القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية بنت الصعيد كامله من الفصل 11الي الفصل الاخير بقلم هاجر حسين

 



رواية بنت الصعيد كامله من الفصل 11الي الفصل الاخير بقلم هاجر حسين 



بنت الصـ♡ـعيد ‏​‏


البارت 11


سهير- اااه بجد انا ممكن اهربك من هنا


داليا- بس انتي ايه اللي يخليكي تعاملي كدا


سهير- قولتلك يا بنتي انتي تستهلي حد احسن من يونس


داليا- طيب ما انت موافقه ان يجواز يارا


سهير- يارا تختلف 


داليا- ازاي يعني


سهير- زيها زي يونس


داليا- تمام هتهربيني ازاي


سهير- سيبي دا عليا انا، بس انا عايزاكي تروحي ليونس وتعتذريله وتبيني كل حاجه طبيعية 


داليا- نعم لا طبعا


سهير- ما انت لازم تعاملي كدا 


داليا- طيب 


سهير- تمام، اسيبك انا علشان محدش يشك في حاجه……وداخلت و داليا داخلت وعاملت فنجان قهوة ليونس ورحتله المكتب خبطت وداخلت


يونس - عايزه ايه


داليا- عمالتلك فنجان قهوة


يونس- حطه فيها ايه


داليا- والله يا يونس هي وصلت لكدا


يونس- واكتر ………وسابها وراح اوضته ،داليا راحت رواها


داليا - يونس


يونس وهو بيقلع هدومه - عايزه ايه


داليا- انت بتعامل ايه ………بقلم هاجر حسين


يونس- انتي عبيطه ايه بعامل ايه بقلع هدومي عايز انام


داليا بصت بعيد- طيب، انت مضايق مني ليه


يونس بيقرب منها- انتي لسه بتكسفي مني


داليا- انا اسفه لو كانت غلطت في حاجه


يونس حضانه من وراء- وانا قبلت اعتذارك


داليا غمضت عيونها وبتمنع دموعه علشان مغصوبه تعامل كدا -تمام سبني بقا علشان انام


يونس بخبث وخدها علي السرير- لا انتي هتنام في حضني النهارده


داليا بخوف- نعم لا طبعا


يونس- ليه مختيش البـ ـرشامه


داليا- والله مش باخد حاجه يا يونس


يونس - اومال خوفتي ليه كدا


داليا- انا ………يونس حط صبعه علي بوقه


يونس- اششش …… وسكتت شهرزاد عن الكلام المباح


••••••••

في الصباح


يونس صحي وبيبص لـ داليا ببتسمه

داليا فتحت عنيها 

يونس - ايه رايك، كلمتين مني خليتك تسبيلي نفسك


داليا- والله، تصدق انا غلطان ان سبتلك نفسي 


يونس- كويس انك عارفه


داليا- والله اتخدعت فيك بجد


يونس- ههههه دا انا مش انتي


داليا- انا معاملتش حاجه، وحكاية الحبوب فاكيد انت اللي بتعامل كدا


يونس-وانا هعامل كدا ليه


داليا- الله اعلم بقا 


يونس- واتخدعتي في ازاي انا فعلا كانت بحبك لما اتقدامتلك ولحد ما رحنا عند الدكتوره وانتي نزالتي من نظري


داليا- طيب تمام طلم مش بتحبني و نزالت من نظرك طلقني


يونس- للاسف مبطلقش


داليا- ما انت هتجوز يارا عايز مني ايه بقا


يونس- عايزك انتي


داليا- اقسم بالله ندمانه ان عرفتك لانك واحد…


يونس ضربه بـ قلم- المره الجايه لو غلطي هقطعلك لسانك دااا فاهمه 


داليا - لا مش فاهمه


يونس مساك شعرها- داليا بلاش عندا معايا انا عصبي ومش بعرف اسيطر علي نفسي


داليا- عصبي علي نفسك مش عليا……وزقته


يونس ضربها قلم جامد- الظهر ان مش لسانك بس اللي طول


داليا- ااااه طلقني علشان خاطر ربنا طلقني


يونس بهستريا- اخراسي ،اطلعي برا يلا


داليا- هطلع ازاي انت اتجاننت 


يونس- ماشي انا هسيبلك الاوضه خالص 

………وخرج 


داليا- والله هندامك علي كل اللي بتعامله يا يونس، انا مش هستنا دقيقه تاني……اخدات هدومه وداخلت الحمام


••••

زينب- صوتك كان عالي ليه


يونس- مفيش حاجه ، عايزه حاجه


زينب- لا يا حبيبي، ربنا يهديك


ملاك- استنا يا يونس


يونس هو وخرج- خلي اسلام يوصلك……وخرج


ملاك- اااه يا واطـ ـي علشان مراتك مش رايحه


اسلام- يلا يا ملاكي


سهير- متتعبش نفسك يا اسلام السواق هيوصلها


اسلام- وانا ايه هيتعبني، يلا قدامي ……وخرج هو وملاك


زينب- متتعبيش نفسك علشان اسلام مش هيسيب ملاك


سهير- بس انا مش موافقه


زينب- مش موافقه ليه هاا، اسلام احسن من يونس مية مره


سهير- انا مش هجوز بنتي في بلد بعيد 


زينب- هتكون مع عمتها 


سهير- لا مش موافقه


زينب- مش مهم انتي المهم هي ،وهي موافقه


سهير اضايقة وطلعت لـ داليا

داليا فتحت


سهير- تعالي


داليا خرجت وداخلت اوضة سهير


داليا- ليه متكلامناش هناك


سهير- يونس حطط كاميرا في الاوضه ولازم ناخد بالنا 


داليا-تمام انا مش عايزه اقعد دقيقه هنا


سهير- اهدي كدا ،ليه


داليا- كل يوم ضرب واهانه انا تعبت ،باللة عليكي انا عايزه امشي 


سهير- هتروحي فين لو روحتي بيتك هيجيبك


داليا بتفكير- هروح لخالتي في اسكندريه يونس ميعرفهاش


سهير- طيب حلو


داليا- بس امشي النهارده ودلوقت


سهير- دلوقتي مش هينفع لو يونس عارف هيجيبك لكن خاليه بالليل، خد البرشامه دي حطيها ليونس في اي حاجه لما يجي من الشركه

Hagar Hussein 

داليا وهي بتاخدها- ودي بتعت اي


سهير- منوم


داليا بخوف- طيب خاليها لما ينام


سهير- لا علشان لما ينام تمشي والصبح تكوني وصالتي


داليا- مين هيكون معايا


سهير- متقلقيش انا هظبط كل حاجه وهخلي سواق يوصلك لحد باب البيت


داليا- تمام ………وخرجت


•••••••

ملاك-اسلام


اسلام- نعم


ملاك-انا اسف


اسلام- علي ايه


ملاك- لما زعقت فيك لما قولت اروح عند الدكتور


اسلام- لا عادي مش زعلان


ملاك- اومال شكلك زعلان ليه


اسلام- امك مضايقني 


ملاك- امك، اسمها مامتك


اسلام- هي امك بقت شتيمه ولا ايه


ملاك- لا بس الافضل مامتك، المهم مالها ماما


اسلام- لما مش موافقه عليا يعني


ملاك- والمهم رايي ولا رايها


اسلام- رايك عارفو


ملاك- طيب كويس


اسلام- يعني موافقه صح


ملاك- لا،  انا احم


اسلام- في اي يا ملاك


ملاك-انا شيفاك زي يونس اخويا و


اسلام- نعم، امم كملي


ملاك- و واحد بيحبني و هـ


اسلام- هـ ايه كملي


ملاك- هيجي يطلب ايدي من يونس كمان يومين


اسلام- طيب هو طلب ايدك وانا طلبك كلك 


ملاك- اسلام مش بهزار


اسلام- طيب وانتي


ملاك- انا ايه


اسلام- بتحبيه


ملاك- اوي اوي يا اسلام


اسلام- وانا ياروحي بحبك


ملاك- اسلام


اسلام- عيوني


ملاك- مش بهزار


اسلام- والله فاكري بس كدا وانا ااا


ملاك- وانت اا ايه


اسلام - اقتـ ـلك


ملاك- اممممم 🥴 


اسلام- يلا انزالي وخاليا بالك علي نفسك 


ملاك- حاضر باي


اسلام- باي

اسلام وصالها وراح الشركه

اسلام لسكرتيره -يونس جوا


السكرتيره- اااه جوه يافندم


اسلام داخل - مالك


يونس- انا كلامتك


اسلام- كانت نزال مضايق وجيت من غير فطار


يونس- متشغلش بالك، رواح شوف شغلك


اسلام- لو مشغلتش بالي بيك هشغل بالي بمين اخلاص فيه ايه


يونس- ما انت عارف متخانق انا وداليا


اسلام- اممم طيب مش انا قولتلك صالحه متسبهاش زعلانه


يونس- مش قادر


اسلام- اعتبرها كانت بتاخد الحبوب دي علشان في حاجه بتتعبه ولا اي حاجه


يونس- مش قادر يا اسلام هي في حاجه في دمغه مش قادر اوصله في حاجه شغله مش طبيعيه


اسلام- ودا الطبيعي


يونس- طبيعي ازاي يعني


اسلام- علشان ضربته اكتر من مره 


يونس- هي اللي بتعصبني مش بقدار اتحكم في نفسي


اسلام- يبقا عمرك ما حبيتها واللي كانت في دا كان اعجب مش اكتر لان لو بتحبها هتخاف عليها من نفسك وعمرك ما تمد ايدك عليها


يونس- لا حبتها ولسه بحبها، بس هي بتستفزاني


اسلام- لو بتحبها هتتحمله، دوله وصية الرسول يا يونس، لما تروح تخدلها ورد وتصالحه وابدا من جديد


يونس- عليه افضل الصلاة والسلام، ماشي


اسلام- المهم بقا، عايز اخطف ملاك منكم


يونس- اخيرا هرتاح منها


اسلام- يونس مش بهزار انا عايز اتجوز ملاك


يونس- وانا موافق


اسلام- بس امك لا


يونس- انا مش هلاقي حد يحفظ علي اختي ولا يحبها زيك ،المهم قرارها هي


اسلام- تمام ظبط الدنيا وقالي


يونس- ماشي


اسلام- اناا هروح مكتبي …وخرج   

••••••

في المساء

داليا و ملاك كانه في الجنينه


ملاك- قوليلي بقا بتحبي ايه وبتكرها ايه 


داليا- بحب الاندومي اللي محرومه منها


ملاك- انا مش قصدي علي الاكل، المهم كملي بتكرهي ايه بقا


داليا- بكره يونس


ملاك- ليه كدا دا حتي بيحبك


داليا- دا مش حقيقي 


ملاك- انا كانت بسال علشان عايزه اجبلك هديه قمر زيك كدا 


داليا- حبيبتي تسلميلي متتعبيش نفسك


ملاك- طيب انتي بجد بتكرهي يونس


داليا - اااه بكرهو اوووي


يونس جاء من وراهم كان في أيده بوكيه ورد - وانا بحبك اووي  


ملاك- امشي انا بقا علشان مبوظش الحظه الرومانسية ……وجريت 


داليا كانت هتداخل مساك اديها

يونس- انا اسف


داليا- طيب، سيبني بقا

………يتبع


رايكم 💙


بنت الصـ♡ـعيد ‏​‏


البارت 12


داليا كانت هتداخل مساك اديها

يونس- انا اسف


داليا- طيب، سيبني بقا


يونس- بحبك والله ،واسف علي كل مره مديت ايدي عليكي فيها


داليا- ماشي


يونس- خدي الورد بقا


داليا- مش عايزه حاجه 


يونس- يبقا لسه زعلانه، اصلحك بطريقتي


داليا -لا ابعد كدا


يونس- طيب عايزه ايه طيب وانا اعماله


داليا- تطلقني


يونس- انا جاي اصالحك فبلاش تنكدي عليا


داليا- ودا مش نكدا انا بقولك عايزه اطلاق وكل واحد يروح لحاله


يونس- بس مش هينفع اطلاق يا داليا


داليا- مش هينفع ليه


يونس- علشان بحبك


داليا - وانا بكرهك


يونس رمه الورد - ماشي يا داليا…………وداخل 


داليا لنفسه- ايه اللي انا بعامله ما اهو اتاسفلي ……لا خاني مع يارا وهيتجوزها ومش واثق فيا ودا غير انه شريك مع عمر……بس جوزي وبحبه، ااه بحبها انا هروح اصالحه و مش همشي ……وداخلت وكانت الشغاله خرجه من المطبخ ومعاها فنجان قهوة (نوووو كرامه 😒😹) 


داليا -لمين دي يا دادا 


صفيه-لـ يونس بيه


داليا طيب هاتي انا اوديها


صفيه- ماشي يابنتي هو في المكتب


داليا - ماشي ………راحت لحد المكتب وسمعته بيتكلام في التلفون 


يونس-انت مجنونه صح………ازاي هاا ازاي حامل وانا مقربتش منك اصلا


داليا بصدمه- يابن الـ… ماشي يا يونس دا انت مقاضيه، مش مع يارا بس، وحيات امك ماشي……وراحت المطبخ وعاملت فنجان جديد وحطت فيها البرشمه و راحتله المكتب


يونس- جايبه انتي بنفسك


داليا- انا عندي كام يونس


يونس- ايدا دا بجد


داليا- طيب خد ………خده وشرب شويا


يونس- مين عمالها


داليا- حلوه ولا


يونس- مظبوطه


داليا- انا


يونس- زيك مظبوطه كدا، اتسي اتسو


داليا- دي كورونا ولا ايه


يونس- اااه


داليا- طيب تصبح علي خير هروح انام


يونس- وانتي من اهلو نامي في اوضتي


داليا - لا


يونس- طيب برحتك


داليا راحت اوضتها ويونس بعد شويا طلع وراح اوضتها ونام جانبها


داليا- جاي هنا ليه


يونس- امشي 


داليا -مالك


يونس- مفيش مصدعا وعايز انام


داليا - انت سخن اوي 


يونس- ممكن يكون دور برد

بعد دقائق يونس راح في النوم داليا فاتحت الباب وكانت سهير واقفه


داليا- يونس تعبان اوي


سهير- طيب يلا بسرعه 


داليا - طيب دقيقه……دخالت وحتط اديها علي راس يونس وقالت -يونس، يونس علي عيني والله يا يونس ان هسيبك وانت تعبان، بس انت اللي خالتني اعمل كدا ………وخرجت


سهير- انا وقفت كل الكاميرات بس اللي في اوضتك لا وظبط كل حاجه، سيبي تلفونك دا وخدي دا


داليا معها شنطه صغيره- ماشي


سهير- يلا، اطلعي انتي هتلقي عربيه قدام البوابة. الخلفية 


داليا- ماشي ………وخرجت و ركبت العربيه


سهير بتكلام السواق في الفون-  حسابك لما ترجع هتاخدو


السواق- ماشي يا هانم


سهير- ادي التلفون للي معاك،انا هران عليكي اتطمان عليكي


داليا- ماشي


سهير- يلا مع السلامه وقفلت……

-في داهيه ان شاء الله العربيه تتقلب بيكي،  واخيرا خلصت منك يا فلاحة ربنا يستر بقا ومترجعش تاني………وداخلت


