القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حبي الابدي البارت السادس6 بقلم نيرة عبد الغني



رواية حبي الابدي البارت السادس6 بقلم نيرة عبد الغني 






رواية حبي الابدي البارت السادس6 بقلم نيرة عبد الغني 


 ** البارت السادس**

                          #بقلمى نيره عبد الغنى#


ادم/ السلام عليكم


&/ وعليكم السلام .. اذيك يابنى الحمدلله


ادم/ انا بخير الحمدلله يا استاذ محمد كنت عايز كلم حضرتك فى موضوع 


محمد والد ورد/ يستاهل الحمد يابني اتفضل


ادم/ في اجتماع بكره في القاهره ومدته تلات ايام وكنت عايز اخد الانسه ورد معايا الاجتماع لأنها شاطره وممتازه فى شغلها واتمنى حضرتك مترفضش طلبى


محمد/ بص يابنى انا لو كنت حسيت انك ممكن تأذى بنتى مكنتش هوافق ابعتها معاك


ادم بفرح/ يعنى افهم ان حضرتك موافق


محمد/ طلاما دا بخصوص الشغل بس انا اتمنى انك توعدنى وعد


ادم/ وعد ايه


محمد/ اوعدنى انك هتخلى بالك من بنتى وتبقا تحت نظرك طول الوقت وترجعهالى سالمه دي امانه في رقبتك انا اول مره ابعتها لمكان لوحدها


ادم/ اطمن يا عمي انا هرجعهالك سالمه وانا اوعدك بكده وبعدين هي مش لوحدها انا معاها وانا مش هخلف بوعدي ثق فيا


محمد/ انا واثق فيك يا بني علشان كده هبعت بنتي معاك وانا مطمن 


** بعد انتهاء المكالمه اللي بين ادم ووالد ورد


ادم/ ابعتيلي الانسه ورد على مكتبي


السكرتيره/ حاضر استاذ ادم.          " الباب يدق"


ادم/ اتفضلي يا ورد


ادم/ انسه ورد جهزي نفسك لسفرية بكره الساعه ٨ الصبح انا هاجي اخدك من البي


ورد بأستغراب/ ايوه بس انا قولت لحضرتك ان اهلي مش هيوافقم


ادم/ انا كلمت والدك وهو وافق


ورد بفرح/ بجد انا مبسوطه اووي انى هسافر معاك.. بصت لأدم وقالت .. هو ايه اللي قولته ده


ورد/ انا اقصد انى مبسوطه علشان هسافر القاهره


ادم بضحك/ هههههه تمام جهزي نفسك


ورد واقفه وسرحانه في ادم وهو بيضحك/ يخربيتك وانت قمر كده بضحكتك اللي هتوديني في داهيه دي


ادم سمع ورد بس قال/ بتقولي حاجه


ورد/ هاا لأ لأ مش بقول استاذ ادم هو انت فيك حاجه النهارده غريبه هو انت تعبان


ادم/ لأ ... تقصدي ايه


ورد/ عايز الصراحه


ادم وقف قصاد ورد وقال/ اكيد 


ورد/ انا اول مره من لما جيت الشركه اشوفك بتضحك انا كنت مفكره لحد دلوقت انك الاستاذ الغاضب


ادم بضحك/ الاستاذ الغاضب ههههه للدرجادي انتي كنتي شايفاني كده 


ورد بضحك/ الصراحه ايوه علطول مدايق بس لما شوفت ضحكتك اللي هتاخد منك حته دي نصيحه مني خليك كده علطول 


ورد بصدمه/ هو ايه اللي انتي قولتيه ده يا ورد 


ادم قرب من ورد وقال/ انتي قولتي ايه


ورد/ انا اسفه قولت كلام مينفعش اقوله


ادم وهو پاصص في عيون ورد/ متتأسفيش انتي مقولتيش حاجه غلط


* كل واحد باصص في عيون التاني وراحوا لعالم تانى.        ..بعد وقت..


ورد بحب وابتسامه/ ااحم عن اذنك ورايا شغل


ادم بضحك/ اتفضلي بس متنسيش بكره السفريه


* خرجت ورد من المكتب 


ادم/ ااااااااخ بحبك يا وردتي


* بعد وقت كل واحد روح بيته


زينب والدة ورد/ جهزتي شنتطك يا بنتي


ورد/ ايوه يا حبيبتي جهزت كل حاجه


زينب/ انا قلقانه عليكي يا بنتي


قاطعها احمد/ متقلقيش يا زوزا انتي بس اللي مكبره الموضوع بعدين ورد مش هتبقا لوحدها ادم هيكون معاها


* تاني يوم 


ورد/ انا نازله يا حبيبتي


زينب/ تروحي وترجعي بالسلامه


احمد/ خلي بالك من نفسك يا حبيبتي


زينب/ ابقي طمنيني عليكي علطول


ورد/ حاضر يا ماما متقلقيش عليا يا حبيبتي


محمد/ يلا يا ورد علشان ادم وصل تحت


ورد/ ماشي يا حبيبي


* عند ادم


محمد/ خلي بالك منها يا بني دي طايشه 


ورد بحزن مصطنع/ كده يا بابا


ادم بضحك/ متقلقوش ورد في عيني 


* ركبوا العربيه هما الاتنين


* مع السلامه يا ولاد.        *بعد وقت*


*في الطريق 


ورد في سرها/ انا جعانه اوووي يارتني كنت سمعت كلام ماما واخدت اكل معايا 


بعد وقت*


ورد/ ايه الزهق ده احنا هنفضل ساكتين كده طول الطريق


ادم/ بتقولي حاجه يا ورد


ورد/ ها لا مش بقول


ادم/ على فكره احنا مش هنقعد في فندق


ورد بأستغراب/ المعنى


ادم/ انا عندي بيت في القاهره هنقعد فيه


ورد بأنفعال/ ايه الكلام اللي بتقوله ده عايزني اقعد معاك في بيت لوحدنا مينفعش خالص يا استاذ ادم انا مستحيل اوافق علي حاجه زي كده


ادم/ خلصتي كلام ممكن تسمعيني للاخر... احنا مش هنقعد لوحدنا هنالك في الداده فاطمه واخويا سليم الداده فاطمه هي اللي مربياني انا وسليم


ورد/ بس مينفعش كده


ادم/ شيلي التفكير السلبي ده من راسك يا ورد انا مش هقتلك يعني


** في منزل كبير في القاهره يظهر عليه الجمال ... يظهر شاب نائم في غرفته 


* يدق الباب و يدق الباب


&/ انت لسه نايم يابني بقالي اكتر من خمس مرات بصحي فيك


&/ معلشي يا داده فاطمه سيبيني انام كمان شويه


الداده فاطمه/ يا سليم يا بني اخوك ادم زمانه على وصول


ويقاطعها سليم بفرح/ ايه ادم جاى بجد عرفتى الزاي وليه مقاليمقاليش انه هو جاي


الداده فاطمه/ يابني ه اتصل بيك وانت كنت نايم وبعدين هو جاي بخصوص شغل وقالي انه جايب معاه بنت


سليم/ بنت !! اممممم حلوه


الداده/ بطل قلة ادب يا سليم هما جايين بخصوص شغل وبعدين يلا قوم دلوقت يا حبيبي جهز نفسك عما اخوك يجي ونفطر سوا


سليم بفرح/ حاضر يا فطوم


** بعد وقت


ادم/ وصلنا انزلي


لتنظر ورد الي المنزل الجميل 


ورد/ ما شاء الله البيت شكله حلو اووي


ادم بأبتسامه/ عجبك!؟


ورد/ جدآ


ادم/ يلا ندخل


تكملة الروايه اضغط هناااااااا 

تعليقات

التنقل السريع