رواية عمياء قلبي كامله من الفصل الاول الي الفصل العاشر بقلم ميرا ابو الخير
رواية عمياء قلبي كامله من الفصل الاول الي الفصل العاشر بقلم ميرا ابو الخير
: لا دا استعباط انا اتجوز مرات اخويا دا انا مش بطيقها.
ابوه بغضب: هتتجوزها يا قصي .
قصي ببرود: اتجوز واحدة انا اكبر منها وكمان عمياء ههههه بتهزر صح مش عارف انا اخويا اتجوزها ازاي دي اكيد ضحكت عليه الز"بالة دي.
ابوه ( جمال): اخرس يا قليل الادب.
قصي ببرود: مش هتجوزهاااااا.
جمال ببرود: يبقا كل حاجه هتخسرها.
قصي بصله بغضب.
في مكان ما.
مرات الاب: اخلصي اكنسي يا عمياء كويس عشان تغوري بقا.
البنت بخوف: ح حاضر والله هخلص بسرعه حاضر.
مرات الاب بقرف: مكتوب لك الحظ يا بنت سعاد اتجوزتي واحد غني وغار ودلوقتي هتتجوزي اخوه.
سيلا بدموع: مش عايزة والنبي يا ماما.
شخص بيجي بيشدها من شعرها: هتتجوزيه ابوه دفع كتير ولازم تتجوزيه رضا غصب هتتجوزيه.
سيلا بدموع وانهيار: حاضر سيب شعري حرام دا انا اختك.
طه بخبث وهمس: اخت مين يا زبا"لة انا هجوزك بس اوعدك انك هتبقي في حضني انا هههههه.
اتخضت من كلامه وهو سابها مشيت بسرعه وبتترعش.
تاني يوم كل حاجه جهزت وقصي قاعد بقرف وهي لابسه وحطين ع وشها شال.
سيلا الكحل ساح من كتر العياط والخوف خصوصا من قصي يلي عمره م اختلط بيها ولا تعرفه برغم انه كان سلفها.
قصي للشيخ: انجز في يومك.
الشيخ بخوف: اؤمرك يا بيه.
(بارك لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير).
خلص جملته وقصي مشي وسابها.
جمال لسيلا: معلش يا بنتي اطلعي وهو زمانه جاي هنادي عفاف توصلك .
سيلا باحترام: لا يا بابا انا عارفه الفيلة عن اذنك.
جمال بتنهيدة: ماشي يا بنتي.
طلعت سيلا وهي بتلمس الترس بتحسب.
في منتصف الليل.
سيلا بتكون نايمه بتلاقي يلي بيداخل وهو سكران.
سيلا بخوف: م مين.
ابتسم بمكر وقرب وقفل الباب.
سيلا قامت بخوف لاقت يلي بيح'سس عليها بوقا"حه بعدت ولسه هتصرخ: ابعد عني انت مييين ميييين.
فتح النور واتصدم من الحورية يلي شافها وبتحاول تمشي وتشوح بايديها لايجده.
قصي وقف مصدوم هي عمياء بس جميلة اوي اكيد وراها خدعه او حاجه.
سيلا بتنادي: مين داخل ميننن ياعم...
قصي بخبث شدها من خصرها وهي بتحاول تزقه.
سيلا بخوف ولسه هتصراخ قاط'عها بقب'لة.
سيلا بدموع وانهيار وخوف: ا ابعد ا انت م مينننن ا ابعدددد.
قصي ساكت بيلف يقلع جاكته ويزقها ع السرير لسه هيقرب لاقها مش بتتحرك ووشها بقا لونه ازرق وشفايفها ابيضت اوي بقت شاحب كشحو"ب الاموات اتصدم من شكلها: سيلااااااااااااا.
#يتبع...
#الثاني. #عمياء_قلبي. #بقلم_ميرا_ابوالخير.
قصي ساكت بيلف يقلع جاكته ويزقها ع السرير لسه هيقرب لاقها مش بتتحرك ووشها بقا لونه ازرق وشفايفها ابيضت اوي بقت شاحب كشحو"ب الاموات اتصدم من شكلها: سيلااااااااااااا.
قصي ساكت بيلف يقلع جاكته ويزقها ع السرير لسه هيقرب لاقها مش بتتحرك ووشها بقا لونه ازرق وشفايفها ابيضت اوي بقت شاحب كشحو"ب الاموات اتصدم من شكلها: سيلااا سيللاااا فوقيي.
سيلا....
قصي شالها بسرعه ونزل.
جمال بينادي عليه مش بيرد: بن ال اكيد عملها حاجه دي فضيحة
قصي ساق بسرعه راح المستشفى.
قصي بغضب سابها والدكتورة اخدتها: لو حصلها حاجه هقت'لكم واخربهم فوق نفخكم يلاااااا.
بقلم ميرا ابوالخير
اخدوها برعب من هيئه وغضبه الكبير.
قصي بص عليها من برا لاقي الدكاترة معها حاس بخوف بس افتكر حاجه خلته يغضب تاني.
قصي للممرضه: الهانم لو فاقت كلموني.
الممرضه بدلع: حاضر يا باشا.
قصي بخبث: انتي يلي باشا يا مزة سلام.
ابتمست وهو اتقرف منها وراح شقه ما.
قصي للحارس: حاززززم شوفلي بنت تكون حلوة انا زهقان.
حازم: اؤمرك يا باشا.
بعد شويه بيجي حازم ومعه بنت ما.
البنت بدلع: اهلا يا بيبي.
قصي ببرود: تعالي جوا.
البنت بتقرب منه بدلع وهو لسه هيقرب افتكر تلك الحورية.
بقلم ميرا اابوالخير
قصي لنفسه: لا يا قصي مش هتغلط نفس الغلط مرتين اوعا دي واحدة عامية ولا تسوى.
بعد شويه.
قصي ببرود: خد البت دي ارميها في اي حته والفلوس دي عليها.
حازم: اؤمرك يا بيه.
قام وبص لتلك الفتاة الملاقه بجانبه عا''ريه ولابس قميصه راح المستشفى.
في المستشفى..
وصل قصي ولسه هما معاهم جوا حس بنغزه وبص لاقي.
جمال جاه وكله غضب: عملت فيها ايهههه رد عليااااا.
قصي ببرود: لسه معملتش حاجه.
جمال بغضب: شكلنا هيبقا ايه قدم الناس دلوقتي وانت نازل كده بمراتك ليلة داخلتكم.
قصي بسخريه: انا حر ومحدش له اي كلام تمم العمياء عندك جوا اهي اتفضل انا هروح انام.
جمال مسكه من قميصه بغضب: البت دي لو حصلها حاجه انت عارف هعمل ايه.
قصي نزل ايده ببرود: بقا كده طب تمم.
سابه وراح ناحيه اوضه سيلا والكل اتصدم ازاي يداخل كده.
بقلم ميرا ابوالخير
الدكتوره: لو سمحت برا عشان نكمل الكشف.
قصي قفل الباب في وش جمال ووقف جنب سيلا: انجزي حصلها ايه.
الدكتوره: كان عندها هبوط حاد و...
شالها قبل م الدكتوره تكمل كلامها.
الدكتوره: لو سمحت مينفعش كده لازم ترتاح.
قصي ببرود: وانا دكتور وعارف ازاي هعالج مراتي.
الدكتوره استغربت ليه جابها اصلا من الاول.
بقلم ميرا ابوالخير.
جمال لاقاه خرج وشايلها: ع فين.
قصي تجاهله وكمل طريقه.
بعد شويه وصل مكان ما فيه فيلة نزل وشالها.
طلع اوضته وحطها ع السرير وبص لها بتافف: انتي ايه حكايتك معايا اول مرة احس اني عاجز قدم بنت وانسي كل حاجه.
قلع جاكت وداخل اخد شاور وخرج ابتسم ع شكلها حط لها علاج ومحلول وشدها تلقائي لحضنه ونام.
بقلم ميرا ابوالخير
في بيت سيلا.
طه قرر يعمل حاجه وابتسم بمكر: يلي معرفتش اعمله هنا هعمله في بيت جوزك يا سيلا وهتبقي بتاعتي.
صاحبه: انت مريض دي اختك.
طه ببرود: تؤ دي بنت الراجل يلي اتجوز امي والصراحه مزة اوي.
صاحبه بمكر: للدرجه دي.
طه بخبث: واكتر كمان البت تتاكل اكل كده واصلا عاميه يعني لا من شاف ولا من دراي.
صاحبه بمكر: ههههه انا معاك طلما حلوة كده.
طه بخبث: تعالي معايا.
عند قصي بيصحا بيلاقي صدمة: نهار ابوكي اسود.
سيلا......
#يتبع.....
#جزء_صغنن. #عمياء_قلبي. #بقلم_ميرا_ابوالخير.
طه بخبث: البت مزه اوي وتلزمني والنهاردة هتكون في حضني.
صاحبه بمكر: واحنا ملناش معاك جانب.
طه بمكر: ليكو النهارده سيلا هتكون مزة ليلتنا ههههه.
ابتسموا بخبث وقاموا يجهزوا.
عند قصي.
قصي بصدمة بيصحا: نهار ابوكي اسود بتعملي ايههههه.
سيلا بتكون وقعه ع الارض بيجري عليها: ايه جابك هنا.
سيلا بخوف ودموع: م مش شوفت عايزة اروح.
قصي بحنان شالها: متقلقيش انتي معايا.
سيلا مسكت في حضنه وهو ابتسم وبيلمس شعرها افتكر حاجه زقها.
سيلا بخوف: ه هو فين الحمام.
قصي ببرود: تعالي هوصلك.
سيلا بتوتر: ملهوش لزوم قولي وانا همشي.
قصي بسخريه: لا والله هتروحي فين بقا وانتي عامية كده.
سيلا بحزن: هعرف هو فين لو سمحت.
قصي ببرود: امشي حاولي 11 خطوة قدمك ع طول.
قامت وفعلا وصلت وداخلت وهو اتغاظ من تصرفها.
بقلم ميرا ابوالخير.
بعد شويه كان قاعد في الصالون وهي لسه في الحمام استغرب انها عوقت تجاهل الامر.
حازم: عرفت مين ورا موت اخوك.
قصي بهدؤء: مين.
حازم:.......
قصي بغضب اعمي قام: بتقول ميييييينننن.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند جمال.
كان ماسك الورق ولاقي: ازاي يكتب كل حاجه باسمها.
الشخص: دا يلي حصل يا باشا.
جمال بغضب: بن ال البت دي لو رجعت قصي هيرجع لها تاني دا ابني وانا عارفاه.
الشخص: هو فين اكيد مسافر.
جمال بخوف: سيلا لو وقعت تحت ايده.
الشخص: تحت ايد مين انا مش فاهم حاجه.
جمال اخد عربيته: اطلع بسرعه ع فيلة قصي انجزززززز.
ساق بسرعه وراح هناك.
بقلم ميرا ابوالخير.
خرجت من الحمام ولابسه فوطه ع جسمها وبتحاول توصل للدولاب ومش عارفه دموعها نزلت غصب عنها.
بتتكعبل لسه هتقع ايد مسكتها: مين.
: تعرفي انك حلوة اوي وانتي عا"رينه كده يا مزة انتي تعاليلي بقا جاه وقتك.
سيلا بخضه وصدمه من الصوت هتصوت وو.....
#يتبع.....
#ال3.#عمياء_قلبي. #بقلم_ميرا_ابوالخير.
سيلا خرجت بالبورنس عشان تدور ع هدوم بتتكعبل لسه هتقع ايد مسكتها : مين.
: تعرفي انك حلوة اوي وانتي حلوة كده يا مزة انتي تعاليلي بقا جاه وقتك.
سيلا بخضه وصدمه من الصوت هتصوت قاطعها بقب'لة وهي بتزقه: ابعد عنييي.
قصي ببرود مسكها من وسطها بخبث: ايه مش دا حقي عليكي يا حلوة.
سيلا بخوف: انا مش عايزة لو سمحت ابعد عني.
قصي بغضب داس ع وسطها اتالمت: مش بمزاجك ع فكره بمزاجي انا.
سيلا برجاء: ط طب اديني شويه وقت يا قصي.
قصي قلبه دق اول مرة يسمع اسمه منها مسح دموعها: تمم تعالي ننزل ناكل.
سيلا بكسوف: طب ممكن تبعد عشان اغير.
قصي بمكر: هساعدك الله دا انا جوزك يعني.
سيلا ضحكت: لا بعرف اساعد نفسي ممكن بقا.
ابتسم: تمم هداخل اخد دوش ع متخلصي.
هزت براسها.
بقلم ميرا ابوالخير.
بعد شويه كان وقف في المطبخ مش عارف يعمل ايه ومقاعدها ع الطاولة: هو المفروض اعمل ايه.
سيلا بضحك: تطبخ ناكل.
قصي بتحمحم: اول مرة ادخل المطبخ.
سيلا قامت وراحت عنده: هنطبخ بس تقولي الحاجات فين.
قصي برفع حاجب: هتعرفي.
سيلا باحراج: ا ايوا هعرف انا كنت بعمل كل حاجه لنفسي ولمرات بابا واخويا.
قصي تلقائي باس خدها: احم طب هساعدك يلا.
بدوا يجهزوا الاكل مع بعض ويضحكوا وقصي حساس بفرحه اول مرة يحسها حطوا الاكل وهو قعدها ع رجله: هاكلك انا.
سيلا هتقوم بكسوف: لا ان..
قصي تجاهل كلامها وبدء ياكلها ومع كل معلقه كان بيبو"س خدها وهي وشها احمر: ك كفايه كل انت.
قصي بخبث: مانا باكل اهو.
قاطعهم دخول جمال الغاضب شد سيلا من ع رجل قصي.
قصي بغضب......
بقلم ميرا ابوالخير.
في الطريق حازم كان بيخلص شويه شغل ماشي بنت وقفت قدم عربيته.
حازم بغضب نزل: انتي مجنونه كنتي هتموتي.
البنت جريت ع حضنه واستخبت فيه: هيقت'لوني الحقني والنبي.
بيبص لاقي 2 شابان جايين حطها ورا ضهره: خير.
الشاب 1: البت دي هربت من فرحها واحنا هنرجعها.
الشاب2 بيقرب وهيشدها ايد حازم مسكته: ابعد بهدؤء احسن لك.
الشاب1 بغضب قرب ولسه هيضرب حازم مسكه وادله روسية والتاني وقعه ع الارض.
حازم ببرود: يلا يا شاطر انت وهو من هنا.
قامو وطلعوا يجروا منه.
حازم بص ع البنت ولهدومها بقر"ف: اي يلي انت عاملاه في نفسك دا.
نهال: ميخصكش عن اذنك.
حازم مسك ايديها: انتي بتستعبطي انا لسه لاحقك.
نهال ببرود: شكرا عن اذنك بقا عندي شغل.
حازم بغضب: غوري.
نهال مشيت وهو علي اخره منها لاقي شنطتها وقعه وفيها ورق بيبص اتصدم: د دي بنت ليل.
بقلم ميرا ابوالخير.
في فيلة قصي.
قصي بغضب: ازاي تعمل كده.
جمال ببرود: هاخد سيلا عندي امان ليها.
قصي بتحدي: دي مراتي وتخصني وانت يلي عايزو مش هيتم.
جمال بتهد"يد: لو حصلها مجرد خدش صغير انت عارف هعمل فيك ايه.
قصي بغضب اعمي شد سيلا منه وبا"سها بو"قاحه وهي اتصدمت: تقدر تروح بيتك معلش بقا عرسان جدد.
جمال مشي وهو ع اخره بس فرح انه قصي يلي مع سيلا.
سيلا طلعت السلم بسرعه ودموعها نازلة ع يلي عمله هو لاحقها: رايحه فين.
سيلا بدموع: هنام.
قصي زفر بغضب: اطلعي البسي هنروح مكانك المفضل.
سيلا بعدم تصديق وفرح: هنروح جنينه الحيوانات.
قصي: اه يلا اطلعي البسي.
ابتسمت وراحت تلبس وهو شويه وحصلها.
قصي ابتسم عليها.
طلع اوضته وهي لابست دريس بناتي ازرق وكوتشي ابيض ع جاكت جينز وحاجب ابيض قصي فتح بوقه رغم عماها بس ازاي جميله اوى كده هو لابس بنطلون اسود و تيشرت ابيض وكوتشي ابيض ع جاكت جلد اسود مسك ايديها: يلا.
سيلا بحماس: يلااااا.
بعد شويه بيوصل هي وهو ومعاهم حراسه سيلا بتمسك ايد قصي بطفولة: يلااااا بقااااا عايزة اسمعهم.
قصي ابتسم وراحوا يتفسحوا تحت عيون بترقبهم.
قصي فضل يشرحلهم هما فين وهي كانت بتضحك بطفولة وفرحانه: عايزة غزل البنات يا قصيوووو يلااا.
قصي ابتسم وسمع دلعه منها اشتري وفضلوا يضحكوا ويهزروا سوا.
بقلم ميرا ابوالخير.
خلص اليوم بسلام وقصي اخد سيلا وراح الفيلا لاقي مرات ابو سيلا واخوها ابتسم ابتسامه باردة.
سيلا: في ايه.
طه من قدمها بشويه: وحشتينا جايين نشوفك.
سيلا مسكت ايد قصي بخوف لما سمعت صوته هو شك انه في حاجه.
مرات الاب: ليكي وحشه يا حبيبتي.
سيلا برعب: ش شكرا ق قصي ممكن توصلني اوضتنا.
قصي بهدؤء: تمم وبص ع طه ومرات الاب البيت بيتكم.
طه بخبث في نفسه: اكيد طبعا اومال انا جاي ليه يا حلو.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند حازم وصل النايت وداخل.
لاقي نهال كانت قاعدة وفي شاب بيقرب منها بطريقه مقذ"ذة بيروح وبيشدها بغضب.
نهال بصدمه: انت مجنون.
الشاب طلع مسد"سه: بقا بتاخدها مني انا هاخد روحك.
حازم وقف قدمه وشد نهال: انا جاي اعلمك الادب.
نهال بلعت ريقها والشاب وقف قدم حازم وو...
بقلم ميرا ابوالخير.
قصي طلع سيلا وجاله فون.
قصي بهدؤء: هاخد دوش و هنزل عندي صفقة شغل ضرورية مع الباشا هخلصها وارجع.
سيلا برعب جواها: تمم.
خرج قصي ولاقها سرحانه ابتسم بخبث قرب وباس رقبتها وهي اتخضت: قصي بقا.
قصي ضحك ومسك الفوطه ونشف شعره: الله عملت ايه انا.
ضحكت رغم حزنها وخوفها.
قصي خلص و نزل واخد ملفات وخرج.
سيلا غيرت هدومها ونامت ع السرير وهي خايفه لاقت الباب بيخبط.
سيلا اترعبت اكتر: م مين.
مرات الاب: افتحي ياختي دا انا.
سيلا بتروح عشان تفتح بتلاقي يلي زقها وقفل الباب.
سيلا بخوف عرفت انه طه: طه اطلع برا.
طه بيبص بخبث عليها: الليلة ليلتنا يا مزة وجوزك خرج والنهاردة هتبقي بتاعتي.
سيلا بترجع لورا بصدمه وزعر: ا انت مش هتعمل كده.
طه بيقلع جاكته: هعمل يا روحي خسارتك في قصي واخوه ايه هما اه وانا لا النهارده بقا هتبقي ليا ومش ليا وبس عزمت صحابي عليكي.
سيلا بعدت وهتصراخ ايده مسكتها وزقها وفك زراير البلوزة بتاعتها وهي بتزوقه قرب منهاوووو......
عند قصي وصل الاجتماع لاقي الباشا ومراته مستنينه داخل وو.........
#يتبع......
#ال4.#عمياء_قلبي. #بقلم_ميرا_ابوالخير.
سيلا بعدت وهتصراخ ايده مسكتها وزقها علي السرير وفك زراير البلوزة بتاعتها وهي بتزوقه قرب منها بخبث: خايفه ليه جوزك برا متقلقيش هي ليلة بس يا مزة والباقي لصحابي.
سيلا بدموع ومش عارفه تزقه ميل عليها وكبل ايديها: متعفريش كوني هاديه بدل متتا"ذي انتي.
سيلا بصراخ: الح...
كتم صراخها ولاقي يلي بيزقه من عليها: انت اتجننت يا واد.
طه بعد عن سيلا وهي رجعت لورا حطت ايديها ع ج'سمها وبتترعش.
طه ببرود: جيتي ليه دلوقتي يا امي.
نعيمه بخوف: عربية قصي جايه ع اول الكمبوند لو لاقك هيقت'لك.
طه بصدمة: جاه ازاي دا.
نعيمه بصت علي سيلا وراحت مسكتها من شعرها: تعرفي لو جوزك عرف بس انتي فاهمه كويس هيعمل فيكي ايه يا زبا"لة.
سيلا بخوف ودموع: ف فاهمه م مش هقول حاجه.
طه قلع حزامه وابتسم وبص لامه: هربيكي شويه وبعدين نمشي.
نعيمه بخضه: انت بتقول ايههههه.
طه بعد امه وضر"ب سيلا بالحز''ام ضر"بتين وهي بتصراخ.
بقلم ميرا ابوالخير.
قصي رجع الفيلة وحس بنغزة في قلبه ونطق باسمها: سيلا.
قصي نزل من عربيته وداخل بسرعه وهو بيجري ع اخره طلع اوضته بسرعه البرق واتصدم من يلي شافه انه......
بقلم ميرا ابوالخير.
عند حازم في النايت.
الشاب طلع مسد"سه: بقا بتاخدها مني انا هاخد روحك.
حازم وقف قدمه وشد نهال: انا جاي اعلمك الادب.
نهال بلعت ريقها والشاب وقف قدم حازم وصوب المسد"س ع دماغه حازم ببرود: واحد، اتنين، تلاته.
النور قطع ورجع الشاب كان وقع ع الارض وحازم اختفي ومعه نهال.
الشاب بغضب: الحقوووووه بن الكـ. ـلب دا.
طلعوا وراهم ع العربيات.
حازم بيسوق ببرود ولا كانه هما وراه وسرعته زيادة ونهال خايفه: انت عملت ايههه هيقت"لونا.
حازم بص بطرف عينه وشغل اغنيه هاديه وتجاهلها.
نهال بغضب: وقف العربية ونزلنييي.
حازم كان بعد عنهم نزل ونزلها بغضب: اتفضلي.
نهال لسه هتمشي خافت المكان مقطوع.
حازم طلع سيجارة وبيدخن: انتي فاكرة ايه اني عملت كده لاجل سواد عيونك تؤ انا هرجعك لاهلك في الصعيد.
نهال بزعر: لا لا ابوس ايدك انا عملتلك ايه.
حازم ببرود: اركبي.
نهال دموعها نزلت وهو بص بهدؤء وراكب كانوا
العربيات لاحقوهم و بدوا يضر"بوت عليهم نار وحازم اتحول وزاد سرعته اكتر بس للاسف طلقه جت في العربيه وقفتها ووو......
بقلم ميرا ابوالخير.
عند قصي طلع ووقف بصدمه لاقي سيلا منكمشه في نفسها ولابسه هدوم كتيره راح بقلق عليها: مالك.
سيلا رفعت عيونها والدموع وقفه فيها وحضنته بسرعه وكانه الامان رجع لها تاني قصي خوفه زاد وبدء يهديها: اهدي يا حبيبتي مالك حصل ايه.
سيلا اتالمت مكان ايده بس مش نطقت اكتفت بالعياط: م مفيش وحشني بابا.
قصي بشك وغموض: خلاص يا حبيبتي انا معاكي.
سيلا شدت ع حضنه وهو ابتسم: كده مش هديكي وقت ع فكرة وممكن اتجنن.
سيلا ضحكت وسط دموعها هو باس دماغها وشالها نايمها في حضنه وبدء يقرا لها قراءن وهي استغربت بس نامت.
بقلم ميرا ابوالخير.
قصي قام وبص عليها بهدؤء: متاكد انه في حاجه واوعدك لما اعرف مش هر"حم حد.
داخل اخد شاور ورجع اللاب توب يلي نسيه وراح ع السرير بص ع شفا''يفها بحب با"سها بهدؤء وشدها اكتر لحضنه ونام.
تاني يوم.
سيلا كانت مع قصي في الجنينه بيفطروا جت نعيمه وطه.
طه بخبث: صباح الخير يا قصي صباح الورد يا سيلاتي.
قصي ببرود ونظره حادة: اسمها المدام سيلا.
طه بخوف: احم تمم عن اذنكم.
نعيمه بطمع: جوز بنتي هو ممكن اخد المجوهرات يلي فوق دي.
قصي ببرود: ممكن بس تكوني بعدها ميته.
بلعت ريقها بخوف.
سيلا كانت مرعوبه وساكته قصي مسك ايديها بحنان: اجهزي عشان الحفلة النهارده وجاي فيها الباشا ومراته دول اهم اتنين في البلد هعرفك عليهم.
سيلا بهدؤء: تمم.
قام خرج ونعيمه بصت لسيلا: اوعا يكون خد خبر بيلي حصل يا بت انتي.
سيلا: ل لا.
نعيمه ابتسمت بمكر: حلو.
بقلم ميرا ابوالخير.
في فيله جمال.
جمال كان حاطط صورة كبيرة لابنه وقاعد والحزن مليه: قطعت بيا يابني ليه مشيتي وسبتنا.
الخدامه: ادعيلو يا بيه.
جمال بحزن وكسره: يارب يا عاصم يارب يابني وحشتني يانور عيني.
الخدامه: ليه حضرتك جوزت سيلا لقصي رغم كل يلي بيعمله وماضيه.
جمال بتنهيدة: قصي ابني والوحيد يلي هيحميها وانا عارف وهي هتقدر تغيره للاحسن.
الخدامه: اتمني بجد ربنا يستر هتروح الحفله.
جمال بحزن: لا تعبان شوي.
الخدامه: تمام يابيه هحضرلك القهوة.
بقلم ميرا ابوالخير.
بليل في الحفلة كل حاجه جهزت.
قصي كان جهز ولابس بدلة سوداء خالص وحط برفان وكانت عضلاته بارزة منها وشكله جذاب وجميل اوي.
سيلا قصي جاب ليها ديزين عملت لها فستان تحفه اسود ضيق من فوق ووسع من الوسط وشوز حمرا ع حجاب احمر وعليه تاج وميكب خفيف كانت حوريه جميل قصي وقف متنح: الله واكبر انتي مين.
سيلا بكسوف: سيلا.. اكملت بحزن.. شكلي حلو.
قصي باس ايديها: انا لو عليا هخبيكي جويا ومش هخلي اي حد يشوفك.
سيلا ضحكت. قصي بغلبه: يارب صبرني يارب.
نزلوا والعيون كان عليهم وعيون حا''قدة واخره اعجاب.
قصي راح للباشا: المدام سيلا مراتي.
الباشا بذهول: لا مراتك حلوة اوي يا قصي.
مد ايده يسلم قصي يلي مسكها: مش بتسلم ع حد معلش.
سوزي مرات الباشا بغيرة: هو انتي بقا عاميه مش كده.
سيلا باحراج: ا ايوا ياهانم.
سوزي بصت لقصي: ممكن تيجي لحظه يا قصي عايزاك.
قصي ببرود: تمم.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند طه كان ع اخره وشايف سيلا وقفه مع الباشا ومعه واحد صاحبه: حط المنوم دا وهاتها.
طه بخبث: الللعبه هتحلو اوي معانا.
صاحبه: انا جهزت كل حاجه.
طه بمكر: كده اوك.
بقلم ميرا ابوالخير
راح قصي معاها وسيلا وقفت الباشا انتهز الفرصه: متسبيه وتيجي لي انا يا حلوة.
سيلا: افندم.
الباشا بخبث: هستناكي في العومه يا حلوة متعوقيش عليا.
سيلا طخخخخخ كف نزل ع وشه.
الباشا بغضب....
بقلم ميرا ابوالخير.
عند قصي.
سوزي بتشرب الخم"ر: مراتك حلوة بس ياترا عارفه حقيقتك الو"**.
قصي ببرود: ميخصكيش يا سوزي.
سوزي قربت منه بوقاحه وبتلعب في زاير بدلته: يخصني وانت عارف ليه يابيبي افرض كشفت سرك هتفضل معاك هههه مظنش.
قصي لسه هيتكلم سمع صوت زعيق راح بسرعه لاقي سيلا بتهزق الباشا.
الباشا بغضب: انتي حيو"انه وزبا"لة.
سيلا جريت من قدمه وخبطت في كذا حد وقصي راح عليها بغضب مسك ايديها وداخلها المكتب: انتي عملتي ايهههههههه.
سيلا بانهيار وهنا انفجرت من غضبها وزعلها: عملت ايهههه الباشا بتاعك بيعرض عليا ليله زبا"لة.
قصي بصدمه وغضبه عماه: انتي كدابةةةةةةة.
سيلا بصوت عالي: لاااا كفايةةة مش كدابةة ليه كلكم كددده حررررا"م حتي يلي اسمه اخويا بيتحر"ش بيا وامبارح ضر"بوني وكان هيغ"تصبييييي والباشا بتاعك عايزاني اروحله يقضي معايا ليلةةةة انا تعبتتتتتتتتتتتت.
قصي بصدمه: ايهههههههه.
حسست وقربت من قصي ومدت ايديها وسحبت مسد"سه من جيبه ووو.......
#يتبع....
#ال5.#عمياء_قلبي. #بقلم_ميرا_ابوالخير.
سيلا بدموع بغزرة وانهيار: كفاااية بقاااا دا يلي اسمه اخويا كان هيغت"صبني وعلي طول بيتحر"ش بياااا والباشا بتاعك عايزاني اروحله اقضي معه ليلةةةةةةةةة انا تعبتتتت كفايةةةة كفايةةةة.
قصي بصدمه وذهول: انتي بتقولي ايه.
حسست وقربت من قصي ومدت ايديها وسحبت مسد"سه من جيبه وحطته علي دماغها: مش عايزة الدنيا دي.
قصي بلهفه وخضه: سيلا ارمي المسدس ارميه.
سيلا بدموع مسكته: لا انت هروح لاهلي بقا انا تعبانه.
قصي كان قرب منها ببطء عشان مش تسمع خطواته كانت هي داست ع الزناد وو....
بقلم ميرا ابوالخير..
كانت وقفه بتتفرج عليهم وبتبسم من الجنينه وبتشرب كاس وهو جنبها: شكله حبها.
الباشا بخبث: يبقا دي يلي هنكسره بيها.
مرات الباشا في نفسها: قصي ليا انا وبس والبت دي مش ههنيها بيه خالص.
الباشا بمكر: بس تعرفي البت حلوة اوي فرسه كسبانه.
سوزي بغيظ لانها احلى منها: عادي يعني.
الباشا حط ايده ع وسطها بابتسامة: قصي هنندمه وكل فلوسه هتكون ملكنا احنا.
سوزي بخبث: وانا عندي الخطه.
الباشا: ايه هي.
سوزي: سهلة جدا انه *********.
الباشا ابتسم بخبث علي خطتها: ههه شريرة يا روحي.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند حازم.
العربيات لاحقوهم و بدوا يضر"بوت عليهم نار وحازم اتحول وزاد سرعته اكتر بس للاسف طلقه جت في العربيه وقفتها.
الشاب يلي ضربه حازم: هاتوهم ولاد الك'لب دول.
نزلوا الاشخاص وراحو ناحيه العربية.
احدهم: مفيش حد دول هربوا.
الشاب بغضب: اكيد مشو بعدوا عن هنااا هاتووووووهمممم.
اتفرقوا وبدوا يدوروا عليهم.
كان بيجري وماسك ايديها في لحظه دخان العربيات نزل بسرعه واخدها وجريوا.
نهال بالم: اااااه رجلي مش قادره.
بص حازم لاقي رجليها بتنز"ف: اهدي هشيلك قربنا نوصل.
نهال بغضب: سبني بقا في حالي انت طلعت لي منين.
حازم تجاهل كلامها وشالها ومشي بيها وصل ع الطريق لاقي فندق غريب.
حازم نزلها: عايزين اوضتين.
النادل بخبث وغمز: ليه بس هي اوضه واحدة.
حازم رفع حاجبه وفهم انهم في فندق ضعـ. ـارة.
مسك ايديها: تمم هات المفاتيح.
نهال بغضب: انام معاك في اوضه واحدة انت اتجننت.
حازم بهمس: لو سمعت صوتك تاني مش هيحصل كويس.
بلعت ريقها بخوف ومشيت معه.
النادل لحازم: ربنا يقدرك يا شبح.
حازم مشي وخدها معه طلعوا اوضه شكلها مش حلو وكله مش مترتب: ارتاحي انتي الصبح هنمشي يكونوا زهقوا وروحوا.
نهال تجاهلت كلامه وراحت ناحيه السرير وقعدت عليه.
حازم قلع جاكته وقعد ع الكنبه وبدء يدخن وهو بيفكر: هنزل اجيب اكل.
نهال: لارد.
حازم اتغاظ ونزل وهي قعدت وبدءت تعيط ومش فاهمه هو دا مين وبعمل كده ليه.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند قصي.
كان وخدها في حضنه والطلقه جت في الحايطه: انتي مجنوووونة ازاي تعملي كده.
سيلا ماسكه فيها وبتترعش ومش بترد عرف انها اغمي عليها شالها وخرج والكل بص عليهم.
قصي للكل: المدام تعبت شويه الحفلة خلصت.
سوزي بخبث: سلامتها الف سلامه.
الباشا بمكر: مش هنمضي علي الصفقه.
قصي بص بغموض ونظره دبت الخوف في قلب الباشا لكن مش اظهرها: بكرا.
اخدها وطلع اوضتهم نزلها بحنان وبقا بيحسس علي شعرها قلع جاكته ومسك ايديها: حقك هاخده اوعدك دادددة عفااااف.
داخلت مراءة كبيرة: نعم يابني.
قصي بهدؤء: خدي بالك منها انا نازل اعمل حاجه.
عفاف بابتسامة: حاضر.
بص عليها بهدؤء ونزل لاقي حراسته قدمه استغرب غياب حازم.
الحارس: هربوا يا بيه.
قصي قاعد وحطط رجل ع رجل: تجيبهم من تحت الارض طه ونعيمه لو مجوش خلال ساعة اعتبروا نفسكم امو"ات.
الحراس: اؤمرك يا بيه.
بقلم ميرا ابوالخير.
قصي سرحان قطعه اتصال من سوزي تافف: ها.
سوزي بدلع: انت فين وحشني اوي يا روحي.
قصي ببرود: يلي بيني وبينك خلص تمم.
قفل في وشها وهي اتغاظت منه.
عند الباشا.
كان قاعد بيسكر بيجاله الحارس: الحق يا باشا الحق
الباشا بسكر: في ايه يا زفت.
الحارس: المصنع الكبير اتحر"ق وكل البضاعه و"لعت.
الباشا بصدمه وكسر الكوبية: بن *** عملها قصي عملهااااااا.
قام راح بسرعه وتوعد لقصي.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند جمال.
جمال كان بيخلص مستندات جاله ظابط.
جمال: في اي جديد.
الظابط باسف: عرفنا مين ورا يلي حصل يا جمال بيه.
جمال قام بسرعه وبلهفه: مين السبب في يلي حصل لابني انطقققق.
الظابط بهدؤء: المدام سيلا...
جمال بصدمه: بتقول ميننننن.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند حازم.
حازم طالع لاقي صدمه: نهااااااللللل.
لاقي نهال في حضن ر"اجل وع السرير عروقه بارزت قرب منهم وشد الملايا ووو.....
عند طه وامه.
طه بغضب: لولا سمعتهم كان زمانه قت"لنا وبردو مش هسكت سيلا هاخدها يعني هاخدها.
نعيمه بغضب: بقولك ايه كفايه لحد كده.
طه بغضب: انا هوريهم.. اتصل علي صحابه واتفق معاهم علي حاجه.
نعيمه بخوف: هتعمل ايه.
طه بخبث ومكر: هتعرفي قريب اوي.
عند قصي.
قصي كان قاعد مبتسم وباصص ع سيلا وهي بتفوق قرب وبا''سها من شفا"فيها بسرعه فتحت عينها حست بيه وبنفسه انه قريب منها اوي: ق قصي.
قصي بعد بهدؤء: يلا عشان تاخدي دوش.
سيلا بتذكر ماحدث: ان....
قصي ببرود: ملهوش لازمه الكلام يا سيلا انا هتصرف تمم.
سيلا بتقوم هو شدها من وسطها واختلطت انفسهم وهي وشها احمر: ق قصي.
قصي بسرحان وتلقائيه: قلبه.
سيلا بابتسامة: سبني لو سمحت انا طالبة وقت.
قصي تجاهل جملتها وقرب رجع شعرها لورا ودنها وباس خدها: انتي ملكي انا وبس ياسيلا.
سيلا وشها احمر زادها جمال لسه هيقرب هي حست زقته عنها قصي غضب انها بترفضه سابها بغضب وخرج وهي زعلت قامت داخلت الحمام.
قصي كان وقف في الجنينه ولاقي يلي بتحضنه: وحشتني.
قصي نزل ايديها: بقولك ايههه اطلعي برا مش وقتك.
سوزي اتعلقت برقبته بدلع: انا جيتلك يا حبيبي مالك زعلان ليه.
قصي ببرود: قولتلك يلي بينا انتهي.
سوزي بدلع وخبث: زعلان ليه يا بيبي عشان يعني الباشا طلب ليلة مع مراتك طب ماعادي مانت عملتها كتير وكنت حامل في ابنك ومتنساش انه لاقنا انا وانت في حضن بعض ولا ايه.
قصي لسه هيرد لاقي حاجه اتكسرت بص لاقي اتصدم صدمه عمره انه سيلا قعده ع ركبتها ودموعها نازلة: س سيلا.
سيلا........
#يتبع.......
#ال6.#عمياء_قلبي. #بقلم_ميرا_ابوالخير.
قصي ببرود: قولتلك يلي بينا انتهي.
سوزي بدلع وخبث ووقا"حه : زعلان ليه يا بيبي عشان يعني الباشا طلب ليلة مع مراتك طب ماعادي مانت عملتها كتير وكنت حامل في ابنك ومتنساش انه لاقنا انا وانت في حضن بعض ولا ايه.
قصي لسه هيرد لاقي حاجه اتكسرت بص لاقي اتصدم صدمه عمره انه سيلا قعده ع ركبتها ودموعها نازلة: س سيلا.
قصي جري عليها وهي وقعه ومش مستوعبه يلي سمعته.
قصي بقلق عليها: سيلا اسمعيني.
سيلا لارد.
قصي قرب ولسه هياخدها في حضنه كف نزل ع وشه.
قصي بصدمة: انتي عملتي....
سيلا بغضب: انت او*** مما توقعت ليه تعرف انه الباشا كان معه حق اني اروحله طبعا ماجوزي كان مع مراته وكانت حامل منه مستغربش دا ليه يا قصي ليه.
سوزي ببرود: انتي فاكرة انه بيحبك قصي بيتسلا بالنسو*ان وخلاص بصي لنفسك يا حلوة انتي واحدة عامية.
قصي بغضب: اخرررسي يا سوزي برا اطلعي برااا.
سوزي بتحدي: مش هطلع بم انه كل شي انكشف فياريت تنفذ شرطي.
قصي بغضب اعمي قرب وشدها من شعرها وجرها برا الفيلة: مشوفش الز"بالة دي هنا تاني.
سوزي بكر"ه وتوعد: هتندم يا قصي هتندم صدقني.
بقلم ميرا ابوالخير.
قصي راح يشوف سيلا ملاقهاش طلع اوضتهم لاقها قافلة عليها.
قصي: سيلا افتحي الباب عشان خاطري هفهمك.
سيلا من ورا الباب: انا همشي كفاية كده وورقتي توصلني.
قصي جن جنونه من سماع الكلمه زق الباب وهي كانت وراها وقعت جري عليها بلهفه: انتي كويسه.
سيلا شدت ايديها منه: ابعد عني انا اه محبتكش وحبي كله كان لاخوم ومازالت بحبه هو.
قصي بصدمه وعيونه احمرت من ذكر راجل تاني قرب وشدها بعن'ف: بتقووولييي ايههه.
سيلا بغضب: يلي سمعته بحبه هو مش انت عشان كده رفضاك لانه مش عايزة غيره هو فاهم يا قصي بيه.
قصي بغضب قرب ووووو......
بقلم ميرا ابوالخير.
عند حازم.
عند حازم.
حازم طالع لاقي صدمه: نهااااااللللل.
لاقي نهال في حضن ر"اجل وع السرير عروقه بارزت قرب منهم وشد الملايا واتصدم: انتو مين.
الراجل بغضب: ازاي تداخل اوضتنا.
حازم بص عرف انه اتلغبط في الاوض: اسف اسف.. مشي وداخل لاقي نهال منكمشه في نفسها...
حازم: خدي كلي حاجه.
نهال بصت له بدموع وهو قلبه وجعه عليها: ليه اشتغلتي في كباريه وهربتي يوم فرحك.
نهال بدموع وانهيار: غصب عني ابويا هيجوز اختي لواحد اكبر منه هو عشان الفلوس وهدد"ني بيها ياما اتجوزه ياما اشتغل في الكباريه انا طالبة طب ع فكرة وكان نفسي ابقا حاجه واول يوم ليا يلي انت جيت فيه.
حازم مسك ايديها وقعد جنبها: اهدي وكل حاجه هتتحل يا نهال.
نهال مسحت دموعها: انت مين وليه بتعمل كده.
حازم بابتسامة: هتعرفي بعدين يلا عشان تاكلي وتنامي شويه.
نهال بهدؤء وحست انه قلبها دق: حاضر.
حازم راح البلكونه وطلع فونه وعمل مكالمه.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند جمال.
جمال قام بسرعه وبلهفه: مين السبب في يلي حصل لابني انطقققق.
الظابط بهدؤء: المدام سيلا...
جمال بصدمه: بتقول ميننننن.
الظابط: اسمع للاخر المدام سيلا حاولت تساعد البيه عاصم بس للاسف هو كان اسرع وقلب العربيه بيه.
جمال بحزن: مين يلي وراء كل دا.
الظابط: مستر اكس للاسف مش عارفين نوصله.
جمال بصدمه: اكبر مهر"ب وار*هابي.
الظابط: بالظبط.
جمال بخوف: عايزك تزود الحراسه علي قصي و سيلا.
الظابط: متقلقش كله هيبقا تمم عن اذنك.
جمال: اتفضل.
مشي الظابط وجمال قعد يفكر ليه يعمل كده في ابنه.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند طه.
طه كان معه صحابه وبيخططوا لحاجه: النور هيقطع في الفيلة هنخش نخطفها ونهرب قبل م يمسكونا.
صاحبه: والحراسه دي.
طه بخبث: متقلقش كله مترتب يلا.
داخلوا من الباب الخلفي للفيلة.
طه في نفسه: جاه وقتك يا سيلا.
عند قصي.
قصي ضر"بها بالكف: سيرة راجل غيري متتجبش لو مين انتي ملكي وبتاعتي انا وبس فاهمةةةةةة.
سيلا زقته: لا مش فاهمه و....
قاطعه دخول الداده: الباشا تحت ومصر يشوفك يا بني.
قصي بص بغضب ع سيلا: لما ارجع ليا كلام تاني معاكي.
نزل وكله غضب والدادة اخدت سيلا في حضنها.
قصي نزل وتغيرت ملامحه للبرود: افندم.
الباشا بغضب: بتحر"ق مصانعي يا بن جمال.
قصي قعد وحط رجل ع رجل: ايه دا هي اتحر"قت بس.
الباشا بغضب: ليه عملت كده انت مش عارف انا مين واقدر اعمل فيك ايه.
قصي ببرود: ولا تقدر.
الباشا بغل: اقدر وانت عارف كويس اوي كل دا عشان كنت عايز مراتك مانت كنت مع مراتي ومتكلمتش.
قصي قام بغضب ومسكه من قميصه: اما يدوب خسرتك نص املاكك عشان فكرت فيها لو جبت سيرة مرات قصي تاني هتندم ندم عمرك كله.
الباشا بخوف ودراه: هنشوف مين فينا يلي هيكسب واهي السنيورة اهي امو شعر حريري شرفت.
بص قصي علي السلم لاقي سيلا من غير حجاب ونظرات الباشا ليه المقرفه ضر"به بوكس.
سيلا سمعت الصوت اتخضت.
قصي بصوت عالي: عفاااااااااااف خديها الاوضه.
عفاف نزلت وراها واخدتها وهو بقا ثورة غضب.
الباشا بغضب: هوريك يا قصي هتندم اوي.
بقلم ميرا ابوالخير.
قصي طلع بسرعه للاوضه لاقها منكمشه في عفاف: اطلعي برا.
عفاف اتخضت من منظره: يابني مش كده اهدا ي...
قصي بغضب: مش هكرررها.
خرجت وخافت علي سيلا منه.
سيلا خايفه بس مثلت اللامبالاة: هقوم اجهز شنطتي.
قصي بخبث وبيقرب: مش الاخت محجبه بردو ونزلت تتباها قدم الراجل.
سيلا بعدم فهم: راجل ايه قصدك ايه.
قلع الجاكت وشمر كمه: النهارده هثبت ملكيتي ليكي.
سيلا بخوف: نعم.
قرب ومسك المقص من علي التربيزة ومسك شعرها: هقصلك شعرك دا خالص يلي فرحانه بيه وبتتباهي قدم الر"جالة بيه.
سيلا بزعر: لا يا قصي والنبي.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند حازم.
نهال قامت بابتسامة تشوفه فين لاقته بيتكلم في الفون قربت عليه.
حازم في الفون: وانتي كمان وحشتيني اوي يا روحي قريب هاجيلك.
نهال بغيرة من وراه: مين دي.
حازم لاف لها: مراتي بكلم مراتي وانتي مالك.
نهال بصدمة: م ايهههه.
بقلم ميرا ابوالخير.
قصي قرب وشد سيلا من شعرها: هقصهولك خالص يا سيلا وهاخد كل حقوقي منك.
سيلا بزعر وخوف: لا يا....
مسك شعرها والمقص وهي بتزقه ووو.....
#يتبع
#ال7.#عمياء_قلبي. #بقلم_ميرا_ابوالخير.
قصي قرب وشد سيلا من شعرها: هقصهولك خالص يا سيلا وهاخد كل حقوقي منك.
سيلا بزعر بعدت عنه: مبحبكش مبحبكش بكر"هك قولت يا قصي بحب اخوك بحبه افهم.
قصي بغضب حدف المقص ع الارض: اسكتي.
سيلا بغضب وصوت عالي: مبحبكش بعشق اخوك وانت لا.
قصي قرب وشدها من دراعها جامد: اخرسي اخرررررسيييي يا سيللااااااا اخرسيييي.
سيلا بالم: سيبني ياقصي سيب ايديي.
قصي بغضب وفحيح الافاعي: اقل'عي.
سيلا انكمشت من الخوف: لا مش هتقرب لي علي موتي.
قرب وقلع جاكته وبيفك زاير قميصه: يبقا انتي يلي اختارتي.
سيلا انكمشت وقعدت ع الارض خوفا منه قصي ببرود: قومي.
سيلا دموعها.
قصي ببرود: مش انا يلي اجبر واحدة عليا يا سيلا.
سيلا استغربت وهو داخل الحمام.
قصي شغل المياه ونزل بهدومه وفضل كلامها في دماغه حبها لاخوه وانه هي مش حبته هو سرح وخرج لاقها لسه بتعيط علي السرير راح حط ايديه عليها صوتت: ااااااااه.
قصي بخضه وعدم فهم: في ايه مالك.
سيلا بحزن مش راضيت تقوله سكتت قصي تنهد: نامي يا سيلا.
سيلا بحمحمه: انت ز...
قصي مقاطعا: تصبحي ع خير.
طلع نام وهي حسست وراحت تنام فضلت تتقلب وعايزة تروح تنام في حضنه بس خايفه معرفتش تنام لاقت يلي شدها له.
سيلا هتتكلم. قاطعها: غمضي هتنامي.
ابتسمت وهو ابتسم رغم زعله وغيرته شد عليها ونامو.
بقلم ميرا ابوالخير.
بيداخلوا القصر طه وصحابه بيلاقوا يلي مستنينهم.
طه بخضه: انتو.
صحابه طلعوا يجروا وحراسه قصي مسكتهم واخدتهم ع المخزن.
احد الحراس: مش بسهولة اي حد يداخل فيلة قصي بيه.
خافو والحراس نزلوا ضر"ب فيهم.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند حازم..
نهال بغيرة من وراه: مين دي.
حازم لاف لها: مراتي بكلم مراتي وانتي مالك.
نهال بصدمة: م ايهههه.
حازم بضحك: مالك كده زعلتي ليه.
نهال بحزن بتدريه: م مفيش مش هنمشي من هنا.
حازم بجديه: تمم يلا.
نهال مشيت معه ودموعها محبوسه وفي نفسها: فوقي يا نهال تحبيه ازاي دا انتي عارفاه امبارح وهو عمره مهيبص لوحده بنت ليل زيك فوقي.
حازم بص عليها: اركبي هوصلك لمكان امان عليكي.
نهال ركبت بهدؤء وهو ساق ومشي.
وصل مبني وهي نزلت معه.
بعد شويه بيوصلوا الشقه بتداخل بتلاقي اختها جواه بتجري عليها: رهف.
رهف ببراءة: وحشتني اوي كنتي فين.
نهال: جيتي ازاي.
رهف بابتسامة: في ناس ضر"بوا جوز امك وجبوني هنا.
نهال بصت ع حازم: اختك معاكي والشقه اعتبريها بتاعتك من دلوقتي كده مش هتروحي المكان دا تاني.
نهال بجمود: تمم هو انت شقتك فين.
حازم باستغراب: الدور التاني.
نهال ببصه هو مش فهمها: تمم.
حازم مشي وهي قعدت مع اختها.
بقلم ميرا ابوالخير.
تاني يوم عند قصي.
قصي كان بيعوم وهي كانت في الجنينه: سيلاااا.
سيلا: نعم.
قصي: هاتي الفوطه.
سيلا قامت مشيت خطواتين وهو طلع مسكها منها وفجاءة رمها ومسك سيلا من وسطها ونزل بضهره في المياه.
سيلا بخضه: اعاااا اممم.
قصي بيعوم ومبتسم: يلي اعرفه انك بتعومي.
سيلا مسكت فيه: اعاااا يا غشاش ضحكت عليا طلعني بقا.
قصي بخبث: هاتي بوسه الاول.
سيلا بكسوف: يا قليل الادب لا.
قصي بخبث: اااااه ايدي وقفت هغرق يا سيلااااا هغرررق.
سيلا بخضه بعد عنها وهي بتدور عليها: قصي قصيييييييييي.
حاولت تعوم وهو ابتسم يخبث وقرب كانه بيغرق شدته: مش بيتنفس قصي رد عليت والنبي قصي.
ميلت علي شفا"يفه وهي مكسوف ووشها احمر اكتر وادته نفس سمعت صوت ضحكه رجولية.
سيلا بصدمه: انت كنت بتمثل.
قصي بخبث قري لوسطها: اهو بوستيني بارادتك.
سيلا ضربته بخفه: قليل الادب.
: الله الله شكلي جيت في وقت مش مناسب.
بص ناحيه الصوت لاقي سوزي.
قصي بتافف: انتي معندكيش كر"امه ولا د"م.
سوزي بحزن: لازم اتكلم معاك.
طلع وهو شايل سيلا: لا برا.
سوزي بحزن: قصي وحياه مراد عندك لازم اتكلم.
وقف لما سمع الاسم واتغيرت ملامحه: تمم.
سيلت بغيرة: في ايه.
قصي طلع بيها اوضتهم: غيري عشان مش تبردي وانا مش هتاخر.
سيلا باقتضاب: ست السلعوة دي عايزة ايه.
قصي باس خدها: هعرف واقولك.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند الباشا.
الباشا بخبث: برفو عليك ابقا تعالي خد نصيبك.
الشخص بطمع: جاي.
الباشا فتح اللاب توب وبقت اوضه قصي قدمه مباشرة.
الباشا بخبث ومكر: العب مرات قصي هتغير اهي وفضحتها هتبقا ع كل لسان تؤ تؤ مع شويه فو"تشوب يجبوا قصي الارض نتفرج كده.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند حازم كان بيلبس لاقي يلي بيخبط راح فتح اتصدم: نهال.
نهال داخلت وقفلت الباب وكانت لابسه ملابس غير مناسبه وشبه عا"ريه: مستغرب ليه.
حازم بغضب: انتي ايه القرف دا.
نهال بدلع وجواها كسره: جيت لك اهو عشان اعمل يلي انت عايزو انت ساعدتني عشان تتسلى معايا وانا جاهزة.
حازم بغضب لسه هيتكلم اتصدم من يلي خرجت من الاوضه: حاززززم مين دي.
حازم بصدمه ونهال ابتسمت وو.....
بقلم ميرا ابوالخير.
عند سيلا.
قلعت التيشرت والباشا كان مشغل اللاب توب وابتسم بخبث.
في المكتب قصي كان قاعد ببرود.
سوزي: لو الباشا عرف هيقت'لني.
قصي ببرود: اه اعملك ايه يعني.
سوزي راحت قدمه وبدلع: هتسبني يا قصي كده.
قصي زقها عنها: بقولك ايه حوراتك بعيد عني.
سوزي بخبث: بقا كده طب ابقا وريني الست الهانم هتقبل تبقا مع يلي ****** اازاي.
قصي بصدمه: انتي بتقولي ايهههه.
في مكان ما.
الدكتور: التنفس رجع تاني والحالة استقرت. الممرضه: تمم.
عند سيلا..
بتخرج وبتنشف شعرها وبتكون لابسه فوطه بيشدها من وسطها: قشطه يا ناس.
سيلا بخضه: انت.
قصي لسه هيقرب هيشيل الفوطه وبص لشفا"يفها بص اتصدم وعيونه احمرت علي اخرها وو.....
#يتبع....
#ال8 #عمياء_قلبي #بقلم_ميرا_ابوالخير.
بتخرج من الحمام وبتنشف شعرها وبتكون لابسه فوطه بيشدها من وسطها: قشطه يا ناس حني عليا بقا انا زي جوزك يعني.
سيلا بخضه وخجل من قربه : انت .
قصي لسه هيقرب هيشيل الفوطه وبص لشفا"يفها بص اتصدم وعيونه احمرت علي اخرها شاف كد"مات زرقاء ع ج'سمها وعلامات تانيه قصي بغضب: مين يلي عمللللل كددده.
