخل طب وتتوظف في مستشفي الجيش
رامي أو دكتور رامي بيحبها جدا وطبعا مش سايبها ودائما بيخليها تشتغل معا بس ليان مبتحبش النوع بتاع رامي هي بتحلم الاكشن والمغامرات
باك
ليان بعصبية مكتومه حاضر يا دكتور رامي
في قصر الهادي
الصبح
شروق بنوم والتليفون بيرن شروق الو يا ماما شروق بخوف بتقولي اي ياماما الاي بتقوليه ده
شروق بخوف قامت جري علي اوضت حمزه وقالت حمزه حمزه والنبي قوم
حمزه بقلق شروق في اي مالك
شروق بدموع حمزه بابا جاي يخدني معا امريكا وقال إنه شفني انا وانت في اليخت وان حصل بنا حاجات تانيه
حمزه بهدوء طيب اهدي وسيبي الموضوع عليا
شروق حمزه انا مش عايزه اسيبك
حمزه وانتي مش هتكوني لغيري مهم حصل ممكن بق القمر بتاعي ميعيطش
شروق بدأت تهداء وقالت حمزه انا خايفه
حمزه طول مانا جانبك متخافيش من اي حاجه
شروق بحبك
حمزه وانا بموت فيكي ممكن بق تقومي تروحي اوضتك علشان لو فضلتي تعيطي كدا هعمل حاجات كتير اوي نفسي فيها
شروق بابتسامه حمزه انت قليل الادب
حمزه ضحك وقال بحبك يا عشق حمزه
تحت بصوت كله عصبيه
شروق يا شروق انتي فين
هدي ازيك يا شريف عامل اي
شريف بعصبية كويس ياهدي
محمد شريف ازيك عامل اي
شريف كويس
محمد بيقرب علي شريف وبيسالو مالك
شريف بعصبية اسال ابنك
محمد في اي يا شريف الاي حصل
شريف الاي حصل ابنك يقولك عليه
مى دخلت من باب القصر وهدي شفتها
هدي مي عامله اي
مي بخير يا هدي
شريف بعصبية انتي الاي جابك
مى عايزني افضل قاعده وانا معرفش انت ناوي علي اي مع بنتي
هدي يا جماعه حد يقول في اي
شريف بصوت قوي شررررروق
شروق نازله وراء حمزه وحمزه ماسك ايديها
شريف شافهم اتنرفز اكتر
حمزه ازيك يا عمي عامل اي
شريف وليك عين تقول يا عمي يا بجحتك
محمد بعصبية حمزه في اي
حمزه ولا حاجه يا بابا
شريف بص علي شروق الاي واقفه وراء حمزه
شريف بصوت عالي شروق شروق
شروق وهي واقفه وراء حمزه وخايفه من شريف الاي عينه كانت بطق شراره انتي كمان مش بتردي عليا اي مستنيا الاذن منه شدها من الطرحه وقال بصوت كله عصبيه انتي كمان بتداري وراء ورفع ايدو هيضربها حمزه مسك أيده
حمزه بعصبيه وقرب منه اياك ايدك تتمد عليها
الكل وقف وابوه قال حمزه انت نسيت ده مين
حمزه انا اسف بس مكنش ينفع يضرب شروق وهي معملتش حاجه وبعدين الاي بعتلك الصور قاصد أنه يوسخ سمعتي وسمعت شروق عمي انا بحب شروق شريف بص ليه بعصبيةوحمزه كمل كلامه وقال انا عايز اطلب ايد شروق
شريف بضحكه برده انت لو اخر واحد مستحيل اجوزك بنتي
في مكتب ادهم
ادهم فتح ملف ليان وعرف كل حاجه عنها وأنها فعلا حياتها في خطر وقرار يتحرك
ادهم احمد جهز العربيه بس من غير الحرس الشخصي ولا العساكر
احمد بس يا فندم
ادهم قطع كلامه وقال انت تنفذ كلامي وبس
في مستشفى الجيش
ليان طلعه من اوضت عسكري
ادهم دكتوره ليان عامله اي
ليان انت مجنون الاي جابك هنا
ادهم حبيت اشوفك جيت علي هنا
ليان بعصبية انت مجنون صح
ادهم بضحك بيكي يا عسل
ليان بنرفزه امشي من هنا انت سمعت والا
في الجامعه
هدي مراد فيك اي
مراد مفيش حاجه بس ممكن بق اقوم امشي
هدي لا مش هتقوم من غير متتكلم
مراد هدي انا مخنوق لو سمحتي سبيني امشي انا جيت علشان متزعليش مني
هدي بقلت حيله طيب يا مراد المهم خد بالك من نفسك
مراد وهو ماشي متزعليش مني بس بجد عايز اكون لوحدي
مراد علي باب الجامعه عربيه وقفه فجاء وضربت علي مراد نار والطلقه جت في مراد
الحرس جريو علي هدي وهدي قالت في اي
الحارس الشخصي بتاع هدي في واحد انضرب بالنار
هدي بقلق مين ده انت شفته
الحارس لا يا فندم انا جيت مع الحراس علشان حضرتك
هدي طيب ياله بينا
هدي وهي خارجه بصت علي مراد وقالت بصوت عالي مررررراد
يتابع
ياترى الا هيحصل عند حمزه ومراد وادهم
البارت العاشر
في المستشفي
هدي ..بصوت.كله دموع مراد ردي عليا مراد
الدكتور الاي حصل
الحارس.. مفيش وقت للكلام لو سمحت شوف مراد بيه
هدي.. بعصبية انت ليس هتسال
الدكتور طيب بس لازم الاول تعملو محضر
هدي.. محضر اي الاي بتتكلم عنه
الدكتور ..انا اسف مش هقدر اعمل حاجه غير بعد متعملو محضر
هدي.. بنرقزه انت متعرفش ده مين
الدكتور ..مهم كان دي أوامر صاحب المستشفي
هدي.. قالت للحارس رن علي حمزه بسرعه
في قصر الهادي
حمزه ..بعصبيه انت بتقول اي يا عمي ليه انا لا
شريف.. علشان حاجات كتير اوي وانا مش فاضي ليك
حمزه.. تليفونه رن فصل رن تاني حمزه رد بعصبيه الو اي عايز اي
الحارس.. حمزه باشا مراد بيه في عربيه ضربت عليه نار وهو دلوقتي في المستشفى
حمزه.. بصدمه انت بتقول اي انتو فين
الحارس ..في مستشفى الهادي
حمزه ..مراد عامل اي
الحارس.. الدكتور رافض يدخلو العمليات غير بعد محضر
حمزه.. بعصبيه اقفل انا جاي والدكتور ده نهايته علي ايدي
حمزه.. ساب ايد شروق وطلع يلبس
شروق ..حمزه انت رايح فين وسايبني
شريف.. ياله امشي
حمزه.. مكنش عارف يعمل اي يقف علشان حبه والا يمشي علشان صاحب عمره وأخوه
حمزه ..لابس ونزل وشريف كان خارج من القصر بس
حمزه.. وقفه وهو ليس بيركب العربيه وقال بصوت كله عصبيه
انت رايح فين وواخد مراتي معاك
شريف ..انت بتقول اي
حمزه ..مسك شروق وخدها في العربيه ومشي
شريف.. طلع المسدس وضرب طلقه في الهواء
محمد.. بصوت عالي شريف انت انهبلت
شريف.. بعصبية ابنك لو مجبش بنتي دلوقتي هقتله
الهادي ..الكبير بصوت قوي
شررريف ..تعال هنا
شريف ..بعصبية انت السبب انا سبت مصر بسبب كدا وانت بردو مصر علي الاي فدماغك
في الطريق
شروق ..بتعيط
حمزه ..شروق بطلي عياط دلوقتي انا مش ناقص
شروق ..كنت سبني
حمزه ..فضل ساكت
وشروق ..الف حاجه جات في دماغها ياترى بابا رافض ليه ياترى حمزه هيفضل يحاول علشاني والا لا معنتش عارفه حاجه
حمزه ..مسك التليفون وقال اديني رئس مستشفى الهادي فورا
رئس المستشفى..الو يا حمزه باشا
حمزه.. بعصبيه كبيره قال أنت وطقم المستشفى كله نهايتكم علي ايدي
رئيس المستشفى ..بتوتر في اي يا فندم الاي حصل
حمزه.. مراد بيه السويفي عمل حدثه لو جيت المستشفي من غير ميكون دخل العمليات هقتلك ولو جر ليه حاجه هقتلك انت سمعت
رئس المستشفى.. حاضر حاضر يا باشا
وصلو المستشفى
حمزه فرمل العربيه ودخل جري لاق هدي قاعده بتعيط وهدمها كلها دم
حمزه باستغراب وعصبيه.. هدي انتي بتعملي اي هنا
هدي ..بخوف من حمزه وخوف علي مراد اااانا كنت في الكليه ومراد كان مع واحد صاحبه وو هدي سكتت اول ماشفت شروق جريت عليها حضنتها
وحمزه ..سال الحراس البيه فين
الحارس الشخصي بتاع هديقال ..مراد باشا في العمليات
شروق.. فضلت تهدي هدي وتقولها أن شاء الله خير متخافيش
حمزه.. قال لشروق ثواني وجاي
حمزه ..كان رايح لرئيس المستشفى لقائه جاي في وشه حمزه ضربه بالبوكس في وشه رئس المستشفى وقع علي الارض
حمزه مسكه تاني من هدومه وقال ..بعصبيه لو حصل حاجه لمراد والله هدفنك مكانك فين الدكتور الاي منع دخوله العمليات
رئس المستشفى بتوتر.. موجود يا باشا ثواني لقائه جاي اول ما شاف حمزه بابتسامه مكنش يعرف ان حمزه هيكسر عاضمه
حمزه مسكه من هدومه ونزل فيه ضرب وقال الدكتور.. قال في اي يا حمزه باشا
حمزه.. لو مراد جر ليه حاجه هقتلك انت سمعت واياك حد يجي وتقوله لازم محضر
الدكتور كان هيموت في أيده الحرس هو الاي جه ومسك حمزه وقال ..كفايه يا باشا
حمزه سابه وقال ..للحارس ده يفضل معاك لحد مراد ميخرج من العمليات
في مستشفى الجيش
ادهم قاعد في العربيه مستني ليان تخلص شغلها
لقائها خارجه مع صحبتها الوحيده في المستشفى
فضل واقف يشوفها وليس هيروح ليها لقا الاي بينادي عليها
دكتوره ليان عامله ايه
ليان بنرفزه مكتومه ..الحمدالله يا دكتور رامي
رامي ..تحبي اوصلك الوقت اتاخر
ليان.. لا معايا شيماء هنمشي سو
شيماء ..متشكرين يا دكتور
رامي قال ..لشيماء انتي بيتك قريب إنما ليان بيتها بعيد
ادهم كان واقف بيتفرج عليها وهي بتحاول تهرب من الدكتور
ادهم قرب منها وقال ..اي يا ليان اتاخرتي ليه
ليان باستغراب بس استغلت كدا .. اه مانا كنت جايه اهو بس دكتور رامي كان بيسال علي حاجه
رامي قال ..مين ده يا دكتوره
ادهم ..انا ابق خطيبها
ليان ايه اه اه خطيبي وابتسامت ابتسامه بارده
شيماء قالت ..اي انتي اتخطبتي امته يا ليان
رامي بنرفزه ..نعم انتي بتقولي اي امته ده وبعدين مش انتي قولتي انك مبتفكريش في الخطوبه
ادهم مسك ايد ليان وقال ..ماهي كانت مستنياني
رامي بصدمه مستنياك
في مستشفى الهادي
هدي واقفه بتعيط وخايفه علي مراد
حمزه ماسك التلفون وقال لازم تعرف مين السبب
الدكتور طلع من العمليات
حمزه ..مراد عامل اي
الدكتور بزعل حمزه باشا الطلقه جت في قلبه ادينا بنعمل كل حاجه نقدر عليها بس انا جاي اقول لحضرتك أن مفيش امل أنه يعيش
حمزه ماسكه من هدومه وقال.. اياك اسمعك تقول كدا مراد هيعيش
الدكتور بتوتر ..أن شاء الله خير
حمزه سابه ونزل من المستشفى
شريف.. بيتكلم في التليفون مش عايزه حى
مى سمعت كلامه قالت ..مين ده يا شريف ؟
شريف مسك دراعها وقال ..اسكتي مش عايز اسمع صوتك
مي.. بخوف انت قصدك حمزه ووويتابع
ياترى حمزه رايح فين وناوي علي اي وياترى الاي شريف ناوي عليه وليه مش موافق علي حمزه
#رواية عشق الحمزه
#بقلم فاتن جمال
اكتب في بحث جوحل( مدونة قصر الروايات) تظهر القصص كامله
تابعونا علي قناة التليحرام من هنااااااااااا
ليصلكم اشعار بالنشر
الرواية كامله من البداية من هناااااااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا