رواية روح سكنت القاتل الفصل الثاني2 بقلم بسنت عبد القادر
رواية روح سكنت القاتل الفصل الثاني2 بقلم بسنت عبد القادر
رواية روح سكنت القاتل الفصل الثاني2 حصريه
"أَيَدري الرَبعُ أَيَّ دَمٍ أَراقاوَأَيَّ قُلوبِ هَذا الرَكبِ شاقالَنا وَلِأَهلِهِ أَبَداً قُلوبٌتَلاقى في جُسومٍ ما تَلاقىوَما عَفَتِ الرِياحُ لَهُ مَحَلّاًعَفاهُ مَن حَدا بِهِمِ وَساقافَلَيتَ هَوى الأَحِبَّةِ كانَ عَدلاًفَحَمَّلَ كُلَّ قَلبٍ ما أَطاقا "
— المتنبي
صعق دياب و قال بدهشة :
انتِ ، انتِ كنتي تعرفي أبويا ؟!
قالت نوربانو بحزن :
ايوا كنت صغيرة ، عماد الدين كان عايز أمي بالعافية بعد ما جوزها مات ، خطفها و اغتصبها و قدرت تهرب منه سنين ، وعدها أنه هيجيب حقها بس هو مشوفتهوش تاني ، عماد خطفني و عذب ماما قدامي لحد ما ماتت
بكت نوربانو وقالت بغضب :
شوفته و هو بيضربها جامد ، بالكورباج و الحديد و برجليه فضل يضرب فيها لحد ما ماتت و فضل سايب جثتها لحد لما بقت عدم و داس عليه بي جزمته و بدأ يعذب فيا أنا كمان ، فقد النطق بدأ يعلمني القراية و الكاتبة اجبار عشان افهمه ، هي ديه كل حكايتي ، أنا افتكرتك هو
قال دياب ببرود :
لا أنا أبنه ، بصي يا ذات لامعة المرآة ، أنا هجيبلك حقك و هتخدي ميراثك و هو خليكي تشوفي بعينك و أنا بعذب فيه
قالت نوربانو برعب :
لا لا مش عايزة حاجة منه ، مش عايزة اشوفه
قال دياب ببرود :
متخفيش ، طول ما أنا جنبك محدش يقدر يعملك حاجة و حقك هيجيلك ، سلام يا ذات لامعة المرآة
قالت نوربانو بحرج :
شكراً
قال دياب ببرود :
العفو
خرج دياب و نزل من علي الدرج و توجه إلي مكتبه و قال و هو ينظر الي صورة عماد الدين بسخرية :
ده أنت حيوان مش بني أدم ، ثانية ثانية ده أنت لو طلعت كمان مشارك معاهم في الحصل زمان ، ده أنا هحسبك الطاق الف ، بس أنا سايبك تنبسط لحد لما اجيبك نتحاسب علي حاجة ، حاجة و كله علي الهادي ، ده أنا محضرلك حتة Program هايل يا عماد ، هايل .
______________________
بعد مرور شهرين :
كان دياب نادراً ما يأتي الي نوربانو ، كانت تتلقي العلاج و تحسنت كثيراً و بدأت تمشي نوعاً ما ، احضر لها معلمين للغة العربية و الانجليزية و معلمة حتي تتعلم الEtiquee
طلب لها عن طريق الإنترنت ملابس للنوم و ملابس داخلية و ملابس للخروج و احذية و عطور ، لم يعلم لما يفعل كل هذا ولكن أحس أنها مسؤولية ، خاص أن هي تعلم والده و هذا ما جعل قلبه يرق بنسبة واحد في ١٠٠٪
______________________
في تمام الساعة ١٢ منتصف الليل :
كان هناك ٣ اشخاص مربطين في سرداب ما و هنا كان يدندن دياب اغنية Jar of hearts بصوته العذب :
I know I can't take one more step towards you
'Cause all that's waiting is regret
Don't you know I'm not your ghost anymore
You lost the love I loved the most
I learned to live half alive
And now you want me one more time
And who do you think you are?
Runnin' 'round leaving scars
Collecting your jar of hearts
And tearing love apart
You're gonna catch a cold
From the ice inside your soul
So don't come back for me
Who do you think you are?
I hear you're asking all around
If I am anywhere to be found
But I have grown too strong
To ever fall back in your arms
And I've learned to live half alive
And now you want me one more time
And who do you think you are?
Runnin' 'round leaving scars
Collecting your jar of hearts
And tearing love apart
You're gonna catch a cold
From the ice inside your soul
So don't come back for me
Who do you think you are?
And it took so long just to feel alright
Remember how to put back the light in my eyes
I wish I had missed the first time that we kissed
'Cause you broke all your promises
And now you're back
You don't get to get me back
And who do you think you are?
Runnin' 'round leaving scars
Collecting your jar of hearts
And tearing love apart
You're gonna catch a cold
From the ice inside your soul
So don't come back for me
Don't come back at all
And who do you think you are?
Runnin' 'round leaving scars
Collecting your jar of hearts
Tearing love apart
You're gonna catch a cold
From the ice inside your soul
Don't come back for me
Don't come back at all
Who do you think you are?
Who do you think you are?
Who do you think you are
أعلم أنه لا يمكنني اتخاذ خطوة أخرى تجاهك
'تسبب كل ذلك في انتظار والأسف
لا تعرف أنني لست شبحك بعد الآن
لقد فقدت الحب الذي أحببته أكثر
تعلمت أن أعيش نصف على قيد الحياة
والآن تريدني مرة أخرى
من تحسب نفسك؟
Runnin '' ترك ندوب
جمع جرة القلوب الخاصة بك
وتمزيق الحب
سوف تصاب بمرض البرد
من الجليد داخل روحك
لذا لا تعود من أجلي
من تظن نفسك؟
سمعت أنك تسأل في كل مكان
إذا كنت في أي مكان يمكن العثور عليه
لكني أصبحت أقوى من اللازم
من أي وقت مضى إلى الوراء بين ذراعيك
وتعلمت أن أعيش نصف على قيد الحياة
والآن تريدني مرة أخرى
من تحسب نفسك؟
Runnin '' ترك ندوب
جمع جرة القلوب الخاصة بك
وتمزيق الحب
سوف تصاب بمرض البرد
من الجليد داخل روحك
لذا لا تعود من أجلي
من تظن نفسك؟
واستغرق الأمر وقتًا طويلاً حتى أشعر أنك بخير
تذكر كيف تعيد الضوء في عيني
أتمنى لو فاتني المرة الأولى التي قبلنا فيها
لأنك حنثت بكل وعودك
والآن عدت
لا يمكنك استعادتي
من تحسب نفسك؟
Runnin '' ترك ندوب
جمع جرة القلوب الخاصة بك
وتمزيق الحب
سوف تصاب بمرض البرد
من الجليد داخل روحك
لذا لا تعود من أجلي
لا تعود على الإطلاق
من تحسب نفسك؟
Runnin '' ترك ندوب
جمع جرة القلوب الخاصة بك
تمزيق الحب
سوف تصاب بمرض البرد
من الجليد داخل روحك
لا تعود من أجلي
لا تعود على الإطلاق
من تظن نفسك؟
من تظن نفسك؟
من تظن نفسك ؟!
قال عماد الدين. برعب :
لا مستحيل أنا موقعت تحت ايدك
قال دياب بطريقة مسرحية دراميا :
أهلاً وسهلاً بك في مسرحية بتاعتي يا عماد انا متأكد انت و إلي يتشدلك هتعجبكم .
قالت الفت برعب :
طب أحنا ملنا أنا و بنتي ، هو إلي عمل كدة نتحاسب معاه ليه ؟!
قال عماد بغضب :
يا غدارة يا كلبة فلوس
قالت نورهان برعب :
مامي أنا خايفة
صفق دياب و قال بحكمة :
جميل أوي ، أن اتفرج علي عيلتك و هي بتبيعك
قال عماد برعب :
خد فلوسي كلها بس سبنا نعيش
قال دياب بملل :
عرض مغري الصراحة ، بس أنت غلطاتك كتير أكتر من الفلوس إلي عندك
هنا قال دخلوها و هنا جاءت نوربانو و هي تقف علي رجليها ثم أمر الحرس بأن يفكوا الأربطة من علي أعينهم و هنا شهقت الفت و هي تنظر بدهشة و هنا قال عماد بدهشة :
إزاي ديه ، ديه مشلولة مش هتمشي تاني ، أنت جايب واحدة شابها و عايز تلعب باعصابي صح ، ديه زمانها ماتت و جثتها عفنت
قال دياب ببرود :
اسكت مش ربنا قدلها عمر جديد ، مش أنا و أنا جي أقتلك ، من كتر سربعتك نسيت باب السرداب
و هنا أمسكت نوربانو يد دياب و هنا قال دياب ببرود :
بطلي خوف يا ذات لامعة المرآة
قال عماد الدين بغضب :
بتحمي فيه ، ده هيموتك زينا لو كنت إلي بعمله فيكي كوم هو إلي هيعمله فيكي كوم تاني
شهق دياب و قال بسخرية :
أنا يا بني ، العصايا ها ، بس عايزة الحديد بتاعها يكون متين
قال عماد الدين برعب :
هتعمل ايه ؟!
قال دياب ببرود :
مش بقولك غلطاتك كتير ، أول غلطة هتعكب عليها يا عمدة ، هاتوا نفس الكرسي إلي كانت قاعدة عليه
صرخ عماد و هو يقاوم و ربطه و هو يحاول الفرار و هنا قال دياب ببرود :
مش كنت شلتها ، جرب بقي أن مش أنك تتشل لا أن عضمك يتكسر
و بدأ دياب يضرب كل قوة علي رجل عماظ ، صرخت الجميع عدا نوربانو التي صدمت من كم ما يحدث ، كان دياب يضرب بقوة حتي بدأ الدماء علي ملابسه و وجه و صراخ عماد مرعب و الفت تبكي هس و نورهان هنا مسح دياب وجه كن دماء عماد و قال بشمئزاز :
دم زفر
قال دياب ببرود :
أول غلطة اتعقبت عليها يا عمدة نخش علي الغلطة التانية
هنا اخرج دياب اوراق و قلم و هنا قال دياب :
أمضي يا عمدة أن كل أملاك تروح لي نوربانو و أن تعترف و الورق التاني ، اقرار بالاثبات النسب
قال عماد بغضب و هو يتوجع :
موتني أحسن محدش هياخد جنيه
قال دياب برود :
تؤ تؤ تؤ ، غلطة تانية ، طب دلوقتي أنا كسرتلك رجلك و لسة فيك صحة تناهد إيه رأيك لو نبطر رجلك خالص
شهق الجميع و هنا قال عماد برعب :
لا أنت مش هتعمل كدة
قال دياب ببرود :
مشكلتك يا عمدة أنك مش قاريني كويس ، الشنيورررر
قال عماد برعب :
لا خلاص ، همضي ، همضي
قال دياب ببرود :
أمضي يا عمدة ، أمضي
و بالفعل مضي تنازل علي كل الأموال و هنا قال دياب ببرود :
كدة كل الفلوس بالفيلا بكل حاحة ملكها مع إقرار اثبات النسب
قالت الفت برعب :
ادتها كل حاجة
قال دياب ببرود :
أه و هي عشان مش هيبقي حلتكم اللضة ، اشترتلكم شقة في حارة في العشوائيات ، هتعقدوا فيها
قالت نورهان بغل :
مستحيل الفلوس ديه مش حقها
قال دياب ببرود :
ليه العصبية ياةنونو ، لما تكلمي مع ستك و تاج راسك كلميهل عدل ، إيه يا نونو مش هتعرفي تجيي فلوس ، اشتغل و اكسبي من عرق جبينك ، خليكم بقي اقعدين في السرداب ، يخشلكمم أكل يوم أه و يوم لا و ريحتكم تطلع ، متخفش يا عمدة هجبلك دكتور من عيادة بير سلم عجب ، ذات لامعة المرآة تعيش و تتمتع بفلوسك
هنا قال دياب مجددا :
عماد
نظر له عماد و هي يبكي و هنا قال دياب :
نوربانو قالتلي أن أمها راحت لي محامي كدة قبل ما تخطفها لو طلعت ورا الموضوع ده ، إلي أنت شوفته ده كان تسخين الجي هيبقي الماتش النهائي ، رجع نفسك كدة و تصور لو أنت فعلاً ليك يد في الحوار ده هيحصلك إيه أكتر من كدة
كان عماد ينظر اليه برعب و ثم نظر إلي نوربانو بغل قلب دياب عينه و نظر نوربانو و جدها انفضلت علي وقع و اغشي عليها وقعت بين يديه و هنا قال دياب ببرود :
قلبك رهيف أوي يا ذات لامعة المرآة
ثم خرج و هو يسمع التوسلات و صراخ و بكاء من في السرداب .
يتبع
علشان يصلكم تكملة الروايه لازم عمل انضمام لقناة التليجرام اضغط هناااااااا علشان يوصلكم اشعار بالنشر فورا
الرواية كامله من البدايه من هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا