رواية: عشق تحت ظل القمر
الكاتبه: ايمان رافت
البارت: 20-21- 22 -23. الاخير
رواية: عشق تحت ظل القمر
الكاتبه: ايمان رافت
البارت: 20-21- 22 -23. الاخير
.............
ريان جري اتجاه الصوت لما شاف الممرضه مقتوله ومكنش موجود غير اطفال تغريد فقط وأمل علي الارض منهاره. أمل: عيالي عيالي يا ريان وفجاءه دخل حسام ومالك وعدي
وهنا سمع مالك صوت ارتطام في الارض وجدها وفاء مغشي عليها وحملها وهو لاول مره يبكي ووضعها في غرفه وقال بغضب: والله لاندمكو كلكو
وهنا صرخت ولاء وهيا تحمل المحاليل بيدها وفجاءة نزف دم من الشاش الذي في بطنها واغشي عليها وجاء الدكتور
الدكتور: لازم تقعد اسبوع عشان الجرح يلم
عدي بدموع: مينفعش تكون عندي في البيت وانا هجبلها ممرضه الدكتور: خلاص ماشي وانا هكتبلها ادويه
عند ريان وامل
ريان: مش هرحمهم هخليهم يتمنو الموت
امل ببكاء بهستريا: ولادي ولادي هاتو ولادي ثم صرخت وهنا جاء الدكتور اعطاها حقنه مهداء
وتغريد تبكي في حضن حسام
.........
في مكان خالي دخل شخص
وشخص يحمل الاطفال
الشخص الذي يحمل الاطفال: اوامرك مارك سيدي
مارك: هكذا سوف انهيكم يا فرسان وضحك وحينها ستكون الحريه أمل ملكي
والان لاحظت ان باقي الحريات لم اكن اريدهم ولاكن ستكون امل ملكي انا
وساستدرك ريان الي هنا لكي اقتله وعدي ولاكن مالك ساعذبه علي الصفعه التي صفعهاني منذ اشهر والان يبداء العرض
...........
وصل لريان فديو انصدم من الي شافو وكان يحتوي الفديو علي...........
رواية: عشق تحت ظل القمر
الكاتبه: ايمان رافت
البارت: 21
...................
ريان فتح الفديو وانصدم وكان الفديو يحتوي على الاطفال ويوجد. عنوان ذهب ريان وعدي ومالك وظل حسام مع تغريد والباقي في القصر
وصل ريان ولاكن حاصروه رجال مارك وانصدم ريان من مارك وازداد غضبه واقسم انه سيعذبه بجميع الاشكال
قال مارك: سلمو اسلحتكم لكي لا يتأذي اطفالكم
مالك بغضب بصوت عالي : اقسم اني ساقطعك مارك
مارك: اهدي مالك عزيزي انتظر دورك
ثم صعقهم بالكهرباء بشده وفقدو الوعي
وعندما فاقو كانو مربوطين
وكان يجلس مارك وشاور للرجال. وقامو بضربهم بشده
وقام مارك وصفع مالك بشده وقال: اتتذكر هذه الصفعه
بصق عليه مارك: وساحرقك مارك وتذكر
لكمه مارك بشده
وذهب كان عدي دائما يخبئ سكاكين في الجيب السري في الحذاء واخرجه بمهاره
وقام بفك نفسه وفك الباقي وكان يوجد بعض الاسلحه الذي تركها الحراس ليذهبو للغداء واخذوهم وكانو يقتلون من يقابلهم حتي سمع عدي صوت اطفال في غرفه مظلمه بجانبهم وقال: كملو عقبال ما اجيبهم وامنهم مع الرجاله انا كان عندي شريحه في بقي وعرفت مكانا للرجاله وهما زمانهم علي وصول
اومأ له ريان واكملو وبعد قليل اقتحم رجال ريان المكان وحاول مارك الهرب ثم اوقفه ريان ثم رفع عليه السلاح استدار مارك وهو يرتدي الحزام الناسف
وقال: اذا تركتني اذهب لن يمت احد وفكر في اطفالك الذين سيعيشون يتماء قال ريان لمالك: اطلع انتا وانا جي وراه
مالك بخوف: لاكن
اوقفه ريان اسمع الكلام
وعندما خرج مالك وسبقه عدي بعد خمس دقايق انفجر المكان جري عدي ومالك وهما يصرخون: رياااااااان لااااااااااا
ذهب مالك وظل يبعد الصخر اثار التدمير ويبكي بشده ويقول: ريان حبيبي متسبنيش ونبي عشان خاطري تعالي خدني في حضنك
وعدي صامت من الصدمه
وصرخ صرخه تهز الجبال
ومالك ظل يبحث تحت الانقاض ثم شهق و.... استووووب استنو بارت 22
روايه: عشق تحت ظل القمر
الكاتبه: ايمان رافت
البارت: 22 -23. الاخير
................
شهق مالك عندما سمع صوت خلفه ونظر
قال ريان: خش في حضن اخوك افواز
جري مالك وهو يبكي بشده واستقر في حضنه وفاق عدي من صدمته وجري عليه وظلو يبكو
ثم قال عدي: انتا عرفت تخرج ازاي
ريان: وهنا كانت الصدمه بقا يابن الفلطوس مكنتش عايزني اخرج بس متقلقش يا حبيبي قاعد علي قلبك
وضحكو ثم قال لقيت شباك جنبي قمت ضربت رصاصه في وسط راسو عقبال ما جه يقع كنت خرجت
مالك: حمدلله علي السلامه تعال نطمن على الاطفال ثم ذهبو وجدو كنان يمسك بيد كيان
عدي: شوفت هنبتديها قله ادب من قولها شكل حسام اثر علي مراتك من كل شويه بتقفشو تحت السلم بيبوس تغريد
ريان بضحك: خلاص الواد هيصلح غلتطو ويتجوزها
عدي: اذا كان كده ماشي
وبعد تلت ساعات وصلو للقصر جريت امل علي عدي خدت كنان وليليان وفضلت تبوس فيهم ومالك خد ابنه لوفاء الي فضلت تبوس فيه
وعدي طلع لولاء الي نايمه علي السرير بتعيط وفتحت عينيها لقته وشايل بنتها صرخت بفرح: بنتي كيان
وبعد اسبوع كانو يحتفلون بتجهيزات السبوع
وكان اليوم رائعااا
بعد عشر سنوات
ريان: مرااااااااااد وو............
روايه: عشق تحت ظل القمر
الكاتبه: ايمان رافت
البارت: 23 والاخيررر
.................
ريان: مراااااااد
مراد استخبي ورا باباه
ريان: شوف ابنك ده بدل ما اقتله
حسام: هو عمل اي
ريان: اسئلو
حسام: عملت اي يا قلب بابا متخفش انا هحميك
مراد يمثل ببراءة: مفيش والله يا بابا انا كنت بشرب عصير برتقان وكنت ماشي قابلت ليليان فبسلم عليها بحسن نيه وقعت العصير علي فستانها فخدتها الاوضه وقولت اقلعها الفستان عشان متبردش ف لسه بقول بسم الله الرحمن الرحيم لقيت عمو ريان
حسام بصدمه من ابنه: بتعرف تجري
مراد: اه ليه مش قولت هتحميني
حسام: انا عايز الي يحميني دلوقتي يلا اطير انا بقا فجاءة لم يجد حسام
مراد بص لريان بابتسامه بلهاء ثم جري وهو يقول: ابو رجل مسلوقه اعاااااا وامسك هاتف واتصل برقم
وقال: جمعيه حقوق الانسان انقذونااا اعاااا وقفل السكه لما لقي ريان بيقرب ثم امسك ريان سكينه الفواكه ويمثل السرسجه وقام بعمل خط بتجريح البلاط وقال: الي هيعدي الخط ده هيموت وقام ريان بالتقدم
ثم قال مراد: ماعاد عمي ريان حبيب قلبي
وقام بالجري وفجاءه خبط الباب وفتح الباب
الشخص: جمعيه حقوق الانسان مع حضرتكم
ريان: ممكن افهم سبب وجودكم
هنا جاء مراد مراد: الله مزه بقولك اي وهو يغمز تعالي اقولك كلمه سر في الجنينه الي ورا
بصتله الموظفه بتعجب
الموظفه: حضرتك في حد طلبنا وكان بيصرخ واحنا جينا نشوف المشكله
ريان بص لمراد بغضب ومراد بص بابتسامه بلهاء وفجاءه سمع صوت امل وهيا بتصرخ وتقول: مرااااااااد انا هحرقك بميه مغليه وبعد كده هاشويك
الموظفه بغضب: اظن كده ان الموضوع واضح احنا هناخد الاطفال ونأمنلهم مكان كويس لمستقبلهم
ريان: انا اسف جدا تلاقي حد كان بيهزر واتصل بالغط وريان حل المشكله ودخل
بعد خمس دقايق
مراد: احيات عيالك يا شيخ ربنا يخليهملك نزلني كده برستيجي هيبوظ قدام المزه بتاعتي
كيان : حرام عليك يا عمو نزلو ده كيوت خالص حتي لما هو كان بيسلم عليا امبارح دلق مايه من غير قصدو وقلع الجاكت ... قاطعها عدي بغضب : قلع اي يا ختي
كيان: قلع الجاكت ولبسهوني عشان مبردش
عدي: احيه شرف العيله
مراد وهو لسه متعلق: متقلقش انا هصلح غلطتي وهكتب عليها وربنا يقدرني علي فعل الخير
عدي نزلو ومسكو من الياقه: عارف يلا لو لمحتك مع بنتي انا هعمل فيك اي انا هقتلك
مراد بخوف: حاضر
وطلع
الباب خبط فتح حسام لقي بنت صغيره
البنت: مراد موجود يا عمو
حسام: اه ياحبيبتي ليه
البنت بكسوف: اصل وهو كان بيلعب عندنا امبارك نسي الساعه بتاعته
حسام: احيه دانا كمان شويه وهقفشك اداب
وادته الساعه ومشيت حسام مسك مراد من لياقته
: عارف لو ملمتش نفسك عمك ريان هيعمل فينا اي
حسام: مش بعيد هيقتلنا ويقطعنا ويدينا للكلاب بتاعته
مراد بخوف: والا كنان ده ممكن يدربني ملاكمه النهارده وينهار اسود لو عرف اني كنت عند اخته يفضحتي يفضحتي
............ عند البنات يجلسون في الصالون
ولاء نادت علي الكل والكل جه ولاء: انتينشن بليز
بصو بقا انا شايفه ان احنا مع بعض بقالنا سنين عيله جميله وكده فقررت اعمل مفاجأة
عدي: ربنا يستر ولاء بصتله بغضب عدي خاف وسكت
ولاء مكمله: عملتلكو اغنيه جامدة زحليقه وهنغنيها سوا
ريان ومالك : مش هيحصل
بعد خمس دقايق
ولاء: لا يامالك عايزه احاسيس وانتا بتغني بص علي حسام ماشاء الله احاسيسه عاليه ولا اصاله في زمانها
مالك: يارب انتا القادر علي المفتري
وفاء وهيا بتغني: كده يا ابلتي
ولاء: ايوا كده يا اختشي يلا يا تغريد شدي حيلك
تغريد: والله واكبر علي حيلك ياختي
أمل: الاغنيه حلوه اوي يلا نغنيها بصلها ريان بشر وسكتت وفجاءة النور قطع البنات صرخت مراد: انا هنا يا حبايبي راح خدهم في حضنو وفجاءة النور جه عدي: ينهار ابوك اسود
حسام: كنت طيب يا مراد مراد بلع ريقه عدي قرب شال بنته مراد بحزن: متقلقيش محدش هيفرقنا انا هخطفك وهاخدك ونسافر ونعيش قصه حب ونجيب منه وياسين علي جزيره لوحدنا
كنان بعتتلو بوسه علي الهو وضحكت بدله
مراد: يالي شمس تطلع لما تطاع ضحكه منك
ليليان: يا خاين
مراد: لا يا نور عيني ده انا بسبتها بس سيبك انتي تعالي اقولك كلمه سر في الجنينه من ورا فجاءه لقي الي بيشدو من قفاه
كنان بغضب: اياك تقرب من اختي مراد بخوف: حاضر وجري
ولاء يلا اسمع الاغنيه من الاول
الكل: عيله ولاء يا سلام يا سلام..... عيله ولاء مش اي كلام
حسام السكر بيضحكنا...... مالك الفقيع ده بيفقعنا..... عيله ولاء يا سلام يا سلام عيله ولاء ولا اي كلام...
تغريد السكر دي قلبنا
ريان هولاكو بيشلنا
.... عيله ولاء يا سلام يا سلام عيله ولاء ولا اي كلام
محن وفاء يموعنا... حب مالك يصدعنا
أمل السكر حبيبتنا
عدي القفيل ده بيحبطنا
.... عيله ولاء يا سلام يا سلام عيله ولاء مش اي كلام هيهيي هيهييي هيهييي
ولاء تنظر لهم بشرف وتمسح دمعه وهميه
وفجاءه كلهم ضحكو وخلصنا ♥️♥️
اكتب ف بحث جوجل( مدونة قصر الروايات) سوف تظهر لك القصص كامله
الرواية كامله من البدايه من هنااااااا
تابعونا على قناة التليجرام من هنااااااا ليصلكم اشعار بالنشر فور
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا