رواية ما بين الحب والعداوه البارت الثانى 2 بقلم نيره عبد الغني
رواية ما بين الحب والعداوه الجزء الثانى 2
رواية ما بين الحب والعداوه الفصل الثانى 2
#ما_بين_الحب_والعداوه
Part: 2
..... في اليوم التالي.. في منزل رحيم.
يدخل رحيم الي منزله ينادي/ حور.. حور.. ويجد حور بالمطبخ ويضهما
حور/ متخافش ممشتش
رحيم/ متقدريش تمشي وتسبيني
حور / كويس انك عارف يا استاذ
رحيم/ انا اسف اسف يا حور صدقيني مكنتش اقصد ان ده يحصل وقريب ان شاءلله هنرجع مصر اوعدك
حور/ وعد
رحيم / وعد... يلا بقا علشان انا عصافير بطني بتصوصو
حور بضحك/ثواني والاكل هيكون جاهز يا حبيبي..... بعد وقت.... ♕♕♕
تتحدث حور مع صديقتها رزان
رزان/ انتي متاكده يا حور اعملي الاختبار كمان مرة اتاكدي
حور ببكاء/ عملته يا رزان وبيطلع نفس النتيجه
رزان بحب/ فرحتيني اووي ياقلبي انتي واللهي هبقا خالتوا
حور بحب/ مش عارفه هقوله الزاي مش عارفه يا رزان
رزان/ بصي انتي تجيبي بوكس حلو كده وتحطي اختبار حملك في البوكس زي مابيعملوا في المسلسلات اختبار حملك احلي حاجه ممكن تقدميها لأسر(رحيم)
الباب يدق...... لتري حور ادهم واقف بجانب الباب
حور/ ماشي يارزان هكلمك وقت تاني
رزان/ ماشي يا حبيبتي باي
حو/ اتفضل يا ادهم
ادهم/ عامله اي يا حور
حور/ الحمدلله
ادهم / اتفضلي دول ملفات تبع الشغل خليهم في مكتب اسر(رحيم)
حور/ تمام يا ادهم.....
ادهم/ . مبروك
حور/ انت.. انت سمعتنا
حور ببكاء/ ايه اللي هيحصل يا ادهم.... ايه اللي هيحصل انا مش هقدر اقول لبابا اني حامل
ادهم وهو يحاول ان يطمن حور/ اهدي يا حور هتتحل ان شاء الله حسين (صديق رحيم) وصل النهادره واسر(رحيم) معاه دلوقتي واكيد هيقدر يرجع مصر وتتجوزا اهم حاجه انك متقوليش لأسر(رحيم) انك حامل دلوقتي لحد اما يشوف هيرجع مصر ولا لا
حور بقلق/ ايوه بس
ادهم/ اسمعي مني متقلقيش ان شاء الله هتتحل
لتهز حور رأسها بالإيجاب
....... عند رحيم في الcafe.....
حسين(صديق رحيم)/ هتعمل اي رحيم.. هتعمل اي في الشرط اللي حطه حسام
رحيم / شرط.... اي هو بقا
حسين/ انك تتجوز نور هي اللي طلبت هي بتحبك يا رحيم واظن ان مفيش مشكله لانها كانت خطبتك
رحيم وهو يفكر في حبيبته مش هقدر ابعد عنك يا حور لا مش هقدر
حسين/ حسام قال لو انت رجعت واتجوزت نور( صديقة طفولة رحيم) هتنتهي المشكله وكل حاجه هتتحل اما بقا لو مرجعتش انت عارف هيعمل ايه
رحيم بتنهد/ اديك قولتها يا حسين كانت خطبتي ومحصلش نصيب بينا وبعدين اي اللي يجبرني اتجوز واحده مبحبهاش نور دي مجرد صديقة طفولتي مش اكتر وبعدين افرد ده فخ لينا علشان نرجع مصر
حسين/ لا متقلقش خليك واثق فيا احنا وهما معدتش عندنا طاقه تانيه علشان نحارب اطمن
رحيم وهو يوجه كلامه للسويفي/ اي رأيك في الكلام ده
السويفي/ انا رأيي انك ترجع مصر وتتفاهموا وتقبل الشرط بدل شغل العسكر والحراميه اللي انتوا فيه ده
.... بعد وقت....
ادم/ في مشكله
حسين/ مشكلة اي
ادم/ حور
حسين/ مالها
ادم/ حامل
حسين بصدمه/ ده اللي كنت خايف منه
ادم/ هنعمل اي
حسين/ اللي لازم ينعمل.. البت دي متهمنيش ولا اللي في بطنها اهم حاجه الخطه اللي عملناها تنجح..لازم رحيم يتجوز نور علشان العداوه تنتهي
...... في المساء امام الشاطئ.......
يضم رحيم حور ويقول / هنرجع يا حور هنرجع مصر
..
لتضحك حور بصوت عالي وهي سعيده وتضم رحيم بقوة
حور/ بجد..... بجد يا اسر( رحيم)
رحيم/ هرجع مصر بس الأول لازم ارجع لوحدي في مشاكل هناك لازم احلها
لتقلق حور ويطمنها رحيم ويقول / اهدي متقلقيش ان شاء الله لما ارجع اكيد كل حاجه هتكون كويسه متقلقيش
حور والدموع في عينها/ اسر متسبنيش ارجوك
رحيم/ متقلقيش هخلي ادهم معاكي مش هيسيبك انا لازم اسافر يا حبيبتي ويقبلها من جبينها
حور/ هترجع تاخدني مش كده
ليطمنها رحيم ويخرج علبه من جيبه أذا انه خاتم 💍
رحيم بحب/ تتجوزيني يا حور تقبلي تكملي حياتك معايا تقبلي تكوني ملكي لوحدي تقبلي تكون مراتي
حور بفرح وبكاء/ اكيد......ليضمها رحيم بقوه
..... اليوم التالي....
༺༻♥ يسافر رحيم الي بلده ويترك معشوقته وهو لم
يعرف ما الذي سيحدث معها تاركا حبيبته مع اخيه الذي وثق به فكر ان اخيه سوف يحمي حبيبته هل هذا الذي سيحدث حقا هل سيستطيع ادم (ادهم) ان يحمي حب اخيه او سيقوم بإبعاد حب اخيه لأجل ان ينقذ اخية رحيم ماذا سيحدث... ماذا سوف يكتب القدر لهذان الحبيبين؟
تكملة الروايه اضغط هناااااااا
اللي عاوز تكملة الروايه يعمل انضمام لقناة التليجرام من هنااااااا
اكتب ف بحث جوجل مدونة قصر الروايات
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا