رواية جرح صبا الفصل 21_22_23_24بقلم حور طه
البارت 21من رواية جر💔ح صبا
💗💗💗💗💗💗💗💗
=خالد البحيري اتق,تل
كاران يضغط على فرامل العربيه ويوقفها بصدمه:: انت بتقول ايه يا حجازي خالد اتق,تل ازاي
حجازي :: قنا,ص يا كاران بيه استهد,فوا بعد ما حضرتك خرجت على طول
كاران وهو يخبط على الدركسون العربيه بانفعال:: كلا,ب اتحركوا قبل ما ناخد اي خطوه ضد,هم
حجازي ::واحد من رجالتنا اللي بيحرسوا الاطفال كلمني وقال لي ان حصل عليهم هجو,م وخدوا الاطفال
كاران بغضب :: عرفت اسماء شركات خالد قبل ما يمو,ت
حجازي :: للاسف يا كاران بيه قت,لوه قبل ما يتكلم تؤمرني بايه
كاران بعصبيه :: تجمع كل رجالتك لازم اوصل للولاد قبل ما يعملوا فيهم حاجه
حجازي ::لكن احنا ما معناش اي معلومه توصلنا ليهم
كاران ::نفذ اللي قلت لك عليه& والاهمال ده انا هحاسبك عليه بس بعدين
حجازي ::تحت امرك يا كاران بيه
كاران يقفل مع حجازي ويتصل بصبا ::رجعت على القصر يا صبا
صبا :: لا يا حبيبي قدامي ربع ساعه واوصل القصر
كاران:: ما تروحيش على القصر قابليني في المطعم اللي جنب المستشفى
صبا بقلق ::كاران مالك في ايه باين على صوتك انك قلقان
كاران:: لما تيجي هقول لك ؟
وبعدين يقفل معاها ويتحرك بعربيته
💗💗💗💗💗ف فيلة الشهاوي💗💗💗💗💗
امل تجلس امام التلفاز وياتي زين ويجلس بجانبها ويقبل يديها وابتسامه :ماما حبيبه قلبي مزاجها رايق؟
امل وهي تاكل من طبق المكسرات وتابع الفيلم :عايز ايه؟؟
زين يمشي ايده على شعره فهو يعرف انها تفهموه جيد فقرر ان يزدت القنبله مره واحده::: ماما انا عايزه اتجوز
امل بقها يوقف اكل تلقائي بمجرد ان سمعت كلامه وتترك طبق المكسرات على الترابيزه وتغمض عيونها وكانه الهدوء قبل العاصفه تلتفت عليه بانفعال::: هو انت واختك ناويين تموتوني هو انا لسه فوقت من المصيبه اللي اختك عملتها& ايه نفسكم اتفتحت على الجواز فجاه؟
زين بدهشه من رد فعل امل :يا ماما صبا اتجوزت وبعلم جدي وبعدين هي ما عملتش حاجه غلط اتقدم لها عريس ووافقت عليه وخلصت
امل بعصبيه: لما يكون العريس ده مناسب تبقى خلصت لكن لما يكون كاران الطحان تبقى لسه بتبتدي
زين بهدوء: : طب يا حبيبتي اهدي
امل تقف بانفعال:: اقول لك على حاجه انت تاخد بعضك وتروح لجدك هو اللي بيجوزكم انا رايي في البيت ده ما لوش لازمه
زين يبوس ايدها ::يا ماما يا حبيبتي مين اللي قال كده ده انت رايك اهم حاجه عندنا اهدي بس كده واقعدي
امل تجلس وتهدا قليل ثم يتابع زين باستعطاف :يا ماما يا حبيبتي يرضيكي حنين تطير من ايدي
امل تنظر لابنها وترى الحب في عيونه :حاضر يا زين لما جدك يجي فتحه في الموضوع عشان الست حنين ما تطيرش من ايدك
زين فرحه يضمها: ربنا يخليكي ليا يا احلى ماما في العالم ده كله بحبك
امل ابتسامه : بتحبني انا ولا بتحب حنين
زين يقبل يديها بحب :انت الحب الاساسي يا اموله يا عسل
💗💗💗💗💗ف شركة الشهاوي💗💗💗💗💗
كامل::الخطه اللي انت ماشي فيها دي توقفها حالا
مالك بغضب ::لا مش هوقفها وكاران الطحان لازما انهي عليه وارجع صبا &صبا حقي انا
كامل ::انا مش عارف ولادي اغبياء& وكمان احفادي اغبياء اعمل ايه بس يا ربي رزقتني بعيله كلها اغبياء
مالك ::انا مش هسيب صبا لكاران الطحان ولو حكمت اني اق,تله هق,تله كان لازم تفكر في رد فعلي لما تروح تجوزه حبيبتي
كامل ::انا سبق وقلت لك ان صبا في قصر الطحان علشان مهمه محدده تخلص وهترجع وهتبقى ليك
مالك بضحكه ساخره:: وبتقول علينا اغبياء طلعنا مش جايبينه من بره
كامل بتحذير:: اتلم وانت بتتكلم معايا واعرف انك واقف بتتكلم مع جدك خلي عندك شويه احترام
مالك بنفس النبره الساخره ::لو كنت فاكر ان صبا هتنفذ حاجه انت تقول لها عليها ضد كاران الطحان تبقى غلطان وما تعرفش اخر الاخبار
كامل ::طب ما تنزل لي باخر اشعار يا حفيدي الذكي
مالك:: المعلومات اللي وصلتني من قصر الطحان ان صباو كاران بقى مع بعض& لان حفيدتك الساذجه صدقت الكلام اللي قاله لها على عمي سليم واكيد انت عارف مش محتاج اني اعيد عليك الكلام
كامل بضحكه خبث ::معلوماتك مش جديده وعلي مكتبي في نفس الليله اللي كاران قاا ل صبا فيها على الحقيقه
مالك ::وطالما انت عارف كل حاجه يبقى عارف ان هم خلاص قرروا ان هم يبقوا مع بعض وانا ده مش هسمح بيه صبا ليا وخطتي هكملها وما حدش هيقف في وشي
كامل ::خطتك هتتنفذ بس نصها وده اللي يهمنا وهيرجع لك كمان صبا ما تقلقش& لكن شغل العيال اللي انت عايز تعمله ده احنا مش فاضيين له
مالك ::افهم كل حاجه الاول ولو اقتنعت هوقف خطتي
كامل بمكر :: حفيدي زين سليم الشهاوي هو اللي هينفذ الخطه
مالك بصدمه ::زين &حاول تحترم عقلي لما تيجي تتكلم معايا لان اكيد انا مش هصدق حاجه زي دي زين بره اللعبه
كامل ::بس جه الوقت اللي يدخل اللعبه علشان يقوم بدوره
مالك ::قلت لك افهم انت ازاي هتدخل زين في الموضوع ده
كامل:: انت دلوقتي تركز على اللي انا هقول لك عليه وتعمله و مش مطلوب منك انك تفهم اي حاجه تاني
💗💗وبعد مرور يوم في المساء في فيلا البحيري💗💗
بعد انتهاء العزاء !!؟؟
طاهر اقترب من ملك :: مش عايزك تخافي طول ما انا جنبك& واكيد هنعرف مين اللي عمل كده وهجيب لك حقك منه
صبا تاخد مسد,س من مالك وتقرب على طاهر وتحطه في ايده:: يبقى لازم تق,تل اخوك عشان تجيب لها حقها
كاران بصدمه::صبا انت بتقولي ايه انت سامعه نفسك بتقولي ايه
طاهر بانفعال ::انت اتجننتي ولا ايه يا صبا ايه اللي انت بتقوليه ده
صبا بصوت مرتفع قاسي ::بقول اخوك اللي واقف جنبك ده هو اللي ق,تل اونكل خالد زي ما ق,تل ابويا
ماران انا ما ق,تلتش خالد ما عنديش سبب يخليني اق,تله
صبا بحقد ::انت مؤلف شاطر زي ما الفت الكذبه اللي اقنعتني بيها ان ابويا قا,تل ومجر,م مش هيكون صعب عليك انك تالف قصه جديده عشان تقنعنا انت ليه قت,لت اونكل خالد
كاران كان بيبص لها بصدمه مش مستوعب هي بتقول ايه
ملك بانهيار تمسك طاهر من اياد قميصه:: هتقدر تق,تل اخوك عشان تجيب لي حق منه زي ما قلت
طاهر:: ملك اهدي وبلاش تصدقي الكلام اللي هي بتقوله كاران مستحيل يعمل حاجه زي دي
ملك تصرخ في وجهه:: اخوك ق,تل ابويا عايزني اهدى وانا شايفه اللي ق,تل ابويا قدام عيني
مالك ::مش عارف انتوا ازاي ليكم عين تيجوا لحد هنا تق,تلوا القت,يل وتمشوا في جنا,زته
طاهر بعصبيه ::انت تخرس خالص وما تتدخلش في حاجه ما تخصكش انت فاهم
كاران يمسك ايد صبا ولكن مالك يوقفه :: ايدك ما تتمدش على بنت عمي تاني واحنا مستنين ورق الطلاقها
كاران يضر,به بو,كس يوقعوا على الارض وبتحذير ::اوعى تفكر انك تقف بيني وبين مراتي مره تانيه ساعتها هيكون اخر يوم في عمرك
صبا بانفعال:: انت واحد هم,جي ومكان قا,تل زيك هو في الس,جن مش وسطنا
كاران بزعيق ::انا عايزه اعرف انت ايه اللي غيرك في يوم وليله وايه الكلام اللي بتقوليه ده اكيد انت مش في وعيك
صبا ::انا ما كنتش في وعي لما صدقت الكلام اللي انت قلته بس خلاص انا فقت ومش هتقدر تضحك عليا تاني
طاهر بانفعال:: لا انتوا اكيد اتجن,نتوا& ايه اللي حصل لكم
ويرجع يبص لملك ويضع وشها بين كافيه ::حبيبتي انا مش عايزك تصدقي الكلام اللي هم بيقوله ده اوعي تصدقي ان كاران يق,تل ابوكي مستحيل
ملك تبعد عنه:: اللي بيني وبينك ما بقاش حب بقى د,م ولو انت مش هتجيب لي حقي من اخوك انا هعرف ازاي اخده
طاهر:: لا لا ما تقوليش كده يا ملك ما تصدقهمش ما تخليهمش يلعبوا في عقلك صدقيني كاران مستحيل يعملها
ملك بانهيار ::بره !!! خد اخوك واخرج بره مش عايزه اشوفكم !!!!!اطلعوا بره
صبا تاخدها في حضنها ::اهدي يا ملك انا معاكي
وترجع توجه كلامها لكاران وطاهر ::اطلعوا بره
مالك ينادي على الحرس ::خرجوهم بره وما يدخلوش هنا تاني ولو قربوا ناحيه الفيلا اضر,بوهم با,ل,نار
كاران ينظر لصبا بحقد ::هد,فعك ثمن كل كلمه قلتيها
💗💗💗💗فلاش باك قبل يوم.💗💗💗💗💗
✍️✍️✍️✍️✍️بقلمي حور طه✍️✍️✍️✍️✍️✍️
خلونا نصلي على الحبيب قلبك يطيب💗
البارت ال 22 من روايه جر💔ح صبا
💗💗💗💗💗💗💗💗💗
💗فلاش باك قبل يوم 💗
= ممكن افهم ايه اللي رجالتك عملوه ده
كامل مركز في الملف اللي بيمضيه بهدوء:: عمله ايه في حد فيهم ضايقك
صبا بانفعال:: اللي ضايقني الطريقه اللي جابوني بيها يعني ايه يوقفوني في الطريق ويجيبوني لحد هنا لو حضرتك كلمتني في التليفون وقلت لي انك عايزني كنت جيت لك
كانت السكرتيره واقفه منتظره ان تاخذ الملف
كامل يقفل الملف ويوجه كلامه للسكرتيره ::ابعت الملف ده لوائل المحامي عشان يخلص كل الاجراءات
ما تدخليش حد علينا تفضلي
صبا بنفاذ صبر:: جدو جبتني هنا ليه انا خلاص ما بقتش عايزه اي حاجه تربطني بيكم انا عارفه ومتاكده ان انت متورط في التجاره الو,سخه دي زي بابا
كامل:: اقعدي وخلينا نتكلم بهدوء وبلاش تصدقي اي حاجه كاران الطحان يقولها لك وتتخلي فورا عن انت,قام ابوكي
صبا:: ابويا اللي كان بيتاجر في ارو,اح الناس ده مش ابويا
كامل:: الكلام اللي كاران قاله لك عن ابوك مش صح
صبا ::ازاي مش صح ابويا ما قت,لش ابو كاران واخته
كامل:: نص كلامه صح والنص الثاني غلط ؟؟
صبا بتريقه:: ودي بقى فزوره ولا ايه مطلوب مني احلها
كامل:: لا انا هحلها لك مش هتعبك في حلها ابوكي ق,تل ادم الطحان اه لكن ق,تل اخته لاء
صبا بشك ::ولو افترضنا ان انا صدقت كلامك ده هتخليني اصدق ازاي انكم مش متورطين في تجاره الا,عضاء وان بابا هو اللي كان بيعمل العم,ليات دي
كامل بانفعال:: انت ازاي تصدقي حاجه اصلا زي دي على ابوكي وكانك ما تعرفوش انا وابوكي بنتاجر في السلا,ح اه لكن تجاره الا,عضاء ما كانتش من ضمن تجارتنا دي تجاره خالد البحيري فهمتي
صبا تقعد على الكرسي بعدم استيعاب ::يعني انت وبابا ما كانش لكم داخله بتجاره الا,عضاء زي ما كاران ما قال
كامل نجح ان هو يشكك في تفكيرها ::انا ما عنديش حاجه اخاف منها ولو كنت بتاجر في التجاره دي كنت هقول لك اه بتاجر ولا هخاف منك مثلا &انا كامل الشهاوي ولا مش عارفه جدك يبقى مين
صبا ::يعني كاران كدب عليا طب ليه يكدب عليا وليه يقول كده على بابا
كامل يكمل بمكر ::كاران الطحان ق,تل ابوكي علشان كان بيعارض مصالحه زي ما ق,تل خالد البحيري علشان برده كان بيعارض مصالحه &وانا مش عارف انت صدقت ازاي كلامه ورحت فورا اتر,ميته في حضنه ونسيتي ابوكي
صبا بصد,مه:: كاران ق,تل اونكل خالد ؟انت بتقول ايه يا جدو
كامل:: اللي سمعتيه انا لسه الخبر جاي لي حالا واكيد كلها كم ساعه وكله هيعرف
صبا بتساؤل:: طيب ليه بابا ق,تل اونكل ادم
كامل:: لو حابه تعرفي اكثر عن الموضوع ده روحي اسالي مامتك هتفيدك اكثر مني
صبا بدهشه:: ماما& ايه علاقه ماما بكل ده جدو يا ريت تتكلم معايا بوضوح وفهمني
كامل بنرفزه:: انا مش عارف انتم كلكم عايزين تفهموا حاجات مش هتفيدكم حتى ان انتم تفهموها &مطلوب منك انك تعرفي مخازن السلا,ح بتاعه كاران فين وبس
صبا ::يعني ايه بترمي لي كلمه زي دي وتقولي روحي اسالي مامتك ومش عايز تفهمني وبعدين انا قلت لك انا مش هكون ضمن شغلكم الو,سخ ده
كامل ::اتخليت عن انت,قام ابوكي هتقبلي انك تعيشي في حضن اللي ق,تل ابوكي
صبا بحقد:: لو اتاكدت فعلا انه ق,تل بابا وما كانش فيه سبب المره دي هخلص عليه بايدي
كامل ::سبق وقلت لك لو اخذنا السلا,ح اللي في مخازن كاران يعني قض,ينا عليه &وعلى عيله الطحان كلها
صبا:: حاضر يا جدو هعرف مكان المخازن وهقول لك بس ما حدش فيكم يلمس كاران انا اللي هاخد حقي منه بايدي
كامل بابتسامه:: اعرفي لي مكان المخازن وانا اوعدك ان كاران هيبقى من نصيبك هسيبك تخلصي عليه ازاي ما تحبي
صبا ::بس لازم تفهمني تقصد ايه &لو عايزه اعرف بابا قتل اونكل ادم ليه اسال ماما
كامل:: انا عندي اجتماع مهم& جابوا لك عربيتك تحت تقدري تتفضلي
كامل يسيبها ويخرج من المكتب ويتركها الى حيرتها لتصبح هي جلدها الذي لا يرحم تفكيرها
💗💗 💗 في المشفى 💗💗💗💗
طاهر:: انت بتقول ايه يا حسن انت متاكد من اللي انت سمعته ده؟؟
حسن:: لو ما كنتش متاكد ما كنتش جيت وقلت لك احنا لازم نتصرف
طاهر يقوم من على السريره ويلبس جاكيته
حسن بيحاول يوقفه :: طاهر انت بتعمل ايه؟ انت ما ينفعش تخرج من المستشفى ده في خط,ور عليك جر,حك ما زال حديث
طاهر ::مو,ت خالد البحيري هيقلب علينا الدنيا وعايزني افضل نايم هنا على السرير؟؟ ملك جات
حسن ::الدكتوره ملك لسه ما وصلتش المستشفى ما اعرفش اذا كان الخبر وصل لها ولا لا كاران لسه كلمني دلوقتي
طاهر ::انا هشوف ملك واوصل لها وانت عينك ما تنزلش من على سمر فاهمني يا حسن
حسن:: ما تقلقش سيب موضوع سمر عليا انا
طاهر:: كاران قال لك ان هو هيجي على هنا
حسن ::كاران هيقابل صبا في المطعم اللي جنب المستشفى وهيعدي علينا بعد ما يخلص
طاهر ::تمام انا هحاول اوصل لملك قبل ما الخبر يوصل لها تابعني اول باول باي حاجه تحصل معاك انا خارج دلوقتي
حسن:: طاهر خلي بالك من نفسك ان حسيت باي حاجه كلمني انت جر,حك لسه ما لمش
طاهر ::حاضر ما تقلقش عليا & بس انت حاول تتواصل مع كاران وتبلغوا بكل حاجه انت قلتها لي !! يلا سلام
طاهر يسيبه ويروح لملك قبل الخبر ما يوصل لها
حسن وهو يضرب بكف على كف ::ربنا يستر من اللي جاي؟؟
💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗
مالك:: الحاجه بقت معاكي
سمر:: اللي اتفقنا عليه عملته الحاجه معايا مستنيه الوقت المناسب ونفذ على طول
مالك:: طيب في شويه تغييرات حصلت في الخطه
سمر بابتسامه:: ايه يا حبيبي قررت ان انت تتنازل عن الست صبا &ونتجوز
مالك:: انا قلت حصل شويه تغييرات في الخطه مش لغيتها اسمعي بقى وركزي
سمر:: طالما حسابي في البنك مش هيتاثر انا تحت امرك يا حبيبي
مالك ::لا ما تقلقيش حسابك في البنك معايا هيعلى مش هينقص اطمني
سمر:: تمام اتفضل اتكلم اديني سامعاك
مالك:: الجزء الاول من الخطه بس اللي هتنفذيه الجزء الثاني ملغي
سمر بضحكه مايعه:: يعني انت لغيت الجزء اللي فيه الاثاره كله طب كده انت هتستفاد ايه؟؟
مالك بتنهيده:: ممكن تسمعي اللي يتقال لك عليه من غير هري كتير
سمر:: خلاص يا حبيبي اهدى بس ممكن افهم انت ناوي على ايه
مالك في داخله:: مش لما انا افهم الاول ابقى ارجع افهمك بس ده اخرك معايا يا جدو لو ما جوزتنيش صبا زي ما قلت ههد لك كل اللي انت عايز تعمله ده
سمر تشاور بايدها بتنبيه ::ايه رحت فين ما قلتليش ناوي على ايه
مالك ::مش ضروري تفهمي تنفذي المطلوب منك وبس الجزء الاول من الخطه تنفذيه وبس
سمر:: ماشي يا حبيبي تحب انفذ امتى
مالك :: هديكي تليفون تتحركي امتى واول ما ابلغك تتحركي فورا
سمر تغمز له بطريقه يفهمها::حاضر يا حبيبي هستنى تليفونك& ما تيجي نسهر النهارده مع بعض
مالك بابتسامه ::لا انا عايزك من هنا ورايح تتعودي على غيابي عشان انا ما بحبش اخو,ن مراتي فاهماني
سمر بغيظ ::وهي لسه بقت مراتك مش لسه بدري على الموضوع ده
مالك بثقه:: ولا بدري ولا حاجه؟؟ يلا قومي امشي مش عايز حد يشوفك هنا
سمر تقف تقرب منه وتقرص خده:: حاضر يا حبيبي همشي بس انت ارجع فكر تاني اعتبرها اخر سهره نسهرها مع بعض ولو رجعت في كلامك ابقى كلمني& سلام يا بيبي
مالك بعد ما سمر خرجت من مكتبه ::ويقولوا الشي,طان هو اللي بيجر رجلينا للغلط ؟؟ده انت الشي,طان واقف في الزاويه يسقف لك &توب علينا يا ربنا
💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗
ملك باستغراب:: طاهر انت ايه اللي جابك هنا وازاي اصلا خرجت من المستشفى
طاهر فهم من شكلها انها لسه ما عرفتش :"ما تقلقيش انا كويس
ملك بقلق:: انا مش فاهمه انت دماغك ناشفه ليه ازاي خرجت من المستشفى وانت لسه جر,حك حديث ممكن يتفتح في اي لحظه وبعدين لو قلنا ان انت مجنو,ن ازاي الدكتور حسن سمح لك ان انت تخرج
طاهر ::يا حبيبتي انا كويس صدقيني ممكن نقعد شويه
ملك:: طيب تعالى نقعد في الجنينه& كنت لسه بحاول اكلم بابا تليفونه مقفول بقى له كذا يوم
طاهر بتردد:: ملك انا عايزه اقول لك على حاجه؟
ملك بابتسامه ::قل لي ايه الحاجه المهمه اللي خلتك تخرج من المستشفى وانت لسه تعبان وتيجي لحد هنا
طاهر يمسح جبينه ومش عارف يقول لها ازاي ::ملك؟؟
ملك بقلق:: ايه يا طاهر في ايه اتكلم انا سامعاك
وهنا يرن تليفون ملك :: بيكلموني من المستشفى اكيد في حاجه
ملك ترد على المتصل ::اااااااالو
المتصل ::خالد بيه البق,اء لله
ملك بصد,مه تقف مش مستوعبه هي سمعت ايه تليفون يقع من ايدها فجاه ولا تمر الا ثواني وتفقد توازنها ويغمى عليها ولكن طاهرالحق بها قبل ان تقع على الارض وشالها ودخل بيها الفيلا نيمها على الكنبه وبيحاول يفوقها
✍️✍️✍️✍️✍️بقلمي حور طه✍️✍️✍️✍️✍️✍️
خلونا نصلي على الحبيب قلبك يطيب💗
البارت 23 من روايه جر💔ح صبا
💗💗💗💗💗💗💗
=انت بتقول ايه؟ ! هتق,تل حفيدك
=انا ضحيت بحفيدتي اللي من د,مي ودخلتها قصر الطحان تفتكري هيبقى صعب عليا اني اضحي بحفيدي اللي مش من د,مي
امل:: انت بتقول ايه زين وصبا احفادك ازاي تعمل فيهم كده وترميهم في ال,نار بايديك
كامل ::اوعي تكوني فاكره اني نايم على وداني في البيت ده وما اعرفش اللي كان بيحصل فيه انا ساكت لك علشان وقت الكلام لسه ما جاش
امل :: انا مش فاهمه انت تقصد ايه
كامل ::لو حاولتي تلعبي في دماغ بنتك وما تخليهاش تنفذ اللي انا طلبته منها هتشوفي مني وش ما احبش انك تشوفيه لا انت ولا اولادك
امل تنزل على رج,ليه بد,موع:: ارجوك يا عمي سيب ولادي في حالهم انا ما لقيش غيرهم في الدنيا دي ارجوك ما ترمهمش في ال,نار دي
كامل يز,حها بر,جله بقسوه:: انت حسابك معايا لسه جاي يا مرات ابني
امل بترجي تبوس جز,مته:: اعمل فيا اللي انت عايزه بس بلاش ولادي دول احفادك ازاي تفكر انك تاذ,يهم
كامل بقسوه:: كل واحد في العيله دي له دور ولازم يعمله واذا كان ولادي؟ اغب,ياء وضيعوني قبل كده فانا مش هسمح لاحفادي يكونوا اغب,ياء زي اللي خلفوهم كل واحد في العيله دي لازم يعمل اللي مطلوب منه
كامل ينهي كلامه ويسيبها تغر,ق في دمو,عها وخو,فها على اولادها ولا تعرف ماذا تفعل ولا كيف تحمي ولادها من اطماع جدهم وشر,ه
💗💗💗💗💗في المشفي💗💗💗💗💗💗
حسن:: ده مش تخصصي عشان اجيب لك تقرير زي ده؟
كاران ::اتصرف يا حسن انا لازم اعرف اللي في التقرير ده ايه ؟
حسن وهو يمسح جبينه:: اخر اللي بيحصل ده ايه يا كاران انا ما بقتش فاهم حاجه
كاران ::حسن المعلومه دي انا لازم اعرفها تقرير الطبيب الشرعي طلع ولا لسه
حسن ::انت فاهم انت بتطلب مني ايه؟ التقرير ده ما ينفعش حد يشوفه غير جهه التحقيق اللي ماسكه القض,يه مش اي حد وخلاص
كاران:: اتصرف يا حسن في حاجات كتير متوقفه على التقرير ده لازم اعرف اتق,تل ازاي
حسن ::هو مش حجازي بلغك باللي حص؟؟
كاران يقاطعوا ::انا مش بثق غير في اللي عيني بتشوفه تجيب لي التقرير وتبلغني
حسن:: انا هكلم الدكتور واحاول اخد منه المعلومات دي بشكل ودي
كاران بشكل ودي؟ عايز فلوس يدي له؟ اعمل اي حاجه المهم المعلومات دي تبقى معايا
وهنا تليفون كاران رن:: الو
الطفل نادر:: كاران انا خايف تعالا خدني
كاران بلهفه:: نادر ؟؟انت فين يا نادر انت كويس
الطفل نادر :: انا خايف تعالى خدني يا كاران
كاران باطمئنان ::ما تخافش يا حبيبي انا مسافه السكه وهكون عندك خلي...؟ الاتصال ينقطع
كاران يتحرك بسرعه ::حسن تبلغني اول ما توصل للتقرير ده انت فاهم
حسن بقلق:: حاضر هشوف اذا كنت هعرف اعمل حاجه ولا لا
كاران بانفعال ::ما فيش حاجه اسمها ما اعرفش عايز المعلومات دي يا حسن
ينهي كلامه ويخرج من المستشفى
حسن بنرفزه ::حاضر انا عارف ان انا نهايتي هتبقى على ايدك انت واخوك
💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗
كاران وهو خارج من المستشفى يقابل صبا وبدون اي كلام يمسكها من ايدها ويركبها العربيه ويركب هو الثاني ويتحرك فورا
صبا كانت تنظر له ويدور في دماغها 1000 سؤال وسؤال ولا تعرف مين بينهم صادق ومين الكذاب
كاران وهو يسوء باقصى سرعه لديه ليلحق بنادر ::
ما جيتيش ليه المطعم استنيتك كثير
صبا وهي ما زالت تنظر له :: رجاله جدو وقفوني وانا جايه لك& وخدوني معاهم جدو كان عايز يشوفني
كاران باستغراب:: وجدك يبعت رجالته ليه ياخدوكي من الطريق في حد منهم عمل لك حاجه
صبا بالنظرات مش مفهومه :: لا هم اخذوني لجد وبس
كاران تركيز ::جدك كان عايز منك ايه عشان يجيبك بالطريقه دي
صبا ::طلب مني اعرف مخازن السلا,ح بتاعتك فين واقول له
كاران بدهشه ::هو طلب منك انك تعرفي مكان المخازن
صبا ::اه و قالي كمان ان هو وبابا ما لهمش علاقه بتجاره الا,عضاء اللي انت قلت لي عليها وبابا ما قت,لش اختك
كاران:: وانت صدقتي كلامه
صبا::انت اللي قت,لت اونكل خالد
كاران بفهم ::ها وبعدين كملي انا سامعك قال لك ايه ثاني كامل الشهاوي وماله دماغك بيه
صبا ::لو كنت صدقت كلامه ما كنتش قلت لك دلوقتي هو طلب مني ايه
كاران ابتسامه ::يعني انت لسه واثقه فيا رغم الكلام اللي كامل قاله لك
صبا تلمس خده ::انا واثقه فيك وما عنديش اي شك اتجاهك بس جدو قرر انه يدخلني اللعبه دي وعايزني انهي عليك
كاران ::هاتي تليفونك
صبا تدي له التليفون:: هتعمل ايه
كاران:: هدي لجدك اللي هو عايزه دلوقتي اللعب بقى على المكشوف
صبا:: انت بعتت مكان المخازن لجدو بس جدو قال لو خدها هيق,ضي عليك وعلى عيله الطحان كلها ليه عملت كده
كاران يوصل على المكان اللي كان حاطط فيه الاطفال عشان يجيب نادر وهو ينزل من العربيه :: ولا يهمك خليه يق,ضي على عيله الطحان براحته &اوقات بيبان ان الكسبان خسران ؟؟
وبعد كده يخرج مسد,س ويديه لها
صبا برفض ::ايه ده انا مستحيل امسك الزفت ده
كاران يحته في ايدها ::ده علشان تحمي نفسك خليكي ماشيه ورايا وخلي بالك
كاران دور في كل ركن في الفيلا لكن نادر غير موجود
صبا بقلق ::انت عرفت منين ان نادر موجود هنا وان اللي خطف الاطفال ما خدوش نادر معاهم
كاران:: لان نادر كلمني من التليفون اللي انا جبته له
صبا ::طيب ما ترن على التليفون خلينا نشوف نادر فين احنا دورنا في البيت كله و مش موجود
كاران ياخد موبايله ويحاول يرن على نادر :: برافو عليك ازاي ما فكرتش ارن عليه
صبا ترسل تنهيده:: علشان مستوى ذكائك محدود
كاران يرفع حجبه ::طب يا ام الذكاء الخارق التليفون مقفول
صبا:: طيب ما تيجي ندور عليه في الجنينه يمكن مستخبي في الجنينه
خرجوا الى الجنينه ويدوروا في كل مكان وينادوا عليه بصوت مرتفع لحد ما سمعوا صوته ياتي من ناحيه البئر الموجود بنهايه الجنينه
صبا وكاران يبصوا في البير ويلاقوا نادر جالس ويرتجف من خوفه صبا:: انت لسه هتقف تتفرج عليه انزل هات الولد
وبعد مرور وقت قليل خرجوا نادر من البئر
كاران ::نادر احكي لي اللي شفته واللي حصل هنا ايه بالظبط
نادر:: انا ومريم كنا بنلعب والكره وقعت في البير وانا نزلت علشان اجيبها وانا بجيبها سمعت صوت ضر,ب نا,ر وصر,اخ خفت وفضلت واقف مكاني ما خرجتش
كاران ::تمام يا حبيبي طب انت ما سمعتش اي حاجه اي حاجه قالوها الرجاله اللي خدوا اصحابك
نادر يحضنه بخوف ::انا كنت خايف من صوت ضر,ب ال,نار ما سمعتش حاجه تاني غير صوت ضر,ب ال,نار خدوا مريم
كاران بطمئنان ::حبيبي اهدى ما تخافش انا هرجع صحابك كلهم ومريم صدقني
صبا بضيق::ممكن تاخد الزفت ده بقى من ايدي تعالى يا نادر ما تخافش يا حبيبي
كاران بابتسامه::انا فاكر انك بتستخدميه كويس في وقت من الاوقات كنت تلميذه شاطره
صبا :: بس الظاهر انك نسيت ان التلميذه قالت لك يومها ان عمرها ما هتستخدمه& ولو استخدمته احذ,ر منها
كاران بشك:: مش عايزك تنسي ان الاستاذ قال لك هيجي اليوم اللي هتستخدميه فيه وهتكوني مجبوره& طريقنا واحد يا بنت الشهاوي وده قدرنا
💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗
زين بصدمه ::جدو انت بتقول ايه كاران الطحان هو اللي ق,تل بابا
كامل بمسكنه:: ايوه يا ابني هو اللي ق,تل ابوك بس انا سكت علشانكم
زين بعصبيه :: يعني كنت عارف ان هو ق,تل بابا ورحت جوزته صبا
كامل بخوف مصطنع:: هدد,وني بيكم يا ابني و انا ما كانش عندي حل تاني غير اني اوافق اختك تتجوزوا عشان نوقف كاران الطحان كفايه خدوا ابوك ما كنتش هسمح لهم يؤ,ذوا حد تاني منكم
زين بتساؤل ::صبا عارفه ان كاران ق,تل بابا وقبلت انها تتجوزوا
كامل ::اختك اتجوزت كاران الطحان علشان تاخد حق ابوكم منه وحاوله تق,تل كاران مرتين لكن للاسف كانت بتفشل
زين والنار تشتعل بداخله:: لو كانت اختي فشلت انها تاخد حقنا من كاران الطحان فانا اللي هاخده
كامل بابتسامه مكر وبعدها يرسم الزعل على وشه ويقرب من زين ويضع يده على كتفه:: انا واثق فيك يا ابني وعارف ان انت ذكي وهتاخد بطريق ابوك من كاران الطحان
زين بحقد:: هتكون اخر ليله في عمرك يا ابن الطحان
✍️✍️✍️✍️✍️بقلمي حور طه✍️✍️✍️✍️✍️✍️
خلونا نصلي على الحبيب قلبك يطيب💗
البارت ال 24 الروايه جر💔ح صبا
💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗
💗عوده من الفلاش باك في فيله خالد البحيري💗
ملك تبعد عنه:: اللي بيني وبينك ما بقاش حب بقى د,م ولو انت مش هتجيب لي حقي من اخوك انا هعرف ازاي اخده
طاهر:: لا لا ما تقوليش كده يا ملك ما تصدقهمش ما تخليهمش يلعبوا في عقلك صدقيني كاران مستحيل يعملها
ملك بانهيار ::بره !!! خد اخوك واخرج بره مش عايزه اشوفكم !!!!!اطلعوا بره
صبا تاخدها في حضنها ::اهدي يا ملك انا معاكي
وترجع توجه كلامها لكاران وطاهر ::اطلعوا بره
مالك ينادي على الحرس ::خرجوهم بره وما يدخلوش هنا تاني ولو قربوا ناحيه الفيلا اضر,بوهم با,ل,نار
كاران ينظر لصبا بحقد ::هد,فعك ثمن كل كلمه قلتيها
صبا بتهديد:: انا اللي هد,فعك ثمن كل حاجه عملتها من اول قت,لك لابويا لحد قت,لك لونكل خالد
كاران ينظر لها بوجع ::وحياه وجع قلبي اللي وجعتيه دلوقتي بكل كلمه قلتيها لهند,مك يا بنت الشهاوي خليكي تيجي ركعه تحت جز,متي تطلبي السماح ومش هتلاقيه
صبا بضحكه ساخره ::الجز,مه دي هتبقى جزمتي اللي انت هتيجي تبوسها عشان ارحمك من اللي هعمله فيك
مالك بانتصار ::هتطلقها ورجلك فوق رقبتك
كاران بغضب يضر,به بوكس تاني:: قلت لك ما تدخلش بيني وبين مراتي تاني ولما اتكلم مع مراتي انت تخرس خالص
صبا توجه كلامها للحرس:: طلعوا الهمجي ده بره
كاران وهو يتخانق مع الحرس طاهر يحاول يلم الموضوع وياخده ويطلعوا ::خلاص يا كاران يلا بينا نمشي دلوقتي خلاص يا كاران سيبهم
في الجنينه طاهر يحاول يهديه ::خلاص اهدى يا كاران خلينا نعرف نتصرف احنا هنعمل في المصيبه اللي وقعنا فيها دي
كاران بغضب وصوت مرتفع يؤشر على الفيلا:: سمعتها بتقول لي ايه بتقول علي همجي وحياه امك لا هاجيبك تحت جزمتي انت وعيلتك
طاهر بانفعال ::صبا دلوقتي مش هي المشكله& المشكله دلوقتي ان هم بيتهموك بق,تل خالد البحيري ولو اتوجه لك اتهام رسمي هتتحبس ده اللي لازم نفكر فيه
كاران وهو غاضب ولا يري امامه يسيب طاهر ويركب عربيته ويسوق باقصى سرعه
💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗
وانا منك يا قلبي تعبت ادخلتني بامنيات ليتني فيها ما تاملت لو انك يا قلبي بركان لا انتفض لو انك صيحه لصرخت اه يا قلبي ما يفعله جسدي ان كنت تحطمني كلما نهضت تسكن جسدي وتنبض لغيري وتقول لي لماذا انفعلت لو كان الجرح في لحمي لسكت لو كان الكسر في عظمي لكتمت لم تعد قدماي تحملني فكيف احملك وانت الذي اثقلت ظلمتني يا قلبي
💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔
كان يجلس على البار وهو يتذكر كل كلمه قالتها له كان يعتصر من الا,لم والو,جع وكاد قلبه ان يصر,خ ويشرب كاس ورا الاخر لينسى كل كلامها القاسي الذي رمته مثل القن,بله في وجهه💔💔
سمر تجلس على الكرسي المقابل له على البار ::كوكي وحشتنا بقى لك كتير ما بتجيش
كاران وهو سكر,ان ::قتل,تني وسابتني ومشيت اه انا مي,ت انت مش شايفاني
سمر بضحكه مايعه ::بس انا شايفاك قدامي مش مي,ت انساها دي ما تستهلكش
كاران يرفع الكاس ويشربه على مره واحده:: بقول لك انا مي,ت هي قتل,تني بكلامها و بجر,حها ليا كل مره
بعدين يرجع للجرسون ::هات قزازه تانيه عايز اشرب عشان انساها مش عايزه افتكرها
الجرسون:: كاران بيه انت شربت كتير النهارده كفايه اللي شربته ده كده هيبقى خ,طر عليك
كاران بنرفزه وهو سكران وغير متزن طلع مسد,سه ويحطه على البار بتهد,يد:: لما اقول لك هات ازازه ووسكي يبقى تجيب وانت ساكت يلاااااااا
الجرسون يجيب له قزازه وياخدها منه كاران ويقوم من قدامه وهو يتمايل بجسده يمين ويسار ولا يعرف ان يصلب طوله من كثره الشرب وكاد ان يقع ولكن امسكت به سمر واجلاسته على احد المقاعد
سمر تخرج شيء من شنطتها كابره تحقن كاران بها دون ان يشعر::ما تضايقش نفسك يا حبيبي هات انا اصب لك الكاس
كاران ياخذ منها الكاس ويشربه ::اوقات الدنيا تلعب بينا زي الشطرنج تاخدك من مكان وتحطك في مكان
سمر:: والدنيا منين خدتك وفين حطتك
كاران وهو يفتح عيونه ببطء ::خدتني من قلب صبا و حطتني عندك
ويرجع يضحك بدون وعي ويكمل:: يعني من ملاك بريء لش,يطان رخيص زيك
سمر:: وبعد كل اللي عملته فيك لسه شايفها ملاك بريء
كاران يضرب على قلبه ::قلب الغشيم ده هو اللي شايفها دايما ملاك ورافض انه يشوفها شي,طان هو ليه بيعذبني بالشكل ده
ويرجع يبص ل سمر وبعدين يرجع يكلم قلبه:: خلاص انا قلت لك انساها هي مش بتحبنا مش عايزانا
بعدين وجه كلامه ل سمر :: بس هو برده غشيم مش عايز يصدقني
سمر وهي تنظر له بشفقه :: كلها شويه وترتاحوا انتوا الاتنين
كاران كان بدا ان يغيب عن الوعي ولا يشعر بشيء
💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗
مالك:: سمر كلمتني وقالت لي ان كاران خلاص بقى تحت سيطرتنا كده الخط اللي انت حطيتها ماشيه زي ما رتبنا لها
كامل بخبث:: لازم نستعجل وننفذ اهم خطوه قبل ما يحاولوا يقف على رجليهم مره ثانيه
مالك بابتسامه:: عائله الطحان خلاص مش هتقول لها قوم تاني السلا,ح تحت ايدينا والاطفال هعرف مين اللي خدهم من تحت ايدين كاران الطحان وهيبقى تحت ايدينا
كامل:: مش عايزاك تكون مبسوط قوي كده الراجل الكبير بيدعم عيله الطحان عشان كده بلاش نضيع وقت في الكلام الفاضي اوعى تكون خزنت السلا,ح في المخازن بتاعتنا هم عارفينها
مالك:: السلا,ح انا خزنته في المكان اللي مستحيل يدوروا فيه اطمن
كامل ::تمام كده نبعت زين يخلص على قرار الطحان وطاهر مش هتقوم لقومه بعد اخوه
مالك ::هو انت ازاي هتضحي بزين ده اللي انا مش قادر افهمه
كامل ::بعد ما نرتب كل حاجه ابقى افهم براحتك دلوقتي تخلي سمر تاخذ كاران على المكان اللي اتفقنا عليه وانا هبعت رساله لزين
مالك:: تمام انا بعثت لها رساله بالمكان اللي هتودي كاران فيه بس يا جدو رد فعل صبا على اللي احنا هنعمله مع زين مش هيكون علامه خير
كامل ::صبا خلاص ما بقاش قدامها حل غير ان هي تسمع الكلام وتسكت وبعدين تقلي قلبك ده شويه
مالك:: انا اهم حاجه عندي صبا ما حدش يلمس الشعر منها
كامل بضحك:: لا اطمن ما حدش هيلمسها دي برده حفيده كامل الشهاوي وزين برده ما حدش هيقدر يلمسه انا عارف انا بعمل ايه كويس
مالك ::نفسي اعرف اللي تعرفه ومطمنك بالشكل ده
كامل:: لسه بدري عليك قوي يا شهاوي يا صغير علشان توصل لتفكير وخبره الشهاوي الكبير تراقب زين من بعيد وتبلغني باول ما ينفذ يلا
💗💗💗💗💗 في قصر الطحان 💗💗💗💗
ماهر بانفعال:: يعني ايه سبت اخوك في الحاله دي دي وجيت على هنا
طاهر ::اعمل ايه يا جدو اخذ عربيته ومشي وما اعرفش راح فين
ماهر بصوت مرتفع ::حجااااااازي
حجازي:: تحت امرك يا ماهر بيه
ماهر:: تاب وتغطس ما ترجعليش غير وكاران معاك
حجازي ::تحت امرك يا باشا
ماهر يوجه كلامه لطاهر:: اخوك فعلا ق,تل خالد البحيري
طاهر:: انت بتقول ايه يا جدو انت هتصدق الكلام اللي هم قالوه كاران ما قت,لش خالد البحيري ما قت,لوش
ماهر بعصبيه:: كامل الشهاوي اخذ كل السلا,ح اللي كان في المخازن &المخازن اللي ما حدش يعرف هي فين غيرك انت واخوك حتى انا جدكم ما كنتش اعرف مكانها
طاهر ::جدو عايزك تهدى وما تقلقش احنا هنتصرف وكل حاجه اتاخدت هترجع تاني
ماهر بانفعال ::هترجعوها ازاي لما تبقى تعرف اخوك فين الاول تبقى ترجع السلاح اللي اتاخد
طاهر:: يا جد كل حاجه حصلت
ماهر يقاطعوا:: كانت غلطتي من البدايه اني سبت لكم الشغلوا واعتمدت عليكم وقلت انكم كبرتوا وتقدروا تشيلوا الشيله
طاهر:: يا جدو ما تقولش كده احنا طول عمرنا شايلين الشغل وعمرنا ما قصرنا في حاجه
ماهر بانفعال:: واديكم جيتوا في لحظه ضيعته كل حاجه
هتحكي لي كل حاجه حصلت من اول ما اتخطفت لحد ما اتقتل خالد البحيري
💗💗💗💗💗💗 💗💗💗💗💗💗
صبا:: لحقت بسرعه كده تروح ترمي نفسك في حضن سمر
سمر بصدمه ::انت ايه اللي جابك هنا وعرفت اصلا ازاي ان احنا موجودين هنا
صبا تقترب منها وتلف شعرها على ايدها ::انت تخرسي وما تسمعنيش صوتك لما اخلصي حسابي مع الحيو,ان ده يجي دورك بعديه
سمر وهي تتوجع ::سيبي شعر يا مجنو,نه ايه اللي انت بتعمليه ده
صبا وهي تجرها من شعرها وتدخلها الاوضه وتقفل عليها وترجع لكاران
يدخل زين بصدمه ::انت بتعملي ايه هنا يا صبا
صبا لا تقل صدمه عنه ::انت اللي بتعمل ايه هنا امشي من هنا حالا يلا يا زين
زين كان بيبص على كاران اللي قاعد على الكنبه يبدو عليه انه مش في وعيه::انا همشي بس مش قبل ما اخد روح الكلب ده
صبا::انت بتقول ايه زين انت لازم تمشي من هنا حالا
زين يسحب مسد,سه ويوجهه على كاران ::قلت لك مش قبل ما اخد روحي الكلب ده اللي ق,تل ابونا وحرمنا منه
صبا تتفاجئ بالمسد,س اللي في ايده وتحاول تبعده عن كاران ::انت ايه اللي ماسكه في ايدك ده ومين اللي قال لك الكلام ده
زين باصرار ::جدو حكى لي على كل حاجه والنهارده هتكون اخر ليله في عمر كاران الطحان
صبا تشوف الاصرار في عيون زين وانه لا ينوي التراجع تاخذ منه المسد,س وتحسم الامر:: لو في حد هيق,تل كاران الطحان فهيبقى انا
زين يحاول ياخد منها المسد,س ::قلت لك انا اللي هق,تله
وهنا كاران يسترجع وعيه ببطء ويقف ::صبا انت ايه اللي جابك هنا رجعتي تقولي لي ان كل اللي انت قلتيه ده كان كدب صح انك بتحبيني انا كمان بحبك
صبا تلتفت علي بالمسد,س وتط,لق على صدره وتنهي الامر
كاران ياخذ الطل,قه ويقع على الكنبه ويغيب عن الوعي
صبا وهي تنظر له وهو ينز,ف امامها وكان كل شيء توقف من حولها وكانها تحولت الى حجر لا يتحرك ولا ينطق؟؟ !!!!
يتبع
تكملة الروايه اضغط هناااااااا
تابعونا على قناة التليجرام من هنااااااا ليصلكم اشعار بالنشر فورا
الرواية كامله من البدايه من هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا