القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية وقعت فى حب خادمتي كامله الجزء الثاني من الفصل11 إلى الفصل20 الأخير بقلم فرح القصاص


رواية وقعت فى حب خادمتي كامله الجزء الثاني من الفصل11  إلى الفصل20 الأخير بقلم فرح القصاص 



#البارت_11

#وقعت_في_حب_خادمتي_جزء_التاني


سما كانت وافقه مش فاهمه حاجه وبتنظر لي يزن بخوف ال كان باين علي وجهه العصبيه وغيررهه 

سما بتخاف من نظراته و بتسحب ايدها بسرعه 

سما: انت بتتكلم علي اي؟ 

مازن: سما انتي مش فكراني؟؟ 

سما: ايوا فكراك انت الي ضر*بتك بالعربيه بتاعتي

مازن: لأ لأ غير اليوم ده معقول مش فاكره ان كان في حد كان فحياتك اسمه مازن؟ 

يزن: حد في حياتها ازاي يعنييي؟؟؟ 

سما: استني يايزن.. قصدك اي انا مش فاهمه

مازن: سما. انا مازن صديق طفولتك افتكرتيني؟ 

سما بتسترجع زكريات لدقايق وبترفع حاجبها الاتنين 

سما بإبتسامة: مازن!!؟ 

مازن: اخيرا ايوا 

سما: انت نزلت مصر امتي 

مازن: اليوم الضر*بتيني بي بالعربيه 

سما: انا مش مصدقه بجد انت اتغيرت اوييي كلك اتغيرت 

مازن: وانتي كمان اتغيرتي اوي كنتي قمر بقيتي قمرين 

يزن بيخبط بإيدو علي كتفه: حاسب علي كلامك 

سما بصوت منخفض: يزن 

يزن بصوت عالي : في اييي هو اي الي يزن انتي سامعه بيعاكسك وانا واقف 

مازن: انا مقصدش كدا طبعا 

سما: معلشي يامازن هو يزن غيور اويي 

مازن: بس انتي اتجوزتي امتي وكمان عندك اولاد؟ 

سما: ده موضوع كبير اوي ابقا احكهولك وقت تاني 

يزن: لو في وقت تاني اصلا 

سما بتبصله اوي 

مازن: طيب بنتك عامله اي ده 

سما: لميس بقيت الحمدلله كويسه 

يزن: وانت عرفت منين؟ 

مازن: روحت القصر بتاعكو وقمر الي قالتلي 

يزن: ااهه قولتلي قمر.. فهمت 

مازن؛ فهمت اي 

يزن: وانت مالك؟ 

وبيقاطعهم 

أميره بإبتسامة: سمااا.. يزن لميس فاقت 

سما بفرحه: بجد وبتجري عليها بلهفه 

ويزن بيروح معاهم


مازن بحزن وبتفكير: طلعت متجوزه وكمان عندها اولاد كل احلامي الي رسمتها لينا مبقاش ليها معني دلوقتي 

وبيروح وراهم وهو ماشي بيخبط في أليس 

أليس بعصبيه: مش تفتح اي ده 

مازن: علي فكره انتي الي بتجري انتي الي فتحي 

أليس: يعني غلطان وبتبجح 

مازن: انتو عالم تعبانه والله وبيمشي وبيسبها 

أليس بتروح ورا: مين دول الي العالم تعبانه؟؟ 

مازن: وانتي والي زيك 

أليس: لولا احنا ف مستشفى وانك تبع يزن كان هيبقا في تصرف تاني 

مازن: اولا انا مش تبع يزن ثانيا انا مبتهد*دش 

أليس: وانا مش بهد*د علي فكره

مازن: انتي عايزه اي دلوقتي تتخنقي؟ 

اليس: انا مش بتخانق مع الي زيك

مازن؛ احترمي نفسك وإلا...

أليس: وألا اي؟؟؟ 

مازن بياخد نفس عميق وبيمشي ويسبها 

أليس: انسان مستفز. 

*************************


سما بفرحه: لميس حبيبتي وبتروح لعندها وبتحضنها 

لميس بتعب: ما.. مي

سما بدموع: نعم يقلب ماما 

لميس: مامي دراعي بيوجعني 

سما: هيخف دلوقتي يحبيبتي 

يزن: ليلو حبيبت بابا 

لميس: بابي  

يزن: حاسه ب اي ياليلو

سما: بتقول دراعها بيوجعها 

يزن: هديها مسكن دلوقتي 

سما: تمام 


والكل بيدخل وبيسلم علي لميس ويطمن عليها

وبيعدي اسبوع وكانو رجعو القصر 


***************************


مازن: انتي طلبتيني لي دلوقتي؟ 

قمر: عرفت انك عايز تعرف سما ويزن اتجوزه ازاي 

مازن: ايوا.. وانتي هتقوليلي 

قمر: بظبط.

مازن: بس واضح انهم مش متفاهمين يعني بذات يزن انسان عصبي اوي 

قمر: سما اتجوزت يزن غصب عنها من الاساس 

مازن بستغراب: هو في حد دلوقتي بيتجوز غصب عنه 

قمر: للاسف سما المسكينه اتجوز غصب عنها عشان كدا بيتخانقو علي طول 

مازن بيترسم ابتسامه علي وجهه: قصدك ان سما مبتحبش يزن 

قمر: ايوا وهكون صريحه معاك سما كانت بتحب ياسين اخوه الي هو جوزي حاليا بس ياسين طبعا محبهاش خالص ولا فكر فيها اصلا وهي عشان تخلي يغير اتجوزت اخوه مسكينه متعرفش انها مكنتش ف باله حتي وانا كنت اول حب لي ياسين 

مازن: طيب انا مش فاهم انتي لي بتحكيلي كل ده والمفروض دي اسرار العيله ومتتحكيش لحد 

قمر: لان سما صعبانه عليا رغم انها حاطه عنيها علي جوزي بس انا قلبي طيب اعمل اي بقا 

مازن: المعني؟ 

قمر: انا سمعت برضو ان سما حب طفولتلك مش كدا 

مازن بتوتر: احمم يعني كان زمان

قمر: مفيش داعي انك تخبي انا عارفه كل حاجه 

مازن: وعايزه اي طلامه عارفه كل حاجه 

قمر: تكون ان المنقذ بتاع سما وتخلصها من الجوازه دى بس لو انت لسه بتحبها رغم انها عندها اولاد

مازن: اكيد لسه بحبها ويمكن اكتر من نفسي بس ازاي هعمل كدا؟ 

قمر بإبتسامه: انا هقولك ازاي 


*******************************


يزن: لميس عامله اي دلوقتي 

سما: الحمدلله اتحسنت كتير اخدت علاجها ونامت 

يزن: وتميم نام برضو 

سما كانت واقفه وبتسرح شعرها قدام المرايه: ناقص شهر هيتم السنه 

يزن بيقرب منها وبيحضنها من ضهرها ويدفن وجهه في رقبتها 

سما: انت لو مفكر ان نسيت الموضوع تبقا

 غلطانه 

يزن وهو دافن راسها: يعني لسه مضايقه 

سما بتلتفت لي: ايوا 

يزن: طيب قوليلي اعمل اي عشان تصالحيني 

سما: مش عارفه شوف انت تصالحني ازاي 

يزن: انا عملت كل حاجه وبرضو زعلانه 

سما: اممم.. عرفت عايزه اي 

يزن: اي بقا

سما: تعملي كوبايتين شاي بنعناع من تحت ايدك ونشربها انا وانت ف الفرنده 

يزن بيشدها من وسط*ها ويقر*بها لي: متخليها وقت تاني 

سما : لأ دلوقتي 

يزن: طيب هو بس بشرط

سما: انت كمان بتشرط؟ 

يزن: ايوا يا كدا يا خلاص

سما: اي هو 

يزن: تديني بو*سه 

سما بتبو*سه من خدو: ها يلا روح

يزن: والخد التاني عشان ميزعلش يرضيكي يزعل؟ 

سما بتبو*سه من الخد التاني: يلا بقا 

يزن بيشدها لي بحركه سريعه وبيق*بلها


الباب بيخبط

يزن: هو ده وقته 

سما: احسن عشان مش راضي تعمل الشاي 

يزن بيروح يفتح 

الخادمه: يزن بيبه الداده الجديده وصلت 

يزن: طيب احنا نازلين 


يزن: سما يلا عشان ننزل الداده بتاعت لميس وصلت 

سما: حاضر


:-


يزن: ياسين هي فين الداده 

ياسين: اهي قدامك

سما بتفاجأ وتنظرلها من تحت لفوق بتكون لبسه هوت شورت وتوب 

سما : دي الداده؟؟؟؟


رايكم يحبيبي +تفتكرو البنت الجديده دي هيبقا دورها اي؟ 👀♥



#البارت_12

#وقعت_في_حب_خادمتي_جزء_التاني 

سما بتنظرلها من تحت لفوق بتفاجأ بتكون لبسه هوت شورت و توب قصير 

سما: هي فين الداده معلش؟ 

ياسين: مااهي قدامكو يجماعه

سما بندهاش: نعممم دي الداده 

نازلي بصوت دلع: ايوا انا 

سما: انتي بتتكلمي كدا لي؟ 

نازلي: بتكلم ازاي 

سما بعصبيه: هو مين الي جابها 

يزن بيعمل نفسه مش واخد بالو وبيصفر 

ياسين بخوف: مش انا والله وبيمشي ع طول 

سما بتلتف لي يزن وبتسحبه من ايدو لمكان بيعيد عنها: يبقا انت 

يزن: اسمعي وجهه نظري الاول 

سما: ومالو اسمع مسمعش لي 

يزن: انا قولت تكون صغيره ومعاها لغات تعلمها لي لميس احسن من واحده كبيره وتكون مهمله زي محصل المره الفاتت

سما: انا كدا المفروض اقتنع بكلامك؟ 

يزن: اهه

سما: اهههه؟؟؟ يعني ملقتش واحده تكون بتلبس قصير اكتر من كدا 

يزن: انا هقولها علي لبسها وانها متلبس كدا هنا 

سما بغيره وبتشده ليها: وانت تكلمها بتاع اي؟ انا مفيش لسان؟ 

يزن: خلاص روحي انتي 

سما: هروح بس اطلع انت 

يزن: لي؟ 

سما بغيره ونرفزه: اي؟ عجباك؟ اجوزهالك؟ 

يزن: انا طالع خلاص  وبيطلع 

سما بتاخد نفس عميق وبتروح ليها 

سما: اسمك اي يحبيبتي؟ 

نازلي: اسمي نازلي 

سما: امم نازلي طيب مبدأيا كدا يا نازلي لبسك ده مينفش يتلبس هنا تلبسي زي كدا محترم دي اول حاجه واهم حاجه ولو مش عاجبك تقدري تمشي 

نازلي: اوكي 

سما: اوكي اي؟ 

نازلي: اوكي هعمل زي مقولتي 

سما: حلو اوي تاني حاجه بقا هي تخليكي مع بنتي في كل مكان و وقت 

نازلي: اسمها اي 

سما: اسمها لميس ودلعها ليلو 

نازلي: متحمسه اشوفها اويي 

سما: تعالي معايا هوريكي اوضتها فين 


******************************


مازن: بقولك جبتني واتفقت معايا 

ناديم: طيب وانت فهمت اي 

مازن: هي مفكراني غبي مش فاهم حاجه بس انا سألت وعرف كل حاجه من ساعة ما سما دخلت القصر لحد دلوقتي 

ناديم: اي بقا 

مازن: قمر بتعمل كدا عشان تفرق بين يزن وسما وطبعا عشان سما تطلع من البيت لي اول غرض ليها هتكون مطمئنه ان ياسين مش هيفكر ف سما او حبه يرجع ليها تاني لان ياسين كان بيحب سما زمان وهو اختفي وسما ويزن اتجوز غصب فعلا بس دلوقتي حبه بعض وتاني غرض ليها هتكون الهانم الكبيره والكل ف الكل وده اكتر اسباب تخليها تكرهه سما 

ناديم: و ده مبرر؟ 

مازن: طبعا لا وبيان اوي ان قمر حقوده وبتغير من سما لان الكل بيحبها وبيحترمها واي خناقه بينهم الكل بيدافع عن سما عشان كدا 

ناديم: وانت عرفت كل ده امتي؟ 

مازن: دي لعبتي انا بقا

ناديم: مقولتليش هتعمل اي بعد ما عرفت انها كدابه وعايزاك وسيله عشان تكون سبب طلاق يزن وسما؟ 

مازن: مش عارف والله ياناديم دماغي مشوشه

ناديم: هتوافق علي خططها؟ 

مازن: هبقا اكلمك وقت تاني ياناديم هقفل دلوقتي.. وبيقفل وبيسند ضهرو وبيرفع راسه وبيفكر 


****************************


نازلي: ليلو انا هروح اجيبلك عصير وهاجي علي طول اوعي تقومي من هنا 

ليلو: اوكي 

نازلي بتطلع من الاوضه وبتنزل المطبخ وكانت بدور علي الخدم مبتلاقيهمش موجدين بتدخل هي تعمل العصير بتلاقي يزن جوه


يزن: نازلي؟  بتعملي اي هنا 

نازلي: كنت جايه عشان اجيب العصير لي ليلو بس لمقتش حد من الي بيشتغلو هنا فا قولت اعملو انا 

يزن: اهه تمام 

نازلي: وانت؟ 

يزن: زي منتي شايفه بعمل قهوه 

نازلي بإبتسامة: ايوا.... وبدور علي حاجه وهي بدور بتخبط ازازه الزيت بتوقع علي الارض من غير متاخد بالها

يزن: بدوري علي اي 

نازلي: السكر 

يزن بيجبه: خدي اهو

نازلي: شكرا وبتروح تخدو منه بتتزحلق يزن بيلحقها وبيمسكهاا من وسط*ها بيشدها لي عنده 


يزن: انتي كويسه؟ 

نازلي: اه.... اه كويسه شكرا اوي ليك 


سما: الله.. الله 



#البارت_13

#وقعت_في_حب_خادمتي_جزء_التاني

سما: الله... الله.. اجبلكو اتنين لمون طيب؟ 

يزن بيسيب نازلي ويروح لسما 

يزن: متتسرعيش يسما انتي بس... وبتقاطعه

سما: عارفه الكلمه المعتاده انتي بس فاهمه غلط...يعني الي شوفته ده الصح يعني ولا اي؟ 

نازلي: سما انا... وبتقاطعها بزعيق 

سما: اسمي سما هانم

نازلي: سما هانم كل الي انتي شوفتيه هو... 

سما وهي تنظرلها بحده: انتي متتدخليش في حاجه متخصكيش طول منا بتكلم انا وجوزي او مع اي حد تاني متتدخليش انتي فاااهمه روحي علي شغلك يلاااا 

نازلي: حاضر وبتطلع من المطبخ 

يزن بندهاش: انا اول مره اشوفك بتكلمي حد بطريقه دي يسما 

سما: والله؟؟ دلوقتي بقيت وحشه 

يزن: بس انا مقولتش كدا 

سما؛ منغير متقول كلامك بيدل علي كدا 

يزن: انا قصدي انك عمرك ماكنتي كدا وتعاملي شخص بطريقه القر*ف والتكبر دي 

سما: وانت خايف علي مشاعرها لي ان شاءلله.. انت نسيت كنت بتعمل فيا ومكنش بيتهز فيك شعره واحده 

يزن: انتي بتفتحي في الماضي لي دلوقتي؟ 

سما: عشان شيفاك بدافع عنها وخايف علي مشاعرها اويي 

يزن: انا بقول مستغربك انتي عمرك ماكنتي كدا 

سما بنرفزه: وانا بقيت كدا تمام 

يزن: سما والله مش الي ف بالك كانت هتتزحلق وسندها فين المشكله 

سما بغيرهه: وهو الي بيسند حد بيحض*نه؟؟؟ 

يزن: انا اسف بس حركه تلقائيه 

سما: امم حركه تلقائيه تمام 

يزن بخنقه: انا مش فااهم في اي انتي عايزه تنكدي مش كدا 

سما عنيها بدمع: كمان بتزعقلي عشانها يايزن؟؟.. اهه طبعا انت مليت مني وزهقت مني 

يزن بيمسح بإيدو وهو بياخد نفس:  سماا.. سما انا بجد مكنش قصدي ازعقلك 

سما بعصبيه: المره الفاتت مكنش قصدي ارفع ايدي عليكي و دلوقتي مكنش قصدي ازعقلك كا حاجه مكنش قصدي كل حاجه وبتسيه وبتمشي تطلع اوضتها 

يزن بيطلع وراها


***************************


قمر بإبتسامة: برافو عليكي بجد 

نازلي: عجبتك؟ 

قمر: جدا.. كويس ان فكرت فيكي لان مازن مش هينفعني 

نازلي: بس انتي كشفتي نفسك قدامه 

قمر: مش هيقدر يعمل حاجه ولا يقول حاجه 

نازلي: وانتي متاكده كدا لي؟ 

قمر: عشان لو فكر بس ينطق بكلمه هو عارف.. كويس انا ممكن اعمل اي 

نازلي: امم طلعتي مش سهله خالص 

قمر: المهم عارفه هتعملي اي الخطه الجايه 

نازلي: ايوا.. اومال فين ياسين؟ 

قمر: مسافر يومين تبع الشغل 

نازلي: امم تشربي قهوه؟ 

قمر: اوكي 


******************************


ناديم: ها فكرت؟ 

مازن: اهه

ناديم: هتعمل اي هتوافق؟ 

مازن: لا طبعا انا مستحيل اعمل كدا او اتسبب في اذي اكتر واحده حبيتها انا مش هكدب انا لسه بحب سما وعايزها اسعد انسانه علي وجه الارض وهي دلوقتي سعيده مع يزن ومعاها اولاد بس مش عايز حاجه تاني 

ناديم: لو تعرف ريحتني قد اي بكلامك ده 

مازن: معقول تفتكر ان ممكن اعمل كدا 

ناديم: لا اكيد بس قولت الحب اعمي زي مابيقولو بس طلعت متفتح وعاقل اكتر ماكنت متصور

مازن: انا صديق عمرك المفروض تكون عارفني شكلي هنكد عليك

ناديم: لا خلاص..طيب هتقول لسما ع قمر؟ 

مازن: لازم اقولها تاخد بالها منها

 ناديم:  ايوا هو ده الصح... بقولك انا جعان تعالي ناكل بره 

مازن: ونا كمان طيب يلا 

***************************


سما كانت طلعت الاوضه وقفلت الباب عليها 


يزن بيخبط علي الباب: سما.. سمااا.. سما افتحي الباب 

سما: مش هفتح يايزن 

يزن: سما اسمعيني بس الاول 

سما: مش عايزه اسمع حاجه يايزن وامشي عشان مش هفتح 

يزن: يعني مش هنام؟ 

سما: اهه روح نام ف اي حته تانيه او روح للسنيوره التانيه

يزن: اي حركات العيال دي يسما افتحي الباب 

سما: قولت مش هفتح 

يزن: هكسر الباب 

سما بتحس بالدوخه تاني وبتحاول تسند نفسها بس الدوخه كانت شديده وبتمسك ف التسريحه وبيقع البرفيوم 

يزن بخضه: سمااا اي ده.. وبيخبط سماا انتي كويسه... سمااا ردي 

سما بتقع الارض وهي فقده وعيها 

يزن بيفضل يزق في الباب لحد ما بيكس"رو وبيدخل بيلاقيها واقعه علي الارض وفقده وعيها.. بيجري عليها وبيشيلها يحطها علي السرير 


وبينزل بينده للخدم 


نازلي: يزن.. احمم قصدي يزن بيه في حاجه 

يزن: اتصلي بالدكتورة العيله بسرعه او قولي حد من القصر بسرررررعههه 

نازلي: حاضر 


:-


الدكتوره بتخرج من الاوضه 

الدكتوره: دكتور يزن المدام سما عايزاك جوه

يزن: طيب هي كويسه بقالها كذا فتره كدا 

الدكتوره بإبتسامة: لمه تدخلها هتعرف بنفسك بس هي بخير 

يزن بيدخل ليها علي طول


قمر: ثانيه بس يادكتوره 

الدكتوره: اتفضلي

قمر: هي سما كويسه يعني مفيش حاجه وحشه

الدكتوره بإبتسامة: لا بلعكس المدام سما بخير جدا وهي دلوقتي حامل 

قمر بصدمه واكن حد كب مايه ساقعه عليها 

قمر: حاامل؟؟ 



#البارت_14

#وقعت_في_حب_خادمتي_جزء_التاني


قمر بصدمه: سما حامل؟؟ 

الدكتوره بستغراب: ايوا

قمر: تمام شكرا.. نازلي وصلي الدكتوره لعند الباب 

نازلي: حاضر.. اتفضلي 


:-


يزن: سما في اي الدكتوره مردتش تقولي حاجه وقالتلي انتي هتقوليلي طيب انتي محتاجه نروح المستشفى في حاجه وحشه 

سما وعيونها بتلمع؛ ششش وبتمسك ايدو وبتضعها علي بطنها 

يزن بينظرلها بعدم فهم: في اي

سما بإبتسامة: احنا هنكون مامي وبابي للمره التالته 

يزن عينه بتوسع وبتترسم علي وجه ابتسامه عريضه: انتي حامل؟ 

سما بتهز راسها بمعني (اه) 

يزن بيضحك وبيحضنها: انا بحبك اوييي 

سما بضحك وحب: وانا كمان 


كان تحت نظارات حقد وغيرهه 

قمر بتقفل الباب بهدوء وبتمشي 


سما: تتوقع هيبقا اي؟ 

يزن: اممم بنت 

سما بضحك: انت عايز بنات تاني؟ 

يزن: ايوا انا نفسي في بنت من بدري 

سما: بس انا عايزه ولد

يزن: ان شاءلله هتيجي بنوته وتكون شبهك  

سما: هتسميها اي؟

يزن: أبرار 

سما بضحك: انت كنت عارف اني حامل؟انت ملحقتش تفكر

يزن: منا قولت لو ان شاءلله ربنا رزقني بي بنت هسميها أبرار 

سما: ان شاءلله طب لو ولد

يزن؛ اممم أدم 

سما: حلو ادم..طيب يلا ننزل نقولهم الخبر ده 

يزن: طيب قومي علي مهلك

سما: يعني هي اول مره 

يزن: ولو برضو خدي حذرك 

سما: حاضر.. شيل تميم انت بس ومتخفش عليا

*************************


نازلي: خلاص يقمر بطلي عياط عشان خاطري

قمر: طلعت حامل للمره التانيه 

نازلي: طيب وفيها اي؟ 

قمر: فيها اي؟؟ فيها انها هتكون المفضل للعيله اكتر من دلوقتي فيها انه ياسين هيندم انو اتجوزني عشان هيشوف اخوه هيبقا اب للمره التانيه وهو مش هيبقا اب في حياته ده.. ده ممكن يتجوز عليا او.. او يطلقني وبتضع ايدها علي بطنها وانا ودموعها تنزل.. وانا كمان عمري ماهبقا ام او احس بشعور الامومه ولحظات الحمل وابني بيكبر جوايا  كل دهه وتقوليلي فيها اي؟ وبتمسح دموعها.... بس انا مش هسمح ب ده يحصل 

نازلي: هتعملي اي؟ 

قمر بحقد: كفايه عليها تميم ولميس 

نازلي بترفع حاجبها: اوعي هيكون الي في بالي 

قمر: هو الي في بالك هو بظبط

نازلي: بس احنا متفقناش علي كدا يقمر 

قمر: في الحالتين هيكون نفس الهدف 

نازلي: انا بدات اخاف منك

قمر: مش انتي الي تخافي المفروض تخاف مني هي سما 

نازلي:راحه فين 

قمر:نازله وانتي ابقي انزلي ورايا بشويه عشان محدش يشك

نازلي:اوكي 

***************************


حامد بفرحه: فرحتو قلبي والله ياولاد 

يزن: هنشغلك البيت بأولاد اهو مش حرمينك من حاجه 

حامد بضحك: هو انا ليا غيركو انتو دايما مفرحين قلبي 

سما: يارب دايما مبسوط وفرحان يعمي 

حامد: ربنا يحميكي يبنتي وتقومي لينا بسلامه انتي وأبرار 

سما بضحك: انتو خلاص قررته انها هتكون بنت 

يزن: ايوا هي هتكون بنت وهتبقا حبيبتقلب بابا 

سما؛ سماع يتميم ابوك هيبعك في ثانيه 

يزن: انا اقدر ده هيكون لي معزه وغلاه عندي غير الكل  

لميس بملامح زعل: وانا اي يبابي 

يزن بيدي تميم لي سما وبيشيل لميس يقعدها علي رجله 

يزن: وانتي كل حاجه لي بابي 

سما: وكل حاجه لي مامي برضو 

لميس بتخضنهم: انا بحبكم اويي 

حامد: اي ده وانا مليش من الحب جانب ولا اي؟ 

لميس بتضحك وبتروح تحضنه: انت جدو حبيبى اصلا 

قمر: مبروك يسما 

سما بتنظر خلفها وبإبتسامه: وانتي طيبه يقمر اعقبالك 

قمر بسخريه: اعقبالي اي بقا مخلاص 

سما: مفيش حاجه بعيد عن ربنا يقمر 

قمر: اممم

يزن: ياسين ملقكيش هيرجع امتي يقمر 

قمر: بكره ان شاءلله 

يزن: يرجع بسلامه 

نازلي: العشا جاهز علي السفرهه 

حامد: يلا ياولاد


****************************

الساعه 2 بليل 


قمر بتمسك ازازه زيت وبتغرق بيها السلم 


نازلي: انتي كدا ناويه تقت*ليها مش تسقط*يها

قمر: اسكتي انتي 

نازلي: افرطي حامد بيه هو الي نزل الاول ولا يزن ولا لميس الطفله انتي كدا مش هتأذي سما بس

قمر بعصبيه: ممكن تبطلي رغي وسما هي الي هتنزل الاول 

نازلي: وانتي واثقه كدا لي 

قمر: اكلتها مالح وشيلت المايه من جنبها وهي اكيد هتنزل تجيب مايه تشرب 

نازلي: سما

قمر: منا عارفه انها سما اومال بتكلم علي مين

نازلي: لأ قصدي سما جايه اهي 

قمر: طيب اتخبي بسرعهههه

وبيروحو يستخبو ويبصولها وهي نازله 

سما كانت بتتثاوب وهي بتنزل وبتلاقي نفسها اتزحلقت 

سما بتصو*ت: اعععععااااااا


قمر كانت مبتسمه وهي بتتشوفها 


سما كانت هتقع من علي السلم بتلاقي يزن مسكها وشدها لي 


يزن بخضه: انتي كويسه حصلك حاجه.. حاجه بتوجعك نروح علي المستشفى 

سما: لا انا كويسه الحمدلله متقلقش 


قمر ابتسامتها بتختفي وملامحه بتتغير لي عصبيه 

وبتقوم عشان تمشي وبتتسحب بهدوء تروح لي اوضتها 

بتلاقي حد حط ايدو علي كتفها 

قمر بتنظر خلفها تشوف مين

سما بإبتسامة:  بوظتلك خططتك للاسف مش كدا؟ 


#البارت_15

#وقعت_في_حب_خادمتي_جزء_التاني

سما بإبتسامة: بوظتلك خططتك مش كدا؟؟ 

قمر بخضه وتوتر: خ. خططت اي؟ 

سما: انتي هتستعبطي؟؟؟

قمر بعصبيه: انتي ازاي تكلميني كدا؟ 

سما: انتي بجحه كدا ازاي بجد

قمر: لو محترمتيش نفسك انا معرفش ممكن اعملك اي 

سما: هتعملي؟ ها هتعملي هتحاولي تمو*تيني المرادي مره عايزه تتطلقيني انا ومره عايزه تسقط*يني يبقا مفيش غير انك تقت*ليني بقا 

قمر: انتي بتقولي اي ولا عايزه تتهميني ف اي حاجه وخلاص 

سما: انا مش بتهمك يقمر ده انا الوحيده الي كنت بدافع عنك ع طول مع ان بتكوني غلطانه في حقي بس بقول لنفسي معلشي هتعقل هتعرف غلطتها بس بالعكس انتي بتتمادي ف الغلط.. كنتي عايزه تتفقي مع مازن عشان تبعدينا انا ويزن ولمه موافقش روحتي جبتي صحبتك واتفقتي معاها الي هي نازلي 

قمر بتبلع ريقها بخوف: م.. مازن مين و.. واصلا انا معرفش نازلي دي 

سما بتمسكها من دراعها وبتضغط عليه بعصبيه: انتي فكراني غبيه يقمر ولا مش عارفه وفاهمه انتي بتعملي اي وليه

قمر: انتي مين قالك كدا دول كدبين عايزبن يوقعوني انا وتلاقيهم هما في الاخر اصلا الي متفقين عليكي 

سما بزعيق: بطليييي كدب بقااااا انتي اييي مبتتعبيش منه كل كلامك عباره عن كدب ونفاق انا مشفتش زيك ولا هشوف بجد انا معرفش اي الحقد والكرهه والسواد الجواكي ده انا عملتلك اي لكل ده 


قمر: عملتي اي؟ قولي معملتيش اي 

سما: عملت اي يقمر قولي 

وبيقاطعهم صوت ياسين 

ياسين بستغراب: هو في اي وانتو صاحين ف الوقت ده لي؟ 

يزن: اسال مراتك ياياسين 

ياسين بخنقه: قمر تانييي!!!؟

وبيروح ليها وهو بينظرلها بحده وبيتنهد

ياسين: عملتي اي تاني؟ 

قمر بدموع: انت علي طول بتشك فيا كدا!! عمرك ماوقفت في صفي ولا دافعت عني وطبعا الي سما هتقوله هتصدقه منغير تفكير 

ياسين بيمسح ايدو علي وجهه: قمر هو سؤال و جاوبي عليه عملتي اي تاني؟ 

قمر بتنظر للارض وبتفرك في ايدها بخوف 

ياسين: يعني مش هتقولي؟ 

قمر كانت مازالت علي نفس الوضع

ياسين بيتلفت لي سما

ياسين: سما قوليلي اي الحصل 

قمر بتنظر لي سما بتوسل 

سما: انا سامحتك مره يقمر ومش هعيدها تاني وبتنظر لي ياسين بتحكليله الحصل 


فلاش باك


سما: مازن انت مستوعب بتقول اي؟ 

مازن: للاسف يسما هو ده الي حصل وكنت عايز اقولك من ساعة ما ده حصل بس كنت متردد 

سما: لي قمر تعمل كدا ولا اي مصلحتها من كدا مفيش اي مبرر يخليها تعمل كدا 

مازن: الي انا فهمته هي غيرانه منك و اويي كمان

سما: تغير مني لي ؟ 

مازن: يمكن عشان انتي كنتي حبيبت جوزها زمان وكمان المفضله للعيله واحلي منها 

سما: فكك من احلي لان قمر حلوه برضو بس احتمال عشان ياسين 

مازن: طيب بعد ماانا قولتلك ده دلوقتي هتعملي اي؟ 

سما: مش هعمل حاجه هستني هي تكشف نفسها بنفسها 

مازن: ازاي؟ 

سما: في مربيه جت جديده طلعت صحبتها وهي جيباها توقع بيني انا ويزن 

مازن: وانتي عرفتي ازاي؟ 

سما: انا عارفه كل حاجه يمازن وفاهمه كل حاجه 

مازن: طيب مقولتليش هتعملي اي برضو

سما: انا سمعتهم انهارده بيتكلمو وللاسف قمر هتحاول تسق*طني

مازن: ينهار هي وصلت لكده؟ 

سما: بس انا المرادي مش هسكت يمازن مش هسكت لي قمر تاني ومش هسيبها غير لمه تتعاقب بجد

باك

ياسين بصدمه: تسق*طتك؟؟ وبينظر لي قمر.. هي وصلت لكده يقمر 

قمر بخوف وعياط: انت مصدقها يا ياسين هتصدقها وتكدبني انا؟ 

ياسين: اه مصدق سما.. لانها عمرها ماكدبت ولا عملت ربع الي بتعملي ده.. انا متجوز اي شيطا*نه

قمر بعياط: انا بعمل كل ده عشانك وبيقاطعها قلم بينزل علي وجهها

ياسين بيمسكها من دراعها بعن*ف: اوعي تقولي عشانك دي متبرريش لنفسك الي بتعملي وتقولي عشانك انا ندمان علي اليوم الي اتجوزتك فيه بلعن اليوم اليوم ده اتجوزت واحده حقوده وقلبها اسود انا الي جبتلهم المشاكل لحد البيت يوم مااتجوزتك يقمر وبيزقها علي الارض 

سما بخضه: قمر وكانت رايحلها 

يزن بيمسكها ويرجعها تاني

يزن: اوعي تتدخلي يسما 


قمر بعياط: ياسين اسمعني والله كل ده عشانك كنت خايفه عليك خايفه تزعل لمه تعرف انها حامل 

ياسين: ازعل؟؟ ده انا هكون اسعد واحد لمه اعرف تقوليلي ازعل؟؟ حتي لو هزعل ها حتي.. لو.. هزعل وبيكمل بزعيق.. تقومييي عايزه تسق*طيها افرطي وقعت من علي السلم ما"تت بقا؟؟ كنتي هتعملي كنتي هتعرفي تعيشي طول عمرك شايله زنبها فين ضميرك من كل ده.. ولا انتي معندكيش ضمير؟؟

قمر بعياط: ياسين.. 

ياسين بياخد نفس عميق: قمر.. انتي طالق 



#البارت_16

#وقعت_في_حب_خادمتي_جزء_التاني

ياسين بياخد نفس عميق: قمر... انتي طالق 

قمر عيونها بتوسع بصدمه: ياسين انت يتقول اي 

سما: يااسين ان... وبيقاطعها يزن ييمسك ايدها وبيخدها للاوضه 

سما: يزن سبني انت شايف اخوك

يزن: قولتلك مره متتدخليش ياسين مش صغير وهو عارف بيعمل اي وتصرف ياسين صح 

و بيدخلها الاوضه وهو بيدخل وبيقفل الباب


قمر بتقوم من علي الارض وبتروح لي ياسين وبتمسك ايده وهي بتعيط: ياسين انا اسفه والله انا خلاص صحيت لنفسي ومش هعمل حاجه تاني والله صدقني مش هيحصل مني مشكله تاني حتي لو عايزني اعتزر لسما وهعتذر المهم متبعدش عني يا ياسين عشان خاطري 

ياسين ببرود: لمي هدومك وامشي مش عايز اشوفك تاني 

قمر بنهيار: لا ياياسين عشان خاطري متعملش كدا انا مستعده اروح لي اهلي كام يوم نهدا بس منبعدش 

ياسين بيشد ايده: انتي سمعتي قولتي اي صح؟ 

قمر: انا لو مشيت مش راجعه تاني ياياسين 

ياسين: يبقا احسن برضو وبيمشي وبيسبها 

قمر بتفضل واقفه مكانها ودموعها نازله بصمت

****************************


أميره بتطلع من عند الدكتور و ملامحها حزينه

أنس: أميره في اي؟ 

أميره: انس انا.... 

انس بقلق: انتي اي قولي 

أميره وبيترسم علي وجهها إبتسامه: انا حامل 

انس عيونه بتوسع بفرحه: حامل؟ 

أميره بفرحه: ايوا حامل

انس بيحضها بفرحه

أميره بخجل: انس احنا في المستشفى 

انس بيطلع من حضنها: خليهم يتفرجو دي لحظات مبتتعوضش 

أميره: انا هكون ماما مش مصدقه بجد

انس: ولا انا مصدق اني هكون بابا 

أميره: تتوقع تطلع بنت ولا ولد

انس: اي حاجه من عند ربنا حلوه انا راضي اذا كانت بنت او ولد

أميره: ان شاءلله بنت 

انس: وتكون شبهك 

أميره: طب تعالي نروح لي عمي حامد ونقولهم الخبر ده 

انس: اهه فكره حلوهه 

*****************************

سما: يعني اي تصرف ياسين صح؟ 

يزن: يعني صح قمر مش هتعرف انها غلطانه وغلطه كبيره غير كدا 

سما: ولو في كذا حل غير الطلاق يوديها مثلا لي اهلها اسبوع وميكلمهاش مثلا خالص واحنا والله هنعرف ان ده ممكن يودي لحاجه تانيه فا مش هنعمله تاني بس مش يطلقها يايزن

يزن: دي كانت عايزه تسق*طك ولسه يدافعي عنها 

سما: انا مش بدافع بس حطيت نفسي مكانها الشعور ده اصعب حاجه عندنا يايزن يارب تفهمني بس 

يزن بيحاوط وجهها بإيدو الاتنين: انا محظوظ بيكي يسما طيبه وجدعه وبتحبي الكل وعمرك ماعملتي اي مشكله تخليني اندم يوم واحده علي ان اتجوزتك بل بلعكس انا دايما بحمد ربنا انه كتبك من نصيبي 

سما: طيب برضو مش هتتكلم مع ياسين؟ 

يزن: حاضر يسما بس مش دلوقتي هسييه يهدا شويه 

سما : ماشي 

يزن بيبو*سها من خدها: يلا بقا اضحكي مش بحب اشوفك زعلانه كدا 

سما بإبتسامة: اهو ضحكت 

يزن: ايوا كدا وبيضع ايده علي بطنها... ابرار حبيبت باباها عامله اي 

سما: بتسلم عليك وبتقولك عايزه شوكلت 

يزن: بس كدا ده انا اجبلها مصنع الشوكولاته كله عندها 

سما: والله؟ شكلها هتخدك مني ولا اي؟ 

يزن: انتي محدش ياخد مكانك ابدا

سما بإبتسامة: امم ثبتني بقا 

وبيقاطعهم خبط الباب 

يزن بيفتح

يزن: اي؟ 

_انس بيه وأميره هانم جم تحت ومستنينكم 

يزن: بجد طيب احنا نزلين ع طول 

سما: انا هروح اشوف المفاجأ دي 

يزن بضحك: الفضول ق*تل القطه خلي بالك 

سما: مش مشكله المهم اعرف

وبينزلو 

*******************************


أليس كانت ماشيه وسرحانه في فونها وبتعدي الطريق 

وعربيه كانت جايه بسرعه كبيرهه 

شخص بيشد أليس من دراعها وبيرجعو لورا وبيتكعبل وبيوقعو 

أليس بعصبيه وبتنظر للشخص: انت؟ 

مازن بألم: اه انا

أليس: انت ازاي تشدني كدا؟؟ 

مازن: كنت اسيبك تمو*تي؟ 

أليس بتقوم وبتنفض هدومها وبستغراب: اي الد*م ده؟ 

وبتنظر لي نفسها وبتتفحص نفسها كويس بس مفيش اي حاجه 

وكان مازن قام وبينفض نفسها 

أليس بتلاقي الد*م علي القميص بتاعه 

أليس: يااااا انت وريني ضهرك كدا 

مازن: لي هو بيوحعني اويي بس اكيد من الوقعه يعني 

أليس: اوفف لف وريني.. ينهار اسود دي إز*ازه في ضهرك




#البارت_17

#وقعت_في_حب_خادمتي_جزء_التاني

أليس: اوفف لف وريني... ينهار اسود دي إز*ازه ف ضهرك 

مازن: فكك انتي بسيطه 

أليس: بسيطه اي؟.. بقولك إز*ازه ف ضهرك تقولي بسيطه.. تعالي معايا 

مازن: فين؟ 

أليس: متخفش مش هخط*فك انا 

مازن: وانا هخاف منك لي؟ 

أليس بتاخد نفس عميق: الله مطولك ياروح..

أركب 

مازن: هنروح فين طيب 

أليس بنرفزه: يووووه اركب وانت ساكت 

مازن بيركب وأليس بتروح تركب وبتسوق هي وبتمشي 

وبيوصلو لبيت شبه الكوخ وحواليه جنينه ف كل اتجاه 

مازن  كان بيتأمل المنظر 

أليس: انزل يلا 

مازن بينزل : انتي عايشه هنا؟ 

أليس: لأ بس باجي هنا لمه بكون مضايقه 

مازن: وانتي دلوقتي مضايقه؟ 

أليس: لأ بس جبتك عشان اعالج الجر*ح الي ف ضهرك 

مازن: انتي دكتوره؟ 

أليس بتنهيده: برضو لأ ومش كفايه أسئله بقا.. ادخل يلا 

مازن: البيت حلو اوي 

أليس: ده كان المكان المفضل لي بابي الله يرحمه 

مازن: الله يرحمه 

أليس: أقلع التيشيرت اعقبال مااجيب الادويه 


أليس: مقلعتش ليه؟ 

مازن: يعني عشان.... وبتقاطعه

أليس بضحك: متخفش انا هعقملك الجر*ح بس 

مازن: يبنتي هخاف منك لي بس عشان لو حد جي ميفهمش غلط

اليس: متقلقش مفيش حد يعرف المكان ده غيري انا وبابي و.. انت دلوقتي 

مازن بيبتسم : اوكي وبيقلع التيشيرت 

وأليس بتبدأ تعقم لي الجر*ح 

مازن: بس طلعتي الطف من ماكنت اظن

اليس بإبتسامة: وانت طلعت ابرد من ماكنت اظن 

مازن: شكرا يااا

_أليس اسمي اليس 

مازن: اسمك حلو ومختلف 

اليس: ميرسي 

_وانا اسمي مازن

اليس: تشرفنا يمازن... وخلصت كمان 

مازن بيلبس التيشيرت بتاعه.. شكرا 

أليس: عفوا انا هعملي قهوه تشرب معايا؟ 

مازن: اوكي


*****************************بعد 7 شهور


سما: يزن انا هروح المول انهارده 

يزن: طيب استني بعد الشغل وهخدك ونروح سوا 

سما:  انا عايزه اروح دلوقتي 

يزن: خلاص من عيوني هأجل الشغل انهارده ونروح سوا قومي اجهزي 

سما: بس انا عايزه اروح لوحدي 

يزن: لوحدك اي يسما يحبيبتي انتي قادره تمشي 

سما: اه قادره امشي انا عايزه انزل لوحدي 

يزن: مينفعش يسما اساسا الفتره دي مينفعش تتحركي فيها كتير انتي ف السابع يحبيبتي مينفعش 

سما: لا ينفع وبعدين هو كل حاجه مينفعش مينفعش... مينفعش انزل من ع السلم كتير مينغعش اروح الجامعه مينفعش اتحرك كتير مينفعش اعمل ده لا ده غلط عليكي لا ده مش عارفه اي كل حاجه لا ومينفعش انا تعبت وزهقت 

يزن بيمسك وجهها بين ايدو؛ يحبيبتي انا خايف عليكي وعلي أبرار 

سما: لا انت خايف علي بنتك مش اكتر عشان دي مش اول مره احمل فيها يايزن منا كنت حامل في تميم ومكنتش بتعمل كدا 

يزن بضحك: اهه بدأنا الغيره بقا

سما بنرفزه: انا اكيد مش هغير من بنتي بس انا خايفه وحاسه انك هتفرق مابين الاولاد. 

يزن؛ اي الي بتقولي ده يسما انا مستحيل اعمل حاجه زي دي وبعدين كلهم هيبقو عندي زي بعض 

سما: بتمني ده 

يزن بتنهيده: اه دي هرمونات الحمل.. انتي عايزه اي دلوقتي طيب؟ 

سما: اخرج من البيت لحسن خلاص جبت اخري واتخنقت من القعده بس لوحدي 

يزن: حاضر اعملي الي عايزه بس خدي معاكي السواق 

سما: طب ما من بدري.. واه وأميره هتيجي معايا

يزن؛ وانس خلاها وهي حامل اول مره و كمان ف السابع زيك تروح لوحدها 

سما: عشان مش موسوس زيك 

يزن: انا مش موسوس انا بخاف عليكي مش اكتر 

سما بتاخد نفس: خلاص ماشي انا همشي 

يزن؛ خلي بالك من نفسك 

*****************************


أميره بضحك: يخربيت عقلك يسما 

سما: اصل هو مش هيوافق غير كدا.. والمهم وافق ف الاخر 

امير: صح ده المهم 

سما: أليس عامله اي مع مازن 

أميره: تقربيا هما هيقضو الخطوبه بتاعتهم خناق بس لا و علي اي 

سما: اي؟ 

أميره: علي اتفه اتفه اتفه الحاجات

سما بضحك: عقلهم اصغر من لميس بنتي 

أميره: اه والله 

سما: رزان حبيبت خالتو عامله اي 

أميره: متعباني والله يسما 

سما: مش مشكله المهم هي كويسه 

أميره: بقا كدا 

وهما بيتكلمو بيطلعو علي السلم وسما راحه بتمسك في ترابزين السلم وهي بتكلم أميره ومش واخده بالها ايدها بتفلت وبتتكعبل 

أميره بصو*يت: سماااااااااااا




#البارت_18

#وقعت_في_حب_خادمتي_جزء_التاني


،وهما بيتكلمو بيطلعو علي السلم وسما بتمسك في ترابزين السلم وهي بتكلم أميره ومش وخده بالها ايدها بتفلت وبتقع 

أميره بصو*يت: سماااااا 

وقبل ماسما تقع من ع السلم شخص بيلحقها وبيسندها

أميره بخضه: سما.. سما انتي كويسه!؟ 

سما وقلبها يكاد يخرج من مكانه من كتر الخوف: اه.. اهه كويسه وبتلتف وراها تشوف مين الي نقذها 

سما بتفاجأ: قمر؟؟ 

قمر: انتي كويسه؟ 

سما: ايوا كويسه شكرا 

قمر بإبتسامة: متشكرنيش انا معملتش حاجه وبتسبهم وبتمشي 

أميره: معقول قمر الي انقذتك!!!؟ 

سما ومازلت متفاجاه: مش عارفه.. المهم متقوليش لي يزن حاجه ولا تجيبي سيره لي عشان انتي عارفه هيعمل وهيفضل يقولي انا قولت وانا كنت حاسس والكلام ده

أميره: متقلقيش مش هقول حاجه بس يلا نروح كفايه كدا 

سما: ايوا عشان تعبت شويه 

:-

ف العربيه 


أميره: بتفكري ف اي؟ 

سما: ف الي حصل من شويه.. صدفه غريبه ان قمر تكون موجود وف المكان ده بذات.... اي ده ثانيه واحده!! 

أميره بستغراب : في اي؟ 

سما: هي قمر كانت بتعمل اي هناك المكان ده لي ملابس ولعب الاطفال بس 

أميره: ايوا صح ممكن تكون عارف انك راحه هناك ف راحت وراكي؟ 

سما: تؤتؤ مظنش 

أميره: طيب هتكون بتعمل اي هناك؟ 

سما: انا عندي احساس او تخمين تاني 

أميره: اي هو

سما: مش عارفه بس ده احتمال بعيد اويي ان قمر تكون حامل 

أميره: ايي؟ حامل ازاي يسما 

سما: منا قولتلك احتمال بعيد بس ده احساسي وبعدين متكلمتش كلمتين ع بعض ومشيت بسرعه وده مش من عادت قمر حتي وشها باهت 

أميره: معقول يكون الي بتقولي صح 

سما: مش عارفه بس عندي احساس قوي بكدا 

اميره: انا عندي فكره نتاكد بيها 

سما: اي هي؟ 

أميره:*********

سما بضحك: انتي طلعتي سوسه 

أميره: انتي لسه عارفه؟ 

سما: لا بس بتأكديلي كل مره 

اميره بضحك: لا اتاكدي خالص 

*****************************


يزن: ياسين.. ياااسين.. انت يبني.. وبيلاحظ حاطت إيربودز فابيروح لعنده وبيشيلها

ياسين بعصبيه: في اي 

يزن: بنادي عليك بقالي ساعه 

ياسين وهو بيكمل تمرين: مسمعتش 

يزن: هتخلص امتي تمريناتك؟ 

ياسين ببرود: معرفش 

يزن بياخد نفس عميق؛ انت هتفضل كدا لحد امتي؟

ياسين: لحد كدا الي هو ازاي

يزن: انت مش شايف نفسك ياياسين ولا مش عايز تشوف؟ 

ياسين: يزن ياتتكلم بوضوح ياتسبني اخلص تمريناتي 

يزن بيسحب كرسي وبيقعد قدامه 

يزن: بما أن انك لسه بتحب قمر طلقتها لي؟ 

ياسين بخنقه: بعد اذنك يايزن مس عايز اتكلم ف الموضوع ده 

يزن: من ساعة ماطلقت قمر وانت متغير 180 درجه ومبقتش ياسين الي انا اعرفه ولا بقيت تقعد معانا ولا تكلم مع حد في العيلة واكن احنا الي قولنا ليك تطلقها 

ياسين بنرفزه؛ يووووه خلاص يايزن قولت مش عايز اتكلم ف الموضوع ده 

يزن بيقوم ويتجه لعند الباب وبيفتحه وقبل مايخرج 

يزن: تمام مش هكلمك ف الموضوع ده بس انت لو لسه بتحبها ياياسين رجعها انت في ايدك ترجعها ومحدش هيعترض وبيخرج ويسيبه 

ياسين بيتنهد و بيرجع راسه لورا بأرهاق وتعب 

*****************************


أميره: بس ده مش طريق البيت 

سما: انا عارفه هروح لي بابا المستشفى اشوفه الاول وبعدين نروح ده لو معندكيش مانع 

أميره: لا طبعاً وكمان اشوف عمو واسلم عليه 


:-


الممرضه: هو كان مستنيكي من بدري 

سما: طيب حالته اتحسنت ولا لسه زي ماهو 

الممرضه: للاسف حالته بتسوء اكتر من الاول 

سما ودموعها تنزل: يعني مفيش امل ان بابا يتحسن خالص؟ 

الممرضه: الدكتور هو الي يقدر يشرحلك اكتر مني 


أميره: اهدي يسما مينفعش تدخلي لي وانتي بالمنظر ده المفروض تكوني اقوي من كدا 

سما بعياط: انا مليش غيرو ياأميره هو الي فضلي من الدنيا 

اميره وطبطب عليها: ان شاءلله هيتحسن وهيقوم وهيبقا احسن من الاول 

سما: يارب يارب 

اميره: امسحي دموعك بقا ويلا ندخل 

سما بتمسح دموعها وبتدخل هي واميره 


:-


اشرف بفرحه: سما 

سما بتروح لي بتحضنه ومبتقدرش تمسك نفسها وبتعيط 

اشرف وهو يطبطب عليها وإيدو بتترعش ويتكلم بتعب: انا كويس يبنتي متعيطيش يحبيبتي 

سما بعياط: ايوا انت كويس يبابا وهتتحسن وتبقي زي الفل اي مش عايز تشوف حفيدك 

اشرف بإبتسامةبسيطه: عامله حبيبت جدو 

سما: هي كويسه وبتقولك شد حيلك ياجدو وقوم لينا بسلامه بقا 

اشرف: ان شاءلله يبنتي ان شاءلله 

أميره: الف سلامه عليك ياعمو 

اشرف: ازيك ياأميره مخدش بالي والله يبنتي 

أميره بإبتسامة: ولا يهمك ياعمو المهم عايزاك تقوم وتشد حيلك كدا 

اشرف: حاض..كح. كح. كح وبيفضل يكح جامد 

سما بخضه: بابا.. أميره نادي للدكتور 

أميره: حاضر حاضر 

سما: بابا خد اشرب 

اشرف: انا عايز اقولك علي حاجه يسما قبل ماامو*ت 

سما بعياط: بعد الشر عليك يبابا ومتقولش حاجه انا مش عايزه اعرف حاجه 

اشرف بتعب: حامد يسما.. حامد هو الي يعرف الحقيقه بتاعت مو*ت امك.. ساميحيني يسما ساميحيني يبنتي حقك عليا

سما بعياط: ششش متقولش حاجه انا مسمحاك يبابا..... فيييييين الدكتوررررررررررررر 

اشرف بيمسك وجهها ويفضل ينظرلها لي لحظات وبيغمض عينه 

سما: بابا.. بااابا.. بابا رد عليا.. باااااباااا يبااابااااااععععااااا 

وبيدخل الدكتور وبيشيلها من عليه 

وبيحاول يعمل انعاش للقلب بس كان أمر الله نفذ 

الدكتور بحزن: البقاء لله شدو حيلكم 

سما بنهيار: لاااا بااااباااااااععااااا وبتفضل تعيط واميره جنبها بتعيط وبتتصل بي يزن 


أميره بعياط: الو يزن 

_يزن بخضه: في اي يااميره مالك

اميره: عمو اشرف وبتعيط

_يزن: مالو عمي 

أميره بعياط: ما*ت 


#البارت_19

#وقعت_في_حب_خادمتي_جزء_التاني

بيد*فنو اشرف وبياخدو العزا

يزن: خلاص كفايه يسما عشان خاطري لو عمي عايش اكيد مكنش هيحب يشوفك كدا 

سما بنهيار: قلبي وجعني اوي يايزن مش قادره اصدق اني بابا ما*ت خلاص مش هشوفو تاني انا مليش غيرو ف الدنيا 


يزن: هو دلوقتي في مكان افضل بكتير وغير كل ده مرتاح ولا انتي كان عجبك وهو بيتعذب في المرض 

سما بعياط وشهقه: لا 

يزن: يبقا تبطلي عياط عشانه وعشان الي ف بطنك هو دلوقتي محتاج الدعاء وتقرأي لي قرأن مش عياط

سما: حاضر 

يزن بيمسح دموعها:قومي اغسلي وشك وارتاحي شويه 

سما:حاضر انا فعلا محتاجه ارتاح 


وهي طالعه بتقابل حامد نازل 

حامد:البقاء لله يبنتي شدي حيلك 

سما بتهز لي راسه بتعب وكانت طلعه 

حامد: استني يسما انا كنت عايزك في موضوع 

سما: دلوقتي؟ 

حامد: انا عارف الوقت مينفعش وخصوصا دلوقتي بس عشان روح اشرف ترتاح 

سما: حضرتك قصدك علي موضوع ماما؟ 

حامد: اه بصي يبنتي ال... وبتقاطعه 

سما: لو سمحت ياعمي مش عايزه افتح الموضوع ده ومش عايزه اعرف حاجه خالص انا مش عايزه اخسر جوزي او حد تاني عشان موضوع قديم ولو علي ماما فهي عارفه انا بحبها قد اي وربنا يرحمها عن اذنك وبتطلع 


***************************بعد مرور سنه وخمس شهور


تميم وبيشد في هدوم سما: ماامي.. مامي 

سما: نعم ياتميم 

تميم: هنلوح عند ألتو أميله امتي

(هنروح عند خالتو أميره امتي) 

سما: حاضر يحبيبي بلبس أختك وهنروح هي فين اختك لميس 

تميم: مس عارف(مش) 

سما: يزن يايزن يلا يايزن هنتأخر كدا 

يزن بيطلع من الحمام وهو  وبيقفل القميص بتاعه 

يزن: استني هنشف شعري علي طول مش هتأخر 

سما: طيب خلي بالك من أبرار اعقبال مااشوف لميس 

يزن: حاضر.. ويشيل تميم يقعدو جنبها... قعد جنبها لحد مااسرح شعري ياتيمو 

تميم: حاضل (حاضر) 

:-


سما: خلصتي ياميسو 

لميس: اه يامامي خلصت 

سما: طيب يلا يحبيبتي 

لميس: انا هاخد معايا ال إيباد 

سما: لي احنا مش هنتأخر هنحضر عيد ميلاد انكل انس وهنيجي ع طول 

لميس: اوكي 


يزن وهو شايل أبرار و ماسك في أيدو تميم 

يزن: ها خلتصو 

سما: ايوا.. فين عمي وياسين 

ياسين: احنا موجودين اهو يلا 

يزن: يلا 

والكل بيخرجو 

*****************************

بيوصلو وبيسلمو علي بعض وبيعيدو انس 


أنس بيروح لي أميره وبيحاوطها من وسط*ها 

انس: انهارده اميره ادتني احلي مفاجأه وان هي هتجيب لي رزان اخ 

الكل بيفرح 

سما بفرحه: ألف مبروك ياميرو يحيببتي 

أميره: الله يبارك فيكي اعقبالك 

سما: لا كفايه كدا اويي تلاته زي الفل ربنا يخليهملي 

أميره بضحك: يارب يحبيبي 

والكل بيبارك ليها 

سما لحظت غياب لميس بدور عليها مش بتلاقيها

سما: يزن.. يزن... تعالي

يزن بيروح ليها  

يزن: نعم 

سما: شفت لميس؟

يزن: كانت هنا من شويه سبتها و روحت مع تميم الحمام 

سما بقلق: انا دورت عليها ملقتهاش 

يزن: ازاي اكيد هنا او هنا متقلقيش 

سما: والله دورت عليها ملقتهاش 

يزن: اهدي بس هندور عليها تاني 

ياسين: في اي سما بتعيط لي 

يزن: مش لقين لميس 

ياسين: يعني اي.. وازاي

سما بعياط: مش عارفه ياربي راحت فين بس. 

اميره: اهدي يسما اكيد هتلاقيها انتي عارفه لميس مش بتحب الدوشه والازعاج وبتحب تقعد لوحدها 

انس: تعالو ندور عليها تاني 

سما: عمي خد أبرار وخلي بالك من تميم اعقبال ماادور عليها 

حامد: حاضر يبنتي ان شاءلله هتلاقوها 


سما: انا هدور عليها بره وانت دور عليها هنا والناحيه التانيه من البيت يايزن 

يزن: تمام

انس: استني هاجي معاك يايزن 

يزن: ماشي

أميره: وانا جايه معاكي يسما 

سما: لا خليكي انتي حامل 

ياسين: استني انا هاجي 

سما: تمام

وبيفضلو يدورو عليها بس مفيش أثر ليها 


سما بعياط: هتكون راحت فين بس  

ياسين: اهدي يسما طيب هنلاقيها هنلاقيها 

سما: هنلاقيها فين ياسين دورنا ف كل مكان وانس ويزن دور عليها برضو ومفيش حاجه

ياسين بيلاحظ لميس واقفه مع واحده وشيله طفل في ايدها 

سما بتلاقي شارد 

سما: ياسين في حاجه؟ 

ياسين: ششش انا لقيت لميس 

سما بلهفه: فين.. فين 

ياسين بيخدها وبيروح لعندهم

سما: لمييييييس 

لميس بتتلفت ليها: مامي 

سما بعصبيه: انتي بتعملي اي هنا ومين الي واقفه معاها دي؟؟ 

لميس: مامي ممكن تهدي شويه 

سما: بقولك بتعملي اي و بتتلفت ليها.. وبزعيق انت مين انتي و عايزه اي من بنتي 

ياسين بعصبيه: بصلها و ردي عليهاااا 

سما بتمسك دراعها وبتلفها ليها 

سما بتفاجأ: قمر؟ 

ياسين: انتي بتعملي اي هنا يقمر؟ 

قمر بتنظر للاسفل: كنت... وبتقاطعها سما

لميس: ده الي كنت عايزه اقولهولك يامامي  اني كنت واقفه مع طنط قمر قابلتها بالصدفه وانا بتمشي وااه صح شوفتي ابن طنط قمر

ياسين بصدمه: ابن قمر؟؟؟ 



#البارت_20_والاخير ✨

#وقعت_ف_حب_خادمتي_جزء_التاني 

ياسين بصدمه: ابن قمر!! وينظر لي قمر بدهشه 

سما بندهاش وبإبتسامه: ابنك ياقمر؟؟؟ 

قمر بإرتباك: ايوا بعد اذنكو 

ياسين بيمسكها من دراعها بهدوا وبيرجعها لي 

ياسين: ابنك بالتبني صح؟ 

قمر: لا ابني حقيقي 

ياسين ويعقد حاجبه: ابنك الحقيقي!! 

سما بتاخد لميس وبيمشو ويسبوهم 

قمر: ياسين سبني 

ياسين؛ انتي اتجوزتي تاني؟؟ 

قمر بتنظر لي عيونه اويي 

ياسين وهو مازل ينظر لي عيونها وهو بيحاول يشبع منها: قمر جاوبي 

قمر: لا ده ابني انا و.و..بتبلع ريقها 

ياسين: و مين؟ 

قمر: وانت 

ياسين ويظهر علي وجهه علامات الاستغراب وتعجب: انا!!.. ازاي؟ 

قمر بدموع: بعد ماانت طلقتني وسبتني تعبت ولمه روحت كشفت طلعت حامل 

ياسين بعد تصديق الي سمعه: حامل ازاي وانتي.... وبتقاطعه

قمر: حاملي كان صعب وخطير يعني كان احتمال 80 ف الميه الحمل مكنش هستمر بس استمر أرادة ربنا و ولدت بس معاناه وعذاب اتعذبت كتير اويي عشان اخلي حملي يستمر بس ودموعها بتنزل 

ياسين ينظر لي ابنه ويترسم علي وجهه ابتسامه: يعني ده ابني!! انا بقيت اب؟؟  

قمر: ايوا اب من سنه 

ياسين بيخدو ويشيلو ويحض*نه ويدفن وجهه في بحب وهو يستنشق رائحته اول مره يحس بالشعور ده 

ثم ينظر لي قمر 

ياسين: يعني انتي كنتي حامل ومقولتليش؟؟ 

قمر: فاكر لمه اتصلت بيك؟ ورديت عليا ب أبشع اسلوب حتي متدنيش فرصه اتكلم واقفلت السكه ف وشي.. فاكر؟؟  اهو المكلمه دي كنت هقولك اني حامل... وكمان اتصلت ب سما وهي ردت عليا بصراحه وكلمتني وكنت بعتذرلها وكنت برضو هقولها اني حامل بس ازاي انت اول ماعرفت خد منها الفون وقفلت السكه من ساعتها انا خد عهد علي نفسي اني مستحيل ألجألك في حاجه حتي لو همو*ت 

ياسين: لا رد

قمر: مفيش حاجه تقولها مش كدا؟ ع العموم الي حصل حصل خلاص وبتاخد نفس عميق وبتاخد منه ابنها 

ياسين: اسمه اي؟ 

قمر: ريان

ياسين بإبتسامة: ريان.!! 

قمر: ده الاسم الي اخترناه قبل مانتجوز وكنا ناوين نسمي سوا بس... وبتتنهد.. الوقت أتاخر وكانت ماشيه 

ياسين: انتي راحه فين 

قمر: مروحه 

ياسين: بس انتي هترجعي معايا البيت 

قمر: بصفتي اي طلقتك؟ 

ياسين: هترجعي بصفتك مراتي انا طلقتك مره واحده بس 

قمر: بس انا مش عايزه ارجع البيت الي اطرد منه والكل ف بيكرهني حتي انت وبعدين انتو اكيد عايشين حياه مرتاحه من غير مشاكل ولا وجع دماغ واكتر واحد مرتاح اكيد انت 

ياسين: انا اكتر واحد كنت بعاني ف غيابك يقمر ال سنتين الي عده دول كانو اوحش سنتين ف حياتي من غيرك 

قمر بدموع: ياسين انت مش عايز ترجعني عشان بتحبني او عشان عايزني انت عايز ترجعني عشان ابنك بس متخفش انا مش هعمل زي باقي الستات واقولك محاكم والكلام ده الوقت الي عايز تشوف في ابنك تعالي وانت عارف البيت ميتوهش 

ياسين بيقدم خطوتين ويقف قدامها: انا عايزك انتي وابني يقمر انا حياتي من غيرك ملهاش قيمه ولا معني عايش ومش عايش 

قمر بتنظرله جامد 

ياسين: وحيات اغلي حاجه عندي والي هي انتو  انا بحبك يقمر  وعرفت ده لمه بعدي عني 

قمر بعياط : ومرجعتش لي من بدري لي دلوقتي؟؟ 

ياسين: عشان غبي.. غبي كنت بكابر علي الفاضي وبياخدها في حضنه 

قمر بعياط اكتر: وانا بحبك ياياسين والسنين دول كانو اسوا سنين مرت ف حياتي 

ياسين : انا اسف يقمر سامحيني 

قمر بعياط وشهقه: وانا كمان اسفه ياياسين 

وبيفضلو حضنين بعض لي دقايق

ياسين بيخرجها من حضنه وبيمسح دموعها وبيمسك ايدها 

قمر: رايحين فين

ياسين: هنرجع بيتنا 

قمر: طيب و.... 

ياسين: كلهم هينبسطو لمه يشوفوكي صدقيني 

قمر بإبتسامه بتهز راسها 


:-


ياسين بيدخل وهو ماسك ايد قمر وشايل ريان ف ايدو التانيه 


حامد بيقرب منهم 

قمر: عمي انا... وبيقاطعها 

حامد بإبتسامة: اهلا بيكي من جديد يبنتي وانا عايز اقولك اننا كلنا نسينا الماضي 

قمر: بس ف حد لازم اعتذرله حتي ونسي.. وبتروح لعند سما 

قمر: انا اسفه يسما ع كل حاجه حصلت معاكي بسببي ع المشاكل الي عملتهالك اسف ع كل ده بتمني تسامحيني 

سما بإبتسامة: احنا اخوات يقمر وبعدين زي ماعمي قالك احنا نسينا الماضي خلاص 

قمر بتحضنها: بجد انتي اطيب حد قابلته في حياتي كلها حرفيا 

سما بإبتسامة: مقولتليش الكتكوت اسمه اي 

قمر بضحك: ريان 

سما بتشيله وتلعب معاه والكل بيستقبل قمر بحب ويضحكو مع بعض ويهزرو 


**************************بعد 18سنه 


أبرار: مامي.. مامي 

سما: نعم ياأبرار 

أبرار بعصبيه: بصي لو مقولتيش لي طنط قمر تلم ابنها مش هيحصل خير

سما بتشيل النضاره: مين فيهم

أبرار: مين يعني البارد ريان 

سما: طيب ماتقوليلها هي 

أبرار: كل ماقولها تقولي هو معاه حق 

سما: لي هو عملك اي 

أبرار بتاخد نفس عميق : بيقولي يمراتي المستقبليه

سما بضحك: عشان كدا 

أبرار بنرفزه: اه عشان قليل الادب 

سما: حاضر هقوله ميقولكيش كدا تاني 

أبرار: طيب  انا هورح الدرس بتاعي 

سما: ماشي يحبيبتي خلي بالك من نفسك 

وهي بتطلع تميم كان داخل وبيضر*بها علي قفاها

أبرار: يا حيوا*ن و ربنا منا سيباك ياتميم 

تميم بيضحك وبيجري وهي بتجري وراه 

سما: بس يعيال.. وانتي ياابرار مش كان وراكي درس 

أبرار: مش مهم الدرس اخد حقي الاول وبتفضل تجري وراه 

سما: يختيييي هتجنونوني


لميس كانت دخله ومعاها كوبايه قهوه 

لميس: القهوه يامامي 

سما: تسلم ايدك يحبيبتي 

لميس: هما بيجرو ورا بعض كدا لي 

سما: العاده بتاعتهم 

لميس: امم وبتمسك فونها 

سما؛ اخبار الجامعه اي 

لميس: زي الفل 


أميره وانس بيدخلو وكان معاهم رزان و ريناد 

تميم اول ما بيشوف رزان وبيقف ويعدل نفسه تاني 

أبرار: وقفت لي وبتنظر وراها...اههه وبتغمزله 

تميم بيبرقلها 

أبرار: هيح يعيني ع الحب 

سما بفرحه: أميره وبتقوم تسلم عليها 

وقمر بتجي هي وادم و ريان وبتسلم عليهم وبيقعدو  كلهم 

ويزن و ياسين بيرجعو من الشغل 

أبرار: بابي وصل 

يزن: اي المفاجأه دي 

انس: يااا عجزت يايزن 

يزن: انا عجزت وانت لا 

انس: لا انا لسه شباب 

ياسين بضحك: بس يعجوز منك لي 

انس: لي وانت عندك كام. يا شب 

ياسين: يعني 39 بس 

كلهم بيضحكو 

يزن: الله يرحمه بابا كان دايما بيقولي مفيش اسرع من الزمن وفعلا والله 


انس: الله يرحمه.. اي اخبار الشركه 

ياسين: كويسه الحمدلله

وبيكلمو ويهزرو مع بعض 

وبيعدي اليوم وانس واميره بيمشو وكل بيطلع الاوضه بتاعته 


:-


سما: مج الاسبرسو بتاعك 

يزن بيخدها منها وبيبو*س ايدها: تسلم ايدك 

سما حساك تعبان انهارده مرهق 

يزن: اهه والله عضمي بيوجعني انهارده اويي من المستشفى للشركه 

سما: شكلك عجزت زي ماانس قال يايزن 

يزن: لا ميغركيش ده انا جامد اويي 

سما بضحك: ماشي يجامد 

يزن بيضمها لي: يااااه يا سما العيال كبرت والعمر جري بسرعه اويي 

سما: عارف انا لسه فاكره اول يوم جيت اشتغلت في هنا واكنه لسه حاصل امبارح  

يزن: وانا فاكر اول يوم شفتك في وشفت عيونك الي غرقتني و وقعت ومعرفتش اقوم من بعدها 

سما: انتي لسه بتحبني يايزن 

يزن: لسه بحبك؟؟ ده انا كل يوم حبي ليكي بيزيد عن اليوم الي قابله لدرجه غريبه هفضل احبك لحد ماامو*ت

سما بتضع اصبعها ع شفا*فيه: ششششش متقولش كدا تاني ربنا يخليك ليا 

يزن: ويخليكي ليا ♥


✨النهايه✨


رايكم يحبيبي ♥🫶🏻


#Farah_Alkasass







تعليقات

التنقل السريع