في الصباح


علي السفر

زينب- هو يونس منزالش زي كل يوم ليه


اسلام- اكيد راحت عليه نومه 


ملاك-حتي داليا قالت انه هتروح الكليه التانيه اتاخرات


زينب-صفيه


صفيه- نعم يا هانم


زينب- اطلعي ليونس و……يونس كان نزال

زينب- خلاص ………مشيت صفيه

-مالك يا يونس انت تعبان


يونس- دور برد


يونس وملاك في صوت واحد- فين داليا


ملاك- انا اللي اسالك مش انت


يونس- ما هي مش في الاوضه


زينب- اكيد قاعده في الجنينه ولا حاجه


ملاك-لا منزالتشي اصلا


زينب-يبقا فوق


اسلام- طيب يا يونس خاليك انت وانا هوصل ملاك و هروح الشركه مش لازم تيجي


يونس- لا انا هروح


زينب- لا يا يونس انت شكلك تعبان ولو روحت هيتقل عليك التعب فبلاش


يونس- ماشي


اسلام- يلا يا ملاك


ملاك- يلا  ……وخرجوا


زينب- عملت ايه في موضوع يارا


يونس- الهانم امبارح بتقولي حامل وانا مقربتش منها اصلا


زينب- تستهل علشان انت كانت عارف انك مقربتش منها


يونس- لقيتها فرصه اغيظ بيها داليا


زينب- طيب هتعامل ايه


يونس- هجيب اخرها و اشوف هي بتعامل كدا ليه


زينب- طيب مش هتقول لـ داليا


يونس- لا خاليها كدا شويا


سهير هي وفي اوضتها بعد ما اتاكد ان داليا وصلت

قالت بصوت عالي-اتسرقت الحقوني اتسراقت


زينب ويونس طلعوله

يونس- في ايه 


سهير بتمثيل- فلوسي ودهبي مش لقيهم


زينب- هيروحو فين يعني دا حتي محدش بيداخل اوضتك


سهير بدموع-مش عارفه انا دورت في كل حتها مش لقيهم


يونس- اهدي مش هيروحه مكان


سهير بغضب- بقولك مش لقيهم في اي حته


زينب- هيكون مين اخدهم يعني مفيش حد غريب دخال علينا


سهير- لا في


يونس-مين


سهير- مفيش غير داليا الغريبه وسطينا


يونس بضيق-لا مسمحلكيش يا امي تشكي في داليا كدا


زينب-متكونش ليه يارا


سهير- لا يارا بتيجي دايما مفيش حاجه نقصت ،اكيد داليا اللي عاملت كدا


زينب- وهي هتروح مننا فين نشوفه


يونس-لا بقولكم ايه كفايه اهانه لـ داليا محدش يساله هي مستحيل تعامل كدا


سهير-ثقتك فيها عميك، بس انا واثقه انها هي 


زينب بصت لي غضب يونس- تعالي يا يونس ارتاح انت تعبان………وخرجوا الاتنين 


سهير- هههه لحد كدا تمام اوي 


…………

عند داليا العمارا اللي فيها خالتها وبتخبط علي الباب فتح شاب بدقن  و وسيم جدا


الشاب- اتفضلي


داليا- ازيك يا حازم


حازم- الحمدلله مين  ،داليا صح


داليا- اااه، اومال خالتي فين


حازم- ادخالي، جوا ماما يا ماما


هيام-نعم في ايه يا حازم،داليا 


داليا وهي بتحضانه- ازايك يا خالتي عامله ايه وحشيني اوي


هيام - يا حبيبتي يا بنتي وانتي والله اكتر 

فينك يا داليا يعني مش بتفتحي ولا بتراني


داليا- معلش يا خالتي اهو جتلك وهقعد معاكي شويات ايام 


هيام- تنوريني يا بنتي


حازم بص علي اديها- ايدا انتي اتجوازتي


داليا- اااه، معلش كل حاجه جات سريع ملحقتش اقولكم 


هيام- عادي يا بنتي، بس هو فين جوزك


داليا بتوتر- احم هو اصلا


حازم- مالك متوتره ليه كدا


داليا- لا مفيش بس هو مجاش معايا


هيام-معقوله سابك تيجي لوحدك يا بنتي


داليا- اسوق وصالني لحد هنا


حازم- ولو، المفروض ما يسبكيش لوحدك


هيام- خلاص يا حازم، هو باباكي عامل ايه وعمر 


حازم- طيب انا هنزال اصلي الضهر……وخرج


داليا- بابا الله يرحمه وعمر معرفش عنها حاجه

Hagar Hussein 

هيام بحزن- الله يرحمه من امتي


داليا-من خمسه واربعين يوم متوفي


هيام- الله يرحمه يا بنتي ، وعمر متعرفيش عنها حاجه ازاي مش جوزك


داليا-لا اتجوازت يونس الشناوي


هيام بفرحه- بجد يا بنتي


داليا بحزن- بجد


هيام- انتي فيكي حاجه


داليا- كتير يا خالتي، بس انا تعبانه دلوقت لما ارتاح هقولك كل حاجه


هيام- معلش يا بنتي الكلام خدني هعمالك حاجه تاكليها وبعدين ارتاحي


داليا- لا مليش نفس انا هرتاح الاول


هيام- طيب تعالي ارتاحي………داخلتها الاوضه وخرجت


••••••

يونس نزال من اوضته وكانت ملاك جات من الجامعة


يونس- داليا فين


زينب- هي مش معاك


يونس- لا هي مرحتشي الكليه


ملاك- لا ما شوفتهاش من امبارح


اسلام- ران عليها كدا


يونس ران وسمعه صوت الفون فوق


زينب- هتكون راحت فين


سهير جات عليهم- اكيد بعد ما سرقتني هربت


ملاك- ماما انتي بتقولي ايه


سهير- انا ما لقتشي الفلوس ولا الدهب يا يونس وهي مختفي تقدار تقولي اي داا


اسلام- مستحيل داليا تعامل كدا


يونس- انا مش عايز كلام كتير قولتلك  


زينب- اقعد يا يونس انت تعبان ،هتيلو برشامه يا ملاك


ملاك- حاضر……


سهير- طيب فلوسي ودهبي رحو فين هاا


اسلام- دوري عليهم كويس يا مرات خالي


يونس- عايز اعارف داليا فين………وخرج وراح للبواب


يونس-داليا هانم خرجت النهارده


البواب- لا يا بيه مخرجتش


يونس- عم محمد واقف علي البوابه التانيه


البواب- لا وخد اجازه


يونس -طيب تمام ……وداخل


زينب- خد يا يونس اشرب دي انت بتمشي بالعافيه يابني


يونس- ماشي


اسلام- اهد كدا اكيد خرجت تشتري حاجه


ملاك- هي متعرفش حاجه هنا ولو يعني ايه اللي هياخرها كدا واكيد مش هتخرج من غير ما تقول لحد 


يونس- اكيد فيه حاجه


اسلام- شوف الكاميرات


يونس- يلا نشوفها ………طالعه وشافه الكاميرات لقيه مفيش حاجه 


يونس- في كاميرا في اوضتها


اسلام- احم طيب شوفه وانا هستنا تحت……نزال اسلام


زينب- هاا لقيته حاجه


اسلام- لا، هيشوف اللي في اوضته، ومينفعش اكون معاها علشان لو داليا لو بشعرها ولا حاجه


زينب- ماشي يا بني خير ان شاء الله

……

عند يونس شاف داليا هي وبتاخد الشنطه ولما حطت ايدها علي راسه وخرجت

-دي هربت بجد معقول تكون هي اللي سرقت ، ليه يا داليا كل ما ابقا كويس تبوظي كل حاجه ليه ………نزال


زينب- اهاا يابني عرفت حاجه


يونس- هربت بجد


سهير - واكيد هي اللي سرقتني


اسلام- لا اكيد في حاجه غلط داليا عمره ما تسرق او حتي تهرب


يونس- غلط ازاي هاا انا شوفتها هي ومعاها شنطتها ومشيها………يتبع ……


رايكم 💙 



بنت ‏​‏​الصـ♡ـعيد


البارت 13


يونس- غلط ازاي هاا انا شوفتها هي ومعاها شنطتها ومشيها


اسلام- اكيد مزعلها علشان كدا مشيت لكن تسرق لا


يونس- و واثق اوي ليه، اشمعنا لما مشيت الفوس والدهب اختفو


اسلام- وهو دا اللي همك الفلوس والدهب مش همك هي فين دلوقت


يونس- في داهيه الدهب والفلوس، اللي مجنني ازاي تعامل كدا


ملاك- لا يا يونس داليا مستحيل تعامل كدا


سهير- ملاك متتداخليش انتي


زينب- هي هتروح فين يعني غير بيت ابوها ،شوف عمتك يا يونس يمكن شفتها ولا كلمتها 


سهير- وبعد اللي حصل دا هترجعوها


يونس- مستحيل تداخل البيت دا تاني


اسلام -يونس اعارف الحقيقه وبعدين اعمل اللي انت عايزه


يونس-حقيقت ايه اكتر من كدا دي سرقتنا وهربت


اسلام- يعني هتعامل ايه


يونس- هروح اسيوط واشوفه بنفسي


زينب- لا انت تعبان ومش هتروح


اسلام- انا هكلام امي


يونس-انا كويس يا تيتا


زينب-لا كلم اي حد يشوفه لكن انت مش هتمشي


يونس- ماشي


سهير- قولتلك يا يونس بلاش دي، لكن وقعت في حبها


يونس- اللي حصل بقا


زينب- بس هي اللي يشوفه يقول ملاك مش معقوله تعامل كدا


ملاك- ملاك شبهي يعني


يونس- مش وقته هزار


ملاك- حاضر


زينب- معقوله داليا تعامل كدا


يونس- انا اتخدعت في براءتها وكانت مفاكر انها قريبه من ربنا لكن اتخدعت


سهير- اخدات حبوب منع الحمل علشان متخلفش منك واهو سرقتنا وهربت يا ترها هي وحبيبها ولا ايه


يونس بصله بغضب- امي الله يكرمك اسكتي


اسلام-انا كلامت امي وقالت لا مجاتش ولا حتي كلامتها وقالت لو عارفت حاجه هتقولي


يونس- تمام……لسه هيمشي


زينب- هتروح فين يا يونس


يونس- هخلي الرجاله تدور عليها، مش هسكت غير لما القيها 


زينب-مش دلوقتي انت تعبان


يونس-لا مش تعبان ……وخرج


زينب- روح معاها يا اسلام……خرج اسلام


••••••

هيام - قومي يا داليا كله دا نوم


داليا - اصلا منمتش طول اليل


هيام- ماشي يلا قومي خدي شاور و كلي لقمه دا المغرب أذان


داليا- ماشي ……قامت وداخلت الحمام وخرجت وصلت وطلعت 


كان حازم وهيام قاعدين علي السفره


هيام- يلا تعالي كلي


داليا- ماشي………وقاعدت


حازم- انتي وافقتي بـ عمر ليه


داليا-  بس انا متجوازتش عمر


حازم- اومال مين


هيام- تعارف. يونس الشناوي


حازم- اااه


هيام- جوزها


حازم- ودا يفرق ايه عن عمر ما زيها


هيام- في ايه يا حازم لاحظ انه جوزها


حازم- يا امي مش قصدي انا بقول مش اكتر


داليا- للاسف عرفت متاخر ولما عرفت هرربت وجيت هنا


هيام- يعني انتي هربتي يا داليا


داليا-اااه


حازم- اكيد هيقلب عليكي الدنيا ومش هيسكت غير لما يلقيكي


داليا-انا ماليش حد غيركم خليكم جانبي


هيام- بس هو جوزك يا بنتي ومش هنقدر نقف في وشه


داليا- يعني ايه


حازم- اتصرافتي غلط يا داليا كانتي طلبتي منها الطلاق لكن متهربيش


داليا- متحكمشي عليا من غير ما تعرف حاجه


هيام- طيب احكيلنا علشان نبقا عرفين 


داليا-………


•••••••


يونس واسلام رجعوا


زينب- عاملتو ايه


اسلام- ولا حاجه يونس كلام الرجله وهيدورها عليها


يونس- اقسم بالله لما ترجع ما هرحمها


اسلام- ومين هيسمحلك بدا


يونس-وانت مين انت علشان تمنعني، مراتي وانا حر 


اسلام- لا مش حر يا يونس


يونس- اسلام ملكش دعوه متداخلش


اسلام- المفروض تبقا عايز تطمان عليها مش تقول اضربه


يونس-اسلام متداخلش


زينب- لا جدعان برافو عليكم مفيش احترام ليا خالص


اسلام- عجبك كلامو يا تيتا


يونس-لاحظ انك مداخل اوي 


اسلام- لا مش مداخل ولا حاجه انا سكت كتير يا يونس انت ضربت داليا اكتر من مره، لما تضرب بنت متبقاش راجل


يونس ضربها بوكس- انا ارجل منك يا اسلام ،انت مداخل كدا ليه


اسلام- علشانك وخايف عليك وااه اسف اني اداخلت ومش هتشوف وشي تاني ………ومشي علي اوضتها


زينب- حلو كدا يا يونس دا اسلام اللي بتعتبره اخوك تقوله كدا وتضربها ، لما تصلح غلطك ابقا قولي………وسابته ومشيت


………

ملاك - طيب انت هتلم هدومك ليه


اسلام-همشي 


ملاك- ما انت لسه جاي


اسلام هو بيحط هدومه في الشنطه- علشان الاستاذ اخوكي يرتاح


ملاك وهي بتاخد الهدوم من الشنطه وتحطها في ادولاب-متزعلشي ما انت عارفو وهو متعصب وبعدين انتو دايما بتمدا اديكم علي بعض وترجعه احسن من الاول


اسلام- ااه بس همشي برضو


ملاك- هترجع الصعيد


اسلام- اااه


ملاك- طيب ليه خليك يا اسلام


اسلام-لا مش هينفع


ملاك- علشاني طيب


اسلام- انا كانت جاي علشانك بس كل حاجه بظت بس ان شاء الله هتتعدالا


ملاك- ان شاء الله بس برضو مش هتمشي


اسلام - كفايه بقا سيبي الهدوم دوختيني


ملاك- لا مش هتمشي انت ومضايقك كدا خلاص امشي الصبح


اسلام- يوووه يا ملاك اهي الهدوم مش عايزها ………وخرج راح لتيتا


اسلام- تيتا


زينب- تعال


اسلام- انا همشي


زينب- تمشي، وبليل لا يا اسلام


اسلام- طيب وفيها ايه مش اول مره


زينب- لا مش هبقا مطمنها


اسلام- متقلقيش، المهم ما تخليش يونس يطلع غير لما يخف هو ماشي بتعبه، والشغل هخالي اي حد من الموظفين يخد باله منها  


زينب-ماشي يا بني، بس انت ماشي وزعلان


اسلام- لا مش زعلان انا هروح اشوف داليا واشوف هي فين وكدا بس متقوليش ليونس


زينب- ماشي خالي بالك علي نفسك


اسلام بسها علي راسه - حاضر………وخرج


ملاك- اهي شنطتك


اسلام- متزعليش يا ملاك والله غصب عني كل حاجه


ملاك- مش زعلانه بس خاليا بالك علي نفسك علشان انا محتاجك 


اسلام- حاضر والمره الجايه ان شاء الله هنكتب الكتاب علشان في مشاعر كتير جويا


ملاك- انا بحبك اوووي يا اسلام


اسلام حضانها-وانا اكتر يا احلا ملاك في الدنيا………بعد عنها -كان نفسي يبقا لما تبقي حلالي ، ربنا يسمحنا بقا يلا سلام


ملاك- مع السلامه ……ومشي وملاك راحت اوضتها


يونس كان في الجنينه وشاف اسلام وهو وخرج

يونس-اسلام ………اسلام مردش عليها


يونس وقف قدامه-رايح فين


اسلام- هركاب عربيتي


يونس وقف قدام باب العربيه- ااه وتروح فين


اسلام- همشي 


يونس- ليه


اسلام-من غير ليه ابعد بقا


يونس-اسلام متزعلش مني انت عرفني مش لسه هتعرفني لما بكون متعصب


اسلام ركب العربيه-مش زعلان يا يونس، يلا دور علي. مراتك علشان تهينها اكتر ما هي اتهانت، سلام يا ابن خالي………شغال العربيه ومشي


يونس عيط لاول مره يعيط- بوظتي كل حاجه يا داليا ليه، ليه كدا حرام عليكي ياترها انتي فين……ونزال في الحمام السباحه


••••••••


هيام- ياااه يا داليا كله دا يحصل ومتكلامنيش


داليا- افتكرك لسه فيي السعوديه


هيام- يا حبيبتي يا بنتي، الغلط غلطي انا مش انتي كنت المفروض روحتلك بدال المره عشر بس ظروف الدنيا ونشغلها


داليا-ولا يهمك يا خالتي


حازم- وانتي قرارتي تعاملي ايه 


داليا- مش عارفه ..…………بقلم هاجر حسين


حازم- الفلاشه لسه معاكي


داليا- ااه ليه في كام صوره مش كتير 


حازم- تهدديها بيها ولو عامل حاجه تبلغي عنها


داليا- انا مستحيل اعامل كدا


حازم- انتي بتحبيها


هيام- دا سؤال اكيد جوزها وبتحبها


حازم- اهاا طيب هو اكيد هيعارف انك هنا


داليا- شوفليا اي شقه اقعد فيها


حازم- علي اساس ان كد مش هيعرف مكانك


داليا- طيب اعامل ايه


حازم- اللي يعامله ربنا كله كويس


هيام- متقلقيش انتي يا بنتي وان. شاء الله كل حاجه هتتحل


داليا- ان شاء الله


هيام- يلا روحي نامي


حازم- انا هنام في شقتي فوق علشان تخدي راحتك……تصبحوا علي خير


هيام وداليا- وانت من اهل الخير


ودخلت كل وااحد اوضته


••••••••••

في الصباح


زينب- صفيه صفيه


صفيه- نعم يا هاانم


زينب- يونس خرج


صفيه- لا بس من امبارح وهو نايم في الجنينه


زينب- في الجنينه طيب مقولتيش ليه ولا صحتيها


صفيه- حاولت يا هانم بس مرضيش


زينب- طيب …… وخرجت ليونس وكان نايم


زينب- يونس، يونس


يونس فتح عيونها بتعب- نعم يا تيتا


زينب حطت اديها علي راسه- ليه كدا يا يونس ليه نمت هنا انت سخن قوي،وهدومك ساقعه قوم خد دوش وغير هدومك دي يلا 


يونس بتعب- مش قادر سيبيني يا تيتا


زينب- علشان خاطري يا يونس قوم


يونس قام بتعب وزينب وصالتها لحد الاوضته وجبتله هدومه اللي هيلبسه


زينب- يلا يا يونس خد البرشامه دي وادخل خد دوش عقبال ما اخاليا صفيه تعاملك حاجه سخنه


يونس- ماشي ………قام وداخل الحمام وهي نزالت

•••••••••


داليا- خالتي


هيام- عيون خالتك


داليا- تسلميلي يارب، انا كاانت عايزه انزال اشتريلي كام نقاب كدا 


هيام- اللهم بارك وماله ياروحي، حازم يخدك وياخد خديجه وانزالو واشتري اللي انتي عايزها


داليا- خديجه مين


هيام- خطيبت حازم


داليا- بجد يااه اخيرا خطب 


هيام- بنت كله ادب واحترام زيك كدا يا داليا بس هو مش بيحبها وماجل كتب الكتاب وخايفه انه يسيبها


داليا- طيب ليه كدا


هيام- لسه بيحبك


داليا- يحبني انا


هيام- اااه حتي لما رجع من السفر كان عايز يروحلك بس انا مرضيتش انا اتمنها كان يتجوزك بس خوفت عليها من عمر


داليا- يحبني ازاي يا خالتي وهو شافني اخر مره كانت في تالته اعدادي


هيام- من كلامي عليكي ولاتزامك وكانته بتحبو بعض وانتو صغيرين 


داليا- اهو قوللتي واحنا وصغيرين يعني حب مراهقة ومينفعش يعلق واحده بيها ويسيبها


هيام- ربنا يستر يا بنتي،  هطلع انا اقوله وانزالك


داليا- ماشي………يتبع 


رايكم 💙بنت الصـ♡ـعيد


البارت 14


••••• 

يونس كان نايم علي السرير وملاك وزينب داخلت وملاك كانت ماسكه الاكل


ملاك- جيبلك شوربه خضار انما ايه وفراخ مسلوقه بقا اكل عيانين بصحيح 


يونس- ماليش نفس


زينب- انتي بتشجعيها كدا يعني 


ملاك- ما هو ياكل بقا علشان ياكل اكلانها


زينب- يلا يا يونس


يونس- ماليش نفس يا تيتا


زينب- علشان خاطري يا يونس


يونس-طيب يا تيتا


زينب-هاكلك بايدي ………وبدات تاكله 


ملاك- يونس انت مصدق ان داليا تسرق


يونس- مش عارف، طيب بانسبه للفلوس والدهب راحو فين


ملاك- حرام عليك يا يونس انت شايف ان ممكن داليا تعامل كدا


يونس-مش عارف انا تعبت، تعبت اوي 


زينب- حاسه بيك يابني والله بس انت راجع داليا وهتعرف كل حاجه


يونس- ما انا مش عارف هي فين 


زينب- ما انا بصراحه يا يونس شايفه شخصيتك اتغيرات بقيت واحد تاني لاول كانت قوي وبتتحمل كل حاجه لكن دلوقت اقل حاجه بتخليك ضعيف


يونس- روحي رايحه مني يا تيتا، الانسانه اللي حبيتها تعامل كدا


ملاك- يوووه يا يونس قولتلك مستحيل داليا تعامل كدا داليا عنيها مليانه ومستحيل تبص لي فلوس ولا دهب طيب هي خدت تلفونه ولا دهبها ولا هدومها 


يونس- اومال راحو فين واختفوا يوم ما هربت ليه ،افتحي ادولاب دا كدا


ملاك فتحت ادولاب - اهو العلبه


زينب- مش لابسه غير الدبله


يونس- مش عارف ايه اللي بيحصل معنا دا


ملاك- احم انا شايفاك خفيت مش كانت دلوقت تعبان هههه


يونس-ياابوي علي القر


ملاك- انا مش بقر انا بحسدك


زينب- خد برشامه فاكيد سكانت معه احنا هنسيبك وانت تتصرف شوف فين داليا 


يونس-ماشي

•••••••

داليا- اهو جهزت


هيام- طيب حازم وخديجه تحت في العربيه


داليا- ماشي سلام ………وخرجت

داليا نزالت وكان حازم في العربيه وخديجه من وراها


داليا ركابت- السلام عليكم


حازم و خديجه- وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته


داليا- انتي بقا خديجه اللهم بارك ايه الجمال دا


خديجه- حبيبتي عيونك اجمل


داليا- دا حازم وخالتي صدعوني عليكي جمالك واحترامك وكتير


خديجه- ربنا يجبر بخاطرك يارب،حازم قالي انك هتشتري نقابات


داليا- اااه كان نفسي من زمان انتقاب واهو جاء اليوم المنتظر


خديجه- ربنا يقداملك اللي فيها الخير ويثبتك يارب


داليا- يارب


حازم- يلا ……ونزاله


••••••••••

اسلام- هو دا كل الحصل 


فاطمة - ياحبيبتي يا بنتي هتكون راحت فين طيب


اسلام- مش عارف هشوف عمر وهسال ان كان في حد يقربله 


فاطمه-  بلاش يا بني انت عارف كلام الناس هنا مش لقيين حاجه يتكلامها عليها


اسلام- طيب انتي متعرفيش حد من قربتها


فاطمه- مفيش غير خالتها هيام كانت في اسكندريه ،بس اكيد دلوقت مسافره


اسلام- مسافره فين


فاطمه- السعوديه جوزها عايش هناك وابنها وهي بتيجي وتروح


اسلام- تعرفي العنوان


فاطمه- نسيتها والله يابني بس كتبها هشوف الدفتر اللي مكتوب فيها


اسلام- ماشي وانا هروح عند عمر ومش هعارفو حاجه واشوف بيت ابوها لو كانت هنا هيبان


فاطمه- ماشي


••••••••••

عدا اسبوعين 


داليا- يا خالتي 


هيام- نعم يا داليا


داليا- حازم مش عايزني اشتغل عنده في الشركه ليه


هيام- يا حبيبتي مش عايزك تتعبي نفسك ولا تشغلي بالك وبعدين انتي محتاجه حاجه


داليا- انا مش محتاجه فلوس انا زهقت من قعده البيت ولا بروح جامعه ولا اي حاجه فـ ها ساعده في الشغل


هيام- ماشي يا داليا هتكلم معاها


داليا- حبيبتي يا خالتو


هيام- انتي مش نويه ترجعي لـ جوزك ولا ايه


داليا- زهقتي مني ولا ايه يا خالتي


هيام- لا يا بنتي بس انا مش عايزه اشوفك كدا انتي بتضحكي وتتكلام معنا بس انا حاسه بيكي وعارفه انك بتحبي جوزك بلاش تعذبيها وتعذبي نفسك


داليا- ربنا يسهل يا خالتي


هيام- يارب يا بنتي ، لما ينزال حازم هقوله


داليا- ماشي 

•••••••

اسلام- احم انا هروح اسكندريه اشوف الشغل ماشي ازاي


يونس- ازاي يعني ما لو في حاجة كان عصام قال او كلامني


اسلام- طيب انا هروح


يونس بشك- امم ليه لو ليك في البنات كانت قولت انك اا…


اسلام - بفاكر ابيع الشقه واشتري واحده في مكان احسن، علشان لما نتجواز انا وملاك


يونس- اممم وانا كدا صدقت ،ما الشليه موجود


اسلام- خلاص يا يونس ،هسافر وخلاص


يونس- ماشي هاجي معاك


اسلام- يوووه ،خلاص بقا مخلنيش اقفل منك تاني


يونس- لا وانا مقدرش ما صدقت انك رضيت عني


اسلام- ماشي يلا سلام


يونس- انت هتمشي دلوقت


اسلام- اااه


يونس- رايح علشان داليا صح


اسلام- داليا هي فين


يونس- هههه عاملني مش عارف هي فين


اسلام- انت عارف بجد


يونس- اااه


اسلام- وعلشان كدا الايام اللي فاتت بتتعامل معنا كويس وبتروح الشغل


يونس- عارف انه عند خالتها


اسلام- طيب حلو اوي ومستني ايه 


يونس- انا لو شفتها هقـ ـتله


اسلام- انت مجنو'ن صح


يونس- لا، هي شافت الفلاشه وعلشان كدا هربت والفلاشه معاها 


اسلام- فلاشه، فلاشة ايه


يونس- قبل ما اعرف داليا كانت متصور انا و كام واحده


اسلام- حلوه كام واحده لا وبتقوله بكل افتخر


يونس-دا غير الصور اللي مع عمر


اسلام- اااه وبنسبه لعمر انت هربتله شحنت مخـ ـدرات لما كانت في الصعيد صح


يونس- صح


اسلام- وداليا شافت كل حاجه صح


يونس- صح


اسلام- انت غبي صح


يونس- صح، لا


اسلام- لا غبي يا يونس الناس تعامل الغلطه وبتنسها وانت بتحتفظ بيها وتصوره اهو الفلاشه مع داليا


يونس- هتعامل بيها ايه يعني


اسلام- لا ولا حاجه هتبلغ عنك بس


يونس- بس داليا متعاملش كدا


اسلام- واثق اوي انت ممكن ابن خالتها يخدها منها و


يونس- ابن خالتها هو هنا ولا مسافر


اسلام- هنا الرجله قالت هنا


يونس لنفسه- يعني هي مع حبيبها دلوقت


اسلام-روحت فين


يونس- انا هروح السكندريه دلوقت


اسلام- لا خاليك انت وانا هجبهالك لحد عندك


يونس- لااا انا لازم اروح


اسلام- طيب يلاا


يونس- هشوف تيتا واجي


•••••••••••

في الصباح


حازم -قولت لا يا امي


هيام- يابني هي زهقت من قاعده البيت


حازم- مش هينفع يا امي


داليا خرجت من اوضته- ليه يا حازم


حازم- اهو مش هينفع وخلاص انسو الموضوع بقا


داليا- تمام انا اشوف اي شغل تاني


حازم- داليا اللي يكرمك متعصبيني


هيام- خلاص يا داليا يا بنتي


داليا- ماشي


حازم خرج

هيام - حازم بيحبك يا داليا


داليا- بس هو بنسبلي زي اخويا


هيام- وهو غصب عنها


داليا- يبقا لازم امشي من هنا في اسرع وقت


هيام- وهتروحي فين يا داليا


داليا- مش عارفه………وداخلت اوضتها

وعيتط جامد 


هيام خبطت وداخلت- مالك بتعيطي ليه


داليا بدموع- تعبت اوووي يا خالتي لاول مره احس اني يتيمة وماليش حد انا تعبت قوي والله


هيام- وانا روحت فين يا داليا، ارجعي لجوزك يا بنتي متفهميش غلط يا بنتي بس مفيش ام تحب تشوف بنتها كدا 


داليا- ان شاء الله


هيام- يلا غيري هدومك علشان حازم وخديجه خراجين اخرجي معاهم


داليا- لا يا خالتي مش عايزه


هيام- اصلا خديجه اللي طلبتك تقعد معاكي


داليا- والله خلاص ماشي 


هيام- يلا غيري بسرعه


داليا-ماشي


•••••••••

اسلام -هي العمارة دي اللي سكانين فيها


يونس- ما هو دا نفس اللي فصوره


اسلام- اااه هو، مين اللي معها دي


يونس- وانا هعارف منين


اسلام- بسم الله مشاء الله شايف الحور اللي طلعت دي


يونس- داليا


اسلام- معقوله داليا تكون لبست نقاب


يونس- اااه هي


اسلام- عرفت ازاي


يونس-نفس مشيتها وقلبي حس


اسلام- اااه دا انت بتحس بقا


يونس- امشي ورااء العربيه


اسلام- ماشي


•••

في عربية حازم


داليا- خالتي قالت انك عايزه تتكلامي معايا


خديجه- اااه يا داليا محتاجه اتكلام معاكي بخصوص حاجه كدا


داليا- ماشي


حازم- عايز اعارفه انا الحاجه دي


خديجه- هتعرفه يا حازم متستعجلش


حازم- ماشي ،يلا انزالو


نزالوا وداخلوا  الكافيه


خديجه- معلش يا حازم سبني مع داليا شويا 


حازم- ماشي……ومشي


داليا- خير يا خديجه قلقتيني في ايه


خديجه- انتي بتحبي حازم


داليا- نعم، حازم دا اخويا


خديجه- انا بتكلام جد يا داليا حازم بقي واحد تاني لما انتي ظهرتي وكل ما بيكلامني بينديني باسمك ودا غير اهتمامه بيكي ونظراتها و


داليا- دقيقه يا خديجه بس، انا متجوزه وبحب جوزي بس فيها شويات مشاكل وان شاء الله هتتحل قريب ، وانا هحاول اختفي من حياتكم في اقرب وقت لان انا مش هفرح لما تبعدها عن بعض بسببي


خديجه- داليا انا مش قصدي انتي عارفه ان حـ


داليا- ولا يهمك يا خديجه هروح الحمام انا


خديجه-ماشي 


•••

اسلام- بتعامل ايه


يونس- يعني مش شايف برش برفان تاخد بوق


اسلام- انت مش طبيعي خالص انزال يا يونس انزال

يونس- طيب خليك انت هنا لو اتاخرت انزال


اسلام- ماشي 

يونس نزال ودخل ويونس شاف داليا خرجه من الحمام راح نحيتها


داليا وهي خارجه لنفسها-يونس نفس ريحت برفان يونس


يونس وقف قدمه قصدا داليا خبطت فيها


يونس- انتي عاميه ما تفتحي


داليا اتصدمت حازم جري عليها وعرف يونس ووو…يتبع


شكرا ليكم علي التفاعل علي الرواية ،توقعوا اللي جاي بقا


بنت الصـ♡ـعيد


البارت 15


يونس وقف قدمه قصدا داليا خبطت فيها


يونس- انتي عاميه ما تفتحي


داليا اتصدمت حازم جري عليها 

حازم بزعيق- وانت بتعلي صوتك ليه برحه شويا 


يونس- وانت مين انت علشان تكلمني كدا يا حـ ـيوان


حازم مساكه من القميص-احترام نفسك

داليا واقفه مصدومه

يونس وحازم مسكه في بعض


داليا - حازم علشان خاطري يلا نمشي


خديجه- في ايه يا داليا ومين دا


داليا وقفه بتعيط

خديجة - حازم كفايه


يونس كسر الازازه اللي كانت علي اطربيزه وكان هيضرب بيها حازم


داليا بخوف شديد- لاااا يا يونس علشان خاطري………و وقفت قدامه


خديجه سحبت حازم -كفايه يا حازم في ايه


حازم - يلا نمشي………مساك ايد داليا -يلا


يونس بعده عنها ومساك اديها  -امشي انت


حازم- انت عبـ ـيط  سيبها


يونس- تاني انت عايزني اعلام عليك النهارده


داليا- امشي يا حازم


حازم - انتي بتقولي ايه انت اتجاننتي


داليا- بقولك امشي 


خديجه- يلا يا حازم…… حازم وخديجه خرجه وركبه العربيه واسلام شافهم وعارف ان داليا ويونس مع بعض


يونس- وحشتيني يا داليا


داليا مصدومه ومش عارفه ترد

يونس-هربتي ليه يا داليا


داليا- اكيد عارف ليه


يونس- عارف ان غلطان وكان المفروض تعرفي بس مكانتيش هتوافقي بيا


داليا -طيب ممكن تطلقني


يونس- ما انا جاي علشان كدا


داليا- طيب حلو اوي ياريت دلوقت


يونس- فين الدهب والفلوس والفلاشه يا داليا


داليا- ايه، دهب ايه وفلوس ايه 


يونس-هههههه شغل البراءة مبقاش يركب عليا يا داليا


داليا- انت بتقول ايه 


يونس-سرقتينا و هربتي 


داليا- انت عارف بتقول ايه


يونس- اااه فلوس ودهب امي اختفو يوم ما مشيتي


داليا- قولتلي امك ااااه، بس انا مسرقتش حاجه يا يونس


يونس-اومال راحو فين


داليا- اسال امك والله متسالنيش انا، عن اذنك ……و وقفت وكانت هتمشي مساك اديها


يونس - رايحه فين


داليا- وانت مالك، سيب ايدي


يونس- متنسيش ان انا لسه جوزك


داليا- للاسف نسيت 


يونس سحابه وخرج-طيب يلا نمشي من هنا علشان نعرف نتكلام


داليا- انا مش عايزه اتكلام معاك


يونس بغضب- بقولك ايه لو مجتيش معايا والله هقتـ ـلك حازم دا


داليا بخوف- خلاص خلاص هاجي بس هقول لـ حازم انه يمشي


يونس- لا يلا اركابي العربيه


داليا- ما انا لازم اقوله ان هرجع معاك علشان خاطري


يونس- ماشي………ومشيت داليا وراحت لعربيه حازم


يونس- انزال يا اسلام اركاب اي تاكس يوصلك شقتك


اسلام- واطـ ـي والله


يونس- اخلص


اسلام- ماشي بس بلاش تمد ايدك عليها ولا تزعق فيها برحه هااا


يونس- ماشي اخلص………نزال اسلام

حازم - هتروحي معاها بسهوله كدا


داليا- دا جوزي يا حازم، وانا كانت هرجع لو هو مجاش…………وبصت علي خديجه


خديجه- انا. مكنش قصدي حاجه يا داليا بس انتي عارفه اللي فيها


داليا- ولا يهمك يلا سلام… ومشيت وركبت عربية يونس 


يونس- طمانتيهاا عليكي


داليا- يونس بالله عليك بلاش الكلام اللي يوجع القلبي وهو موجوع لوحده


يونس-اااه فرقك الحبيب وحش اوي


داليا- انا بقولك اسكت ،هتروح فين


يونس- هنروح الشليه


داليا- انت مصدق ان سرقت


يونس- وليه لا 


داليا- هي وصلت لكدا


يونس- فين الفلاشه


داليا- فلاشة ايه


يونس- عارف انك شوفتيها فبلاش استعبط


داليا- مش معايا سبتها مخدتهاش ، مكنتش اتخيل انك زي عمر  بتضيع مجتمعات وبتشرد اسر و بتحرم امهات واباء من اولادهم بتفسد اجيال و بتقتل شباب اتخيل شباب بيشربوا مخـ ـدرات بسببك وبيموتوا 


يونس بضيق- كانت لكن دلوقت لا


داليا- ولما كانت في الصعيد


يونس- علشانك


داليا- علشاني ازاي


يونس- علشان عمر يبعد عنك ودا كان شرطو علشان يسيبك ،ودا كان زمان والله وندمان اووي وعمري ما هرجع تاني


داليا- كانت قولتلي 


يونس- هربتي ازاي مين هربك  


داليا- مشيت لنفسي


يونس- انتي مش بتعرفي تروحي الجامعه لوحدك


داليا بتوتر- لا لوحدي


يونس- شدي النقاب


داليا- ليه


يونس وهو بيشده- وحشتيني وعايز اشوفك


داليا. بصت بعيد عنها

يونس- ايه التناكه دي


داليا- يخربيت الكسوف اللى محسوب عليا تناكة


يونس- ما انا مش عارف لحد دلوقت بتكسفي مني ليه


داليا نزالت النقاب- بقولك ايه احنا بنتخانقك 


يونس- ما انتي وحشتيني اصرحه ومش عايز اتخانق معاكي…………وماسك اديها


داليا لنفسها- وانت وحشتني والله، اي دا انا هضعف لا لازم اوجهو ‏(الصراحه تستاهلي انك تنكسري لو رجعتي لحاجه كسرتك تاني يا داليا 😒)


يونس- داليا


داليا ساحبت اديها- انت كدبت عليا يا يونس


يونس-والله غصب عني انا بحبك


داليا- الكدب قادر يصغر اي حد في عيني مهمه كانت غلاوته


يونس-والله بحبك


داليا- مش كل اللي يقولك بحبك يبقاا بيحبك اصل مش كل مسلم بيصلي


يونس- انا مش بهزار يا داليا والله العظيم بحبك ورغم اللي حصل كله لسه بحبك


داليا- وايه اللي حصل


يونس- مش عايزه تخلفي مني وتسرقي و تهربي


داليا- انت اي هااا اي، انا مستحيل اعمل كدا


يونس-بس انتي عاملتي 


داليا بصوت عالي- طلقني يا يونس بجد انا مقدرش اعيش مع واحد مش واثق فيا


يونس-يعني مش بتحبيني


داليا- اااه مش بحبك وياريت تبعد بقا   


يونس- انا اعارف‏ البعد بيقسى بس مبينسيش الحب


داليا- ومين قال ان بحبك مش يمكن كانت بكداب


يونس- اااه صح وليه لا ،انزالي

نزاله وداخلوا


داليا- انت جايبني هنا ليه


يونس- احنا مقضناش شهر عسل فاعتبريها شهر عسل 


داليا- هنرجع امتي


يونس-بعد شهر


داليا- مش بهزار


يونس- يلا نمشي دلوقتي


داليا- ياريت


يونس- هتلبس النقاب وانتي ومعايا ولا ايه ……وشلها خالص


داليا- يونس متقربشي مني ممكن


يونس قرب منها وباسها بحب واشتياق كبير وبعدا

داليا- انت مش بتسمع


يونس- بصي انا تعبان دلوقت وعايز انام لما اصحه بقا نكامل خانق ومتحاوليش تهربي هااا علشان هجيبك برضو ……باسها في خدها وداخل الاوضه( محدش هيقدرك قد اي عانيتي مع ذلك مش فارقه)

داخلت هي كمان اوضه جانب اوضتها فتحت دولاب وكان فيه لانجريهات وملابس قصيره


داليا- اااه يا خـ ـاين ،انا اقـ ـرف اقعد هنا، انا خالينا بدريس بتاعي افضل، وانا اش ضمني السرير انا هنام عكنبه احسن…قعدت شويا وبعدين نامت

••

صحي يونس وداخل اوضة داليا ولقيها نايمه علي الكنبه شاله وداخله الاوضه


داليا بخضه- فيها ايه


يونس- وحشتيني 


داليا - يونس


يونس- اششش ……

•••••••

صحيت علي صوت التليفزيون قامت لقيت يونس قاعد قعدة جانبه

داليا- الساعه كام


يونس- 11


داليا- انا نمت دا كله هنام اازاي بقا


يونس- كلي ونامي  


داليا- ما لسه صاحيه، هنمشي الصبح


يونس- لا


داليا- ليه


يونس- تبغي موزه 


داليا- مش عايزه


يونس-ولا تفاحه


داليا- لا، هدوم مين اللي فوق دي 


يونس- مش لازم تعرفي،  وين الكمثرري


داليا- يونس مش وقته هزار


يونس- ما انا بقولك مش لازم تعرفي


داليا- ااااه يا خـ ـاين 


يونس- تبغي فروله


داليا بصتله بضيق من غير ما تتكلام


يونس- ولا برتقاله


داليا- هدوم مين


يونس- كلهم مندولين وانتي لوحدك نوتيلا يافلاولاية قلبي، وين الكمثره


داليا- نينيني دمك خفيف


يونس- عارف عارف، وبعدين انا تعبان من العربيه وسهرانا طول اليل علشان الطريق ونمت، انتي نمتي ليه


داليا- هو في حد بيكره انوم اي دا ،وبعدين انت بتخدني اوضتك ليه


يونس- كانتي وحشاني، اانا مفاكرك هتجهزيلي اكل وتقولي تعال قول يا حبيبي


داليا- طيب انا عايزه اكل


يونس- جهزي وناكل سوا 


داليا- جهز انت 


يونس- ومالو اجهز لمراتي حبيبتي ……وداخل المطبخ وداليا داخلت


داليا- دا انت طلب دليفري


يونس- اااه ومستنيكي علشان ناكل سوا 


داليا- انا ماليش نفس


يونس- ما انتي قولتي عايزه اكل تعالي متتكسفيش ……وحط الاكل علي السفرة


داليا قعدة وبدا ياكله

يونس- عايزه تتطلاقي بجد يا داليا


داليا سابت الاكل- اااه


يونس-ليه هااا وانا المفروض ابعد مش انتي انا ما غلطش معاكي في حاجه


داليا- انت غلط كتير لكن انا لا


يونس- لا غلطي انك مش عايزه تخلفي مني


داليا بزعيق- والله ما بخد امك اللي عاملت كدا وهي اللي هربتني 


يونس- انتي بتقولي ايه بتقولي ايه……ومسكها من شعرك


داليا-اااه ابعد عني ابعد


يونس- عايزه تحطيها في امي ليه علشان شايفني بعيد عنها هااا انتي ايه ايه، كل ما اقول مينفعش اسيبك وبحبك تزيدي


داليا-ااااه شعري، ابعد عني ابعد، طلقني طلقني انا بكرهـ ـك أنا قر'فت منك بقي طلقني لو عندك كرامة


يونس بعد عنها- انتي طالق طالق طالق يا داليا………يتبع


شكرا ليكم علي التفاعل 💙


بنت الصـ♡ـعيد


البارت 16


يونس بعد عنها- انتي طالق طالق طالق يا داليا


داليا اتصدمت وغمضت عيونه ودموعه نزالت، طلعت لبست النقاب ونزالت وفتحت الباب وخرجت وهو شايفها


يونس- هسيبها تمشي لوحده كدا بليل و هتروح فين ،انا مش عارف بحان ليه……وخرج وركاب العربيه

داليا كانت وقفه مستنيه حازم بعد ما كلامتها وبعتتلو لوكيشن واقف قدامه بالعربيه 


يونس من غير ما يبصله -اركابي اوصلك


داليا سابته ومشيت نزال من العربيه

يونس- هتروحي فين

-بكلامك انا


داليا- علي فكره غلط كدا انت مش طلاقتني عايز مني ايه تاني كفايه حرام عليك


يونس- تعالي اوصلك


داليا- لا يا سيدي شكرا ………حازم وصل


حازم- اركابي ………داليا راكبت ومشيو


حازم- حصل حاجه


داليا بصوت مبحوح- لا


حازم- مالك طيب 


داليا- اطلاقنا


حازم- طيب وانتي زعلانه ليه


داليا- بلعكس، يلا الحمدلله


•••••••

يونس - فينك


اسلام- في الشقه ليه


يونس- مخنوق اوي يا اسلام


اسلام- اتخانقت انت وداليا


يونس-طلقتها


اسلام- انت بتهزار صح


يونس- لا مش بهزار، انا هرجع القاهره


اسلام- دلوقت


يونس- اااه، سلام


اسلام- طيب استنا انا جاي


………


هيام - اهدي يا داليا علشان خاطري اهدي


حازم- بتعيطي ليه انتي دلوقت، ما انتي كانت عايزه تطلاقي وانتي اللي طلبتي اطلاق


داليا- اااه بس مكنتش اعارف انه هيطلاقني


حازم-طيب كفايه بقا


داليا- طيب انا عايزه ارجع


هيام- ترجعي فين


داليا- بيت بابا


حازم- واحنا مش هنسيبك تمشي 


داليا- ليه


حازم- مينفعش تقعدي لوحدك


داليا- انا مش هخاف يا حازم


هيام- لا يا داليا انتي ملكيش حد غيرنا


داليا- علشان خاطر ربنا سبيني ارجع


هيام- ماشي اهدي ،الصعيد ولا القاهره


داليا- الصعيد 


هيام- ماشي يا بنتي ربنا يسهل بس خليكي الفتره دي هنا


••••••••••


اسلام- يونس يونس


يونس- تعال


اسلام- اي دا انت هترجع لازفت دا تاني والسجاير


يونس- يلا نمشي


اسلام - اهدا كدا فيك ايه


يونس- تعبان اوي يا اسلام


اسلام- بتتعب نفسك يا يونس لما انت بتحبها طلقتها ليه


يونس- هي بتعند معايا وبتعصبني


اسلام حضنها- اهدا اهدا كل حاجه هتتحل


يونس- انا هرجع القاهره طيب


اسلام- خاليها اصبح حتي علشان نشوف الشغل 


يونس-لا خليك انت 


اسلام- مينفعش اسيبك تمشي كدا


يونس- ابعد عني يا اسلام


اسلام- مش هسيبك انا هاجي معاك 

••••••••

سهير- انتي بتهزاري صح


يارا- لا والله يا خالتي زي ما بقولك كدا ،لما مشيت من هنا اتنين اتهجمو عليا واخدو الفلوس ودهب بس الحمدلله قدارت اهرب منهم 


سهير- لا لا اكيد بتهزاري


يارا- ياريت يا خالتي

سهير وقعت علي الارض 


يارا- خالتي خالتي………سندتها ونيمتها علي السرير وخرجت


يارا- ملاك ملاك


ملاك- نعم في ايه


يارا- خالتي اغمي عليها جوا


ملاك- ماما ………وجريت


ملاك- ماما ماما ………رانت علي يونس


ملاك- انت فين يا يونس 


يونس- قربت اوصل البيت اهو ،في ايه


ملاك- كلم الدكتور خليها يجي بسرعه


يونس- في ايه


ملاك- ماما اغمي عليها


يونس- ماشي عشر دقائق وهكون عندك ……… كلم الدكتور بعد شويا جاي و يونس واسلام وصلوا


يونس جري وحضان امه- فيكي ايه ياامي 


ملاك- الدكتور قال ضغطها عاليا


يارا قربت منها- خالتي انا اسفه والله غصب عني بلاش تقولي ليونس


سهير- انتي اجننتي يا يارا صح ازاي حرام عليكي دا تعب عمري ڱڵـه


زينب داخلت- في ايه


ملاك- ماما ضغطه عالي 


زينب- يعني جيتو يا يونس انت واسلام، اومال فين داليا


يونس- قاعده عند خالتها


اسلام- هتكداب ليه ما تقول الحقيقه


سهير- انت لقيتها يابني


اسلام- اااه، والاستاذ طلاقها 


زينب- ليه


ملاك- انت اتجانت يا يونس حرام عليك ليه عاملت كدا


يونس- انا حر


ملاك- لا مش حر انت غبي


يونس مسكها من درعها-من امتي وانتي بتغلطي كدا


ملاك- ابعد يا يونس انت هتندام علي كل حاجه  ………ومشيت


زينب-روحي شوفيه يا يارا ……يارا خرجت


زينب- طلقتها ليه


يونس-مش لازم تعرفو ليه بس انا عاملت الصح


سهير-ليه كدا يا يونس دي مالهاش حد غيرنا


يونس- بتقول كلام مينفعش تقوله


اسلام- قالت ايه يا يونس


يونس- خلاص بقا


زينب- بقيت تغلط كتير يا يونس


يونس باسه مامتها علي راسه- طيب يلا نطلع ونسيب ماما ترتاح……والكل خرج


زينب- من امتي الحنيه دي


يونس- ازاي مش فاهم


زينب- مع امك ما انت دايما بتقوله سهير هانم و مش بتكلامها


يونس بزعيق- اهو قولتي امك، هو حرام يعني


اسلام- في ايه يا يونس ما براحه شويه


زينب- تعال يا اسلام عايزك……وداخله اوضتهاا


زينب- ايه الحصل يا اسلام


اسلام- والله مش عارف يا تيتا 


زينب- هو مش طبيعي 


اسلام- بس اكيد داليا قالته حاجه علي امه


زينب- سيبك المهم مش هتجواز بقا انت و ملاك


اسلام- دا وقته يا تيتا


زينب- اااه وقته نحدد الفرح بكره


اسلام- اللي تشوفيه يا قمر


•••••••

هيام- يعني خلاص يا داليا هتمشي برضو كدا يا بنتي 


داليا- معلش يا خالتي وان شاء الله هجيلك


هيام- طيب حازم يوصلك طيب


داليا- لا انا هعارف امشي لوحدي


حازم داخال عليهم- نعم وكمان عايزه تمشي لوحدك


داليا- حازم علشان خاطري سبني امشي لوحدي


حازم- داليا احنا وافقنه انك تمشي لكن لوحدك لا كفايه انك هتعيش لوحدك


داليا- هيحصل ايه يعني


هيام- اسمعي الكلام خليها حازم يوصلك بعربيته ويرتاح في شقتنه القديمه  يوم وبعدين يرجع  


داليا- طيب يا خالتي، هداخل اجهز انا


هيام- ماشي، يلا يا حازم جهز نفسك


حازم- طيب

………


يونس- تيتا


زينب-


يونس- انا عارف ان غلط انا اسف


زينب- ولا يهمك


يونس- يا تيتا بالله عليكي كفايه اللي انا فيه انا مخنوق قوي فسمحيني انا اسف ان عاليت صوتي عليكي


زينب- انا مش زعلانه علشان كدا يا يونس


يونس- اومال علشان ايه


زينب- داليا يا يونس


يونس- غلطت كتير يا تيتا


زينب- بس متوصلشي لـ الطلاق


يونس- اللي حصل بقا


زينب- ترجعها يا يونس………يتبع


معلش البارت قصير بس هطول البارت بتاع بكره 💙



بنت الصـ♡ـعيد


البارت 17


زينب- ترجعها يا يونس


يونس- مينفعش انا طلاقتها باالتلاته


زينب- كمان يا يونس


ملاك خبطت وداخلت- تيتا


زينب- تعالي يا ملاك


ملاك- الاكل جهز  


يونس- هو كله هيكشري كدا في ايه يا ملاك


ملاك- مفيش ،الكل مستنيكم تحت……وخرجت


زينب- ملاك زعلانه منك


يونس- هصلحه


زينب- كان نفسي تبقا كدا مع مراتك تخاف عليها وتحبها زي ملاك


يونس- يلا يا تيتا


زينب- يلا يا يونس ………و نزالو


زينب- اهو كويسه يا سهير


سهير- ااه الحمدلله،اومال يارا فين


ملاك- مشيت


سهير- يونس انت مش هتجواز انت ويارا


يونس- اتجوازه ليه


سهير- يارا حامل


يونس- هههههه ااه قالتلي، بس حامل ازاي يعني


سهير- هي قالتلي كدا


اسلام- هو دا كان سبب تعبك


سهير- اااه


يونس- بس انا مقربتش منها اصلا وفاكر اليوم دا


سهير- ازاي هااا وانت بنفسك قولت مش فاكر حاجه


يونس بعصبيه- كانت عايز اعارف بنت اختك عايزه توصل لي ايه و اهو بتقولي حامل


زينب- اهدا يا يونس


يونس- اهدا ازاي وهي بتقولي حامل


زينب- يعني انت فاكر انك مقربتش منها


يونس- اااه وانا قولت اااه علشان اغيظ داليا وانتي عارفه دا كويس يا تيتا 


سهير- هي هتكداب ليه وخصوصا في حاجه زي كدا


يونس- اساليها هي بقا مش انا


زينب- يونس قالي انه مقربش منها ويوم ما قالي انه غلط معاها كان قايلي قبلها انه هيقول كدا


سهير معرفتشي ترد


زينب- انا بقول نحدد فرح اسلام و ملاك


سهير- بس


يونس- مفيش بس انا موافق دا بعد راي ملاك طبعا


ملاك- هو المفروض الخطوبه الاول مش نحدد الفرح


زينب- احنا عرفين انكم بتحبه بعض فـ خلاص تجوازه علي طول وفي اقرب وقت


اسلام- ربنا ميحرمنيش منكم يارب


زينب- انا عايزه افرح بيكم الاسبوع دا


ملاك- نعم بس كدا مفيش وقت يا تيتا

دا غير ان امتحناتي قربت


يونس- في ايه يا ملاك انتي مش موافقه ولا ايه 


ملاك- لا موافقه بس خلي فرصه نجهز نفسنا وعشان الامتحانات


زينب- خلاص بعد الامتحانات ، وبعدين انتو الاتنين مع بعض من صغركم فبلاش نسيح هاااا


اسلام- يبقا كدا ننزال اسيوط


سهير- كمان الفرح هيبقا في الصعيد


اسلام- اكيد طبعا


ملاك- دا بعد تلات شهور ان شاء الله


زينب- ان شاء الله 


يونس- ماشي وانا هشوف الشغل واظبط الدنيا


اسلام- علي اساس مهتم اوي ما انت سيبو علي كريم هنا وعصام في اسكندريه


يونس- ما لما يبقا فيها حاجه بروح………تلفونه ران


يونس- ايوه في حاجه


- المدام خرجت هي و ابن خالته


يونس- متعرفشي رايحه فين


- معها شنطه اعتقد كدا راجعه الصعيد


يونس- طيب خليك وراهم واي حاجه تحصل كلامني وتبعهم كويس


-تمام يا باشا………يونس قفل


زينب- يلا تصبحو علي خير


يونس- خديني معاكي……وطالعه

وسهير طلعت


اسلام- في ايه مالك


ملاك- ابدا مفيش حاجه


اسلام- لو مش موافقه بيا خلاص


ملاك- لا موافقه


اسلام- واخيرا بقاااا، وانا عارف انك خايفه من الصعيد بسبب الروايات والمسلسلات اللي بتشوفيها، السينما بتكذب أوي في حكاية الصعايدة كلامهم غريب وطبعهم احنا زينا زيكم والبنت بقيت بتتعلم ،وهخليكي تكملي يا ملاكي، وكلامنا زيكم وبندخل جامعات وبتكلم زيكم أهوا ،ولا انتي مش عارفه كلامي ومفيش أي حاجه غريبه فينا ومش بنصحي بدري أوي ، ومفيش هكسر ضلع دا الرسول وصانا بالنساء "رفقًا بالقوارير" ولبسنا دا كانه عادة مش أكتر بس بنلبس كلاسيكي وكاجول بردو ميمانعش أبدا، ومش عيب أبدا لما نغير علي حاجة تخصنا مش بيبقي تحكم بيبقي حب وبس كده 


ملاك- دا كان كلامي من بدري لكن دلوقت انا حبيتك 


اسلام - الله الله ايه الجمل دا

••••••


حازم بيبص في المرايه علي داليا- بتفاكري في ايه 


داليا- ولا حاجه مش بفاكر


حازم- بتحبيه ونفسك ترجعي صح


داليا- انا اااه بحبه بس مش هينفع ارجع وحتي لو هينفع مش عايزه ارجع


حازم- ومش هينفع ليه 


داليا- لانه طلقني بتلاته


حازم - وايه يعني هو طلقك في مجلس واحد يعني لو قاله مية مره هتتحسب مره


داليا- عارفه يا حازم بس انا مش حابه ارجع


حازم- لو بتحبيه ارجعيله يا داليا بلاش تتعبي نفسك


داليا- طيب


حازم- وبعدين عندك شهور العدة عرفيه غلطته فيها


داليا- ماشي


…………

يونس- ايه دا انتو لسه قاعدين


اسلام- انا هروح انام تصبحوا علي خير ……ومشي


يونس- ااااه يا واطـ ـي 


ملاك- احمم في ايه


يونس- انتي اللي فيها ايه 


ملاك- انا اتكلامت 


يونس- مش عايز اشوفك من اسلام لوحدكم


ملاك- ليه


يونس- ايه اللي ليه انتي حابه كدا بقا


ملاك- لا انا قصدي ا


يونس- لا مشفكيس معاها غير بعد الجواز


ملاك- حاضر


يونس- و ما تخلهوش يقرب منك خالص فاهمه


ملاك- فاهمه


يونس- دا بعد الجواز برضو وتعرفي لو عرفت انه قرب هقـ ـتلك


ملاك- يونس في ايه


يونس- كلامي مفهوم ولا لا


ملاك- مفهوم تصبح علي خير………وجريت


يونس لنفسه- ماشي يا اسلام انا هوريك ……وطلع ونام


••••••••••••

في الصباح داليا وصلت وحازم راح شقتها


داليا فتحت الباب ودموعه نزالت - وحشتني اوي يا بابا انت وماما ياريت الايام ترجع واشوفكم اااااه، انا محتجاكم اوي معايا ، صعبان عليا نفسى فى مواقف كتير اتعرضتلها كان نفسي تكونه معايا، ربنا يرحمكم يااارب


*نامت داليا بعد ماعيطت كتير 

……


اخر النهار داليا صحيت غيرات هدومها ورانت علي حازم


حازم- ايوه يا داليا انت كويسه


داليا- اااه، بس بكلامك علشان اشوفك فين


حازم- في شقتنا القديمه


داليا- اهاا طيب اكلات


حازم- ااااه ،متقلقيش انتي 


داليا- ماشي سلام


بعد شويا حازم جاء


داليا-طيب يا حازم خليك


حازم- انتي عارف ان ماما لوحدها


داليا بدوخه ومسكات دمغه- طيب يا حازم خليا بالك علي نفسك


حازم- انتي كويسه


داليا- اااه كويسه ……و وقعت علي الارض


حازم- داليا، داليا……وفضل يفوق فيها لحد ما فاقت


- تعالي نروح عند الدكتور


داليا- لا انا كويسه متقلقش


حازم- وانا مش همشي غير لما اطمان عليكي يلا


داليا- والله انا كويسه


حازم- طيب يلا نروح عند الدكتور


داليا- طيب

•••••••

الدكتوره- مبروك حامل وفي توام


داليا بصدمه- حامل 


الدكتوره- اااه وياريت توقفي اي حبوب بتاخديها، وانا هكتبلك علي ادوية تاخديها وياريت تكلي وتهتمي بنفسك شويا لان جلك هبوط من قلت الاكل


داليا- تمام يا دكتوره


الدكتوره- اتفضلي


داليا- شكرا ليكي


الدكتوره- العفوا دا شغلي


داليا خرجت وحازم كان مستنيها


حازم- هااا قالتلك ايه الدكتوره


داليا- حامل وفي توام كمان


حازم بفرحه- بجد


داليا- والله


حازم- طيب انتي زعلانه ليه


داليا- مش عارف افرح ولا لا 


حازم- تفرحي يا داليا لان في حاجه هترجك ليونس تاني


داليا- بس انا مش هقولو


حازم- لا مينفعش لازم يعرف


داليا- ان شاء الله بس مش دلوقت


حازم- ماشي


داليا- حازم خديجه بتحبك اوي خاليا بالك منها


حازم- حاضر، يلا سلام وخاليا بالك علي نفسك وانا هحاول اجبلك الملف بتاعك


داليا- ماشي، وانت كمان خليا بالك علي نفسك………ونزالت


عدي تلات شهور داليا بتروح كليتها وبتهتم بنفسها وبطنها بدات تكبر، ويونس كل يوم بيعدي عليها سنه مبقاش بيهتم بنفسها، ملاك واسلام مبسطين مع بعض

وسهير ندمانه من اللي عاملته لان بسببها يونس وصل لكدا 


هيام-طيب يا بنتي خاليا بالك علي نفسك وعلي اللي في بطنك


داليا- حاضر سلام……وقفلت

- اروح اشوف خالتي فاطمه دي وحشاني اوي دي اكيد زعلانه مني……………غيرات هدومها وخرجت 

………


فاطمه وهي حاضنها داليا- يا حبيبتي يابنتي وحشتيني اوي


داليا- وانتي اكتر والله 


فاطمه-  احكيلي يا بنتي ايه اللي حصل معاكي


داليا- ياااه يا خالتي كتير كتير اووي


فاطمه- بس انا زعلانه لانك جايه م̷ـــِْن تلات شهور وما تساليش 


داليا- معلش يا خالتي غصب عني


فاطمه- طيب احكيلي الولد يونس عمل معاكي اي


داليا- حاضر  ،وووو……


•••••••••

يونس- يلا


اسلام- بقولك ايه يا يونس


يونس- قول


اسلام- ما تخلي ملاك معايا


يونس- نعم يا خويا


اسلام- لا ولا حاجه تعالي يا تيتا معايا


زينب- ما تخليا البنت معه ولا حلال ليك وحرام ليها


يونس- قصدك ايه يا تيتا


زينب- علي داليا


يونس- داليا كانت مراتي فكان عادي تبقا معايا


اسلام- ياعم خلاص خليها معاك هي كله كام يوم وتبقا مراتي وساعتها تنسها انك اخوها، انا هركب انا وتيتا حبيبتي 


يونس- اممم و مالو هنشوف


ملاك وسهير نزالوا

ملاك- يلا 


يونس- يلا

•••••••••

بعد وقت طويل


اسلام- تيتاا انتي شايفه لو الفلوس والدهب مسروقين مرات خالي هتبقا بـ البرود دا


زينب- مش عارفه والله يا بني وانا مش مصدقه برضو دا كانت قتلت نفسها


اسلام- هههه ما انا بقول كدا برضوا


زينب- بس الايام دي متغيره 


اسلام- ااه فعلا،واخيرا وصلنا انزالي يا اميرتي


الكل نزال وداخلين


فاطمه- ومش ناويه تقولي ليونس انك حامل


داليا- لا


فاطمه- وانتي بتلبسي واسع اوي كدا علشان بطنك متبنشي صح


داليا- اااه بس دا لبسي بس وسعتو حبتين


فاطمه- ربنا يقدملك اللي فيه الخير يارب، هو يونس مسالش عليكي خالص


داليا- سال وبعت كذا مره فلوس بس رجعتهلو


فاطمه- ليه كدا يا بنتي


داليا- مش عايزه منه حاجه، همشي انا بقا


فاطمه- لا خليكي ناكل سوا، ايه الدوشه اللي برا دي


داليا نزالت نقابها- دا صوت اسلام 


فاطمه- اسلام دا متكلامش ولا قالي انه جاي


الكل دخل معاد يونس

اسلام جري عليها وحضانه- وحشتيني وحشتيني وحشتيني


فاطمه- مقولتش ليه انكم جايين


اسلام- مفاجئة حلوه صح


فاطمه- بايخه زيك يا اسلام


اسلام- ازيك يا داليا


داليا- الحمدلله بخير


ملاك- داليااععاا…………وحضنتها


داليا- عامله ايه يا حبيبتي


زينب- داليا، ايه دا انتي انتقابتي


داليا حضنتها- اااه


زينب- يا حبيبتي يا بنتي عامله ايه


داليا- عايشه اهو، ازيك يا سهير هانم


سهير- كويسه


داليا- طيب عن اذنكم


فاطمه- لا يا داليا خليكي


داليا- هجيلك تاني يا خالتي ما انا قاعده معاكي من الصبح


فاطمه- لا …………يونس داخل


يونس حضان فاطمه- عامله ايه يا عمتو 


فاطمه بـ زعال- الحمدلله


يونس بص لـ داليا- ………يتبع


رايكم 💙



بنت الصـ♡ـعيد


البارت 18


يونس داخل


يونس حضان فاطمه- عامله ايه يا عمتو 


فاطمه بـ زعال- الحمدلله


يونس بص لـ داليا- ازيك يا داليا


داليا- بخير الحمدلله……وقربت من فاطمه

-علشان خاطري يا خالتي خليني امشي


فاطمه- ماشي يا داليا اللي يريحك


داليا- طيب يا جماعه عن اذنكم………وخرجت ملاك كانت هتخرج


يونس- رايحه فين


ملاك- عايزه داليا


يونس- لا متخرجيش


ملاك- هو ايه دا ………وخرجت

- داليا


داليا- نعم يا ملاك في ايه


ملاك حضنتها وعيطت- هتفضلي لحد امتي ساكتها هااا


داليا مسحتلها دموعه- اهدي يا ملاك بلاش عيط


ملاك بدموع- اتكلامي وقولي الحقيقه


داليا- مبقاش ينفع يا ملاك


ملاك- انا هتكلام وهقول كل حاجه


داليا- لا يا ملاك مفيش فايده احنا اطلاقنا ومش هنستفد حاجه لما يعرف ان مامتك اللي بتعامل كدا


ملاك- لا انا هقولها كل حاجه


داليا- لا 


ملاك حطت اديها علي بطن داليا- انت حامل يا داليا 


داليا بتوتر- لا


ملاك- اومال اي بطنك دي


داليا بدموع - ااه يا ملاك بس علشان خاطري متقوليش لـ يونس علشان مـ……… قطع كلامها صوت يونس


يونس- ملااااك


ملاك- نعم


داليا- سلام يا ملاك…………ومشيت


يونس- انتي مبقتيش تسمعي الكلام ليه


ملاك- عايز ايه


يونس- ايه ام كلامك دا ما تتكلمي كويس ولا اخدتي طبعها 


ملاك- انت ايه يااخي حرام عليك اسمعها لمره واحده داليا مظلومه


يونس- مظلومه في ايه بقا


ملاك- هقولك بس مش عايزه مشاكل معاك ولا مع ماما


يونس- اااه وانتي صدقتي لما قالتك امك


ملاك- ااااه امي ،وانا اللي سمعت ماما وهي بتقول لي دادا صفيه تحط الحبوب  وقولت لـ داليا متشربش العصير ولا اللبن 


فلااااش باااك


ملاك كانت داخله المطبخ وسمعت


سهير- حطتيطي اللي قولتلك عليها


صفيه- يا هانم انا ماليش دعوه بكدا


سهير- اسمعي اللي بقولك عليها


صفيه-  يا هانم حرام عليكي


سهير- بقولك ايه انتي هنا علشان تعاملي اللي اقولك عليها


صفيه- حاضر يا هانم 


بااااااك


ملاك- وكل مره كانت اشوفه واسمعه وقولت لماما قالت مالكيش دعوه واياكي تقولي لـ يونس، خافت منك وقولت لـ داليا انها متشربش العصير واللبن ولما سالت ليه قولتله علي ماما ،ومرضيتش تخاليني اقولك، لحد ما ماما هربتها، داليا قالتلي قبله ان ماما هتهربها وبعدها بيوم ماما قالت الفلوس والدهب اتسرقو وبعديها بيومين شوفت يارا وهي عند ماما وبتديها الفلوس والدهب، وبعد دا كله تطلق داليا وهي مالهاش اي ذنب ومظلومه 


يونس وقف ومش مستوعب اللي بتقوله

ملاك- دا غير الضرب والهانه والخيانه دي سمعتك وانت بتتكلام واحده في الفون وحامل منك انت جرحتها اوي يا يونس اتمنها تصلح غلطك ……………وسابته وداخلت


يونس مش مصدق اللي سمعه -معقوله دا كله وانا ظلمه ،ودا كله يحصل من امي مش معقوله اكيد ضحكت علي ملاك بكلامتين………ودخل


|••••••••|


فاطمه- بجد انا مبسوطه اوي من اخر مره كانت فيها هنا وقولت انك هتجوز ملاك وانا مبسوطه، واخيرا هشوفك عريس يا اسلام


زينب- ربنا يفرحك بيها يا بنتي


فاطمه- يارب يا امي يارب،  ااه صحيح يا يونس انت لسه برضو شكك في داليا


يونس قام من علي السفره- انا هطلع انام… … … وطلع


زينب- ربنا يريح قلبك يا يونس


اسلام- يارب يا تيتا انا مش عارف بيتعب نفسه ليه


ملاك- غصب عنها يا جدعان والله، ربنا كبير وان شاء الله مش هيسيبه


فاطمه- يارب يا بنتي،  يلا روحو ارتاحه اكيد تعبانين من السفر  …………والكل راح اوضتها

……

يونس ران علي يارا


يارا- عامل ايه يا يونس وحشتني اووي


يونس- قوليلي يا يارا انتي ليه بتعاملي كدا


يارا بقلق- كدا ازاي يعني


يونس- انا فاكر اليوم اللي كانتي معايا فيها فـ ليه بتقولي ان حامل والكلام الفاضي دا


يارا- يعني انا هكداب في حاجه زي دي يا يونس


يونس بغضب-والله لو مقولتيش ليه هكلام باباكي واقوله اللي انتي بتقوليها دا


يارا بخوف- لا الا بابا، انا هقولك


يونس- قولي


يارا- خالتي اللي قالتلي اعمل كدا علشان تبعدك عند داليا


يونس- ومعاكي الدهب والفلوس بتاعت امي صح


يارا- احيييـ ـه انت عرفت ازاي


يونس- يعني صح


يارا- صح هما استرقه مني، بس انا ماليش دعوه خالتي اللي عاملت كل دا والله


يونس قفل وراح عند سهير


•••••••••


سهير- خير يا يونس فيها ايه


يونس- بتعاملي ليه فيا كدا


سهير- بعمال ايه


يونس- حرام عليكي انتي دمرتيني ليه هااا ليه كله علشان الفلوس و مظهرك قدام الناس تدمري ابنك وتبعدي عنها مراتها ليه


سهير بخوف- انت بتتكلام علي ايه يا يونس انا مش فاهمه حاجه


يونس بغضب- يا شيخه حرام عليكي انتي دمرتيني من صغري لما خالتيني اشتغال في تهريب المخـ ـدرات، علشان اكبر فلوسي وبعد ما فوقت وعرفت اللي بعامله غلط كانتي عايزاني ارجع، ليه بتعمالي فيا كدا انا مش ابنك ولا ايه، هاااا ردي استفدتي ايه لما بعدتي داليا عني، الانسانه الوحيده اللي حبيتها


سهير- يونس انت فاهم غلط


يونس- هههه غلط حرام عليكي كفايه لحد كدا… … … … …وسابها وخرج


••••••••

في الصباح

داليا راحت الكليه


حبيبه- وحشتيني اووووي يا داليا والله


داليا- وانتي اكتر والله يا حبيبه عارفه اني مقصره معاكي مش بكلامك غير واتس بس غصب عني والله


حبيبه- ولا يهمك 


داليا- انا والله جايه علشان اشوفك بس


حبيبه- ياراجل ما انتي جايه الكلية


داليا- لا والله ما انتي عارفه اني ضايعه السنادي  


حبيبه- ااها، بس بسم الله مشاء الله عليكي في النقاب


داليا- علي اساس اني بينها


حبيبه- عيونك اللي زي البحر والسماء مع الون الاسود تجانن


داليا- هففف هو داللي مضايقني وعامله وجهة نظر


حبيبه- هههه بهزار وبعدين ما انتي منزاله اوي اهو


داليا- طيب انا همشي بقا 


حبيبه- ماشي خليا بالك علي نفسك وعلي اللي في بطنك


داليا- فضحتيني


حبيبه- هههه معلش يلا سلام

………داليا مشيت وركبت مكروباص وبتبص جنبها لقيت واحد مبصتش عليها حطت الشنطه بينها وبينو


-وحشتيني يا داليا


داليا بصت لقيتها يونس حطت الشنطه علي بطنها 

يونس- انا عرفت كل حاجه متاخر ياريت تسامحيني………وحط ايدها علي كتفها


داليا- انت اتجاننت ابعد ايدك عني


راجل راكب وراها- في حاجه يابنتي


يونس- ما تخليك في حالك


الراجل- يعني اشوف بنت من بناتنها في الوضع دا واسكت، وبعدين انت ليك عين تتكلام


يونس مهتمش لكلامها ومساك ايدا داليا- يا داليا ياا حبيبتي سمحيني


داليا- لا انت مجنون فعلا بقولك ايه سيب ايدي


العربيه كله بقت تتكلام علي يونس وتشتمو


الراجل- اللي يشوفك يقول انك ابن ناس لكن مش بلابس فعلا


السواق- بقولك ايه يا باشمهندس اتفضل انزال بكرمتك احسن


يونس بغضب- بقولكم ايه كل واحد يحط لسانه في بوقه ويخراس


الراجل- دا انت بجح اووي


يونس- اللي متعرفهوش ان انا جوزها بس في مشاكل ممكن نسكات بقا


الراجل- دا حقيقي يا بنتي


داليا بصت لـ يونس- لا


يونس- داليا


الراجل- وكمان ليك عين تكداب


داليا- طليقي مش جوزي


يونس- ياريت كفايه كلام ومنحكمش من غير ما نعرف


الراجل- احنا اسفين يا بني بس لازم نقوم بواجبنا


يونس- ولا يهمك

السواق- التفضلو انزالو صدعتوني


يونس نزال وبعدين داليا


داليا مشيت ويونس مشي جنبها

داليا- الله يرضي عنك سبني في حالي انت مش طلقتني عايز ايه تاني


يونس- عايزك انتي يا داليا


داليا- انت طلقتني بتلاته يا يونس نرجع ازاي هاااا


يونس- انا عرفت كل حاجه يا داليا


داليا- متاخر اوي يا يونس، وانسا اني ارجعلك 


يونس- عارف اني غلط كتير بس كان غصب


داليا- الله يكرمك كفايه لحد هنا، انا مش مستعده اتهان من الناس كمان كله عرفه انن اطلقنا فابعد عني بقا…… 


رايكم 💙



بنت الصـ♡ـعيد


البارت 19( قبل الاخير )


داليا- الله يكرمك كفايه لحد هنا، انا مش مستعده اتهان من الناس كمان كله عرفه انن اطلقنا فابعد عني بقا……ومشيت ويونس وقف مكانه وبعدين مشي 


••••••

فاطمه- من امبارح وانت مش عاجبني يا يونس


يونس- متقلقيش يا عمتي انا كويس


اسلام- ااه ما هو واضح


يونس- فين ملاك


فاطمه- فوق مع امي


يونس- ماشي ………وطلع


يونس- ملاك


ملاك- نعم


يونس- تعالي عايزك


زينب- في اي يا يونس


يونس- مفيش يا تيتا


زينب- اممم ماشي براحتك


يونس- هاخد ملاك واروح عند داليا 


زينب- ليه


يونس- عرفت كل حاجه يا تيتا بس للاسف متاخر اوي


زينب- گان المفروض تسمعه، ملاك قالتلي كل حاجه


يونس- غصب عني يا تيتا


زينب- ربنا يفك عقدتك وان شاء الله هترجعو لبعض


يونس- ازاي وانا طلقتها بتلاته


زينب- انت قولتها في وقت واحد حتي لو قولتها عشر مرات هتعتبر واحده


يونس بفرحه- بجد


زينب- اااه بس دا بعد تلات شهور، شهور  العده تردها لعصمتك


يونس بسها- دا عدو من زمان اتلات شهور


زينب- يبقا تردها


ملاك- هيهيهي بجد ،والله يا يونس لو زعلاتها هنموتك انا وهي


يونس- نرجع بس وانا عمر ما هزعلها والله  


•••••••••

وجاء يوم الحنة اسلام وملاك

الكل كان مبسوط والراجله لوحدهم ولبنات لوحدها


ملاك- ما كلنا بنات شيلي النقاب وغير هدومك


داليا- لا خليني كدا انا مرتاحه


ملاك- خايفه من ايه يا داليا


داليا- خايفه من مامتك ،محدش يعارف غير انتي وخالتي فاطمه اني حامل


ملاك- انتي داخله في الشهر ارابع ومش عايزه تقولي ليونس ولا ترجعي 


داليا- خليكي في حنتك يا ملاك


ملاك- طيب ……جات واحده ومسكت ملاك علشان ترقص والكل بيرقص ومبسوطين


-داليا


داليا- نعم 


- طنط فاطمه قالت انها عايزاكي


داليا- ماشي بس فينها


-في اوضتها


داليا- ماشي هروحلها……………وطلعت وداخلت 

-خالتي يا خالتي ……يونس طلع من الحمام


داليا- انت بتعامل ايه هنا وفين خالتي


يونس- ايه دا سيبها الفرح كله وجيلي مش معقوله


داليا- انا جايه لخالتي فاطمه واحده قالت انها هنا وعايزاني


يونس قرب منها- لا عمتو تحت في المطبخ


داليا - طيب……… وكانت هتمشي ماسك اديها

داليا- في ايه


يونس- عايز اتكلام معاكي


داليا- مفيش كلام بينا


يونس بسها علي راسها

داليا بعدت- اللي عاملته دا حرام انا محرمه عليك 


يونس قرب منها وحضنها- تؤتؤ انتي مش متحرمة عليا زي ما انتي قولتي وانا هأردك لعصمتي …………لحظ بطنها منفوخه


داليا بعدت- ابعد عني انت ايه


يونس- انتي حامل


داليا بخوف- انت عبيط حامل ايه


يونس قرب منها وحط ايدهاا علي بطنها - داليا مش بهزار انتي حامل بجد


داليا سابتها وخرجت ويونس خرج ومسك اديدها -داليا 


داليا- الله يرضي عنك سبني 


يونس سابه ونزالت وهو نزال

يونس- عمتو انتي تعارفي ان داليا حامل


فاطمه- انت عرفت ازاي


يونس- لما انتي عارفه مقولتيش ليه


فاطمه- عاتب نفسك قبل ما تعتبني


يونس- اها علشان كدا مش بتتكلامي معايا زي الاول


فاطمه- انت مسألتش عليها سبتها تلات شهور من غير ما تسال ولا حتي جيت تشوفها حتي لو كانت غلطانه عمرك مسالت


يونس- انتي عارفه انه غصب عني وانا بعتلها فلوس وكانت بتراجعه


فاطمه- هو دا اللي قدارت عليه


يونس- ان شاء الله هعوضه عن كل اللي فات 


فاطمه- معتقدش هتراجع زي الاول، التبطبه على الازاز المكسور بيعور يا يونس ،وداليا مكسوره منك اوي لانك مسبتلهاش فرصه تسمعه بس ويوم ماقالتلك علي امك طلاقتها، من امتي وانت بتحب امك كدا


يونس- دي امي مهما كان


فاطمه- وانا مقولتش حاجه بس كانت سمعتها وبعدين قرار، كام مره تمد ايدك عليها


يونس- هرجعه وهنرجع احسن من الاول


فاطمه- ربنا معاك ويسعدك انا اتمنها


اسلام- في ايه يا يونس مش هاين عليك تطلع يعني


يونس- طالع اهو، بس هشوف داليا


اسلام- داليا مشيت وصلتها انا


يونس- كانت كلامتني 


اسلام- مكنتش اعارف انك عايزها وبعدين انت عايزها في ايه


يونس- هو ايه اللي عايزها في ايه دي مراتي 


اسلام- كانت


يونس- وهردها لعصمتي ،عندك مانع


اسلام- انا لو عليا مش عايزها ترجعلك


يونس-طيب متتداخلشي انت


اسلام-اللي تعارفه اعامله انا ماليش دعوه…………وخرج


فاطمة- متزعلش يا يونس بس داليا غاليا علي اسلام زي اختها


يونس خرج وقعد مع الناس

وبعد شويه الكل مشي ويونس وراح بيت داليا

داليا بنعاس- مين هيجي في الوقت دا ………راحت عند الباب

-مين


يونس- انا يا داليا يونس 


داليا- وعايز ايه


يونس- عايزاك


داليا- مش وقته خفت دم ،الوقت متاخر ومينفعش كدا


يونس- ما لو انتي مفتحتيش هاكسر الباب


داليا- لا انت اتجاننت


يونس- طب افتحي


داليا- لا مش هفتح واتفضل امشي


يونس - طيب ابعدي بقا ………بيحاول يكسر الباب


داليا- بس يا مجنون 


يونس- طيب افتحي


داليا فتحت ونسيت انها بلبس نومه وبشعرها وباطنها منفوخ 

داليا- اهو فتحت عايز ايه


يونس- ايه الجمل دا


داليا - انت قليل ادب ……وكانت هتقفل حط رجله


يونس فاتح الباب وداخل وقفلو

داليا بدموع- انت عايز اي


يونس- طيب بتعيطي ليه


داليا- اللي بتعامله دا غلط


يونس- هو انا جيت جنبك


داليا- طيب ممكن تمشي


يونس- كفايه عيط طيب وشك بقي احمر


داليا- طيب امشي


يونس- في واحده تقول لجوزها امشي


داليا- جوزي منين احنا اطلقنا


يونس- بس انا رديتك لعصمي 


داليا- حرام عليك انت بطلاق بمزاجك وترجع بمزاجك


يونس حضنها- اهدي كدا وكفايه عيط، مقولتيش ليه انك حامل 


داليا- وبعد ما اقولك


يونس- ما خفتيش اقولك حامل من مين


داليا بعدت عنها- لا يبقي اجاننت بجد


يونس- هههه بهزار يا حبيبتي بس كان المفروض اعارف


داليا- اهو عرفت اتفضل يلا امشي


يونس- انا هبات مع مراتي النهارده


داليا- بس انا مش موافقه انن نراجع يا يونس 


يونس- ياروح يونس مش هينفع ليه


داليا- انت عارف ليه


يونس باسها علي راسه- انا اسف يا حبيبتي انا عارف ان ظلمتك واوعدك مش همد ايديا عليكي تاني، عارف انى زعلتك واذيتك بس انا قولتلك وهقولك تانى اوعدك انى هعوضك عن كل حاجه عيشتيها فى حياتك، انا مش عارف انتى شيفانى ازاى بعد اللى عملته بس صدقيني انا بحبك ومش عايز غير


داليا- 


يونس- والله مافيش حاجه هتحصل من دا انا هحطك في عيوني


داليا- بنسبه لـ الفلاشه


يونس- قبل ما اعارفك والله


داليا- وانا ايه يضمني ما ممكن ترجع


يونس- دا مستحيل


داليا- طيب ويارا


يونس- والله زي ملاك بس لقيتها فرصه اغيظك بيها وبعدين ملاك قالت انه قالتلك 


داليا- ماشي


يونس- موافقه نرجع ولا لا


داليا- لا………يتبع 


لْـۆ اتفاعل حلو هنزل البارت الاخير النهارده 💙



بنت الصـ♡ـعيد


البارت 20 (الاخير)


يونس- موافقه ولا لا


داليا- لا


يونس- لا ليه بقا والله العظيم بحبك


داليا- خايفه يا يونس اللي حصل يحصل تاني


يونس- لا مش هيحصل، انا هخطفك وهنقعد في بيت لوحدينا انا وانتي وبنتنا وبس


داليا- بنتنا 


يونس- اااه ان شاء الله تكون بنت حلو زيك كدا عيونه زرقاء


داليا- ان شاء الله بس انا حامل في تؤام


يونس -ايه دا انتي حامل في تؤام بجد


داليا- اااه


يونس- لسه برضو خايفه


داليا- ااااه ، قولي بقا كرامتي ارجعه منين


يونس- قولتلك غصب عني واي حد هيبقا مكاني هيعامل اكتر م̷ـــِْن كدا وانا اسف


داليا- بس انتي مسمعتنيش وكانت دايما تضربني


يونس- والله ندمان واوعدك اني مش همد ايدي عليكي


داليا- لٱ يا يونس انا مبقتش اثق فيَگ


يونس- طيب نرجع علشان عيالنا ولو حصل اي حاجه تاني اعملي اللي انتي عايزها


داليا- وانا مش هرجع ومش هستنا اصلا لما حاجه تحصل تاني لٱ مـنك ولا من مامتك


يونس- يعني ايه يا داليا


داليا- يعني ابعد عني 


يونس- انا بحبك يا داليا بلاش تبعدي عني علشان خاطري


داليا- اتفضل امشي


يونس بزعيق- مش همشي يا داليا ،سامحيني يا داليا علي كل اللي حصل اوعدك مش هيحصل تاني ارجعيلي انا من غيرك ولا حاجه والله


داليا- ترميني وترجعني بمزاجك انت ايه ضرب واهانة وجع وجرح كرامة 


يونس- انتي ليه مش عايزه تفهمي انه غصب عني


داليا- وانا غصب عني دلوقت ،ااانا شوفت اللي ماحدش شافه يا يونس شوفت اللي ماحدش شافه ولا يتحمله انت ازاي تعمل فيا كدا 


يونس- والله عمري ما هكرر الغلطة دي تاني انا معرفش اخسرك تاني مقدرش اصلا اخسرك تاني يا داليا


داليا بدموع- وانت بتعمل كل دا ليه هاا عشان تثبت لنفسك ايه ان انا هبله وهحبك تاني مش كدا لٱ برافو عليك، دخلتها صح


يونس- حقك تفكري فيا كده وتقولي اللي انتي عايزاه بس انتي متعرفيش انا عديت بـ ايه في بعدك ،انتي فضلتي طول الوقت قدام عنيا، انتي متعرفيش انا شوفت ايه وعشت ازاي من غيرك


داليا بزعيق- وانا عشت اللي اوحش منه عشت خايفه ومرعوبه ومكسوره، اتكسرت من جوه ومن بره ،عشت ايام مش هكرارها تاني 


يونس- داليا انا اسف انا بحبك بجد والله انا اسف اعمل ايه اكتر من كدا انا ندمان بجد


داليا- اتفضل امشي 


يونس- داليا


داليا- مش عايزه اسمع اي حاجه تاني اتفضل امشي


يونس- فاكري يا داليا ………وخرج 


داليا دخلت قاعدة ع السرير بتفكر في كلام يونس قلبها فرحان بس عقلها رافض الفكرة

_______

يونس وصل البيت والكل كان نايم بس مامتها لٱ، راح اوضته وراحت وراها


سهير- يونس


يونس- نعم في ايه عايزه ايه تاني


سهير- انا اسفه يابني مكنتش اعارف انها هتوصل لهنا


يونس- الكلام مش هيقدام ولا هياخر عن اذنك يا امي عايز انام


سهير- يونس ………يونس قفل الباب 

•••••••••••

تاني يوم ملاك راحت البيتو سنتر وداليا رحتلها


ملاك- حبيبتي كانت عارفه انك هتيجي


داليا- انا عندي كام ملاك


ملاك- عايزه اتكلام معاكي بخصوص يونس


داليا- ملاك النهارده فرحك انسي كل حاجه


ملاك- علشان خاطري سبيلو فرصه، سامحيه وارجعيلو 


داليا- اسامحه ايه هو اذاني أهان كرامتي جرحني وضربني مستحيل اسامحه


ملاك- بس هو بيحبك وعمل كدا في ساعة غضب وشيطان كان عاميه


داليا- ولو دي كرامتي ،هو مش أعطاني فرصة اتكلم وانتي عارفه دا كويس


ملاك- بس انتي بتحبيه ومش قادرة تكرهيه


داليا- يلا يا ملاك علشان تجهزي


ملاك- بتحبيه صح


داليا- ااه بحبه بس اللي عمله كتير


ملاك- يونس بيحبك


داليا- وهو اللي بيحب حد بيهينه وبيضربه


ملاك- هو عصبي و وقت غضبه بيقول  كلام ومش بيحس باللي بيعمله


داليا- مش مبرر علي فكره


ملاك- انا عمري ماشوفته بالضعف دا صدقيني كل اللي عمله مكانش بقصد سامحيه هو دلوقتي عايش في عذاب وندم كبير


داليا- ان شاء الله يلا


ملاك- داليا انا مش قادره اشوف يونس كدا


داليا- خلاص يا ملاك انتي عايزاني امشي ولا ايه


ملاك- لٱ بس عايزاكم ترجعو لبعض


داليا- ان شاء الله 


بعد وقت طويل الكل جهز والمعازيم وصلت واسلام راح ياخد ملاك

واتفاجا بيها جدا اسمها ملاك وهى فعلا ملاك ماشى على الأرض بفستانها الابيض وطرحتها وابتسامتها الجميلة خدها ونزال

داليا كانت هتنزل يونس وقف قدامها 


داليا- ممكن انزال


يونس- ما انا بعيد انزالي 


داليا- انت واقف علي الباب همشي ازاي


يونس- اسف


داليا- كسره القلب مفيهاش اسف، مفيش حاااجه بتكسر ترجع تصلح 


يونس- انا حياتي هتقف من بعدك ومش هعرف أعيش


داليا- انت بتكدب وأنا عارفه انك بتكدب ،بس هصدقك عشان مش عايزه أبعد عنك ،عشان انا اللي محتاجلك مش انت ،عرفت هصدقك لية


يونس- يعني ايه يا داليا


داليا- يعني هنرجع بس كل واحد مع نفسه مالكش دعوه بيا انت فاهم


يونس- وايه لزمة رجوعنا بقا


داليا- همم علشان عيالي


يونس- امم عيالك، ماشي يلا ننزل


داليا- اتفضل انزل انت 


نزلوا للقاعة تحت والأضواء هادئة

اسلام وملاك بيرقصو والكل بيرقص وفرحان وشوية وقعدوا على الكوشة والناس طلعت تسلم عليهم وتباركلهم


يونس- تعرفي انا فرحان اووي


داليا- مبروك انا مالي 


يونس- والله بقا كدا


زينب- مبروك يا يونس


يونس- الله يبارك فيكي يا تيتا بس ليه هو انا العريس


زينب- مبروك انك رجعت انت وداليا ومن نحيت انك عريس فـ انت عريس 


زينب- عايزاكي تطلعي عينه وطلعي فيه القديم والجديد


داليا- من غير ما تقولي يا تيتا


يونس- بقا كدا يا تيتا


زينب- بهزار معاها يابني، اروح ابارك لـ اسلام وملاك……ومشيت


يونس-يلاا نباركلهم


داليا-يلا……


يونس-الف مبروك يا اسلام…الف مبرك ياملاكي


ملاك واسلام-الله يبارك فْيَگ 


بعد وقت طويل الفرح خلص والكل مشي


في عربية يونس 


يونس-داليا علشان خاطري سامحيني


داليا بحده-انت ايه انت مش بتحس مش بتفهم انت جراحت  كرامتي 


يونس-انا عارف اللي انا عملتو ده مش شويه بس بس سامحيني علشان خاطر عيالنا


داليا- خلاص يايونس الكلام خلص لْـۆ سمحت ما تتكلمش في الموضوع ده تاني علشان بجد انا تعبت م̷ـــِْن السيره دي 


يونس-داليا انا اسف والله اسف


داليا- يعني اية اسف اصرفها منين تعال افصل راقبتك عن جسمك واقولك اسفه وبعدين اسف علي اية ولا اية علي عمري اللي ضاع معك ومش هعرف ارجعو تاني ولا علي كسرة قلبي ولا علي نفسي اللي اتهانت في حبك اعترافك بالغلط ولا اسفك مش هايعفيك من العقاب حتي لو انا سمحت ان ربك لبلمر صاد لكل فعل رد فعل مافكرتش في وجعي ليه قبل ماتجرحني حسيت دلوقتي باللي فيا وبتتأسف ماتقولش اسف علشان دي كلمه مابترجعش اللي راح ولا بتداوي المجروح ولا بتصبر قليلي الحيلة خليهالك اسف يا يونس 


يونس- عارف انى زعلتك واذيتك بس انا قولتلك وهقولك تانى اوعدك انى هعوضك عن كل حاجه عيشتيها فى حياتك


يونس مزهول م̷ـــِْن كلامها هو فعلاً غلط في حقها جامد كمان بس مش لدرجادي هو فعلاً لْـۆ قاعد م̷ـــِْن هنا لسنه لقدام يتاسف مش هيراجع كرمتها……يونس ساق العربيه م̷ـــِْن غير كلام  

داليا باصه م̷ـــِْن الشباك ودموعها علي خدها داليا لنفسها-اي يا داليا هتضعفي م̷ـــِْن كلمتين ولا اي لٱ اجمدي كده علشان اللي جاي تقيل اوووي يارب ارحمني انا والله تعبت طب انا لْـۆ بابا كان عايش كنت قعدت معاها لكان ماليش حد … هرجع ليونس علشان خاطر عيالي علشان مش عاوزه احرمهم م̷ـــِْن ابوهم يارب دلني علي الطريق الصح 

_________

عند اسلام وملاك


اسلام- ياااه واخيرا بقيتي مراتي قدام الكل………وبيقرب منها


ملاك بعدت- احم في ايه


اسلام بستغراب- مالك


ملاك- مفيش ………وداخلت الحمام وبعد شويا طلعت لبسه بجامه طويله


ملاك- انا هنام فين


اسلام- نعم، يعني ايه هتنامي فين هتنامي في حضاني طبعا 


ملاك- نعم


اسلام- خايفه مني يعني يا ملاك


ملاك- ما يونس قالي انك لو قربت مني هيقتلني


اسلام- دا كان قبل ما نتجواز


ملاك- لا قال حتي لو بعد اجواز


اسلام- لا والله


ملاك - ااااه والله


اسلام قرب منها- طيب متخافيش


ملاك بخوف و بدموع بعدت- ابعد عني


اسلام- طيب نامي في اي مكان يعجبك ……وادها ضهرها


ملاك- ايه دا انت زعلت


اسلام- لا يا ملاك نامي


ملاك- طيب………وناموا وضهرهم لبعض

يونس-يلا ياداليا انزلي احنا وصلنا


داليا- وانت نازل ليه


يونس- هقعد معاكي


داليا- لٱ انا مش بخاف


يونس- وانا مش هسيبك


داليا- ټمـٱمـ زي ماتفقنا اقسم بالله لْـۆ عاملت اي حركه من حركاتك  هسيبك وامشي


يونس- طيب ادخلي ……… دخلوا الاتنين


داليا- الاوضه اهي


يونس مسك ايدها- هو اي دا


داليا- زي ما انت شايف


يونس- بتحاولي تبقي قوي، داليا متخفيش والله انا عرفت غلطتي و زي ما انا غلط انتي غلطي


داليا- وفي ايه بقا


يونس- أهنتيني برضو وجرحتي كبريائي ورجولتي وانا راجل مينفعش اسمع من مراتي كلمة أنا قرفت منك بقي طلقني لو عندك كرامة ولا ايه


داليا- سيبني انا عايزه انام


يونس- ماشي يا داليا هسيبك براحتك علشان مش عايز اخسرك

_______________

في الصباح

في بيت اسلام

يونس وداليا داخلو وزينب وفاطمه وسهير موجودين


يونس وداليا-صباح الخير 


الكل- صباح النور


يونس- اسلام منزلش لدلوقت


فاطمه- لسه


يونس- هطلع اشوفه


زينب- وعايزو في ايه سيبو براحته


يونس- عايز اختي علشان هنمشي


زينب- ما تبطل اللي انت فيها ولا رجعت داليا ليك خلتك اتجانت


اسلام وهو نازل- اااه والله مجنون


فاطمه- صباحيه مبارك يا حبيبي


اسلام - الله يبارك فيكي ياامي


يونس- انا مجنون


اسلام- اااه 


يونس- ماشي انا مش هرد عليك، فين ملاك


اسلام- نايمه


زينب- طيب اطلعي شوفيها يا داليا


داليا- حاضر……………وطلعت


سهير- وانا هطلع اشوفه


يونس خاف علي داليا- امي


سهير فهمتو- متقلقش يا يونس …وطلعت 


زينب -ايه الاخبار يا اسلام


اسلام بص ليونس بغيظ- تمام


يونس فهم- هههه وبتقوله من غير نفس ليه


اسلام- والله اسال نفسك


فاطمه- هو في ايه


يونس- متشغليش بالك يا عمتو


اسلام- متشغلشي باله ليه


زينب- طيب في ايه


اسلام- الاستاذ قال لـ ملاك متخلهوش يقرب منك


يونس- اناا


زينب- كدا برضو يا يونس


يونس- انا كان قصدي قبل الفرح


فاطمه- عمايل دي يا يونس


يونس- هي اللي غبيه ومفهمتش


اسلام- ياراجل هي قالتلي اصلا


يونس- صعبت عليا 😂🥴


•••••••


داليا- يا عبيطه دا جوزك


ملاك- يونس قال مينفعش


سهير-لا يا حبيبتي دا جوزك من حقه


ملاك- طيب


داليا- انا نزله ………وخرجت وخرجت وراءها سهير…………يونس كان طلع ومحدش شايفو


سهير- داليا


داليا بقلق- خير


سهير بندام- انا اسفه


داليا- علي ايه يا سهير هانم


سهير- عارفه اني غلط كتير في حقك ياريت تسامحيني


داليا- مسامحكي يا سهير هانم


سهير بدموع- عارفت انك حامل وفرحت اوي ،تعالي احضنك .......وحضنتها


داليا بدموع-طيب انتي بتعيطي ليه


سهير- اللي عاملته فيكي مش قليل، دا غير ان كانت هخسر ابني،  انا حاسه بذنب اوي…………وباستها علي راسه

-قوليلي يا ماما بلاش سهير هانم  


داليا- حاضر يا ماما


يونس - واخيرا بقا ماما راجعت……وحضنها


سهير -ربنا ميحرمنيش منكم يارب……وحضنها بعض التلاته


ملاك- عععاااا خيانه، من غيري……وحضنتهم


رايكم وانتظروا الخاتمة 💙



بنت الصعيد


الخاتمه


بعد مرور خمس شهور


داليا - اااااه ااااه يونس ااااه يونس


يونس بنعاس- في ايه يا داليا 


داليا بتعب- بولد


يونس- ليه


داليا بصريخ- ايه اللي ليه بقولك بولد


يونس- دا وقته يا داليا خليها الصبح


داليا حطت اديدها علي بطنها وقالت بغضب- خليكم لصبح يا حبايبي علشان بابا نايم ……يووووونس


يونس قام من علي السرير- غيري هدومك وتعالي اوديكي المستشفي


داليا- يا برودك ياخي هو انا قادره اتحرك……اااااه مش قدره ،شوفلي تيتا وماما بسرعه ………يونس خرج وجو معاها


سهير- مستني ايه يا يونس خدها المستشفي


زينب- مش هتلحق هاتو مياه سخنه بسرعه……سهير راحت تجيب


يونس بخوف- هتعاملي ايه


زينب- هولدها


يونس- لا يا تيتا انا هخدها المستشفي دا لو هتولد


داليا بتعب- حرام عليكم انا بموت اااه


يونس قرب منها- هتولدي بجد طيب 


داليا مسكت ايديه وعضته

يونس- ااااه ايدي يا بنت العضاضه سبيها


زينب- اهدي يا داليا شويا علشان متتعبيش


يونس- داليا، ايدي انا يونس حبيبك انتي بتوجعيني بجد


داليا سابته- انت السبب يا يونس اااه 


يونس- اخدها المستشفي احسن يا تيتا


داليا- دا بياخد راينا ااااه


يونس- يعني هي اول مره تحصل ما كل مره بتقولي هولد ومش بتولدي


داليا- انا تعبانه يا يونس


يونس قرب منها وحضنها وقعد يهديها 

سهير داخلت بلمياه


زينب- اطلع برا يا يونس


يونس- دي مراتي


زينب- عارفه، مش عايزه اسمع صوتك طيب 


••••••

اسلام- طيب بتعيطي ليه


ملاك- مش عايزه اولد


اسلام- هههه ليه هتشليه في بطنك


ملاك- انت بتهزار يا اسلام


اسلام- طيب اهدي كدا دا لسه فضل خمس شهور


ملاك- داليا بتتوجع اوي


اسلام- لا دي بتتدلع


ملاك- لا داليا مش كدا، وخصوصا عارفك انك هنا مش هتبقا عايزه تعلي صوته علشان كدا اكيد موجوعة


اسلام- ربنا يقومه بسلامه، يلا روحي شوفيهم يمكن يحتاجوكي ولا تحضريله اكل


ملاك- ماشي


•••

زينب- يلا يا داليا


داليا-مش قادره


زينب-حاولي يا بنتي


يونس بخوف- يلا يا داليا علشان عيالنا

………ووو نزله اولد اواء اواء

سهير خدتو منها 

زينب- نفس كمان يا داليا


داليا بتعب - مش قادره اكتر من كدا ……اخدت نفس ووو…نزلت البنت اواءاواء اواء

سهير بفرحه- بسم الله مشاء الله قمر زيك يا بنتي


يونس شال البنت واذن في ودنها وبعدين الولد………داليا غمض عيونه يونس قرب منها 


يونس بقلق- داليا ، هي مالها يا تيتا


زينب- تعبت ياابني انت شايف دي حاجه سهله،الصبح طلع اهو اطلب الدكتور يشوفها ………يونس كلم الدكتور ملاك داخلت

ملاك- ولدت ولا لسه


زينب- ولدت عقبالك


ملاك- لا مش عايزه ،  فين القطط


يونس قاعد جنب داليا وقلقان عليها

ملاك- مالها داليا


سهير- نايمه، تعالي شوفي العيال


ملاك وهي شايله البنت- الله علي عيونه زرقاء زي داليا والولد عسل التاني


الدكتور وصل وشاف داليا وعامل المطلوب


الدكتور- انتو ربنا سترها معاكم ممكن كانت داخلت في خطوره


يونس- طيب هي دلوقت فيها حاجه


الدكتور- لا كويسه ياريت تتغذاء كويس 


يونس- تمام ………الدكتور خرج وداليا فتحت عيونه


داليا بزعال- دكتور يا يونس


يونس- صعب القي دكتوره في الوقت دا يا حبيبتي 


داليا- طيب عايزه اشوف عيالي


ملاك داخلت- يلا بقا علشان تاكلي


داليا شالت العيال

يونس- حلوين زيك


زينب- الولد زيك يا داليا


سهير- اااه والبنت زي يونس


ملاك - انا هروح اوريهم لـ اسلام


يونس- مش الاتنين سوا


ملاك- ليه  


يونس- تواقعي بيهم


ملاك- من تقلهم اوي……وشلتهم وخرجت


زينب- انا هروح ارتاح وانتي يا داليا كلي علشان بطنك فاضيه


داليا- حاضر


سهير- لو احتاجتي اي حاجه قوليلي


داليا- حاضر………خرجت سهير وزينب

داليا غمضت عنيها يونس قرب منها


يونس- تعبانه


داليا هزات راسها بلا


يونس- طيب كلي ……عدلها وبدا ياكلها

ملاك خبطت وجابت العيال


داليا- حلوين زيك يا يونس


يونس- والله زيك انتي


داليا - لا والله زيك انت 


يونس-ههههههه انا ولا انتي ما هم فـ الاخر عيالنا احنا الإتنين يعني حبه مني، علي حبه منك ……وباسها


داليا- هنسميهم ايه…………بقلم هاجر حسين


يونس- مالك ومليكه


داليا- حلوين اووي


يونس- انا حاسس اني بحلم والله اخيرا رضيتي عني 


داليا- لو عايزني ارجع زي ما كانت عادي 


يونس- لاااا انا عايز داليا حبيبتي كدا وانا عمري ما هزعالها 


داليا- ما ماشي لانك صعبت عليا الأيام اللي فاتت 


يونس- متأكد اني مش بحلم 


داليا باستها في خدو- لا مش بتحلم احنا معاك بجد


•••••••

بعد مرور خمس سنين


-يامامي تعالي شوفي مالك بيزعقلي


داليا-ليه كده يامالك تزعل اختك


مالك- علشان هي مش محترمه بتكلم مازن وانا قولتلها ماتكلمش حد وبتقعد معها في الحضانة


مليكه بعيط- علشااان انا بحبو هو قالي هنتجوز انت مااااالك


داليا-مالك عيب تقول علي اختك كده وانتي يامليكه ياحبيبتي عيب الكلام ده انتي لسه صغيره ياروحي


مليكه ببراءه-بس مازن قالي كده يامامي


مالك-سامعه يامامي بتقول اااايه


يونس-في اي مالكم


داليا-مافيش دولا اطفال مايعرفوش حاجه


مالك-لاااا انا مش طفل انا راجل صح يابابي


يونس-صح ياحبيبي بابا ،في اي بقي


مالك-ينفع يابابي اقول لي مليكه ماتكلمش الولا ماازن وماتقعدش معها ومش تسمع الكلام


داليا-خلاااص بقي يامالك عيب


يونس-عادي يامالك مازن صحبكم في الحضانة يعني زي اخوك فيها اي لما تقعد معه ،وبعدين ما انت بتحب حور بنت عمتك


مالك- اااه علشان هتجوزها


داليا- يونس في ايه انت اللي بتعلمهم اهو……وبعدين قالت بعصبيها- عيب كدا انت وهي وهتروحو النار، لما تروحو الحضانه تقعده لوحديكم ملكوش دعوه بحد واخر مَـرّھٌ اسمعكم بتتكلامو كدا 


مالك ومليكه بخوف- حاضر يا ماما


مالك-انا اسفه يامليكه


مليكه-وانا اسفه ومش هقعد معها تاني


داليا- كدا شاطرين وربنا وهيحبكم فين حضن مامي بقي


جريو عليها وحضنوها

يونس - من غيري اااه وهانت عليكم العشره ……وحضنهم


يونس- يلا بقا علي اوضتكم


مالك ومليكه- حاضر ……وخرجوا


يونس- عايز اعارف بقا زعلانه من ايه


داليا - مش زعلانه


يونس- لا زعلانه، في ايه


داليا - بتبص للبنات في الشركه يا يونس


يونس- مالك اللي قالك صح


داليا- اااه هو انت هتخلي العيال يفشلو من صغرهم وهيضيعو بس انا مش هسمحلك بدا


يونس- ششش، اديني فرصة اعبرلك عن مشاعري


داليا- أيه هتقولي بحبك


يونس برخمها- لا هقولك تخنتي


داليا-نينينيني مُت في حبك، لا إله إلا الله شوف بكلمك في ايه وانت بتهزار


يونس- ما علشان تخنتي حبتين ببص علي البنات الرفيعه الحلوه


داليا- ماشي خاليا البنات تنفعك


يونس- بهزار وانا اللي قولت لـ مالك يقولك ،ما تيجي نخاوي العيال


داليا- بقيت قليل ادب اوي


يونس حضنها- سته سنين مع بعض ولسه بتتكسفي مني


داليا- لا مش بتكسف وابعد


يونس- والله بحبك اووي، وانا اقدار ابص علي حد غيرك


داليا- ما انا بقول كدا برضو علشان انا قمر


يونس- ايه التواضع دا


داليا- طيب انا هروح انايم العيال


يونس- العيال نامو، نايمي ابو العيال ولا ملوش نصيب من الحنيه


داليا- الحنيه كله ليك ياروحي


يونس خدها علي السرير وحضنها- بعشقك  وهفضل اعشقك العمر كله يا احلي حاجه في حياتي 

(عشقتك منذ البدايه وساحبك حتي النهايه)

تمت


رايكم في الرواية واسفة علي الأخطاء الإملائية بيبقا الكيبورد بيغيرها وانا مش براجع الكلام بحبكم في الله 💙






تعليقات

التنقل السريع