سيلا بخوف: م محدش دا..
قصي كور ايده وعيونه خلاص شر: من غير كدددب مين.
سيلا ببكاء: طه ومرات ابويا لما جاه وحاول ي ي.. انهارت من البكاء هو سحبها لحضنه وقلبه اتوجع: مش هسبهم هاخد حقك منهم.
سيلا بدموع مسكت في حضنه تلقائي: انا محتاجلك متسبنيش يا قصي.
قصي ابتسم وشالها حطها ع السرير بحنان: شويه وجايه.
سيلا بكسوف شدت الملايا: حاضر.
بقلم ميرا ابوالخير.
نزل وهو ع اخره وصل المخزن لاقي طه مربوط وبينز''ف بص لها ببرود: بقا تعمل كده في مرات قصي.
طه بخوف وتعب تمثيلي: هي يلي كانت بتغر"يني ب...
قصي هج'م عليه ونزل فوقه ضر"ب تحت صريخه: ايلاااااااا دي فااااااااهم.
الحراس جم واخدو قصي: هيموت يا باشا.
قصي بيمسح عرقه: يترموا زي الكلا"ب كده مفهوووووم.
الحراس: اؤمرك.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند نعيمه.
نعيمه بغضب: ابني يرجعلي احسن وايلا هوريكم.
الناس يلي معاها: والمقابل ايه بقا.
نعيمه بخبث: هدفع كتير بس ابني ياجي.
الاشخاص: اوك.
نعيمه بتوعد: تمم اوي كده.
عند حازم.
اعمل يلي انت عايزو انت ساعدتني عشان تتسلى معايا وانا جاهزة.
حازم بغضب لسه هيتكلم اتصدم من يلي خرجت من الاوضه: حاززززم مين دي.
حازم بصدمه ونهال ابتسمت وحضنت حازم.
البنت بصدمه: حازززم.
حازم زق نهال: انتي واحدة ر"خيصه عشان تعملي كده فعلا بنت ليل علي اصل انا غلطان اني عملت فيكي معروف ودا رده يا زبا"لة ايه فاكراني طمعان فيكي يا بت انتي بصي لنفسك كويس يا زبا"لة وفوقيي.
نهال اتصدمت ودموعها نزلت والبنت مش فاهمه حاجه فتحت الباب وطلعت تجري ع تحت.
البنت ببرود: حقي افهم اي دا.
حازم بعصبيه: مش وقتك خالص.. اخد مفاتيحه ونزل.
نزلت قعدت تعيط واستر"خصت نفسها اوي ازاي تعمل كده بس قلبها وجعها لما شافت مراته معه.
رهف: هنمشي.
نهال مسحت دموعها: هنرجع الحارة تاني وهشتغل وهصرف علينا زي الاول.
رهف بخوف: وافرضي رجع تاني.
نهال بقوة: هقف قدمه وكفاية لحد كده قومي غيري يلا.
قامت رهف ونهال يلبسوا وهيمشوا.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند الباشا.
مكنش عارف يشوف حاجه استغرب الكاميرا عليها فوطه غضب: بن ال*** لازم اعمل حاجه تاني.
الشخص: هتعمل ايه.
الباشا بخبث: هد"مر قصي المغربي خالص.
الشخص بعدم فهم: ازاي يعني.
الباشا بمكر: هتعرف دلوقتي.
الشخص بتوتر: قصي باشا لو عرف مش هير"حمنا.
الباشا ببرود: خاليك في حالك انا عارف بعمل ايه.
الشخص: تمم.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند قصي.
طلع لاقها لابسه بيجامه اطفالي انبهر من جمالها و ضحك ع شكلها : ايه دا.
سيلا بابتسامة: حلوة صح قول.
قصي بابتسامة: جميله شبه صحابتها بالظبط.
سيلا بكسوف: احم طيب.
قصي طلع شوكولاته من جيبه: خدي.
مسكتها وحسست قالت بحماس: شوكولاته عشاني.
قصي: اه يا سيلو عشانك.
سيلا بسرعه حضنته هو كان قريب منها وباست خده: انت احلي قصي في الدنيا كلها دي.
قصي بيبلع ريقه: انا ماسك نفسي بالعافيه مش تستفزيني.
سيلا وشها احمر من كلامه وهو طلع علي السرير وخدها في حضنه: تعالي نتفرج علي فيلم وننام شويه.
سيلا بحماس: يلا يلا يلا.
ضحكت علي طفولتها وشغل فيلم وخدها في حضنه وباس دماغها.
بقلم ميرا ابوالخير.
في المستشفى.
بيفتح عينه بتعب والممرضه انخضت راحت تنادي علي الدكتور جاه وبدء يشوف نبضه.
الدكتور بابتسامه: اخيرا فوقت.
بيفتح عينه بتعب: ابن...
بقلم ميرا ابوالخير.
حازم كان بيلف بالعربيه ورجع البيت لاقي نهال نازلة مع اختها.
حازم: ع فين.
نهال ببرود: هنمشي ميشرفكش واحدة زيي تفضل هنا.
حازم ببرود: مش عيب متاخديش راي جوزك بردو.
نهال بصدمه: نعمممممم.
حازم ببرود: مراتي.
بقلم ميرا ابوالخير.
تاني يوم.
كان بينشف شعره وهي نايمه قرب وطبع قب'لة سريعه صحيت.
قصي في نفسه: هفضل كل يوم اسرق بو"سه كتير هتعملي فيا ايه تاني.
سيلا بتفوق بتحسس مش بتلاقيه:قصي.
قصي وهو بيسرح شعره: قومي يا كسولة.
سيلا بتتوب: الوقت تاخر.
قصي بهدؤء راح وقعد جنبها: لا بدري قومي اجهزي وانا هخلص لابس عشان عندي ميتنج مهم.
سيلا بتقوم: حاضر.
باس خدها وهي اتكسفت قام داخل اوضه اللابس وهو اخدت شاور وخرجت من الاوضه وقابلت سوزي.
سوزي بقرف: انت لسه هنا وقصي مش رماكي في الشارع.
سيلا ببرود: البيت بيتي مش بيتك يا حرباية.
سوزي بغيظ: انا حربايه يا قذ"رة دا انتي حته عامية لا راحت ولا جت فاهمه.
سيلا طنشت كلامها سوزي غضب ابتسمت سيلا بتنزل علي السلم ايد زقتها من عليها وصريخ ووو.......
#يتبع....
#بارت_صغنن. #عمياء_قلبي.#بقلم_ميرا_ابوالخير.
سوزي بغيظ: انا حربايه يا قذ"رة دا انتي حته عامية لا راحت ولا جت فاهمه يا زبا"لةةة بتتجوزي اخو جوزك اتفووو..
سيلا طنشت كلامها سوزي غضبت و ابتسمت سيلا بتنزل علي السلم ايد سوزي زقتها من عليها وصريخ.
سيلا بتقع من علي السلم في داخلة قصي بيجري عليها بسرعه وبيمسكها كانت وقعت كام درجه وسوزي استخبت.
قصي بخوف: سيلااااااا.
سيلاا د"مها بيكون نازل من دماغها وبتفقد الواعي قصي بسرعه بيشلها وبيروح المستشفى.
قصي بخوف شديد: انجزي شوفيها.
الدكتورة بخوف: حاضر بس د"مها مش موجود عايزين متبرع.
قصي بغضب: خدي مني الزفت انجزي.
الدكتوره اخدت منه د"م وبدءت تشوف سيلا.
قصي راح القصر وعلي وشه غضب ربنا بيداخل اوضه سوزي وبيجبها من شعرها: انتي يلي عملتي كده يا ر"خيصه لو مراتي حصلها حاجه انا هقت'لكككك فاهمةةةةةة.
سوزي بغضب: معملتش حاجه انا قاعدة هنا مراتك يلي عامية اتلاقيها اتكعبلت في حاجه.
قصي بفحيح الافاعي: هي اه عامية بس عارفه كل ركن في، البيت يا ح'قيرة هراجع كاميرات المراقبه ولو لاقتك هد"فن امك.
داخل الاوضه وهي اترعبت.
قصي جاب هدوم لسيلا ونزل بسرعه راح المستشفى.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند حازم.
نهال ببرود: هنمشي ميشرفكش واحدة زيي تفضل هنا.
حازم ببرود: مش عيب متاخديش راي جوزك بردو.
نهال بصدمه: نعمممممم.
حازم ببرود: مراتي ايه ناسيه.
نهال بعدم فهم: مرات مين انت هتستهبل.
حازم كور ايده: كلمة زيادة انتي حرة.
نهال بغضب: مرات ايه حقي افهم يا بني هو انا اعرفك انت عبيط يلا يا رهف.
جايه تمشي مسك ايديها: قولت مفيش خروج من هنا.
نهال شافت ناس وهما كان في باب العمارة صوتت: اعااااا يا متحررررر"ش يا زبااااا"لة الحقووووني.
حازم اتصدم.
الناس اتلمت: في ايه يا انسه.
نهال ببكاء تمثيلي: بيتحر"ش بيا وباختي السا'فل.
الناس وقفت قدمه: انت ازاي تعمل كده يا بني انت.
حازم هيتكلم احد قاطعه.
: معندكش اخوات بنات.
حازم بغضب: دي مراتييي اخرسوا بقا.
بيبص لاقها اختفت هي ورهف وشه احمر وتوعد وراح ناحيه عربيته: بنت ال *** اما وريتك.
ساق بسرعه عشان يلاحقها..
بقلم ميرا ابوالخير.
عند جمال.
جمال بخضه: نعم المستشفى ليهههه.
الشخص: المدام وقعت من ع السلم
جمال اخد فونه: يبقا سيلا مش هتنفع معه حصلني بالمحامي يا رافت.
رافت: تمم.
عند الباشا.
الباشا: ايه بروح امك يعني ايه الكاميرا متكسرة.
الشخص: قصي عرف وزمانه اتصرف..
الباشا مسك ورق: مش هيقدر اصلا انا عملت حاجه هتخلايه يتكسر كسره وحبيبت القلب دي هتبقا تحت رحمتي.
الشخص: عملت ايه.
الباشا ببرود: سوزي يلي عملت.
كلم سوزي في الفون.
سوزي : ايه.
الباشا: عملتي ايه.
سوزي: سمح اقعد معه عشان مراد.
الباشا بخبث: حلو دلوقتي بقا هتعملي يلي هقولك عليه انا بعت حد المستشفي يجيب لي حبيبه القلب وعليكي قصي.
سوزي بمكر: اوك.
قفل وابتسم بخبث: نبدء الجد بقا.
بقلم ميرا ابوالخير.
نهال وصلت الحارة لاقت يلي مسك ايديها: بقا بتهربي مني يوم فرحنا يا حيو"انه.
نهال بصدمه: عتريس.
عتريس بخبث: جيتي برجلك يا حلوة.
بيقرب منها وو....
بقلم ميرا ابوالخير.
بعد ساعتين.
سيلا بتعب: خلاص ياقصي مش هقدر.
قصي بابتسامة: اخر معلقه عشان خاطري انتي نز''فتي كتير.
سيلا بابتسامة جذابه: حاضر.
اكلت منه المعلقه وهو مسح بوقها بحب: ااه..
قصي بخضه: حاجه بتوجعك انادي الدكتوره طب ثواني ه..
سيلا مسكت ايده: مفيش دماغي بس مصدعه شويه متقلقش.
قصي بحنان باس دماغها: حقك عليا.
سيلا هتتكلم داخلت الممرضه.
الممرضه بدلع: اخت حضرتك كويسه تقدر تروح ترتاح.
قصي بجديه: لا متشكر.
الممرضه قربت بدلع اكتر: طب لو عوزت حاجه انا برا نادي قوب لولي بس.
سيلا بشر"اسه: اتعدلي يا روح امك انا اه مش شايفه لكن بحس كويس ابعدي عنه.
الممرضه بخبث ودلع ع قصي: اخت حضرتك لوكل اوي.
سيلا بغضب وشر"اسه وهو كتم ضحكه: اختتت مين يا مياعة يا حيو''انه انا مراته غوري برا يا بتاعه انتي.
الممرضه باحراج: ا اسفه ع عن اذنكم.
خرجت وهنا قصي فصل ضحك.
سيلا بغيرة وغضب: اضحك اضحك فرحان انت مش كده.
قصي قرب وقعد جنبها ومسك ايديها بحب: بتغيري.
سيلا بتغييرر الموضوع: هنام شويه.
قصي بهدؤء: تمم.
بقلم ميرا ابوالخير.
وصل جمال المستشفى ومعه المحامي وسال علي اوضة سيلا.
قصي اخد سيلا في حضنه بسلام وبيحسس ع دماغها بحنان: عملتي في قلبي ايه خالتيه يدق لك بعد اما كان مات وخلاص عشقتك يا سيلا وقلبي دق ليكي ليكي وبس.... باس كف ايديها وجمد في حضنه خايف تروح منه وغمض عينه بهدؤء... بحبك يا سيلا وخايف حاجه تفرقنا.
#ال9.#عمياء_قلبي. #بقلم_ميرا_ابوالخير.
سيلا بتصحا لسه هتتحرك بتلاقي نفسها في حضن قصي في نفسها: مش عارفه احبك يا قصي اتعودت عليك بس لسه جويا مشاعر ناحيه اخوك انا مش عارفه اعمل ايه.
قصي صحي بنوم: صباح الجمال يا سيلو.
سيلا بابتسامة: صباح النور يا قصي احم ممكن اقوم بقا انت ماسك فيا كاني ههرب.
قصي بخبث قرب وشم رقبتها وهي حست بيه واتكسفت: ق قصي.
قصي بيشم عبير رقبتها وباسها بحب: امممم.
سيلا وشها احمر ولسه هتتكلم داخل جمال.
جمال ببرود: الظاهر اني جيت في وقت مش مناسب.
سيلا باحراج: عمي.
قصي ببرود ولا كانه شافه: يلا يا سيلو عشان تاخدي شاور ونروح بيتنا.
جمال بغضب: عايزاك يا قصي.
قصي ببرود: تمم جاي يا جمال بيه.
سيلا بهمس: قوله يا بابا عشان خاطري.
قصي باقتضاب: جاي يا بابا.
جمال ابتسم وخرج.. قصي لسيلا وبيرجع شعرها لورا: هنادي الممرضه تساعد ع اما اشوفه عايز ايه.
سيلا باحراج من قربه: ا ا قصي ممكن مش تحرجني وتقرب لي وح...
قصي بهدؤء: سيلا انا جوزك انتي ليه رافضني انا نسيت كل حاجه عشانك.
سيلا بتوتر: لا بس.
قصي بكسره وبهدؤء: انتي مش عايزاني.
سيلا بسرعه: ليه بتقول كده.
قصي بهدؤء خرج وهي سمعت قفل الباب ودمعه نزلت منها.
بقلم ميرا ابوالخير.
سيلا بابتسامة: اوك.
باس خدها وقام خرج راح لجمال.
جمال ببرود: انت تاريخك كله زبا"لة وبتاع نسو"ان ومع ذلك جوزتك مرات اخوك عشان تحافظ عليها.
قصي بهدؤء: اسمها مراتي وبعدين من بعض ما عندكم يا باشا ولا ناسي.
كف نزل ع وش قصي اثر غضبه.
جمال بغضب: اخرس يا قليل الادب انت فاكر سيلا هتحبك انت بتحلم سيلا قلبها مع عاصم حتي بعد يلي حصل.
قصي وشه احمر وعروقه بارزت: سيلا ملكي انا ومش لغيري.
جمال بسخريه: هههه بتحلم روح كده اسالها.
قصي بغضب وصوت عالي: لو حصل ايه سيلا مراتي انا وبس.
سابه ومشي وجمال ابتسم بخبث.
بقلم ميرا ابوالخير.
قصي راح اوضه سيلا لاقها بتلبس: سيلاا.
سيلا بخضه من صوته: في ايه مالك.
قصي قفل الباب وقرب لها وشدها من وسطها بتملك وغضب وبا''سها بعن'ف.
سيلا بالم: ابعد يا قصي في ايه.
قصي بغضب: ايه مش حقي عليكي دا ولا ايهه هاه سيلااا انتي بتحبيني صح ردي عليا.
سيلا بتوتر: اا انا.
جمال من وراه: صدقت حتي مش طاقت قربك منها.
قصي بصلها وبصله بغضب وخرج وهو ع اخره.
جمال لسيلا: يلا ع الفيلة يا سيلا.
سيلا بحزن: تمم.
بقلم ميرا ابوالخير.
في المستشفى.
قصي قبل م يخرج شاف رجالة الباشا ضحك بسخريه وغمز لرجالته يتصرفوا قبل داخولهم المستشفى كانت رجالة قصي خلصت عليهم وحصل اشتبا''ك ابتسم ومشي ببرود وتوعد للباشا.
نهال وصلت الحارة لاقت يلي مسك ايديها: بقا بتهربي مني يوم فرحنا يا حيو"انه.
نهال بصدمه: عتريس.
عتريس بخبث: جيتي برجلك يا حلوة.
بيقرب بغضب وشدها من شعرها: تطلعي تلبسي فستان فرحك والماذؤن جاي هعمل يلي معملتوش قبل كده.
نهال بالم: ابعد عني يا حيو"ان انت متقدرش تعمل حاجه.
عتريس بص لرهف بصه قذ"رة: بس ممكن رجالتي يعملوت في اختك كده ولا ايه لو منفذتيش طلبي دلوقتي هخاليكي تشوفي اختك وانتي مربوطه وانا ببيعها للباقي.
نهال بصدمه: انت بتقول ايه.
عتريس زقها ع الارض ايدها جت ع طوبه اتفتحت جابت د"م ورهف جريت عليها بدموع.
عتريس لشويه حر"يم: خدوا البت دي جهزوها يلاااا.
رهف بصراخ: ابعدوا عن اختي يا ولاد 🐕.
اخدوا نهال وطلعوا يجهزوها للفرح.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند حازم.
العربيه كانت وقفه عطلانه بيضر"بها برجله: دا وقت امك دلوقتي.
اتصل ع حارس له ياجي قاله هيجي بعد ساعه.
حازم ع اخره من هروب نهال منه وفجاءه قلبه اتقبض حس بحاجه هتحصل.
عند الحريم.
كانوا لابسوا نهال وجهزوها والفرح بدء ورهف مربوطه في الكرسي.
احد الستات: انتي تطولي تتجوزي عتريس دا راجل مقتدر وعنده فلوس ياما.
اخره: عندك حق وش فقر شكلها.
نهال بدموع: خالوني امشي انا واختي ابوس ايديكم.
احد الستات: ههه بتحلمي يلا خدوها شقه عتريس اصله ناوي يعمل حاجه قبل كتب الكتاب.
نهال بعدم فهم: يعمل ايه قصدك ايه.
الاخري بخبث وضحكه مايعه: هيعلمك الادب ع هروبك منه وبعدها يكتب عليكي يلا خدوها علي فوق.
رهف بتحاول تتتكلم: اممممم امممممم.
واخدين نهال وطلعوا شقه عتريس يلي وقف وماسك كرباج وسلك كهر"باء.
عتريس بخبث وهو لابس جلبية بيضاء: تعاليلي بقا يا حلوة.
قرب وهي اترعبت وو.....
بقلم ميرا ابوالخير.
وصل قصي شقته القديم.
قعد يسكر لما خلاص وهو بيهلوس بكلام غريب مش مفهوم.
قام رجع فيلته وطلع اوضته لاقي يلي قاعدة مستنياه.
سوزي بدلع: وحشتيني اوي يا بيبي.
قصي شاف لابس سيلا عليها تخيل انها سيلا قرب وشدها لحضنه: بتحبيني صح انتي بتحبيني.
سوزي بدلع وبتفك زاير قميصه: اوي يا قصي بحبك انت وبس وانا ليك لوحدك.
قصي بسكر: متبعديش عني يا سيلا محتاجلك.
سوزي بخبث ودلع: عمري م اقدر اسيبك يا روحي.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند نعيمه.
نعيمه: ابني ياجي وهساعدك تنتقم من قصي.
الباشا بخبث: ازاي.
نعيمه طلعت حاجه: دي.
اخدها الباشا منها وفتحها اتصدم واتغيرت ملامحه للشر والمكر.
جمال بيداخل الفيلة بتاعت قصي ومعه سيلا يلي دموعها في عينها.
جمال: زعلانه ليه.
سيلا بهدؤء: مش زعلانه هو قصي فين.
جمال بابتسامة: اكيد بيعمل حاجه المهم انك قدرتي تغيريه يا سيلا.
سيلا ابتسمت نزلوا من العربيه وداخلوا الفيلة.
جمال: اطلعي ارتاحي وانا هاجي بكرا .
سيلا اوامات براسها بحاضر.
بتطلع وبتداخل الاوضه وبتسمع صدمه عمرها: قصي.
قصي بيبص لها وسوزي بخوف جريت علي برا.
سيلا بعدم فهم: انت كنت بتهزقها ليه يا قصي في ايه.
قصي بسكر: انا اه سكران بس محدش يقدر يضحك عليا.
راح ناحيه السرير ونام بتعب وسكر سيلا بهدؤء داخلت وغيرت ونامت جنبه وملست ع شعره: ياترا شكلك عامل ازاي يا قصي.
فضلت تفكر وغلبها النوم ونامت.
علي اما نامت قصي فتح عينه بسكر ودوخه ونطق تلقائي: بحبك يا سيلا بحبك اوى ✨🤍.
شدها لحضنه ونام.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند سوزي.
سوزي بتعيط ومخضوضه قصي مجرد م قرب عرف انها مش سيلا وضر"بها بالكف.
بتفتكر قالها ايه: انتي هنا لسبب لكن قريب اوي هتمو"تي.
خافت لانه قصي مش سهل.
تاني يوم بيصحا قصي بدوخه مش بيلاقي سيلا جنبه بيخرج يشوفها بيلاقي ابوه وسيلا ومعه حد لابس لبس ماذؤن.
قصي بعدم فهم: في ايه هنا.
جمال قام ووقف قدم منه: دلوقتي هتطلق سيلا يا قصي.
قصي بغضب: انت بتقووول ايهههههه.
#يتبع...
#ال10.#عمياء_قلبي. #بقلم_ميرا_ابوالخير.
جمال ببرود: هتطلق سيلا دلوقتي وانا هاخدها عندي.
قصي بصدمه وغضب: انت بتقول ايههه.
جمال ببرود: ابدء يا شيخنا اجراءت الطلاق فورا.
قصي بص لسيلا وهي كانت ساكته مش بتتكلم ولا بتقول حاجه.
قصي اتقلبت ملامحه للغضب: طلاق مش هطلق سيلا مراتي لحد اما اموت.
جمال بتحدي: وهي مش بتحبك وانت عارف ايه هتعيش معاك غصب عنها مثلا.
قعد قدمه وحط رجل ع رجل: ميخصكش يا جمال بيه انا مش لعبه تجوزهالي وتيجي تقولي هطلقها اطلقها انت شكلك كده خرفت ع كبر.
جمال قام بغضب وطخخخخ.
سيلا شهقت من الخوف واتخضت.
جمال بتعب وحزن: انا فعلا معرفتش اربيك بتحسبني ليه ع غلطه زمان لحد دلوقتي مانت اهو نسو''انجي وسكري.
قصي بغضب جحيمي: غلطةةةةةة موت امي بسببك غلطةةةةة لاقت مع اختها في سرير واحد غلطةةةةةةةة شلل امي وكسرتها غلطةةة اها''نتك ليهاااا غلطةةةةةة جرا ايههههه انت السبب في كل دا وموت اخويا عاصم انت السبب فيههههههه انت سبب كل حاجه حرمتني من امي ومن اخويا وجاي عايز تاخد حبيبتي مني البنت يلي اول مشوفتها نضفت عشانهاااااااااا.
جمال بتعب مسك قلبه: انا فعلا اناني وانت معاك حق بس ساعتها مكنتش واعي لاي حاجه.
قصي دمعه نزلت منه غصب: كدب كدب انت بتضحك ع نفسككك وعايزاني اصدقك.
جمال لسه هيتكلم وقع من طوله.
سيلا كانت مصدومه من يلي بتسمعه دا وسمعت صوت هبد.
قصي جري علي ابوه وسنده: عفااااااف اطلبي الدكتوررررر بسرعةةةة.
سند ابوه وسيلا بتمشي وراه والماذؤن مشي.
بقلم ميرا ابوالخير.
بعد ساعه.
الدكتور: لازم يرتاح يا باشا الضغط عالي عليه ويبعد عن اي ضغط.
قصي بجمود: تمم.
بص قصي علي ابوه ومشي راح اوضته.
سيلا راحت وراه حست انه محتاج لها داخلت الاوضه: قصي.
قصي بجمود: عايزة تتطلقي يا سيلا مش كده.
سيلا بحزن: مش وقته.
قصي بسخريه: لا والله طب هنعمل ديل حلو اوي هسالك وتجوابي اوك عايزاني ولا لا.
سيلا... لارد.
قصي قرب ببرود: انا حبيتك ومش اذ"يتك كنت معاكي لكن انتي يلي حولتي حبي ليكي لكر"ه من دلوقتي.
سيلا بصدمه وعدم فهم: قصدك ايه.
قصي بسخريه: ملكيش فيه يا مدام سيلا.
سابها وخرج ورزع الباب بغضب وهي دموعها نزلت: طب ماهو صح انا زعلانه ليه دلوقتي.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند نهال.
واخدين نهال وطلعوا شقه عتريس يلي وقف وماسك كرباج وسلك كهر"باء.
عتريس بخبث وهو لابس جلبية بيضاء: تعاليلي بقا يا حلوة.
قرب وهي اترعبت: هتعمل ايه يا عتريس.
عتريس قرب ومسكها من شعرها: هربيكي من الاول وجديد.
نهال بالم لاقت حاجه علي التربيزة يلي جنبها مسكتها من غير م يحس وطخخخخ كسرتها علي دماغه وقع بالم ع الارض.
عتريس بالم وغضب: اه يا بنت الكلـ. ـب.
جريت علي الباب الخلفي من المطبخ ونزلت جري ع الشقه يلي اختها فيها.
مكنش موجود حد غير ست مسكت العصايا وضر''بتها ع دماغها وجريت تفك رهف: يلا قومي بسرعه.
رهف قامت وخرجوا من الباب الخلفي تحت اثر صراخ عتريس.
عتريس من فوق وماسك دماغه: الحقوووهمم بيهربوووا يا بهايمممم.
نهال بتجري وماسكه في ايد اختها ورجالة عتريس وراهم.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند قصي كان قاعد ع مكتبه في الشركه وسرحان في يلي بيحصله.
السكرتيرة: الباشا برا طالب يشوف حضرتك.
قصي ببرود: داخليه.
خرجت وداخلت الباشا بيداخل بتكبر وبيقعد: طبعا عارف جاي ليه.
قصي ببرود: اكيد عارف بس عايزك تعرف اني سايبك بمزاجي.
الباشا بضحك سخريه: ههههه لا واعي اسمع بقا الصفقه الجايه هتاكل السوق كله ملكي انا وانت هتتنازل عنها.
بقلم ميرا ابوالخير.
قصي بسخريه: شكلك اتجننت ع الاخر.
الباشا طلع فديو.
الباشا: اتفرج كده علي الفديو دا هيعجبك اوي.
قصي مسكه منه واتصدم دي سيلا وهي لابسه لبس عا''ري ومبتسمه.
الباشا بسخريه: اي رايك بقا لو نزل علي النت زوجه قصي المغربي وهي تغر"ي الكثيرين تؤ تؤ هتكون اكبر فضيحه.
قصي كور ايده كسر الفون بغضب: اه يا بن ال***.
الباشا ببرود: معاك سواد الليل تفكر تشاو يا صديقي اه وبالنسبه لسوزي انا اصلا مطلقها من تلت شهور وكانت سكرتيرة بس عندي تشاوو.
خرج وقصي اخد مفاتيحه وطلع علي الفيلة.
بقلم ميرا ابوالخير.
في المخزن الخاص بقصي.
طه بيكون اتفك هو واصحابه ورجالة قصي علي الارض مقت'ولين بسبب كثرة رجالة الباشا عليهم.
نعيمه باحتضان: نور عيني انت كويس.
طه بغل: بن ال*** هوريه هو وهي.
نعيمه بخبث: متشغلش بالك زمانه راح يقت"لها فاكر الفديو ايااه.
طه بتذكر: يلي سيلا كانت مع البنات وبتجهز عشان فرحها علي عاصم من زمن.
نعيمه بمكر: انا بقا فبر"كته ههه وزمانه مع قصي دلوقتي وهنشوف هيعمل ايه.
طه بابتسامة خبيثه: تعجبني دماغك.
بقلم ميرا ابوالخير.
سيلا كانت بتوكل جمال وهو بتعب: سيلا.
سيلا: نعم يا بابا.
جمال بتعب: خدي بالك من قصي هو اتغير عشانك انا عملت حجه الطلاق عشان يعترف انه بيحبك مش بيمتلكك.
سيلا بحزن: انا مش عارفه اعمل ايه لسه مشاعر عاصم جويا.
جمال بابتسامة: اكيد هتفضل مشاعره جواكي يا سيلا دا كان جوزك وحبيبك بس النصيب خالكي لقصي ومتنكريش انك معجبه وبتقربي منه وانك حاسه معه بالامان.
سيلا بتنهيدة: هفكر في كلام حضرتك يا بابا.
جمال بحزن: ياريت يسامحني محلتيش غيره دلوقتي.
سيلا مسكت ايده: هيسامحك يا بابا.
جمال قعد بيفتكر كان بيعامل مراته ازاي.
بقلم ميرا ابوالخير.
فلااااااش باااااااكككككك.
صفاء ام قصي كان قصي لسه عنده 10 سنين وعاصم 6.
جمال ببرود وسكر: انتي ايه دا يا شيخه مقرفه اوي فوقي لنفسك شويه.
صفاء بخوف: حاضر بس متضر"بنيش يا جمال ابوس ايدك.
جمال بيمسكها من شعرها: اخلصييييييي غوري.
زقها علي الارض وراح نام بسكر وبيهلوس.
باااااااكككككك.
بقلم ميرا ابوالخير.
سوزي كانت قاعدة وقلبها بيدق لقصي وبتفكر في سره يلي معها: ليه متحبنيش يا قصي ليه انا لا.
دمعه نزلت منها: انا اه ر"خيصه وزبا"لة بس بحبك انت.
فتحت صورة ليه وليها مع بعض وابتسمت: هتبقا ليا يا قصي مش لغيري وايلا هفضح سرك.
الباشا روح الفيلة بتاعته ولاقي صدمه قدمه: يا بن الكلـ. ـب يا قصي.
الظابط: مطلوب القبض عليك بتهمة التجارة في المخد"رات ولاقنها في بيتك.
الباشا: ايههههه.
نهال كانت بتجري وماسكه ايد اختها سمعوا ضر"ب نار اتخضوا واستخبوا ورا الشجرة.
نهال بتحضن اختها: متخفيش.
رهف بخوف؛ هو حصل ايه.
نهال بتوتر وخوف: م مش عارفه.
ظهر طيف شخص ما نهال بصدمه: حازم.
حازم لرجالته: لموهم الاو*** دول.
نهال طلعت تجري علي حازم وحضنته كانها لاقت الامان بتاعها.
حازم بهدؤء: هربتي ليه عاجبك كده.
نهال بدموع ساكته.
حازم شاور لرهف تيجي جت: اركبوا العربيه وانا جاي.
نهال بخوف علي حازم: وانت.
حازم ابتسم: متقلقيش روحي وبس.
ركبوا العربيه واحد حراسه حازم اخدهم علي شقه ما وحازم اتصرف مع عتريس ورجالته.
بقلم ميرا ابوالخير.
بعد ساعتين.
نهال كانت قاعدة ومستنيه حازم وقلقانه عليه بيداخل بتجري عليه بخوف: انت كويس.
حازم بهدؤء: تمم.
نهال بحزن: انا مش عارفه اعمل ايه.
حازم بابتسامة: هقولك الحل.
بص علي رهف.
حازم: تتجوزيني يا رهف.
نهال ورهف بصدمه: ايهههه.
بقلم ميرا ابوالخير.
سيلا كانت بتسرح بتفكيرها في قصي وبتبتسم تلاقي قررت تبدء معه من جديد.
(انا ك ميرا هاين عليا اضر"ب سيلا يعني حلو معاكي تبهدليه اتقلب هتبقربي منه مفيش د"م.. احم نرجع للروايه.).
قصي وصل الفيلة وطلع اوضته حدف فونه كسر المريا وفضل يكسر في الاوضه وكله غضب سيلا بتسمع بتروح الاوضه وتفتح بتداخل بتلاقي ووو.. ااااااه....
#يتبع...
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا