سكريبت رد فعل البارت الثالث والرابع بقلم هاجر العفي
سكريبت رد فعل البارت الثالث والرابع بقلم هاجر العفي
دعاء بصدمه : يامصيبتى حامل
فريده بدموع : اتأكدي يادكتوره علشان خاطرى
الدكتوره بهدوء : انا مقدره حالتكم والله بس فعلا سلمي حامل عن أذنكم
قالت كلامها ومشيت
ودعاء دخلت جوه عند سلمي وهي بتعيط ومتعصبه ودخلت مسكت شعر"ها وشدتها على الأرض
دعاء بعصبيه : انطقى يابت حامل من مين انا معرفتش اربيكي انطققققى
سلمي بوجع ودموع : علشان خاطرى ياماما افهميني انا
قلم شديد نزل على وشها من أمها
فريده مسكت أمها وهي دموعها نازله وقالت : ماما اهدي وخلينا نفهم منها اهدي بس
قعدتها على الكرسي وسلمي كانت ضامه نفسها وقالت بخوف : انا متجوزه والله
فريده بصدمه : متجوزه !!!! من ورانا
دعاء بقهر : وايه تاني يابت بطني
سلمي بدموع : متجوزه أحمد ابن عمي فى السر بس على ايد مأذون والله و
أمها قامت من مكانها وقالت بصويت : انتي نهارك أسود ابن عمك ياسلمي وكمان ال معاه عيال راحه تتجوزي من ورانا يابنت ال..... منك لله روحي ربنا ينتقم منك يا شيخه انا مش هسكت انا هعرف كل أعمامك يجوا يقتلو"كي يخلصوا عليكي ويخلصوني منك ومن فضي"حتك
سلمي مسكت ايديها وقالت برعب : لاء ياماما علشان خاطرى اعمامي لاء بالله عليكي
أمها زقتها بقرف وخرجت وسابتها وهي بتقول : حسبي الله ونعم الوكيل فيكي ياسلمي يابنتي
سلمي بدموع ورجاء : فريده علشان خاطرى متخليش ماما تقول لحد انا أختك حبيبتك
فريده بصتلها بحزن وقالت بسخريه : للأسف ياسلمي خذلتينا كلنا
قالت كلامها وسابتها وخرجت هي كمان
سلمي بدموع : ايه ال أنا عملته ده ماشى يا أحمد مبتردش عليا دلوقتي مااااشى
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹أستغفرووا
أحمد بحزن : بابا افهمني انا
حامد بغضب شديد : اخرس خالص مسمعش صوتك انت مصيبتك مصيبه بتتجوز بنت عمك فى السر ايه القر"ف ال فيك ده يا أخي ياريتك كنت مو"ت كان أحسن ليا
أحمد بدموع : انا مستعد أصلح كل حاجه بس بالله عليك متخليش ريتال تطلق مني انا بحبها اوى
حامد بسخريه : بتحبها ! انت تعرف يعني ايه حب أصلا انت انسان وا"طي متنفعش لا تكون زوج ولا أب حتي انا متبرى منك لحد يوم القيامه
أحمد مسك أيد أبوه برجاء : علشان خاطرى سامحني وقولى أعمل ايه انا مش هقدر استغني عن ريتال ولا البنات ساعدنى
حامد بغضب : وسلمي بنت عمك ال خليت شر"فها فى الارض
أحمد : بس أنا متجوزها على سنة الله ورسوله مش عرفي
حامد : ومفيش اشهار ولا حاجه تثبت افرض طلعت حامل هتعمل ايه يا راجل ياشهم هترميها هى كمان
أحمد بصدمه : حامل !!! لاء لاء اكيد مش هيحصل ده ريتال لو عرفت حاجه زي كده مستحيل ترجعلى
حامد بسخريه : هو انت عندك أمل اصلا انها توافق ترجعلك
أحمد حط ايده على وشه بغضب : معرفش معرفش
حامد بصله باحتقار وسابه ومشي
أحمد بقر"ف من نفسه : ايه ال انا عملته فى نفسى ده ايه القر"ف ده
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 أذكروا الله
تاني يوم
راضي بحنان : ايه يابنتي هتفضلي كده كتير أمك قالتلى انك مش عايزه تتكلمي وباين عليكي متخانقه مع أحمد
ريتال بابتسامه حزينه : متخافش ياحبيبي انا كويسه
راضي : على بابا ياريتال انا عارفك لما تكوني كويسه ةوعارفك لما تكوني حزينه قوليلي يابنتي مالك
ريتال اترمت فى حضن أبوها بانهيار وكأنها كانت مستنياه يسألها وابتدت تعيط بصوت عالي
راضي سابها تعيط من كل قلبها وبعدين يشوف مالها
ريتال بدموع وحزن : اتجوز عليا يابابا بعد 9 سنين عشره مابينا اتجوز عليا انا عمرى مازعلته والله عمرى ماقصرت معاه ابدا انا كنت كل حاجه فى البيت الاب والام والزوجه وهو مش موجود معانا بعد ده كله أعرف ان اتجوز عليا انا قلبي واجعني اوي يابابا انا حبيت أحمد من كل قلبي ليه يخو"ني ليه يعمل فيا كده انا زعلانه على نفسي اوي يابابا كان يجي يقولى انا مقصره فى ايه وانا والله هصلح من نفسي لكن يتجوز عليا يبقا مع ست تانيه غيري انا مش مسمحاه انا بكر"هه من كل قلبي
قالت اخر كلامها وعياطها زاد اكتر
راضي بحنان : اهدي يابنتي محدش يستاهل دموعك حتي لو أحمد قوليلي ايه ال يريحك ويخليكي مبسوطه وانا هنفذه فورا ليكي بس مشوفش دموعك دى أبدا
ريتال مسحت دموعها وقالت بهدوء : عايزه اتطلق منه مش هستحمل أفضل معاه تاني ابدا
أبوها لسه هيرد أمها دخلت وقالت بهدوؤ : فى واحده عايزاكي بره ياريتال
ريتال باستغراب : مين ؟؟
والدتها : أول مره أشوفها
ريتال قامت بهدوء وخرجت واتصدمت أنها سلمي
ريتال بصدمه وغضب : هو انتي !!!
سلمي راحت عندها وقالت بهدوء : من فضلك ممكن تسمعيني
ريتال بعصبيه : انتي ايه ال جابك هنا هو انتي معندكيش د"م اخرجي برررره من وشي
سلمي قعدت على الكرسي وقالت بهدوء : انا جايه اطلب منك طلب ورجاءا تنفذيه
ريتال بسخريه وغضب من بجاحتها : وكمان بتتشرطي عليا انتي ملتك ايه انتي معندكيش د"م
سلمي غمضت عيونها وقالت بثبات : انا هستحمل اهانتك علشان عارفه ان من حقك بس انا كنت عايزاكي تقنعي أحمد يعلن جوازنا انتي الوحيده ال تقدر تعمل كده انا أهلى هيق"تلوني انا حامل
ريتال فتحت عينيها بصدمه وقالت بوجع : حامل !!!!!!
يتبع
شكرا على التفاعل يابنات❤️ البارت الرابع
ريتال بصدمه ووجع : حامل !!!!
سلمي بتوتر : أيوه
أحلام بصدمه : يامصيبتي حامل من أحمد
سلمي : بس متجوزني و
لسه هتكمل كلامها كانت ريتال هجمت عليها ومسكتها من شعر"ها بقوه ونزلت فيها ضر"ب بغل وقالت : انتي واحده رخي"صه ومتستاهليش غير الفض"يحه وكمان بجحه وعايزاني اقنعه روحي اتذلى ليه وبوسى أيده علشان يعلن جوازكم ماهو ده أخرك انتوا الاتنين أر"خص من بعض
ريتال كانت بتقول كلامها وهي نازله فيها ضر"ب وسلمي بتصرخ من الالم وامها وأبوها بيحاولوا يقوموها من عليها
ريتال قامت وبصتلها وقالت بكل قهر : روحي حسبي الله ونعم الوكيل فيكي انتي وهو ربنا ينتقم منكم على كل دموع قهر نزلت منى بسببكم مش هسامحكم على عيالي ال اتحرموا من العيله وهما صغيرين أنا بكر"هكم اطلعي بره علشان قسما بالله لو فضلتي قدامي لحظه كمان انا ممكن اق"تلك دلوقتي
سلمي بصتلها بخوف وخرجت تجرى من البيت
أمها وابوها راحوا عندها وحاولوا يهدوها
ريتال : ماما من من فضلك ممكن تشوفى البنات جوه لحد لما أهدي وادخلهم
أحلام بحزن : حاضر يابنتي
راضي سندها ودخلها الأوضه ومرضيش يتكلم معاها فى حاجه خالص علشان هو عارف حالها دلوقتي
فضلت فى حضن ابوها لحد لما نامت من التعب والارهاق
راضي دموعه نزلت بحزن على حالها وقال : ربنا يريح قلبك يابنتي
قرر أن يكلم أحمد وينهي معاه كل حاجه علشان بنته
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹أستغفرووا
فريده دخلت تشوف امها وفتحت الباب ولقتها نايمه
فريده بحزن : ماما ياماما
دعاء كانت نايمه ومبتردش عليها
فريده بصتلها بقلق وهزتها بهدوء وقالت : ماما انتي مش بتردى عليا ليه ماما
ولكن لا حياة لمن تنادي مردتش عليها نهائي
فريده بصراخ : مااااامااااا
قامت جريت بسرعه كلمت الإسعاف وهي بتترعش وخايفه على أمها ومرعوبه
سلمي دخلت وكانت مبهدله من ال عملته فيها ريتال وسمعت صوت فريده بتصوت دخلت على جوه وشافت امها مش بتنطق
سلمي بخوف : ماما مالها يافريده
فريده زقتها بانهيار وقالت : ماما لو حصلها حاجه مش هسامحك ابدا منك لله منك لله
الاسعاف وصلت واخدتها للمستشفى وفريده راحت هي وسلمي معاهم
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹أذكروا الله
فى المساء راضي كان نزل يصلى العشاء فى الجامع
أحمد وصل عند بيت ريتال وكان مرعوب من ردة فعلها وخبط على الباب وأمها فتحت
أحلام بغضب : ايه ال جابك هنا تاني احنا مش عايزين نشوف وشك غور من هنا شوف الاشكال ال زيك
لسه هتقفل الباب فى وشه هو سنده بإيده وقال : عايز اشوف ريتال ضرورى
أحلام : هى ايه البجاحه ال فيك دي
ريتال جت من وراها وقالت بجمود : نعم عايز ايه
أحمد دخل عندها وقعد على الأرض ومسك ايدها وقال برجاء : ريتال اعملى فيا ال انتي عايزاه اضربينى اشتميني اي حاجه لكن متسبنيش علشان خاطرى طب علشان خاطر بناتنا ريتال انتي مش بتردى ليه ها ردي عليا أرجوكي ريتاال
ريتال بصتله ببرود وقالت : خلصت كلام ؟؟
أحمد قام وقف وبصلها بصدمه من هدوئها وقال : ريتال انتي هاديه ليه انا مش عايزك كده اصرخي زعقى اعملى اي حاجه هدوئك بيقت"لني
ريتال بصتله بسخريه وقالت : أيوه اعمل كده علشان مين ؟؟ هو انت تستاهل علشان امو"ت نفسي علشانك انت هوا يا أحمد انت ملكش لازمه يمكن عملتلك قيمه
زياده عن اللزوم بس ربنا أراد أن أفوق منك بدرى
أحمد بحزن : انا مقدر حالتك وموافق على كل ال هتعمليه بس سامحيني
ريتال ضحكت بقوه وامها كانت خايفه عليها اوي من ال بتعمله
خلصت ضحك وقالت : هو انت دوستلى على طرف الفستان ولا خبطني فى كتفى انت كسر"تني وخو"نتني ابعد عني يا أحمد سيبني أتعالج منك واعرف اربي عيالي فى هدوء
أحمد بعصبيه : مش من حقك تحرميني من عيالي مش من حقك
ريتال ببرود : متتعصبش بس سلمي هتجيبلك زيهم متقلقش هي حامل وكلها كام شهر وتبقي بابي تاني متنساش تصلح غلطتك بقا قبل ما الاطفال يجوا ماشى
أحمد بصدمه : كدب كدب مين ال قال إن سلمي حامل
ريتال : والله روح أسألها والمهم انك تطلقنة لأن بالذوق بالعافيه هتطلقني علشان والله العظيم هندمك يا أحمد وهخليك تعرف مين هي ريتال
أحمد بصلها بيأس وصدمه بسبب ال سمعه وخرج من الشقه
أحلام قربت من بنتها وضمتها بشده وقالت : حسبي الله ونعم الوكيل ربنا يقهرهم زي ماعملوا فيكي كده يابنتي
ريتال كانت فى حضن امها ومتأكده ان ربنا هيردلها حقها
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹صلوا على شفيعكم
سلمي كانت واقفه مع فريده فى المستشفى ومستنين الدكتوره تخرج تطمنهم على امهم وبعد وقت الدكتوره خرجت وقالت بهدوء : للأسف الحاله صعبه اوي ودخلت فى غيبوبه
فريده عيطت بشده وقالت : طيب قد ايه يادكتوره
الدكتوره : للأسف محدش يعرف غير ربنا عز وجل ادعولها كتير ربنا يطمنكم عليها يارب
قالت كلامها وسابتهم ومشيت
سلمي بدموع : فريده انا
قاطعتها فريده بغضب وعصبيه وقالت : امشي من وشى مش عايزه اشوفك انتي السبب فى ال ماما فيه روحي منك لله حسبي الله ونعم الوكيل لو حد سألني على أمك هقول انك السبب ابعدي عن هنا مش عايزه ألمحك أنا بكر"هك
سلمي بصتلها بحزن وبعدت عنها وخرجت من المستشفى وكانت بتجرى فى الشارع
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹أذكروا الله
عند أحمد كان قاعد على الكنبه وبيبص حواليه بحزن والباب خبط واعتقد أن ريتال وقام يجرى يفتح الباب على أمل تكون هي واتصدم لما شاف سلمي
أحمد : انتي !!!
سلمي بدموع : مبتردش عليا ليه يا أحمد كلمتك كتير وانت مردتش
أحمد بغضب : سلمي ابعدي عني انا مش ناقص حياتي بتدمر بسببك انتي
سلمي بعصبية : وانا برضوا حياتي اتدمرت بسببك أمي فى المستشفى بين الحياه والموت بسببك لما عرفت أن حامل منك بقالي يومين بحاول ارن عليك علشان اعرفك المصيبه ال احنا فيها وانت سايبني وداير تجرى ورا ست ريتال
أحمد ضر"بها بالقلم بشده وقال بغضب : اخرسي متجبيش سيرتها على لسانك دي اشرف مني ومنك على الأقل مباعتش أهلها وثقة أهلها وجريت ورايا
سلمي بصدمه : جاي تقولى كده دلوقتي يا أحمد بعد لما بقيت حامل منك
أحمد ببرود : وايه يثبت أن هو مني ماتشوفى مشيتي مع مين غيري
سلمى بصدمه اكبر : أحمد انت ال بتقول كده
أحمد زقها على الأرض وقال بغضب : لو شوفت وشك تاني صدقيني هق"تلك ياسلمي روحي شوفى هتعملى ايه فى مصيبتك دي أنا هقطع القسيمه وكل حاجه تثبت جوازنا وهفضل ورا ريتال لحد لما ترجعلى إنما انتي معرفكيش وميشرفنيش
سلمي كانت مش مستوعبه كلامه وكانت حاسه ان خلاص هيغمي عليها من الصدمه
تكملة الرواية هناااااااااا
يتبع
تابعونا علي قناة التليحرام من هنااااااااااا
ليصلكم اشعار بالنشر
الرواية كامله من البداية من هناااااااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا