رواية كبرياء رجل عاجز الفصل السادس 6بقلم اية عرفات
رواية كبرياء رجل عاجز الفصل السادس6
رواية كبرياء رجل عاجز الحلقه السادسه
مريم /خلاص انا هطردهم
اسامه/ انا مش عايز شوشاره الصحافه والتلفزيون كلهم هنا
مريم/ امال انا اعمل اي انا كمان مش طايقه وجودهم هنا
اسامه/ اطرديهم بس بطريقه شيك
مريم اوك
مريم خرجت وراحت عند ابوه
مريم مين الي عزم الأشكال دي
الاب في اي يا بنتي ده مهما كان ابن عمك
مريم انا مليش ولاد عم لو سمحت روح اطردهم
الاب مقدرش عيب يا بنتي
مريم بس انا اقدر
مريم واقفت قدام تامر وندي
مريم انت عايز مني اي
تامر انا عملتلك حاجه بتتكلمي كده ليه
مريم انت جاي ليه
تامر علشان أقف جمب عمي في مناسبه حلوه زي دي
مريم تقف جمبه هو انت بتعرف تقف خالص
تامر شكرا يا بنت الناس
مريم اتفضل اخرج بره وشكرا علي وجبك
تامر انا مش جاي ليكي انا جاي ابارك لي عمي
مريم يعني مش هتمشي
تامر لا مش همشي هنشوف انتي هتعملي اي
ندي علشان خاطري يله نمشي بلاش فضايح
تامر اسكتي انتي خليها تورينا اخرها
مريم تمام انا كده عملت الي عليا
مريم بصوت عالي stopمزيكا ياجماعه انا عايزكم في حاجه اتفضلو هنا
كل الناس الي في الحفله اتجمعت حوالين مريم وندي وتامر
مريم بصو بقا الشخص ده المفروض انه ابن عمي بس انا مبعتبرهوش كده لانة ميشرفنيش وكان كمان خطيبي قبل ما يبقا عاجز كده ودلوقتي يوم خطوبتي جاي يفضحني انت يابني مش مكسوف من نفسك لو حد تاني غيرك كان زمانه ولع في نفسه انت مش شايف بقا شكلك عامل ازي انت يدوبك يحطوك علي باب جامع وتشحت انت انسان عاجز ومريض ابعد عني بقا عايزه اعيش حياتي وكمان ساحب معاك واحده زباله ولبسه بيئه مهو الطيور علي أشكاله تقع امشي اطلع بره
اسامه اسفين يا جماعه مينفعش كده يا مريم عيب الي بتعملي ده مش معني انه واحد عاجز ومريض تجرحي كده احنا اسفين يا استاذ يله مزيكا
تامر كان في صدمه وكأني سكينه اضربت في قلبه
ندي ودموعه علي خدها
ندي يله نمشي
تامر بصوت واطي وبكسره نفس
تامر يله
ندي وتامر ركبو العربيه وبعد شويه ندي وقفت العربيه
ندي مالك في اي زعلان ليه
تامر وقفتي ليه يله امشي
ندي مش همشي وانت كده والله العظيم كل ده كلام انت احلي واحد في الدنيا وأرجل واحد كمان
تامر انا بحمدك يارب
ندي ليه بتحمده وانت مبسوط كده
تامر علشان بيانلي حقيقة الكلبه دي
ندي سيبك منها بقا وفكها
تامر طب يله روحيني علشان تعبان وعاوز انام
ندي والله لو انت فضلت زعلان همشي بسرعه كبيرة اوي واتخبط في الشجره أو اوقع نفسي في الترعه
تامر ههههههه ترعه وشجره لا ده انا كده اضحك احسن
ندي بس خطيبها شخص محترم يبختها بيه
تامر لمي نفسك دي تاني مره هقولهلك
ندي خلاص حاضر
ندي والدموع في عينيها
ندي حقك عليا انا السبب مش شرفتك قدمهم حتي في لبسي متزعلش انا غلطانه وانا اسفه
تامر مسح دموعه
تامر والله العظيم انتي احلي واحده في الدنيا كله ولبسك لبس محترم واحلي حاجه فيكي انك محجبه ربنا يحرسك انتي تشرفي اي حد
ندي يارب افرد وشك فكها بقا
تامر ماشي
_________________________
تاني يوم الصبح ندي قعده مع اميره في الاوضه وتامر كاان بيجيب لنفسه ميه بالكرسي ابو عجل و سمع كلمهم
اميره لسه بردو معرفش انك بتحبيه
ندي مش مهم يعرف المهم اني جمبه ومعه وده عندي بالدنيا كله
اميره ياسيدي ياسيدي
ندي رغم اني بحبه من وانا طفله وكانت عارفه انه مش من نصيبي ومع ذلك كانت بحبه اكتر حد في دنيتي تامر ده عندي حياتي ودنيتي وحب عمري
أميره طب متقوليلو انك بتحبيه
ندي صعب تروحي تقولي لحد انك بتحبيه علشان كرامتك ورد فعله
أميره طب لو حبك وطلب ايديكي للجواز هتوفقي وهو كده
ندي يلهوي ده انا هعيش خدامه تحت رجله العمر كله بس ده حلم عمره ما هيتحقق
اميره يبختك يا تامر يا اخويا
تامر اول ما سمع الكلام ده فرح اوي من جوه وقرار يدخل اوضته علشان ميعرفوش انه سمع حاجه
ندي هروح اديلو العلاج بقا
اميره اشطا
ندي وصلت اوضة تامر وكان صاحي وبيبتسم
ندي خير بتضحك ليه
تامر بلاش يعني
ندي لا مش بلاش بس انا قلقانه ربنا يستر
تامر ريحي نفسك فطرت وخدت العلاج
ندي وراك متابعه بكره علي فكره عند الدكتور
تامر هتيجي معايا
ندي اه طبعا هطلع استأذن من المستشفي واجيلك
تامر لا خلاص بدام وراكي شغل هاخد أميرة ومازن معايا
ندي وانا عمري ما هسيبك لوحدك
وفجاء كان في صوت عالي بره
ندي اي ده في صوت حد بيزعق
تامر ساعديني وطلعيني بره
ندي حاضر
ندي طلعت تامر بره وكان علي بيتخانق مع أمه
تامر في اي اهدو
الام ادخل انت جوه يا حبيبي انت تعبان
تامر يعني اي بقا مبقاش ليا لزمه في البيت ده
الام لا يا حبيبي مش قصدي
تامر خلاص في اي
اميره هقولك انا الاستاذ بقالو كام يوم بييجي كل يوم الصبح بيخرج من بليل وييجي الصبح
علي خوفت انا منه مثلا هييجي يضربني
تامر احترم نفسك ياض هضربك واكسر دماغك كمان
علي انت عارف تسند نفسك لما تضربني اجري يعم شوف نصيبه تخدك غور بقا وابعد عنينا انت بقيت حملا علينا واحنا خلاص جبنا أخرنا منك
ندي اي الي بتقوله ده علي فكره تامر مستعد يعمل اي حاجه هو بميت راجل
علي قصدك محصلش الربع راجل ثم اني انتي جايه هنا ليه وانتم بتحسبوني انا علشان بتاخر ومبتحسبوش الاستاذ تامر علي قعدته مع الهانم المحترمه بالساعات مع بعض والله اعلم بينهم اي
تامر اسكت يا كلب
ندي اهدئ انت ومتردش عليه انا هرد حضرتك أنا بشوف شغلي مبلعبش وعلاج تامر ده شغلي
علي خالي عندك دم واطلعي بره انتي عايزه تتهزقي اكتر من كده اي تاني
ندي زعلت من كلام علي ليه ومشيت
تامر اي الي انت عملته ده
علي اي زعلان علي حبيبة القلب ليه
تامر جاي علشان يقوم يضربو وفجاء وقع علي الارض
علي حوش الي وقع منك يا عم اتلهي
تامر بدأت دموعه تنزل منه
اميره ومازن ساعدو وقومو وحطو علي الكرسي
تامر دخليني اوضتي
اميره حاضر
الام منك لله يبني اشوف فيك يوم
علي غوري بقا انتي كمان هي نقصاكي
تامر دخل الاوضة وكان صعبان عليه نفسه اوي
تامر رن علي ندي
تامر اي يا ندي انتي فين
ندي في البيت
تامر طب اطلعي عايزك
ندي مش ينفع اطلع فوق تاني
تامر يله وبلاش هزار انا بجد محتاجكك
ندي بجد مينفعش
تامر والله عايزك متزعليش منك
ندي انت مسمعتش اخوك قال اي
تامر والله هو شارب ومش مركز في الي بيقوله تعالي وانا هصالحك
ندي خلاص حصل خير
تامر هتطلعي
ندي بليل هطلع اديك العلاج
تامر هستناكي اوعي متجيش أو تتاخري عليا
ندي ربنا يسهل
تامر ماشي سلام
ندي سلام
___________
في المساء الباب بيخبط وعلي فتح
ندي ممكن ادخل
علي كانت حاسيس انك هتيجي تاني
ندي انا مش جاي ليك انا جايه اشوف شغلي
علي وشغلك في أحضان الاستاذ تامر علطول
ندي مفيش داعي للغلط حضرتك
علييا ندي انا بحبك صدقيني بقا
ندي ممكن تبعد وتخليني ادخل
علي بردو مفيش فايده بس والله ما هسيبك
ندي ماشي
ندي دخلت الشقه ودخلت علي اوضه تامر
تامر كانت متأكد انك هتيجي تعالي اقعدي جمبي عايز اوريكي حاجه علي النت
ندي خليني هنا احسن
تامر اول مره تقعدي بعيد عني
ندي معلش منعا للكلام
تامر ماسك ايديها وقعده جمبه
تامر محدش يقدر يتكلم نص كلمه عليكي انتي رجليه وعينيه وكل حاجه ليا
ندي ابتسمت
ندي طب يله بقا خد العلاج علشان تنام وراك متابعة بكره بدري
تامر ماشي
--------------------------
مريم كانت قاعده في الجنينه واسامه جاي من وره وباسه من خدها
اسامه الجميل قاعد لوحده ليه
مريم انت عايز اي
اسامه في اي بس ومبترديش علي التليفون ليه
مريم يعني انا اجي اطردهم تيجي انت وتقول انا اسف واتفضلو اقعدو
اسامه طب وهما قعدو واله ماشيو
مريم ماشيو بس صغرتني قدام الناس
اسامه طب ما انا متأكد انهم هيمشو انا بس كانت بعمل نمره قدام الصحافه
مريم نمره علي حسابي انا
اسامه العبيط الي يلاقي الفرصه قدامه وميستغلهاش
مريم ماشي بس مش علي حساب نفسي
اسامه يعني بالله عليكي كانتي مبسوطه في الخطوبه وناس زي دول زباله حضرين خطوبتك
مريم لا طبعا مكنتش مبسوطه بس بابا بقى اعمله اي
اسامه انكل ده بيهزر والله
مريم خلاص عدت علي خير وهما غارو في داهيه
اسامه بقولك اي هو انكل كاتب العز ده باسمك انتي واله اي
مريم ويكتبه باسمي ليه وهو لسه عايش
اسامه افرد حصلو حاجه بعد الشر
مريم ما انا الوريثه الشرعيه الوحيده ليه حتي لو حصل حاجه ليه انا الي هورث
اسامه انتي هبله انتي بنت يعني لو انكل مات كل العز ده هيروح لابن عمك وقرايبك
مريم انت بتهزر صح
اسامه والله ما بهزر انتي بنت وحيده عشان كده انكل لزم يكتبالك كل حاجه باسمك الشركة والمصنع والفله وشقه المعادي وفله المنصوره
مريم عندك حق
اسامه واله عايزه ابن عمك ييجي يطردك من الفله ويقولك بتاعتي
مريم معاك حق انا هكلم بابا لما يرجع من السفر بكره
اسامه برفو عليكي يا حبيبي وروح قلبي
___________________________
تاني يوم الصبح
اميره مش هنستني ندي تيجي معانا
تامر لا مش عايز اعطاله عن شغله
اميره طب هرن عليه اعرفه انينا ريحين المتابعه
تامر لا سيبيه في شغلها مترنيش هنروح احنا ونيجي بسرعه
اميره ماشي يله يا مازن
مازن يله
الام انا هروح بقا اشوف خالكم واطمن عليه
تامر ماشي يا ماما سليميلي عليه
الام حاضر من عنيا ربنا يشفيك يبن بطني يارب
تامر راح المستشفي مع مازن واميره وبعد شويه باب شقه تامر خبط
علي اي ده انتي ده انا حظي حلو بقا
ندي فين تامر
علي هيكون فين يعني راح يعمل شوبنج مهو متلقح علي السرير جوه
ندي طب امال مفيش حد هنا ليه
علي امي في المطبخ واميره ومازن بيذكرو وسي تامر علي السرير هتدخلي واله هتفضلي واقفه كده
ندي دخلت وعلي قفل الباب اول ما دخلت شافت اوضه تامر ملقيتش حد
ندي اي ده محدش هنا
علي طب ما انا عارف انتي النهارده بتاعتي وانا مستعد اغتصبك علشان تبقي ليا انا لوحدي
ندي انت مجنون انت هتعمل اي
علي هعمل الي المفروض يتعمل
علي رمها علي سرير تامر وفضل يبوس فيه وقطع ليه هدومه
يتبع
تكملة الروايه اضغط هناااااااا
اكتب ف بحث جوجل مدونة قصر الروايات
الرواية كامله من البدايه من هنااااااا
_____________________________
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا